eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.8هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
9هزار ویدیو
229 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
برداشتهای نادرست از احکام👇👇👇 بهانه های بی اساس بسیاری از افراد با کوچکترین بهانه ای، از انجام وظایف شرعی خود سر باز می زنند، در اینجا به چند نمونه اشاره می نماییم. چون خداوند حاجت مرا نداد، نماز نمی خوانم! چون فلان پیش نماز، گرفتاری مرا برطرف نکرد، دیگر در نماز جماعتش شرکت نمی کنم! چون نتوانستم غسل کنم، نماز نخواندم! چون خجالت کشیدم، غسل واجب را ترک کردم! چون درس یا امتحان داشتم، روزه نگرفتم! چون کارت دعوت به مجلس گناه داده بودند، رفتم! چون همسرم خواسته، این چنین می پوشم! چون در محیط کار حقوق کافی نمی دهند، سوء استفاده و کم کاری کردم! چون از برخی مذهبی ها بدرفتاری دیدم، مذهب را کنار گذاشتم! چون زندگیم تامین نمی شد، به دنبال مال حرام (ربا، رشوه، کم فروشی) رفتم! 🌱 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️شبهه👇👇 🔴 عبادت به جز خدمت خلق نیست. ✅پاسخ:👇👇👇 🔵 از دوران دبستان ، یک بیت شعر شیخ اجل سعدی ، توجهم را به خود جلب می کرد و بعدها نیز تکرار آن در خلال متن ها و نوشته ها ، باوری غلط! را برایم رقم زده بود و آن بیت این بوده است: عبادت به جز خدمت خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق نیست دیشب رفیقی شفیق و اهل دل، مطلبی زیبا در باب "نقش محبت به بندگان خدا در تصفیه نفس و رشد فضایل آدمی" برایم فرستاده، در ادامه به این بیت سعدی استناد نمودند. از آنجایی که از کودکی تاکنون مکرر این بیت را از آن سعدی می دانسته ام و از طرفی ، مفاد این بیت را با آموزه های دین مبین اسلام در مباینت آشکار ، لذا با قلمی آمیخته به احتیاط به نقد این بیت شعر پرداختم زیرا ضمن آن که بر وجود چنین مغایرتی مطمئن بودم، اما جناب سعدی را نیز، شخصیتی حکیم و شاعری دین مدار می دانستم، اینگونه نگاشتم: : این بیت شعر منتسب! به جناب سعدی علیه الرحمه خالی از خدشه و بی نیاز از تامل نیست، زیرا با بررسی در عبادات می بینیم که شارع مقدس، ضمن اهمیت محوری به عباداتی همچون نماز (به عنوان عبادتی که انجام آن، شرط پذیرش سایر عبادات است!) و روزه و حج و... همچنین به خمس و زکات به عنوان عباداتی که توصیه به آنها به منظور تقویت حس توجه به بعد اجتماعی زندگی و خدمت به همنوع می باشد، عنایت ویژه و در خور داشته است تا بدان جا که اگر مسلمان زکات و خمس مالش را نپردازد، نماز و روزه اش محل اشکال و در معرض خطر ابطال خواهد بود. اهمیت زکات تا بدان جاست که هرجا در قرآن از "الذین یقیمون الصلوه" سخن رفته، در ادامه بلافاصله فرموده "و یوتون الزکوه"، یعنی "مومنین کسانی هستندکه نماز برپا می دارندو زکات می پردازند." مضاف بر خمس و زکات، امر به انفاق و احسان به نیازمندان در آیات زیادی از قرآن مورد سفارش و تاکید قرار گرفته است. با چنین نگرشی جامع که شارع مقدس به همه امور فردی و اجتماعی زندگی انسان داشته است، هیچکس حتی جناب سعدی! را نرسد که بخواهد نقص موجود در دین! خدا را با نگرش ناقص! انسانی خود کامل کند و عبادت را