eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.8هزار دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
8.9هزار ویدیو
227 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ (جلسه11- قسمت دوم) ◀️به عبارت دیگر توصیف حور العین در آيات حضرت قرآن برای بیان بطن آن است که مؤمنات صالحه عارفه می باشند و افضلیت این نساء و خواتین فاطمی بر حورالعین همچون ظهور و بروز امری آشکار بر امری نهان است . 🔸این افضلیت به واسطه اعمال صالحی است که ریشه در معرفت ایشان به ولایت دارد . چرا که حسنة در معنای مطلق آن ، «ولایت» است. ▫️باب أن الحسنة و الحسنى الولاية 📔بحار الأنوار ؛ ج٢۴ ؛ ص۴١ ⏺هر بانویی به میزان معرفت اش به ولایت حضرت سیدة النساء فاطمة زهراء (سلام الله علیها) متصف به « خیراتٌ حسان» می شود . چرا که خیرات حسان،‌ یعنی نساء متصف به «خیر» و متصف به «حُسنی»؛ و «خیر» نام نهری است در بهشت که از کوثر جاری می شود ، پس این بانوان، «کوثری» یعنی فاطمی اند. ➖عنِ الْحُسَيْنِ بْنِ أَعْيَنَ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام عَنْ قَوْلِ الرَّجُلِ لِلرَّجُلِ جَزَاكَ اللَّهُ خَيْراً مَا يَعْنِي بِهِ؟ ▫️شخصی از حضرت جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) راجع به معنای «خیر» و « جَزَاكَ اللَّهُ خَيْراً » سوال کرد ➖فقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام إِنَّ خَيْراً نَهَرٌ فِي الْجَنَّةِ مَخْرَجُهُ مِنَ الْكَوْثَرِ فَالْكَوْثَرُ مَخْرَجُهُ مِنْ سَاقِ الْعَرْشِ ▫️حضرت فرمودند: خیر نام نهری در بهشت است که از «کوثر» منشأ‌ می گیرد و خارج می شود،‌ کوثر نیز از ساق عرش جاری شده است ➖علَيْهِ مَنَازِلُ الْأَوْصِيَاءِ وَ شِيعَتِهِمْ وَ عَلَى حَافَتَيْ ذَلِكَ النَّهَرِ جَوَارِي نَابِتَاتٌ كُلَّمَا قُلِعَتْ وَاحِدَةٌ نَبَتَتْ أُخْرَى سَمِينٌ تِلْكَ الْجَوَارِي بِاسْمِ ذَلِكَ النَّهَرِ ▫️در آنجا‌ منازل اوصیاء و شیعیان است و در دو طرف آن نهر، بانوان جوانی اند که همگی به اسم آن نهر هستند ➖و ذَلِكَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كِتَابِهِ فِيهِنَّ خَيْراتٌ حِسانٌ فَإِذَا قَالَ الرَّجُلُ لِصَاحِبِهِ جَزَاكَ اللَّهُ خَيْراً فَإِنَّمَا يَعْنِي تِلْكَ الْمَنَازِلَ الَّتِي أَعَدَّهَا اللَّهُ لِصَفْوَتِهِ وَ خِيَرَتِهِ مِنْ خَلْقِهِ ▫️و این است یکی از معانی کریمه « فِيهِنَّ خَيْراتٌ حِسانٌ » ؛ آن زمان که مردی به دیگری می گوید «جزاک الله خیرا» یعنی از آن منازل که خداوند عزوجل برای برگزیدگان خلقش مهیا کرده است،‌ درخواست می کند 📔تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ص۶۱۸ ✔️بنابراین خیرات حسان، بانوانی هستند که همگی مسمّی به نهر خیر کوثر هستند، همگی فاطمی اند و این بانوان تنها برای مردانی اند که از اوصیاء و برگزیدگان خلق به شمار می روند. 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ (جلسه11 - قسمت سوم) 🔸پس نساء مؤمنة صالحة عارفة ،‌ خیراتٌ حسان بهشت اند که در نهر معرفت فاطمی به این فضیلت رسیده و بر حورالعین برتری داده شده اند. ☑️مولاة این نساء ،‌ حضرت الخَمصاء الحَسناء است، حوریه انسیه ای که خود منشأ و سرچشمه تمام خیر و حُسن می باشد. 🔘همان طور که در روایت زیبایی از حضرت سیدالمرسلین محمد مصطفی (صلی الله علیه و اله و سلم) بیان شده است که اگر تمام حُسن در عالَم، در قالب شخص و هیئتی در آورده شود،‌ آن شخص دخترم فاطمه (سلام الله علیها) خواهد بود، هر چند فاطمه باز افضل از آن است، چرا که او از نظر عنصر (جوهره وجودی) و شرف و کرم افضل اهل الارض می باشد. ➖قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم : ▫️لوْ كَانَ الْحِلْمُ رَجُلًا لَكَانَ عَلِيّاً عَلَيْه السلام ▫️و لَوْ كَانَ الْفَضْلُ شَخْصاً لَكَانَ الْحَسَنَ عليه السلام ▫️و لَوْ كَانَ الْحَيَاءُ صُورَةً لَكَانَ الْحُسَيْنَ عليه السلام ▪️و لَوْ كَانَ الْحُسْنُ هَيْئَةً لَكَانَتْ فَاطِمَةَ بَلْ هِيَ أَعْظَمُ إِنَّ فَاطِمَةَ عليها السلام ابْنَتِي خَيْرُ أَهْلِ الْأَرْضِ عُنْصُراً وَ شَرَفاً وَ كَرَماً 📔مائة منقبة من مناقب أمير المؤمنين و الأئمة، ص: ۱۳۶ 🖋از آنجا که حضرت سیدة النساء مطلق حُسن اند و هر حُسن و خیری در عالَم از ناحیه وجودی ایشان بر تمام اهل آسمانها و زمین سرازیر می شود، در این فراز از خطبه مفاخره در مقام بیان یکی دیگر از مناقب ذاتی خویش بیان فرمودند که : «انا الخَمصاء الحَسناء». 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مولودی میلاد کریم اهلبیت علیه السلام 👉 @mobahesegroup
✅ امیرالمومنین على عليه‌السلام: 📍 اكثَرُ الطَّعامِ بَرَكَةً ما كَثُرَت عَلَيهِ الأَيدي؛ 📌 بابركت ترين غذا، غذايى است كه دست هاى بسيار در آن شريك باشند. 📚 بحارالأنوار، ج۶۶، ص۳۴۹ @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫نفوذ عرفان کاذب یوگا در بین نوجوانان!! 🎥اسماعیل منصوری لاریجانی محقق و نویسنده عرفان اسلامی /فرق و ادیان #یوگا #معنویت_کاذب @mobahesegroup
11.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارزش صلح امام حسن مجتبی(ع) از زبان رهبر انقلاب امام خامنه‌ای: "حقیقت را باید همه بفهمند و بدانند که صلح امام مجتبی(ع)، همان‌قدر ارزش داشت که شهادت برادر بزرگوارش، امام حسین(ع) ارزش داشت و همان‌قدر که آن شهادت به اسلام خدمت کرد، آن صلح هم همان‌قدر یا بیشتر به اسلام خدمت کرد." @mobahesegroup
🌺 مهر تولّا و شرف از افق سر زده نور دو چشم ِ علی و فاطمه آمده 🌺 ذکر همه شده به شور و نوا، خوش آمدی یا حسن ِ مجتبی 🌹ولادت باسعادت کریم اهل بیت،امام حسن مجتبی(علیه السلام ) مبارک ‌ @mobahesegroup
⁉️متن سوال👇👇 چرا می‌گویند مقام امام حسن (ع) از امام حسین (ع) بالاتر است، مگر همه‌ی ائمه اطهار (ع) نور واحد نیستند؟ ✅پاسخ : 👇👇 🔮👈: چنان چه اشاره نمودید، ائمه‌ی اطهار (ع) همه نور واحد هستند و به جز امیرالمؤمنین علیه‌السلام هیچ کدام بر دیگری فضیلتی ندارند، بلکه آن چه در این زمینه بیان می‌گردد، بر شمردن ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از آنها وجودهای مبارک و شریف است که آن ویژگی در مابقی وجود ندارد. به عنوان مثال: - تنها امامانی که مادرشان نیز از معصومین می‌باشد، امام حسن و امام حسین علیهماالسلام هستند. - تنها امامانی که از نزدیک پیامبر اکرم (ص) را درک نموده‌اند، حضرت علی (ع) و امام حسن و امام حسین (ع) هستند. - تنها امامانی که به غیر از مقام ولایت و امامت، مقام «حاکم» را بالفعل داشته و بر مسلمین حکومت کرده‌اند، حضرت علی و امام حسن (ع) هستند. - تنها امامانی که به ضرب شمشیر خونشان بر زمین ریخته شده و به شهادت رسیده‌اند، حضرت علی و امام حسین (ع) هستند. - تنها امامی که به حکومت جهانی می‌رسد، حضرت مهدی عج‌الله تعالی فرجه‌الشریف می‌باشند. - و ... . از ویژگی‌های منحصر به فرد امام حسن (ع) نسبت به امام حسین (ع) که گاه از آنها با واژه‌های «فضیلیت» یا «مقام» نیز یاد می‌شود، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود: - در عین حال که هر دو امام در قید حیات بودند، امام حسن مجتبی (ع) وارث بلافصل حضرت امیرالمؤمنین(ع) بودند. - در همان دوران، امام حسن مجتبی (ع) بر امام حسین (ع) – امامت داشتند. لذا امام حسین (ع) در زمان امامت ایشان – هر چند خود معصوم و امام بالقوه بودند – اما مطیع امر مولا و امام زمان خویش بودند. - علم امامت، از حضرت علی به امام حسن و از ایشان به امام حسین علیهم‌السلام رسیده است. اما در عین حال همه‌ی آنها انسان کامل، معصوم، امام و نور واحد هستند و هر کدام اگر در زمان و شرایط دیگری بود، همان کاری را انجام می‌داد که آن امام انجام داده است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️ پرسش : آیا صلح امام مجتبی(ع) با معاویه مورد تایید امام حسین(ع)نیز بوده است؟ ✅ پاسخ : 👇👇👇👇 شماری از مورخان و محدثان کوشیده‌اند تا دو شخصیت متفاوت از این دو برادر به دست دهند. تبلور این گرایش نادرست، درباره عقیده آنها درباره مساله صلح، بدین گونه است که گویی امام حسین(علیه السّلام) به صلح اعتقادی نداشته و در این باره به برادر خود اعتراض کرده است. مبنای این سخن نیز این است که امام حسین(علیه السّلام) طرفدار مشی پدر بوده در حالی که امام حسن(علیه السّلام) راه جنگ را نمی‌پسندیده است؛ اما از گزارشات تاریخی بر می‌آید که امام مجتبی(علیه السّلام) موافق جنگ بوده و این در سخنان آن حضرت آشکار است. از امام حسین(علیه السّلام) نقل شده است که در اعتراض به برادر گفت: «اُعِیذُکَ بِاللهِ اَنْ تُکَذِّبُ عَلِیّاً فِی قَبْرِهِ وَ تَصَدَّقْ مُعَاوِیَهَ»(1)؛ (به خداپناه می‌برم از این که علی را در قبر تکذیب کرده و معاویه را تصدیق کنی!)، از مدائنی نیز نقل شده است که حسین(علیه السّلام) از پذیرفتن صلح امتناع کرد، تا آن که برادرش با وی سخن گفت.(2) در برابر این ادعا، شواهد نقل‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد امام حسین(علیه السّلام) نیز راهی بهتر از صلح نمی‌شناخته و مردم را به اطاعت از برادرش دعوت می ‌کرده است. الف: سیره عملی امام حسین(علیه السّلام) عدم اعتنا و بی‌توجهی به سخنان و اقداماتی بوده که ضمن آنها کوشیده شده تا وی را درباره موضع برادرش به مخالفت کشانده و او را به عنوان رهبر شیعیان عراق معرفی کند. او تا پایان زندگی امام حسن(علیه السّلام)، در کنار آن حضرت بوده و همانند او در مدینه زیست. حتی پس از شهادت برادر نیز، طی یازده سال همان موضع را داشت. این سیره نشان می‌دهد که او هیچ گونه مخالفتی با مساله صلح نداشته است. ب: زمانی که شیعیان افراطی از موضع صلح ناراحت شدند، به سراغ امام حسین(علیه السّلام) آمده و از او خواستند تا رهبری آنان را در دست گیرد. علی بن محمد بن بشیر همدانی می‌گوید: «همراه سفیان بن ابی لیلی به مدینه آمدیم و بر حسن بن علی(علیهما السّلام) وارد شدیم در حالی که مسیب بن نجبه و عده‌ای دیگر نزد او بودند. من به او گفتم: السلام علیک یا مذل المومنین. امام فرمود: «سلام بر تو: بنشین من مذل المومنین نیستم، بلکه معز المومنین‌ام. من از صلح چیزی جز حفظ جان شما را نمی‌خواستم ...»، او می‌افزاید: «ما به سراغ برادرش امام حسین(علیه السّلام) رفتیم و او را از آنچه [امام] حسن(علیه السّلام) گفته بود آگاه کردیم. امام حسین(علیه السّلام) فرمود: «صَدِّقْ اَبُو مُحَمَّد، فَلْیَکُنْ کُلُّ رَجُلٍ مِنْکُمْ حِلْساً مِنْ اَحْلَاسِ بَیْتِهِ مَادَامَ هَذَا الْاِنْسَانُ حَیّاً فَاِنْ یَهْلِکُ وَ اَنْتُمْ اَحْیَاءٌ رَجَوْنَا اَنْ یُخَیِّرَ اللّهَ لَنَا وَ یُوْتِنَا رُشْدَنَا وَ لَا یَکِلْنَا اِلَی اَنْفُسِنَا»(3)؛ (برادرم راست می‌گوید، هر یک از شما تا وقتی این شخص [معاویه] زنده است پلاس خانه خود باشد [تا ببینیم چه می‌شود؟] اگر او مرد و شما زنده بودید امیدوارم که خداوند آن را برای ما پیش آورد که رشد ما در آن باشد و ما را به خود وانگذارد). امام در برابر شخص دیگری که از وی خواسته بود تا دست به قیام بزند، فرمود: «اَمَا اَنَا، فَلَیْسَ رَاْیِی الْیَوْمَ ذَلِکَ، فَالْصِقُوا رَحِمَکُمُ اللهُ بِالْاَرْضِ وَ اکْمِنُوا الْبُیُوتَ وَ اَحْتَرِسُوا الظَّنَّهَ مَادَامَ مُعَاوِیَهَ حَیّاً»(4)؛ (اکنون عقیده من چنین نیست. خدای شما را رحمت کند، تا هنگامی که معاویه زنده است در خانه‌هاتان بمانید و از کاری که به شما ظنین شوند پرهیز کنید). اشاره امام به زنده بودن معاویه، نشانگر آن است که امام نیز به شرایطی که منجر به مساله صلح شده واقف بوده است. معاویه در این تحلیل نقش محوری داشت. به هر روی، پس از آن که ماجرای صلح به پایان رسید، دو برادر هر دو کوفه را ترک کرده و به مدینه بازگشتند.(5) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
✅ امام حسن مجتبی علیه السلام: 🔹 أنَا الضَّامِنُ لِمَنْ لَمْ یَهْجُسْ فِی قَلْبِهِ إِلَّا الرِّضَا أَنْ یَدْعُوَ اللَّهَ فَیُسْتَجَابَ لَهُ. 🔸کسی که در دلش هوایی جز خشنودی خدا خطور نکند، من ضمانت می کنم که خداوند دعایش را مستجاب کند. کافی(ط-الاسلامیه) ج ۲ ، ص ۶۲، ح ۱۱ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2