ای بهشتِ قربِ احمد .mp3
4.11M
🔊 استاد میرباقری | روضه فاطمیه
ای بهشتِ قربِ احمد، فاطمه(س)
لیلةُالقدرِ محمد(ص)، فاطمه(س)
ای خدا مشتاقِ یا رب یا رَبَت
ای سلامِ انبیا بر زینبت
عالَمِ خاکی محیطِ غربتت
آفرینش گشته گم در تربتت
کاروانِ دل روان در کوی تو
قبلهٔ جانِ محمد(ص) روی تو
مشعلِ شبهای احیای علی(ع)
نقشِ لبخندت مسیحای علی(ع)
خانهٔ کوچک پناه عالمت
عمر خلقت یک دم از عمر کَمَت...
☑️ @mirbaqeri_ir
#ایام_فاطمیه_در_راه_است
💥 بستۀ کامل «منزلت حضرت زهرا سلام الله علیها»
(گزینشی از گفتارهای آیتالله میرباقری دربارۀ منزلت حضرت زهرا سلام الله علیها)
🔸 بخش اول: مقام و شخصیت حضرت زهرا (سلام الله علیها)
1⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/401
2⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/403
3⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/404
4⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/405
🔸 بخش دوم: رفتار سیاسی حضرت زهرا (سلام الله علیها)
5⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/407
6⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/408
7⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/409
8⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/410
9⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/411
🔟 https://eitaa.com/jariehekmat/412
🔸 بخش سوم: شرح زیاتنامه حضرت زهرا (سلام الله علیها)
1⃣1⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/414
1⃣2⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/415
1⃣3⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/416
1⃣4⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/418
🔸 بخش چهارم: مقیاس تصرفات حضرت زهرا (سلام الله علیها)
1⃣5⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/456
1⃣6⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/457
1⃣7⃣ https://eitaa.com/jariehekmat/458
1⃣8⃣ http://eitaa.com/jariehekmat/459
🔸 بخش پنجم: بسترها و مبانی معرفتی خطبه فدکیه
1⃣9⃣ http://eitaa.com/jariehekmat/462
2⃣0⃣https://eitaa.com/jariehekmat/464
2⃣1⃣ http://eitaa.com/jariehekmat/465
2⃣2⃣ http://eitaa.com/jariehekmat/466
2⃣3⃣ http://eitaa.com/jariehekmat/467
2⃣4⃣ http://eitaa.com/jariehekmat/469
🔗 قطعههای صوتی
▶️ https://eitaa.com/jariehekmat/470
فاطمیه و ظهور .mp3
13.54M
🎧 آیتالله میرباقری | سخنرانی در همایش آموزشی «فاطمیه و زیارت حضرت فاطمه سلام الله علیها»، ۱۳۹۸/۱۰/۶
⚡️ سه معنای «ظهور و غیبت»
⚡️ نقش حضرت زهرا (سلام الله علیها) در حرکت دادنِ عالَم بهسمت عصر ظهور
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 استقبالِ گسترده از یک کتابِ بیانیۀگامدومی:
📣 #کتاب_عصر_جدید، اثر آیتالله میرباقری، در مدتِ یک ماه به #چاپ_پنجم رسید.
☎️ 09104646212
🆔 @tamaddonnovin
◀️ گزینشی از محتوای کتاب
☑️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2295
📢 اگر کانال «جاری حکمت» eitaa.com/jariehekmat را دنبال کردهاید، میتوانید دیدگاهتان را دربارۀ این مجموعه، به ادمین eitaa.com/norouzi313
ارسال کنید (بهشکل صوتی یا متنی). سپاس.
در محضر آیتالله میرباقری
💥 گاهي ممکن است کسي دهها سال در حوزه تحصيل کرده باشد، اما يک دوره مجامع روايیِ اوليه را هم مطالعه ن
⚡️ پژوهشگر حوزوی باید به منابع روایی مراجعه کند و به علوم واسطهای اکتفا نکند.
