فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
.
روایت حجت الاسلام عالی
از امام باقر علیهالسلام در مورد انقلاب اسلامی ایران و اتصالش به ظهور امام زمان عج
(ان شاء اللَّه)
.
برای اطمینان قلوب اون دوستانی که از سرنوشت این انقلاب نگرانند.
#ظهور #امام_زمان_عج #منجی #بشارت #امام_مهدی #انقلاب_اسلامی #جمهوری_اسلامی #امام_خمینی #آینده_انقلاب #بیت_رهبری #حجت_الاسلام_عالی #عالی #سخنرانی #سخنزانی #کلیپ #فیلم #آخرالزمان #امام_باقر #امام_باقر_ع #استاد_عالی #انتظار #غروب_جمعه
@mobahesegroup
#سحر_خیزی
سیره علما درباب سحرخیزی
🔹محدث قمی
در شرح حال محدث گران مایه، حاج شیخ عباس قمی آورده اند:
وی در تمام دوره سال، در چهار فصل، حداقل یک ساعت قبل از طلوع فجر بیدار، و مشغول نماز و تهجد بود. به عبادت آخر شب و قبل از سپیده دم اهمیت زیاد می داد و معتقد بود که بهترین اعمال مستحبی، عبادت و تهجد است.
فرزند بزرگش می گوید: «تا آنجا که من به خاطر دارم، بیداری آخر شب از او فوت نشد؛ حتی در سفرها این شیوه عملی می شد.»
📓علی دوانی، حاج شیخ عباس قمی؛ مرد تقوا و فضیلت، ص 61
@mobahesegroup
بررسی مطلبی که توسط کانال ها و اینستاگرام و ... در فضای مجازی پخش شده
با اشاره بی غیرتی مردم ایران !
به مدت یکسال پروژه زنان مشهدی و اعراب عراقی جهت برانگیختن خشم عمومی و ایجاد اختلاف و بدبینی بین دو همسایه در شبکههای مجازی در جریان است.
پیوست را ببینید.
@mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
بررسی مطلبی که توسط کانال ها و اینستاگرام و ... در فضای مجازی پخش شده با اشاره بی غیرتی مردم ایرا
بررسی مطلبی که توسط کانال ها و اینستاگرام و ... در فضای مجازی پخش شده
با اشاره بی غیرتی مردم ایران !
به مدت یکسال پروژه زنان مشهدی و اعراب عراقی جهت برانگیختن خشم عمومی و ایجاد اختلاف و بدبینی بین دو همسایه در شبکههای مجازی در جریان است.
پیوست را ببینید.
تحلیل ابتدایی، مشکوک بودن موارد اینچنینی را آشکار می کند چنین مطلبی در سایت ها نیافتیم اما فضای مجازی مملو است از اسکرین شات !
چند سوال :
۱ چرا آدرس سایت منتشرکننده اعلام نمیشود و فقط مجموعهای از تصاویر و نوشته که براحتی قابل جعل است منتشر می شود؟
البته حتی اگر سایتی نیز معرفی میشد نیازمند بررسی اصالت آنست.
۲ فرض کنیم که چنین هم باشد. چرا فقط زنان مشهد؟! روسپیگری مخصوص شهر خاصی است؟ آیا هدف از اعلام یک شهر برانگیختن بیشتر احساسات و خشم نیست؟
۳ چگونه ممکن است شماره سری ثبت شدهها همه از مشهد باشد. آیا این امر عجیب نیست؟ اصلا چه لزومی داشت نام شهر ارایه شود؟ مشکوک نیست؟
۴ اما آیا زنان روسپی ایرانی در سایر کشورهای عربی حضور ندارند؟ آیا به میل خود چنین نمی کنند؟ آیا فقط فقر عامل آنست؟ آیا باید فقط مردان عرب را برای چنین امری مقصر دانست نه زنانی که خود را عرضه می کنند؟
۵ آیا مردان ایرانی در سایر کشورها از جمله کشورهای عربی و یا ترکیه یا تایلند بدنبال روسپیان نیستند؟ از اینجهت باید همه ایرانیها را ملامت کرد؟
اصولا این بازار عرضه و تقاضا همه جا وجود دارد از جمله قم و مشهد و گردش تیلیاردی مالی در جهان دارد
اینکه اصالت معاملهگران از چه کشوری باشد یا فاعل و مفعول چه ملیتی داشته باشد تا این حد اهمیت دارد؟
از انتشار چنین پیامهایی خودداری کنید. چون هدف اصلی حسادت و ضربه زدن به اعتماد دو ملت است در زمانی که نیازمند همراهی یکدیگرند توجه کنیم که عراق نزدیک ترین کشور به ماست و بعلت نوع فرهنگ مصرف مردم ان تولید کنندگان غیر حرفه ای ایرانی تنها مقصد صادراتشان این کشور است و بخش عمده اقتصاد ما به این کشور مصرف کننده وابسته شده
هدف از قرار دادن عکس زنان ایرانی در سایتهای صیغه یابی چیست؟
اینجا را ببینید 👇
mashreghnews.ir/news/967396/هدف-از-قرار-دادن-عکس-زنان-ایرانی-در-سایت-های-صیغه-یابی-چیست
هوشیار باشید.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
پخش عکس بانوان فرهیخته ایرانی در مطالب بالا سراسر دروغ و صرفاً برای ایجاد نفاق و دشمنی بین مردم ایران و عراق می باشد
ایشون خانم دکتر فریده درودگر عضو کادر پزشکی بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نگاه در تهران می باشند
#دروغها_را_باور_نکنید
شبکه های مجازی کارشان دروغ افکنی است
@mobahesegroup
بی شرفی دشمنان از یک طرف
اما خودفروختگی و زود باوری عدهای از مردم که این دروغ ها را باور می کنند و مطالب آن را با خوشحالی از اینکه کار های نظام را رسوا کرده اند منتشر می کنند از طرف دیگر
آیا وقت آن نرسیده که کمی با بصیرت باشید
ایشان خانم دکتر نرگس اسفینی فراهانی چشم پزشک میباشند
@mobahesegroup
ایشان خانم زهره افشار قوچانی وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز هستند
مابقی تصاویر نیز همانند این چند تا از بین تصاویر داخل سایت های اینترنتی برداشته شده است
با بصیرت باشید
اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید و بجای باور این شایعات و انتشار پیروزمندانه ی آنها سرتان را پایین انداخته و از اینکه آب به آسیاب دشمن میریزید شرمنده باشید
@mobahesegroup
#ظریف : جیسون رضاییان #خبرنگار معتدلی بود !!!
پیام دهکردی ، بازیگر نقش #جیسون_رضاییان در سریال #گاندو به روزنامه صبح نو گفته :
همین که #آمریکا برای آزادی جیسون رضاییان یکمیلیارد و ۷۰۰میلیون دلار هزینه کرده بهنظرم بزرگترین سند #جاسوسی این فرد است.
جیسون رضاییان همانقدر خائن است که #خاوری .
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
❓ حکم بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام زاده ها؟
❓ پرسش: بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام زاده ها چه حكمي دارد؟
✔ پاسخ اجمالی:👇👇👇
اين كار نه تنها بدعت و حرام نيست بلكه ريشه در رفتار پيامبران پيشين دارد. مانند: بوسيدن سنگ حجرالاسود و لمس كردن پيراهن يوسف(ع) و ماليدن آن بر چشم.
بوسيدن قبور ائمه(ع) از روى «محبت» است نه از روى «عبوديت». آيا بوسيدن فرزند، يا عكس و وسائل يادگار او، شرك است؟!
ضمن اينكه برخي از علماى اهل سنّت مثل عبداللَه فرزند احمد بن حنبل، رملي شافعي، محب الدين طبري و... نيز بوسيدن و تبرك جستن به قبر اولياء را جايز دانسته اند.
