eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.8هزار دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
9هزار ویدیو
228 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسابقه جشن نیمه شعبان ویژه کودکان ۵تا ۸ سال با جوایز ارزنده و جذاب💥😊💥😊 ۱۰ اسکوتر برای ۱۰ کودک اول ۱۰ بسته ی شگفت انگیز برای ۱۰ نفر دوم برای شرکت در مسابقه وارد لینک‌زیر شوید https://chat.whatsapp.com/G4NvgKiJjs48hmFZtsSYsJ
کاربران محترم جوایز این مسابقه بمناسبت میلاد قطب عالم امکان بسیار ارزنده است 👇🌺👇🌺👇🌺👇🌺👇🌺👇🌺👇 بزرگسال👈 ۵ کارت هدیه به ارزش ۱۰ میلیون ریال به ۵ نفر نوجوان👇 ۳نفر اول ۳ دوربین چاپ سریع ۳نفر دوم ۳ عدد قلم‌نوری ۳نفر سوم ۳ عدد ساعت هوشمند کودکان👇 ۱۰ نفر اول اسکوتر ۱۰‌نفر دوم بسته شگفت انگیز محامینی
شایعه تست واکسن کرونا روی پاکبانان 🔹همزمان با آغاز واکسیناسیون پاکبانان، رسانه‌ها و کاربران ضدانقلاب هجمه‌هایی علیه این اتفاق شروع کرده و نوشتند که ایران درحال آزمایش واکسن ایرانی-کوبایی است. کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
نمایه سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت مبعث پیامبر اسلام (ص) ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ شماره 8⃣ ⬅️ این دستو
نمایه سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت مبعث پیامبر اسلام (ص) ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ شماره 9⃣ ⬅️ اسلام سیاسی به چه معناست؟ #نمایه_سخنان_رهبر_معظم_انقلاب_اسلامی کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
🔻ستاد اجرایی فرمان امام تولیدکننده واکسن کرونا است و هیچ نقشی در واردات واکسن به کشور ندارد 🔸حجت نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام در توییتر خود با اشاره به دروغ‌پردازی جدید شبکه سعودی ایران اینترنشنال، نوشت: سعودی اینترنشنال و اذناب داخلی‌اش مدعی شده‌اند ستاد اجرایی فرمان امام در واردات واکسن کرونا نقش دارد. 🔸در ادامه دروغ‌های دنباله‌دار این رسانه علیه ستاد، این خبر هم کاملا دروغ است. 🔸ستاد اجرایی پس از راه‌اندازی خط تولید نیمه صنعتی واکسن با تمام توان پیگیر احداث خط تولید صنعتی تا خرداد است. کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تیکه سنگین سریال #گاندو٢ به وعده‌های دروغ دولت تدبیر و امید ⛔️ باید هم سانسور بشه... کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
به چه دلیلی تاریخ ولادت حضرت علی اکبر(ع) به صورت قطعی در 11 شعبان تعیین شده است؟ ⁉️ متن سوال 👇👇👇 برای یک تحقیق و اثبات مسائلی نیاز به دلایل موثق و اسناد تاریخی برای ولادت حضرت علی اکبر دارم. به چه دلیلی تاریخ ولادت ایشان به صورت قطعی در 11 شعبان تعیین شده است؟ چه کسی این را تعیین کرده است؟ بر چه اساس و شواهدی این تاریخ تعیین شده است؟ با آرزوی توفیق روز افزون. ✅ پاسخ اجمالی 👇👇👇 در منابع اولیه تاریخی نظیر "طبقات ابن سعد"[1] و تاریخ طبری[2] وهمچنین در کتاب "نفس المهموم اثر شیخ عباس قمی "[3] که زندگی نامه علی بن الحسین را بیان کرده به تاریخ ولادت حضرت علی اکبر(ع) اشاره ای نشده است. اما عده ای مانند ابن ادریس در سرائر، تولد ایشان را در سالهای پایانی خلافت عثمان می دانند.[4] علامه عبدالرزاق مقرم، نیز با تقویت این نظریه،سال ولادت وی را 33 هجری قمری می داند که مطابق با نظر ابن ادریس است.[5] بر این اساس آن بزرگوار در روز عاشورا 27 ساله بوده که بزرگتر بودن ایشان نسبت به سن امام سجاد(ع) که در روز عاشورا 23 سال داشته‏اند و مورد اتفاق دانشمندان است، ثابت می شود. درباره زاد روز ولادت ایشان فقط در کتاب " مقتل الامام الحسین" تألیف علامه عبدالرزاق مقرم و کتاب دیگر وی به نام؛ "علی اکبر"[6] آمده است: "حضرت علی اکبر(ع) در 11شعبان سال 33 هجری متولد شد".[7] تمام کسانی که زادروزی برای حضرت علی اکبر نقل کرده اند از این دو کتاب استفاده کرده اند. مقرم نیز این تاریخ را از کتاب مخطوط " انیس الشیعة" تألیف سید محمد عبدالحسین جعفری حائری، نقل می کند. و ظاهراً مشخص نیست صاحب انیس الشیعة از چه منبعی نقل می کند. صاحب "الذریعة الی تصانیف الشیعة" در بیان ویژگیهای کتاب انیس الشیعه می گوید: این کتاب را مؤلف در سال 1241هجری قمری بر اساس ترتیب ماه های قمری و با شروع از ماه ربیع الاول نوشته است."[8] بنابراین؛ درباره زاد روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) درمنابع تاریخی قرون اولیه که به دست ما رسیده چیزی بیان نشده است. و در روز ولادت ایشان به نقل علامه مقرم اکتفا شده است. منابع : 👇👇 [1]الطبقات الکبری، ج 5، ص 163، [2] طبری، تاریخ طبری ، ج 11، صفحه 520 و 629، بیروت، دار التراث، 1387هجری قمری. [3]نفس المهموم"[3] ، ص 394(انتشارات مسجد جمکران) [4]سحاب رحمت،ص 449 [5]مقرم، عبدالرزاق، مقتل الامام الحسین، ص 256، انتشارات المکتبة الحیدریة، قم ، 1383. [6]مقرم، علی اکبر، ص 12 [7]مقرم، عبدالرزاق، مقتل الامام الحسین، ص 256. [8]تهرانی ،آقا بزرگ، الذریعة الی تصانیف الشیعة، ج2،ص 458، نشر اسماععیلیان، قم، 1408. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️پرسش:👇👇👇 چند سالی است که 10 رجب را تاریخ تولد حضرت علی‌اصغر معرفی می‌کنند.آیا در منابع تاریخی مطلبی بیان شده ست؟ ✅پاسخ:👇👇👇 در منابع تاريخي در مورد تاريخ ولادت حضرت علي اصغر(ع) مطلبي يافت نشده است.البته اين موضوع اختصاص به ايشان هم ندارد.اينكه در اين سالهاي اخير دهم ماه رجب را بعنوان روز ولادت آن حضرت معرفي مي كنند،با استناد به گزارشاتي است كه سن حضرت علي اصغر(ع) را هنگام شهادت كه قطعاً دهم محرم سال 61 هجري قمري بوده است،شش ماه بيان كرده اند.لذا عده اي با محاسبه تاريخ شهادت و سن شش ماه،دهم ماه رجب را بعنوان روز ولادت حضرت علي اصغر(ع) نامگذاري كرده اند. ⁉️پرسش👇👇👇 آیا تاریخ ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها اول ذی القعده صحیح است ✅ پاسخ👇👇👇 اگرچه تاریخ دقیق ولادت آن بانوی بزرگ دقیق روشن نیست ـ اما تاریخ تقریبی استخراج شده در گذشته این است؛ اول ذی‌القعده سال 173 و این تاریخ ولادت قبل از انقلاب اسلامی توسط فضلای فرهنگی و به درخواست تولیت وقت استخراج شده است.(1) این تاریخ ولادت براساس تخمین سن آن بانوی مکرمه که در سن جوانی درشهر قم بر اثر تألمات روحی که در ساوه به ایشان از ناحیه حمله به کاروانش توسط دژخیمان عباسی رسید رحلت کردند، استخراج شد. 1-علی‌اکبر مهدی‌پور، زندگانی کریمه اهل بیت، چاپ اول، قم، انتشارات حاذق 1380 ص 83. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🔰 روز ولادت یا بزرگداشت؟ 📆 بعضی از روزهایی که در تقویم کشورمون هست روز ولادت تاریخی آنها تقریبی و احتساب شده از روی سن بزرگان ماست، بنابر این روز ولادت یا روز گرامیداشت آنها تفاوتی نمیکند. مثل روز یا ولادت حضرت علی اصغر و حضرت معصومه👆 🔺 البته برای همه اهل تاریخ روشن است که تاریخ ولادت بسیاری از بزرگان به نحو دقیق به جهات مختلف از جمله نبود امکانات ضبط امروزی ضبط نشده است؛ لذا تاریخ دقیق ولادت و درگذشت خیلی از مشاهیر روشن نیست، اما آیا حدود تقریبی هم روشن نیست؟ بله تقریبی روشن است و گاهی براساس همین تشخیص تقریبی وبه حسب گمانه‌زنی برای آنان یادبودی می‌گیرند! آیا این خلاف عرف و عقل است؟ که قطعا خیر 🔺برای مطالعه بیشتر👇 https://eitaa.com/mobahesegroup/23356 https://eitaa.com/mobahesegroup/23357 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات👇👇👇 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
آیا «در عبادات هم باید تجدید نظرهایی بشود» ؟ چند روزی است که در فضای مجازی مطلبی از جناب مجتهد شبستری منتشر شده ابتدا باید عرض کنیم این مطلب مربوط به سال ۱۳۹۶ است که ایشان گفته اند و اما پاسخی به ادعای ایشان را درین باب در دو پست زیر بخوانید https://eitaa.com/mobahesegroup/23360 https://eitaa.com/mobahesegroup/23361 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات👇👇👇 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
‍ ⁉️ متن شبهه👇👇👇 آیا «در عبادات هم باید تجدید نظرهایی بشود» ؟ ✅پاسخ: 👇👇👇 1. چنان که می­دانید این قبیل حرف­های جناب آقای مجتهد شبستری تازگی ندارد و چند صباحی است که ایشان به یأس فلسفی و دینی رسیده­ و چنین رویکردی را نسبت به انسان و جهان، و دین و ایمان اتخاذ نموده­ اند. یک روز در فقه، قرائت رسمی از دین را تا جایی پیش می­برند که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی­شود و روز دیگر دینداری را – مثل مسیحی­ان- فقط محبت می­دانند و عملاً از جانب اسلام به سمت و سوی مسیحیت عدول می­کنند و امروز هم وحدت فرایض دینی را- که از مشترکات آیینی عبادی همه ادیان الهی (ابراهیمی) است «كُتِبَ‏ عَلَيْكُمُ‏ ... كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُم‏» (بقره (2)، آیه 183)- زیر سوال می­برند. بنده که خیلی می­ترسم و نگرانم، چون از قدیم گفته­ اند: «باش تا صبح دولتت بدمد/ کاین هنوز از نتایج سحرست» 2. نکته دوم این است که باید از ایشان پرسید چرا؟ مگر وجوب فرایض- فارغ از این که مردم حرف خدا را گوش بکنند یا نکنند، بپذیرند یا نپذیرند، انجام بدهند یا ندهند – چه ضرری برای آن­ها دارد؟ 3. سوم این که برای تغییر ساختار فضیلتی مردم، چه راهی بهتر از عبادت سالم و صالح، و توأم با وقار و تمرکز و تفکر می­توان سراغ گرفت؟ همان عبادت و تقواورزی عالمانه، بخردانه، بندگانه و متواضعانه. و آیا مگر این­ها مانعی در راه دستیابی به فضایل است؟ مگر نداریم و نخوانده­ ایم که ستون دین و ایمان­ورزی نماز است و نیز این که «أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئن الْقُلُوب» (دل آرام گیرد ز یاد خدا) (رعد (13)، آیه 28). 4. سوال دیگر از جناب مجتهد شبستری این است که چنان چه مردم میان نظر شما و خدا و پیغمبر(ص) مخیّر شدند باید کدام را انتخاب کنند؟ نظر شما یا نظر خدا و پیغمبر(صلی الله علیه و آله) را؟ تازه برادر، برای چه این کار را می­کنی و این حرف­ها را می­گویی و پایه­ های اعتقاد دینی مردم را سست می­کنی؟ فارغ از این که شما مخلوق کوچک و ناچیز به کدام دلیل عقلی و نقلی در کار خدا چون و چرا می‌کنی؟ آخر باید بر نظر و رأی شما خاصیتی هم مترتب باشد. خوب، بفرمایید این فکر و مطلب مشعشع جنابعالی کدام گره فروبسته را از کار خلق می­گشاید؟ این پیشنهاد کدام معضل سیاسی/ اجتماعی/ اقتصادی/ اخلاقی/ فرهنگی/ دینی و غیره را از پیش پای خلق برمی­دارد و به آن­ها در راه کسب رفاه دنیوی و سعادت اخروی نفع می­رساند؟ مگر نگفته­ ایم و نخوانده­ ایم که: «الْخَلْقُ‏ كُلُّهُمْ‏ عِيَالُ‏ اللَّهِ‏، وَ أَحَبُّهُمْ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْفَعُهُمْ لِعِيَالِهِ» (قرب الاسناد، حمیری، عبدالله بن جعفر، قم: موسسه آل البیت، 1413، ص 120، ح 421). 5. البته که در قرآن انواع و اقسام تعابیر الهی (commandment)ها را داریم، از توصیه «يُوصِيكم» (نساء (4)، آیه 11) گرفته تا موعظه «يَعِظُكم» (نساء (4)، آیه 58) و وجوب «كُتِبَ عَلَيْكُم» (بقره (2)، آیه 183) و تعلیم «يُعَلِّمُكُم» (بقره (2)، آیه 151) و غیره. اما بالاخره همه این طبقه­ بندی­ها را خدا معین می‌کند. چون که او خالق است و ما مخلوق؛ او رب است و ما مربوب؛ او می­داند و ما نمی­دانیم (نور (24)، آیه 19). انصافاً که پیامبر بزرگوار اسلام نیک فرموده­ اند که: «رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً عَرَفَ‏ قَدْرَهُ‏ وَ لَمْ‏ يَتَعَدَّ طَوْرَه‏» یعنی رحمت خدا بر آن كس كه اندازه خويش را بشناسد و از حدّ خود فراتر نرود (غرر الحکم و درر الکلم، تمیمی آمدی، عبدالواحد بن محمد، تحقیق: درایتی، مصطفی، قم، 1366، ص 233، ح 4666). 6. جناب آقای شبستری: نازنینی تو ولی در حد خویش/ الله الله پا منه ز اندازه بیش / آدم اگر بخواهد مثل بعضی از فیلسوفان آلمانی (و غیر آلمانی) زیادی عقلگرا بشود، ابتدا لباس روحانیت را کنار می­گذارد و سپس دین پیامبر خدا را و دست آخر هم با احکام خدا در همه شرایع آسمانی مخالفت می­ورزد و پا روی تشریع می­گذارد و باب بدعت­ها را می­گشاید و ...! نستعیذ بالله من شرور انفسنا. 7. جناب آقای دکتر شبستری! شما بهتر از همه می­دانید که امروزه چه عوامل داخلی و خارجی، درونی و بیرونی، مردم را از دین خدا دور می­سازند، که شاید در رأس آن­ها هم عملکرد غلط خود ما مدعیان و به اصطلاح سردمداران دین باشد که از قدیم گفته­ اند: چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید/ گفتا ز که نالیم؟ که از ماست که بر ماست کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات👇👇👇 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛ ادامه در پست بعدی👆🔻👇