✅آیت الله جوادی آملی حفظه الله:
"تا نفَس میكشید باید درس بخوانید، آدم میگوید که من فارغ التحصیل شدم؟! همین كه انسان گفت بَس است، این در روایات و كلمات بزرگان دینی ماست كه «أُصِیبَتْ مَقَاتِلُه»؛[1] همین كه گفت من فارغالتحصیلم، این #مرگگاه او گلوله رسید، او مُرده است! ما تا نَفَس میكشیم #با_قلم و كتاب باید باشیم، یا درس بخوانیم یا درس بگوییم یا بحث بكنیم یا پژوهش انجام بدهیم، وگرنه آنچه خواندیم، از یادمان می رود"
[1]. نهج البلاغه(للصبحی صالح)، حکمت85؛ «مَنْ تَرَكَ قَوْلَ لَا أَدْرِی أُصِیبَتْ مَقَاتِلُه».
📚 سخنرانی در جمع طلاب ورامین
تاریخ: 1395/06/13
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅ با ما همراه باشید
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🆔 @khpajouhesh1396
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
روش شناسی تحلیل لغت استاد واسطی.pdf
1.01M
✅✅الگوریتم لغت شناسی استاد واسطی
#روششناسی_تحلیل_لغوی
📣الگوریتم تحلیل لغوی و فرایند اجتهاد
📒مدلهای موجود در تحلیل لغت
دوستان جویای الگوریتم اجتهاد حتما این مقاله را ببینند👆👆
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅ با ما همراه باشید
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🆔 @khpajouhesh1396
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
4_5886631976319846738.mp3
2.05M
💠گلایهٔ استاد آملی لاریجانی از تصحیح مغلوط حاشیهٔ آخوند خراسانی بر رسائل شیخ انصاری
🔺درس خارج اصول | برائت (برائت شرعیّه) | جلسهٔ ١٤٦ | دوشنبه، ١٥ شهریورماه ۱٤۰۰ ه ش
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅ با ما همراه باشید
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🆔 @khpajouhesh1396
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
#نکات_فقهی
#اصطلاحات_فقهی
#نفی_منفی
💠 مراد از مثال برای نفی و مثال برای منفی:
🔻 گاهی در عبارات فقها بعد از جمله منفی، مثالی زده میشود و محشین و اساتید در توضیح آن میگویند: (این مثال برای #منفی است، نه نفی) و یا (این مثال برای #نفی است، نه منفی)؛ مراد چیست؟
🔹 اگر مثال برای کل جمله باشد [لا و مدخول آن]، در این صورت مثال برای نفی است؛ ولی اگر مثال برای مدخول «لا» باشد، مثال برای منفی است.
🔸 مثال:
1⃣ مثال اول: «... بحيث لا يمكن إصلاحه كتجفيف العنب» (الروضۀ البهیۀ، ج4، ص72)
🔹 در این جمله تجفیف عنب، مثال برای جایی است که قابل اصلاح باشد؛ به همین جهت مثال برای #منفی (اصلاح) است نه نفی (عدم امکان اصلاح).
🔸ولی اگر میگفت «بحيث لا يمكن إصلاحه کطهارۀ العین النجس». مثال برای #نفی میشد؛ چون مثال برای کل جمله (عدم امکان اصلاح) بود.
2⃣ مثال دوم: «هذا إذا لم تكن يد من تلفت في يده يد ضمان كالعارية المضمونة». (الروضۀ البهیۀ، ج7، ص26)
🔹 «العاریۀ المضمونه» مثال برای جایی است که ید، ید ضمان باشد، پس مثال برای #منفی است نه نفی (عدم کون یده ید ضمان)
🔸 ولی اگر موردی مثال زده میشد که ید ضمان نباشد مثلا میگفت: «کالعاریۀ بالنسبۀ الی الامین» مثال برای #نفی میشد.
📚 الروضة البهیة ج4، ص72 و ج7، ص26
🔺 پ.ن: تصویر مربوط به منزل و مسجد شهید ثانی (رحمة الله علیه) در لبنان است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅ با ما همراه باشید
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🆔 @khpajouhesh1396
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
« #فراخوان ثبت نام پژوهشگر»
✅ مرکز علمی- فرهنگی و نیکوکاری بشری در راستای طراحی الگوی جامع ایرانی- اسلامی مدیریت تبرعات عام المنفعه و خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر از #پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی ثبت نام به عمل می آورد.
🔹 لینک ثبتنام: https://formafzar.com/form/445od
🔺برای کسب اطلاعات بیشتر به ادمین پژوهش ما @pazhuhesh_admin مراجعه فرمایید. 🔺
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅ با ما همراه باشید
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🆔 @khpajouhesh1396
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
قابل توجه طلاب محترم مدارس عالی ثامن الحجج علیه السلام
طرح حضور علمی مستمر اساتید محترم در مدرسه ان شاءالله از فردا دوشنبه22 شهریور ماه اجرائی می شود .
از ساعت7 صبح تا زمانی که دوستان عزیز طلبه در مدرسه تشریف دارند اساتید محترم نیز حضور علمی دارند
دوستان طلبه در تمام مواد درسی فقه واصول ،دروس تکمیلی، طرح های پژوهشی و نگارش مقاله می توانند در ساعات مختلف از اساتید محترم استفاده نمایند.
مکان طبقه دوم سمت راست دور رینگ مدرس336
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅ با ما همراه باشید
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🆔 @khpajouhesh1396
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
💢امتیازات کتاب «المبسوط» در مقایسه با رسائل و کفایه
✔️کتاب «المبسوط فی أُصول الفقه» آخرین اثر اصولی آیتالله جعفر سبحانی است که بهعنوان کتاب پیشنهادی جهت جایگزینی رسائل و کفایه نوشته شده است. این یادداشت در تلاش است به نکات ممتاز این اثر ارزشمند اشاره کند و بهصورت اجمالی مقایسهای میان آن با کتب رسائل و کفایهالاصول نماید و نقاط امتیاز آن را برشمارد.
✍ یادداشت محسن مطلبی را در این باره بخوانید: https://b2n.ir/r93421
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅ با ما همراه باشید
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🆔 @khpajouhesh1396
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
💢ترجمه کامل «الفائق فی الاصول» وارد بازار نشر شد
📗کتاب «الفائق فی الاصول»، نخستین گام جدی برای تحول و جبران کاستیهای کتب رائج اصولی سطوح عالی حوزه از سوی اساتید و محققین برتر حوزه است. اتجاهات (راهبردهای اصولی-فقهی) اولین ترجمه کامل الفائق فی الاصول است که از سوی علیرضا زارعی و یونس خواجه وندی به صورت معنا محور، تمامی صفحات ترجمه و منتشر شده است.
👈معرفی و برشهایی از کتاب: https://b2n.ir/d53634
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅ با ما همراه باشید
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🆔 @khpajouhesh1396
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
💠 #معرفی_کتاب
📘تاریخ شفاهی حوزههای علمیه، مفاهیم، نظریهها و راهکارها
🔹تاریخ شفاهی یکی از مقولههای نو در پژوهشهای راهبردی مورخان به شمار میآید. گستردگی تاریخ شفاهی و حجم یافتهها در کنار دسترسی آسان آن به رویدادهای نانوشته، به ضمیمه دقت در بایستگیها، ویژگیها، و روشهای تاریخ شفاهی یکی از خصوصیات این سبک تاریخ نگاری و گردآوری اسناد است که آن را در شمار رشتههای تاریخی جذاب نوین قرار داده است.
🔹در این مجلد از مجموعه پنج جلدی «تاریخ شفاهی حوزههای علمیه»، چهارده کارشناس از باسابقهترین شفاهیکاران کشور، ضمن بیان مفاهیم، برنامهها، تجربهها، بایستگیها و دیدگاههای نظری، به طور کوتاه یک دوره کاری خود را بر اساس اصل انتقال تجربههای کارآمد، ارائه نمودهاند. به دلیل توانمندی تاریخ شفاهی در گردآوری منابع تاریخی نانوشته، فهم و تحلیل رویدادها در این مجموعه مصاحبهها، تجربه مفیدی برای آغاز به کار تاریخ شفاهی حوزه علمیه قم به شمار میرود.
🔹این اثر به کوشش احمد فلاحزاده در ۲۳۷ صفحه از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅ با ما همراه باشید
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🆔 @khpajouhesh1396
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