eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.8هزار دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
9هزار ویدیو
228 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همه چیز درباره انجمن حجتیه👇👇👇👇
🔴جریان‌شناسی🔴 💢انجمن حجتیه در پیچ‌وخمِ حوزه انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین 🔸شماره۲ 🔹جريان انجمن حجتيه تقريبا می‌شود گفت همين نگاه [تحجر] را دارد كه متأسفانه در چند سال گذشته که رصد كرديم رشد کرده است و حتی طلبه‌هایی را مستقیما آموزش داده‌اند. 🔹جريان انجمن حجتیه به صورت جدی از چند سال پيش به حوزه ورود پیدا کرد و با برخی ارتباط گرفتند. 🔹آدم‌های تندروتر جریان تحجر اصلا حکومت اسلامی را به رسميت نمي‌شناسند. آن‌ها پرچم انقلاب را هم که بلند شده، پرچم باطلي مي‌دانند كه نبايد تا ظهور امام زمان(عج) بلند مي‌شد. 🔹اين نوع تفكر در حوزه وجود دارد. متأسفانه به دلیل عدم مدیریت و برخی از حاشیه‌های سیاسی و اختلافاتی که خصوصا بعد از جریان فتنه در قم به وجود آمد، باعث شد برخی از طلبه‌ها به اين جريانات پناهنده شوند. 🔹این جريان معتقد است الان باید عَلَمي را برداريم و در جمهوري اسلامي با هر اهل سنتی مقابله كنیم. «کنارآمدن با برادران اهل سنت» يكي از اشكالات آن‌ها به انقلاب و ايده‌هاي انقلاب است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
✔️اعتقادات انجمن حجتیه ✅بزرگ نمایى و جلوهدادن بهائیت به عنوان دشمن اصلى، اصلی ترین ويژگي انجمن به حساب می آید، در اين زمينه شیخ حلبى تأکید مىکرد: «امروز امام زمانعلیه السلام از کسى جز این خدمت را نمىپذیرد و چیزى جز این انتظار ندارد. به خدا قسم! امروز تکلیف شرعى و دینى همه ما آن است که با بهائیت مبارزه کنیم.» ✅اما شاید نکته ای که کمتر به آن توجه شده باشد، تناقض عقیده و عملکرد این انجمن است. یعنی در حالی که نخست وزیر و بسیاری از اعضای هیئت دولت و نزدیکان دربار بهایی هستند، نمی توانید انتقادی را نسبت به دربار از سوی انجمن بیابید. حتی اعضایی که به نحوی به رژیم سلطنت اعتراض می کردند، بر اساس تبصره دوم انجمن بلافاصله به نحوی طرد می شدند، چراکه به زعم آنان، اسلام تنها دین عبادت است و دخالت در سیاست، زیبنده پیشوایان دینى نیست. ✅برخی از اعتقادات انجمن بدین شرح بود: 1. با توجه به تبصره 2 از ماده دوم كه در سال 1335 تدوين و تصويب شد به هيچ وجه انجمن در امور سياسي مداخله نخواهد داشت چون كه دخالت در سياست زيبنده پيشوايان ديني نيست. 2. مرحوم حلبي تأكيد مي كرد كه دشمن اصلي اسلام بهائيت است. و امروز تكليف شرعي و ديني همه ما آن است كه با بهائيت مبارزه كنيم. 3. قبل از امام زمان (عج) هر پرچمي كه بلند شود در ضلالت است و به شكست مي انجامد (تمسك به روايات رأيت) بايد منتظر بود تا خود حضرت بيايند. 4. تشكيل حكومت خالص در زمان امام مهدي (عج) است: استناد به روايت امام صادق ـ عليه السّلام ـ كه مي فرمايد: "ما خرج و لا يخرج منا اهل البيت الي قيام قائمنا احد ليدفع ظلما او ينعش حقا الا اصطلمة البلية و كان قيامه زيادة في مكر و هنا و شيعتنا". 5. بايد گناه و ستم و معصيت به اوج خود برسد تا زمينه قيام آن حضرت فراهم شود و حضرت بيايند. 6. جهاد در دوران غيبت معنا ندارد، گفتار مرحوم حلبي: شيعه مي گويد در عصر غيبت امام زمان (عج) جهاد نيست چرا و پاسخ مي دهد چون كه حاكم اسلامي بايد معصوم باشد مصداق پيدا نكرده است. 7. تقيه را در مقابل مبارزه قرار مي دادند و معتقد بودند كه مبارزه هدر دادن نيروهاست. 8. در عصر غيبت تمام مسئوليتها و وظايف يك انسان مسلمان، انتظار است و نديدن امام معصوم از بزرگترين مصيبت هاست . 9. بهايي ها وجود امام زمان (عج) را منكرند، انجمني ها آثار وجودي حضرت را نفي مي كنند. 10. يكي ديگر از برخوردها و روش هاي انجمن كه پس از پيروزي انقلاب و حتي هم اكنون به آن دامن مي زنند بحث اختلاف شيعه و سني است. 11. فلسفه را نوعي بدعت و ورود فلسفه يونان را به اسلام از طرح هاي استعماري مي دانند. 12. هر گونه مبارزه با استعمار و استبداد نه تنها سودي ندارد بلكه مايه نيرومندي وپيشرفت بهائيها خواهد و پيوسته اين انديشه را پراكنده مي ساختند كه مبارزه با زورمندان و قدرت هاي جهاني ويژه حضرت مهدي (عج) است و قرآن با صداي رسا اعلام مي دارد كه خود را به دست خويش هلاك نكنيد. و لا تلقوا بايديكم الي التهلكه. 13. خود را از علما و فقها، اسلام شناستر، آگاه تر، عالم تر و دلسوزتر براي اسلام مي دانستند. 14. رهبر و ولي و حاكم جامعه فقط بايد معصوم باشد، عدالت تنها كافي نيست، عصمت هم مي خواهد. [11] 16. اصول سه گانه: 1. خودداري از تعرض به شاه؛ 2. خودداري از تعرض به آمريكا و اسراييل؛ 3. خودداري از تعرض به مسايل سياسي. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
📜📜اشتباه انجمن حجتیه در انتخاب روش مبارزه با بهائیت📜📜 استاد قاسم تبریزی،کارشناس و مدرس تاریخ، یکی از انحرافات انجمن حجتیه در انتخاب روش فعالیتش را اینگونه تشریح می-کند: ✍️✍️انحراف دیگر انجمن، نوع برخورد او با بهاییت بود. بهاییت یک تشکیلات استعماری و ابزار انگلیس و امریکا در ایران بود که در دوره رضاشاه در بدنه حکومت وارد شد؛ اما آقای حلبی با بهاییت برخورد کلامی و دینی می‌کند؛ مانند این است که الآن ما برویم و با سازمان مجاهدین خلق و رجوی بنشینیم بحث اعتقادی کنیم، حال‌آنکه می‌دانیم او جاسوسی و جنایت و ترور می‌کند. معضل رجوی بحث کلامی و اعتقادی نیست، او جاسوس، آدمکش، خیانت‌کار و جنایتکار است؛ انجمن حجتیه با بهاییت این‌گونه برخورد می‌کرد و بچه‌ها را آموزش می‌داد، کتاب ایقان یا مکتوبات عبدالبهاء را بخوانند و غلط املایی و انشایی‌اش را دربیاورند. شما نوشته‌های عنصری را که انگلستان او را علناً دعوت کرده و از او تجلیل کرده و به او عناوینی داده و کمک کرده است و امروز هم ابزار انگلیس و امریکا است می‌خوانی و نقد می‌کنی. بچه‌ها را تحت عنوان عقاید و نقد به این وادی کشاندند و آن‌ها را از مبارزه اصلی با استعمار و استبداد بازداشتند، یعنی جلوی نسلی را که می‌خواست مبارزه کند گرفتند و گفتند مبارزه در زمان غیبت معنایی ندارد و خود آقاست که مبارزه را انجام می‌دهد؛ امربه‌معروف، نهی‌ازمنکر و اهتمام به امور مسلمین همه تعطیل. /فرقه نیوز کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⭕️منشأ انحراف به خاطر عدم فهم صحیح از روایات است 👈حجت الاسلام عباس فرزای نیا امروز در حسینیه امام خامنه ای با اشاره به ویژگی های منتظران،‌ گفت: امید، عمل و اعتقاد سه رکن اصلی در انتظار را تشکیل می دهد و به برکت نشست ها، مواعظ، اطلاعات دینی و معرفتی در انسان اثرگذار می شود و او را به کمال می رساند. وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)که می فرماید: مهدی (ع) از عترت من است، ادامه داد: 255 آیه مرتبط با مهدویت در قرآن کریم با سال تولد حضرت حجت(ع) برابری می کند، این یکی از شگفتی های قرآن کریم است. ◀️حجت الاسلام فرازی نیا بیان داشت: حضرت مهدی(ع) شبیه ترین در اخلاق و رفتار به پیامبر هستند، پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ برای فرزندم مهدی، غیبتی است که مردم حیران خواهند شد، بسیاری از گروه ها گمراه می شوند و علیه او موضع می گیرند. ↩️این استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه منشأ انحراف انجمن حجتیه به خاطر عدم فهم صحیح از روایات است، خاطر نشان کرد: در روایتی می خوانیم، مهدی (عج) زمانی ظهور می کند که دنیا پر از ظلم و ستم شده باشد. ✅ادامه در سایت: yon.ir/3yCYu کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
اگر با و تشکیل حکومت اسلامی و دفاع مقدس و دخالت در امور مخالف بود پس چرا بعضی از اعضای انجمن به رفته و شده اند؟! پاسخ: موضوع شهدایی که سابقه عضویّت در انجمن داشته‌اند، از جمله موضوعات مهمّی است که کمتر به آن پرداخته شده است. بنای آن را نداریم تا بگوییم هیچ یک از شهدا در زمان شهادتشان عضو انجمن حجتیّه نبوده‌اند، امّا توجّه به چند نکته در این باره ضروری است: آن که بر فرض که همه‌ی افرادی که از آنان به عنوان یاد می‌شود، سابقه‌ی عضویّت در این گروه را داشته باشند، امّا حقیقت آن است که تعدادی از اعضای انجمن (به خصوص در رده‌های میانی و پایین این گروه) صرفاً به جهت به عضویّت انجمن درآمده و از مبانی اصلی تفکّر سران این گروه یا آگاهی کامل نداشتند و یا از عضویّت در آن به عنوان فریب استفاده می‌نمودند. در بسیاری از دیگر افراد این گروه با اوجگیری نهضت و روشن شدن زاویه‌ی تفکر انجمن با رهبر انقلاب، به تدریج از این گروه جدا شده و به صف مبارزین پیوستند که با پیروزی انقلاب اسلامی، این جدایی ها به اوج خود رسید تا آنجا که گروهی از افرادی که سابقه‌ی عضویت در انجمن داشته و حال مخالف تفکر شیخ محمود و یارانش شده بودند، گروهی به نام "عباد صالح" را در برابر انجمن تشکیل دادند. لذا در مورد هر شهیدی باید به صورت مصداقی تحقیق و بررسی شود که علل عضویّتش در انجمن، سطح و مدّت عضویّتش در انجمن، و قطع یا ادامه عضویّتش در انجمن، چگونه بوده است؛ و نمی‌توان در مورد همه‌ی آنان به صورت یکسان قضاوت نمود. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
📿بدعت‌های ⭕️«رهبر معصوم پیدا کنید» ↙️یکی از بدعت های انجمن حجتیه که با استنادبه سخنان شخص آقای حلبی (مبنی بر اینکه «رهبر معصوم پیدا کنید») ایجاد نموده‌اند، نفی تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت می باشد. انجمنی های در ظاهر می گویند،‌جامعه امام معصوم می خواهد و عادل بودن به تنهایی، به هیچ عنوان قایب پذیرش نیست. این نکته را باید مدنظر داشت که عادل در مقابل معصوم قرار نمی‌گیرد یعنی هم در عالم واقع و هم در عالم نظر، امام عادل در طول امام معصوم است. ارادت مردم به امام عادل نیز دقیقاً به خاطر لیاقت یافتن آن از امام معصوم می باشد. در ضمن، آنچه مبتلابه روزگار ماست، بحث معصوم یا عادل نیست بلکه انتخاب میان عادل و فردی چون محمدرضا پهلوی، است! لذا وقتی به بطن سخن می‌رویم، انحراف کاملاً مشهود می شود. 📖منبع: روشنا کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
📿بدعت های (بخش دوم) 📌قلب مفاهیم «حجت» و «حوادث واقعه» ✍یکی از ادعاهای انجمنی‌ها این است که پیرو مراجع هستند و به اسلام فقاهتی معتقدند، مثلاً به میزان زیادی به شیخ انصاری استناد می‌کنند این در حالی است که اظهارات ایشان را گلچین کرده و مورد سوءاستفاده ابزاری قرار می دهند. مشخص نمی کنند که منظور شیخ انصاری از «حوادث واقعه» چه بود و طوری تعبیر می کنندکه گویی مد نظر وی، «مسائل حکومتی» است، «فی ان المراد بالحوادث مطلق الامور التی لابد من الرجوع فیها عرفا او عقلاً او شرعاً»، سپس توضیح می دهند در طول تاریخ شیعه، همه عوام و خواص می دانستند در مسائل عامی باید به عالم مراجعه و از او تقلید کنند، فلذا اینجا بحث مسائل حکومتی و ولایت امر مطرح است، در حالی که انجمن حجتیه در آثار خود،‌ منظور از حوادث واقعه را مسائل مستحدثه بیان کرده و منظور از «حجت» امام را «مراجع» ولی مطابق «فانهم حجتی علیکم» با توجه به تصریح همه، از جمله شیخ انصاری، منظور از «حجت امام زمان بر ما»، «ولی فقیه» است نه مراجع. 🔺بر طبق تحقیقات، هیچ کدام از فقیهان اعم از اصولی و اخباری، هرگز نظری مطابق با نظر انجمن حجتیه پیرامون حجت و حوادث واقعه نداشتند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔻🔻🔻متن زیر، گزیده‌ای از بخش‌های منتشر نشده مصاحبه‌ای است که سال ٩١ با حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور انجام شده و به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی تقدیم حضور می‌شود. ⭕️- امام نگران نفوذی‌ها بودند. همه هشدارهای‌شان بر اساس همین نگرانی بود که مبادا با نفوذ نامحرمان در ارکان نظام بسترهای شکست انقلاب و نظام فراهم شود. ⭕️- نفاق تنها روزنه‌ای است که نامحرمان و نفوذی‌ها برای رسیدن به اهداف خود و تصرف ارکان اصلی قدرت از آن استفاده کرده و همچنان هم استفاده می‌کنند. ⭕️- دربسته و سربسته بگویم. کسانی که در این انقلاب هرگز دستی برآتش نداشته‌اند یا از اساس مخالف نهضت اسلامی و مخالف حرکت توامان امام و ملت بوده‌اند بعد از پیروزی انقلاب با ماسک جدید وارد شده‌اند. خیلی از این گروه‌ها و احزاب و بسیاری از این جریانات انحرافی به گونه‌ای ماسک اسلام و انقلاب را به چهره زدند که خیلی‌ها فریب آنها را خوردند. ⭕️- شرایط این قدر در آن روزهای ابتدایی انقلاب متفاوت بود که حزب توده هم با شعارهای انقلابی و برخی مواقع شعارهای اسلامی وارد عرصه می‌شد و در بسیاری از مکان‌ها حضور پیدا می‌کرد. نمونه‌های مختلف حرکات آنها را من با سند دارم و باید در جای مناسب خودش به بحث گذاشته شود. ⭕️- انجمن حجتیه که یکی از شاخص‌ترین جریان‌های نفوذی و نامحرم انقلاب است. ⭕️- حضرت امام هرگز نگاه خوبی به این انجمن نداشتند. ایشان خطر انجمن حجتیه را برای انقلاب بسیار جدی تلقی می‌کردند. ⭕️- خطر اصلی آنها جایی است که وقتی امام به آنها نهیب زدند تا تشکیلات‌شان را جمع کنند به ظاهر اعلام انحلال کردند اما در پشت پرده فعالیت‌های‌شان، نظام تشکیلاتی‌شان و ارتباطات‌شان را ادامه دادند. انجمنی‌ها حتی پس از فرمان امام به یارگیری‌شان ادامه دادند و همچنان یارگیری می‌کنند. فقط فرق‌شان با پیش از انقلاب و اوایل انقلاب این است که ماسک انقلابی به صورت زدند و توانستند از غفلت مسئولان وارد ارکان نظام شوند و پست‌های حساس هم بگیرند. ⭕️- آنها نقشه‌های متعددی داشتند. اولین نقشه‌ای که اجرا کردند و شاید هنوز هم روی آن کار می‌کنند و توالی فاسد آن را می‌بینیم که هزینه‌های فراوانی هم داشت این بود که می‌خواستند یاران انقلاب و امام را با انواع اتهامات و برچسب‌های بعید از عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کنار بزنند و منزوی کنند. انجمنی‌ها قبل از انقلاب به یاران امام و حتی خود امام در نجف انگ کمونیستی بودن می‌زدند. بعد از پیروزی انقلاب هم ما مشاهده می‌کنیم که خیلی از این موارد اتهامی توسط عوامل نفوذی در ذهن بسیاری از تصمیم‌گیرندگان انقلاب وارد می‌شود تا یاران و مبارزان همراه انقلاب را از گردونه حذف کنند. این یکی از روش‌هایی بوده که آنها داشتند. ⭕️- نگرانی و دغدغه امام نشات گرفته از شناختی بود که ایشان از آنها داشت. انگ‌ها و برچسب‌هایی به نیروهای پاک انقلاب در نجف و قم وشهرهای دیگر می‌زدند و آنها را نزد مردم بدنام و از میدان‌های تصمیم‌ساز کشور به دور می‌کردند. نسبت به خود امام هم در قم همین روش را اعمال کرده بودند که امام در یکی از پیغام‌های‌شان فرمودند: «کار به جایی رسیده بود که وقتی مصطفای من از یک کوزه‌ای در مدرسه فیضیه آب خورد، گفتند که این کوزه را آب بکشید و طاهر کنید. چرا که مصطفی پسر من است.» از آنجا که امام از برجسته‌ترین شخصیت‌های علمی زمان خود بودند چنان نسبت‌هایی را برای تخریب ایشان به کار می‌گرفتند که زبان بنده از بیان آنها دوری می‌کند. ⭕️- حضرت امام در ارتباط با نهاد مهم شورای نگهبان و حضور عوامل نفوذی در اطراف فقهای شورای نگهبان بارها تذکرات جدی‌ای را دادند. ⭕️- اگر شورای نگهبان توسط عوامل نامحرم و نفوذی هدف قرار بگیرد به خصوص انجمن حجتیه‌ای‌ها که ظاهری بسیار آراسته و مقدس‌نما دارند و بعد از پیروزی انقلاب رنگ عوض کردند و انقلابی‌تر از انقلابیون شده‌اند چه خطراتی نظام را تهدید خواهد کرد؟ نه تنها در شورای نگهبان بلکه در قوه قضاییه و مجلس و حتی نهادهای وابسته به رهبری، هر کجا که حجتیه ای‌ها بتوانند نفوذ کنند نگرانی‌های جدی به دنبال خواهد داشت. ⭕️- امام معتقد بودند که اگر مردم ما از نظر معیشتی در تنگنا باشند نه تنها در مسائل اقتصادی بلکه نسبت به دیگر مسائل نیز در رابطه‌شان با نظام تجدیدنظر می‌کنند. وقتی که جمهوری اسلامی عاجز از اداره صحیح امور اقتصادی کشور باشد و نتواند مسائل اقتصادی را حل وفصل کند طبیعتا این تردید در رابطه با مسائل غیر اقتصادی اعم از فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و حتی در مسائل مختلف دینی هم نمود پیدا می‌کند. لذا هشدار امام در این زمینه بسیار تعیین‌کننده و حساس است. / ایسن کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔺مبارزه با بهائیت، بهانه انجمن‌حجتیه🔺 🔶شیخ محمود حلبی، مؤسس انجمن‌حجتیه، تنها تکلیف شیعیان را که مورد پسند و رضایت امام زمان(عج) باشد، مبارزه با بهائیت، آن هم در قالب فعالیت‌های انجمن‌حجتیه می‌دانست. وی قلباً اعتقاد داشت، بهترین خدمت دینی را در زمان خود انجام می‌دهد و به جوانان انجمنی هم همین نکات را می‌آموخت و جوانان و حتی روحانیان مبارز را از مبارزه با طاغوت سیاسی و فرهنگی برحذر می‌داشت. در واقع علاوه بر اینکه نحوه مبارزه انجمن را صواب، که حتی آن را تنها راه درست و مشروع می‌دانست. 🔷«طاهر احمدزاده»، از فعالان سیاسی پیش و پس از انقلاب اسلامی در این مورد می‌گوید: «یكبار كه ایشان [آقای حلبی] به مشهد آمده بود، در كوچه باغ نادری به دیدن او رفتم. علاقه‌مندان به شیخ حلبی هم بودند، شیخ محمود برای آن‌ها صحبت می‌كرد. تمام صحبتش این بود كه تكلیف دینی امروز ما منحصر به این است كه با بهائی‌ها مبارزه كنیم. او با سوگندهایی كه مخصوص خودش بود، مثلاً وا... العلی الاعظم الاعلی، بر این نكته تأكید می‌كرد كه امروز امام زمان(عج) جز این خدمت را از كسی نمی‌پذیرد و چیزی جز این انتظار ندارد.»(1) 🔶لذا تنها هدف عمده مبارزه انجمن‌حجتیه، منحصر بود به جنبه‌های علمی و تبلیغی بهائیت و از سخن آقای حلبی استنباط می‌شود که هر نوع دیگری از مبارزه را غیرقابل قبول می‌دانست. ✍️پی‌نوشت: 1. احمدزاده، طاهر، «انجمن حجتیه در بستر زمان»، سایت چشم‌انداز ایران، شماره2، گفتگو با طاهر احمدزاده، 1387. 📚منبع: روشنا کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
👈آشنایی اجمالی با انجمن منحرف حجتیه و برخی از افکار و عقاید انحرافی آن ها 🔹انجمن حجتیه، یک ساختار تشکیلاتی پیچیده و منحرف است که مقارن با کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، توسط شیخ محمود ذاکر زاده تولایی معروف به حلبی، با انگیزه مبارزه با فرقه بهائیت، تاسیس شد. برخی از مهم ترین عقاید انجمن حجتیه عبارتند از: 🔸 ۱ - جدایی دین از سیاست در تبصره ۲ از ماده دوم اساسنامه انجمن حجتیه آمده است که به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت زیرا دخالت در سیاست زیبنده پیشوایان دینی نیست لذا دین از سیاست جد است. 🔸 ۲ - دشمن شناسی ضعیف و غلط شیخ محمود حلبی موسس انجمن حجتیه تأکید داشت که دشمن اصلی اسلام بهائیت است و تکلیف شرعی و دینی همه ما آن است که با بهائیت مبارزه کنیم، ولی امام خمینی(ره) مبارزه با طاغوت را اصلی می دانستند و معتقد بودند اگر رژیم طاغوتی جمع شود بهائیت نیز از بین خواهد رفت که البته همین طور هم شد. 🔸 3- اعتقاد به در آتش بودن قیام امام خمینی(ره) انجمن حجتیه با مستمسک قرار دادن برخی احادیث می گفتند، هر پرچمی که قبل از ظهور امام زمان (عجل الله ظهوره) بلند شود در ضلالت است و به شکست می انجامد لذا نباید با رژیم مبارزه کرد و باید منتظر بود تا خود حضرت بیابتد. امام خمینی(ره) در پاسخ به این تفکر انحرافی می گفتند: آن دسته از روایات مربوط به مدعیان دروغین است نه قیام های مبتنی بر اسلام. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup