eitaa logo
موسسه فرهنگی تبلیغی بشری
503 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
234 فایل
ارتباط با ادمین @admin_boshra1 @Admin2_boshra درخواست سخنران و مداح @Mobalegh_Boshra
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️◾️◼️◾️▪️ ▪️زنی دیدم که در گودال می رفت😭 ▪️پریشان خاطر و احوال می رفت😭 ▪️گلی گم کرده بود اما بمیرم😭 ▪️به هرگُل می رسید از حال میرفت😭 آجرک الله یا صاحب الزمان (عج) فی مصیبة عمّتک الزینب سلام الله علیها🙏 س ▪️◾️◼️⬛️🔳⬛️◼️◾️▪️ @moasesa_boshra
▪️مشق انتظار در مکتب بانوی دمشق ▪️ حضرت زینب سلام الله علیها در چهار مقام الگوی مناسبی برای منتظران هستند... 1⃣ اولین و مهمترین مقام، مسئله «معرفت نسبت به امام» 2⃣ دومین مقام «حمایت و دفاع از حریم ولایت» تمام آبرو ،جان و فرزند را فدای امام زمانش کرد. 3⃣ سومین مقام اطاعت پذیری و عبادت در مسیر رضایت حجت خدا 4⃣ چهارمین مقام، مقام صبر و اسقامت در برابرحوادث تلخ و ناگوار و تسلیم نشدن در مقابل دشمنان.. 🤲الهی به حضرت زینب عجل لولیک الفرج س 🖤@moasesa_boshra🖤
چگـونه اهل مراقبه باشـیم؟ ❓ ♨️ هر ڪسی باید برای خودش دقت ڪند ڪه ڪدام یڪ از ڪارهای غفلت‌آور را انجام می‌دهد. آنها را یادداشت ڪند و در طول شبانه‌روز داشته باشـد ڪه آنها را تڪرار نڪند. 📍همچنین ڪسانی ڪه آن ڪارهای خطا را می‌بینند، باید به آن شخص دهند. امیرالمومنین فرمودند: التَّعاوُن عَلَی طَاعَـةِ اللهِ و التَّناهِی عَنْ مَعصِیةِ الله. 🌿حاج‌آقا سید مجتبی موسوی درچه‌ای 🍀🍀🍀🍀🍀 🌷@moasesa_boshra
بازی کردن شطرنج با کامپیوتر چه حکمی داره❓ 📝 آیات عظام خامنه‌ای و فاضل: اگه بدون بردوباخت باشه، مشکلی نیست. 📝 آیت‌الله مکارم: اگه عرف مردم شطرنج رو جزء بازی‌های قمار ندونه و یه جورایی ورزش به‌حساب بیاد، بازی‌ش اشکال نداره؛ چه با کامپیوتر، چه غیر از اون. 📝 آیت‌الله سیستانی: اگه با نفر دیگه‌ای با کامپیوتر بازی می‌کنین، حرومه؛ اگه با خود کامپیوتر بازی می‌کنین، بنابر احتیاط واجب، حرومه. 📝 آیت‌الله نوری: بازی با وسایل قمار کلاً حرومه، مگه اینکه دیگه از قمار بودن خارج شده باشه. 📢 نکته: احتیاط واجب، یعنی توی این مسئله می‌تونیم به نظر مرجع اعلم بعد از مرجع خودمون عمل کنیم که فتوای قطعی داره. ⭕️ بازم نکته: منظور از شرط‌بندی و برد‌وباخت اینه که چیزی رو از بازنده بگیرن و به برنده بدن. 📌 منابع: جزوه احکام بازی و سرگرمی جامعةالزهرا؛ سبحانی، استفتائات، ج2 س1562؛ مکارم، استفتائات جدید، ج2، س734؛ نوری، هزارویک مسئله فقهی، ج2، س559؛ صافی، جامع‌الاحکام، ج1، س1004؛ سیستانی، فقه برای غرب‌نشینان، ص289 و 290، م 464؛ خامنه‌ای، اجوبة‌الاستفتائات، س1125. @moasesa_boshra
🔴 لبیک به ندای امام زمان (عج) 🔵 می گویند با هر باری که در ظهر عاشورا حضرت اباعبداللّه‏ عليه‏ السلام «هل من ناصر ینصرنی» مي‏ گفتند حضرت زينب مي‏ آمدند و لبیکی می گفتند. گاهي سوال مي‏شد که چرا شما لبیک می گویید؟! مي‏ گفتند: ایشان امام من است و يك نفر بايد به درخواست ایشان جواب مثبت بدهد و گرنه عذاب خدا نازل مي‏ شود. 🌕 اما امام زمان تو و من بیشتر از هزار سال است ندای (هل من ناصر ینصرنی) سر می‌دهند و لبیک شان حتی به تعداد سیصد و سیزده حنجره پاسخی ندارد، و چه عذابی بالاتر این عذاب که،کسی باید تا به حال آمده باشد و به خاطر بی غیرتی ما نیامده و این نیامدنش هم به حالمان فرقی ندارد. 🌷@moasesa_boshra
نگران هر چیزی باشی، خودت را فدای آن کرده‌ای. برای چیزی خودت را قربانی کن که بیارزد! تنها چیزی که ارزش نگران شدن دارد، عدم رضایت خدا و ولی خــــــداست! ' استاد پناهیان ' 🌷@moasesa_boshra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨✨✨✨✨✨✨ روز یکشنبه 100 مرتبه یاذاالجلال والاکرام السلام علیک یا امیرالمومنین(ع) السلام علیکِ یا فاطمه الزهرا(س) ✨✨✨✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘️🌸☘️🌸☘️🌸☘️🌸☘️ شرح و تفسیر حکمت 276 : ✅ از رياكارى به خدا پناه بريم 🌺امام علیه السلام در اين دعاى نورانى اش در پيشگاه خدا از رياكارى به او پناه مى برد وبا چند تعبير دقيق آن را بيان مى كند. 🌹نخست عرضه مىدارد: «بارپروردگارا! به تو پناه مى برم از اينكه ظاهرم را در چشمها نيكو جلوه دهى و باطنم را در پيشگاهت زشت سازى»يعنى كار من به جايى نرسد كه حتى افراد تيزبين مرا خوب پندارند در حالى كه در باطن خوب نباشم. 🌺در دومين جمله همين معنا را در قالب ديگرى آورده، عرضه مىدارد : «(خداوندا چنان نباشم كه) خوشبينى مردم را نسبت به خودم در آنچه تو از آن آگاهى جلب كنم (در حالى كه در باطن چنين نباشم و از طريق ريا خود را در صف نيكان معرفى كنم)»؛ 🌹حضرت در سومين تعبير، همين معنا را با اشاره به ثمره نامطلوب آن بازگوكرده، عرضه مى دارد: «(چنان نباشم) كه حُسن ظاهرم را براى مردم آشكار سازم و اعمال بدم را فقط به سوى تو آورم تا به اين وسيله به بندگانت نزديك گردم واز رضا و خشنودى تو دور شوم»؛ روشن است كه هدف رياكاران جلب توجه مردم و از اين طريق، رسيدن به منافع مادى و دنيوى است اين يك هدف است، ولى دورى از خداوند هدف نيست بلكه غايت و نتيجه اين كار است هر چند مَجازآ در عبارت بالا به شكل هدف بيان شده است. @moasesa_boshra ☘️🌸☘️🌸☘️🌸☘️🌸☘️