#زیارت
#وهابیت
#حرم
#عتبات
#مزار
#ضریح
#بوسیدن_ضریح
#نماز
#دعا
#اولیاء
#زيارت_نامه
✍️ پاسخ تفصيلي:
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
پاسخ تفصیلی:
درباره بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام زاده ها و اشياى متعلق به آنان بايد گفت: اين كار نه تنها بدعت و حرام نيست بلكه به دليل متبرك بودن آن ها ريشه در رفتار پيامبران پيشين نيز دارد. در قرآن مجيد آمده است كه وقتى حضرت يوسف خود را به برادرانش معرفى نمود و آن ها را مورد عفو و بخشش قرار داد، به آن ها گفت: «اذْهَبُوا بِقَمِيصِي هذا فَأَلْقُوهُ عَلى وَجْهِ أَبِي يَأْتِ بَصِيراً»؛ (پيراهنم را با خود نزد پدرم ببريد و بر صورتش افكنيد تا ديدگانش بينا گردد).(1) سپس در جاى ديگرى از همين سوره آمده است: «فَلَمَّا أَنْ جاءَ الْبَشِيرُ أَلْقاهُ عَلى وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِيراً»؛ (چون مژده دهنده نزد پدر آمد، پيراهن را بر صورت پدر افكند و يعقوب بينايى خود را بازيافت).(2)
آيا مى توان رفتار اين دو پيامبر الهى- يوسف صديق كه توصيه به ماليدن پيراهن بر چشمان پدرش نموده و يعقوب كه آن را انجام داده است - را شرك به خدا و حرام دانست؟ آن هم داستانى كه از زبان قرآن مجيد نقل شده است؟
علاوه بر اين، در صحيح بخارى از عبداللَّه بن عمر نقل شده است كه: «پيامبر را در حالى ديدم كه حجرالاسود را لمس مى كرد و مى بوسيد».(3) بر همين مبنا است كه كليه مسلمين جهان به هنگام زيارت خانه خدا، براى لمس كردن و بوسيدن حجرالاسود مدتها به صف مى ايستند.
حال كه بوسيدن سنگ حجرالاسود و لمس كردن پيراهن يوسف و ماليدن بر چشم مجاز مى باشد، بديهى است كه مى توان در و ديوار و ضريح امامان را لمس نمود و بوسيد، زيرا تفاوتى بين اشيا - از جهت متبرك بودن آن ها - وجود ندارد؟!
بايد توجه داشت بوسيدن قبور ائمه از روى «محبت» است نه از روى «عبوديت»، و آيا هركسى را كه از روى محبت بوسيدند، عبادت كرده اند؟!! و آيا بوسيدن فرزند، بوسيدن عكس و يا وسائلى كه يادگار فرزندى است كه به مسافرت رفته و يا از دنيا رفته، شرك است؟! وقتي آنها شرك نباشد بوسيدن قبور اولياء از روي محبت نيز شرك نمي باشد.
ضمن اينكه برخي از علماى اهل سنّت بوسيدن قبر و تبرك جستن به قبر اولياء را جايز دانسته اند از جمله:
1. عبداللَّه فرزند احمد بن حنبل مى گويد از پدرم سؤال شد كه مس منبر رسول اللَّه و تبرك به آن و بوسيدن قبر شريف به قصد ثواب چه حكمى دارد؟ پدرم گفت اشكالى ندارد.(4)
2. رملى شافعى: تبرك به قبر پيامبر و يا علما و يا اوليا جائز است و بوسيدن و استلام آن اشكالى ندارد.(5)
3. محب الدين طبرى شافعى: بوسيدن قبر و دست گذاشتن بر روى آن جايز است و سيره عمل علماء و صالحان بر آن است.(6)
4. علامة احمد بن محمد مقرى مالكى، متوفى در سال 1041 ه در «فتح المتعال بصفة النعال» به نقل از ولى الدين عراقى گفته است: حافظ ابو سعيد بن علا گفته است: در گفتار احمد بن حنبل در جزوه قديمى با خط ابن ناصر (7) و ديگر از حفاظ ديده ام كه: از امام احمد در مورد بوسيدن قبر و منبر رسول خدا سؤال شد، فرمود: مانعى ندارد. او مى گويد: گفتار احمد را به ابن تيمية نشان داديم بسيار تعجب كرد و گفت: تعجب مى كنم، احمد نزد من مرد بزرگى است اما نمى دانم اين گفتار اوست يا معنى گفتار اوست؟!
او مى گويد: چه تعجبى در اين گفتار است در صورتى كه از احمد براى ما نقل شده كه: جامه شافعى را شسته و آبش را خورده است.(8)
وقتى كه او از اهل علم تا اين اندازه احترام كند، پس نسبت به صحابه و آثار انبياء (عليهم السلام) چگونه احترام خواهد نمود؟
و چقدر نيكو سروده است از قول مجنون نسبت به ليلى:
«امر على الديار ديار ليلى اقبل ذا الجدار و ذا الجدارا*** و ما حب الديار شغفن قلبى ولكن حب من سكن الديارا»؛
(از ديار ليلى مى گذرم، اين ديوار و آن ديوار را مى بوسم، علاقه به ديار ليلى دلم را تسخير نكرده، آن كسى كه در آن سكونت دارد مرا مفتون خود ساخته است).
ادامه در پست بعدی👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پست بالا👆👆 👇👇👇
۵. شيخ مشايخ شافعى ها، شافعى كوچك محمد بن احمد رملى، متوفى در در سال 1004 هـ ق در شرح «المنهاج» گفته است: مكروه است كه تابوتى كه روى قبر قرار دارد بوسيده و يا لمس شود، و بوسيدن اعتاب مقدسه، هنگام دخول براى زيارت اولياء نيز مكروه است؛ آرى اگر قصد تبرك داشته باشد كراهت ندارد چنانكه مرحوم والد به آن فتوى داده است. چنانكه تصريح كرده اند (9)كه: هر گاه از دست زدن به حجر الاسود عاجز باشد، مستحب است با عصائى به آن اشاره كند آنگاه عصا را ببوسد.(10)
6. طيب ناشرى از محب الدين طبرى شافعى نقل كرده كه: بوسيدن قبر و لمس كردنش جائز است، آنگاه گفته است، روش علماء شايسته چنين بوده و اين شعر را خوانده است:
«لو رأينا لسليمى اثرالسجدنا الف الف للاثر»؛(11) (اگر اثرى از سليمى ببينيم، هزار هزار بار براى آن سجده مى كنيم).
7. شيخ ابراهيم باجورى شافعى، در حاشيه اش بر شرح ابن قاسم عزى بر متن شيخ ابى شجاع در فقه شافعى، جلد 1 صفحه 286 گفته است: بوسيدن قبر و مس كردن آن مكروه است و مثل آن است تابوتى كه روى آن قرار مى دهند، و همچنين است بوسيدن آستانه ها هنگام داخل شدن براى زيارت اولياء، مگر آنكه قصد تبرك به آنها را داشته باشد كه در اين صورت، كراهت نخواهد داشت. و اگر از آن به خاطر ازدحام و امثال آن مثل اختلاط زن و مرد، ناتوان باشد، چنانكه در زيارت آقايم احمد البدوى واقع مى شود، در اين گونه موارد در مكانى توقف كند و از دعاء و قرآن، آنچه كه مى تواند بخواند و با دستش يا چيز ديگر اشاره به قبر كند، پس آن را ببوسد. علماء تصريح كرده اند كه اگر از مس حجر الاسود ناتوان باشد، مستحب است كه با دستش و يا عصا به سوى آن اشاره كند آنگاه آن را ببوسد و... .(12)
بوسيدن در و دیوار و عتبه و آستانه مقدّسه أئمّه معصومين (عليهم السلام) نیز شرك نمى باشد چون زائر براى اظهار أدب و تبرک، آنها را مي بوسد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup