فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ #فوری/ ترامپ:اگر دموکراتها رای بیارن آمریکا ونزوئلا میشه
این جمله چقدر آشناست. روحانیچیها هم در زمان انتخابات میگفتند اگر رئیسی رای بیاره ایران ونزوئلا میشه...
@mobahesegroup
❌ جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمانملل در وضعیت حقوقبشرِ ایران در نخستین گزارش خود، مجازات برای #گناه_لواط ، نقض تعهدات بینالمللی توسط ایران است‼️
#قوم_سدوم
#لواط_نقض_حق_نسل
🆔👉 @mobahesegroup
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اگر #امام_حسین علیه السلام در #کربلا پیروز شد، پس چرا #عزاداری می کنیم؟!
#شبهات
#استاد_توحیدی
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 رهبر معظم انقلاب؛
به بنده میگویند که چرا شما به دولت تشر نمیزنید؟
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم لورفته از دوربین مداربسته اتاق بازرگانی با حضور وزیر صنعت👆👆
خود كرده را تدبير نيست ، بيچاره اين ملت ، بيچاره اين مردم كه گول اينا رو خوردن
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عراقی هاتو مهدکودک به بچه هایاد میدن که چطوراز زائرین اربعین پذیرایی کنند..
یه عده هم هستن که تومهدکودک هامون به بچه هارقص وآواز و اخیرا هم نکات سند_2030روآموزش میدن
@mobahesegroup
اختلاس در دوره پهلوی
کی بود میگفت دوره پهلوی نه دزدی بود و نه اختلاس بود!
روزنامه اطلاعات ۱۶ بهمن ۵۴
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نصب نرم افزاردربانک هاطبقFATFبرای رصد حساب ماتوسط خارجی ها!
سردارجلالی،رئیس پدافندغیرعامل :قرار است طبقFATFنرم افزارهایی درسیستم بانکی ما نصب شودتارفت وآمدتمام منابع پولی مارصدشود
@mobahesegroup
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 #نشرحداکثری
🔴واقعا کسانی که مردم بعد از دو سال حتی اسم اونها رو هم نشنیدهاند، میتوانند نماینده مردم باشند؟!!!!
🔺دیدن این کلیپ توصیه میشود.
@mobahesegroup
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔰 @mobahesegroup
⛔ متن شایعه ⛔
" (1) اول ماه صفر است برای حفظ از بلا صدقه فراموش نشود...
ان شاءالله باخواندن این دعا دراول ماه صفرازبلا دورشويد سبحان الله یا فارج الهم و ياكاشف الغم فرج همي ويسرّ أمري وأرحم ضعفي وقلة حيلتي وأرزقنی من حيث لاأحتسب يارب العالمين.
پیغمبرفرمودند:هركس مردم رااز اين دعاباخبركند در گرفتاريش گشايش پيداميشود.
(2) پيغمبرقسم يادکرد اگرميان پيروان ماطالب حاجتی باشد،خدابه واسطه خواندن حديث کساءدراولين جمعه ماه صفر؛بر آورده مي كند؛به کسانی که دوستشون داريد ارسال کنيد. "
🔴 در پاسخ به شایعه
"دو حدیث از پیامبر(ص) در آداب ماه صفر !!" :
1⃣ عبارت "سبحان الله یا فارج..." دعایی با سند مشخص نیست و ادعای رفع گرفتاری منتشر کننده، از قول پیامبر(ص) کذب و فاقد اعتبار است!
https://goo.gl/gS7Awd
2⃣ عبارت "پيغمبر قسم يادکرد اگر ميان پيروان ماطالب حاجتی باشد..." حدیث نیست و به دروغ در متن شایعه به پیامبر(ص) منتسب شده است!
http://yon.ir/hajaat
3⃣ اصل واقعه حدیث کساء و نزول آیه تطهیر، بنا بر اتّفاق شیعه و سنّى، امرى قطعى و روشن است اما حدیثى که تحت عنوان «حدیث کساء» به نقل از حضرت فاطمه زهرا (س) در برخى کتابها آورده شده، سند معتبرى ندارد.
http://goo.gl/yDMMo8
4⃣ البته از آنجا كه محتواى حديث اشكال خاصّى ندارد و بعضى از علما به قرائت آن اهميّت مى دادند و با توجه به «احاديث من بلغ» مى توان آن را به «قصد رجا» و به اميد برآورده شدن حاجات خواند.
https://goo.gl/MAvqQI
5⃣ دروغ از گناهان کبیره است و دروغ بستن بر دیگران از زشتترین انواع آن. زشتى افترا بستگى به شأن کسى که مورد اتّهام قرار گرفته دارد. لذا دروغ بستن بر خدا و پیامبر(ص)، از بدترین گناهان کبیره است.
https://goo.gl/OZyYk3
6⃣ این قبیل پیامها انجام برخی اعمال را توصیه کرده و وعده گشایش و برکات خاصی را از قول بزرگان دین می دهند تا با عدم تحقق آن وعده، در ایمان مخاطبین به آداب و دستورات دینی تزلزل ایجاد کنند!
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
سوال⁉️⁉️
آیا ماه صفر نحس است و اصلا آیات و روایاتی در باره نحوست ماهها و یا ایام داریم؟
✅ پاسخ : 👇👇
(قسمت اول)
با فرا رسیدن ماه صفر، برخی افراد فکر میکنند که این ماه دارای نحسی است و هنگامی که وارد این ماه میشوند، هیچ کاری را آغاز نمیکنند تا مبادا فرجامی منحوس داشته باشد!
به راستی سعد و شومی ایام تأثیری در زندگی انسان دارد؟ برای پاسخ به این سؤال ابتدا تعریفی از دو واژه «سعد» و «نحس» ارایه میشود و سپس برای بررسی صحت یا سقم نحسی ایام مختلف به ویژه ماه صفر، به قرآن کریم رجوع میکنیم.
📙 معنای لغوی سعد و نحس
«سعد» به معنای فراهم شدن امور و مقدمات الهی برای رسیدن به خیر دنیوی و اخروی است(1) و در مقابل آن، تفاوت و یا نحس قرار دارد. «نحس» در لغت به معنای سرخ شدن افق همچون مس گداخته است و در اصطلاح به هر چیز شوم نحس گفته میشود. (2) فراهم نشدن مقدمات و امور کارها نیز نحس تلقی میشود.
📘 نحوست ایام در کدام آیات آمده است؟
در آیات قرآن تنها در 2 مورد اشاره به «نحوست ایام» شده است:
1- آنجا که میفرماید: «ما تندباد وحشتناک و سردی را «فِی یوْمِ نَحْسٍ مُسْتَمِرٍّ» (در یک روز شوم مستمر) بر آنها فرستادیم که مردم را همچون تنههای نخل ریشهکن شده از جا بر میکند».(3)
2- در آیهای دیگر میفرماید: «فَأَرْسَلْنا عَلَیهِمْ رِیحاً صَرْصَراً فِی أَیامٍ نَحِساتٍ»(4) مانند بادی سخت و سرد در روزها شومی بر آنها مسلّط ساختیم».
در نقطه مقابل، تعبیر «مبارک» نیز در بعضی از آیات قرآن دیده میشود، چنان که درباره شب قدر میفرماید: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیلَةٍ مُبارَکَةٍ» ما قرآن را در شبی پربرکت نازل کردیم».(5)
به این ترتیب قرآن فقط اشاره سربستهای به این مسئله دارد، پس میتوان گفت تا اینجا اصل سعد و مبارک بودن بعضی ایام و نحس بودن بعضی روزها را به صورت اجمال پذیرفته است.
@mobahesegroup
ادامه در پست بعدی👇👇👇
ادامه پاسخ 👆👆 👇👇
(قسمت دوم)
📗 دیدگاه علامه طباطبایی و آیتالله مکارم درباره نحسی ایام
نظر مفسران در این باره خواندنی است:
- علامه سید محمدحسین طباطبایی در ذیل آیه 19ـ20 قمر میفرمایند: «از نظر عقلی نمیتوان دلیلی اقامه کرد که فلان زمان نحس است و فلان وقت سعد، چون اجزای زمان مثل هم هستند و ما هم که بر علل و اسباب مؤثر در حوادث احاطه علمی نداریم تا بگوییم فلان قطعه از زمان نحس است و قطعه دیگر سعد، امّا از نظر شرعی دو آیه در قرآن داریم که ظاهر این آیات و سیاق آنها بیش از این دلالت ندارد و آن ایام خاص (هفت شبانه روز) که عذاب بر قوم ثمود ارسال شد، روزهای نحسی بودهاند، ولی دیگر نمیرساند که حتی همان روزها در هفته بعد و در ماه بعد و ... ایام نحس هستند.
چون اگر تمام آن ایام نحس باشند در تمام سال، لازمهاش این است که تمام زمانها نحس باشند و همچنین ظاهر آیاتی که دلالت بر سعد بودن ایام دارد به خاطر همراهی آن ایام با امور بزرگ و افاضات الهی و کارهای معنوی است، مثل امضا تقدیر است، نزول ملائکه و روح، انجام عبادات... و اخبار هم نتیجهاش این است که نحس بودن ایام به خاطر کارهای زشتی است که در آن واقع شده است و سعد بودن ایام به خاطر کارهای نیک دینی و یا عرفی است، امّا اینکه قطعهای از زمان خاصیت تکوینی سعد و نحس داشته باشد، قابل اثبات نیست.(6)
📕 آیتالله ناصر مکارم شیرازی:
از نظر عقل محال نیست که اجزا زمان با یکدیگر تفاوت داشته باشند، بعضی دارای ویژگیهای نحوست و بعضی ویژگیهای ضد آن هرچند عقلاً قابل اثبات نیست، ولی از نظر شرعی اگر دلیلی باشد قابل پذیرش است و مانعی برای آن نیست».
بعد ایشان در تفسیر نمونه روایات را مورد بررسی قرار میدهد و بهترین راه جمع را میان اخبار مختلف در این باب این میداند که اگر روزها هم تأثیری داشته باشند به فرمان خدا است، هرگز نباید برای آنها تأثیر مستقلی، قائل شد و از لطف خداوند خود را بینیاز دانست وانگهی نباید حوادثی را که غالباً جنبه کفاره اعمال نادرست انسان دارد به تأثیر ایام ارتباط داد و خود را تبرئه کرد. (7)
@mobahesegroup
ادامه پاسخ پست بعدی 👇👇