ابتدا به چند سؤال اساسی دقت کنید،. اول آن که: آیا کسی که به قرآن کریم اشکال میکند، خودش قرآن یا دست کم آن آیهی مورد اشکال خودش را یک بار هم که شده خوانده است، یا همینطوری یک چیزی در پیامکها و وبلاگها خوانده و باور کرده است؟! - دوم آن که: آیا کسی که مدعی میشود در قرآن تناقض وجود دارد، اصلاً میداند که تناقض یعنی چه؟ فرقش با "تضاد" یا "تفاوت" و ... چیست؟ - سوم آن که اگر نه قرآن خوانده و خواندش را میداند، نه حتی ترجمه را خوانده و نه معانی این کلمات و اصطلاحات را میداند، پس چگونه حکم قطعی میکند که در آیات قرآن تناقض دارد؟! و بعد متکبرانه یک پله بالاتر میآید و مدعی میشود که وحی نیست – بعد یک پله بالاتر میآید و سؤال اعتراضی و انتقادی خود را با لحن توهینآمیز (که حذف و اصلاح شد) طرح میکند؟! پس معلوم میشود که درد و منظور چیز دیگری است، وگرنه این سؤالات و حتی شبهات، همگی در فضای سلامت، قابل طرح، بحث و پاسخگویی میباشد.
بیتردید اگر به شخصی که اینگونه با طرح سؤال مدعی میشود، پس از پاسخ گفته شد: «دیدی این تویی که بیسوادی»، خیلی ناراحت میشود و میگوید: جرا تند گفتنی و اهانت کردی؟! در حالی که خودش به خدا، پیامبر عظیم الشأن صلوات الله علیه و آله، و قرآن کریم، با بدترین الحان و الفاظ توهین میکند!
پس بهتر است که ما با اصلاح ادبیات، از جدل باطل بپرهیزیم و موارد سؤال را به عنوان سؤال مورد بحث قرار دهیم.
ادامه در پست بعدی👇👇👇
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔮🔮ادامه پاسخ👇👇
الف - سه یا دو گروه:
در سوره الواقعه، آیه 7 میفرماید: «وَكُنتُمْ أَزْوَاجًا ثَلَاثَةً – و شما سه گروه شوید» و سپس توضیح داده که این سه گروه عبارت است از: کسانی اهل یُمن هستند (أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ) – و کسانی که اهل شقاوت و بدبختی هستند (أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ) – و کسانی که در نیکی و رشد اهل سبقت از دیگران هستند (السَّابِقُونَ).
در سوره البلد، آیه 18، صفات و رفتار نیکو که از جمله آنها آزاد کردن بندگان و اطعام گرسنگان و ... میباشد را بیان نموده و ختم به «ثُمَّ كَانَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ وَتَوَاصَوْا بِالْمَرْحَمَةِ - علاوه بر اين از زمره كسانى باشد كه گرويده و يكديگر را به شكيبايى و مهربانى سفارش كردهاند» نموده و فرموده: این اوصاف اصحاب یمین است (أُوْلَئِكَ أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ – اینها اصحاب یمن و میمنت (سعادت) هستند)
و در همین سوره آیه 19 صفات اصحاب شمال را بیان داشته و میفرماید: «وَالَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا هُمْ أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ - و كسانى كه به انكار نشانههاى ما پرداختهاند آنان ناخجستگان شوم هستند».
*- خب حالا تناقضش کجاست؟ از کجا آوردید که یک جا گفته شما را به سه گروه تقسیم میکنیم و جای دیگر گفته که خیر به دو گروه تقسیم میکنیم، که این همه داوری راجع به قرآن کردید؟ آیا یک معنی غلط و سر خود درآوردن، و آن را به قرآن کریم نسبت دادن، با سوادی است یا نقد عالمانه، یا عناد مغرضانه؟
در یک آیه فرموده شما سه گروه میشوید؛ در آیاتی دیگری این سه گروه را توصیف کرده است. آیا این تناقض است؟
اگر شما در یک بیان بگویید: در این مدرسه سه گروه دانشآموز وجود دارد که عبارتند از: نخبگان؛ تلاشگران برای کسب علم؛ و افراد تنبل و بیسواد – بعد هر گروه یا یک و یا دو گروه را توصیف کنید، میشود تناقض؟!
اینجاست که پرسیده میشود: «آیا میدانید که تناقض یعنی چه؟!»
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔮و ادامه پاسخ👇👇👇
ب – فرشته یا فرشتگان مرگ:
اگر در یک آیه بفرماید: آن که جان شما را میگیرد، فرشته رزق، یا فرشته کار دیگری نیست، بلکه "فرشته مرگ" است؛ بعد در آیهی دیگری بفرماید که تعداد آنها نیز یکی و دوتا نیست و گمان نکنید که فقط حضرت عزرائیل علیه السلام فرشته مرگ است و او به تنهایی جان همه را میگیرد و جنودی ندارد، خیر بلکه تعداد بسیاری فرشته مرگ هستند، میشود تناقض؟!
اگر شما بگویید: آن که به شما درس میدهد "معلم" است، یعنی مدیر مدرسه یا دربان آن نیست و بعد بگویید که معلمان در کلاسهای متفاوت به شما درس میدهند، تناقض است؟!
*- در سوره السجدة، آیه 11، با اشاره به این که هر کسی فرشتهای دارد که موکل مرگ اوست، میفرماید:
«قُلْ يَتَوَفَّاكُم مَّلَكُ الْمَوْتِ الَّذِي وُكِّلَ بِكُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ»
ترجمه: بگو فرشته مرگى كه بر شما گمارده شده جانتان را مىستاند آنگاه به سوى پروردگارتان بازگردانيده مىشويد.
*- در سوره محمد صلوات الله علیه، آیه 27، به چگونگی گرفتن جان و حال کفار و مکذبین اشاره دارد و میفرماید:
«فَكَيْفَ إِذَا تَوَفَّتْهُمْ الْمَلَائِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ»
ترجمه: پس چگونه است حالشان وقتى كه ملائكه جانشان را مىگيرند و به صورت و پشتشان مىكوبند؟
*- در آیات دیگر مثل سوره الزّمر، آیه 42 تصریح دارد که این ارواح تحویل خدا میشود؛ و خواب و بیداری را مثالی از مرگ و زنده شدن آورده است، تا انسان بتواند در این مقوله تفکر کند (البته نشانیها نویسنده در این خصوص غلط بود و سوره زلزال را ذکر نموده بود که حاکی از عدم رجوع به آیه مورد نقد است) میفرماید:
«اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنفُسَ حِينَ مَوْتِهَا وَالَّتِي لَمْ تَمُتْ فِي مَنَامِهَا فَيُمْسِكُ الَّتِي قَضَى عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَيُرْسِلُ الْأُخْرَى إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ»
ترجمه: خداوند روح انسانها را هنگام مرگشان به تمامى باز مىستاند، و [نيز] روح كسى را كه نمرده است، به هنگام خواب [قبض مىكند] پس آن [روح] را كه مرگ را بر او مقدر كرده نگاه مىدارد، و ديگرى را تا سر آمدى معيّن باز مىفرستد. قطعا در اين [امر] براى مردمى كه میاندیشند، نشانههاست.
*- خب حالا کجای این سه آیه تناقض دارد؟ اگر بفرماید آن که جان را میگیرد، فرشته مرگی است که موکل مرگ شماست – بعد بگوید که یک فرشته نیست، بلکه جمع کثیری هستند و بعد بفرماید که خدا ارواح را تحویل میگیرد (چون باید معلوم شود که حالا فرشته مرگ با این روح چه میکند)، تناقض است؟! اگر خداوند علیم و حکیم بفرماید که رازق منم، بعد بفرماید که ملک رزق دارم و بعد بفرماید که برای هر کسی فرشتهای که ملک رزق اوست گماردهام – یا بفرماید حافظ و حفیظ منم، بعد بفرماید فرشتگانی را مأمور حفظ شما کردم و ...، با هم تناقض دارند؟! یا این که خیر، بلکه چگونگی عملکرد دستگاه تحت حکومت خود در انجام فرامینش را بیان داشته است؟!
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
و ادامه پاسخ 👇👇👇
🔮هزار روز یا پنجاه هزار روز:
اگر منتقدِ معترض، که خوشحال است در قرآن کریم تناقض یافته است، حتی یک بار هم این آیات را از رو میخواند، متوجه میشد که اصلاً بحث از سال (سَنَةٍ) است و نه روز! و اگر حتی برای یافتن تناقض و گرفتن ایراد هم که شده، یک بار از رو متن یا ترجمه را میخواند، متوجه میشد که موضوع هر سه با هم متفاوت است.
اینجاست که سؤال میشود: آیا میدانید تناقض یعنی چه؟ چگونه سه موضوع متفاوت را با هم قیاس کرده و حکم دادید که تناقض وجود دارد؟!
*- در یک آیه از طلب تعجیل در عذابِ وعده داده شده سخن فرموده و افزوده که عجله نکنید. طول ایام و روزها در عالَم مَعنا، با عالم ماده متفاوت است، اگر شما بخواهید آن یک روز را بنا بر محاسبات خود (مِّمَّا تَعُدُّونَ) به شمارش درآورید و اندازهگیری کنید، برابر با هزار سال شما میشود.
«وَيَسْتَعْجِلُونَكَ بِالْعَذَابِ وَلَن يُخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ وَإِنَّ يَوْمًا عِندَ رَبِّكَ كَأَلْفِ سَنَةٍ مِّمَّا تَعُدُّونَ» (الحج، 47)
ترجمه: به شتاب از تو عذاب مىخواهند، خدا از وعده خويش تخلف نكند كه نزد پروردگار تو روزى چون هزار سال از سالهايى است كه شما مىشماريد.
*- در آیهی دیگری، به امر "تدبیر امور" تصریح دارد که از آسمان به زمین است و نه بر عکس. و البته معانی بسیار شگرف و ژرفی در این معناست، از جمله آن که بدانید از زیر پای شما که زمین است، هیچ امری تدبیر نمیشود. بعد میفرماید: حاصل این تدابیر که از آسمان به زمین رسیده، رجعت داده میشود، در روزی که مقدارش به شمارش شما، هزار سال است.
«يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ يَعْرُجُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِّمَّا تَعُدُّونَ» (السّجدة، 5)
ترجمه: اوست كه امور اين دنيا را از (ابتداء خلقت تا برپايى قيامت، به فرمانى صادر از) آسمانِ (ربوبیت خود، و فرشتگان و مأموران به هر امری در این دستگاه) به سوى اين زمين تدبير و تنظيم مىكند، سپس (نتايج حاصله تدبير) در روزى كه مقدار آن به اندازه هزار سال از سالهايى است كه شما مىشماريد به سوى (مقام ربوبى) او بالا می رود.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ 👇👇👇
🔮 در سوره و آیهای دیگری به "عروج ملائکه و روح" (روح الامین)، به سوی قیامت تصریح دارد، در روزی که طولش برابر شمارش دنیایی ما، پنجاه هزار سال است.
*- «تَعْرُجُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ» (المعارج، 4)
ترجمه: ملائكه و روح (همیشه جدا آمده، مثل سوره قدر) در روزى كه مقدار آن پنجاه هزار سال است، به سوى او عروج مىكنند.
*- خب، در یک آیه به تعجیل در عذاب اشاره دارد، و میفرماید خدا عجله ندارد. طول یک روز در عالم معنا برابر هزار سال شما در عالم ماده است – در آیه دیگری در خصوص تدبیر امور عالم سخن میگوید و بازگشت حاصل این تدابیر در روزی که به حساب ما مثل هزار سال میماند و در یک آیه دیگر، راجع به مسئله مستقل دیگری که عروج ملائکه و روح باشد سخن دارد که در یک روزی که به حساب ما پنچاه هزار سال است، سخن دارد.
حال اگر یکی فرق روز و سال را تشخیص نداد، نه تنها زبان متنی که میخواهد رد کند را بلد نبود، بلکه ترجمه را نیز نخوانده است، و بعد فقط به اعداد هزار یا پنجاه هزار توجه کرد، و سه موضوع متفاوت را به هم منطبق کرد و با هم قیاس کرد و خوشحال حکم قطعی داد که «در قرآن تناقض وجود دارد، پس وحی نیست، سخنان شخصی است، او سواد نداشته و ...»، چه پاسخی باید داد؟!
همینطور است تناقضات دیگری که در متن سؤال آمده، مثل فرشته یا فرشتگان نازل شده بر حضرت مریم علیهاالسلام و یا احکام ارث و ...؛که به دلیل پرهیز از اطاله کلام، به موارد فوق [که بسیار در فضای مجازی نیز پراکنده شده] بسنده میشود و به قول نویسندهی مدعی تناقض، این قصه ادامه دارد، چرا که مابقی انتقاداتشان به آیات قرآن کریم نیز همین طور است. حتی یکبار هم از رو نمیخوانند و اندک توجهی هم به معنا و موضوع آن نمیکنند! فقط دوست دارند به هر بهانهای که شده رد و تکذیب کنند، آن هم که نمیشود.
قرآن کریم، هم وحی نازل شده است و هم هیچ تناقض و خطایی در آن وجود ندارد.
«الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنزَلَ عَلَى عَبْدِهِ الْكِتَابَ وَلَمْ يَجْعَل لَّهُ عِوَجَا» (الکهف، 1)
ترجمه: سپاس از آن خداوندى است كه اين كتاب را بر بنده خود فرو فرستاد و در آن هيچ انحراف و كژى ننهاد.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔮🔮 متن شبهه
رهبر کبیر انقلاب و امید مستضعفین جهان(امام خمینی) همه انسان ها( از جمله مستضعفین) را حرام زاده می داند جز شیعیان.
ﻓﻌﻦ ﺍﺑﻰ ﺣﻤﺰﻩ ﻋﻦ ﺍﺑﻰ ﺟﻌﻔﺮ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻗﺎﻝ : ﻗﻠﺖ ﻟﻪ : ﺍﻥ ﺑﻌﺾ ﺍﺻﺤﺎﺑﻨﺎ ﯾﻔﺘﺮﻭﻥ ﻭﯾﻘﺬﻓﻮﻥ ﻣﻦ ﺧﺎﻟﻔﻬﻢ ﻓﻘﺎﻝ ﺍﻟﮑﻒ ﻋﻨﻬﻢ ﺍﺟﻤﻞ ﺛﻢ ﻗﺎﻝ ﯾﺎﺑﺎ ﺣﻤﺰﻩ ﺍﻥ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﮐﻠﻬﻢ ﺍﻭﻻﺩ ﺑﻐﺎﻩ ﻣﺎ ﺧﻼ ﺷﯿﻌﺘﻨﺎ. ﻭﺍﻟﻈﺎﻫﺮ ﻣﻨﻬﺎ ﺟﻮﺍﺯ ﺍﻻﻓﺘﺮﺍﺀ ﻭﺍﻟﻘﺬﻑ ﻋﻠﯿﻬﻢ ﺍﺯ ﺍﺑﯽ ﺣﻤﺰﻩ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﺑﯽ ﺟﻌﻔﺮ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮔﻔﺘﻢ: ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﯾﺎﺭﺍﻥ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻣﺨﺎﻟﻔﯿﻦ ﺷﺎﻥ ﺍﻓﺘﺮﺍ ﻭ ﺗﻬﻤﺖ ﻣﯽ ﺑﻨﺪﻧﺪ. ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﺼﺮﻑ ﺷﺪﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ. ﺳﭙﺲ ﮔﻔﺖ: ﺍﯼ ﺑﺎ ﺣﻤﺰﻩ !👈ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺟﺰ شیعیان ﻣﺎ حرام ﺯﺍﺩﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ.👉ﺁﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ این است ﮐﻪ ﺍﻓﺘﺮﺍﺀ ﻭ ﺗﻬﻤﺖ ﺑﺴﺘﻦ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺟﺎﺋﺰ می ﺑﺎﺷﺪ . مکاسب المحرمه جلد 1 صفحه 251 در ادامه هم میفرمایند حرام زاده بودن انسان ها از واضحات است که لازم نیست زیاد به آن بپردازیم!!!
🔮🔮 پاسخ
نکته مهم در متن بالا، این است که عبارت «اولاد بغاه» را حرامزاده معنا کرده است!! در ادامه،این ادعا بررسی میشود⬇️
❗️واژه بغی و اسم فاعل آن (باغی) و جمع آن (بُغاه) به معنای ظلم و ظالم است.⏪(فراهیدی، العین ج 4 ص 453).در این صورت، ترجمه صحیح این فراز از روایت⬅️ «ﯾﺎ اﺑﺎﺣﻤﺰﻩ ﺍﻥ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﮐﻠﻬﻢ ﺍﻭﻻﺩ ﺑﻐﺎﻩ ﻣﺎ ﺧﻼ ﺷﯿﻌﺘﻨﺎ» اینگونه است⏪«ای اباحمزه، همه مردم فرزندان ظالمان هستند؛ مگر پیروان ما».
حال ظالم در اینجا میتواند به معنای ظلم به ائمه (به معنای حقناشناسی) باشد و یا ظلم به خود. یعنی آنان که پیرو اهل بیت نیستند در واقع به خودشان ستم کردهاند؛ زیرا از خورشید حقیقت فاصله گرفتهاند. تعبیر «ستم کردن به خود» را قرآن کریم نیز در مورد گناهان نیز به کار برده است⬇️ (إِنَّكُمْ ظَلَمْتُمْ أَنْفُسَكُمْ بِاتِّخاذِكُمُ الْعِجْلَ- بقره 54)، یعنی ⏪«شما با انتخاب گوسالهپرستی به خودتان ظلم کردید!».
‼️واژه بُغاه (به ضم باء)،در روایتی دیگر به معنای طالب و جوینده آمده است،مانند⬅️«أَلَا وَ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ بُغَاةَ الْعِلْمِ- بدانید خداوند جویندگان دانش را دوست میدارد».⏪(کلینی، الکافی ج 1 ص 31).و باید پرسید که چرا نویسنده «بغاه» را به معنای حرامزاده،دانسته است؟ با چه شاهد لغوی و زبانشناختی؟ در صورتی که بغاه (به ضم باء) جمعِ باغی است. اساساً واژه بغی چندین معنای دیگر دارد مانند⬅️ 1⃣ طلب و خواستن (مانند: أَ فَغَيْرَ دِينِ اللّهِ يَبْغُونَ- آل عمران 83). 2⃣ فساد (مانند: إِنَّما بَغْيُكُمْ عَلى أَنْفُسِكُمْ- یونس 23) و ... . ⏪(طریحی، مجمع البحرین ج 1 ص 53).
❗️‼️تا اینجا غرضورزی (و البته بیسوادی) نویسنده آشکار شد. البته از ریشه بغی، واژه بَغیّ (به فتح باء و تشدید یاء) به معنای زنِ فاجر به کار میرود که جمعِ آن «البغایا» است نه «بُغاه» و به تصریح لغت پژوهان، این واژه تنها در مورد زن به کار میرود نه مرد. یعنی گفته نمیشود «الرجل البغیّ».
‼️‼️ برفرض که واژه «بغاه»، در اینجا به معنای زناکار باشد، (و یا اگر در نقلی دیگر بغایا ذکر شده باشد) باید گفت⬅️ الف) سند این روایت معتبر نیست، زیرا در سند این روایت، حسن بن عبدالرحمن و علی بن العباس قرار دارند، که اولی مجهول است و در کتب رجالی شیعه توثیق ندارد و دومی از غلات به شمار می رود. بنابرین روایت غیرقابل اعتناست. ب) حرامزاده خواندن همه انسانها،با مبانی فقه شیعه که طبق آن همه ی امت ها، به سبب نکاحی که در بین خود دارند، حلال زاده شمرده می شوند، در تعارض است. در روایتی از امام صادق (ع) ⬅️«هر قومی در بین خودشان نکاحی دارند، که جایز و معتبر است». ⏪(وسایل الشیعه، ج 14، ح 3).
❗️‼️‼️غرضورزی نویسنده، در تحریف کلام امام خمینی در پایان، نیز آشکار میشود: عبارت امام اینگونه است⬅️« منصرف شدن، از آنها زیباتر است و چه خوب گفت نویسنده کتاب الجواهر: بحث بیشتر در اینباره [یعنی جواز افتراء به مخالفان یا عدم آن] ضایع کردن عمر در مسائل واضح است (فنعم ما قال المحقّق صاحب الجواهر: إنّ طول الكلام في ذلك كما فعله في الحدائق من تضييع العمر في الواضحات)».
‼️‼️‼️نگاهی به دیگر آثار و نظریات امام، ثابت می کند که ایشان همیشه بر لزوم احترام به اهل سنت و وحدت بین شیعه و سنی، تأکید ورزیده اند. چنانکه فرموده اند⬅️ "ما با مسلمین اهل تسنن یکی هستیم؛ واحد هستیم که مسلمان و برادر هستیم. اگر کسی کلامی بگوید که، باعث تفرقه بین ما مسلمان ها بشود، بدانید که یا جاهل هستند یا از کسانی هستند که می خواهند بین مسلمانان اختلاف بیندازند.".⏪(صحیفه ی امام، ج 6، ص 133).
التماس مطالعه و تفکر✅🍀
منبع: آنتی شبهه
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔮🔮 متن شبهه
بچه که بودم،!!
سر نمازم با صدای بلند دعا کردم "خدایا یه دوچرخه به من بده"
پدرم شنید، گفت: بچه جان، خدا که کارش دوچرخه دادن نیست، کار خدا لطف به بندگانش است و خصوصا بخشش گناهان،
نه دوچرخه دادن.
صبح روز بعد رفتم یه دوچرخه دزدیدم و سر نمازم دعا کردم: خدایا منو بابت تمام گناهانم ببخش.
بابام شنید: گفت: آفرین پسرم، حالا شدی مسلمان خوب و خداپرست.
از آن روز دیگه من راهم را پیدا کردم.
الان هم مسئول خیلی بزرگی توی ایران شدم
اول اختلاس میکنم و بعد نماز و توبه.
نور به قبرت بباره پدر !! که گفتی خدا ارحمن راحمینه !!
🔮🔮 پاسخ
چگونه ممکن است یک پدر مسلمان واقعی و خداشناس بگوید👈 "بچه جان، خدا که کارش دوچرخه دادن نیست و ..."؟ مگر اینکه باصطلاح پدر و پسر لنگه هم باشند.✅👌
❔خدایی که انسان را، از هیچ آفریده و به او انواع و اقسام نعمتها را داده،کُرات و آسمانها و زمین و کوهها و دریاها و هزاران هزار نعمت دیگر را خلق کرده است، کارش دوچرخه دادن نیست؟ انسان چه دارد که اعطا و لطف و کرم خدا نباشد؟ مالک چه چیزی هست؟ آیا نعمتهای الهی را می توان شمارش کرد؟✅🍀
رزق و روزی، تابع قوانین و مقدرات الهی است. به عنوان مثال هر بندهای، حتی اگر انسانِ کافر و ظالمی باشد، یک کفِ روزی دارد، که به او میرسد – بخشی از رزق و روزی منوط به ایمان و نماز و صله ارحام و ... میباشد، که اگر داشت به او میرسد – بخش دیگر مشروط به کار و تلاش است که اگر سعی کرد به او میدهند – بخش دیگر منوط و مشروط به "دعا"ست؛ یعنی اگر از خدا خواست، به او میدهد. ✅🌺
http://www.x-shobhe.com/print/5930.html
خداوند میفرماید⬅️ «و ان لیس لِلأنسان ألاّ ما سَعی؛ برای انسان چیزی جز آنچه که از راه تلاش و کوشش بدست آورد نیست».
⏪ (سوره نجم، آیه 39).
و یا بقول حافط شیرازی⬇️
«سعی نابرده در این راه به جایی نرسی...»
اما این فرد، بجای تلاش و کوشش دزدی را برگزیده است و بعد هم دزدی خود را بنام خدا و دین گذاشته است. در حالیکه از گناهاني كه به كبيره بودنش تصريح شده و حق الناس هست، دزدي است.✅
در دین اسلام،حق انسان ها از جهتی شاید از حق خداوند نیز مهمتر لحاظ شود، بطوری که خداوند ممکن است در روز قیامت از حق خود بگذرد،اما هیچ گاه از حق انسان های دیگر نخواهد گذشت. در حدیث آمده است⬇️ «تمام گناهان انسان با توبه بخشیده میشوند غیر از حقالناس».
یعنی کسانی که حق دیگران بر گردن آنها مانده است جز با ادای حق دیگران یا رضایت گرفتن از آن اشخاص گناهشان بخشوده نمیشود. در اين صورت توبه تنها فايده اي ندارد.👌✅
http://yon.ir/OC0R
اختلاس جرمی است كه، از یك جهت سرقت از بیت المال و از جهت دیگر خیانت در امانت است. لذا از جهت اینکه بیت المال مربوط به همه مردم است, حق الناس بسیار بزرگتری است. چرا که رضایت گرفتن از همه مردم کاری در حد غیر ممکن است. به همین علت بخشیده شدن آن بسیار سخت است.✅
در قوانین جمهوری اسلامی ایران ماده 4 قانون مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مقرر می دارد ⬅️ کسانی که با تشکیل یا هدایت شبکه چند نفری به امر ارتشا ، اختلاس و کلاهبرداری مبادرت کنند علاوه بر ضبط همه اموال منقول و غیر منقول، که از طریق رشوه کسب کرده اند، به نفع دولت و استرداد اموال، به جزای نقدی معادل مجموع آن اموال و انفصال دائم از خدمات دولتی و حبس از 15 سال تا ابد محکوم می شوند و در صورتی که مصداق مفسد فی الارض باشند، مجازات آنان مجازات مفسد فی الارض خواهد بود.✅🍀
http://yon.ir/Q7n6
آری خداوند ارحم الراحمین است، اما آمرزش برای کسی است که از گناه پشیمان شود، توبه کند (باز گردد) و سپس استغفار نماید (طلب بخشش نیز بنماید). نه این که هر کس هر کاری دلش خواست بکند و خدا هم میبخشد. چنین کسی گمان کرده که «توبه و استغفار»،فقط لفظ است و میتواند همین طور مدام گناه کرده و به گناه ادامه دهد و زیر لب نیز «استغفراالله و اتوب الیه» بگوید! بدیهی است چنین گناهکاری اصلاً پشیمان نشده، توبه نکرده و باز نگشته، که مورد مغفرت نیز قرار گیرد، بلکه فقط خودش را مسخره کرده است.✅
http://www.x-shobhe.com/shobhe/2318.html
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ #پرسش #شایعه
اخیرا کلیپی پخش شده است که در آن یک روحانی ظاهرالصلاحی بیان می کند سه نوع حیوان داریم که نوع سوم آن زن ها هستند. پخش کلیپ موجب برانگیختن نفرت علیه اسلام و روحانیت میشود. نظرتان چیست؟
✅ #پاسخ
1⃣ روحانی مذکور جناب سیدصادق شیرازی لیدر جریان شیرازی و به تعبیری تشیع لندنی هستند که متاسفانه ایشان در گفتار و رفتار با انقلاب زاویه دارند.
2⃣ دشمن برای ضربه زدن به جایگاه رفیع روحانیت از هر ابزاری حتی از مهره های مخالف انقلاب بهره میگیرد.
3⃣ کلیپ منتشر شده که به دلیل تاثیرات روانی منفی آن و مباحث سیاسی و روانشناختی از ارائه لینک آن به صورت عمومی معذوریم یک کلیپ تقطیع شده از بیانات ایشان در نقد نظرات مزخرف وهابیت و نویسندگان وهابی میباشد. به عبارتی این سخنان با حذف نقل قول از فلان نویسنده وهابی مطرح شده و نظر اسلام و ایشان نیست.
4⃣ تاکید میکنم فضای مجازی، فضایی لامرز و لامذهب و لامکان است که میتواند با تقطیع و تحریف یک خبر جعلی را به عنوان حقیقت معرفی کند. پس شرط حضور در فضای مجازی تزریق واکسن #زودباوری است.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔅گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب درباره حاج احمد متوسلیان
🗓بهمناسبت سالگرد ربوده شدن فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسولالله (صلیاللهعلیهوآله) در لبنان ۱۴ تیر ۶۱
🔻رهبر انقلاب:
⛰ خداوند متعال #حاج_احمد_متوسليان را هم مشمول لطف و بركات خودش قرار دهد و خبر خوشى از ايشان به همهمان برسد. ايشان عنصر بسيار بااخلاص و فانى در راه خدا بود. من به #مريوان كه رفتم، ايشان فرمانده بود. ولى مثل يك سپاهى و يك فرد عادى، دوندگى مىكرد. هيچ منش فرماندهى به خودش نمىگرفت. بسيار بااخلاص و مؤمن بود. وقتى قرار شده بود به اين مأموريت اخير برود - كه ديگر بعد از آن، خبرى از ايشان نداريم - آن قدر خوشحال بود كه به اصطلاح در پوست نمىگنجيد. اين را من در حاج احمد متوسليان ديدم. ۷۸/۱۰/۱۱
🌷 ما منتظريم آقاى حاج احمد متوسليان بيايد. نگوييد شهيد؛ ما از شهادتش خبر نداريم. خداوند فرزند شما را - هرجا كه هست و در هر حالى كه هست - مشمول لطف و فضل خود قرار دهد. ما آرزو مىكنيم خداوند اين #جوان_مؤمن و صالح را برگرداند. آقاى حاج احمد متوسليان با همين آقاى حاج همت هم دوست و رفيق و همكار بودند. خداوند همه شان را مشمول لطف خودش قرار دهد. ۷۵/۹/۲۵
🚩 همین سردار عالیمقام، #جاوید_نشان، آقای حاج احمد متوسلیان که من از نزدیک این مرد برجسته را میشناختم و کار او، روحیهی او و تلاش او را دیدهام و او یکی از #برجستگان_دفاع_مقدس بود به نظر من بخصوص شما جوانهای عزیز، #شرح_حال این برجستگان را که خیلی درسها به ما میآموزد، #بخوانید؛ خصوصاً در آن بخشی که مربوط به عملیات این سردار عزیز هست؛ چه در غرب، چه در #فتح_المبین، چه در #بیت_المقدس.۸۷/۰۹/۲۴
instagram.com/p/Bk0h0BEHOke
---
@mobahesegroup
⁉️ #پرسش #شایعه
اخیرا کلیپی پخش شده است که در آن یک روحانی ظاهرالصلاحی بیان می کند سه نوع حیوان داریم که نوع سوم آن زن ها هستند. پخش کلیپ موجب برانگیختن نفرت علیه اسلام و روحانیت میشود. نظرتان چیست؟
✅ #پاسخ
1⃣ روحانی مذکور جناب سیدصادق شیرازی لیدر جریان شیرازی و به تعبیری تشیع لندنی هستند که متاسفانه ایشان در گفتار و رفتار با انقلاب زاویه دارند.
2⃣ دشمن برای ضربه زدن به جایگاه رفیع روحانیت از هر ابزاری حتی از مهره های مخالف انقلاب بهره میگیرد.
3⃣ کلیپ منتشر شده که به دلیل تاثیرات روانی منفی آن و مباحث سیاسی و روانشناختی از ارائه لینک آن به صورت عمومی معذوریم یک کلیپ تقطیع شده از بیانات ایشان در نقد نظرات مزخرف وهابیت و نویسندگان وهابی میباشد. به عبارتی این سخنان با حذف نقل قول از فلان نویسنده وهابی مطرح شده و نظر اسلام و ایشان نیست.
4⃣ تاکید میکنم فضای مجازی، فضایی لامرز و لامذهب و لامکان است که میتواند با تقطیع و تحریف یک خبر جعلی را به عنوان حقیقت معرفی کند. پس شرط حضور در فضای مجازی تزریق واکسن #زودباوری است.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔶 اهداف و #پیام های نامه #سردار_سلیمانی به #روحانی چیست؟👆
✅ اعلام #پشتیبانی و حمایت از مواضع عزتمندانه و صحیح #دولت
✅ #تضمین بستن #تنگه_هرمز
🆔 @mobahesegroup 👈
#فوری
🔴 دستور مهم رهبر انقلاب به رئیس جمهور درباره بازار سکه و ارز
🔹منابع آگاه از نامه مهم رهبر معظم انقلاب به حسن روحانی رئیس جمهور در خصوص مسائل بوجود آمده در بازار سکه و ارز خبر دادند.
🔹براساس این گزارش رهبر انقلاب در این نامه که خطاب به رئیس جمهور نوشته شده است ضمن ابراز #نگرانی از اخبار منتشر شده در خصوص واگذاری #ارز و #سکه در ماههای اخیر و ابهاماتی که در افکار عمومی ایجاد کرده است دستور فرمودند؛ ضمن رسیدگی به موضوع، گزارش دقیقی تهیه و به محضر ایشان ارسال شود.
fna.ir/bn86kh
🆔 @mobahesegroup
💢فقر آتشی است که خوبیها را می سوزاند
و ثروت پرده ایست که بدیها را می پوشاند
و چه بی انصافند آنانکه
✨یکی را می پوشانند به احترام داشته هایش
✨و دیگری را می سوزانند به جرم نداشته هایش
@mobahesegroup
هدایت شده از گفتگوو بررسی مسائل روز
👈کانال رسمی پاسخگویی به شبهات و مباحث دینی در ایتا شروع به کار کرد
🔻بروزترین و کاملترین کانال پاسخگویی به شبهات و شایعات
🔻مطالب مربوط به عرفانهای کاذب و مسایل روز و مشکلات زندگی
📝پاسخ به همه شبهات و شایعات
📢روشنگری با دلایل مستدل و مستند
💐مطالب ارزنده تربیتی، مذهبی👇
eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قناعت یا تجملات!
معضلات فرهنگی _ اقتصادی ما
حقیقتی پنهان در فرهنگ و اقتصاد
http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b