فقط در انحصار "خدمت به خلق!" بشمارد و نماز (تسبیح و سجاده) را به عنوان مهم ترین عبادت در همه ادیان توحیدی، مورد استخفاف قرار دهد. همین شعر منتسب به سعدی امروز به مستمسکی در دست برخی دین ستیزان برای هجمه علیه نماز و عبادت و بلکه اساس دین بدل شده است. اگرچه ممکن است حتی جناب سعدی نیز، با توجه به قبل و بعد این شعر، هدفی غیر از آنچه برخی از آن استنباط و استنتاج کرده اند، داشته باشد. در ادامه برای اطمینان از این که آیا در دیوان سعدی نیز ، این بیت به همین صورت آمده است یا خیر، به اینترنت مراجعه کردم. کاشف به عمل آمد که در برخی نسخه های موجود، کلمه"عبادت " و در برخی نسخه ها نیز کلمه "طریقت" آمده است و با بررسی قرائن و شواهد قبل و بعد این بیت، به نظر می رسد، "طریقت" درست تر بوده باشد و جابجا کردن "عبادت" با "طریقت" احتمالا توسط تحریف گران مغرض انجام شده باشد زیرا از جناب سعدی قطعا یکی از این دو صادر شده و نه هر دو! و اگر عبادت بوده باشد پس این نقد وارد است و اگر طریقت بوده باشد، به اهل طریقت مربوط می گردد. ❗️اما بررسی محتوایی این شعر : وجود الفاظی همچون "دلق" به معنی جامه کهنه درویشی، "دم"، "درویش"، "خرقه"، "فقیر" و عبارت "به کنج عبادت نشست" و تکرار کلمه ی "طریقت" در بیت دیگر و... که در این شعر آمده است، همگی مصطلحات فرهنگ درویشی است و دلالت دارد بر این که کلمه ی درست تر در این بیت "طریقت" بوده است و نه "عبادت"، زیرا در مسلک درویشی، عقیده بر این است که عبادات را ظاهری است "شریعت" نام که باطن آن "طریقت" است و این بیت در بیان این معناست که بنا به آیین درویشی، مقصد طریقت، فقط خدمت به خلق است و نه تسبیح و عبادت. اگرچه ممکن است این قرائتی از آیین درویشی بوده باشد اما قرائتی صحیح از "دین" نخواهد بود! @mobahesegroup و اینک متن کامل شعر سعدی: در اخبار شاهان پیشینه هست که چون تکله بر تخت زنگی نشست به دورانش از کس نیازرد کس سبق برد اگر خود همین بود و بس چنین گفت یک ره به صاحبدلی که عمرم به سر رفت بی حاصلی بخواهم به کنج عبادت نشست که دریابم این پنج روزی که هست چو می‌بگذرد جاه و ملک و سریر نبرد از جهان دولت الا فقیر چو بشنید دانای روشن نفس به تندی برآشفت کای تکله بس! طریقت به جز خدمت خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق نیست تو بر تخت سلطانی خویش باش به اخلاق پاکیزه درویش باش به صدق و ارادت میان بسته‌دار ز طامات و دعوی زبان بسته‌دار قدم باید اندر طریقت نه دم که اصلی ندارد دم بی‌قدم بزرگان که نقد صفا داشتند چنین خرقه زیر قبا داشتند ✍ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️شبهه:👇👇 🔴 خدا 124 هزار پیامبر داشت که هرکدوم از اونها به یک نحوی مردند. کار همه ی اونها تبلیغ و گسترش خداپرستی بود اما چرا یک پیامبر مثل ابراهیم وقتی در آتش اندخته شد، خدا جانش را نجات داد و اجازه نداد کوچکترین عذابی بکشد؟ همینطور موسی، محمد، عیسی، سلیمان. اما پیامبرانی مثل یحیی، ارمیا و ... به فجیع ترین شکل ممکن کشته شدند! آیا خدا بین پیامبران خودش فرق قائله؟ ✅پاسخ:👇👇👇 @mobahesegroup 🔵 پیامبران الهی هم‌ مانند سایر مردم زندگی پرفراز و نشیب و سرنوشت متفاوتی داشته اند. از آنجا که تحمل رنج و سختی تاثیر بسیاری در رشد و تربیت انسان داشته و بلاها و مشقت ها به عنوان نردبانی برای رسیدن به کمال و سعادت مطرح هستند، انبیای الهی خود در راه هدایت مردم به سوی توحید و خداپرستی و نیز در زندگی شخصی خود بیشترین مشکلات و مصیبت ها را تجربه کرده و از آزمون های بسیاری عبور کرده اند. چنانکه در زندگی پیامبرانی مانند حضرت ایوب، یعقوب، موسی، یوسف، ارمیا و ... شاهد آن هستیم. از امام صادق علیه السلام روایت شده: ان اشد الناس بلاء الانبیاء، یعنی سخت ترین بلاها و آزمون ها را پیامبران داشته اند. در عین حال هرجا حکمت الهی اقتضا می کرده امدادهای غیبی به مدد پیامبران می رسید و در برخی موقعیت ها آنها به واسطه ی این الطاف از مرگ یا مشکلی بزرگ نجات پیدا می کردند چنانکه در سرگذشت پیامبرانی مانند حضرات ابراهیم، موسی، عیسی و پیامبر بزرگوار اسلام شاهد آن هستیم. از طرفی دیگر جبهه ی باطل که آگاهی مردم را به ضرر منافع شخصی خود می دیدند خود به صورت رودررو یا به وسیله ی تحریک افراد نادان سد راه پیامبران بودند و حتی دست به کشتار آنان نیز می زدند، چنانکه بنی اسرائیل بسیاری از انبیا را به قتل رسانده و پیامبرانی مانند یحیی و عیسی را کشته یا در معرض قتل قرار دادند. ❗️در نگاه اول شاید چنین به نظر برسد که برخی از پیامبران کمتر از بقیه در معرض بلا و گرفتاری بوده و از این جهت تفاوتی بین آنان بوده است، اما با دقت کافی در زندگی ایشان متوجه خواهیم شد چنین نبوده و مثلا پیامبری مانند حضرت ابراهیم هم اگرچه در جاهایی مورد عنایت خدا بوده اما کم در معرض رنج و خطر هم نبوده است و به عنوان مثال در طول زندگی رنج هجرت و نیز سختی دوری از زن و فرزند را به جان خریده و از آزمایش ذبح فرزند هم سربلند بیرون آمده بود. 👈 بنابرین از این جهت تفاوتی بین پیامبران نیست و هر کدام در مسیر دعوت به عبودیت و معنویت بارها در معرض آزمون و امتحان و شاهد انواع سختی ها و مشقت ها بوده اند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن شبهه:👇👇 @mobahesegroup 🔴 پوچ‌گرایی شرعی و خودکشی شرعی - تعریف قران از زندگی: سوره محمدآیه ۳۶ جز اين نيست كه زندگى اينجهانى بازيچه و بيهودگى است. و اگر ايمان بياوريد و پرهيزگارى كنيد خدا پاداشهايتان را خواهد داد، و از شما اموالتان را نمى‌طلبد سوره العنكبوت آیه ۶۴ زندگانى اين دنيا چيزى جز لهو و لعب نيست. اگر بدانند، سراى آخرت سراى زندگانى است سوره الحديدآیه ۲۰ بدانيد كه زندگى اينجهانى بازيچه است و بيهودگى و آرايش و فخرفروشى و افزون‌جويى در اموال و اولاد. همانند بارانى به وقت است كه روييدنيهايش كافران را به شگفت افكند. سپس پژمرده مى‌شود و بينى كه زرد گشته است و خاشاك شده است. و در آخرت نصيب گروهى عذاب سخت است و نصيب گروهى آمرزش خدا و خشنودى او. و زندگى دنيا جز متاعى فريبنده نيست سوره الأنعام آیه ۷۰ و واگذار آن كسانى را كه دين خويش بازيچه و لهو گرفته‌اند و زندگانى دنيا فريبشان داد... سوره الأنعام آیه۳۲ و زندگى دنيا چيزى جز بازيچه و لهو نيست و پرهيزگاران را سراى آخرت بهتر است. آيا به عقل نمى‌يابيد؟ ➖ قران با صراحت می‌گوید زندگی بیهوده، بازی و سرگرمی و فریب است، بدون شک از بسیاری مسلمان، مؤمن و موحد شنیده‌اید: زندگی چه فایده ای دارد وقتی آخر همه ما مرگ است" و این دقیقا یعنی پوچ گرایی و بیهوده‌انگاری زندگی ➖ غیراز این بدون شک از بسیاری مومن و مسلمان شنیده‌اید که: " ای کاش خودکشی گناه نبود به خدا قسم همین امروز خودکشی می‌کردم؛ ای کاش خودکشی عقوبت و عذاب نداشت..." ، و این نشان دهنده نتیجه دیدگاه اسلامی است ➖باید دقت داشت آنگونه که می‌گویند آمار خودکشی بین مسلمانان کمتر است( که دروغی بیش نیست! ) به این خاطر نیست که ایدئولوژی اسلامی زندگی را برای آنها معنا دار کرده بلکه به خاطر ترس از گناه و عقوبت خودکشی و ترس از خدا است که خودکشی نمی‌کنند، لذا با در نظر گرفتن این نکته باید معیارهای اندازه‌گیری خودکشی از تعداد نفراتی که خودکشی کرده اند به تعداد نفراتی که تمایل به خودکشی دارند تغییر کند. به احتمال بسیار اگر معیار اندازه‌گیری آمارهای خودکشی "میزان تمایل به خودکشی" باشد مسلمانان بیشترین آمار تمایل به خودکشی را خواهند داشت که فقط از ترس عذاب جهنم دست به خودکشی نمیزنند ➖نکته دیگر اینکه اسلام دینی است که افراد را به خودکشی و دیگر کشی تشویق میکند، چنان که بسیاری از مسلمانان به خاطر شهید شدن خود را به کشتن داده اند، قران آنچنان جایگاهی به شهات می‌دهد که هرکسی را به این کار سوق می‌دهد، آیا رفتن برای مقابله با دگراندیشان با شعار الله اکبر خودکشی نیست؟ آیا تمایل به شهادت برای پیوست به جهانی پر از حوری و شراب خودکشی نیست؟ ⚛ دین اسلام پوچ‌گرایی و خودکشی را به شکلی دیگر ارائه می‌دهد که برچسب شرعی به آن میزند؛ اسلام دین پوچ گرایی شرعی و خودکشی شرعی(شهادت)! ✅پاسخ:👇👇 @mobahesegroup ⚜«ویتفکرون فی خلق السماوات و الارض ربنا ما خلقت هذا باطلا» (آل عمران: ۱۹۱)؛ ⚜«افحسبتم انما خلقناکم عبثا و انکم الینا ولا ترجعون» (مؤمنون: ۱۱۵)؛ ⚜«وما خلقنا السماء و الارض و ما بینهما لاعبین».(انبیا: ۱۶) ⚜«یا ایها الذین آمنوا لا تحرموا طیبات ما احل الله لکم»(مائده: ۸۷)؛ ⚜«قل من حرم زینه الله التی اخرج لعباده و الطیبات من الرزق».(اعراف: ۳۲) 💠 این شبهه در واقع از سه شبهه تشکیل شده. 👈اول اینکه از نظر قرآن و دین اسلام، زندگی بیهوده و پوچ و بازیچه است و نتیجه ی آن ایجاد این بینش در مسلمین است که وقتی نهایت کار ما مرگ است زندگی چه فایده دارد! یا اگر خودکشی حرام نبود خودم را می‌کشتم. 👈شبهه ی دوم اینکه احتمال تمایل به خودکشی در بین مسلمانان بیشتر است! 👈شبهه ی سوم این است که تشویق به شهادت طلبی و جایگاه عظیم شهادت در معارف دینی در واقع ترویج و تشویق خودکشی و دیگر کشی است!!! ❌نهایتا، پس دین اسلام مکتب پوچ گرایی و ترویج خودکشی است!!! ✔️از شبهه ی اول شروع میکنیم و همینجا تناقض گویی های جاهلانه نویسنده را نشان میدهم. ابتدا طبق آیات کریمه می‌گوید اسلام دنیا را در مقابل آخرت بازیچه میداند! جای دیگر می گوید خودکشی را حرام کرده! جای دیگر می‌گوید مروج خودکشی است! جالب است جای دیگر می‌گوید مسلمانان میگویند: آخر همه ی ما مرگ است! اما جای دیگر آیات آخرت را می آورد و حرف از خودکشی برای رسیدن به حوری و شراب!!!! ما که نتوانستیم این هذیان گویی چند مجهولی را حل کنیم! چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ آید. طبق آیاتی که ابتدای پاسخ ارائه شد، معنای زندگی و هدف داری زندگی در دین اسلام، بسیار پررنگ و برجسته و اساسی است. ✔️«و ان لیس للانسان الا ما سعی». (نجم:۳۹) ادامه👇👇👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا👆👆🔺👇👇👇 امام صادق(ع) تلاش برای معاش را جهاد در راه خدا می داند و می فرماید: «الکاد علی عیاله کالمجاهد فی سبیل الله». قرآن کریم می فرماید: نصیبت را از دنیا فراموش نکن.... پس از یک‌ سو دنیا، مزرعه ی آخرت، تجارت‌خانه ی مردان خدا، مسجد دوستان حق، محل هبوط وحی پروردگار و سرای موعظه و پند شمرده شده: «مسجدُ اَحبّاءِ اللهِ و مصلّی ملائکةِ اللهِ و مهبطُ وحیِ اللهِ و متْجَرُ اولیاءِ الله». و از سوی دیگر نگاه مادی صرف، مایه ی غفلت و بی‌خبری از یاد خدا و متاع غرور و مانند آن. 💠در سوره نجم آیه ۲۹ می‌خوانیم: «وَ لَمْ یُرِدْ الاّ الحَیاةُ الدُنْیا؛ کسانی که جز زندگی دنیا را نخواهند». به تعبیر دیگر، سخن از کسانی است که آخرت را به دنیا می‌فروشند و برای رسیدن به مادیات از هیچ خلاف‌کاری و جنایتی ابا ندارند. ❗️حقیقت این است که دنیا به ذاته فانی و هیچ است و چیزی که پست ترین درجه ی وجودی را داراست ارزش ذاتی و لیاقت دلبستگی و همت صرف برای رسیدن به آن را ندارد. اما آیا دنیا به عنوان وسیله هم مذموم است؟ خیر بلکه طبق آیات و روایات ذکر شده برعکس است. ✔️اما شبهه ی دوم: ❓آیا به اقرار نویسنده دینی که مانع خودکشی میشود (حتی حضرت رسول در جایی میفرمایند: ولایتمنین الموت.... آروزی مرگ نکنید. و مشابه این دستور بسیار تکرار شده.) علت پوچ گرایی است!!! ❓آیا حتی به فرض، تمایل به خودکشی فرد مسلمان به اعتقادات دینی او که او را منع کرده و تنها مانع خودکشی اوست نسبت داده می شود یا به پوچ گرایی که قطعا بخاطر نگاه غیر دینی به دنیا و انسان و هدف زندگی به آن رسیده !!!! 👈بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۵، در ایران ۳.۶ نفر و در افغانستان ۷.۱ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بر اثر خودکشی جان باخته‌اند. بدین ترتیب ایران در رتبه ۱۶۴ و افغانستان در رتبه ۱۲۸ جهان در میان ۱۸۳ کشوری که آمار میزان مرگ و میر آنها از سوی سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است، قرار دارند. ✔️اما شبهه سوم که دین ،خودکشی را حرام کرده اما همان خودکشی را به اسم شهادت و آدم کشی ترویج کرده !!! ❓آیا این هذیان سرایی ها فقط به خاطر عدم معرفت نویسنده نسبت به معنای شهادت است! آیا جستجو راجع به معنای شهادت اینقدر پیچیده است یا غرض فقط دشمنی و کینه توزی و شبهه افکنی است!!! ❓آیا جهاد و قتال در راه خدا و در دشمنی با دشمنان خدا و طواغیت عالم و کشته شدن برای برقراری عدالت جهانی و رساندن بشر به سعادت، خودش اسمش خودکشی و دیگر کشی است؟ ❓آیا از نظر این دین ستیزان ، کسی که جان خود را به خاطر یک شخص دیگر به خطر بیندازد، سزاوار مذمت است که چرا خودکشی می‌کنی! یا شایسته ی مدح به سبب ایثار و از خودگذشتگی از جان!!! ❓آیا با هر نیتی میشود خود را به کام مرگ داد و ادعای شهادت کرد؟ 👈البته از مدافعین و نوکرانِ جانیان و خون آشامان و کودک‌شان جهان چنین قضاوت هایی اصلاً بعید و عجیب نیست. 💠حالا با این احوال و مطالب خود قضاوت کنید چه عقاید و باورهایی مروج خودکشی و دیگر کشی است!!! ✍ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
❣افزایش قیمت چادر مشکی از لحاظ اقتصادی، در کنار فعالیت فمینست‌های غربگرا (غربگدا) برای کشف حجاب، دو تیغه‌ی یک قیچی هستند که یکی از لحاظ اقتصادی و دیگری از لحاظ فرهنگی، به مبارزه با حجاب برتر و ملی ما می‌پردازند. ❣اگر نهادهای مسئول در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی ما خواب هستند یا خود را به خواب زده‌اند، از مدعی العموم و دستگاه قضایی و نهادهای اطلاعاتی کشور درخواست داریم تا به این موضوع ورود کنند و چشم خود را در برابر هجمه‌های اقتصادی و فرهنگی که علیه حجاب برتر و چادر به وجود آمده، نبندند. #چادر_مشکی #حجاب_برتر #هجمه_علیه_چادر #افزایش_قیمت_چادر_مشکی #دستگاه_قضایی #نهادهای_اطلاعاتی #فمینیستهای_غربگرا #فمینیسم #نقد_راهبردی_فمینیسم ✍ کانال نقد راهبردی فمینیسم♀️ @AntiFeminism
⁉️ متن شبهه 👇👇👇 آیا مردم ایران به زور شمشیر و ظلم اعراب مسلمان شدند؟! ✅پاسخ اجمالی:👇👇👇 1️⃣ ایرانیان همواره قومی بودند که در مقابل فرهنگ های مهاجم و بیگانه مقاومت کرده، در ملیت دیگران هضم نشده اند. از طرفی، آزاد اندیشی و حق گرایی، ویژگی دیگر ملت ایران است که باعث خضوع ایشان در برابر حقیقت گشته است. ▫️مردم ایران قومی نبودند که با تهدید و ارعاب و زیر قبضه شمیر فرهنگ و اخلاقیات خود را واگذاشته و به آیین قوم غالب روی آورند خصوصا در شرایطی که هم به لحاظ دانش جنگی، تسلیحات و فنون نظامی و هم به لحاظ نفرات و بدنه اجتماعی نسبت به مهاجمین و بلکه تمام اقوام زمان خویش برتری قابل توجه ای داشتند. ▫️اگر مردم ایران مردمی بودند که به زور شمشیر دین و مذهب خود را عوض می‌کردند چرا این تغییر مذهب را در زمان حمله مغول و حمله های سنگین تری که به ایران صورت گرفت نمی‌بینیم؟! 2️⃣ دكتر زرين كوب بیان می‌دارد: سقوط دولت ساساني به دست عرب انجام شد، ولي نه به خاطر قدرت زرهي عرب بلكه ضعف و فساد بر دولت ساساني غلبه كرده بود. اصلا مقارن هجوم عرب، ايران از پاي درآمده بود. دولت ساساني در آن روزگار مانند مرده حضرت سليمان (ع) بود كه بر عصايي تكيه داشت و موريانه عصا را خورد و آن پيامبر به زمين افتاد. ضعف و فساد در همه اركان كشور راه يافته و دولت ساساني روي به نكبت و ذلت نهاده بود. (تاريخ ايران بعد از اسلام، ص 157-158) 📌زرين كوب به داستان كفشگري اشاره مي‌كند كه آرزو داشت پسرش درس بخواند چون در پسر خود هوش زياد و استعداد فراوان مي‌ديد. او حاضر شد براي اين كار، خرج زيادي هم بكند، ولي وقتي به نوشيروان گفتند كه فلان كفشگر حاضر است علوفه فراواني براي لشگر ايران تهيه كند به شرط اينكه پسرش بتواند درس بخواند، نوشيروان قبول نكرد و علوفه ها را پس دادند. كشوري كه در آن علم در اختيار گروه خاصي باشد، كشور ماندگار نخواهد شد و شكست مي‌خورد در حالي كه دين اسلام و مسلمانان علم را براي همه مي‌خواستند. در زمان ساسانيان به خاطر طبقاتي بودن علم، به علم توجه زيادي نشد حتي در آن زمان، كتاب كم نوشته شد. 3️⃣ دکتر زرین کوب درباره تأثیر مذهب در حمله اعراب به ایران می‌نویسد: نبردی که ایرانیان در طی این دو قرن با مهاجمان عرب کردند همه در تاریکی خشم و تعصب نبود. در روشنی دانش و خرد نیز این نبرد دوام داشت و بازار مشاجرات و گفتگوهای دینی و فلسفی گرم بود. بسیاری از ایرانیان، از همان آغاز کار دین مسلمانی را با شور و شوق پذیرفتند. دین تازه ای را که عرب ها آورده بودند، از آیین دیرین نیاکان خویش برتر می‌یافتند و ثنویت مبهم و تاریک زرتشتی را در برابر توحید محض و بی شائبه اسلام، شرک و کفر می‌شناختند. (زرین کوب، دوقرن سکوت، ص۲5۳) 4️⃣ استاد مطهری رمز اسلام آوردن ایرانیان را در این می‌داند که اسلام یک فرهنگ و محتوای بیگانه و مهاجم نبود بلکه اسلام نسبتش با همه ملت ها «علی السواء» بود، شعارهایش شعارهای کلی و عمومی و انسانی بود و همه ملت ها آن را می‌پسندیدند. مسئله ملیت و قومیت به معنایی که امروز میان مردم مصطلح است در اسلام هیچ اعتباری نداشت بلکه این دین همه اقوام مختلف جهان را برابر می‌دانست. از ابتدا نیز دعوت اسلامی مختص به ملت و قوم خاصی نبود. از طرفی تعالیم معقول، خرد پسند و فطری اسلام کشش و جاذبه خاصی داشت که به موجب آن جاذبه ملل مختلف را تحت نفوذ خود قرار می‌داد. (مطهری، خدمات متقابل اسلام و ایران، ص62) 5️⃣ بسیاری از شهرهای ایران به وسیله صلح توسط مردم به سپاه اعراب تسلیم شد و مفاد صلح نامه ها در کتب و اسناد تاریخی موجود است اما در هیچ یک از این صلح نامه ها اجباری یا حتی توصیه ای به ایرانیان برای مسلمان شدن نوشته نشده است. 6️⃣ اسناد و شواهد بیشماری نیز وجود دارد مبنی بر اینکه ایرانیان بعد از تسلیم شدن در برابر مسلمین، در اعمال و مناسک مذهبی خود آزاد بوده و آتشکده ها همچنان بر پا بود. به آن ها این امکان داده می‌شد که مسلمان شوند یا دین خود را حفظ کرده و جزیه بپردازند. به گفته زرین کوب «مجوس هم جزیه های که به اسلامیان می‌پرداختند به مراتب سبک تر و راحت تر از مالیات سرانه ای بود که پیش از آن به حکومت خویش ساسانیان می‌دادند». 7️⃣ در انتها ذکر این نکته لازم است که؛ امام علی (ع) و امام حسن و امام حسین (ع) در هیچ فتحی از فتوحات عصر خلفا شخصاً حضور نداشتند و مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود صحت ندارد و فاقد اعتبار است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
آیا جمله «اسلام، شهید انقلاب است» از علامه طباطبایی است؟! ⁉️متن شبهه یا شایعه:👇👇👇 از علامه طباطبائی پرسیدند چرا از انقلاب اسلامی دفاع نمی‌کنید!؟ ایشان گفت: این انقلاب یک شهید داشت آنهم اسلام بود! ✅پاسخ اجمالی:👇👇👇 1️⃣ این ادعا توسط نزدیکان و اقوام علامه طباطبایی رد شده است، علاوه بر آن این بیان با مبانی فکری و عملی ایشان سازگار نمی‌باشد. 2️⃣ علامه طباطبایی را باید فیلسوف اجتماعی پشتیبان انقلاب اسلامی دانست که بخش مهمّی از مبانی انقلاب اسلامی در آثار ایشان و یا متأثّر از ایشان و در آثار شاگردان ایشان (مانند شهید مطهری، شهید بهشتی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح یزدی) تبیین گردیده است. 3️⃣ در بعد نظریه سیاسی، علامه طباطبایی معتقد به اصل سیاست الهی و حکومت اسلامی و معتقد نظریه ولایت فقیه در عصر غیبت و لزوم جهاد و مبارزه و فراهم کردن مقدّمات تشکیل حکومت اسلامی است. مبنایی که در اصل آن با امام خمینی(ره) و قاطبه فقهای شیعه اختلافی ندارد. ▫️آیت الله احمدی میانجی، از شاگردان علامه طباطبایی، در خاطرات خویش چنین می‌گویند: «فردی از اهل علم ساکن مشهد در امر امام خمینی تردید داشت یک بار که علامه به زیارت بارگاه قدس رضوی آمد درباره امام از وی سئوالاتی نمود علامه در جواب آن مرد مردد گفت: امام بر ملکوت مسلط است.» [خاطرات فقیه اخلاقی احمدی میانجی ص ۲۰۴؛] 4️⃣ علامه مبارزه علیه رژیم شاه را مصداق امر به معروف و جهاد می‌دانستند. موضع گیری که مرحوم علامه در قبال شهادت نوه خودشان داشتند و از زبان دختر ایشان نقل شده است، با این شایعات مطرح شده تعارض دارد. 5️⃣ نقل شده است که مرحوم علامه در اواخر عمرشان می‌فرمودند: «راهی را که ما عمری با سختی ها و ریاضت ها رفتیم این جوان ها و شهیدان انقلاب اسلامی در یک شب سپری کردند.» ▫️ایشان پس از فاجعه هفتم تیر ماجرایی دارند که به این صورت نقل شده است: پس از فاجعه هفتم تیر اطرافیان علامه – به علت کسالت و بیماری ایشان – تصمیم داشتند خبر شهادت شهید مظلوم بهشتی (از شاگردان علامه طباطبائی) را به ایشان نرسانند. در همان احوال یکی از اطرافیان علامه به اتاق ایشان می‌رود و علامه به وی می‌فرماید: «چه به من بگویید و چه نگویید من آقا بهشتی را می‌بینم که در حال صعود است.» [زمهر افروخته، سید علی تهرانی ص111] کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای هنجار شکنان حیا و عفت در یکی از پارک های تهران سخنان صریح و تند مردم در مورد این ماجرا و پشت پرده این ماجرا که هدف تضعیف پلیس را داره روایت مردم که در صحنه بودند را ببینید که توله های مسیح علی نژاد جولان در این شهر میدن و میگن کسی نباید به ما کار داشته باشه!! اما خود مثل زامبی به جون مامور پلیس می یفتن !!اگه دست هم بهشون بزنی فاز مظلومیت میگیرن! البته با چاشنی فحاشی!!چهار نماینده اصلاح طلب هم مثل محمود صادقی و پروانه سلحشور ازشون حمایت میکنند! @mobahesegroup
گاف سلطان تحریم برخلاف ادعای وزیر خزانه داری آمریکا که تحریم‌های جدید آمریکا میلیاردها دلار از دارایی های ایران رو مسدود میکنه، این فهرست جدید هیچ تحریم جدید اقتصادی علیه ایران رو شامل نمیشه! 🔹چرا که ترامپ عملا کل اقتصاد ایران رو تحریم کرده و هیچ برگه جدیدی برای رو کردن نداره! 🔹در اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران؛ رئیس جمهوری آمریکا امام خمینی را تحریم کرد. @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | آغاز عصرِ ماشین‌ 🔰 ماشین‌ها به انسان خدمت میکنند یا انسان‌ها به ماشین؟‌ ‌ @mobahesegroup
✖️یکی از دروغ های امروز فضای مجازی جمله ۱۳ سال ثبات و ارزانی در دوران نخست وزیری هویداست. 🔺سلطنت طلب ها و بهایی ها این توهمات رو به وفور در فضای مجازی منتشر کردند. 🔘 متاسفانه سلبریتی هایی هم هستن که سخنگوی این جماعت شده اند و این خزعبلات رو تکرار می کنند. @mobahesegroup