#خاطرات_اسارت
🌟 نبرد مجنون قسمت ۶🌟
"ازمجنون تا رومادیه"
پس از ورود به مجتمع سالنهای مرغداری خودروها یکی پس از دیگری اسراء را پیاده کردند. ساعت حدود هشت ونیم تا نه شنبه شب ۴ تیر ماه ۱۳۶۷بود.
پس از پیاده شدنمان یکی از افسران استخبارات عراق که کابلی مثله چوب دستی در دست داشت و تقریبا" فارسی صحبت میکرد با لهجه عربی فارسی با اشاره کابلی که در دست راستش داشت گفت: تیپ ۱۳ضد امیرالمومنین این طرف، لشکر ۵ نصر آنطرف و لشکر ۷ ضد ولی عصر اینجا بخط بشوند.
سپس آمد جلوی اسرای تیپ ۱۳ امیرالمومنین «ع» و با اشاره دست کابلیش گفت: گردان ضد امام حسن اینطرف، گردان ضد ابوالفضل اینجا و واحد شیمیایی اونطرف بخط بشوند.
معلوم بود اطلاعاتش در خصوص یگانها و واحدهای نظامی مستقر در جزایر مجنون دقیق بوده.
دوباره رفت جلوی اسرای گردان ابوالفضل «ع» که بیش از ۲۰ نفری بودند ایستاد و از اولین نفر پرسید!
واینه صابر؟!
یعنی صابر کجاست؟
منظورش حاج محمد صابر فرمانده گردان ابوالفضل«ع» از تیپ ۱۳ امیرالمومنین«ع» بود.
اولین اسیر که صابر را در آخرین لحظات زخمی دیده بود و تیر به پای صابر اصابت کرده بود.
پاسخ داد، صابر شهید شد. در این حین اون افسر بعثی با تمام توانش با کابل بجان این اسیر بدبخت افتاد و تا توان داشت با کابل کتک کاریش کرد.
اون اسیر بیچاره تنها داد و فریاد میکشید و روی زمین رملی آنجا غلط میخورد. اون افسر حین کتک کاری دائم کلمه "مو شهید " را تکرار میکرد.
تا اون لحظه نمیدانستیم "مو شهید" یعنی چه و چرا این اسیر بیچاره را دارند اینهمه کتکاریش میکند.
منظور اون افسر بعثی از "مو شهید" این بود که مال شما شهید نیست! و بجرم کلمه شهید شکنجه اش میکرد!
میگفت: شهید کشته های ما هستند!!!!
وقتی که برای اولین بار شکنجه و کتک کاری با کابل آنهم با اون شدت را دیدیم همه از زنده ماندن نا امید شدیم و اسارت را مرگ تدریجی دیدیم که شمارش معکوس برای تک تک مان آغاز شده بود.
اما شاعر چه زیبا سروده
*"گر نگهدار من آنست که من میدانم*
*شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد"*
پس از شکنجه اون اسیر افسر بعثی دو نفر از اسرای گردان ابوالفضل را برای بازجویی به اتاق روبرویی مان برد من و کرمی که میدانستیم برای بازجویی میبرند سریع حرفها و اطلاعات مان را درخصوص رتبه، رسته، گردان، تیپ و فرماندهان و سایر اطلاعات نظامی با توجه به حفظ اسرار نظامی هماهنگ کردیم.
حدود ده دقیقه ای طول کشید تا آن دو اسیر از اتاق با کتک بیرون انداخته شدند و در ادامه چند نفر دیگر را از سایر واحدها برای بازجویی بردند.
در این فاصله زمانی فرصت را مغتنم شمردیم در حالی که به عقیده خودم رو به قبله روی زمین رملی اسارتگاه نشسته بودیم دستهای خونی ام را به زمین زدم و تیمم کردم، از بس خون خشکیده در پشت دست چپم انباشته شده بود پوست پشت دستم انعطاف و انبساط لازم را نداشت و حین بستن و مشت شدن دستم یاری نمیکرد.
در همان حال از فرصت استفاده کردیم و اکثریت اسرا نمازشان راخواندن.
