فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹بانویی که در شیراز به دنیا آمد و در لبنان شهید شد بهتر بشناسیم
🔺خانم معصومه کرباسی دو روز پیش توسط رژیم صهیونی به همراه همسرش در لبنان ترور شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حالا منم و
چشم ترمو
باران اباعبدالله....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بنام الله و برای الله
"قرار این بود تا فتح برادر را کند کامل"
مداحی حاج مهدی رسولی
چقدر کم گذاشتیم درین خاطره ها
وقتی بدون تو نفس تازه می کشیم ...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
https://eitaa.com/miighaat
🌺 امیرالمؤمنین عليه السلام:
رَدعُ النَّفسِ عَن زَخارِفِ الدُّنيا ثَمَرَةُ العَقلِ
ميوه خردمندى، رهانيدن جان از زرق و برق دنيا است .
غررالحكم حدیث 5399
@miighaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب بخیر ای حرمت شرح پریشانی ما
مخاطبین بزرگوار،
این کانال ممکن است حذف شود،
می توانید به این پیج اینستاگرام منتقل شوید👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خواهشن منتشر کنید بدست مسئولش برسد
💥صحنه دلخراشی که اینطور به نظر میاد زن بی حجابی عامدانه باعث آسیب به خانم محجبه می گردد.
💥 به نظرم باید حتما توسط مراجع قضایی بررسی و در صورت تعمد برخورد جدی بشه!؟
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅
✍م.الف
قطعا گناه بیحجابی افسارگسیختهی امروز بر ذمهی کسانی است که از ابتدای شورش کثیف ززآ، با شعار #دوقطبی نکنید و #جذب_حداکثری داشته باشید، جامعه را به سکوت و انفعال در برابر این حرام الهی سوق دادند!
حالا هم بعنوان وکیل مدافع هرزه های دهندریده و پاچهپارهی خیابانی، درس اخلاق میدهد!
#بلاگرِ_عمامهبهسر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 حمله ی برق آسايى به قلب سپاه دشمن و مركز فرماندهى آن در دستور است، ستون فقرات و روحيه آنها را درهم مى شكند و نشانه روشنى بر قدرت و عظمت حمله سپاه اسلام خواهد بود.
#وعده_صادق۳
🔗لینک توییت | 🔗 لینک ویراستی
امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند:
🌺 طُوبي لِمَن أَخلَصَ لِلّهِ عَمَلَهُ و َعِلمَهُ و َحُبَّهُ وَ بُغضَهُ و َأَخذَهُ و َتَركَهُ وَ كَلامَهُ و َصَمتَهُ و َفِعلَهُ وَ قَولَهُ؛
خوشا به سعادت کسی که عمل، علم، دوستی، دشمنی، گرفتن، رها کردن، سخن،سکوت ،کردار و گفتارش را برای خدا خالص گرداند.
تحف العقول، ص۱۰۰
https://eitaa.com/miighaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
5⃣0⃣ آیا هفت آبان، روز کوروش است؟
🔘 اولین بار چه کسی ادعا کرد که این روز، روز کوروش است؟
🔰 ۷ آبان از لحاظ تاریخی، برای اسراییل یک روز مقدس و اسرار آمیز است.
❌ این کلیپ را حتما ببینید! حیرت زده خواهید شد که چگونه برخی از ایرانیان، فریب خورده؛ به دست رسانههای انگلیسی و صهیونیست، مورد #شستشوی_مغزی واقع شدهاند.
🌺فرهنگی خانواده گروه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻از پدری که عکس پسرش را بوسهباران کرد تا پسری که اشک خبرنگار خندهرو را درآورد
🔻روایتی از دیدار خانوادههای شهیدان امنیت با رهبر انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شبیه سازی لحظه شهادت شهید یحیی السنوار توسط هوش مصنوعی
🆔
رویکرد شناسی مهدویت
(بخش اول)
🔹با مطالعه تحليلى آثار و مكتوبات مسلمانان در دورههاى مختلف تاريخى، رويكردهاى متفاوت و ويژگىها و تفاوتهاى ناشى از مبانى و روشها مشاهد می گردد. در حوزه مهدويّت بر اساس مبانی و روش ها سه رویکرد «نقلى» ؛ « نقلى- عقلى» و «عرفانی» وجود دارد:
1⃣. رويكرد نقلى
كهنترين رويكرد به مسئله مهدويّت رويكرد نقلى است. گردآورى و تبويب احاديث، نخستين تلاش فكرى براى پرداختن به اين موضوع است. آنچه در مصادر اصلى حديث شيعه و اهل سنّت چون الكافى و كتب صحاح در باب مهدويّت گرد آمده، با همين رويكرد است. در اين روش تكيهگاه اصلى، آموزههاى منتهى به وحى است.
🔸اين روش از آغاز نگارش در باره مهدويّت تا دوره معاصر بيشترين طرفدار را داشته است. كتابهاى تأليفشده در قرون نخستين و حتّى قبل از تولد امام مهدى عليه السلام از اين جملهاند.
دو كتاب الغيبة نعمانى و كمال الدين شيخ صدوق، كه در قرن چهارم تأليف شده و تا امروز در دسترساند، كهنترين آثار مستقل برجامانده در اين زمينه به شمار مىروند. دغدغه هر دو نويسنده تبيين اعتقادات شيعه در باره امام دوازدهم و دفع حيرتها و شبههها بوده است.
پس از قرن چهارم، در دورههاى بعدى نيز اين روش و رويكرد در ميان محققان شيعى و اهل سنّت در موضوع مهدويّت رواج داشته و تا به امروز ادامه پيدا كرده است. به عنوان نمونه در دوره میانی مرحوم مجلسی در بحار الانوار جلدهای 51، 52و بخشی از جلد 53 را به روایات مهدویت اختصاص داده است.
در دوره معاصر نيز كتابهاى متعدّدى با صبغه نقلى نگاشته شده است كه يكى از بهترين آنها كتاب منتخب الاثر فى الامام الثانى عشر تأليف مرحوم آيةاللَّه لطف اللَّه صافى گلپايگانى است.
🔸در اهل سنت نیز آثاری با رویکرد نقلی شکل گرفت. مانند: البيان فى اخبار صاحب الزمان، محمّد بنيوسف گنجى شافعى (م 658 ق)؛ عقد الدرر فى اخبار المنتظر وهو المهدى، يوسف بنيحيى المَقدسى الشافعى السلمى (م 685 ق)؛ العرف الوردى فى اخبار المهدى، جلال الدين سيوطى (م 911 ق)؛ القول المختصر فى علامات المهدى المنتظر، ابن حجر هيثمى (م974)
•••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
رویکرد شناسی مهدویت
(بخش دوم)
2⃣رويكرد نقلى- عقلى
دومين رويكردى كه عالمان مسلمان در مواجهه با مهدويّت در پيش گرفتهاند، رويكرد نقلى- عقلى است. اين رويكرد از قرن پنجم و از حوزه علمى بغداد آغاز شده است.
🔸 نخستين پردازندگان آن متكلمان بغدادى چون شيخ مفيد (م 413 ق)، سيّد مرتضى (م 436 ق) و شيخ طوسى (م 460 ق) بودهاند. البته اين رويه در دورههاى بعد نيز ادامه يافته است.
🔸در قرن هفتم خواجه نصيرالدين طوسى، و در قرن يازدهم صدرالدين شيرازى اين روش را ادامه دادهاند.
🔸 در دوران معاصر نيز عالمانى چون شهيد سيّد محمّدباقر صدر و آية اللَّه جوادى آملى در اين راه گام زدهاند.
🔹 البته قواعد و اصول عقلى به كار گرفتهشده در اين زمينه در گذر زمان تطوراتى داشته است؛ در اين راه گاه از عقل كلامى محض، و گاه از عقل فلسفى محض بهره بردهاند و گاهى هم فراتر از آن دو به دانشهاى تجربى بشرى و تبيينهاى عقلانى نيز متوسل شدهاند.
🔸به عنوان نمونه شيخ مفيد از نخستين متكلمان شيعى است كه با رويكرد عقلى به مسئله مهدويّت پرداخته و رسالهها و آثارى در اين زمينه نگاشته است. وى بر خلاف عالمان پيشين، مانند نعمانى و شيخ صدوق، روش نقلى- عقلى را، كه روش وى در قلمروهاى مختلف دينى است و در آن زمان در بغداد متداول و رايج بوده، برگزيده است. از وى پنج اثر در موضوع مهدويّت بر جاى مانده است. مفصلترين اين آثار الفصول العشرة فى الغيبة است كه در فاصله سالهاى 410 و 411 هجرى يعنى سالهاى پايانى عمرش، نوشته است. وى در اين كتاب ده مسئله از مسائل مهدويّت را مطرح كرده و به شيوه متكلمانه پاسخ داده است.
🔸یا ملّاصدرا در شرح اصول الكافى از احاديث «باب الحجة» چند قاعده عقلى براى اثبات امامت بهره برده است. استفاده ملّاصدرا از قواعد عقلى در بحث امامت، به موضوع مهدويّت نيز راه يافته و پس از وى رايج شده است.
•••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
رویکرد شناسی مهدویت
(بخش سوم )
رويكرد عرفانی _ صوفی
🔷اين رويكرد از قرن هفتم در ميان مسلمانان شكل گرفت. عارفان و صوفيان مسلمان مسئله مهدويّت را از طريق آموزههاى اصلى عرفان و تصوف، يعنى آموزه انسان كامل و ختم ولايت، مطرح كردهاند.البته اين گروه در اعتقاد به مهدويّت نوعى و شخصى با هم اختلافهايى دارند.
🔷ابن عربى، پايهگذار عرفان نظرى در ميان مسلمانان، نخستين كسى است كه از اين منظر به مسئله مهدويت نگريسته است. وى در آثار متعدّد خود به اين موضوع پرداخته است. سخنان او در پاره ای موارد با یکدیگر متعارض است اما در برخی موارد وى حضرت مهدى موعود عليه السلام را خاتم الاوليا مىدانسته است.
