eitaa logo
محمود کریمی بیرانوند
429 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
319 ویدیو
32 فایل
پژوهشگر اقتصاد مقاومتی معاون اشتغال وزارت کار در دولت شهید رئیسی تعامل: @M_karimib
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی از نکات جالب در مورد شکل گیری حزب الله لبنان فعالیت مخفی سه ساله آنها(۱۹۸۲ الی ۱۹۸۵) است. اگرچه به دلیل مسائل امنیتی این مخفی کاری در شروع شکل گیری آن وجود داشته است اما، صبر برای ایجاد زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری جهت جذب مؤثر بدنه مردمی و حفظ هسته سخت تشکیلات، از دلایل عدم علنی کردن این تشکیلات بوده است که نشان از اتخاذ یک استراتژی کاملا هوشمندانه است. بیشتر خواهم نوشت انشالله. @mkarimibeyranvand
از آمریکا و تهدیدهایش نهراسید! امام خامنه ای(مدظله العالی): ما یک روز در حال جنگ بودیم. قبل از آن، اوقاتی بود که حکومت ما از لحاظ امکانات، حکومتی بسیار ضعیف بود. آن روز نتوانستند با ما کاری انجام دهند. آن روز نتوانستند ضرر اساسی وارد کنند. امروز بحمد اللّه دولت ایران، دولتی عزیز و مقتدر است و در سطح جهانی به عنوان یک کشور مقتدر و عزیز شناخته شده است؛ رئیس کنفرانس اسلامی است. در بسیاری از کنفرانسهای جهانی، به عنوان یک عضو محترم شناخته شده است؛ دولتها برایش احترام قائلند، ملتها برایش احترام قائلند. امروز ما از چه بترسیم؟ چرا بترسیم؟ چرا خیال کنیم که اگر با همین وضعی که در این نوزده سال داشتیم، ادامه دهیم، چنین و چنان خواهد شد؟امریکا احتیاج دارد. امریکا امروز آن قوّت و قدرت ده سال، پانزده سال قبل را هم ندارد. روزی بود که حرف دولت امریکا در اروپا و جاهای دیگر، با احترام تلقّی می‏شد و با آن با احترام رفتار می‏شد؛ امروز آن‏طور هم نیست. امروز آمریکاییها از لحاظ دیپلماسی و سیاست خارجی، در موضع ضعفند؛ در موضع قدرت نیستند. می‏خواهند در حال ضعفشان، همان هیبت ابرقدرتی را علیه ما و در مقابل ملت ایران به کار ببرند! 1376/10/26 @mkarimibeyranvand
محمود کریمی بیرانوند
از آمریکا و تهدیدهایش نهراسید! امام خامنه ای(مدظله العالی): ما یک روز در حال جنگ بودیم. قبل از آن،
به تاریخ این بیانات دقت کنید. چندماه پس از سرکار آمدن دولت هفتم(سیدمحمد خاتمی). ایشان هم از افول آمریکا میگویند و هم اینکه آمریکا توان ضربه زدن به انقلاب اسلامی را ندارد؛ نترسید! دقت کنیم در سال ۷۶ فقط ۹ سال از جنگ تحمیلی ۸ ساله گذشته است.بنظرم یکی از نقاط قوت رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) این بوده است که با تبیین،آگاه سازی و راهبری دولتها اجازه ترسیدن و در دام آمریکا افتادن را نداده است. یک رهبری حکیمانه! آمریکای دوم ترامپ قطعا از آمریکای ۳۰ سال پیش ضعیفتر،ذلیلتر و آسیب‌پذیرتر است و خواهد بود انشالله. تاریخ درس‌های زیادی برای ما دارد. @mkarimibeyranvand
اقتصاد مقاومتی یعنی نفی سلطه اقتصادی،یعنی استقلال اقتصادی،یعنی خودکفایی و خوداتکایی، یعنی جوشش اقتصاد از دریچه علم و فناوری و همه اینها یعنی نفی،ذلت و درهم شکستن قدرت پوشالی آمریکا(تمدن غرق شده غرب)! فهم این مسئله پیچیده نیست و انجام شدنی است، اما اراده می‌خواهد که امام و امت دارند الحمدلله. @mkarimibeyranvand
به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها متن زیر که از مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مورد نقش زن در جامعه است را ملاحظه بفرمایید. چقدر دقیق و کامل تدوین شده است: خانواده، واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان است و توافق عقیدتی و آرمانی در تشکیل خانواده که زمینه‏ساز اصلی حرکت تکاملی و رشدیابنده انسان است اصل اساسی بوده و فراهم کردن امکانات جهت نیل به این مقصود از وظایف حکومت اسلامی است. زن در چنین برداشتی از واحد خانواده، از حالت «شیء بودن» و یا «ابزار کار بودن» در خدمت اشاعه مصرف‏زدگی و استثمار، خارج شده و ضمن بازیافتن وظیفه خطیر و پُر ارج مادری در پرورش انسان‏های مکتبی پیش‏آهنگ و خود همرزم مردان در میدا‏ن‏های فعال حیات می‏باشد و در نتیجه پذیرای مسئولیتی خطیرتر و در دیدگاه اسلامی برخوردار از ارزش و کرامتی والاتر خواهد بود.‎‎‎‎‎ @mkarimibeyranvand
دیدم یکی از فحول اصلاح طلب گفته بود ترامپ تغییر کرده است(باقی بزرگواران هم همین عقیده را دارند). احتمالا دیگر ترامپ قاتل سردار سلیمانی نیست یا ماسک در دیدار خود با نماینده ایران خبر از تؤبه نصوح ترامپ آورده است. @mkarimibeyranvand
قال أبو عبد الله، علیه السّلام: کلّ ریاء شرک.‏ ‏‏إنّه من عمل للنّاس کان ثوابه علی النّاس، و من عمل لله کان ثوابه علی الله. حضرت صادق علیه السلام: هر ریایی شرک است. همانا کسی که کار کند برای مردم، می باشد ثواب او بر مردم، و کسی که عمل کند برای خدا، می باشد ثواب او بر خدا. منبع:شرح چهل حدیث امام خمینی(ره) @mkarimibeyranvand
محمود کریمی بیرانوند
قال أبو عبد الله، علیه السّلام: کلّ ریاء شرک.‏ ‏‏إنّه من عمل للنّاس کان ثوابه علی النّاس، و من عمل ل
نشانه های ریا چه هستند؟ ‏ثلاث علامات للمرائی: ینشط إذا رأی النّاس، و یکسل إذا کان وحده، و یحبّ أن یحمد فی جمیع اموره.‏ امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:‏ ‏‏«سه نشانه است برای ریا کار: بهجت و نشاط دارد وقتی که ببیند مردم را، و کسالت پیدا می کند وقتی تنها است، و دوست دارد که ثنا کرده شود در جمیع امورش.» منبع:شرح چهل حدیث امام خمینی(ره) @mkarimibeyranvand
اقتصاد سیاسی جهانی! شرکت‌های چندملیتی که بیش از ۱۰۰ میلیون نفر نیروی کارمستقیم، بیش از ۲۵ درصد تولید ناخالص جهان وصدهاهزار شعبه در سراسر جهان دارند همان «دست نامرئی خیالی» آدام اسمیت در اقتصاد جهانی هستند. این شرکتها صرفا کارکرد سیاسی ندارند بلکه مقدمه و مؤخره ورود فرهنگ،انقلاب،آشوب یا کودتا در کشورهای دیگر بوده و هستند. اسم رمز ورود آن‌ها نیز لزوم سرمایه گذاری خارجی و انتقال تکنولوژی است. طبیعتا نه سرمایه گذاری مستقیم خارجی بد است و نه انتقال تکنولوژی! اما چگونگی مدیریت تعامل با آن‌ها قطعا مسئله‌ای است که در نظام‌نامه سیاست خارجه ما باید دقت زیادی به آن شود. پروتکل علمی و اجرایی تعامل با غول‌های سیاسی-اقتصادی چندملیتی وجود دارد؟ ایران ما در افق گام دوم باید چه مدل تعاملی با آن‌ها داشته باشد؟ ما هم موازی آن‌ها باید شرکت‌های بزرگ تاسیس کنیم یا اصل اینکار خلاف مصالح بشری است؟ @mkarimibeyranvand
بند ۲۱ قانون اساسی: دولت موظف است حقوق زن را در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی تضمین نماید و امور زیر را انجام دهد: ۱- ایجاد زمینه‏‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او چون موضوع کلینیک ترک بی‌حجابی در فضای بحث و گفتگو و البته مطابق معمول تا حدی بی‌انصافی قرار گرفته است،بنظرم رسید فارغ از خوب یا بد بودن ایده این سؤال را از نهادهای متولی اصلی فرهنگی(کل حاکمیت) بپرسیم که عملکرد و برنامه‌های شما برای تثبیت حجاب که یک ضرورت قطعی شرعی است دقیقا چیست؟ این سوزن را البته به خودمان هم به عنوان یک تکلیف شرعی شخصی بزنیم! @mkarimibeyranvand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زن ابزار ارزان توسعه صنعتی غرب! همین تمدن بعد از پیشرفت صنعتی که نیاز به ماندن زن در کارخانه‌ها داشت جنبش‌های فمینیستی را بوجود آورد،با چه شعاری؟حقوق و دستمزد ما نسبت به مردان کمتر است. به عبارت دیگر زن را پس از استثمار به دستمزد برابر(ادعایی) رساندند و اسم آن را هم آزادی و حقوق زنان گذاشتند. @mkarimibeyranvand
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
🔻پاسخِ مسئله دکتر درخشان، معناست! ✍️محمدمهدی تهرانی 🔹"فریب بزرگ"، روایتگر همان مقطع تاریخی است که جونز درصدد برمی‌آید تا "آشفتگی علم اقتصاد" در عصر کلاسیک‌ها را با میدان دادن به ریاضیات و زیربخش‌سازی علاج کند. 🔹در عصر کلاسیک‌ها، اقتصاد و جامعه‌شناسی و تاریخ هم‌آغوش یکدیگرند. این هر سه همزمان در فهم پدیده اقتصادی حاضرند و فهمی عمیق فراچنگ می‌نهند. این درهم‌آمیختگی درست همان چیزی است که جونز آن را "آشفتگی" نام می‌نهد. 🔹با غلبه ریاضیات و فیزیک در آن سال‌هاست که اقتصاد نئوکلاسیک با منشی ریاضی‌وار متولد می‌شود. به هر حال باید علوم تخصصی شوند. نمی‌شود این همه در هم سخن گفت! 🔹با ریاضیاتی شدن اقتصاد اما فهم اقتصادی از واقعیت اقتصادی فاصله می‌گیرد. آن‌قدر که دکتر درخشان اقتصادِ علم‌نما را "فریب بزرگ" نام می‌نهد؛ چه آنکه پشت نقاب زیبای "اقتصاد علمی" چهره زشت سرمایه‌داری را پنهان می‌کند. 🔹به این ترتیب صورت مسئله‌ای که درخشان پیش می‌نهد در بیانی ساده روشن شد. با این همه اما پاسخ چیست؟ اگر اعداد به میان آمده‌اند، جای چه چیز را تنگ کرده‌اند و چه را بیرون انداخته‌اند؟ روی دیگر این سکه که درخشان بیش از همه وجه سلبی‌اش را روایت می‌کند، کجاست؟ 🔹به نظر می‌رسد آنچه راهش بسته شده، "معنا"ست و راه‌حل نیز بازگشت به معنا. مشکل در علم اقتصاد آن است که معنای کنش اقتصادی، معنای واقعیت اقتصادی و شبکه معنایی اقتصاد را آن‌گونه که بایست درنمی‌یابد. 🔹درخشان اصلِ انتزاعِ نئوکلاسیکی را می‌پذیرد اما نحوه انتزاع را به نقد می‌نشیند:"از دیدگاه ما روش صحیح انتزاع باید بتواند مجموعه‌ای از مفاهیم و روابط تعریف‌شده‌ای از جهان واقعیِ اقتصادی را چنان انتزاع کند که ویژگی روابط زیربنایی بین آن مجموعه و عناصر غیراقتصادی محفوظ بماند." 🔹اما چنین چیزی چگونه ممکن است؟ چگونه می‌توان این ویژگی را محفوظ نگه داشت؟ اگر از نکات روشی و بلایی که وبر بر سر ما آورده فعلا بگذریم، پاسخ باز هم در معناست. انتزاع، نباید معنا را خراب کند. 🔹به این ترتیب مسئله‌ای که درخشان به درستی پیش نهاد، پاسخ اصلی‌اش را بازمی‌یابد؛ پاسخی که در موطن جامعه‌شناسی قابل بسط است. @new_economic_sociology