انقلاب اسلامی تمامیتخواه نیست.mp3
2M
🔵 قطعه صوتی ۵ در تحلیل بیانیهٔ گام دوم | آیتالله میرباقری، ۹۷/۱۲/۹
⏺ ۱۱ دقیقه
⏺ ۲ مگابایت
🔍 تمامیتخواهی و استیلاطلبی در مکتب انبیا معنا ندارد. در مکتب انبیا شفاعت و دستگیری و فداکاری معنا دارد. رنج همهٔ بشر برای نبی اکرم(ص) سخت است.
🔍 انقلاب اسلامی به دنبال تمامیتخواهی نیست، بلکه میخواهد موانع را از پیشِ روی بشر کنار بزند؛ دعوایش با مستکبرینِ عالَم است نه با تودهٔ مردم.
↩️مطالعهٔ بیشتر: https://eitaa.com/mirbaqeri/839
💥 با فتح قلههای علم مدرن موافقم؛ چون اگر قلههای علم مدرن را فتح و تسخیر نکنیم، نمیتوانیم کنترلش کنیم. البته نباید همیشه شاگرد بمانیم؛ باید خودمان علم تولید کنیم. باید بر این علم مسلط شویم و آن را در جهاز هاضمه تمدن نوین اسلامی منحل کنیم.
↩️مطالعهٔ بیشتر: https://eitaa.com/mirbaqeri/1351
💥 آیا همه کسانی که در غرب زندگی میکنند بد هستند؟ خیر!
در کاخ فرعون هم سه اُسوه دارید: حضرت موسای کلیم، آسیه (همسر فرعون)، مؤمن آل فرعون.
ما جنگ با آدمها نداریم. با جریان تمدنی کار داریم.
#هفت_کلیپ_صوتی
☑️ @mirbaqeri
درختوارۀ بیانیۀ گام دوم.pdf
192.5K
📝 «گذشته، حال و آیندهٔ» انقلاب اسلامی
🔴 درختوارهٔ «بیانیهٔ گام دوم»
⏺ حدوث و بقای انقلاب اسلامی
1⃣ فتوحات گذشته انقلاب اسلامی
🔹 برکات و پیشرفتها
🔹پیشروی در مبارزه
2⃣ شرایط کنونی انقلاب اسلامی
🔹آسیبها و چالشها
🔹ظرفیتهای مهم
3⃣ مسیر آینده انقلاب اسلامی
تنظیم: #ادمین
آسیبشناسی فعالانه و آسیبشناسی منفعلانه.mp3
1.54M
🔵 قطعه صوتی ۶ در تحلیل بیانیهٔ گام دوم | آیتالله میرباقری، ۹۷/۱۲/۹
⏺ ۸ دقیقه
⏺ ۲ مگابایت
🔍 آسیبشناسیِ انفعالی یعنی نقد انقلاب اسلامی از منظرِ تفکر غرب. این آسیبشناسی یعنی تجدیدنظرطلبی.
🔍 آسیبشناسی انقلاب اسلامی نباید متأثر از جنگ روانی دشمن و ناشی از خطای محاسباتی باشد.
#هفت_کلیپ_صوتی
☑️ @mirbaqeri
برنامه مخاطب خاص، ۱۶-۱۲-۹۷.mp3
19.87M
🔊 صوت برنامه مخاطب خاص با حضور استاد میرباقری، ۹۷/۱۲/۱۶
🔍 زیارت حضرت سید الشهداء(ع) راه رسیدن به خدا
☑️ @mirbaqeri
دعوتکننده اصلی ماه رجب، ۱۶-۱۲-۹۷.mp3
3.6M
🔊 قطعه صوتی | استاد میرباقری، ۹۷/۱۲/۱۶
🔍 دعوتکنندهٔ اصلیِ ماه رجب سیدالشهداء(ع) هستند.
☑️ @mirbaqeri
نظریه نظام انقلابی و رویکرد استحاله.mp3
1.26M
🔵 قطعه صوتی ۷ در تحلیل بیانیهٔ گام دوم | آیتالله میرباقری، ۹۷/۱۲/۹
⏺ ۷ دقیقه
⏺ ۱ مگابایت
🔍 انقلاب اسلامی شروعِ «عصر روشنگری اسلامی» است (درمقابلِ رنسانس غربی).
🔍 نظریه نظام انقلابی یک نظریه اجتماعی است. چون «انقلاب» پس از تشکیل نظام حکومتی هم تمام نمیشود. نظریه نظام انقلابی یعنی جوشش انقلابی باید تا برپایی تمدن نوین اسلامی امتداد پیدا کند.
🔍 اگر ساختارسازیها براساسِ الگوهای تمدن رقیب باشد، نظم اجتماعی و حکومتی از جوشش انقلابی میافتد.
🔍 تحلیل و برداشت ما این است که رویکردِ استحاله (استحالهٔ تمدن غرب در تمدن اسلامی)، بهترین نظریهای است که میتواند پشتوانهٔ نظریه نظام انقلابی و شعار «ما میتوانیم» باشد.
استراتژیهای دیگر (غربپذیری، غربگزینی، غربستیزیِ کور، انزواگرایی)، جوشش انقلاب اسلامی را متوقف یا تضعیف میکند.
🔍 تحلیل ما این است که حرکت بهسمتِ تمدن اسلامی جز با رویکرد استحاله ممکن نیست.
#هفت_کلیپ_صوتی
☑️ @mirbaqeri
📂 پروندهٔ اول دربارهٔ بیانیهٔ گام دوم
🔴 هفت عبارت برگزیده از متنِ بیانیه
🔹https://eitaa.com/mirbaqeri/1410
🔹https://eitaa.com/mirbaqeri/1411
🔹https://eitaa.com/mirbaqeri/1413
🔹https://eitaa.com/mirbaqeri/1417
🔹https://eitaa.com/mirbaqeri/1431
🔹https://eitaa.com/mirbaqeri/1438
🔹https://eitaa.com/mirbaqeri/1446
🔴 هفت کلیپ صوتی در تحلیل بیانیه
🔸https://eitaa.com/mirbaqeri/1415
🔸https://eitaa.com/mirbaqeri/1419
🔸https://eitaa.com/mirbaqeri/1432
🔸https://eitaa.com/mirbaqeri/1439
🔸https://eitaa.com/mirbaqeri/1447
🔸https://eitaa.com/mirbaqeri/1455
🔸https://eitaa.com/mirbaqeri/1468
🌀 اهمیت بیانیه:
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri/1401
🌀 تحلیل بیانیه:
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri/1412
🌀 متن بیانیه:
🔗 http://urly.ir/MQWr
🌀 صوت بیانیه:
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri/1344
🌀 درختوارهٔ بیانیه:
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri/1454
💠 کانال «در محضر آیتالله میرباقری»:
☑️ @mirbaqeri
➕/🔻سخنرانی #آیتاللهمیرباقری در برنامه #آیندهایران با موضوع:
#تبیینبیانیهگامدومانقلاب
🕜 ۲۱ و ۲۲ اسفندماه، ساعت ۱۴:۲۰ از شبکه ۴ سیما
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
☑️ @mirbaqeri
در محضر آیتالله میرباقری
➕/🔻سخنرانی #آیتاللهمیرباقری در برنامه #آیندهایران با موضوع: #تبیینبیانیهگامدومانقلاب 🕜 ۲۱ و
📺 فیلم تحلیل استاد میرباقری از بیانیهٔ گام دوم/ قسمت اول و دوم، آرشیو تلوبیون، شبکه ۴:
http://www.telewebion.com/episode/1993470
http://www.telewebion.com/episode/1993963
mirbagheri 19-12-97.mp3
15.61M
🔊 استاد میرباقری | سخنرانی در حرم مطهر حضرت معصومه (سلامالله علیها)، ۹۷/۱۲/۹۷
🔍 زیارت طریق توحید است.
💥 حقايقِ «استغفار» در دستِ ولیِّ خداست؛ اوست که اجازهٔ استغفار میدهد.
معصوم «بابِ استغفار» را در «ماه رجب» باز کرده است و میخواهد ما را «شفاعت» کند و منتظر است ببیند ما چه میکنیم!
🔷 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«در ماه رجب ذکر استغفار به انسان میدهند. استغفار فقط همين لفظ نيست! البته لفظ هم هست. اما آن حقايقِ استغفار، در دست آن ولیای است که اجازهٔ استغفار میدهد و وقتی ما اين ذکر را میگوييم آماده میشويم که آن حقيقت را به ما بدهند. با شفاعت اوست که انسان طیِ مسير میکند.
