eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.9هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
9.1هزار ویدیو
232 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه پاسخ بالا👆👆 👇👇👇👇 2⃣ علت تبلیغ دین زرتشت به نام دین ایرانی : 🔸تقابل دادن ملیت و دین ایرانیان با هدف محروم کردن آنها از آموزه های ناب و مفید اسلام. 🔸امکان سو استفاده از دین زرتشت به دلیل از بین رفتن بخش اعظم منابع آن، با انتساب هر مطلبی به نام زرتشت و در لوای ایرانیگری. 3⃣ در تمام ادیان الهی مژده پیامبر خاتم داده شده و هر دینی ادیان قبل از خود را تکمیل کرده است. آیا منطقیست از آخرین و کامل ترین دین به نسخه های ناقص و قدیمی تر برگردیم؟! 4⃣ عربى بودن در قرآن ده بار تكرار شده که پاسخیست به شبهه متهم کردن پيامبر که ایشان آيات قرآن را از يك عجم ياد گرفته است؛ منظور این نبوده که این قرآن فقط برای اعراب است! 5⃣ قرآن به عربی نازل شد چرا که کاملترین و شایسته ترین زبان دنیا برای بیان کلام خداست؛ و از طرفی مى بايست ابتدا مردم همان منطقه را تعلیم دهد. http://yon.ir/ghoraan 6⃣ کتاب زرتشتیان "اوستا" به زبان اوستایی، مشابه زبان سانسکریت نوشته شده که امروزه برای ما قابل فهم نیست و آن هم نیاز به ترجمه دارد! http://yon.ir/avesta 7⃣ آیه ۴ سوره ابراهیم اشاره به قابل فهم بودن کتاب هر پیامبرى برای قومش دارد، نه اینکه نبوّت پیامبران مختص به قوم خودشان است. http://yon.ir/jahaani 8⃣ معانی ادعا شده از آیات 36 سوره نحل و 47 سوره یونس غلط است؛ این آیات می گویند هیچ امتی بدون دعوت کننده نبوده و در صورت تبعیت از او به عدالت حکم خواهد شد. نه اینکه رسالت آن پیامبر برای قومش کافی و دایمی بوده است! http://tahoor.com/fa/Article/View/112255 9⃣ در آیات ذکر شده سوره شعرا ترجمه ناقص و غلطی ارائه شده؛ خصوصا آیات ۱۹۸ و ۱۹۹ که می گویند با وجود فراهم بودن تمام شرائط پذیرش آیات خدا، دلهاى بیمار از آن امتناع مى کنند. نژاد پرستى و تعصبهاى قومى بقدرى شدید بود که اگر این قرآن بر فردى غیر عرب نازل مى شد، او را نمی پذیرفتند. http://yon.ir/ajami 🔟 پیامبران دارای کتاب 5 نفرند، نه 4 نفر ! نوح، ابراهیم، موسی، عیسی(ع) و پیامبر اسلام (ص) که برخلاف ادعای متن، زرتشت در میانشان نیست! http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa495 1⃣1⃣ ترجمه متن از آیه 3 سوره سجده نیز غلط است! قبل از پیامبر اسلام پیامبرانی در این منطقه بوده اند؛ مراد آیه پیامبری با دعوت علنی و رسمی است که مردم عربستان قبلا از آن محروم بوده اند. http://yon.ir/enzaar 2⃣1⃣ آیه 92 سوره انعام نه تنها با جهانى بودن اسلام منافات ندارد، بلکه خود اثبات گر آن است! 🔸مبدا پیدایش تمام خشکیها مکه است و "کسانى که پیرامون آن هستند" تمام مردم زمین را شامل مى شود. 🔸دعوت اسلام بصورت تدریجی از بستگان پیامبر(ص) در مکه آغاز و تا امپراطوریهای اطراف، گسترش یافت. http://yon.ir/jahani2 3⃣1⃣ آیه 130 سوره انعام، عکس معنی ترجمه را دارد! وجود پیامبران قبل دلیل بی نیازی از پیامبران بعدی نیست! پیامبران اولوالعزم بر تمام ملتها و جن و انس مبعوث شده اند. http://www.pasokhgoo.ir/node/1259 4⃣1⃣ ترجمه آیه 3 سوره فصلت در متن شبهه تحریف شده و قرآن برای عرب زبانها معرفی نگردیده بلکه برای داشمندان و اهل آگاهی است. http://yon.ir/ahlefekr 5⃣1⃣ ترجمه آیه 2 سوره یوسف نیز تحریف شده و علت نزول قرآن به عربی در این آیه "فهم زبان" نیست بلکه تعقل و تفکر است. http://yon.ir/taaghol 6⃣1⃣ شريعت حضرت زرتشت مانند شرايع بعدي نسخ شده و نمي توان تابع شريعت ايشان بود. همچنین کتاب زرتشت کامل و سالم نیست. چگونه براي خدا تعيين تکليف کنيم و بگوييم ما فقط به پيامبر هم زبان خود ایمان می آوریم؟! این چه تفاوتی با عمل شیطان در عدم اطاعت خدا و سجده نکردن به آدم دارد؟! http://www.pasokhgoo.ir/node/30266 7⃣1⃣ قرآن به روشنی در آیات مختلفی اسلام را دین کامل ، نهایی و جهانی معرفی نموده که نشانگر باطل بودن نتیجه گیریهای شبهه در مورد آیات مطرح شده در مورد دعوت اسلام به گرایش به سایر ادیان است. www.porsemanequran.com/node/17362 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🌹 @mobahesegroup 🍃 ⁉️سؤال: می‌گویند: ایرانی‌ها باید به دستور الله، زرتشتی شوند، چون در قرآن فرمود که قرآن به عربی و برای آنان نازل شده و ...؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ⬅️پاسخ کوتاه: 🔸آیا این ملاک گزینش و انتخاب دین را فقط مخصوص ایرانیان می‌دانند، یا حکمی کلی راجع به همه ادیان و ملیت‌ها؟! بالاخره دستور الله کدام است و آیا فرق دارد؟ 🔸مثلاً نظرشان راجع به زرتشتی‌های هندوستان چیست؟ زرتشت هندی بوده؟ یا به زبان هندی به او وحی شده و کتابش را به هندی نوشته؟ یا هندی‌ها ایرانی شده‌اند؟! 🔸نظرشان راجع به مسیحیان امریکا و اروپا چیست؟ حضرت مسیح (ع)، در نیویورک، لندن یا پاریس به دنیا آمده یا وحی به انگلیسی به او نازل شده است؟ حضرات موسی و عیسی (ع) که اهل فلسطین بودند. 🔸به آیات قرآن کریم استناد می‌کنند! حال ببینید چقدر مضحک است که بگویند: پیامبری آمده به عنوان ختم انبیا، کتابی آورده و در آن به گروهی از بندگان گفته: «مبادا به دین من بگروید، بروید در دیار خود و بر اساس مرزهای جغرافیایی و شناسنامه، یک پیامبر و یک دینی برگزینید؟!». 🔸اگر به قرآن کریم استناد می‌کنند، بدانند که در آیات بسیاری تصریح نموده که این دین، این پیامبر،این کتاب و این قبله، جهانی و برای همگان است. 🔸حالا کدام ایران را مرز دینی محاسبه کنیم؟! ایران دوران هخامنشیان، یا قبل و بعد از قاجار؟! در زمان قاجاریه، قفقاز با بیش از 70 شهر بزرگ از ایران جدا شد. حالا تکلیف آنان چیست؟ قبل از جدایی باید زرتشتی می‌شدند؟ پس از جدایی از ایران چه کنند؟! 🔸پس این حرف‌ها، شعارهای پوچ است، کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔴 و مقام ؛ همتراز یا ناهمتراز؟! ❌ 👇👇👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
🔴 و مقام ؛ همتراز یا ناهمتراز؟! ❌بعضی مطرح میکنند که مقام دارای اختیارات متعدد و گسترده ای طبق شرع و است که با میزان پاسخگویی یا احساس مسئولیت ایشان همتراز و قابل قیاس نیست. از سوی دیگر عده ای عنوان میکنند که ایشان کمتر از حیطه اختیاراتشان در امور می کنند و از اختیارات خود برای پیشبرد امور استفاده کافی نمی کنند. مثلا درحالیکه میتوانستند با یک طرح موضوع FATF# را در ملغی کنند! یا را کنند و.. اقدامی نکردند. به این ترتیب دسته اول، ولایت فقیه را به و پاسخگو نبودن متهم می کنند و دسته دوم به و امهال! 🔰اما پاسخ: 1⃣ انقلاب، به شدت بر دو در مسائل باور دارند. این دو خط قرمز عبارتند از: و . مشی در اغلب مسائل کلان سیاسی، درست همانند سیره امام و ائمه اطهار(ع) مطالبه و رسیدن جامعه به و پختگی است. چنانکه امام(ره) با و بنی صدر مخالف بودند ولی تا زمانیکه افکار عمومی به مرحله بلوغ و مطالبه نرسید، برکنار نشدند. پذیرش همینطور؛ آنگاه که رهبر انقلاب خود شخصا مخالف و توافق با بودند ولی به رای مردم به نامزدی که مدعی «مذاکره به عنوان کلید اداره کشور» بود احترام گذاشتند و آن را تجربه ای ماندگار برای مردم خواندند. نکته: در دیدگاه رهبر انقلاب خط قرمز "مردم" صرفا در مسائل سیاسی یا اجتماعی رعایت میشود نه در مسائل اعتقادی و شرعی. چنانکه ایشان علیرغم جوسازی های گسترده رسانه ای موضوع را وظیفه حکومت اسلامی دانسته و دیدگاه عده ای که با توجه به وجود جو بی حجابی در برخی اقشار، نظام را به عبور از قانون رعایت حجاب الزامی فرا می خواندند، نکوهش نمودند. ✅ اما قانون! سیره رهبران انقلاب همواره احترام به جایگاه سایر نهادهای نظام اسلامی است. اگر قرار بود یک نفر به شکل و همه کاره کشور باشد پس چه نیازی به ساختارسازی و نهادمندی! مثلا مجلس اختیار دارد قراردادهای بین المللی را به رای بگذارد و تا جاییکه از اصول یا منافع کشور فرا نرفته، ایشان ممانعتی نمیکنند. تشخیص این موضوع هم نه تحت تاثیر تبلیغات سیاسی یا جناحی بلکه با نظر خود ایشان است. چنانکه ایشان در موضوع در مجلس ششم، خود را ملزم به کنش دیدند و در موضوع CFT یا پالرمو آن را به مجلس و شورای نگهبان و سایر دستگاهها سپردند. و چنانکه حضرت امام(ره) در موضوعی مثل الگو قرار دادن در یک برنامه رادیویی کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
😭 آسمان مے بارد و قبر تو هم گِل مے شود من فداے سنگ قبرے کہ ندارے یا 💔 ‌ شهادت آقام (ع) تسلیت🏴 ‌ ‌ 😢 ‌ ‌ ‌ @mobahesegroup
رفتی و خنده به کاشانه ی تو گشت حرام رختِ مشکیِ یتیمی به تن زهرا (س) شد... ✒️ mobahesegroup
⁉️ پرسش : آیا صلح امام مجتبی(ع) با معاویه مورد تایید امام حسین(ع)نیز بوده است؟ ✅ پاسخ : 👇👇👇👇 شماری از مورخان و محدثان کوشیده‌اند تا دو شخصیت متفاوت از این دو برادر به دست دهند. تبلور این گرایش نادرست، درباره عقیده آنها درباره مساله صلح، بدین گونه است که گویی امام حسین(علیه السّلام) به صلح اعتقادی نداشته و در این باره به برادر خود اعتراض کرده است. مبنای این سخن نیز این است که امام حسین(علیه السّلام) طرفدار مشی پدر بوده در حالی که امام حسن(علیه السّلام) راه جنگ را نمی‌پسندیده است؛ اما از گزارشات تاریخی بر می‌آید که امام مجتبی(علیه السّلام) موافق جنگ بوده و این در سخنان آن حضرت آشکار است. از امام حسین(علیه السّلام) نقل شده است که در اعتراض به برادر گفت: «اُعِیذُکَ بِاللهِ اَنْ تُکَذِّبُ عَلِیّاً فِی قَبْرِهِ وَ تَصَدَّقْ مُعَاوِیَهَ»(1)؛ (به خداپناه می‌برم از این که علی را در قبر تکذیب کرده و معاویه را تصدیق کنی!)، از مدائنی نیز نقل شده است که حسین(علیه السّلام) از پذیرفتن صلح امتناع کرد، تا آن که برادرش با وی سخن گفت.(2) در برابر این ادعا، شواهد نقل‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد امام حسین(علیه السّلام) نیز راهی بهتر از صلح نمی‌شناخته و مردم را به اطاعت از برادرش دعوت می ‌کرده است. الف: سیره عملی امام حسین(علیه السّلام) عدم اعتنا و بی‌توجهی به سخنان و اقداماتی بوده که ضمن آنها کوشیده شده تا وی را درباره موضع برادرش به مخالفت کشانده و او را به عنوان رهبر شیعیان عراق معرفی کند. او تا پایان زندگی امام حسن(علیه السّلام)، در کنار آن حضرت بوده و همانند او در مدینه زیست. حتی پس از شهادت برادر نیز، طی یازده سال همان موضع را داشت. این سیره نشان می‌دهد که او هیچ گونه مخالفتی با مساله صلح نداشته است. ب: زمانی که شیعیان افراطی از موضع صلح ناراحت شدند، به سراغ امام حسین(علیه السّلام) آمده و از او خواستند تا رهبری آنان را در دست گیرد. علی بن محمد بن بشیر همدانی می‌گوید: «همراه سفیان بن ابی لیلی به مدینه آمدیم و بر حسن بن علی(علیهما السّلام) وارد شدیم در حالی که مسیب بن نجبه و عده‌ای دیگر نزد او بودند. من به او گفتم: السلام علیک یا مذل المومنین. امام فرمود: «سلام بر تو: بنشین من مذل المومنین نیستم، بلکه معز المومنین‌ام. من از صلح چیزی جز حفظ جان شما را نمی‌خواستم ...»، او می‌افزاید: «ما به سراغ برادرش امام حسین(علیه السّلام) رفتیم و او را از آنچه [امام] حسن(علیه السّلام) گفته بود آگاه کردیم. امام حسین(علیه السّلام) فرمود: «صَدِّقْ اَبُو مُحَمَّد، فَلْیَکُنْ کُلُّ رَجُلٍ مِنْکُمْ حِلْساً مِنْ اَحْلَاسِ بَیْتِهِ مَادَامَ هَذَا الْاِنْسَانُ حَیّاً فَاِنْ یَهْلِکُ وَ اَنْتُمْ اَحْیَاءٌ رَجَوْنَا اَنْ یُخَیِّرَ اللّهَ لَنَا وَ یُوْتِنَا رُشْدَنَا وَ لَا یَکِلْنَا اِلَی اَنْفُسِنَا»(3)؛ (برادرم راست می‌گوید، هر یک از شما تا وقتی این شخص [معاویه] زنده است پلاس خانه خود باشد [تا ببینیم چه می‌شود؟] اگر او مرد و شما زنده بودید امیدوارم که خداوند آن را برای ما پیش آورد که رشد ما در آن باشد و ما را به خود وانگذارد). امام در برابر شخص دیگری که از وی خواسته بود تا دست به قیام بزند، فرمود: «اَمَا اَنَا، فَلَیْسَ رَاْیِی الْیَوْمَ ذَلِکَ، فَالْصِقُوا رَحِمَکُمُ اللهُ بِالْاَرْضِ وَ اکْمِنُوا الْبُیُوتَ وَ اَحْتَرِسُوا الظَّنَّهَ مَادَامَ مُعَاوِیَهَ حَیّاً»(4)؛ (اکنون عقیده من چنین نیست. خدای شما را رحمت کند، تا هنگامی که معاویه زنده است در خانه‌هاتان بمانید و از کاری که به شما ظنین شوند پرهیز کنید). اشاره امام به زنده بودن معاویه، نشانگر آن است که امام نیز به شرایطی که منجر به مساله صلح شده واقف بوده است. معاویه در این تحلیل نقش محوری داشت. به هر روی، پس از آن که ماجرای صلح به پایان رسید، دو برادر هر دو کوفه را ترک کرده و به مدینه بازگشتند.(5) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
👆👆👆👆👆👆👆👆👆 پی نوشت: (1). ترجمة الامام الحسن(علیه السّلام) من تاریخ دمشق، ابن عساکر، علی بن الحسین، محقق: المحمودی، محمد باقر، موسسة المحمودی، بیروت، ص 178 (2). شرح نهج البلاغة، ابن أبي الحديد، أبو حامد عز الدين عبد الحميد بن هبة الله بن محمد بن محمد، محقق/ مصحح: محمد ابوالفضل ابراهيم، کتابخانه آيت الله مرعشي نجفي، قم، 1404 قمری، چاپ اول، ج 16، ص 23؛ البداية و النهاية، ابن كثير الدمشقى، أبو الفداء اسماعيل بن عمر، دار الفكر، بيروت، 1407قمری / 1986 میلادی، ج 8، ص 26؛ كشف الغمة في معرفة الأئمة، اربلى، على بن عيسى، محقق/ مصحح: رسولى محلاتى، هاشم، بنى هاشمى، تبريز، 1381 قمری، چاپ اول، ج 2، ص 247؛ تذكرة الخواص، سبط ابن جوزى، يوسف بن قزاغلى، نینوی، تهران، بی تا، ص 197. (3). كتاب جمل من انساب الأشراف، البلاذرى، أحمد بن يحيى بن جابر، تحقيق: سهيل زكار، رياض زركلى، دارالفكر، بيروت، 1417 قمری/ 1996 میلادی، چاپ اول، ج 1، ص 150. الأخبار الطوال، الدينورى، ابو حنيفه احمد بن داود، محقق: عبد المنعم عامر، مکتبة عیسی البابی، قاهره، 1960 میلادی ص 221؛ الإمامة و السياسة المعروف بتاريخ الخلفاء، ابن قتيبة الدينوري، أبو محمد عبد الله بن مسلم، تحقيق: شيري، علي، منشورات رضی، قم، 1413 قمری، ج 1، ص 187. (4). الأخبار الطوال، همان، ص 222. (5). گردآوری از کتاب: حیات فکری و سیاسی امامان شیعه(علیهم‌السلام)، جعفریان، رسول، موسسه انصاریان، قم، ۱۳۸1 شمسی، چاپ ششم، ص 156. @mobahesegroup
هدایت شده از پند عارفانه
📝زیارتنامه رسول گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله 🏴آیت الله مشکینی: مبادا روز شهادت یا ولادت امامی بگذرد و شما آن امام را زیارت نکنید. 🔹اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسُولَ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نَبِيَّ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مُحَمَّدَُ بْنَ عَبْدِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خاتَِمَ النَّبِيّينَ، 🔹اَشْهَدُ اَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ الرِّسالَةَ، وَاَقَمْتَ الصَّلوةَ، وَ اتَيْتَ الزَّكوةَ، وَاَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ، وَنَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَعَبَدْتَ اللهَ مُخْلِصاً حَتّي اَتيكَ الْيَقينُ، 🔹فَصَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَرَحْمَتُهُ، وَعَلي اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ، 🔹اَشْهَدُ اَنْ لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ، وَاَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، وَاَشْهَدُ اَنَّكَ رَسُولُ اللهِ، وَاَنَّكَ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِاللهِ وَاَشْهَدُ اَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ رِسالاتِ رَبِّكَ، وَنَصَحْتَ لاُِمَّتِكَ، وَجاهَدْتَ في سَبيلِ اللهِ، وَعَبَدْتَ اللهَ حَتّي اَتيكَ الْيَقينُ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، 🔹وَاَدَّيْتَ الَّذي عَلَيْكَ مِنَ الْحَقِّ، وَاَنَّكَ قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنينَ، وَغَلُظْتَ عَلَي الْكافِرينَ، فَبَلَّغَ اللهُ بِكَ اَفْضَلَ شَرَفِ مَحَلِّ الْمُكَرَّمينَ، 🔹اَلْحَمْدُ للهِِ الَّذيِ اِسْتَنْقَذَنا بِكَ مِنَ الشِّرْكِ وَالضَّلالَةِ، 🔹اَللَّـهُمَّ فَاجْعَلْ صَلَواتِكَ وَصَلَواتِ مَلائِكَتِكَ الْمُقَرَّبينَ، وَاَنْبِيآئِكَ الْمُرْسَلينَ، وَعِبادِكَ الصّالِحينَ وَاَهْلِ السَّمواتِ وَالاَْرَضينَ، وَمَنْ سَبَّحَ لَكَ يا رَبَّ الْعالَمينَ مِنَ الاَْوَّلينَ وَالاْ خِرينَ، عَلي مُحَمَّد عَبْدِكَ وَرَسُولِكَ وَنَبِيِّكَ وَاَمينِكَ وَنَجِيِّكَ، وَحَبيبِكَ وَصَفِيِّكَ، وَخآصَّتِكَ وَ صَفْوَتِكَ وَخِيَرَتِكَ مِنْ خَلْقِكَ، 🔹اَللَّـهُمَّ اَعْطِهِ الدَّرَجَةَ الرَّفيعَةَ، وَ اتِهِ الْوَسيلَةَ مِنَ الْجَّنَةِ، وَابْعَثْهُ مَقاماً مَحْمُوداً يَغْبِطُهُ بِهِ الاَْوَّلُونَ وَالاْ خِرُونَ، 🔹اَللَّـهُمَّ اِنَّكَ قُلْتَ«وَلَوْ اَنَّهُمْ اِذْ ظَلَمُوا اَنْفُسَهُمْ جآؤُكَ، فَاسْتَغْفَرُوا اللهَ، وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللهَ تَوّاباً رَحيماً»، وَاِنّي اَتَيْتُكَ مُسْتَغْفِرًا تآئِباً مِنْ ذُنُوبي، وَاِنّي اَتَوَجَّهُ بِكَ اِلَي اللهِ رَبّي وَرَبِّكَ لِيَغْفِرَ لي ذُنُوبي. 📚کانال پند عارفانه (شعر، نصایح، صوت کوتاه) @pand_arefaneh 🏴
هدایت شده از مبارزه با هوای نفس
▪️امام رضا(ع): إيّاكَ أن تَتبَعَ النَّفسَ هَواها فَإنَّ في هَواها رَداها ▪️مبادا از هوای نفس پيروی كنی كه در آن نابودی نهفته است. 📕مشكاة الأنوار، ص۴۵۵ کانال تخصصی مبارزه با هوای نفس🔰 @antihava 🔳
وقتی لطف خداوند شامل حال بنده ای شود … اللّهُ لَطیفٌ بِعِبادِهِ یَرزُقُ مَن یَشاءُ و هُو القَویُّ العَزیزُ (شوری20) خداوند به بندگان خود لطف بسیار دارد به هر کس بخواهد روزی میدهد و او توانای مطلق و مقتدر غالب است امام صادق ع در مورد این آیه : خداوند به بندگانش لطف بسیار دارد، هر که را بخواهد روزی میدهد چه توضیحی دارد؟ فرمودند : یعنی ولایت علی بن ابیطالب (ع) را روزی میدهد. کافی۴۳۵/۱ ، کتاب الحجة باب فیه نکت و نتف …ح٩٢ @mobahesegroup