شهید سید مرتضی آوینی :
دموکراسی شعار آزادی می دهد، اما در عمل، با نهان روشی و سیستم های کاملاً مخفی جاسوسی و شبکه های گسترده تبلیغاتی اجازه نمی دهد که احدالناسی آزادانه بیندیشد و آزادانه انتخاب کند.
#سید_شهیدان_اهل_قلم
@mmenhaj
#فوری #عراق
درگیری نیروهای حشدالشعبی عراق با تروریستهای داعش در صلاحالدین
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ منابع میدانی از حمله عوامل داعش به تيپ ۲۲ الحشد الشعبی در شرق استان صلاحالدين عراق خبر میدهند.
در این درگیری، ۱۱ تن از نیروهای عراقی شهید و ۱۰ نفر مجروح شدند. ابو علیاء الحسناوی فرمانده هنگ سوم تیپ ۲۲ الحشد الشعبی در بین شهدا دیده میشود. همچنین ۱۷ تن از نیروهای داعش به هلاکت رسیدند.
✅ @mmenhaj
✅ https://iswnews.com/41073
👓 یادتونه پارسال این موقع یه هواپیمای آمریکایی رو طالبان زد؟!!
🔹 حالا ببینید آمریکایی ها دلیل سقوط رو چی گفتن؟!😊
🔻 نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد خاموششدن موتور و خطای انسانی دلایل سقوط مرگبار هواپیمای آمریکایی در ژانویه ۲۰۱۹ در «غزنی» بوده است.
🔹پنتاگون گفته یکی از موتورهای هواپیمای E-11A دچار نقص فنی و خاموش میشود اما خلبانها بهاشتباه موتور سالم را خاموش کرده!!!
و این موضوع در نهایت باعث سقوط شده!
🔸 پی نوشت: به نظرم اگه می گفتن طالبان زده کمتر ضایع بود!
فقط تصور کنید برای سپاه ایران یه همچین چیزی اعلام می شد!!
@mmenhaj
#دشمن_شناسی
قسمت پنجم
┄━═✿♡﷽♡✿═━┄
✍در صحيح بخارى آمدهاست:
پس از آنکه گروهى در سقيفه بنىساعده با ابوبکر بيعت کردند، بيعت عمومى با او، بر فراز منبر پيامبرخدا، به عمل آمد.
🔻انس بنمالک مىگويد:
من در آن روز بهگوش خود شنيدم که عمر، پى درپى به ابوبکر مىگفت که بر منبر بالا رود، تا اينکه سرانجام ابوبکر بر فراز منبر نشست و حاضران همه با او بيعت کردند.
🔻آنگاه ابوبکر خطبهاى خواند و گفت:
اىمردم، من از شما بهتر نيستم و زمام حکومت بر شما را به دستگرفتم. پس، اگر رفتارم را خوب و کارم را شايسته يافتيد مرا يارىدهيد و اگر بدى کردم و دچار لغزش وخطا شدم، مرا به راهآوريد . . .
اينک برخيزيد و نمازتان را بخوانيد که خداي تان رحمت کند.
🔻پس از آن، بهامامت او، نماز جماعت گزاردند و سپس به خانههاى خويش بازگشتند.
❗️ (مردم مدينه از روز دوشنبه تا شامگاه روز چهارشنبه، از کفن و دفن پيامبر خود بىخبر بودند!)
🔻در اين مدّت، نخست به سخنرانىهاى ايراد شده در سقيفه بنىساعده و بعد بيعت گرفتن براى ابوبکر در کوچههاى مدينه و سپس بيعت عمومى با او در مسجدالنّبى و آنگاه به سخنان عمر بنخطّاب و ابوبکر سرگرم بودند، تا که سرانجام ابوبکر به امامت نمازجماعت باايشان برخاست.
📚 سقيفه/ مرحوم علامه سيد مرتضى عسكرى
🖍ادامه دارد ....
@mmenhaj
#یادداشت
#معمای_خوئینی_ها (2)
⛔️تفسیر تفنگی⛔️
💢مهمترین فعالیت #خوئینی_ها پیش از انقلاب مربوط به جلسات تفسیرش در مسجد جوزستانِ تهران است.
💢#حداد_عادل درباره گرایشهای فکری موسویخوئینیها میگوید: «موسویخوئینیها در مسجد جوزستان، برای خودش جریانی شده بود و سخنرانیهایی با این گرایش (مارکسیسم) میکرد.»
💢نکته دیگر اینکه اکبر گودرزی، همان کسی که دستور #ترور شهید مطهری را داد نیز در این جلسات دیده شده! حتی نقل است که: «موسویخوئینیها در یکی از منبرهایش، درحالیکه گودرزی و یکی دیگر از اعضای اصلی #گروه_فرقان بهشدت مجذوب و محو سخنان او شده بودند، آیه (و یصدون عن سبیل الله) را بر استاد مطهری تطبیق میکرد و مدعی میشد که وی با رژیم همکاری میکند.»
💢حجتالاسلام #شجونی تصریح میکند: «آقای مطهری معتقد بود که او (موسویخوئینیها) مارکسیست شده است، تا آنجا که شهید مطهری در یکی از جلسات خصوصی، به روحانیون انقلابی حاضر خطاب میکند: خبر دارید (موسویخوئینیها) مارکسیست شده؟!»
💢#ناطق_نوری درباره خوئینیها میگوید: «من بعدها در دادگاه فرقان، از یکی از اینها سوال کردم که شما از کجا به اینجا رسیدید؟ او گفت ما اول تفسیر پرتوی از قرآن را خواندیم. بعد دیدیم یک کسی روشنفکرتر از او تفسیر میگوید و رفتیم به مسجد «جوزستان» در خیابان نیاوران قدیم! بعد دیدیم یکی انقلابی از همه اینها آمده و روشنفکرتر از همه اینهاست و او اکبر گودرزی است.»
ادامه دارد...
✍🏻 #سید_امیر_حسینی
#آنتی_سکولار
#حوزه_غیر_انقلابی
@mmenhaj
مراقب خواب آور ها باشیم
♦️همین حالا که با هیجان بالا و به واسطه هیزم کشی نفوذیها، سرگرم مجادلات داغ در فضای مجازی هستیم، آمریکا در حال باز آرایی گروه های تروریستیِ متلاشی شده، در همسایگی ماست.
🔹مباحثه درباره ریز و درشت مسائل داخلی، به اندازه و قاعده مند اگر باشد، خوب است. اما آن قدر سرگرم نشویم که یادمان برود دشمن در تدارک کدام نقشه است و از امنیت ملی غافل شویم. مَن نامَ لَم یُنَم عَنه. هرکس خوابید، دشمنش نمی خوابد و از او چشم بر نمی دارد.
#محمد_ایمانی
@mmenhaj
🔺شهادت ۱۱ تن از رزمندگان #حشد_الشعبی در حمله عناصر داعش در استان صلاح الدین...
➕تفاوت ترامپ و بایدن این است که ترامپ تلاش کرد مستقیم با محور مقاومت وارد جنگ شود (که نمودش ترور شهید سلیمانی بود) اما بایدن مثل اوباما ترجیح میدهد با احیا مجدد داعش، منطقه را به آتش بکشد (که نمودش حملات اخیر در عراق است)؛ و چه احمقاند آنهایی که منتظر گشایشی از سوی بایدن هستند!!
💬 #علیرضا_گرایی
@mmenhaj
#یادداشت: انعکاس انتقال قدرت در امریکا، خونریزی در خاورمیانه!
این روزهای داغ منطقه، اگرچه کمی پر سر و صدا به نظر میآید؛ اما حقیقت آن است که شاهد فرآیندی تکراری و البته خطرناک و خونبار هستیم.
تحولات انتقال قدرت در #امریکا را که دنبال نمایید، لایه سطحی و عیان ماجرا در منطقه ما به سربرآوردن مجدد و افزایش حملات داعش در سوریه و عراق تعبیر میشود.
اما لایه پنهانی که به استقبال انتقال قدرت در امریکا رفته را باید در عربستان سعودی و ترکیه جستجو کرد.
همانطور که در سال ۲۰۱۴ اگر قدرتهای منطقهای و فرامنطقهای مشغول تغییر موازنه در منطقه نبودند، داعش آنگونه با سرعت رشد پیدا نمیکرد، امروز هم اگر قدرتهایی منافعشان در بهم خوردن آرامش ظاهری و سست فعلی نبود، هرگز شاهد این عرض اندام مجدد داعش نمیبودیم.
سادهانگارانه است اگر ده سال اخیر غرب آسیا را ناظر بوده باشی و تحولات اخیر شامل حملات مجدد داعش در شرق و مرکز سوریه، حمله انتحاری میدان الطیران بغداد، حمله دیشب داعش به صلاح الدین و از آنسو حمله پهپادی کمسابقه به ریاض را بشنوی و این قطعات پازل را منفصل از هم بدانی!
اما اینبار آنقدر این بازی لوث شده که طرف دیگر درگیری منتظر سرکوب داعش نمانده و همان ابتدا به سراغ سرشاخه رفته.
دیروز که پدافند هوایی در ریاض فعال شد و ساعتی بعد انصارالله هرگونه حمله به ریاض را تکذیب کرد، گزینه دیگری که باقی ماند جنوب عراق بود!
ساعتی بعد بیانیه گروهی ناشناس از مقاومت اسلامی عراق منتشر شد که این حملات را برعهده گرفته و این حمله را در پاسخ به فتنهانگیزی آلسعود (اشاره به پشتیبانی حمله انتحاری بغداد) عنوان نمود.
واضح است که مقاومت اسلامی عراق چنین توان نظامی مستقلی ندارد و این حمله نیز مانند حملات دقیق قبلی به آرامکو تنها از مبدأ جنوب عراق صورت پذیرفته است. اگرچه این تنها یک هشدار بود.
به هر ترتیب #ایران نیز در ماههای اخیر نشان داده که مایل است غیرقابل پیشبینی یا خارج از کنترل رفتار نماید تا در محاسبات رقبا و دشمنان فرامنطقهای و منطقهای خود تغییر ایجاد نماید. و این حمله در کنار پیشروی هستهای و اعمال قدرت در خلیج فارس رفتاری منسجم ارزیابی میشود.
باید دید دولت #بایدن چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت، خصوصا با پیش دستیهای روزهای اخیر طرفین درگیری حتما تصمیم آسانی نخواهد داشت و البته منطقه نیز روزهای آرامتری نخواهد دید.
نویسنده: جهاد رضا
✅ https://iswnews.com/41085
✅ @mmenhaj
🔴 یک پوستر پرمعنا
✍️ #جواد_نیکی_ملکی
🔹 شبکه اجتماعی توییتر، حساب وبگاه رهبر انقلاب را پس از انتشار این پوستر مسدود کرد
🔸 در نگاه اول، این پوستر خاص تأکید بر انتقام از ترامپ به عنوان آمر ترور حاج قاسم دارد
✅ در نگاهی ظریفتر، سایه پهپاد ایرانی بر سر ترامپِ ملعون توجه کاربران شبکههای اجتماعی را به خود جلب کرده؛ پهپادی که الگوی ساخت آن RQ170 آمریکایی است
🔹 اما در نکتهای معنادارتر، این پوستر مشخصات ویلای ترامپ در پالمبیچِ فلوریدا را دارد. ترامپ پس از دوره ریاست جمهوری به این عمارت تردد دائمی خواهد داشت
🔸 عمارت مارئهلاگو که یک طرفش دریا و طرف دیگرش دریاچه است یک زمین گلف هم دارد که مرتبا مورد استفاده ترامپ قرار میگیرد
✅ اطلاعات مکانی این عمارت را همراه داشته باشید:
مار-ئه-لاگو
1100 S Ocean Blvd, Palm Beach, FL 33480، ایالات متحده
+1 561-832-2600
💢 یقینا ایجاد ترس دائمی در دل ترامپ و دیگر آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی، بخشی از انتقام سخت و بازدارنده ایران است
@mmenhaj
#دشمن_شناسی
قسمت ششم
┄━═✿♡﷽♡✿═━┄
✍در این قسمت به نظر و داورى چند نفر از مهاجرین یا انصار در مورد خلافت ابوبکر میپردازیم:
🔔فضل بنعبّاس:
بنىهاشم مشغول تجهيز پيکر پيامبرصلی الله علیه و آله بودند که خبر بيعت با ابوبکر به آنان رسيد. فضل بنعبّاس از خانه بيرونآمد و گفت: اى گروه قريش، با اغفال و پردهپوشى، خلافت از آن شما نمىشود. سزاوار خلافت ماييم نه شما؛ ما و صاحب ما على علیه السلام
به خلافت سزاوارتر است از شما.
🔔 عتبه بن اَبى لَهَب:
وى نيز، چون جريان بيعت با ابوبکر را شنيد، اين اشعار را سرود:
🔻من هرگز گمان نمىکردم که کار خلافت از خاندان هاشم و خصوصاً از ابوالحسن على عليه السّلام باز گرفته شود.
زيرا ابوالحسن علیه السلام همان است که پيش از همه ايمان آورد و حُسن سابقه او را در اسلام کسى شک ندارد.
از همه مردم به علوم قرآن و سنّت پيامبر
صلی الله علیه و آله داناتر است،
و تنها کسىاست که تا لحظات آخر عمرِ پيامبرصلی الله علیه و آله، همچنان، ملازم خدمتش بود، تا آنجا که کار غسل و کفن رسول خداصلی الله علیه و آله را نيز به يارى جبرئيل انجام داد.
صفات حميده و فضائل معنوى ديگران را به تنهايى داراست،
ولى ديگران از کمالات معنوى و مزاياى اخلاقى او بى بهرهاند.
🔔 ابوسفيان:
پيامبرصلی الله علیه و آله، ابوسفيان را براى انجام کارى به بيرون از مدينه فرستاد بود، لذا به هنگام وفات آن حضرت در مدينه نبود.
هنگامى که باز مىگشت، در راه، بهکسى از مدينه مىآمد برخورد. پرسيد: آيا محمّد مُرد؟
آن مرد پاسخ داد: آرى. پرسيد: جانشين او که شد؟ گفت: ابوبکر. ابو سفيان پرسيد: "فَماذا فَعَلَ المسُْتضَْعفَانِ عَلىُّ وَ العبّاسٌ؟" يعنى: پس، على و عبّاس، آن دو مستضعف، چه واکنشى از خود نشان دادند ؟ آن مرد گفت: خانهنشين هستند. ابوسفيان گفت: به خدا سوگند، اگر براى ايشان زنده بمانم، پايشان را بر فراز بلندى رسانم "لا رْفَعَنَّ مِنْ اَعْقابِهِما. " و اضافه کرد: "اِنّى اَرى غُبْرَه لا يطْفيها اِلاّ دَمٌ. " يعنى: من گرد و غبارى مىبينم که، جز بارشخون، چيزى آن را فرو ننشاند.
پس چون وارد مدينه شد در کوچههاى مدينه مىگشت و اين اشعار را مىخواند:
🔻اى بنىهاشم، راه طمع حکومت کردن را بر مردم ببنديد، به ويژه بر دو قبيله تَيم وعَدىّ (قبيله هاى ابوبکر و عمر). اين حکومت از آن شماست، از آن شما بوده، باز هم بايد به شما بازگردد. کسى لياقت زمامدارى را به جز ابوالحسن على علیه السلام ندارد.
يعقوبى پس از اين دو بيت، دو بيت زير را هم روايت کردهاست:
🔻اى ابوالحسن، با دستى کاردان و نيرومند، حکومت را قبضهکن؛ چه، تو بر آنچه اميد مىرود نيرومند و توانايى. و البتّه مردى که قصىّ پشتيبانِ اوست، حقِّ او پامال نشدنى نيست و تنها (اَخلافِ) قُصَىّ، مردمى از نسلِ غالباند.
📌به روايت طبرى، ابو سفيان پيش آمد در حالى که مى گفت
. . . اى فرزندان عبدمناف،
ابوبکر را به کارهاى شما چهکار؟!
على و عباس، آن دو ستمديده و خوار گشته، کيايند؟
سپس، به نزد حضرت على علیه السلام آمد و گفت:
اىابوالحسن، دستت را به گشا تا با تو بيعت کنم. على علیه السلام خوددارى نمود و قبول نکرد و فرمود: اگر چهل نفر مردان با عزم (يعنى کسانى که ايمان به وصايت او داشتهباشند) داشتم، مقابله مىکردم، ولى ياور ندارم .
◾️معاويه، در نامهاى به محّمد بنابوبکر، چنين نوشت:
ما و پدرت (ابوبکر)، فضل و برترى فرزند ابوطالب را مىدانستيم و حق او را بر خود لازم مىشمرديم، پس، چون خداوند براى پيامبرش، که درود خداد بر او باد آنچه را که نزد خود بود اختيار کرد و وعدهاى را که به وى داده بود وفا کرد و دعوتش را آشکار نمود و حجتش را روشن ساخت: روح او را به سوى خود برد، پدر تو و فاروقش عمر، اولين کسانى بودند که حقّ على را غصب کردند و با وى مخالفت نمودند. اين دو، دست اتفاق به يکديگر دادند؛ سپس على را به بيعت خود خواندند. چون على خوددارى کرد و استنکاف ورزيد، تصميم هايى ناروا گرفتند (مىخواستند على را بکشند) و انديشههايى خطرناک درباره او نمودند تا در نتيجه على با آنان بيعت کرد و تسليمشان گرديد.
📚 سقيفه/ مرحوم علامه سيد مرتضى عسكرى
🖍ادامه دارد ....
@mmenhaj
#دشمن_شناسی
قسمت هفتم
┄━═✿♡﷽♡✿═━┄
🔰ابوبکر شورايى متشکل از عمر بنالخَطّاب و ابوعبيده بنجرّاح و مُغيره بنشُعبه تشکيل داد تا تصميم بگيرند با کسانى که بيعت نکردهاند چه عکس العملی داشته باشند.
🔻شورا نظر داد :
بهترين راه اين است که عبّاس را ببينيم و سهمى براى او و فرزندانش از حکومت قرار دهيم؛ بدينترتيب، على شکست مىخورد و گرايش عبّاس به شما، حجتى به زيان على در دست شما خواهدبود.
🔻ابوبکر، به اتفاق اعضاى شوراى مذکور، شبانه. بهخانه عبّاس رفتند. ابوبکر، حمد و ثناى خدا را به جاى آورد و گفت:
خدا پيامبر را فرستاد که نبىّ و ولىّ مؤمنان بود،
و در ميانشان بود تا که خدا آخرت را را براى او پسنديد؛ او هم، پس از خود، کسى را تعيين نکرد کارها را به خود مردم واگذارکرد. آنها هم مرا برگزيدند؛ و من از کسى جز خدا نمىترسم که سستى در کار داشتهباشم. آنها که با من بيعت نکردهاند با عموم مسلمانان مخالفت مىکنند و به شما پناه مىبردند.
🔻شما، يا با همه مردم همراه شويد و بيعت کنيد، يا اگر همراه نمىشويد کارى کنيد که آنها با ما نجنگند.
(اين سخن ابوبکر، خود دليل آن است که همه اصحاب پيامبر بيعت نکردهبودند.) مىخواهيم از کار حکومت، سهمى هم به شما بدهيم که بعد از شما براى بازماندگانت نيز باشد،
زيرا تو عموى پيامبرصلى الله عليه وآله هستى. مردم،گرچه، منزلت شما را ديدندکه عموى پيامبرید و منزلت على را هم ديدند، ولى اين امر را از شما گرداندند. (شما را نخواستند.) با اين حال، ما به شما نصيب مىدهيم.
🔻بنى هاشم! آرام باشيد، که رسول خدا صلى الله عليه وآله
از ما و شماست. (ما از قريشيم و رسول خداصلى الله عليه وآله هم از قريش است.)
🔻سپس عمر، با لحنى تهديد آميز چنين گفت: ما بدين خاطر به نزد شما نيامديم که نيازمند شما بوديم؛ آمديم چون خوش نداشتيم، در کارى که مسلمانان بر آن اتفاق کردهاند، طعن و مخالفتى از طرف شما بشود و در نتيجه زيان و گرفتارى به شما و آنان برسد. پس مواظب رفتار خود باشيد.
✍آنگاه، عبّاس حمد و ثناى خدا را به جاى آورد و گفت:
🔻چنان که گفتى، خداوند، محمّدصلى الله عليه وآله
را برانگيخت تا پيامبر باشد و براى مؤمنان يار و ياور. و خداوند، به برکت وجود پيامبرصلى الله عليه وآله
، براين امّت منّت گذارد تا آن که وى را به نزد خود خواند و براى او آنچه در نزد خويش داشت برگزيد؛ و کار مسلمانان را به خودشان واگذاشت تا حقّ را بيابند و براى خود برگزينند، نه آنکه، با گمراهى ناشى از هواى نفس، از حقّ جدا شوند و به جانب ديگر روند.
🔻اگر تو اين امر (حکومت) را به نام پيامبرصلى الله عليه وآله
گرفتهاى، پس در واقع حقّ ما را گرفتهاى زيرا که خويشاوند پيامبريم و نسبت به او اولى از توييم .
🔻اگر آن را به اين سبب گرفتهاى که از جمله مؤمنان به پيامبرى، ما هم از جمله مؤمنان بوديم.
با اينحال، در کارى که تو در آن پيشقدم شدى، ما قدم نگذارديم و در آن مداخله نکرديم و پيوسته بهکار تو معترضيم. و اگر بهواسطه بيعت مؤمنان حکومت براى تو واجب شده و سزاوار آن گرديدهاى، از آنجا که ما هم از مؤمنانيم و بدين کار رضايت ندادهايم و از آن کراهت داريم، اين حقّ براى تو واجب و ثابت نشدهاست.
🔻اين دو سخن تو، چه قدر از هم دورند: از يک طرف مىگويى که مردم با شما مخالفت کردهاند و در امر حکومت بر شما طعن زدهاند و از طرف ديگر مىگويى که مردم تو را براى حکومت انتخاب کردهاند.
🔻و چه دور است ايننامى که بهخودت دادهاى خليفه رسولِ اللّه! (يعنى کسى که پيامبر او را بهعنوان جانشين خود معين کردهاست) از اين مطلب که مىگويى پيامبر کار مردم را به خودشان واگذار کرد تا هر که را که مىخواهند برگزينند و آنها هم تو را برگزيدهاند.(چون، بهاين ترتيب، تو خليفه پيامبر؛ منتخب مردمى نه منتخب پيامبر.)
🔻امّا درباره اين کهگفتى (اگر با تو بيعت کنم) سهمى به من وامىگذارى: اگر آنچه را که مىدهى مال مؤمنان است و حق ايشان است، تو چنين حقّى ندارى.
زيرا که تو نمىتوانى حق ديگران را، از پيش خود، بذل و بخشش کنى و اگر حقّ ماست، بايد تمام آن را بدهى، جزئى از حق خود را نمىخواهيم که بخشى را بدهى و بخشى را ندهى.
🔻و امّا اين که گفتى پيامبر از ما و شماست؛ همانا پيامبرصلى الله عليه وآله
از درختىاست که ما شاخههاى آن هستيم و شما همسايه آن هستيد.
🔻و امّا سخن تو اى عمر، که گفتى از مخالفت مردم با ما مىترسى؛ پس، اين (مخالفت) امرى است که اوّل بار از جانب شما نسبت به ما سر زدهاست.
پس از اين سخنان، ايشان برخاستند و از منزل عبّاس بيرونرفتند.
📚سقيفه/ مرحوم علامه سيد مرتضى عسكرى
🖍ادامه دارد ....
@mmenhaj