eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.9هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
9.1هزار ویدیو
232 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 پاسخ به یک #شبهه: آیا #امام_حسین (ع) و #یزید نسبت فامیلی داشتند؟! #پسرعمو بودند؟! 👆 این تیره و تبار هر کدام است👆 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
‍ ⁉️ سوال 👇👇👇 علت روبوسی رهبر انقلاب با سمیع الحق رهبر معنوی طالبان در کنفراس بیداری اسلامی چه بود؟ ✅ پاسخ👇👇👇 🔰 اولا مولانا سمیع الحق مؤسس مدرسه دارالعلوم حقانیه و رهبر جمعیت علمای اسلام و رئیس شورای دفاع پاکستان است. وی در میان طالبان افغان و پاکستانی از نفوذ زیادی برخوردار است. اما این بدان معنا نیست که وی به لحاظ تشکیلاتی رهبر گروه طالبان و یا سرکرده ی آنان باشد. 🔰ثانیا در مورد دعوت سمیع الحق به اجلاسی در تهران باید بگوییم گرچه جمهوری اسلامی با طالبان و افکار و عملکرد آنان مخالف است ، اما به دنبال جلوگیری از همراهی آنان با داعش و افتادن آنها به این عرصه است . زیرا طالبان با همه افراطی گری و دیدگاههای وهابیت ، با داعش و عملکرد آنها مخالف بوده و خود را از آنان جدا می دانند . از این رو جمهوری اسلامی تلاش می کند که از گرایش و همراهی احتمالی این دو جریان در افغانستان بکاهد و این در راستای حفظ امنیت کشور و کاهش تهدیدات است . و گذشته از این سمیع الحق، سرکرده و رهبر طالبان نیست که دعوت از وی به معنی به رسمیت شناختن طالبان و افکار و عملکرد آنها باشد. بله نفوذ وی در میان طالبان پاکستان و افغانستان قابل انکار نیست و همین مساله ، دلیل و انگیزه ی جمهوری اسلامی ایران برای دعوت از وی بوده است. 🔰بدیهی است که بسیاری از افکار و باور های افرادی مانند سمیع الحق درباره ی جمهوری اسلامی ایران و همچنین کلیت تشیع ، قطعا اشتباه بوده و برخی از این تصورات معلول عملکرد انحرافی برخی منتسبین به تشیع و شبکه های ماهواره ای به ظاهر شیعی یا همان به تعبیر رهبر انقلاب ، تشیع لندنی می باشد. جمهوری اسلامی بر اساس راهبرد کلان خود در وحدت مسلمین ، خود را موظف می بیند در راستای کم کردن اختلافات و و انگیزه های تفرقه افکنانه، علما و شخصیت های اسلامی در سرتاسر جهان را در این جهت با خود همسو نماید و افکار ناصحیح آنان پیرامون تشیع را اصلاح نماید تا از این رهگذر نقش بی بدیلی در حفظ وحدت، جلوگیری از جنگ های فرقه ای و حفظ خون شیعیان در کشورهایی نظیر پاکستان و افغانستان ایفا نماید. ثالثا ملاقات رهبری معظم انقلاب با مولانا سمیع الحق نیز در روند اجلاس مذکور به وقوع پیوسته و رهبری طبق سنت حسنه ی خود بعد از اتمام سخنرانی دقایقی به میان مدعوین آمده و با آنان ملاقات های کوتاه و عمومی داشته است که سمیع الحق نیز در بین مدعوین بوده و طبیعی است لحظاتی با وی نیز ملاقاتی انجام گرفته است. مقصود این که ملاقات رهبری انقلاب با وی ملاقاتی رسمی ، دو جانبه و با هدف خاصی نبوده است بلکه وی نیز مانند سایر مدعوین به نشست مورد تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفته اند . همین دیدار چند ثانیه ای، وسیله ای برای بدخواهان نظام اسلامی و معتقدین به تشیع لندنی شده است که آن را طعنی برای نظام اسلامی بدانند در حالی که دعوت از فرد مذکور و تفقد رهبری از وی دقیقا در راستای سیاست راهبردی نظام اسلامی در نزدیک نموده دل های گروه های مختلف اسلامی به همدیگر و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. در رابطه ی با وجو دفتر حکمتیار در تهران نیز باید متذکر شویم: حکمتیار در سال هایی نه چندان دور در کنار مرحوم برهان الدین ربانی – که توسط گروه های افراطی کشته شد- یکی از مجاهدین افغانستان علیه استعمار شوروی و استبداد داخلی افغانستان به شمار می رفت. حکمتیار در سالهای حکومت طالبان به ایران پناهنده شد و در تهران ساکن شد و وجود دفتر احتمالی وی در تهران مربوط به این دوره و یا زمانی قبل تر از آن است که وی به عنوان نخست وزیر افغانستان در کنار برهان الدین ربانی ، رئیس جمهور ، در صحنه ی سیاسی افغانستان حضور داشته است. . اما وی پس از سقوط طالبان و خروج از ایران علیه جمهوری اسلامی ایران موضع گرفت. وی هم اکنون در تهران دارای هیچ دفتری نمی باشد و جمهوری اسلامی ایران نیز هیچ گونه رابطه ای با وی ندارد. تمام شبهه های شیعه ی انگلیسی؛ اللهیاری نیز مبتنی بر مغالطه ای ایست که در سخنان این شخص حقیر و پست وجود دارد. اللهیاری، شخصیت فعلی حکمتیار – که فردی آشوب طلب و از جمله ی افراد کوبنده ی در طبل تفرقه ی بین مسلمین بوده و دقیقا دارای شخصیتی مانند اللهیاری می باشد – را معرفی نموده و وی را دارای دفتری در تهران معرفی می نماید ، در حالی که دفتر احتمالی وی در تهران و روابط وی با جمهوری اسلامی ایران ، همانگونه که گفته آمد ، مربوط به دوره ای می باشد که وی به عنوان یکی از مجاهدان افغان و هم چنین نخست وزیر افغانستان در کنار برهان الدین ربانی ، رئیس جمهور ، در صحنه ی سیاسی افغانستان حضور داشته است. و گرنه هم اکنون هیچ ارتباطی با ایران نداشته و بلکه در گوشه و کنار با عصبانیت از نفوذ نظام اسلامی در کشور های منطقه ، علیه آن اقدام به سخن پراکنی می نماید 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ ⁉️ سوال 👇👇👇 علت روبوسی رهبر انقلاب با سمیع الحق رهبر معنوی طالبان در کنفراس بیداری اسلامی چه بود؟ ✅ پاسخ👇👇👇 پاسخ در پست زیر https://eitaa.com/mobahesegroup/28364
‍ ⁉️ سوال 👇👇👇 علت روبوسی رهبر انقلاب با سمیع الحق رهبر معنوی طالبان در کنفراس بیداری اسلامی چه بود؟ ✅ پاسخ👇👇👇 🔰 اولا مولانا سمیع الحق مؤسس مدرسه دارالعلوم حقانیه و رهبر جمعیت علمای اسلام و رئیس شورای دفاع پاکستان است. وی در میان طالبان افغان و پاکستانی از نفوذ زیادی برخوردار است. اما این بدان معنا نیست که وی به لحاظ تشکیلاتی رهبر گروه طالبان و یا سرکرده ی آنان باشد. 🔰ثانیا در مورد دعوت سمیع الحق به اجلاسی در تهران باید بگوییم گرچه جمهوری اسلامی با طالبان و افکار و عملکرد آنان مخالف است ، اما به دنبال جلوگیری از همراهی آنان با داعش و افتادن آنها به این عرصه است . زیرا طالبان با همه افراطی گری و دیدگاههای وهابیت ، با داعش و عملکرد آنها مخالف بوده و خود را از آنان جدا می دانند . از این رو جمهوری اسلامی تلاش می کند که از گرایش و همراهی احتمالی این دو جریان در افغانستان بکاهد و این در راستای حفظ امنیت کشور و کاهش تهدیدات است . و گذشته از این سمیع الحق، سرکرده و رهبر طالبان نیست که دعوت از وی به معنی به رسمیت شناختن طالبان و افکار و عملکرد آنها باشد. بله نفوذ وی در میان طالبان پاکستان و افغانستان قابل انکار نیست و همین مساله ، دلیل و انگیزه ی جمهوری اسلامی ایران برای دعوت از وی بوده است. 🔰بدیهی است که بسیاری از افکار و باور های افرادی مانند سمیع الحق درباره ی جمهوری اسلامی ایران و همچنین کلیت تشیع ، قطعا اشتباه بوده و برخی از این تصورات معلول عملکرد انحرافی برخی منتسبین به تشیع و شبکه های ماهواره ای به ظاهر شیعی یا همان به تعبیر رهبر انقلاب ، تشیع لندنی می باشد. جمهوری اسلامی بر اساس راهبرد کلان خود در وحدت مسلمین ، خود را موظف می بیند در راستای کم کردن اختلافات و و انگیزه های تفرقه افکنانه، علما و شخصیت های اسلامی در سرتاسر جهان را در این جهت با خود همسو نماید و افکار ناصحیح آنان پیرامون تشیع را اصلاح نماید تا از این رهگذر نقش بی بدیلی در حفظ وحدت، جلوگیری از جنگ های فرقه ای و حفظ خون شیعیان در کشورهایی نظیر پاکستان و افغانستان ایفا نماید. ثالثا ملاقات رهبری معظم انقلاب با مولانا سمیع الحق نیز در روند اجلاس مذکور به وقوع پیوسته و رهبری طبق سنت حسنه ی خود بعد از اتمام سخنرانی دقایقی به میان مدعوین آمده و با آنان ملاقات های کوتاه و عمومی داشته است که سمیع الحق نیز در بین مدعوین بوده و طبیعی است لحظاتی با وی نیز ملاقاتی انجام گرفته است. مقصود این که ملاقات رهبری انقلاب با وی ملاقاتی رسمی ، دو جانبه و با هدف خاصی نبوده است بلکه وی نیز مانند سایر مدعوین به نشست مورد تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفته اند . همین دیدار چند ثانیه ای، وسیله ای برای بدخواهان نظام اسلامی و معتقدین به تشیع لندنی شده است که آن را طعنی برای نظام اسلامی بدانند در حالی که دعوت از فرد مذکور و تفقد رهبری از وی دقیقا در راستای سیاست راهبردی نظام اسلامی در نزدیک نموده دل های گروه های مختلف اسلامی به همدیگر و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. در رابطه ی با وجو دفتر حکمتیار در تهران نیز باید متذکر شویم: حکمتیار در سال هایی نه چندان دور در کنار مرحوم برهان الدین ربانی – که توسط گروه های افراطی کشته شد- یکی از مجاهدین افغانستان علیه استعمار شوروی و استبداد داخلی افغانستان به شمار می رفت. حکمتیار در سالهای حکومت طالبان به ایران پناهنده شد و در تهران ساکن شد و وجود دفتر احتمالی وی در تهران مربوط به این دوره و یا زمانی قبل تر از آن است که وی به عنوان نخست وزیر افغانستان در کنار برهان الدین ربانی ، رئیس جمهور ، در صحنه ی سیاسی افغانستان حضور داشته است. . اما وی پس از سقوط طالبان و خروج از ایران علیه جمهوری اسلامی ایران موضع گرفت. وی هم اکنون در تهران دارای هیچ دفتری نمی باشد و جمهوری اسلامی ایران نیز هیچ گونه رابطه ای با وی ندارد. تمام شبهه های شیعه ی انگلیسی؛ اللهیاری نیز مبتنی بر مغالطه ای ایست که در سخنان این شخص حقیر و پست وجود دارد. اللهیاری، شخصیت فعلی حکمتیار – که فردی آشوب طلب و از جمله ی افراد کوبنده ی در طبل تفرقه ی بین مسلمین بوده و دقیقا دارای شخصیتی مانند اللهیاری می باشد – را معرفی نموده و وی را دارای دفتری در تهران معرفی می نماید ، در حالی که دفتر احتمالی وی در تهران و روابط وی با جمهوری اسلامی ایران ، همانگونه که گفته آمد ، مربوط به دوره ای می باشد که وی به عنوان یکی از مجاهدان افغان و هم چنین نخست وزیر افغانستان در کنار برهان الدین ربانی ، رئیس جمهور ، در صحنه ی سیاسی افغانستان حضور داشته است. و گرنه هم اکنون هیچ ارتباطی با ایران نداشته و بلکه در گوشه و کنار با عصبانیت از نفوذ نظام اسلامی در کشور های منطقه ، علیه آن اقدام به سخن پراکنی می نماید 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
⁉️متن شبهه: 👇👇👇 گفتم امام جعفر صادق كه بود؟ گفت: بنيانگذار فقه شيعه و از عالم‌ترين امامان شيعه. گفتم خب اگر ايشان خیلی علم داشته‌اند، آيا كتابی كه نگارش ايشان باشد و ميزان علم وی را آشكار سازد موجود هست؟ گفت: نه، خودشان كتابی ننوشته‌اند، ولی بيش از شش هزار دانشجو داشته‌اند. گفتم پس چرا كتابی ننوشته اند؟ از ارسطو كه بيش از دو هزار سال پيش می‌زيسته كتاب ارغنون، و از افلاطون كتاب 12جلدی جمهوريت به جا مانده كه ميزان علم آنها را آشكار می‌سازد. چطور در مورد ايشان اينگونه نيست؟ گفت: خلفای ظالم وقت اجازه نگارش به ايشان نمی داده‌اند. گفتم پس با اين جو اختناق چگونه شش هزار دانشجو داشته‌اند؟ گفت: نمی‌دانم، ولی از ايشان احاديث بسياری به جا مانده است. گفتم در كجا آمده؟ گفت: در كتاب بحارالانوار مجلسی و چند كتاب ديگر. گفتم مجلسی در چه قرنی می‌زيسته؟ گفت: حدودا 4 قرن پيش. گفتم او از كجا به علم اين امام رسيد، در حالی كه حدود 9 قرن بينشان فاصله بوده و كتابی از امام هم در دسترس نبوده؟ گفت: زياد كنجكاوی نكن. ✅پاسخ شبهه: 👇👇👇 با اینکه امام صادق شاگردان زیادی داشتند، اما برای نوشتن کتاب چند مانع برای حضرت وجود داشت: مانعِ اول «حاکم وقت» بود. ممکن است شما بگویید که همه‌ی اهل‌بیت علیهم السلام با حاکم طرف بودند، نخیر! معاویه خیلی ادّعا داشت و مادرِ خود را نمادِ پاکدامنی معرّفی می‌کرد اما هیچ‌وقت نگفت من عالِم هستم، ولی منصورِدوانیقی ملعون می‌گفت که اعلمِ امّت من هستم، معنای این حرف چیست؟ معنای این حرف این است که شما حق ندارید با او مخالفت کنید، اگر فتوای شما با فتوای او اختلاف پیدا کند به سراغِ تو می‌آیند... شما نمی‌توانید این تجربه را به این راحتی درک کنید، من نمی‌خواهم قسمِ حضرت اباالفضل العباس صلوات الله علیه بخورم که این روایتی که می‌خوانم قطعی است ولی چند طریق دارد، در «کافی» هم آمده است که زمان منصور ملعون برای روز سی‌ام ماه مبارک رمضان اختلاف شد. اگر ماه مبارک رمضان باشد باید روزه بگیرید، اگر عید فطر باشد نباید روزه بگیرید، مثلِ امروز هم نبود که مترو سوار شوید و به کرج بروید و برگردید، باید یک روز سفر می‌کردند، اصلاً همه پولِ این سفر را نداشتند، راوی می‌گوید که نزدِ امام صادق علیه السلام رفتم تا ببینم که ایشان چکار می‌کنند، به محضرِ حضرت صادق صلوات الله علیه رفتم… در کارگرهای خانه‌ حضرت صادق صلوات الله علیه هم نفوذی هست، حضرت فرمودند سفره بیاورید و ما هم خوردیم، بعد از خوردنِ ما حضرت فرمودند: امروز روزِ سی‌ام ماه مبارک رمضان بود، در ادامه فرمودند: گردنِ این شیعیان در خطر است! مانعِ اول این است که حاکمیّت می‌گوید من « اعلم» هستم و امام باید طوری بیان بفرمایند که معلوم نشود که حاکم را قبول ندارند. شما بروید و وصی مراجع را ببینید، هر مرجعی که از دنیا می‌رود چه کسی وصیِ اوست؟ وصی مرحوم آیت‌الله خوئی چه کسی است؟ آیت‌الله سیستانی، وصی مرحوم آیت‌الله گلپایگانی چه کسی است؟ آیت‌الله صافی. یعنی مرجع است، وصیِ امام جعفر صادق علیه‌السلام کیست؟ پنج نفر هستند که یک نفر از آن‌ها منصور دوانیقی است! شرایط خیلی پیچیده است، تریبونِ آزاد نیست که هر چه دوست دارید بگویید، اولاً امام به هیچ وجه نمی‌توانند با حاکمیت در بیفتند، اگر در بیفتند باید جنگ بشود و کار تمام بشود، و امام دریا دریا کارِ فرهنگیِ عقب‌افتاده برای آن جامعه دارند که باید درست کنند، مکتبِ اهل البیت علیهم السلام باید شکل بگیرد، اصلاً کسی نمی‌داند، قبل از این کسی نمی‌دانست که در مکتب اهل بیت علیهم السلام چطور نماز می‌خوانند و فکرِ آن‌ها چیست و ارکانِ اعتقادیِ آن‌ها چیست و باید چطور حج بروند و باید چطور روزه بگیرند، مردم هیچ چیزی نمی‌دانستند. 👈پس یک مانع حکومت و شاه است که می‌گوید اعلم من هستم. کمتر سلطانی از سلاطینِ بنی‌امیّه و بنی‌عبّاس اینقدر بلندپرواز بودند که بگویند اعلمِ امّت من هستم. ✅دومین مانع این بود که درونِ خاندانِ بنی‌هاشم مدّعیانِ امامتی بودند که این‌ها برای اینکه جای خود را تثبیت کنند با حضرت درگیر بودند. لذا اگر به این‌ها خبر می‌رسید می‌گفتند که نستجیربالله امام صادق علیه السلام در حالِ دکّان‌داری هستند. در موردِ همین جمله‌ای که عرض کردم باید یک ساعت حرف زد و گریه کرد. 👈نوه مشترکِ امام حسن مجتبی صلوات الله علیه و حضرت سیّدالشّهداء صلوات الله علیه دشمن و مخالفِ درجه‌ یکِ امام هستند، در اقوام هم هست! این موضوع هم خیلی جای توضیح دارد، فقط عرض می‌کنم و می‌روم، چون قصد دارم مطلبِ دیگری را عرض کنم. ✅گروه سوم که حضرت با این‌ها طرف هستند «عموم جامعه‌ دیندارِ متعصّبِ به دین هستند که دین را از بنی‌امیّه گرفته‌اند»، «وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا»، محکم هستند، چون خیال می‌کنند دین است. 📌ادامه در پست بعد 👇👇👇 @mobahesegroup
آن کسی که زمانِ امام‌صادق صلوات الله علیه دین را از معاویه و یزید و ولید بن عبدالملک و اَمثالِ این‌ها گرفته بود آن مناسک و رفتار و عقاید را عینِ اسلام می‌دانست، حال امام صادق صلوات الله علیه بیایند و بفرمایند که مسئله این نیست که دست را بالای ناف بگذارید یا پایینِ ناف، ما کلاً تکتّف نداریم! حال این شخص خیال می‌کند که یک شخصی آمده است که می‌خواهد نماز را ساقط کند. پس امام صادق صلوات الله علیه باید با این‌ها هم خیلی محتاط باشند، اینطور نیست که امام صادق صلوات الله علیه یک پُستی بگذارند و بگویند که نمازِ صحیح اینطور است، در اینصورت مردم می‌شورند و به نامِ بدعت با امام صادق علیه السلام می‌جنگند. 👈پس حضرت باید نسبت به شاه و دستگاه حکومتی مراقب باشند، چون طبیعتاً تا آشپزخانه‌ امام هم نفوذی داشتند. جمعِ زیادی از خاندانِ بنی‌هاشم دشمنِ شماره‌ یک حضرت هستند و رقابت می‌کنند، که باید ساعت‌ها در موردِ این درد حرف زد. مردمِ عوامِ دیندارِ متعصّبِ به دینی که دین را از حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه و حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم نگرفته‌اند، بلکه دین را از معاویه گرفته‌اند، و وقتی به دنیا آمده است این دین را داشته است و با این دین هم از دنیا رفته است، دو سه نسل اینطور به دنیا آمده‌اند و از دنیا رفته‌اند و این تفکّر در ذهنِ آن‌ها نشسته است. 👈وقتی می‌خواستند لعنِ بر حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه را بردارند یکی از شهرهای مهم ایران پنجاه روز وقت گرفتند، می‌گفتند: ما نمی‌توانیم! مانندِ معتادها شده بودند و به این موضوع عادت کرده بودند، می‌گفتند: یعنی ما باید این سنّت را ترک کنیم؟ پنجاه روز وقت گرفتند و وقت تمام شد، مدّت‌ها وقتی روی مناره اذان می‌گفتند « هو هو » می‌کردند، می‌گفتند نستجیربالله «هو هو» همان لعنِ به علی است، حکومت فهمید و گفت « هو هو » ممنوع است، بعد از اذان گفتن مردم « سنّت‌سنّت » می‌گفتند! یعنی این‌ها با این انحراف زندگی کرده بودند، «وَأُشْرِبُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ»، با این بدعتی که در وجودِ آن‌ها رخنه کرده بود… 👈حال که امام صادق صلوات الله علیه می‌خواستند اعتقاداتِ این‌ها را اصلاح کنند این مردم خیال می‌کردند که امام نستجیربالله بدعت‌گر است! پس امام باید با این سه گروهِ «حکومت»، «خودی‌های رقیب» و «عوامِ دینداری که بدعت دارند و خیال می‌کنند سنّت است» بجنگند. ✅گروهِ چهارم: شیعیانِ دهن‌لق! برای این موضوع روایتِ معتبر داریم، حضرت فرمودند: 👇👇👇 ما خیلی از حرف‌ها را به شما نمی‌زنیم، چون هنوز به همسرِ خودت نرسیده‌ای به حکومت می‌رسد! شما شبیه به این افراد را دیده‌اید، همینکه چیزی به آن‌ها می‌گویید سریع پُست و استوری می‌گذارند! صبر کن! همه چیز را نباید علنی کرد! معارفِ دین طبقه‌بندی است، نباید همه چیز را در همه جا بگویید، بعضی چیزها شجاعت نیست بلکه تَهَوُّر است. حضرت فرمودند: نمی‌توانیم با شما حرف بزنیم، چون شما لو می‌دهید، قبل از اینکه مطلب به شیعیان برسد دیگران فهمیده‌اند! پس « امام » نباید « اعلم‌ امّت » معرّفی بشود، چون با حاکم درمی‌افتند، امام با مردم درمی‌افتادند… 👈لذا اگر امام صادق صلوات الله علیه می‌خواستند کتاب بنویسند، اگر حقایق را می‌نوشتند دستِ این چهار گروه می‌افتاد و این چهار گروه با امام درگیر می‌شدند، اگر حقایق را نمی‌نوشتند چکار می‌کردند؟ یعنی اگر با تقیّه می‌نوشتند چه می‌شد؟ اینطور می‌شد که دستخطِ امام با مُهرِ امام هست که مثلاً با دستِ بسته نماز بخوانید، یا مثلاً روز عاشورا روزه بگیرید، در اینصورت دیگر می‌گفتند که این دستخطِ امام صادق صلوات الله علیه است،..... اما در مورد قسمت آخر سؤال که گفتند علامه در فلان قرن(قرن یازدهم) می‌زیسته، چطور با وجود این همه فاصله زمانی با عصر امام ،به علم امام رسیده؟!!!! در پاسخ به اشکالی مشابه، بیان کردیم که شیوه نگهداری و نشر و انتقال روایات و آثار اهل بیت علیهم السلام در طول این اعصار باوجود شرایط خاص زمانها چگونه بوده، لذا با اندکی مطالعه به این مطلب میرسیم که قیاس به همزمان نبودن عصر امام صادق با علامه مجلسی و نتیجه گیری به رد آثار علامه، قیاس مع‌الفارق هست، نیازی نیست که حتماً علامه می بایست در زمان امام صادق علیه السلام حضور داشتند تا اسناد و کتب ایشان مورد قبول باشه... یقیناً از زمان امام صادق علیه السلام تا قرنی که علامه می‌زیسته، این علوم و اسناد روایی و آثار امام توسط علما و برجستگان و صاحبان علم دیگری سینه به سینه منتقل شده و در حفظ این آثار ارزشمند تلاش زیادی شده و سرانجام به علامه مجلسی رسیده... ایشان هم در جمع‌آوری آثار بسیار تلاش کردند. پس قیاس به زمان عقلا باطل هست. ✍ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
🏴🏴🏴🏴🏴 🏴 🔳 مقتل اصحاب الحسین (علیه السلام)،پیرغلامان امام حسین(علیه السلام): 🔲 مقتل جناب حبیب : ▪️ظهر عاشورا، امام حسین (علیه السلام) برای به جا آوردن آخرین نماز، مهلت خواست. ➖حصین بن تمیم، از نیروهای خبیث دشمن، فریاد زد: حسین! نماز تو که پذیرفته نیست. ➖حبیب بن مظاهر از این اهانت خشمگین شد و در پاسخ آن مرد گفت: خیال کرده ای که نماز خاندان پیامبر پذیرفته نیست، ولی نماز تو پذیرفته است، ای الاغ، سپس به یکدیگر حمله کردند. ▪️ حبیب بن مظاهر با شمشیر بر سر اسب حصین بن تمیم زد که اسب بر زمین افتاد و سوارش را هم بر زمین کوبید. دوستانش بی درنگ شتافتند و او را از چنگ حبیب بن مظاهر خلاص کردند. ▪️ حبیب خطاب به آنان چنین گفت: 《ای بدترین قوم از نظر نام و نیرو، سوگند می خورم اگر ما به اندازه شما یا جزئی از شما بودیم، از بیم شمشیرهای ما فرار می کردید و دشت را رها می ساختید.》 حبیب بن مظاهر در میدان جنگ، این گونه رجز می خواند: ⚜️انا حبیب و ابی مظاهر فارس هیجاء و حرب تسعر «من حبیب، پسر مظاهر، زمانی که آتش جنگ برافروخته شود، یکّه سوار میدان جنگم. ⚜️انتم اعد عده و اکثر ونحن اوفی منکم و اصبر شما گرچه از نظر نیرو و نفر از ما بیشترید، ما از شما مقاوم تر و وفادارتریم. ⚜️و نحن اعلی حجه و اظهر حقا و اتقی منکم و اعذر حجت و دلیل ما برتر و منطق ما آشکارتر است و از شما پرهیزکارتر و استوارتریم». ▪️حبیب بن مظاهر، در 75 سالگی همچون قهرمانان شمشیر می زد و 62 نفر از افراد دشمن را به درک فرستاد. تا اینکه با شمشیر و نیزه بدیل بن مریم عقفانی(لعنه الله علیه) از اسب بر زمین افتاد، محاسنش با خون سرش خضاب شد و سر مطهرش از تن جدا گردید. ▪️ حضرت خود را به بالین او رسانیدند و فرمودند: ✨«احتسب نفسی و حماه اصحابی 🔅پاداش خود و یاران حامی خود را از خدای تعالی انتظار می برم.» 🔅 ای حبیب، مردی بافضیلت بودی که در یک شب قرآن را ختم می کردی. ⚜️حبیب بن مظاهر چنان در باورش استوار بود که هر قدر به او پیشنهاد امان و پول فراوان شد، نپذیرفت و گفت: «ما نزد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) عذری نداریم که زنده باشیم و فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را مظلومانه به قتل برسانند». 📓ابصار العین، ص106 منتهی الامال، ص430 مقتل الحسین مقرم ص291 تاریخ طبری، ج7، صص347و349 ترجمه نفس المهوم، ص343 🏴 🏴🏴🏴🏴🏴 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup
🏴🏴🏴🏴🏴 🏴 🔲 هل من ناصر ینصرنی؟!!! ⚜️عشق یکطرفه نیست، فقط اصحاب الحسین عاشق امام حسین(علیه السلام )نبودند، امام حسین(علیه السلام )بیشتر عاشق اصحابش است. ▪️روز عاشورا وقتی همه اصحاب حضرت به شهادت رسیدند، چون امام حسین(علیه السلام) بدنهای پاک و پاره ی یارانش را دید که بر روی خاک کربلا افتاده است و دیگر کسی نمانده است که از ایشان حمایت کند و نیز بیتابی اهل بیت(علیهم السلام ) را مشاهده فرمود، در برابر سپاه کوفه ایستاد و فریاد برآورد که: ⚜️هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟ ⚜️هل من موحد یخاف الله فینا؟ آیا کسی هست که از حرم رسول خدا دفاع کند؟ آیا خداپرستی در میان شما وجود دارد که درباره ی ظلمی که بر ما رفته است از خدا بترسد؟ ⚜️هل من مغیث یرجو الله فی اغاثتنا؟ ⚜️هل من معین یرجو ما عندالله فی اغاثتنا؟ آیا کسی هست که به فریادرسی ما به خدا دل بسته باشد؟ آیا کسی هست که در کمک کردن به ما چشم امید به اجر و ثواب الهی دوخته باشد؟ ▪️امام (علیه السلام) مقابل اجساد مطهر یارانش آمد و فرمودند: ⚜️«یا مُسْلِمَ بْنَ عَقیلٍ، وَ یا هانِیَ بْنَ عُرْوَهَ، وَ یا حَبیبَ بْنَ مَظاهِرَ، وَ یا زُهَیْرَ بْنَ الْقَیْنِ، وَ یا یَزیدَ بْنَ مَظاهِرَ، وَ یا یَحْیَی بْنَ کَثیرٍ، وَ یا هِلالَ بْنَ نافِعٍ، وَ یا إِبْراهِیمَ بْنَ الُحصَیْنِ، وَ یا عُمَیْرَ بْنَ الْمُطاعِ، وَ یا أَسَدُ الْکَلْبِیُّ، وَ یا عَبْدَاللَّهِ بْنَ عَقیلٍ، وَ یا مُسْلِمَ بْنَ عَوْسَجَهَ، وَ یا داوُدَ بْنَ الطِّرِمَّاحِ، وَ یا حُرُّ الرِّیاحِیُّ، وَ یا عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ، وَ یا أَبْطالَ الصَّفا، وَ یا فُرْسانَ الْهَیْجاءِ 🔅ای مسلم بن عقیل! ای هانی بن عروه! ای حبیب بن مظاهر! ای زهیر بن قین! ای یزید بن مظاهر! ای یحیی بن کثیر! ای هلال بن نافع! ای ابراهیم بن حُصَین! ای عمیر بن مطاع! ای اسد کلبی! ای عبداللَّه بن عقیل! ای مسلم بن عوسجه! ای داود بن طرمّاح! ای حرّ ریاحی! ای علی بن الحسین! ای دلاورمردان خالص! و ای سواران میدان نبرد! ⚜️ مالی أُنادیکُمْ فَلا تُجیبُونی، وَ أَدْعُوکُمْ فَلا تَسْمَعُونی؟! ⚜️ أنْتُمْ نِیامٌ أَرْجُوکُمْ تَنْتَبِهُونَ؟ ⚜️أمْ حالَتْ مَوَدَّتُکُمْ عَنْ إِمامِکُمْ فَلا تَنْصُرُونَهُ؟ 🔅چه شده است شما را صدا می زنم ولی پاسخم را نمی دهید؟ 🔅و شما را می خوانم ولی دیگر سخنم را نمی شنوید؟ آیا به خواب رفته اید که به بیداری تان امیدوار باشم؟ 🔅یا از محبّت امامتان دست کشیده اید که او را یاری نمی کنید؟ ⚜️فهذِهِ نِساءُ الرَّسُولِ صلی الله علیه و آله لِفَقْدِکُمْ قَدْ عَلاهُنَّ النُّحُولُ، فَقُومُوا مِنْ نَوْمَتِکُمْ، أَیُّهَا الْکِرامُ، وَ ادْفَعُوا عَنْ حَرَمِ الرَّسُولِ الطُّغاهَ اللِّئامَ 🔅این بانوان از خاندان پیامبرند که از فقدانتان ناتوان گشته اند. از خوابتان برخیزید، ای بزرگواران! و از حرم رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم )در برابر طغیانگران پست، دفاع کنید. ⚜️ و لکِنْ صَرَعَکُمْ وَاللَّهِ رَیْبُ الْمَنُونِ وَ غَدَرَ بِکُمُ الدَّهْرُ الخَؤُونُ، وَ إِلّا لَما کُنْتُمْ عَنْ دَعْوَتی تَقْصُرُونَ، وَلا عَنْ نُصْرَتی تَحْتَجِبُونَ، فَها نَحْنُ عَلَیْکُمْ مُفْتَجِعُونَ، وَ بِکُمْ لاحِقُونَ، فَإِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ». 🔅ولی به خدا سوگند! مرگ، شما را به خاک افکنده، و روزگار خیانت پیشه با شما وفا نکرده، وگرنه هرگز از اجابت دعوتم کوتاهی نمی کردید، و از یاریم دست نمی کشیدید، آگاه باشید، ما در فراق شما سوگواریم و به شما ملحق می شویم 📓معالی السبطین، ج 2 ص 17 🏴 🏴🏴🏴🏴🏴 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup
‍ 📓🖋📓🖋📓🖋📓🖋📓🖋📓🖋 🖋📓 📓 #هرخانه_یک_حسینیه #همه_روضه_خوان #اشعار_عاشورایی ▪️السّلام علی الطّورِ* والعادیات* ▫️ السّلام علی الشّمسِ والذّاریات * ▪️السّلام علی حامیم وعین سین قاف ▫️ السّلام علی النّجوم الطّالعات * ▪️السّلام علی اللّیل، علی الضّحی* ▫️السّلام علی الدّلائل الظاهرات * ▪️سلامٌ علی الجبال* حین سُیّرَت * ▫️سلامٌ علی البراهین* الواضحات ▪️سلامٌ علی کافٍ و هاءٍ و یاء ▫️و عینٍ و صادٍ* حقیقةِ الفرات ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ☑️(*)معانی واژگان: ◾️الطّورِ: ➖کوه طور ◾️العادیات: ➖دوندگان؛ اسبان دونده ◾️الذّاریات: ➖ بادهای برافشاننده؛ بادها که چیزها را ببرد. ◾️الطّالعات: ➖طلوع کرده؛ نمایان شده ◾️الضّحی ➖سپیده دم. ابتدای روز ◾️ الدّلائل الظاهرات: ➖برهان های واضح و آشکار ◾️الجبال: ➖کوه ها ◾️سیّرَت: ➖به حرکت در آمدند ◾️البراهین: ➖ج برهان؛ دلیل ◾️ کافٍ و هاءٍ و یاء و عینٍ و صاد: ➖اشاره به ایه اول سوره مبارکه مریم دارد: ✨كهيعص ✨ 📓 🖋📓 📓🖋📓🖋📓🖋📓🖋📓🖋📓 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup
🖼 جزئیات استراتژی واکسنیِ ضدانقلاب برای تخریب رهبر انقلاب کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup