eitaa logo
انتقال یافت
140 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
5.8هزار ویدیو
191 فایل
با سلام این کانال دیگر متعلق به اساتید نمی باشد لطفا جهت عضویت به آیدی @BasijAsatidhoze پیامک دهید‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
انتقال یافت
بیشتر شیعیان معتقدند که حضرت فاطمه زهرا(ع) در جریان منازعه‌ی خلافت و بیعت گرفتن از امام علی(ع) متحمل
بسمه تعالی اخیرا مطالبی توسط یکی از معممین نوشته شده و در آن به بهانه وحدت توصیه به کتمان حقائق شده است. در این مورد چند مطلب به عرض می رسد: 1- وحدت میان شیعیان و سایر مذاهب ریشه در آیات قرآن و فرمایشات اهلبیت (علیهم السلام) دارد که در فتاوی مراجع تقلید و بیانات بزرگانی چون آیت الله العظمی بروجردی، علامه امینی، علامه شرف الدین، حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری انعکاس یافته است. 2- وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست. این وحدت نه شدنی است و نه منظور داعیان این وحدت است. چنانکه وحدت به معنای چشم بستن به واقعیت ها و ترک و تعطیل مباحثات و مناظرات علمی بین دو مذهب نیست. این وحدت خلاف دستورات قرآن مبنی بر تحریم کتمان حقائق و منافی با وجوب ارشاد جاهل است. 3- وحدت به معنای پایبندی به دستورات اسلامی و التزام به سیره اهلبیت (علیهم السلام) در مواجهه و معاشرت با سایر مسلمانان ( صَلُّوا فِي عَشَائِرِهِمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ‏ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ لَا يَسْبِقُونَكُمْ إِلَى شَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَيْرِ فَأَنْتُمْ أَوْلَى بِهِ مِنْهُمْ ) و دوری گزیدن از تنش و منازعه و برانگیختن احساسات یکدیکر است. 4- بدیهی است که در سایه چنین وحدت و یک پارچگی است که محیط آرام جهت انجان مناظرات علمی برقرار کرد؛ و زمینه پذیرش حقائق (يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ) را فراهم نمود و پرده از چهره واقعیت های تاریخی و اعتقادی برداشت. اگر این مباحثات و مناظرات علمی با روش های علمی و رعایت آداب مناظره صورت گیرد، نه تنها سبب تفرقه و جدایی بین دو مذهب نخواهد شد، بلکه منجر به شناخت صحیح یکدیگر و تقریب و در نتیجه وحدت نیز می شود. از این رو مناظرات علمی و بیان حقائق نه تنها تفرقه انگیز نیست که وحدت آفرین است. 5- حقائق تاریخی چون احکام فقهی نیستند که با تفاوت مبانی و اصول تغییر کند، مسائل تاریخی واقعیت های خارجی هستند که با ذکر مستندات و بیان قرائن و شواهد می توان نا آگاه را آگاهی بخشید و منکر را به اقرار واداشت. 6- قبول خلافت افراد مذکور در میان توده اهل سنت مسلما به معنای روا دانستن آسیب زدن به حضرت زهرا (سلام الله علیها) نیست أما اگر واقعیت از چشم آنها دور نگه داشته شده چرا باید در این جرم شریک بود؟ چرا باید واقعیت را کتمان نمود و افراد نا آگاه را در جهل و نادانی باقی گذاشت. 7- نویسنده با ذکر مواضع شیعیان و سنیان، از بیان مواضع خویش طفره می رود یا اینکه خود را داعیه دار ایجاد مذهب سوم می داند. که در آن باید واقعیت ها کتمان شود تا مبادا جاهل از فهم خطای خود آزرده خاطر شود. در این فرض کتمان حقائق به مسئله شهادت حضرت زهرا (علیها السلام)ختم نمی شود بلکه بسیاری از واقعیت های دیگر چون «غدیر» نیز باید مسکوت بماند. 8- چنین وحدتی که با مبانی عقلانی و مکتب اهلبیت (علیهم السلام) در تنافی است، نه تنها گامی به سوی اتحاد مسلمین نیست بلکه دم زدن از آن فرصت را برای سود جویان و شیعه انگلیسی فراهم کرده تا به مبارزه با آن برخیزند. و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالامیر خطاط نائینی 17 آذر 1402 مصادف با ایام شهادت مظلومانه حضرت زهرا(علیها السلام)
✅حضرت آیت الله طباطبائی نژاد، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان: حضور پای صندوق‌ رأی جهاد است. 🔹 حضور پای صندوق‌های رأی امروز جهاد است که ان شاالله اصفهانی‌ها در آن مشارکت گسترده‌ای می‌کنند. 🔹 متاسفانه برغم فجایع و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، حکومت‎های عربی نظاره‌‎گر نسل کشی و فجایع این رژیم در غزه هستند. 🔹فلسطین متعلق به جهان اسلام است و باید جهان اسلام علیه رژیم غاصب صهیونیستی قیام کند، راه حل نجات قدس شریف و سرزمین فلسطین، مقاومت و ایستادگی مردم در برابر صهیونیست‎هاست. 🔹 نگوییم انقلاب برای ما چیکار کرد؟ بگوییم برای ما چه نکرد؟ 🔹 آمریکا الان سعی می‌کند که ما به کسی اسلحه نفروشیم. 🔹گرانی ها را همه را به گردن دولت نیندازید، دولت یک منبع مالیات و یک منبع نفت دارد و غیر از این چیزی برای خرج کردن ندارد و نباید لیوان خالی را بینید. 🔹یکی از جهادهای امروز حضور پای صندوق‌های رأی است و ان شاالله به کوری چشم دشمنان رای اصفهان در کل کشور بالاتر است. خطبه های مورخ ۱۴۰۲/۹/۱۷ 💬ارتباط با ما از طریق سامانه پیامکی 100036651032 🔰کانال ستاد برگزاری نماز جمعه اصفهان↙️ @namazjomeh_esfahan
بسم الله الرحمن الرحیم: زهرا که عنایتش به دنیا برسد باشد که بفریاد دل ما برسد یا رب سببی ساز که در روز جزا پرونده ی ما بدست زهرا برسد. در زمان حضرت زهرا سلام الله علیها چند دلیل باعث شد که در مدتی کوتاه بعد از رحلت پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم،حوادث جانکاه و جانسوز و ظالمانه‌ای رخ داده،مردم از حقانیت اسلام و حریم اهل البیت دفاع نکنند 1-دنیا پرستی وجاه طلبی طبق فرمایش سید و سالار شهیدان ان الناس عبیدالدنیا و دین لعق علی السنتهم و فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون 2-تعصب بی جا و کور کورانه منَ كانَ في قَلبِهِ حَبَّةٌ مِن خَردَلٍ مِن عَصَبِيَّةٍ بَعَثَهُ اللّه ُ يَومَ القِيامَةِ مَعَ أعرابِ الجاهِلِيَّةِ 3-جهل مردم امام على عليه السلام : الجاهِلُ صَخْرَةٌ لا يَنْفَجِرُ ماؤها ، و شَجَرةٌ لا يَخْضَرُّ عُودُها ، و أرضٌ لا يَظْهَرُ عُشْبُها 4-بی بصیرتی  امام صادق علیه السّلام فرمودند:  العَامِلُ عَلَی غَیرِ بَصیرَه کالسَّائِر عَلی غیر الطَّریق و لا یزیدُهُ سُرعَهُ السَّیر مِنَ الطَّریق إلاّ بُعدَاً. 5-بی تقوایی ومن یتق الله یجعل له مخرجا.... 6-ریا کاری. من اخلص لله اربعین صباحا یجری الله ینابیع الحکمه من قلبه الی لسانه 7و........ حضرت فاطمه زهراء سلام علیها که توانستند بوظیفه ی شرعی خود عمل نموده،در راه دفاع از ولایت جانشان را نثار کنند چون زاهد بودند ذره ای تعصب در وجودشان نبود بصیرت داشتند،متقی بودند و مخلص. ولی در عصر و جامعه ی ما هم عوامل فوق باعث شده که برخی در دفاع از اسلام،حق،انقلاب و رهبری تعلل نموده و از مسیر صراط مستقیم خارج شوند.
بسم الله الرحمن الرحیم تقابل حق و باطل در طول تاریخ بوده و خواهد بود . فاطمیه نمونه یکی از جریان‌هاست و حضرت فاطمه زهرا (س) از یک شخص دفاع نکرد بلکه از یک جریان و حقیقت ولایت و حق دفاع کرد. حضرت فاطمه (س) در برابر چند شخص ایستادگی نکرد بلکه در برابر جریان باطل ایستاد و باید فاطمیه را این گونه تحلیل کرد . حضرت فاطمه (س) یک انسان مجاهد، مدافع، حق محور و باطل ستیز بود که در برابر جریان باطل ایستاد و فاطیمه یک چشمه زلال، جاری و ساری در طول تاریخ است که باید پیوسته شجره طیبه حقیقت را آبیاری کند. فاطمیه اوج مقابله با استکبار جهانی است و بدانیم این واقعه تکلیف همه ما را روشن کرده‌ است و آن بانوی بزرگ اسلام زمانی که بحث تقابل جریان الهی و شیطانی و جریان حق و باطل بود، وارد میدان دفاع از حقانیت و ولایت شد. نباید عده‌ای امروز نسبت به وقایع اتفاق افتاده در جهان اسلام بی‌تفاوت باشند و بگویند که به ما مربوط نمی‌شود، پس همه باید در وسط میدان و آماده دفاع از حق و حقیقت باشیم.
انتقال یافت
بسمه تعالی اخیرا مطالبی توسط یکی از معممین نوشته شده و در آن به بهانه وحدت توصیه به کتمان حقائق شده
ممنون از حاج اقا خطاط عزیز و توجه اساتید بزرگوار و مطالب خوبی که فرمودند کلیه مطالبی که اساتید بزرگوار در رابطه مقاله اقای مسائلی در گروه میثاق اساتید فرمودند جهت روشنگری در کانال ها و گروه های مداحان و هیئات بارگزاری میشود و الحمدلله بازخورد خوبی هم داشته
انتقال یافت
بسم الله الرحمن الرحیم تقابل حق و باطل در طول تاریخ بوده و خواهد بود . فاطمیه نمونه یکی از جریان‌ه
👌👌👌 فاطمیه و خطبه فدکیه فریاد رسای رسالت نبوی در مسیر تحقق ولایت الهی در جامعه اسلامی است که قطعا در آن مقطع تاریخی حضرت صدیقه شهیده به دنبال تحقق ولایت حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام بوده اند. و امتداد این خطبه در دالان تاریخ، در زمانه ما، احیاء حاکمیت الهی در راستای تحقق ولایت فقیه با تعین امامت امام خامنه ای است. و این مهم برخواسته از مکتب امام رضوان الله تعالی علیه است. و اندیشه راقی امام خامنه ای حفظه الله است. بقیه اندیشه های آقایان اهل علم و غیر آنها هم بر کرسی ابراز فضل در مدارس علمی معنی پیدا می کند، که اگر جهت تحقق آرمان مقام منیع ولایت در جامعه کارایی داشته باشد می تواند افاده جریانی بر آن متصور بود وگرنه من باب تمرین علمی، آقایان مشغول باشند چه با اسم و رسم و تاریخ و چه بی اسم و رسم و...
امام خمینی: دراسلام‌ بین شیعه وسنی ابداً تفرقه نیست؛بین شیعه و سنی نباید تفرقه باشد.باید وحدت کلمه را حفظ کنید.ائمه اطهار ما سفارش کردند به ما که بپیوندید باهم؛ و با هم اجتماعمان راحفظ کنیم. و کسی که این اجتماع را بخواهد که به هم بزند، یاجاهل است ویا مغرض.17 بهمن 1357
امام خامنه ای: بنده اطلاعِ نزدیک دارم که امروز در بعضی از کشورهای اسلامی - که نمیخواهم از آنها اسم بیاورم - از صندوقهایی که مرتبط با اهداف و امیال بیگانگان است، پولهایی را میگذارند و صرف میکنند؛ مخصوص این که علیه شیعه، علیه عقاید شیعه و علیه تاریخ شیعه کتاب بنویسند و در دنیای اسلام پخش کنند! آیا آنها به تسنن علاقه‌مندند؟ نه؛ آنها میخواهند نه شیعه باشد، نه سنی. نه با شیعه دوستند، نه با سنی؛ منتها چون امروز در ایران حکومت اسلامی و پرچم اسلام را یک مجموعه شیعی در دست گرفته است و همه پایبندی ملت ایران را به تشیع میدانند، لذا اینها هرچه دشمنی با انقلاب هم دارند، بر سر شیعه خالی میکنند! با شیعه مبارزه میکنند، برای این که نگذارند حاکمیت سیاسی اسلام و این پرچم افتخار و عزت به جاهای دیگر سرایت کند و مورد جذب جوانانِ کشورهای دیگر شود. هیچکس نباید به این خیانتِ دشمنان کمک کند. نه در کشور ما، نه در محافل اسلامی، نه در مجموعه‌های شیعی، نه در کشور خودمان در بین برادران سنی، هیچکس نباید کاری کند که به خواست استکبار - که ایجاد نقار و دشمنی است - کمک شود. 👌👌👌البته ما با این بیانمان، نه میخواهیم بگوییم که شیعه، سنی شود؛ یا سنی، شیعه شود 👌👌و نه میخواهیم بگوییم که شیعه و سنی به قدر توان و مقدورات خودشان، برای تحکیم عقاید خودشان کار علمی نکنند. اتفاقاً کار علمی، بسیار خوب است و هیچ اشکالی ندارد. کتابهای علمی بنویسند؛ در محیطهای علمی، نه در محیطهای غیرعلمی، آن هم با لحنهای بد و غلط. بنابراین، اگر کسی میتواند منطق خود را ثابت کند، ما جلوِ کار او را نباید بگیریم. اما اگر کسی میخواهد با حرف، با عمل و با شیوه‌های گوناگون، اختلاف ایجاد کند، این را ما فکر میکنیم که در خدمت دشمن است. هم سنیها باید مراقب باشند و هم شیعه‌ها. «وحدت ملی» را که ما گفتیم، شامل این هم میشود.1379/01/06
متأسفانه در برخی جوابیه ها به مطلب معیوب آقای مسائلی فاصله فکری از نگاه آرمانی انقلاب(به متن بیانات مراجعه شود آن هم با دقت) آشکار است
امام خامنه ای: وظیفه‌ی ما این است که از اسلام و از حرکت اسلامی حمایت کنیم و دفاع کنیم؛ یکی از مقدّماتش این است که این اختلافات فرقه‌ای و طائفی را بگذاریم کنار. خب اگر بخواهیم این اختلافات را کنار بگذاریم، کسانی هستند که مخالف با این هستند و نمیخواهند بگذارند؛ یک کسانی را از ما تحریک میکنند، یک کسانی را از برادران ما تحریک میکنند، و اینها وادار میشوند به اینکه برخلافِ حرکتِ وحدت حرف بزنند، اقدام کنند و کار کنند. اینهایی که این نقش را ایفا میکنند اگر وابسته‌ی به سیاستهای جهانی و استکباری نباشند، یعنی اگر برخاسته‌ی از این سیاسات نباشند، باید بهشان بی‌اعتنائی کرد، باید اعتنائی نکنیم به اینها؛ امّا اگر چنانچه مثل سعودی‌ها و مثل بعضی‌های دیگر، این اختلاف‌افکنی ناشی باشد از سیاستهای استکباری، باید با اینها مقابله کرد، باید محکم با اینها مواجه شد. آن شیعه‌ای که لندن از او حمایت بکند، آن شیعه را ما قبول نداریم. آن سنّی‌ای که آمریکا و اسرائیل از او حمایت بکنند، آن سنّی را ما مسلمان نمیدانیم؛ یعنی او را اصلاً مسلمان نمیدانیم. اسلام آن است که با کفر و با ظلم و با استکبار مخالف است؛ ما مشترکاتمان اینها است؛ مشترکات ما است، مشترکات ما است، مشترکات ما است، مشترکات ما است و خیلی از مشترکات دیگر. همه از مشترکات است؛ اینکه در نماز بنده بخوانم، شما نخوانی، این چیزی نیست که اختلاف ایجاد بکند. اصل قضیّه این است که به خدای واحدِ اَحَد معتقد باشیم و به نبوّت معتقد باشیم و به باشیم و به واقعاً معتقد باشیم؛ اینها اصل قضیّه است.۱۳۹۶/۱۲/۱
هدایت شده از طلبه انقلابی
⭕️سخنگوی دولت: پروندۀ فساد چای را بازرسی ویژۀ رئیس‌جمهور پیگیری کرد و به نتیجه رساند 🔹در این پرونده یک واردکننده، تجهیزات چای وارد کرده و گفته می‌خواهد شهر چای بسازد تا هم بازار داخلی را داشته باشد و هم به بازارهای خارجی صادرات داشته باشد. 🔸تولیدکننده‌ها ۱۸ ماه برای رفع تعهد ارزی فرصت دارند. یکی از تخلفات این شرکت این بود که برای ارزهایی که در گذشته گرفته بود رفع تعهد نکرده بود. بعد از ۱۸ ماه بلافاصله دولت سیزدهم تخصیص ارز به این شرکت را متوقف کرد که فکرکنم مهر پارسال بود. 🔹در همین راستا اموال این شرکت متخلف شناسایی و توقیف شد، جلوی تخصیص ارز جدید به آن گرفته شد و صاحبش نیز ممنوع‌الخروج شد. تمام مدیرانی که تخلف کرده بودند نیز در همه مراجع مرتبط برکنار شدند. 🔸همان موقع پروندۀ قضایی تشکیل شد و مکاتبات دولت با قوه‌قضائیه موجود است. امیدواریم رای این پرونده هرچه سریع‌تر صادر شود تا مردم استرداد اموال را ببینند. دولت اگر فسادی شناسایی کند، دولت خودش اولین نفری است که جلوی آن را خواهد گرفت.
هدایت شده از طلبه انقلابی