البته نه قیامی نه رکوع و سجودی بود همه اش ذکر و حرکت چشم بود.
چون دورتا دورمان را سربازان عغده ای حزب بعث احاطه کرده بودند و هر حرکتی بدون اجازه شان خلاف محسوب و کتک کاری را درپی داشت. خوشبختانه برای بازجوئی نوبت به من و کرمی نرسید.
اکثریت اسراء از شدت عطش طاقت فرسا، بلاخص مجروحیت نالان بودند، صدای العطش و "مای، مای" ، "سیدی مای شان" به معنای "آب، آب شان "بلند شده بود.
اون افسره به یکی از سربازانش دستور داد تا آفتابه را از دستشویی روبرو بیاورد.
افسر عراقی در حالیکه همه از شدت عطش آرزوی آب داشتن آمد روبروی بچه های گردان ابوالفضل ایستاد و آفتابه نصفه آب را نیم متری دور از صورت اسراء گرفته بود و با پاشیدن آب بصورت و لباس بچه ها عطش اسراء را بیشتر تحریک میکرد. سپس آفتابه خالی را پرت کرد طرف دستشویی، چون هوا خیلی تاریک شده بود و خودروها یکی پس از دیگری سر میرسیدند، آمار اسراء لحظه به لحظه رو به افزایش بود.
دستور دادند درب سالنها که بین اسراء به طویله های العماره مشهور شده بودند را باز کنند....
🔵 ادامه دارد
خاطرات آزاده غلامشاه جمیله ای، به قلم خودشان
#کجایند_مردان_بی_ادعا
@gonbadekabood
#کانال_گنبد_کبود
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
🔵 #علایم_حتمی_ظهور
#خروج_سفیانی
طبق روایات، سفیانی از نسل ابوسفیان است وبارزترین خصوصیت اوعناد و تعصب شدیدش بر ضد شیعیان می باشد.
🔹ویژگیهای ظاهری
در باره ویژگیهای ظاهری او روایاتی وجود دارد که از ميان آنها تنها حديثى معتبر است كه او را سرخروى مايل به سفيد و كبود چشم معرفى مىكند.
📚 امام صادق عليه السّلام در اين روايت معتبر فرموده اند:
أنك لو رأيت السفيانى لرأيت أخبث الناس، أشقر، أحمر، أزرق ...؛ کمال الدین/ج 2 /ص 557
تو اگر سفيانى را ببينى، پليدترين مردم را ديدهاى. او سرخ- روى مايل به سفيدى و كبود چشم است ...
🔹زمان قيام سفيانى
براى قيام سفيانى، سال مشخصى را نمىتوان تعيين كرد؛ چرا كه به دليل پيوستگى آن با ظهور امام مهدى عليه السّلام، تعيين زمان براى آن به تعيين وقت براى ظهور امام مهدى عليه السّلام خواهد انجاميد.
اما زمان اين رخداد طبق روایات معتبر از برخى جهات تعيين شده است؛
⬅️ 1ـ زمان آغاز آن ماه رجب است
📚إنّ أمر السفيانى من الأمر المحتوم و خروجه فى رجب؛ کمال الدین/ ج 2/ ص 558
حركت سفيانى از نشانههاى حتمى و قطعى است و در ماه رجب روى خواهد داد.
آن حضرت در روايت ديگرى فرمودهاند:
📚السفيانى لا بدّ منه، و لا يخرج الّا فى رجب؛ الغیبه نعمانی/ص 419
سفيانى به يقين قيام خواهد كرد و قيامش جز در ماه رجب نخواهد بود.
⬅️ 2ـ هم زمانی با خروج یمانی(همان مرد يمنى كه به انگيزه اصلاح و مقابله با فساد، جنبش خود را آغاز مىكند)
📚امام صادق عليه السّلام:
اليمانى و السفيانى كفرسى رهان؛
يمانى و سفيانى مانند دو اسب مسابقهاند.
الغیبه نعمانی/ص 423
⬅️ 3ـ هم زمانی با قیام خراسانی
📚امام باقر عليه السّلام :
خروج السفيانى و اليمانى و الخراسانى فى سنة واحدة، فى شهر واحد، فى يوم واحد؛ الغیبه نعمانی/ص 361
قيام سفيانى، يمانى و خراسانى، در يك سال، يك ماه و يك روز خواهد بود.
🔹مكان قيام سفيانى
درباره مكانى كه سفيانى حركت خود را از آنجا آغاز مىكند، سه دسته روايت وجود دارد:
1ـ شام
📚امام على عليه السّلام :... تخرج بالشام ثلاث رايات: الاصهب و الابقع و السفيانى ...؛ معجم احادیث امام مهدی/ ج 3 ص 81
... سپس از شام سه پرچم برافراشته مىشود: پرچم اصهب، ابقع و سفيانى ....
2ـ وادى يابس (سرزمين خشك)
📚امام سجاد عليه السّلام : ثم يخرج السفيانى الملعون من الوادى اليابس؛
الغیبه طوسی/ص 444
سپس سفيانى ملعون از سرزمين خشك قيام مىكند.
3ـ ناحيه مغرب
📚 امام باقر عليه السّلام : ... يخرج عليهم الخراسانى و السفيانى؛ هذا من المشرق و هذا من المغرب ...؛ الغیبه نعمانی/361
... خراسانى و سفيانى به آنها يورش مىبرند؛ يكى از مشرق، ديگرى از مغرب ....
✅ محتواى روايتى كه حركت او را از مغرب مىداند، منافاتى با ساير روايات ندارد؛ چرا كه شام از نظر جغرافيايى در غرب عراق قرار دارد و محتمل است كه مخاطب اين روايت، شيعيان عراق بودهاند. بنابراين، روايت ياد شده به جهت جغرافيايى سرزمين شام اشاره دارد.
محتواى دسته دوم روايات نيز با دسته اوّل همآهنگ است؛ چرا كه «وادى يابس» از مناطق سرزمين شام است.
✅ بنابراين، مجموع روايات در اينكه محل خروج سفيانى سرزمين شام است، اتفاق نظر دارند.
منبع: سفیانی از ظهور تا افول
@gonbadekabood
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
☀️امام صادق (علیه السلام):
🌱 بنده مومن مادام که خاموش است جزء نیکان شمرده می شود ، پس هرگاه زبان بگشاید ، یا نیکوکار است یا بدکار.
📚کافی ج2 ، ص 116
🍃@gonbadekabood
🔵 #علائم_حتمی_ظهور
#صیحه_آسماني
📚 شيخ صدوق با ذكر سند از عمر بن حنظله نقل كرده كه گويد از امام صادق(علیه السلام) شنيدم كه فرمود:
« قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ(عجل الله تعالی فرجه الشریف) خَمْسُ عَلَامَاتٍ مَحْتُومَاتٍ الْيَمَانِيُّ وَ السُّفْيَانِيُّ وَ الصَّيْحَةُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَيْدَاءِ»؛ پيش از قيام قائم پنج نشانه حتمي خواهد بود: يماني و سفياني و صيحه و قتل نفس زكيه و خسف به بيداء. کمال الدین و تمام النعمه، ج۲،ص ۶۲۱.
🔷 چگونگي و گستره نداي آسماني
در باره چگونگي پديد آمدن نداي آسماني آنچه ميتوان گفت اين است كه اين ندا توسط جبرئيل بلند خواهد شد و همه انسانها با گويشهاي مختلف آن را ميفهمند و همه به صورت يكنواخت آن را ميشنوند.
📚 اما در باره گستره آن در روايتي ابو بصير از امام باقر(علیه السلام) چنين نقل كره كه فرمود:«... يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِ الْقَائِمِ( فَيَسْمَعُ مَنْ بِالْمَشْرِقِ وَ مَنْ بِالْمَغْرِبِ ...»؛ ندا دهندهاي از آسمان به نام قائم ندا ميدهد كه هر كس در شرق و غرب است آن را ميشنوند. غیبت نعمانی، ص۲۵۴.