⚡️ در منابع بهدنبال #درايتُالروايه بايد باشيم، نه دنبال #تلاوتُالروايه.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«امام، "نهر عظيم" است. همه حقايقي که به انبياء داده شده و آن روحي که در نبياکرم(ص) است و آن علمي که در محضر نبياکرم(ص) بوده است، به امام منتقل شده است. بنابراين، حتماً ما بايد دنبال معارف اهلبيت (ع) برويم. نميشود بگوييد ما فلسفه که ميخوانيم بس است، عرفان که ميخوانيم بس است، کلام که ميخوانيم کافي است، چون اینها ترجمان علوم ائمه (ع) هستند. مثل این که کسي بگوید برای پژوهشگر حوزوی، رساله ترجمان وسائلالشيعه است و کافی است. اين را نمیشود بگوييد.
ما بايد دنبال خود معارف باشیم. البته اين نکته معنايش اين نيست که انسان دنبال استاد نرود. اگر ميگوييد دنبال علوم اهلبيت(ع) باشيد، ممکن است معارف اهلبيت(ع) با واسطه استاد به انسان برسد. اين منافات ندارد. ولي وساطت استاد، غير از وساطت يک علم اصطلاحي است که ما بگوييم علم اصطلاحي فلسفه يا عرفان يا کلام، واسطه است. اين اصطلاحات، ترجمان وحي نيستند، به ادله متعدده. که اگر ترجمان هم بودند، محقق حوزوي هميشه نبايد به ترجمه رجوع کند. کما اينکه هميشه به کلمات فقها رجوع نميکند. وقتي مجتهد شد، به روايات و به منابع رجوع ميکند. در معارف هم همينطور است.
بايد به منابع رجوع کرد و منابع را فهميد و در منابع هم دنبال درايتُ الروايه بايد باشيم، نه دنبال تلاوتُ الروايه. بنابراين ما بايد دنبال رسيدن به او باشيم و بتوانيم به علوم ائمه(ع) راه پيدا کنيم. يک راهي به سوي آن نهر عظيم، به روي ما باز بشود.» ۱۳۹۳/۲/۱۱
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 اگر انسان به مقامِ مشاهدۀ حکمت و زیباییِ صنع الهی رسید، ابتلائات را به پای خدا نمینویسد؛
همچون حضرت زینب(س) که میفرماید: من در این ابتلا جز زیبایی ندیدم.
💠 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
"کار شیطان این است که انسان را (در ابتلائات و فتنهها،) به خدا و اولیای خدا بدبین کند.
اگر در سختیها و فتنههایی که پیش میآید، دچار غفلت شویم، بدیها را به خدا نسبت خواهیم داد؛ ولی انسانی که خدا را تسبیح میکند هیچچیزی نمیتواند او را از تسبیح زیبایی صنع خدا جدا کند.
کار شیطان این است که انسان را در سختیها با خدا و اولیای خدا، دشمن میکند؛ مثلاً حتی انسان ممکن است بر اثر گناه خود به ابتلایی دچار شود؛ ولی متأسفانه برخی به خدا بدبین میشوند.
اگر انسان این مسئله را دریابد، در اوج سختیها غرق در تسبیح و حمد خدا میشود و جز زیبایی چیزی نمیبیند. انسانی که در محضر حضرت حق است چه کمبودی به بیرون دارد که بخواهد این کسری را از بیرون جبران کند.
اگر انسان به مقام مشاهده حکمت و زیبایی صنع الهی رسید، ابتلائات را به پای خدا نمینویسد؛ همچون حضرت زینب(س) بیان میکند که من در این ابتلا هیچچیز جز زیبایی ندیدم".
"اينکه حضرت ميفرمایند «مَا رَأَيْتُ إِلَّا جَمِيلا»، معنياش اين نيست که در کار شمر هم جمال ميديدم؛ خیر! بلکه کار شمر، زشت و مستحق لعن و طعن است.
خداي متعال ولي و سرپرست سيدالشهدا(ع) است، «وَ مَنْ أَوْفى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّه». اگر سيدالشهدا(ع) وفاي به عهد ميکنند اين وفاي به عهد سيدالشهدا(ع)، ذيل لطف خداست، اگر خدا لطفش را بردارد سيدالشهدا(ع) نميتواند وفاي به عهد کند.
اگر سيدالشهدا(ع) در گودي قتلگاه ميگويند «يَا غِيَاثَ الْمُسْتَغِيثِين»، چون در همين بندگي، احتياج به امداد دارند؛ اگر خدا امدادشان نکند نميتوانند زيبا بندگي کنند، همين زيبايي بندگي سيدالشهدا(ع)، لطف خداست.
هم کار سيدالشهدا(ع) و جمال بندگي آن حضرت به لطف خدا برميگردد و هم عنايتي که خدا به سيدالشهدا(ع) ميکند، آن هم خيلي زيبا است.
درهرصورت، هم لطف و امدادي که ميکنند و هم جزا و مزدي که ميدهند _ که مزدش هم مقامات خودشان و مقام شفاعت و مقام محمود است _ [زیباست]. بنابراين، آنچه که جمال دارد، کار خدا است [نه کار جنایتکاران و ملعونین]».
☑️ @mirbaqeri_ir
در محضر آیتالله میرباقری
⚡️ پژوهشگر حوزوی باید به منابع روایی مراجعه کند و به علوم واسطهای اکتفا نکند. ⚡️ در منابع بهدنبال
💥 وادی فقاهت، وادیِ خيلی باعظمتی است.
کمتر کاري است که به اندازه اين فعل رفيع، در سير معنوي جامعه و در درک معارف اهل بيت(ع) و در تقرب به خداي متعال، نقش داشته باشد. کمتر وادياي است که اين قدر قلوب نوراني در آن تربيت بشوند.
💥 متأسفانه گاهی دیده میشود بعضی جوانترها، که نوپاي در اين وادي هستند و تازهواردند، شأن و مراتب علمي دستگاه فقاهت شيعه را ناديده ميگيرند.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«يک فقيه وقتي ميخواهد يک فتوا بدهد، گاهي چهل سال درس مي خواند؛ ادبیات میخواند، فقه میخواند، اصول، رجال و درایه میخواند، کتب فقها را ميبيند، يک ادواري را طي ميکند.... بعد ميآيد يک مسئله اي را شروع میکند استنباط کردن.
اين چهل سال برای اين است که کار، کار مهمي است؛ ميخواهد به خداي متعال نسبت بدهد، ميخواهد به امام صادق(ع) نسبت بدهد، بگويد حکم خداي متعال اين است و امام صادق(ع) اين را فرموده است.
به خاطر همین است که چهل سال زحمت ميکشد والا اگر ميخواست همينطوري حرف بزند، لزومي نداشت چهل سال زحمت بکشد.
این وادی، وادي خيلي باعظمتي است. من اين را مکرر عرض کردم کمتر کاري است که به اندازه اين فعل رفيع، در سير معنوي جامعه و در درک معارف اهل بيت(ع) و در تقرب به خداي متعال، نقش داشته باشد. کمتر وادياي است که اين قدر قلوب نوراني در آن تربيت بشوند؛
اگر ميخواهيد وارد اين وادي بشويد به اندازه عظمتش شما بايد کار بکنيد و بايد تلاش بکنيد که اتصال خودتان را با مراتب علمي دستگاه فقاهت شيعه محکمتر، وثيقتر و متقنتر بکنيد.
گاهي ديده ميشود بعضي عزيزاني که شايد سوءنيت هم ندارند اما نوپاي در اين وادي هستند و تازهواردند (نه در استخواندارهاي اين وادي)، [که] شأن و مراتب علمي دستگاه فقاهت شيعه را ناديده ميگيرند.
اين [کار] به هر دو طرف خسارت ميزند. اين به اخلاصِ در کار خسارت ميزند و ممکن است در درازمدت يک جايي، کار را خراب بکند.
پس اگر ميخواهيد مردم را در وادي ارتباط با توحيد و اهل بيت(ع) و وادي مقامات و بلاي عظيمشان وارد کنيد اين يک نکته را رعايت بفرماييد». ۹۲/۱۲/۱۶
☑️ @mirbaqeri_ir