اينکه میگويند انسانْ استاد میخواهد معنايش همين است. اين مطلب نسبتبه معصومین صددرصد درست است، نسبتبه غيرمعصوم، من نمیدانم.
پس، حقيقت استغفار در دست امام است. اينکه به ما میگويد اين ذکر را بگو، يعنی "من در را باز کردم! شما بيا، ببينم چه کار میکنی! ما باب شفاعت را در ماه رجب باز کرديم." اگر به ما میگويند "اينقدر استغفار کنيد يا فلان ذکر را بگوييد"، یعنی باب را باز میکند و میگويد: بگوييد تا ببينم چه میکنيد!»
☑️ @mirbaqeri
سخنرانی حجت الاسلام میرباقری.mp3
17.22M
🔊 استاد میرباقری | سخنرانی در لیلةالرغائب، جمکران، ۹۷/۱۲/۲۴
🔍 رغبتهای ما باید رفعت پیدا کند.
باید رغبتهای الهی و رغبتهای بزرگ در ما شکل بگیرد.
رغبتهای کوچک، ما را و فهم ما را محدود میکند.
🔍 مهمترین رغبت، رغبت در خدا و رغبت در امام باید باشد.
🔍 اگر رغبت ما رغبتِ به امام باشد (نه رغبتِ به خودمان) و دل به آن حضرت بستیم، میتوانیم با ایشان همراه شویم و در طرح ایشان در عالَم حرکت کنیم.
☑️ @mirbaqeri
🔻هيچ پيغمبری نيست که امت خودش را به رسالت رسول گرامی اسلام (ص) و ولايت اميرالمؤمنين(ع) دعوت نکرده باشد.
🔷 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«در روايات متعددی نقل شده که هيچ پيغمبری مبعوث نشده، الا به ولايت اميرالمؤمنين(ع).
همه انبیاء، امتشان را به این ولایت دعوت میکردند. هم از خود انبياء ميثاق ولايت گرفتند و هم انبیاء مرسل، حامل این ولايت بودند.
«إِنَّ حَدِيثَ آلِ مُحَمَّدٍ صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يُؤْمِنُ بِهِ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَان». مرحوم کلينی در کافی شریف، بابی راجعبه همين مطلب باز کردهاند و روايات متعددی را در این باب آوردهاند. از روايت استفاده میشود که انبياء مرسلْ مکلف به ولايت بودند و حامل اين ولايتاند. شاید معنای حاملِ ولايت بودن اين است که هم ولايت را بهنحو اَتَمّ قبول کردند و هم مجرای ولايت در عالم هستند و میتوانند ولايت را منتقل کنند.
در تشبيه، شما وقتی میخواهید جسمی را حامل يک انرژی و نيرويی قرار بدهيد، بايد نقطهمختصاتِ خاصی داشته باشد تا بتواند اين نيرو را منتقل کند. انتقال ولايت الهيه و حامل ولايت الهيه بودن و مجرای ولايت الهيه شدن، ظرفيتی میخواهد که در انبياء مرسل هست. لذا در نقل هست که پيامبران اولوالعزم بهنحو اَتَمّ و اکمل، حامل ولايتاند و میتوانند بار ولايت الهيه را بکشند، لذا صاحب شريعتاند و امتشان را هم دعوت میکنند. هيچ پيغمبری نيست که امت خودش را به رسالت رسول الله(ص) و ولايت اميرالمؤمنين(ع) دعوت نکرده باشد.
در روايات، مفصل بحث شده که همه انبياء سابق به این امر بشارت میدادند و به آن دعوت ميکردند. کمااينکه در قرآن از ما خواسته شده که به انبياء سلف ایمان داشته باشيم («آمَنَ الرَّسُولُ بِما أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَ الْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَ مَلائِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِه»)، آنها هم بشارت به نبی خاتم (ص) میدادند و از امتشان برای اهلبيت(ع) میثاق میگرفتند. هيچ نبیای نيست الا اينکه مرسل به ولايت است. بنابراين، انبياء سابق هم، ميثاق ولايت از آنها گرفته شده و در عالم، حامل ولايتاند و میتوانند بار ولايت را بکشند».
☑️ @mirbaqeri
🔻ثمرهٔ دورانِ ولایتِ طاغوت، سه چیز است: نکث و قسط و مُروق!
🔻بصیرتی که محصول رویارویی با ناکثين (در جمل) و قاسطين (در صفین) و مارقين (در نهروان) است، غنیترين سرمايه شيعه در طول تاريخ بوده است.
