▪️ عضو سابق پارلمان کویت
دیروز عبیدالله به امام حسین ع در کربلا نامه نوشت و داد به عمرسعد تا امام جوابش رو بده و امام ع فرمود جوابی نمیدهم
و حالا تاریخ تکرار میشود
[ایت الله] خامنهای : جوابی به او نمیدهم
💬 أخٌفيالله۲
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️صحبتهای تکان دهنده معصومه آقا پور درباره وضعیت وزارت اقتصاد:
🔻وزارت اقتصاد در جنگ اقتصادی علاوه بر اینکه در خاکریز نیست در پارکینگ خاک میخورد
@mobahesegroup
مافیای واردات توتون و کاغذ سیگار / تخصیص ارز دولتی به "سیگار"
معاون وزیر بهداشت:
متاسفانه به جای دارو و تجهیزات پزشکی ارز نیمایی به واردات توتون میدهند
مافیای قدرتمند در واردات توتون و کاغذ سیگار دست دارند
١۶ میلیون دلار ارز دولتی ۴٢٠٠ تومانی به کاغذ سیگار دادند؛
در حالی که ما برای ارز دولتی دارو باید چانه زنی کنیم.
📜 نظریه ولایت فقیه از نظر تا عمل
(قسمت چهارم)
تفاوت نگاه امام با سایر علمای هم عصر ایشان
طرح نظریه ی ولایت فقیه و ارائه ی راهکارهای عملی برای مبارزه در راه دستیابی به آن، یکی از مهم ترین اقدامات امام رحمةالله علیه در دوران تبعید بود و همین نکته است که نظریه ی امام رحمةالله علیه را از نظرات علمای هم عصر خود متمایز می کند؛ چراکه علما در اینکه فقیه عادل ولایت دارد، اتفاق نظر دارند، اما اختلاف بر سر محدوده ی اختیارات و شئون ولایت فقیه و مهم تر از آن، وجوب زمینه سازی برای تحقق حکومت اسلامی است. امام رحمةالله علیه برخلاف آنها نه تنها تشکیل حکومت مبتنی بر ولایت فقیه را ممکن می دانستند، بلکه آن را لازم و فراهم کردن شرایط تشکیل آن، از جمله قیام علیه حکومت جائر را واجب می دانستند.[ این در حالی است که بسیاری از فقها، پذیرش ولایت را در صورتی برای فقیه واجب می دانستند که شرایط تشکیل حکومت فراهم باشد، ولی فراهم کردن این شرایط و مقدمات را بر فقیه واجب نمی دانستند.
ادامه دارد...
#ولایت_مطلقه_فقیه ☀️
👇👇👇
@mobahesegroup
همین یک آیه از سوره نساء کافی است تا بدانیم اینها کلام خدا نیست
⁉️متن شبهه:👇👇👇
همین یک آیه از سوره نساء کافی است تا بدانیم اینها کلام خدا نیست
وَالْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ إِلاَّ ما مَلَكَتْ
ترجمه: و زنان شوهر دار (بر شما حرام شد) مگر آنها را که (از راه اسارت) به حکم خدا مالک شده اید.
✅پاسخ :👇👇👇
@mobahesegroup
همین یک آیه از سوره نساء کافی است تا بدانیم اینها کلام خدا نیست
⁉️متن شبهه:👇👇👇
همین یک آیه از سوره نساء کافی است تا بدانیم اینها کلام خدا نیست
وَالْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ إِلاَّ ما مَلَكَتْ
ترجمه: و زنان شوهر دار (بر شما حرام شد) مگر آنها را که (از راه اسارت) به حکم خدا مالک شده اید.
✅پاسخ اجمالی:👇👇👇
1️⃣ در ابتدا لازم است بیان شود از منظر اسلام هر قوم و آئینی ازدواجی مختص به خود دارد که محترم و مشروع است. از همین رو زنای با کفار معنا دارد و کسی که با کافری زنا کند نیز حدود الهی بر او جاری میشود: اگر مرد مسلمانی با زن کافر ذمی زنا کند، حکم او همان حکم زنا با زن مسلمان است.
▫️ همانطور که خداوند در آیه 8 سوره ممتحنه میفرماید: خدا شما را از نیكى كردن و رعایت عدالت نسبت به كسانى كه در راه دین با شما پیكار نكردند و از خانه و دیارتان بیرون نراندند منع نمىكند چرا كه خداوند عدالت پیشگان را دوست دارد.
2️⃣ اما در بحث کنیز و کنیز گرفتن؛ کنیز گرفتن تنها از گروهی جایز است که دست به سلاح برده اند و علیه مسلمانان اقدام کرده اند. در حقیقت این دسته از افراد باید به جای نگهداری در کمپ یا زندان، به عنوان شهروند درجه دو در جامعه زندگی کنند تا با آداب زندگی جدید آشنا شوند و بعد از مدتی با راه های متعددی که اسلام قرار داده، آزاد شوند.
3️⃣ فلسفه حکم کنیزی زنان کافران حربی بر این استدلال استوار است که: اين گونه زنان يا بايد به محيط «كفر» بازگردانده شوند، يا بدون شوهر در ميان مسلمانان بمانند و يا رابطه آنان با شوهران سابق قطع شود و از نو ازدواج کنند. صورت اول بر خلاف اصول تربيتى اسلام است چرا که اسلام برای هدایت آمده نه آنکه پس از جنگ با کفار، آنها را به حال خود وا گذارد. صورت دوم ظالمانه است چرا که ازدواج و نیاز زن و شوهر به هم یک امر غیر قابل انکار و حتمی است که اگر اسلام بخواهد جلوی آن را بگیرد ظلم کرده است، بنابراين تنها راه صحیح و معقول ابتدا اعلام طلاق و جدایی همسران کافران با تحقق اسارت و تفکیک آن ها از جامعه کفار بوده و سپس ورود تدریجی و نظام مند زنان کفار در جامعه اسلامی می باشد.
4️⃣ این نکته را نباید فراموش کرد ممکن بود پیروز جنگ، غیر مسلمانان باشند و ایشان برای نحوه رفتار با مسلمانان از هیچ قاعده ای پیروی نمیکردند. اما اگر مسلمانان پیروز شوند، فقط حق دارند مردان و زنان حاضر در میدان جنگ را به بردگی بگیرند تا سپس با طرح و برنامه حساب شده ای تدریجا آزاد شده و جذب جامعه گردند. این طرح اسلامی، موادی دارد که می توان اینگونه از آن ها نام برد:
▫️ماده اول – بستن سرچشمه هاى بردگى
▫️ماده دوم – گشودن دریچه آزادى
▫️ماده سوم – احیاى شخصیت بردگان
▫️ماده چهارم – رفتار انسانى با بردگان
▫️ماده پنجم – اعلام انسان فروشى بعنوان بدترین کار
📌یکی از مصادیق این مواد گفته شده، رفتار امام سجاد(ع) با بردگان و کنیزان بود. ایشان طبق روایات بیش از ۵۰ هزار و اعتقاد برخی ۱۰۰ هزار برده و کنیز را به بهانه های آزاد کردند. رفتار انسانی امام، با به اصطلاح بردگانی که اتفاقا در محضر ایشان آموزش اسلام و زندگی حقیقی را دیده بودند زبانزد خاص و عام گردیده بود.
5️⃣ توجه به این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است که اسلام هرگز ابداع کننده بردگی نبوده است و به جهت جلوگیری از آسیب های مختلف مالی و جسمی به قشر بزرگی از جامعه آن دوران همواره به سرنوشت دردناک بردگان در گذشته به عنوان یک معضل بزرگ اجتماعی نگریسته و به جای اعلام ممنوعیت آنی بردگی، با احکام و دستورات خود سعی در نظام مند کردن و ریشه کن سازی تدریجی این مسئله داشته است.
📌یکی از روش های ریشه کن سازی بردگی، احکام کفاره و جبران خطاها از طریق آزاد سازی بردگان است. اسلام سعی کرده علاوه بر تشویق بر عدم برده داری، از راه اجبار مسلمانان در جبران خطاهایشان، به تدریج برده داری را به صفر برساند.
@mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
نفي شرك در خواندن قرآن و زيارت نامه و نماز زيارت در حرم اولياء
⁉️پرسش :👇👇👇
آيا خواندن قرآن و زيارت نامه و نماز زيارت در حرم اولياء و اهل بیت(علیهم السلام) شرك است؟
✅پاسخ اجمالی:👇👇👇
هديه دادن به مؤمن از اصول اخلاقی اسلام است که پیامبر(ص) بسیار بر آن سفارش نموده اند. خواندن قرآن و زيارت نامه و نماز هدیه ای است که براى ارواح والدين و مؤمنين می فرستیم. از عايشه نقل شده: پيامبر(ص) فرمود: به من امر شد به بقيع روم براى آنها دعا كنم و نماز بخوانم. حتی ابن تيميه گفته: باتفاق رؤساى مذاهب، ميت از نماز، روزه، قرائت قرآن، صدقه و مانند اينها كه زنده انجام مى دهد بهره مى برد. آری زيارت نامه و نماز كه از آغاز تا فرجامش ذكر است و حمد و ستايش خدا نه تنها شرك نيست كه توحيد محض است.
پاسخ تفصیلی در پست بعدی👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
نفي شرك در خواندن قرآن و زيارت نامه و نماز زيارت در حرم اولياء
⁉️پرسش :👇👇👇
آيا خواندن قرآن و زيارت نامه و نماز زيارت در حرم اولياء و اهل بیت(علیهم السلام) شرك است؟
✅پاسخ اجمالی:👇👇
هديه دادن به مؤمن از اصول اخلاقی اسلام است که پیامبر(ص) بسیار بر آن سفارش نموده اند. خواندن قرآن و زيارت نامه و نماز هدیه ای است که براى ارواح والدين و مؤمنين می فرستیم. از عايشه نقل شده: پيامبر(ص) فرمود: به من امر شد به بقيع روم براى آنها دعا كنم و نماز بخوانم. حتی ابن تيميه گفته: باتفاق رؤساى مذاهب، ميت از نماز، روزه، قرائت قرآن، صدقه و مانند اينها كه زنده انجام مى دهد بهره مى برد. آری زيارت نامه و نماز كه از آغاز تا فرجامش ذكر است و حمد و ستايش خدا نه تنها شرك نيست كه توحيد محض است.
✅پاسخ تفصیلی:👇👇👇
با پرسش چند سؤال كه پاسخ روشنى دارند به تشريح و پاسخگويى سؤال فوق مي پردازيم.
آيا به هنگام عيادت بيماران ، بردن هديه كار ناپسندى است؟
آيه به هنگام ديدار دوست، بردن هديه اى هر چند كوچك، كار زشتى بوده و نشانه اى از شرك در آن است؟
آيا در هنگام ملاقات و ديدار يكى از عزيزانى كه مدتى است او را نديده ايد، روبوسى و مصافحه نشانه پرستش آن فرد مى باشد و كار زشت و ناپسندى است؟
در كتب اخبار و روايات، بابى تحت عنوان «ثواب هديه دادن به مؤمن» وجود دارد و رسول گرامى اسلام (صلى الله عليه و آله) هم بر آن سفارش نموده اند. بنابراين زمانى كه شخصى به ديدار و ملاقات كسى مى رود، هديه بردن او نشانه اى از انسانيت اوست و از نظر اسلام نيز مستحب مؤكّد است. حال هنگامى كه به ديدار يكى از دوستان يا بستگان متوفى خود مى رويد، چه هديه اى مى توان برايش برد؟ آيا مى توان برای او هدیه مادی برد؟ يا اين كه با قرآن خواندن، صلوات فرستادن، دعا كردن، ذكر و نماز خواندن و ... برايش خيرات مى فرستيد؟ به دليل آشكار و واضح بودن پاسخ اين سؤال، توصيه شده است تا براى ارواح والدين و مؤمنين نماز هديه نماييد. نماز هديه بايد دقيقاً ويژگى بقيه نمازهاى يوميه را داشته باشد و عيناً مانند آن ها باشد، يعنى هم قربه الى اللَّه و هم رو به قبله باشد. دراين صورت خواندن چنين نماز هديه اى با شرايط فوق، چه نشانه اى از شرك مى توان يافت؟!
ضمن اينكه احمد بن حنبل در مسند و ابن شبه در تاريخ مدينه، از عايشه نقل مى كند: پيامبر رفتند و بازگشتند سؤال كردم كجا بوديد؟ فرمود: به من امر شد به بقيع بروم براى آن ها دعا كنم و براي آن ها نماز بخوانم.(1)
علامه امينى در كتاب شريف «الغدير» 22 حديث متواتر از كتب معتبر اهل سنت نقل كرده است و 42 كلام از ائمه اهل سنت در تأكيد استحباب زيارت قبر پيامبر مى آورد و متون زيارت را نقل مى فرمايد. (2)
و فاكهى در حسن الأدب و غزالى در احياء علوم الدين براى ائمه بقيع و شهدای «احد» زيارت نامه هايى نقل كرده اند.(3)
بر اين اساس است كه پيشوايان دينى تأكيد نموده اند كه زائرين پس از زيارت اولیاء الهی و خواندن زيارت نامه، دو ركعت نماز قربة الى اللَّه خوانده و ثوابش را نثار روح آن ها نمايند.
در مورد زيارت نامه ائمه (عليهم السلام) نیز به عنوان نمونه و به دنبال علاقه وافر شيعيان به اميرالمؤمنين على (عليه السلام) طبيعى است كه پس از بررسى آداب زيارت آن امام، چنانچه آثار شرك در زيارت نامه امام على (عليه السلام) وجود نداشته باشد، منطقى است كه در زيارت نامه بقيه ائمه (عليهم السلام) كه اولاد او مى باشند نيز آثار شرك وجود نداشته باشد.
در آداب زيارت ايشان آمده است: چون به خندق كوفه رسيدى بگو «اللَّه أكبر أهل الكبرياء و المجد و العظمة اللَّه أكبر أهل التكبير و التقديس ...»، و چون به دروازه نجف رسيدى بگو «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدانا لِهذا وَ ما كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْ لا أَنْ هَدانَا اللَّهُ ...»، و چون به در ورودى صحن مطهر رسيدى بخوان «أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ ...»، و وقتى كه به بقعه مباركه رسيدى بخوان «أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ ...». سپس زيارت هاى گوناگون ديگرى كه شامل سلام بر پيامبر و اميرالمؤمنين (عليه السلام) است را بخواند. پس از اتمام زيارت نامه، دو ركعت نماز به عنوان هديه براى آن امام بخواند. نماز هم بايد با همان ويژگى فوق و با نيت تقرب به خدا و رو به قبله باشد. پس از فراغت از نماز و در تعقيبات نماز، اين دعا را بايد بخواند «پروردگارا دو ركعت نماز به سوى سيد و مولاى خود، ولى تو و برادر رسول تو، اميرالمؤمنين على ابن ابى طالب (عليه السلام) هديه نمودم ...».(4)
ادامه در پست بعدی👇👇👇👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پست بالا👆👆🔻👇👇👇
آيا زيارت نامه و نماز كه از آغاز تا فرجامش ذكر است و حمد و ستايش خدا و وحدانيت حق و شهادت به رسالت محمد (صلى الله عليه و آله)، اگر على (عليه السلام) را عبد صالح خدا بخواند شرك است؟! بايد گفت نه تنها شرك نيست كه توحيد محض است؟! (5)
ضمن اينكه شيعيان هركجا و هر نمازى كه مي خوانند چنانچه بخواهند نيت نماز را به زبان بياورند مى گويند: «نماز مى خوانم قربة الى اللَّه» و هرگز به ذهنشان هم خطور نمى كند كه- العياذ باللَّه- «نماز مى خوانم قربةً الى صاحب القبر» و نماز زيارت نيز كه مى خوانند همين گونه نيت مى كنند و نماز را «قربةً الى اللَّه» مى خوانند و ثواب آنرا به صاحب قبر هديه مى كنند، همان گونه كه مثلًا در دعاى بعد از نماز زيارت امام حسين (عليه السلام) مى گويند:
«اللهم انّى صَلَيّتُ و رَكَعتُ و سَجَدتُ لك وَحْدَكَ لاشريكَ لكَ لأنّ الصَّلاة والرّكوع والسُّجودَ لايكونُ الا لك ... اللَّهم وَ هاتانِ الرَّكعتانِ هَديّةٌ مِنّى الى مولاىَ الحسين بن علىّ (عليهما السلام)»؛(6)
(خدايا نماز خواندم و ركوع كردم و سجده كردم براى تو، تو يكتايى هيچ شريكى براى تو نيست، براى اينكه هيچ نماز و ركوع و سجودى نيست مگر براى تو ... خداوندا اين دو ركعت نماز را هديه نمودم به مولايم حسين بن على (عليهما السلام)». (7)
گذشته از اينها، ابن تيميه كه از پيشتازان افكار ضّد تشيع - بلكه اكثر مسلمانان - بوده گفته است: باتفاق رؤساى مذاهب، ميت از نماز، روزه، قرائت قرآن، صدقه و مانند اينها كه زنده انجام مى دهد بهره مى برد.(8)
و ابن قيم كه يكى ديگر از بزرگان آنها است گفته است: مسلمانان براى اموات طلب مغفرت كنند، صدقه بدهند، حج بجا آورند روزه بگيرند، نماز و قرآن و ذكر انجام دهند، ثوابش به اموات مى رسد و [گفته است:] جمهور سلف بر اين مطلب اتفاق دارند.(9)
همچنین بن باز گفته است: ثواب صدقه، حج و عمره، اداى ديون ميت، دعا و استغفار، به ميت مى رسد ولى افضل و بهتر اين است كه قرآن و نماز و طواف براى ميت انجام ندهند.(10)
در کتاب «الفقه على المذاهب الاربعة» در زيارت قبور است كه: «ينبغى للزائر الاشتغال بالدعاء و التضرع و الاعتبار بالموتى وقراءة القرآن للميت فان ذلك ينفع الميت على الاصح ...»؛
(سزاوار است زائر قبور، دعا و تضرع كند و از مرده ها عبرت بگيرد و براى ميت قرآن بخواند كه بنابر اصحّ، ميت از قرآن خواندن زائر منتفع و بهره مند مى شود).(11)
شيعيان هم در کنار قبور، قرآن ودعا و نماز را براى خدا مى خوانند و ثواب آنرا هديه مى كنند و هرگز براى صاحب قبر نماز نمى خوانند و او را عبادت و پرستش نمى كنند.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢آیا امام خمینی براستی کامگیری جنسی از دختربچه و نوزاد شیرخواره را جایز دانسته بود یا این یک تهمت است؟👆
تفخیذ رضیعه در تحریر الوسیله
فایل صوتی ۱۴ دقیقه ای
@mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
💢آیا امام خمینی براستی کامگیری جنسی از دختربچه و نوزاد شیرخواره را جایز دانسته بود یا این یک تهمت ا
⛔️ نفوذ جریان #برانداز_فرهنگی در صدا و سیما...!
🔻#دوباره صدا و سیما، یک جفت زن و شوهر اینستاگرامی را که افتضاحات غیر اخلاقیشان (رقص دونفره و پارتی شبانه و...) فضای مجازی را به گند کشیده است، به عنوان زوج مثلا خوشبخت، در برنامه #وقتشه جلوی تلوزیون آورده است!
❗️اگر همان یکبار بود، شاید میشد آن را اتفاقی تلقی کرد، ولی وقتی این اتفاق تکرار میشود، در کنار سایر اتفاقاتِ بدِ ضدفرهنگی، تنها میتوان چنین نتیجه گرفت، که یک جریانِ برانداز فرهنگی پشت تمام این قضایاست...!
از صدا و سیما که آبی گرم نمیشود، دستگاههای امنیتی باید ورود کنند و حرکت این جریان خبیث را متوقف کنند.