eitaa logo
در محضر آیت‌الله میرباقری
32.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
384 ویدیو
136 فایل
💠 پایگاه اطلاع‌رسانی و نشر دیدگاه‌های آیت‌الله میرباقری ☑️ @mirbaqeri_ir 💠 کانال نشر آثار چندرسانه‌ای (صوت، فیلم، پادکست، سخن‌نگاشت) ☑️ @mirbaqeri_resane
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 مناجات‌خوانی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی ✅خواهران و برادران 🔹به نفس: آیت‌الله میرباقری 🗓 از یکشنبه ۲۶ فرودین ماه مصادف با شب بیست و پنجم ماه مبارک رمضان به مدت ۵ شب 🕐 ساعت یک بامداد 📍قم، خیابان بهار، جنب درب ۱۷ حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حسینیه حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی ☑️ @mirbaqeri_ir
🔖 نهمین شمارۀ مجلۀ «گفتمان پیشرفت» در ۲۲۸ صفحه، با تصویری از دو چهرۀ شاخص گفتمان انقلاب اسلامی، آیت‌الله سیدمهدی میرباقری و استاد حسن رحیم‌پور ازغدی بر روی جلد. https://b2n.ir/w25928 ☑️ @mirbaqeri_ir
امروز غرب، اقامۀ بی‌حجابی می‌کند. «اقامه» یعنی کاری کنند که بدی‌ها بشود شرافت و خوبی‌ها بشود حقارت. «در ایران در دو دوره با حجاب مبارزه شده: یکی در دوره رضاخان که به زور، چادر از سر مردم کشیدند که خیلی از بانوان متدیّن سال‌ها از خانه بیرون نیامدند. اما در دوره دوم راه دیگری رفتند و به جای این‌که ماجرای مسجد گوهرشاد راه بیندازند و مردم را بکشند، آمدند و بستر اقامه بی‌حجابی و بی‌عفتی را درست کردند؛ یک شرایطی را درست کردند که دانشجو در همین دانشگاه تهران، با چادر مشکی می‌رفت، اما از آن طرف با حجابِ کم بیرون می‌آمد. چرا؟ چون یک بستری درست کرده بودند که چادر، علامت عقب‌افتادگی و موجب حقارت بود؛ کسی که چادر سرش می‌کرد احساس می‌کرد تحقیر می‌شود و آن که بی‌حجاب می‌آمد احساس می‌کرد شرافت دارد. این می‌شود اقامه. اقامه یعنی این که یک کاری بکنند که بدی‌ها بشود شرافت و خوبی‌ها هم بشود حقارت». ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اکتفا به برخورد با فلان رستوران‌دار و راننده در موضوع مبارزه با بدحجابی، اقدام‌ ناموفقی است، چرا که فقط با کسانی که مرتکب جرم شده‌اند برخورد کرده‌اید، اما با شبکه اشاعه و اقامۀ آن درگیر نشده‌اید. نمی‌شود که به اقامه‌کنندهٔ بی‌عفتی، لقبِ کارشناس ارشد و دانشمند بدهید و بعد بتوانید با بی‌حجابی مبارزه کنید! https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4638 ☑️ @mirbaqeri_ir
📣 سخنرانی شب‌های دهه دوم ماه مبارک رمضان 📍تهران، حسینیه آیت‌الله حق‌شناس(ره) ⏰ از ساعت 22:50 🔗 لینک پخش زنده مراسم https://www.aparat.com/haghshenasi/live ☑️ @mirbaqeri_ir
سخنرانی - آیت الله سید مهدی میرباقری.mp3
30.89M
🎧 استاد میرباقری | سخنرانی در شب نهم ماه مبارک رمضان، ۱۴‌۰۲/۱/۱۰ (کربلای معلی، خیمه‌گاه حسینی علیه السلام) ☑️ @mirbaqeri_ir
سخنرانی - آیت الله سید مهدی میرباقری.mp3
30.89M
🎧 استاد میرباقری | سخنرانی در شب دهم ماه مبارک رمضان، ۱۴‌۰۲/۱/۰ (کربلای معلی، خیمه‌گاه حسینی علیه السلام) ☑️ @mirbaqeri_ir
سخنرانی_آیت_الله_سید_مهدی_میرباقری_شب_دوازدهم_ماه_رمضان_1444.mp3
14.72M
🎧 سخنرانی استاد سید محمدمهدی میرباقری | شب دوازدهم ماه مبارک رمضان ۱۴‌۰۲ | در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس (ره) ☑️ @mirbaqeri_ir
1402-01-14(1).mp3
15.26M
🎧 سخنرانی استاد سید محمدمهدی میرباقری | شب سیزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴‌۰۲ | در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس (ره) ☑️ @mirbaqeri_ir
سخنرانی_آیت_الله_سید_مهدی_میرباقری_شب_چهاردهم_ماه_رمضان_1444.mp3
17.28M
🎧 سخنرانی استاد سید محمدمهدی میرباقری | شب چهاردهم ماه مبارک رمضان ۱۴‌۰۲ | در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس (ره) ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آن‌کسی می‌تواند در راه هدف سیدالشُّهدا(ع) جهاد کند، که آن روزی که به او می‌گویند کنار امام مجتبی(ع) بایست، بایستد و تسلیم و راضی باشد. کسی که آن روز می‌گوید «قتال می‌خواهیم»، او دیگر برای تحقّق طرح خدا و طرح نبی‌اکرم(ص) نمی‌خواهد بجنگد؛ او دنبالِ نَفْس و دنبالِ بازی است. 🖇️https://b2n.ir/m10728 ☑️ @mirbaqeri_ir