🔷 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«اميرالمؤمنين (ع) بنا به مُرّ قرآن، با ناکثين و قاسطين و مارقين جنگيد و چشم فتنه را کور کرد.
ثمره ولایت طواغیت در مقابل ولايت حق، سه چيز بود: نکث (بيعتشکنی) و قسط (عدول از حق) و مُروق (جلو افتادن و خروج از دین)»
«پس از رحلت نبی اکرم (ص) و شکلگيری آن حوادث، اميرالمؤمنين(ع) بهطور مستقيم با سران نفاق درگير نمیشوند؛ بلکه با اتخاد تدابير بلندی که در شأن معصوميت و ولايت امام است، به جنگ با محصول آنها، يعنی "نکث و قسط و "مروق" میروند و چشم فتنه را کور میکنند.
لذا سرحلقه بصيرتی که محصول رويارويیهای اميرالمومنين(ع) با ناکثين و قاسطين و مارقين است، ارزشمندترين و غنیترين سرمايه شيعه در طول تاريخ بوده است.
حضرت، آنوقتی آماده شهادت شدند که مأموريت خودشان را در کور کردن چشمِ «ظلماتٌ بعضها فوق بعض» _ که همان ظلمات حاصل از آن حوادث است _ تمام کرده بودند.
شاهد اين مطلب بخشي از زيارت غديريه است که: «وَ لَمَّا رَأَيْتَ قَدْ قَتَلَتْ النَّاكِثِينَ وَ الْقَاسِطِينَ وَ الْمَارِقِينَ، وَ صَدَّقَكَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَعْدَهُ، فَأَوْفَيْتَ بِعَهْدِه»؛ [زمانى كه ديدى پيمانشكنان و ستمكاران و بيرونرفتگان از دين را كُشتى، و رسول خدا _كه درود خدا بر او و خاندانش باد_ وعدهاش را به تو راست گفته بود، تو هم به عهدش وفا كردى]».
☑️ @mirbaqeri
💥 نسخهٔ جدید «ایتا» با #چهل_قابلیت_جدید ارائه شد! 👏✌️
https://eitaa.com/eitaa/131
💥 بهار طبیعت، آیه و نشانهای از بهار حقیقی است.
احسنالحال این است که منتظر عصر ظهور باشیم.
🔹 استاد سیدمحمّدمهدی میرباقری:
«راه رسیدن به "احسنالحال" این است که انسان وقتی بهار فرا میرسد متوجه شود که یک نفس رحمانی در عالم طبیعت دمیده و عالم را زنده کرده و حقیقت بهار، همان نفس رحمان الهی است.
بهار حاصلِ فعلوانفعالات طبیعی نیست، بلکه یک نفسِ رحمانی از عالم بالا دمیده میشود و ظهور پیدا میکند و درنتیجه، بهار حاصل میشود؛ از این رو آنچه که سرچشمه حیات است بهار حقیقی نیز آنجاست. اگر انسان توجه به حضور ولی و خلیفه خداوند داشته باشد درواقع بهار، شأنی از شئون او و تصرفی از تصرفات در عالم طبیعت است.
اگر انسان بهدنبالِ بهار حقیقی است و میخواهد یک حیات طیبه در زندگیاش جاری شود و به دوران بهار خویش برسد باید رو به ولی خدا کند؛ تعبیری که در زیارت حضرت ولی عصر(عج) آمده، ایشان «ربیع الانام» است و قبل از عصر ظهور، بهار حقیقی عالَم اتفاق نخواهد افتاد، بلکه این بهار، آیه و نشانهای از آن بهار حقیقی است که در تاریخ انسانی تا قبل از رسیدن به عصر ظهور اتفاق نمیافتد.
اگر فصل بهار، ما را به آن دوران هدایت کند و ما نیز منتظر و آماده دستیابی به دوران ظهور شویم، در واقع این همان احسنالحالی است که باید در درون انسان شکل بگیرد».
☑️ @mirbaqeri
💠 رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی ۹۸: باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند. از اوّل سال تا آخر سال انشاءالله این معنا به صورت چشمگیری در کشور محسوس باشد...
تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم میتواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم میتواند استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم میتواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتّی میتواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. اگر این طور شد، امیدواریم که انشاءالله حلّ مشکل اقتصادی راه بیفتد.