🔷عارفان و صوفيان در پرداختن به مسئله مهدويّت علاوه بر طريق ختم ولايت، به آموزههاى دينى و نبوى، يعنى روايات، نيز توجّه داشتهاند. در اين جا به نمونههايى از اين استشهادها اشاره مىكنيم:
1⃣ ابن عربى باب 363 فتوحات را چنين عنوان داده است:
فى مَعرفة منزل وِزراء المهدى الظاهر فى آخر الزمان الّذى بشّر به رسول اللَّه و هو من أهل البيت.
در شناخت منزلت وزيران مهدى كه پيامبر به ظهورش در آخر الزمان بشارت داده و از اهل بيت است.
وى در اين فصل مضمون بسيارى از احاديث نبوى را، نقل كرده است. مانند این عبارت :« لم يبق من الدنيا إلا يوم واحد طول اللَّه ذلك اليوم حتى يلي هذا الخليفة من عترة رسول اللَّه ص من ولد فاطمة يواطئ اسمه اسم رسول اللَّه ص جده الحسين بن علي بن أبي طالب يبايع بين الركن و المقام»
2⃣ عمر بن شجاع الدين موصلى (متوفى بعد از 660 ق)، صوفى بزرگ موصل و مُراد و مُرشد اتابك بدر الدين لؤلؤ زنگى، در كتاب النعيم المقيم، فصلى را به «الإمام محمد المنتظَر ابن الإمام الحسن العسكرى» اختصاص داده و رواياتى را در باره سيره او و تولّدش و سخنانى را از او نقل كرده و به زنده بودن و معمّر بودن وى
تصريح كرده و او را امام و مهدى هادى امّت رسول اللَّه خوانده است.
3⃣ عبدالوهاب شعرانى (م 973 ق)- كه از صوفيان سنّىمذهب است- در اليواقيت والجواهر، در بحث از نشانهها و حوادث پيش از وقوع قيامت، چنان از خروج و ظهور مهدى عليه السلام، نزول عيسى عليه السلام، نام پدر، زمان تولد و سن حضرت مهدى ياد مىكند كه گويى شيعهاى معتقد است. سپس بخشهايى از فتوحات (باب 363)- كه بسيارى از آن، متن روايات موجود در منابع شيعه و سنّى است- نقل مىكند.
وى در پاسخ به اين پرسشها كه «شكل ظهور مهدى چگونه است و احكام او آيا بر اساس نصوص است يا اجتهاد؟»، با استناد به كلمات ابنعربى، مهدى را حاكمى عالم و عامل به شريعت محمّدى صلى الله عليه و آله مىداند كه در تشخيص شريعت به گونهاى از لغزش مصون، و از هوا و خطا مبراست. او به نقل از ابن عربى، مهدى را به سان همه «اهل اللَّه» داراى ارتباطى مستقيم با حق و پيامبر صلى الله عليه و آله مىداند؛ لذا او را از تقليد بىنياز مىشمارد. علاوه بر اين، وى مهدى را برخوردار از نوعى علم غيب معرّفى كرده است.
•••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
🔻رمز وسعت رزق
امام حسین علیهالسلام غلامی داشتند به نام «صافی» که خدمتکار باغ ایشان بود.
روزی حضرت، با چند تن از دوستانشان وارد باغ شدند
از دور دیدند صافی زیر یک درخت نشسته و مشغول غذا خوردن است.
امام برای اینکه صافی از غذا خوردن نیفتد خودش را پشت درختی پنهان کرد .
صافی یک قرص نان را دو نیم میکرد
نصفش را خودش میخورد و نصفش را به سگ نگهبان باغ میداد.
وقتی غذا خوردنش تمام شد، دستهایش را بالا برد و شکر خدا را بجای آورد و بعد برای مولایش امام حسین علیهالسلام اینگونه از خدا برکت خواست :
الحمدلله ربّ العالمين ، اللهم اغفر لي و لسيدي، و بارك له كما باركت على أبويه، يا أرحم الرّاحمين
امام حسین علیهالسلام تا این صحنه را دیدند جلو رفتند و صافی را صدا زدند...
پرسیدند:
چرا غذایت را با این سگ نصف کردی؟
صافی گفت:
این سگ، سگ شماست. منم غلام شما. با هم سر سفره شماییم.
حضرت گریهاش گرفت. بعد فرمود:
تو را در راه خدا آزاد کردم. هزار دینار هم به تو هدیه میکنم.
صافی گفت:
اگر من آزادم، دلم میخواهد خادم باغ شما باشم.
حضرت فرمود:
«... باغ را با هر آنچه در آن است، به تو بخشيدم؛ فقط این دوستانم آمدهاند میوه بخورند.
آنها را به خاطر من، مهمان کن.
خدا به خاطر این خوشاخلاقى و ادبت، به تو بركت بدهد!».
صافی گفت:
اگر این باغ مال من شده، من آن را وقف دوستان شما میکنم.
📚مقتل خوارزمي: ج ۱، ص ۱۵۳.
📚مستدرك الوسائل: ج ۷، ص ۱۹۲