با توجه به اين روايت و روايات ديگر و نيز رسالت فراگير حضرت مهدي(عجل الله تعالی فرجه الشریف) براي همه مردم كره زمين به راحتي ميتوان مخاطبان اين نداي آسماني را همه مردم دانست و اگر چنانچه به ديگر جانداران نيز اشاره شده به آن جهت است كه آنها نيز از اين ظهور به طور تكويني آگاه شده و از ظهور حجت الهي و رفع ستم بر انسانها، شادمان ميشوند.
🔷 زبان نداي آسمانی
افزون بر عمومي بودن نداي آسماني كه به روشني ميتوان از آن فهميد كه هر كس به زبان خود آن را شنيده و ميفهمد، در برخي از روايات تصريح شده كه هر كس به زبان خود آن را ميشنود.
📚 در اين باره زراره از امام صادق(علیه السلام) روايت كند كه فرمود:« يُنَادِي مُنَادٍ بِاسْمِ الْقَائِمِ(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قُلْتُ خَاصٌّ أَوْ عَامٌّ قَالَ عَامٌّ يَسْمَعُ كُلُّ قَوْمٍ بِلِسَانِهِمْ قُلْتُ فَمَنْ يُخَالِفُ الْقَائِمَ عَلَيْهِ السَّلَامُ وَ قَدْ نُودِيَ بِاسْمِهِ قَالَ لَا يَدَعُهُمْ إِبْلِيسُ حَتَّي يُنَادِيَ فِي آخِرِ اللَّيْلِ فَيُشَكِّكُ النَّاسَ يدعهم إبليس حتي ينادي في آخر الليل و يشكك الناس»؛ نداكنندهاي قائم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به نام ميخواند. گفتم: نداي خاصّ است يا نداي عامّ؟ فرمود: نداي عامّ است و هر ملّتي به زبان خود آن را ميشنود. گفتم: پس چه كسي با او مخالفت ميكند در حالي كه او را به نام ميخوانند؟ فرمود: ابليس آنان را رها نميكند و در آخر شب ندا ميكند و مردم را به شكّ واميدارد.کمال الدین و تمام النعمه، ج۲،ص۶۵۱
🔷 زمان نداي آسمانی
آنچه مشهور است اينكه صيحه آسماني در ماه مبارك رمضان اتفاق خواهد افتاد.
📚 مرحوم نعماني با ذكر سند از ابو بصير و او از امام باقر(علیه السلام) نقل كرده كه فرمود:
« الصَّيْحَةُ لَا تَكُونُ إِلَّا فِي شَهْرِ رَمَضَانَ شَهْرِ اللَّهِ وَ هِيَ صَيْحَةُ جَبْرَئِيلَ إِلَي هَذَا الْخَلْقِ ثُمَّ قَالَ يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِ الْقَائِمِ(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فَيَسْمَعُ مَنْ بِالْمَشْرِقِ وَ مَنْ بِالْمَغْرِبِ...»؛ آن صيحه جز در ماه رمضان ماه خدا بر نخواهد خاست، همان آواي بس بلند جبرئيل(علیه السلام) بدين مردمان است، بعد فرمود: نداكنندهاي از آسمان به نام حضرت قائم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ندا سر ميدهد و هر كه در مشرق و مغرب است مي شنود.
🔷 محتواي نداي آسماني
به نظر ميرسد در روايات نداي آسماني بيشترين شمار روايات، مربوط به رواياتي است كه در آن محتواي نداي آسماني معرفي حضرت مهدي(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.
📚 شيخ صدوق در روايتي از امام رضا(علیه السلام) چنين نقل كرده است كه فرمود:«... وَ هُوَ الَّذِي يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِهِ ... » و او كسي است كه ندا دهنده به نام او ندا ميدهد. کمال الدین و تمام النعمه،ج۲، ص ۳۷۱
#علائم_حتمی
#ندای_آسمانی
@gonbadekabood
#کانال_گنبد_کبود
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
🔵 کودک و رسانه
🍃کودک از روز تولد میتواند خاطراتی را ضبط کند. بخش زیادی از حافظه کودکان را رسانه پر میکند.
🍃 این بسیار مهم است که والدین، او را از کودکی در معرض چه پیامهایی قرار میدهند. هر برنامهای که ما تماشا کنیم، کودکان آن را ضبط میکنند.
🍃باید هنگام کار با رسانه یا تماشای برنامه، ملاحظه مخاطبان کوچک را هم بکنیم.
کودکان در حالی که چیزهایی از تلویزیون میفهمند، چیزهایی را هم نمیفهمند و نیاز به آموزش دارند.
#رسانه
#خانواده_شاد
@gonbadekabood
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
🔴 فرقه های انحرافی🔴
❌ برخی ابزارهای مورد استفاده فرقه ها
الف. برداشت نادرست از آیات و روایات
مدعیان دروغین حتی در لباس عالم دین و مروج شریعت، از ساده لوحی و نادانی عوام استفاده کرده، با برداشت های نادرست از آیات قرآن و روایات، مذهب باطل خود را جریانی الهی و دین مدار نشان می دهند. آنان به اسم شریعت، خداپرستی و آخرت جویی و به نام مهدویت، مردم را به سوی خود دعوت می کنند؛ چنانکه بهائیت با استناد به قرآن! خاتمیت پیامبر اسلام (ص) را نفی نموده، نبوت «بهاء» را مطرح می کند!
🔵 ادامه دارد ...
#فرقه_های_انحرافی
#آخرالزمان
@gonbadekabood
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
🔴 فرقه های انحرافی🔴
❌ برخی ابزارهای مورد استفاده فرقه ها
ب. سوء استفاده از علاقه مردم به امام زمان (علیه السلام)
در بستر جهل و نادانی، مدعیان مهدویت از ابزار عشق و علاقه مردم به مهدی موعود نیز بهره گیری می کنند. محبت فراوان شیعیان به امام زمان (عج) و اشتیاق آن ها به ظهور آن حضرت، آن گاه که با عدم اطلاع و ناآگاهی از موضوع مهدویت و انتظار همراه می شود، زمینه ای مناسب برای گرایش آنان به مدعیان بابیت و مهدویت می گردد و آن ها را در تشخیص مصداق درست مهدی و نائبان او دچار خطا می کند.
یکی از عالمان معاصر در تحلیل گرایش مردم به فرقه های انحرافی می نویسد:
بابیان فداکار و جان فشان اولیه که در قیام های خونین زمان باب شرکت داشتند و خود را به آب و آتش می زدند، بابی و بهایی - به معنای رایج آن نبودند!! بلکه شیعیانی ساده لوح و ره گم کرده بودند که در تشخیص مصداق به خطا رفته و به عشق هواداری از صاحب الزمان (علیه السلام) و قائم موعود، اسیر مشتی بازیگران سیاسی شده بودند.
به همین دلیل است که عده ای از مریدان علی محمد باب - مؤسس فرقه گمراه بابیت - که حتی در جنگ ها و شورش ها به طرفداری از او قیام کرده بودند پس از اطلاع از ادعای مهدویت و نبوت از سوی او، از اطرافش پراکنده شدند.
🔵 ادامه دارد ...
#فرقه_های_انحرافی
#آخرالزمان
@gonbadekabood
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
سوره یاسین بخوانید و ثوابش را به امام جواد هدیه کنید، حاجاتتان را خواهد داد.
#آیت_الله_کشمیری
🔴 فرقه های انحرافی🔴
❌ برخی ابزارهای مورد استفاده فرقه ها
ج. نیرنگ بازی و عوام فریبی
میدان داران بازی فرقه سازی و حقیقت سوزی، در بستر جهل و نادانی توده ها، می کوشند با ابزار عوام فریبی و ظاهری مردم فریب و دین مدار، آنان را گمراه سازند. آن ها با زهدفروشی و ظاهر ساده و بی تشریفات، مدعی آخرت جویی و حق طلبی می شوند و افکار عمومی را تحت تأثیر دعوت باطل خود قرار می دهند؛ بدون اینکه برای سخن خود دلیل روشن و سند مستندی بیاورند. البته گاهی با نیرنگ بازی در قالبی عالمانه و پوششی که کلمات موزون و مشابه آیات و روایات، سخنان بی پایه و اساس و بافته شده را به عنوان کتاب آسمانی به خورد توده ناآگاه می دهند. نمونه روشن آن، سخنان سراسر باطل و پوچ باب شیرازی است.
#فرقه_های_انحرافی
#آخرالزمان
@gonbadekabood
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
تقوا، یعنی صبح تا شب صورت برزخی آن چه را که در طول روز عمل کردهاید در طبقی قرار دهید و بر سر بگذارید و از این که دیگران آن را میبینند، خجالت نکشید.
#آیت_الله_ناصری
@gonbadekabood
#خاطرات_اسارت
🌟 نبرد مجنون قسمت ۷🌟
"ازمجنون تا رومادیه"
✨ اسراء تشنه و گرسنه در نهایت مظلومیت با سرو رویی خونین و غمی سنگین از شهادت دوستان و همرزمانشان و دوری مجهول از خانواده و وطن با آینده ای مبهم، بدون کوچکترین توجه ای به زخمی ها با دستانی بسته و قلبی مالامال از غم و اندوه روانه سالنها شدند.
من و کرمی بهمراه تعداد زیادی از اسرای هم استانی، خوزستانی و خراسانی در یکی از این طویله ها که کف آن پوشیده بود از لباسهای پاره پوره، پوتین های فرسوده، سنگریزه و حتی کـود انسانی و هر اشغال دیگری جای گرفتیم. ظاهرا" قبل از ما هم اسرایی در طول جنگ در اون سالنها بصورت موقت نگهداری شده بودن.
سالنها تقریبی به ابعاد ۲۵×۸ متر بودن، سقف شان از ورقه های کرکره ای گالوانیزه بود، جمعا"برای هر سالن تعداد ۴ پنجره کوچک با حفاظ آهنی در دو طرف سالن تعبیه شده بود و دو عدد لامپ کم نور حدود ۶۰ وات روشنائی درونش را تقریبا" تأمین میکرد.
ابتدا که وارد شدیم قدری جا برای دراز کردن پایمان بود، ولی کم کم و با رسیدن بقیه خودروهای حمل اسراء سالن پر شد. چون هوای داخل سالنها ساکن و بشدت گرم و نفس گیر بود من و کرمی رفتیم پایین یکی از پنجره ها نشستیم.
من به کمک دندانهایم گره دستهایم را که از جلو بسته بود باز کردم و سپس دستهای کرمی را.
کم کم همه دستهایشان را باز کردن. ولی به محض باز شدن درب طویله سریع دستهایمان را در اون بند یا طناب حلقه شده می پیچاندیم تا متوجه باز بودن دستهایمان نشوند. رفته رفته باز بودن دستها عادی شد.
اسرائی که تا اون زمان نماز مغرب و عشای خود را نخوانده بودند با تیمم نمازشان را بجا آوردند هرچند بدنها همه خونی بود، حتی بدن و لباسهای اسرای سالم هم از خون دوستان و بقیه افراد زخمی بی نصیب نمانده بود و کف طویله ها هیچ جای طاهری برای اقامه نماز نداشت.
اطراف سالنها تعداد زیادی نگهبان مسلح گماشته بودند. یکی از نگهبان های فرومایه پشت پنجره صدا زد، واینه عربستانی؟ عربستانی کجاست؟ منظورش از عربستانی مترجم خوزستانی بود.
عراقی ها از استان خوزستان بعنوان عربستان نام می بردند.
اولین باری که عراقی ها درمنطقه مجنون دنبال مترجم بودند چندین بار صدا زدند واینه عربستانی؟ هیچ یک از اسرای خوزستانی عرب زبان چیزی نگفتند باز هم صدا زدند واینه عربستانی؟ عاقبت یکی از عرب زبانان خوزستانی بلند شد و گفت: سیدی ماکو عربستانی. افسر عراقی با فانوسقه اش «کمربند پهن نظامی» اون اسیر خوزستانی را کتک مفصلی زد و حین کتک کاری دائم میگفت: انت عربستانی ایگول ماکو عربستانی!!!
عراقیه میگفت: تو خودت عربی و میگی اینجا عرب نیست!!!
اون اسیر خوزستانی به عربی میگفت: سیدی والله انَ ایرانی، عربستانی ماکو.
اون اسیر بیچاره میگفت: بخدا قسم من ایرانی هستم و اینجا عربستانی نیست.
آخه ما همه فکر میکردیم منظور عراقیا از عربستانی این است که بین شما آدم عربستان سعودی نیست!!.
خلاصه بعثی های افلقی حتی بخیال خام خودشان استان خوزستان را هم بعنوان استان عربستان نامیده بودند و آرزو داشتند ضمیمه خاک خودشان کنند.
که به لطف الهی و غیرت و جوانمردی و رشادت غیورمردان ایران زمین سردمداران حزب بعث این خیال و آرزو را بگور سیـاه بردند و خوزستان شد خوزستان قهرمان.
خلاصه در پاسخ نگهبان عراقی که از پشت پنجره صدا میزد واینه عربستانی؟ یکی از عرب زبانان خوزستانی گفت:نعم سیدی.
نگهبان جملاتی را عربی گفت، سپس مترجم ترجمه کرد و گفت نگهبان میگه: هر کس ساعت یا انگشتر یا گردنبند و هر چیز شخصی دارد سریع تحویل دهد. اگر بازرسی کنیم و ببینم تیربارانش میکنیم.
خیلی از اسراء که انگشتر، حلقه و لوازم شخصی را در مجنون ازشان نگرفته بودند، ناچار شدن اینجا تحویل بدهند.
هرچند بعضی ها حلقه نامزدی شان بود و یا یادگار دوستان شهیدشان و برایشان بسیار ارزش معنوی داشت، اما مجبور شدن تحویل بدهند.
دوستم لطف الله کرمی هم یک انگستر نقره عقیق دستش بود چند بار از انگشتش خارجش کرد که تحویلش بدهد و دوباره پشیمان شد. مردد بود، می گفت: یادگار همسرمه خیلی برایم ارزش دارد.
عاقبت گفت: معلوم نیست که ما باید تا چه زمان در اسارت باشیم.
از کجا معلوم است ما زنده بمانیم و دوباره برویم ایران، عاقبت یه جایی انگشتر را نزدم خواهند دید و ممکن است برایم دردسر ساز شود.
هرجوری بود خودش را خلاف میل باطنی اش قانع کرد و انگشتر را گذاشت توی دست اون نگهبان عراقی.
🔵 ادامـه دارد...
خاطرات آزاده غلامشاه جمیله ای، به قلم خودشان
#کجایند_مردان_بی_ادعا
@gonbadekabood
#کانال_گنبد_کبود
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
🔵#علائم_حتمی_ظهور
#نفس_زکیه
🔷 یکی دیگه از علامت های حتمی
ظهور ( قتل نفس زکیه ) می باشد.
🔶 معنای نفس زکیه: نفس زکیه می تواند به دو معنا باشد:
۱. انسان به رشد و کمال رسیده
۲. انسان پاک و بی گناهی است که قتلی انجام نداده
( این معنی نزدیک تر است به مضمون روایات)
🔷 این علامت در روایات شیعه بیشتر دیده می شود ولی در منابع اهل سنت نیز آورده شده.
🔶 برخی از روایات ایشان را سفیر امام علیه السلام دانسته که قبل از قیام علنی حضرت خبر ظهور را به مردم مکه می رساند و از انها برای یاری حضرت دعوت می کند که کشته می شود.
🔴 آن چه که این علامت را از بقیه متمایز می کند این است که تنها علامتی است که مدت آن مشخص شده و ۱۵ روز قبل از ظهور اتفاق می افتد.
🔶 در برخی روایات نفس زکیه از نسل امام حسین علیه السلام و در برخی روایات از نسل امام حسن علیه السلام می باشد.
🔷تعابیری مانند النفس، النفس الحرام، النفس الطیبه الزکیه، دم الحرام، غلام من آل محمد در روایات به کار رفته .
و در برخی روایات نام ایشان محمد بن حسن آمده
‼️در بحث نفس زکیه به دو مساله باید توجه کرد:
🔷 اول :حتمی بودن قتل نفس زکیه
چندين روايت با واژههاي «محتوم» و «لابدّ»، رخ دادن قتل نفس زکيه را حتمي دانسته اند که به دو مورد از آنها اشاره ميشود.
📚ابوحمزه ثمالي گويد: «امام جعفر صادق (علیه السلام) ضمن شمارش امور حتمي قبل از قيام حضرت مهدي (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، فرمود: «… و قتل النفس الزكية من المحتوم …؛ و کشته شدن نفس زکيه از امور حتمي است». غیبت طوسی، ص ۴۳۵، ح ۴۲۵.
📚حمران بن اعين گويد: «امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمود: «من المحتوم الذي لابدّ أن يكون من قبل قيام القائم خروج السفياني و خسف بالبيداء و قتل النفس الزكية و المنادي من السماء؛ از امور حتمي که به ناچار، قبل از قيام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد بود، خروج سفياني و خسف بيداء و قتل نفس زکيه و ندا دهنده از آسمان است». غیبت نعمانی، ص ۲۶۴، باب ۱۴، ح۲۶.
🔷 دوم : زمان و مکان کشته شدن نفس زکیه
بنابر آنچه از روايات اهل بيت (علیهم السلام) استفاده ميشود، نفس زکيه کنار کعبه، ميان رکن و مقام حضرت ابراهيم و پانزده شب قبل از قيام حضرت مهدي (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به شهادت ميرسد.
📚 عباية بن ربعي از اميرمؤمنان علي (علیه السلام) نقل كرده است که ايشان فرمود: «… ألا أخبركم بآخر ملك بني فلان قلنا بلى يا أمير المؤمنين قال قتل نفس حرام في يوم حرام في بلد حرام عن قوم من قريش و الذي فلق الحبة و برأ النسمة ما لهم ملك بعده غير خمس عشرة ليلة …؛آيا شما را از پايان حکومت بني فلان آگاه نکنم؟ گفتيم: چرا اي اميرمؤمنان. فرمود: کشته شدن انساني بي گناه در روز حرام و در شهر حرام (مکّه معظّمه) از قومي از قريش. قسم به کسي که دانه را شکافت و انسان را آفريد، براي آنان بعد از اين جنايت، جز پانزده شب حکومت نخواهد بود». ارشاد، ج ۲، ص ۳۷۴ .
🔶 البته حتمي بودن اصل قتل نفس زکيه را نميتوان به حتمي بودن خصوصيات آن، چون زمان کشته شدن او سرايت داد و احتمال تغيير و بداء در موارد جزئي وجود دارد.
#علائم_حتمی
@gonbadekabood
#کانال_گنبد_کبود
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
🌷دي شيخ با چراغ همي گشت گرد شهر
کز ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست❣
#حدیث_دل
@gonbadekabood
🔵 کنجکاوی کودکان را هدایت کنیم
🍃 از طریق کنجکاوی کردن، دو تفکر در کودکان، فعال و تقویت میشود.
یکی، تفکر خلاق است؛ یعنی اینکه فرد بتواند از امکانات موجود، تحلیل و نتیجهی درستی ارایه بدهد؛
دیگری، تفکر نقاد است. کودک باید بداند که سوال کردن، نشانهی ضعف نیست.
🍃 پرورش این دو نوع تفکر در کودکان، موجب میشود که در آینده، وقتی آنها در موقعیتهای نامناسب، مثل پیشنهادهای ناسالم، قرار میگیرند؛ بلافاصله، در ذهنشان سوال کنند و جنبههای مختلف آن پیشنهاد را بررسی و تحلیل کنند؛ سپس تصمیم درست را بگیرند. همچنین، تقویت تفکر خلاق و نقاد، موجب رشد مسئولیتپذیری رفتاری در کودک میشود و میتواند از آسیبهای اجتماعی آینده، پیشگیری کند.
#کنجکاوی
#خانواده_شاد
@gonbadekabood
#کانال_گنبد_کبود
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb