🔹 جمله کامل رهبر معظم این است : 👇👇👇
"... عین همین قضیه در فیلمسازی هست. فیلمهائی را برای جشنواره نامزد کنند که در جهت خواست آنهاست. عین همین قضیه در کار علمی ماست؛ در مقالهای است که در آی. اس. آی منتشر میشود؛ در موضوع تحقیقی است که شما در پژوهشگاه خودتان دنبال میکنید. به تعبیر متأسفانه رائج فرنگىِ امروز، اسپانسرها میآیند در بخشهای مختلف، کمکهای مالی، کمکهای مادی، اعانهها را میگذارند برای اینکه در آن جهت کار انجام بگیرد. به این توجه کنید. استقلال علمىِ کشور یکی از لوازمش همین است: استقلالِ حرکت علمی، حرکت هنری و به طریق اولی، حرکت سیاسی. بعضی از حرکات سیاسی هم از این قبیل است." (منبع)
✍️ برخی از اساتید از پایگاه ISI دفاع می کنند با این استدلال که باید علم را نمایه نمود تا بتوانیم جایگاه علمی خودمان را در دنیا تثبیت نماییم. اما اشکالی در این جا مطرح است و آن این که آیا غربیها هم مقالات دست اول و مهم خود را در همان بدو امر نمایه می کنند یا آن را از ما دریغ می کنند؟! تجربه نشان داده که غربیها فقط پسماند علم خود را در اختیار دیگران می گذارند و برای حفظ سیطره و هژمونی خودشان، به شدت نسبت به ترویج دستاوردهای درجه یک خود، خست می ورزند.
https://virasty.com/MJafari_ir
جلسه چهارم.mp3
3.01M
🔴 نقد مدعی مهدویت (فرقه یمانی)
🔸جلسه چهارم
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔻موضوع این جلسه :
نقد تفصیلی «حدیث وصیت» (علمای بزرگ ما چه دیدگاهی نسبت به این حدیث داشته اند ؟ آیا دوازده مهدی بعد از حضرت ولی عصر داریم ؟!)
#نقد_احمد_الحسن
🆔@mjafari_ir
✍️ رهبر معظم انقلاب بر شکل گیری یک کانون خاص برای مدیریت و راهبری امر تبلیغ به عنوان یک هدف با درجه اولویت اول در حوزه تاکید کردند.
به نظر می رسد که یکی از کارویژه های این کانون می تواند تشکیل و ساماندهی یک مرکز فعال و ستادی جهت " تبلیغ رسانه ای _ مجازی" باشد.
https://virasty.com/MJafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برنامه « راه این جاست» رادیو معارف
🔺 ویژه پاسخ به شبهات کلامی و اعتقادی
🔹 با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔻سوالات این برنامه :
1. چرا با این که خدا می دانست که انسانها این قدر در این دنیا جنایت می کنند، آنها را خلق کرد؟
2. اگر خدا احسن الخالقین است، پس چرا انسانهای معلول و ناقص را خلق کرده است ؟
⏰ پخش شده در روز یکشنبه 25 تیرماه 1402
🆔@mjafari_ir
✍️محمد جعفری
🔷 گویا این عاقبت مهدی نصیری برخی از دینداران را شگفت زده نموده است که چرا کار او به جایی رسیده که شخصیتی قدیس گونه از مهسا امینی ارائه کرده و او را حضرت انسان و حضرت مهسا می خواند؟!☺️
🔷اما استحاله فکری نصیری از سردبیری کیهان و نشریه ارزشی صبح تا این جا امری عجیب نیست؛ زیرا به عدم ثبات شخصیت و تزلزل مبانی فکری و معرفتي نصیری بر می گردد. بعد از نوشتن کتاب " عصر حیرت"، اهل فن ، آشکارا پایان کار نصیری را پیش بینی می کردند. وی در آن کتاب مدعی است که در عصر غیبت ما به درک قطعی از اسلام و قرآن نمی رسیم و باید از احکام اجتماعی دین تا زمان ظهور عقب نشینی کنیم. واقعا این حدیث " که جاهل یا افراط می کند و یا تفریط" چقدر در شرح حال نصیری ما را مدد می کند. 🔷 نصیری چه زمانی که «اسلام و تجدد» نوشت و با نگاهی متحجرانه و ظاهر گرایانه، اسلام را با همه مظاهر و فرآورده های تمدن مخالف دانسته و کل فرآورده های غرب را خلاف مصلحت بشریت معرفی نموده و حتی استفاده از تکنولوژی را هم انفعال و خودباختگی در برابر غرب اعلام نمود و چه بعدا که با طرح « نظریه حیرت»، اجرای حجاب قرآنی را منکر بزرگ دانسته و از آن به عنوان یک دو قطبی و اجبار نامشروع یاد کرد، یک مشکل اساسی داشت : ضعف و فقر در مبانی معرفتی، دینی و عقلی. 🔷 پناه می بریم به خداوند منان از عاقبت خودمان! از جهالت، خود بزرگ بینی و بی معرفتی!! 🆔@mjafari_ir
✍️ ما نوعا تا خودمان به تجربه شخصی از حقایق نرسیم، التزام جدی و عمیق به آنها پیدا نمی کنیم.
البته هر کسی می تواند سبک زندگی خودش را در معرض آزمون و خطا قرار دهد تا به یک درک سلیم و واقع بینانه برسد. اما مشکل این است که گاهی این آزمون و خطاها کار آدمی را به ناکجا آباد می کشاند و خیلی زود، دیر می شود و دیگر راه برگشتی هم باقی نمی ماند.
پس خرد حکم می کند که به جای این آزمون و خطاهای خسارت بار و جبران ناپذیر، به تعالیم خداوند حکیم و معارف دین اعتماد کنیم.
https://virasty.com/MJafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در آستانه ورود به ماه محرم
💥آیا هيأت و حسينيه امام حسين عليه السلام، مي تواند سکولار و بی اعتنای به مسائل سیاسی و اجتماعی باشد ؟
🎤حجت الاسلام دکتر محمد جعفری
📽 شبکه قرآن سیما
⏰ مدت زمان : 2 دقیقه ( زمان پخش مربوط به سالهای قبل می باشد)
#هشتگ_دین
🆔@mjafari_ir
✍️ سندرومی با عنوان پررویی و وقاحت!!
#مهدی_نصیری
https://virasty.com/MJafari_ir
جلسه پنجم.mp3
11.48M
🔴 نقد مدعی مهدویت (فرقه یمانی)
🔸جلسه پنجم
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔻موضوعات این جلسه :
1. نقد سایر احادیث « مهدیون بعد از امام مهدی»؛
2. ما بیست و چهار امام داریم یا دوازده امام؟
3. تناقض آمیز بودن ادعاهای متناقض احمد الحسن: سید یمانی، وصی امام زمان یا امام سیزدهم؟
#نقد_احمد_الحسن
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 تمثیلی زیبا از چرایی تفاوت حقوق زن و مرد
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | روشنفکر واقعی کیست⁉️
💯 آنچه امروزه، بیش از هر دورانی دستاویز دینستیزان قرار گرفته، ادّعای روشنفکری است.
#کلیپ
#روشنفکری
🔺 @RooyinDezh
🆔@mjafari_ir
✍️ ماه محرم و فرهنگ عاشورایی، مرز میان سبک زندگی دینی با فرهنگ لیبرالی.
https://virasty.com/MJafari_ir
هدایت شده از ✅ مجموعه بیت السجّاد علیه السلام
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ديانت و عقلانيت
🔷 جلسه دهم #صحیفه_سجادیه 👆👆
🔷 بررسی و تبیین فرازهایی از دعای پانزدهم صحیفه سجادیه
🤲 (1) اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ عَلَى مَا لَمْ أَزَلْ أَتَصَرَّفُ فِيهِ مِنْ سَلَامَةِ بَدَنِي، وَ لَكَ الْحَمْدُ عَلَى مَا أَحْدَثْتَ بِي مِنْ عِلَّةٍ فِي جَسَدِي (2) فَمَا أَدْرِي، يَا إِلَهِي، أَيُّ الْحَالَيْنِ أَحَقُّ بِالشُّكْرِ لَكَ، وَ أَيُّ الْوَقْتَيْنِ أَوْلَى بِالْحَمْدِ لَكَ (3) أَ وَقْتُ الصِّحَّةِ الَّتِي هَنَّأْتَنِي فِيهَا طَيِّبَاتِ رِزْقِكَ، وَ نَشَّطْتَنِي بِهَا لِابْتِغَاءِ مَرْضَاتِكَ وَ فَضْلِكَ، وَ قَوَّيْتَنِي مَعَهَا عَلَى مَا وَفَّقْتَنِي لَهُ مِنْ طَاعَتِكَ (4) أَمْ وَقْتُ الْعِلَّةِ الَّتِي مَحَّصْتَنِي بِهَا، تَخْفِيفاً لِمَا ثَقُلَ بِهِ عَلَيَّ ظَهْرِي مِنَ الْخَطِيئَاتِ، وَ تَطْهِيراً لِمَا انْغَمَسْتُ فِيهِ مِنَ السَّيِّئَاتِ، وَ تَنْبِيهاً لِتَنَاوُلِ التَّوْبَة
(1) بار خدايا تو را سپاس بر تندرستى تن كه (پيش از اين) هميشه در آن به سر مي بردم، و تو را سپاس بر بيمارى كه (اينك) در بدنم پديد آورده اى. (2) پس نمي دانم، اى خداى من، كدام يك از اين دو حالت (تندرستى و بيمارى) به سپاسگزارى تو شايسته تر و كداميك از اين دو براى ستايش تو سزاوارتر است؟ (3) آيا هنگام تندرستى كه در آن، روزيهاى پاكيزه ات را به من گوارا ساخته و براى درخواست خوشنودى و احسانت، شادمانى بخشيده و با آن بر طاعت خويش توفيقم داده و توانايم كرده بودى؟ (4) يا هنگام بيمارى كه مرا به آن گرفتار کردی، تا گناهانى را که پشت مرا سنگين كرده سبك نمايد، و از بديهائى كه در آن فرو رفته ام پاكم سازد، و براى تذکر نسبت به توبه....
🔹 نکات ویژه این جلسه : 👇
🔺یکی از مساله های امروزه بشر، مقوله نقش رنجها و مشکلات در هدف و معنای زندگی است . امام سجاد در این دعا ما را به نگرشی عمیق در این موضوع می رساند.
🔺اولیاء الهی با جهان بینی توحیدی و مثبت نگری خود، هیچ گاه کارشان به بحران روحی نمی رسد .
eitaa.com/BEYTOSAJJAD 🆔@mjafari_ir
✍️محمد جعفری
🔷 چند روز قبل فایل صوتی جدیدی از جناب اقای مصطفی ملکیان گوش کردم. ایشان در 10 تیر در نشستی با عنوان "تأملی در نواندیشی و روشنفکری دینی در ایران معاصر" سخنرانی نموده بودند. انتظارم این بود که ایشان که از منتقدان روشنفکری دینی هستند، در این جلسه که با حضور آنلاین و سخنرانی دکتر عبدالکریم سروش هم همراه بود، با مطالبی نو و نگاهی نقادانه، به ارزیابی این جریان فکری در طی چند دهه گذشته بپردازند. اما ایشان به جای نقادی این جریان، لیست بلند بالایی از چالشها و اشکالاتی را که در مورد دین طی سالیان اخیر مطرح نموده بودند ، مجددا تکرار کردند؛ اشکالاتی که ملکیان بارها در جلسات عمومی و تخصصی آنها را مطرح کرده و البته پاسخهای متعددی هم از ناحیه دین اندیشان به آنها داده شده بود.
🔷آن چه واقعا مایه شگفتی است، طرح مجدد ادعای تعارضات و تناقضات درونی قرآن در این جلسه از ناحیه ایشان بود. بنده چند سال قبل به سه اشکال عمدهای که جناب ملکیان در مورد قرآن مطرح کرده اند، پاسخ داده بودم که در کانالهای تلگرامی حامی ایشان هم در همان زمان منتشر شد.
کمترین انتطار از یک فیلسوف اخلاق مانند استاد ملکیان که همواره از اخلاق نقد و باور دم می زند، آن است که دست کم نگاهی به پاسخ سوالات یا شبهات مورد نظر خودشان بفرمایند. البته شاگردان قدیمی جناب ملکیان اذعان می کنند که در سالیان دهه 60 و 70 هم هنگامی که پاسخ نقدهای ایشان به معارف دینی و فلسفی داده می شد، ایشان بدون این که جوابی نسبت به آنها داشته باشند ، باز هم بعدا بر همان نظریه خودشان ایستادگی می کردند!
🔷 حال سخن در مورد قرآن است؛ کتابی که مبنای تفکر دو میلیارد مسلمان است که بسیاری از آنان، اندیشمندانی متبحر در علوم تجربی و فلسفی و انسانی هستند و این کتاب را ، کتابی آسمانی و پیراسته از لغو و تناقض و تضاد درونی می دانند و جناب ایشان دست کم باید احتمال بدهند که تعارضات مورد نظر ایشان ، صرفا ظاهری است و با تامل ژرف تر در حقایق این کتاب عظیم، توهم تعارض برطرف می شود .
🔷 امام حسن عسکری در پاسخ به ادعای تعارض درونی قرآن به آن شخص مدعی گفتند که : « آيا ممكن است گوينده قرآن از گفتار خود معانى اى غير از آنچه شما حدس مى زنيد اراده كرده باشد؟ » و او در پاسخ گفت که بلى، ممكن است چنين منظورى داشته باشد. امام در ادامه فرمودند که " شايد گوينده قرآن معانى ديگرى غير از آنچه شما حدس مى زنيد، اراده كرده باشد و شما الفاظ او را در غير معناى خود به كار برده ايد؟" ( ابن شهر اشوب، کتاب «مناقب» ، ج4، ص424).
ان شاالله صوتی های پاسخ به تعارضات مورد ادعای آقای ملکیان را خواهیم گذاشت.
🆔@mjafari_ir
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
آیا عذاب قوم عاد در قرآن متعارض ذکر شده است ؟ .mp3
10.85M
🔴 نقد شبهه تعارضات درونی قرآن از سوی آقای مصطفی ملکیان
🔷 آقای ملکیان اخیرا در سخنرانی های متعدد بر تناقضات درونی قرآن تاکید کرده و آن را نشان بی اعتباری این کتاب قویم می داند! 😊
🔸جلسه اول
🔹آیا قرآن در مورد عذاب قوم عاد دچار تناقض گویی شده است ؟ پس چرا با گزارشهای متعارض در مورد این حادثه در قرآن مواجه می شویم ؟!!
🎙حجت الاسلام دکتر جعفری
🔻 واحد پاسخگویی به شبهات موسسه امام خمینی ره
#نقد_ملکیان
🆔@meshkatnoor
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تذکر رهبر انقلاب به مداحان و عزاداران:
آیا درست است عظمت امام حسین (علیهالسلام) را در یک مجلسی تبدیل کنیم به کار سبک و لخت شدن و بالا و پایین پریدنها؟!
🆔@mjafari_ir
✍️ حریم و حرمت مجالس حسینی را به هیچ بهانه و دلیلی نمی توان نادیده گرفت.
https://virasty.com/MJafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پروژه «لولیتا سازی» و دعوت به طغیان اخلاقی!
🔺پروژه لولیتا سازی مدتهاست وارد کشور ما شده و هر روز به گونهای رخ مینماید. روزی با ریحانه پارسا، امروز با محمد صادقی و فردا با سلبریتی های دیگر....
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 "چرا #امام_حسین علیه السلام اهل بیتش را با خود به #کربلا بردند که آنها نهایتا اسیر شدند و مورد هتک قرار گرفتند؟ چرا خود امام با فرزندان جنگاورش به کربلا نرفت؟
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برنامه « راه این جاست» رادیو معارف
🔺 ویژه بررسی مباحث کلام جدید
🎙با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔻موضوع این برنامه : رابطه علم و دین
🔹سوالات این برنامه : 👇👇
1. آیا دین با علم تعارضی دارد؟ اگر نه پس چرا در طی چند قرن اخیر در غرب ، نظریات متعدد علمی مطرح شده است که با گزاره های دینی سازش ندارد؟
2. دیدگاه جدایی علم و دین چیست و آیا این نظریه می تواند درست باشد؟
⏰ پخش شده در روز شنبه 31 تیرماه 1402
🆔@mjafari_ir
✍️ توصیه می کنم که مناظره دکتر تقی آزاد ارمکی با دکتر شجاعی زند را در برنامه شیوه بینید. این مناظره، وزن علمی نگرش جامعه شناسی سکولار و میزان واقع بینی آنها را نسبت به جامعه امروز ایران به خوبی نشان می دهد.
https://virasty.com/MJafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 برنامه هشتگ دین
💥آیا بهتر نیست، مخارج مراسمهای ایام عاشورا را صرف فقرا و محرومین و درمان بیماران بی بضاعت نماییم ؟
🎤حجت الاسلام دکتر محمد جعفری
📽 شبکه قرآن سیما
⏰ مدت زمان : 2 دقیقه و نیم
#هشتگ_دین
🆔@mjafari_ir
✍️محمد جعفری
🔷 نامه رؤسای چهار انجمن علمی سلامت روان کشور به رئیس قوه قضائیه، نشان از یک بحران عمیق در نظام علوم انسانی کشور دارد. نویسندگان نامه محکومیت بازیگران و سلبریتهای زن را برای مراجعه به روان شناسی، سوءاستفاده از روان شناسی دانسته و آن را به حبس مخالفان کمونیسم در بیمارستانهای شوروی تشبیه کرده اند!!
🔷 مایه شگفتی و تاسف است که این روانشناسان و روان پزشکان ارجمند، مساله حجاب را یک امر کاملا فردی و مربوط به سبک زندگی شخصی این افراد دانسته و اجبار در تغییر آن را خلاف اخلاق و کرامت انسان تلقی نموده اند!! کاملا معلوم است که این متخصصانی که تکیه بر ریاست این انجمنهای بزرگ زده اند، هیچ درکی نسبت به بعد اجتماعی حجاب و تاثیرات روان شناختی آن در ثبات خانواده و حفظ حریم آن ندارند. از فقر اطلاعات دینی و اجتماعی حضرات که بگذریم، آن چه مایه تاسف بیشتر است این که آنها حتی نسبت به بعد قانونی و حقوقی حجاب هم بی اطلاعند و اساسا آن را به عنوان یک قانون اجتماعی در کشور اسلامی ایران هم به رسمیت نمی شناسند و لذا تاکید دارند که سلبریتهای قانون شکنی که تعمدا و برای دهن کجی به این قانون در انظار عمومی ظاهر می شوند، اساسا شخصیت ضد اجتماعی ندارند و لذا هیچ نیازمند به مشاوره هم نیستند !!
🔷 آیا همین نمونه ها کافی نیست تا غلبه تفکر سکولار را بر علوم انسانی نشان داده و ضرورت تحول در این علوم را آشکار گرداند؟ البته ظاهرا لازم است قبل از هر چیز و هر چه سریعتر یک دوره دانش افزایی دینی و حقوقی برای خود نویسندگان نامه گذاشته شود.
🆔@mjafari_ir