eitaa logo
بر ساحل عبقات
1هزار دنبال‌کننده
351 عکس
15 ویدیو
4 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
السَّلامُ عَلَى الْمَخْصُوصِ بِالطَّاهِرَةِ التَّقِيَّةِ ابْنَةِ الْمُخْتارِ...
هَيهاتَ تُمنَعُ مِن شَفاعَةِ جَدِّكُم نَـفــسٌ وَحُــبُّ أبي تُــرابٍ زادُهـا مُغامِس بن داغِر الحلّي (القرن التاسع) @mir_hamedhoseyn_110
مرحوم صاحب عبقات به مناسبتی شرح حال أبو الحسن علي بن بسام الشنتريني ( ۵۴۲ هـ) صاحب کتاب الذخيرة في محاسن أهل الجزيرة را از این کتاب نقل می‌کند: 📖 المعجب في تلخيص أخبار المغرب تأليف عبد الواحد بن علي التميمي المراكشي (٦٤٧ هـ) (عبقات، حدیث غدیر، ۸/۸۳) به احتمال زیاد مرحوم میر حامد حسین رضوان‌الله‌علیه‌ همین نسخه‌ی چاپی که در تصویر ملاحظه می‌کنید را دیده است. این کتاب در سال 1847 م در لیدن _ هلند چاپ شده است. پ.ن: در مکاتبات مرحوم صاحب عبقات، مکرر دیده می‌شود که ایشان درخواست می‌کرده‌اند کتب چاپی اروپا و مصر را خریداری کرده و به ایشان برسانند. در آینده به بخشی از این نامه‌ها اشاره می‌کنم. @mir_hamedhoseyn_110
اجرای سیاست‌های دشمنان تشیع توسط برخی شیعیان در قالب تمدن و وحدت! سیاست مشترک کتب کلامی عامه و ردود آنها بر شیعیان در طول تاریخ، علاوه بر سعی در "ابطال استدلال شیعیان بر خلافت بلافصل امیرمؤمنان علیه‌السلام و اثبات خلافت خلفا" اثبات این مطلب نیز بوده که "میان اهل‌بیت و خلفا رفاقت و محبّت وجود داشته! و اهل‌سنّت، محبّان واقعی اهل‌بیت‌ بوده و شیعیان در این زمینه دروغگو و تفرقه‌افکن هستند." امروزه سیاست اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای ضد شیعه و کتب متعددی که علیه مکتب اهل‌بیت منتشر می‌شود نیز همین است. آنها مدعی هستند علاوه بر رفاقت آل و اصحاب! علما و بزرگان اهل‌سنت نیز ارادت ویژه‌ای هم به آل و هم به اصحاب داشته‌اند! و آنها همواره حساب دو گروه نواصب و روافض را جدا می‌دانستند! بطلان این ادعاهای واهی با مطالعه‌ی کتب تاریخ و حدیث و رجال فريقين واضح است و علمای شیعه نیز ادله‌ی کافی و وافی در نقد این رفاقت‌های ساختگی بیان فرمودند. یک مؤسسه‌ی علمی_پژوهشی_تبلیغی نیز چند سالی است با عنوان "مبرة الآل والأصحاب" در کویت روی این نقطه‌ تمرکز کرده و آثار فراوانی در این حوزه منتشر کرده است. اما درد اینجاست که برخی در درون تشیع خائنانه یا جاهلانه همان سیاست‌ها را دنبال می‌کنند و همه‌ی فعالیت‌های خود را به نحو موجبه‌ کلیه مورد رضایت بزرگان شیعه و رهبر انقلاب معرفی می‌کنند. رک در این موضوع: https://eitaa.com/kalame_sawa/237 شما قرار بود اخوت میان شیعه و سنی را گسترش دهید. نه اخوت میان شیعه و ابو حنیفه را! ظاهرا رسالت شما تغییر کرده است ! اللهم إنا نشكو إليك فقد نبينا وغيبة ولينا @mir_hamedhoseyn_110
تصویر فوق، نسخه‌ی کتاب تفسير غريب القرآن، تأليف محمد بن أبي بكر الرازي الحنفي (٦٦٦هـ) و به خط مؤلف است که در سال ٦٦٣ از کتابت آن فارغ شده است. این نسخه در مكتبة داماد إبراهيم پاشا به شماره ١٢٤ محفوظ است. او نیز بسان بسیاری از لغت شناسان و کسانی که در فنّ غریب‌ القرآن، غریب‌الحدیث‌، شرح أسماء الله الحسنى و .... قلم زده‌اند، "أولى بالشئ" را از معانی واژه‌ی  "مولی" برشمرده‌ است. مرحوم صاحب عبقات در مجلد هشتم از حدیث غدیر کتاب عبقات به این مهم پرداخته است. از دانشمندانی که میر حامد حسین رضوان‌الله‌علیه به اقوال آنان در این بخش استناد کرده، همین محمد بن ابی بكر الرازي و کتاب غریب القرآن اوست.(ج ٨، ص١٥٨_١٦٠) : والمولی الذي أولى بالشئ ومنه قوله تعالى: "مأواكم النار هي مولاكم" أي هي أولى بكم والمولى في اللغة على ثمانية أوجه: المعتِق والمعتَق وابن العمّ والناصر والجار والحليف ويقال: العقيد والصهر 🤏 والأولى بالشئ @mir_hamedhoseyn_110
بر ساحل عبقات
تصویر فوق، نسخه‌ی کتاب تفسير غريب القرآن، تأليف محمد بن أبي بكر الرازي الحنفي (٦٦٦هـ) و به خط مؤلف ا
اما تصریح محمد بن أبي بكر الرازي بمجيء مولی بمعنی أولى، پس در کتاب "غريب القرآن" که نسخه‌ی عتیقه‌ی آن بعنایت ربّ منّان بدست این کثیر العصیان افتاده و یک نسخه‌ی آن نزد بعض احباب افاضل موجود...................می‌فرماید: والمولی الذي هو أولى بالشئ.... ✍ عبقات، حديث غدیر، ج ٨، ص١٥٨_١٦٠ @mir_hamedhoseyn_110
وَأَسْتَعْصِمُكَ، فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَاعْصِمْنِي، فَإِنِّي لَنْ أَعُودَ لِشَيْءٍ كَرِهْتَهُ مِنِّي إِنْ شِئْتَ ذَلِكَ و از تو حفظ و حراست از شرور و آفات می‌خواهم؛ پس بر محمّد و آلش درود فرست و حفظم فرما؛ زیرا اگر اراده‌ات به پاکی من از گناه تعلّق گیرد، هرگز به آنچه نمی‌پسندی باز نخواهم گشت. فرازی از دعای ۴۸ صحیفه سجادیه دعا در روز عید قربان و جمعه