«ایمانی که از ما خواسته شده، ایمان به کلّ طرح تاریخی نبیّ‌اکرم(ص) است که لبۀ فعلی آن در دست امام زمان(عج) است و باید با آن حضرت همراه بود. هر امامی مأموریتی دارد و بخشی از طرح نبی‌اکرم(ص) را پیش می‌برد. مؤمنین باید با امام دوران خودشان همراه شوند و با مأموریت او حرکت کنند و طرح دیگری درنیندازند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
«در یک زمانی، برای از بین بردن حجاب، به زورِ سرنیزه‌ها متوسّل می‌شدند؛ ولی در زمان ما، جبر اجتماعی ایجاد می‌کنند، یعنی بستری درست می‌کنند که رعایت حجاب، نیاز به مبارزه سختی داشته باشد. در این دوران، گرچه با زور، چادر از سَرِ کسی نمی‌کِشند، ولی ساختارها را به‌گونه‌ای طراحی می‌کنند که حجاب تحقیر شود». ☑️ @mirbaqeri_ir
📣 مدل‌ها و ساختارهای مدرن، نوعی جبر اجتماعی را به مردم تحمیل می‌کنند. «تمدّن مادّی، فرهنگ مادّی را «اقامه» می‌کند. اقامه، مرحله‌ای است که در آن از طریق تحقیر و تجلیل اجتماعی و ساختارسازی، کانّه یک نوع جبر اجتماعی درست می‌شود. نمی‌خواهیم بگوییم که انسان در آن محیط، کاملاً مجبور است، ولی حتماً تحت فشار است؛ مثل این است که یک لباس آهنی به انسان بپوشانید و او در یک فضای مغناطیسی قرار دهید و بعد بگویید راحت راه برو! این حرکت، به‌حسب ظاهر، جبر نیست، اما این فضای مغناطیسی نوعی جبر را به این نوع لباس تحمیل می‌کند و انسان را به‌سمتی که کشش مغناطیسی وجود دارد، پیش می‌برد و خیلی دشوار است که انسان برخلاف آن عمل کند؛ هرچند غیرممکن نیست. این فضا مانند درست کردن یک سطح شیب‌دار است که جریان دادن آب در آن همان، و به پایین متمایل شدنِ آب از آن، همان! معنا ندارد که ما سطح شیب‌دار درست کنیم اما برخلاف عالَمِ اسباب، آب به‌سمت پایین متمایل نشود. استاد ما مثال دیگری می‌زدند که لطیف نیست ولی گویاست؛ می‌گفتند علوم مادّی و مدل‌ها و ساختارها و معماری مدرن، که فرهنگ مادّی را اقامه می‌کنند، مثل سنگ دستشوییِ رو به قبله هستند! کسانی که می‌خواهند معصیت کنند، راحت هستند، اما آنهایی که می‌خواهند معصیت نکنند، به زحمت و مشقت می‌افتند». ☑️ @mirbaqeri_ir
📢 انسان‌ها در نظام اجتماعی، داخل یک تور نامرئی قرار دارند و به یک طرفی کشانده می‌شوند. 🟢 : «من همیشه را به مثال می‌زدم که گاهی در میان خود هزاران ماهی را می‌کشانند به یک سمت خاصی و آن ماهیان خودشان متوجه نیستند که با همان حرکت تور، دارند به یک طرفی کشیده می‌شوند و نمی‌فهمند که یک کسی دارد آنها را هدایت می‌کند در داخل تور، آنها خیال می‌کنند آزادند و دارند راه می‌روند، هیچ احساس اسارت هم نمیکنند. نظام‌های اجتماعی هم این چنین‌اند، حتی نظام صحیح هم به یک معنا همین‌طور است، اگر چه او دیگر اسارت نیست چون در او آگاهی و بینایی هست، وانگهی نظام مستند به خدا و بندگی بالاخره بندگی خداست، اما هر نظام اجتماعی این خصوصیت را دارد، انسان‌ها در نظام اجتماعی داخل یک تور نامرئی هستند و دارند کشانده می‌شوند به یک طرفی اگر چنانچه آنها را به طرف بهشت ببرند، انسان‌ها را به طرف بهشت می‌روند، و اگر به‌طرف جهنم ببرند، انسان‌ها دارند به طرف جهنم کشانده می‌شوند. قرآن می‌فرماید: «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْرًا وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ. جَهَنَّمَ يَصْلَوْنَهَا ۖ وَبِئْسَ الْقَرَارُ» (سورۀ ابراهیم، آیه ۲۸ و ۲۹). سردمداران نظام‌های باطل و طاغوتی و کفرآمیز، انسان‌هایی را که در سایه این نظام‌ها دارند زندگی می‌کنند می‌کشانند به سمت جهنم و اگر این نظام یک نظام غیرخدایی است کشانندگان این نظام همان کسانی هستند که اطراف تور را گرفتند و دارند می‌برند به یک طرفی. پس اطاعت از هر نظام اجتماعی باطل و غلط و غیرالهی عبادت غیرخداست ولو اسمش هم مسلمان باشد و نمازش را هم بخواند.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17177