eitaa logo
آموزش پژوهش و نگارش علمی
1.5هزار دنبال‌کننده
545 عکس
22 ویدیو
555 فایل
نویسنده: مهدی محقق فر موضوع: ۱ -آموزش پژوهش و نگارش علمی با تاکید بر علوم حوزوی (تجربه نویسنده در کارگاه ها و ارزیابی ها) ۲- معرفی برخی فعالیت های علمی پژوهشی تراز ۳- ارائه متون انگیزه بخش در امر پژوهش ارتباط با نویسنده @Mohagheghfar
مشاهده در ایتا
دانلود
توضیح درباره بالا ایا این فرع در قانون مجازات اسلامی ابلاغی جدید در سال ۹۲ امده است و نیامده و جزو جذابیت های کار بر این مسئله است؟
بسط پیچیده بند به شیوه مقابله ( بیان تفاوت ) موضوع : تفاوت احکام استحبابی نماز در مرد و زن اندیشه ناظر : وجود تفاوت از منظر فقه شیعه احکام استحبابی نماز در زن و مرد از منظر فقه شیعه، با هم تفاوت هایی دارند. به عنوان نمونه ای از این تفاوت، مستحب است مرد در سجده آرنجها و شكم را بر زمين نچسباند و بازوها را از پهلوها جدا نگاه دارد؛ ولى زن آرنجها و شكم را بر زمين بگذارد و اعضاى بدن را به يكديگر بچسباند. نمونه دیگر آن است که براى زن مستحب است زيورهاى خود را در نماز همراه داشته باشد، در صورتی که برای مرد اینطور نیست. همچنین مستحب است اگر نمازگزار مرد است، هنگام ايستادن، پاها را از سه انگشت باز تا يك وجب فاصله دهد ولی اگر زن است پاها را به هم بچسباند. مصداق دیگر این تفاوت این است که براى زن نماز خواندن درخانه، بلكه در صندوقخانه و اتاق عقب بهتر است، ولى اگر بتواند كاملاً خود را از نامحرم حفظ كند بهتر است در مسجد نماز بخواند، که این در مورد مرد صدق نمیکند. همچنین نمونه های بسیار دیگری نیز در این زمینه موجود است. بنابر مطالب ذکر شده، تفاوت هایی در احکام استحبابی نماز بین مرد و زن در فقه شیعه وجود دارند.
دو صفت عجب و تکبر در عین حال که شبیه هستند با هم تفاوت دارند. تکبر زیر مجموعه ی عجب است. به عبارتی معجِب حتما متکبر است ولی امکان دارد متکبر معجب نباشد. زیرا معجب کسی را گویند که دچار خود بزرگ ‌بینی است به سبب کمالی که ممکن است داشته باشد و یا خود گمان می‌کند که دارد. یا نعمتی که دارد را بزرگ بشمارد و منعم را فراموش کند. معجب، خائف و ترسان نیست بلکه مغرور است. چه پای کسی در میان باشد یا نباشد. ولی در کبر باید پای غیر نیز در میان باشد تا خود را از آن، برتر و بالاتر بیند و دیگری را از خود حقیرتر شمرد. در صفت عجب، معجب بر خود می بالد و از خود شاد است. گاهی عجب به صفتی است که صاحبش آن را کمال می‌داند حال آنکه کمال نیست و یا عجب می کند به عملی که هیچ فایده ای ندارد‌. ولی در کبر باید حتما کسی باشد تا متکبر خود را از او بالاتر بداند و از همنشینی و هم‌صحبتی با او امتناع کند. پس هرچند که عرف، صفت عجب و تکبر را یکی می داند اما دانستیم که معجب حتی در تنهایی هم با صفت عجب خود، سر می‌کند ولی متکبر بدون حضور غیر، میدانی برای بروز این صفت ندارد و دیگر اینکه صفت کبر زیر مجموعه ی عجب است.
ارزیابی: نتیجه را کنترل بفرمایید.