💒🗾 شکست #توطئه مسیحی_سازی #پناهندگان
✴️ سرانجام سکوت رسانههای غربی و #تبشیری در برابر فجایع کلیساهای ایرانی و طرح مسیحیسازی پناهندگان شکست و آنها به شکست این توطئه اعتراف کردند.✴️
📡 یکی از این رسانهها با انتشار گزارشی اعلام کرد دادگاههای اروپایی دیگر بحث تغییر دین را به عنوان دلیل مهاجرت نمیپذیرند این باعث شده تا کلیساهای فارسی زبان از جمعیت خالی شود.
📡این رسانه افزود حتی در کمپ ها دیگر حرف کشیشان و شبانان خریداری ندارد و پناهندگان دیگر تمایلی برای گرویدن به مسیحیت و حضور در کلیساها ندارند.
📡یکی دیگر از رسانههای تبشیری نیز ضمن پذیرش این موضوع دلیل آن را سوءاستفاده پناهجویان از مسیحیت دانسته و مینویسد: کم نیستند افرادی که متاسفانه از مسیحیت به عنوان پُلی برای کوچ به اروپا و آمریکا استفاده میکنند. این گروه از مهاجران که آمار و ارقام آنان چندان مشخص نیست، چالش امروز کلیسا است.
📻رادیو اروپای آزاد نیز در گزارشی مشابه به "کیس سازی دروغین مسیحیان" پرداخته که در بخشی از آن آمده است:
شمار بالای گروندگان به مسیحیت در میان پناهجویان در آلمان، به خصوص پناهجویان ایرانی و افغان، مشکلاتی برای اداره مهاجرت و پناهندگی در بررسی پرونده این دسته از پناهجویان ایجاد کرده است. این پناهجویان به اتکای همین تغییر مذهب خود را محق دریافت پناهندگی میدانند.
✍🏻نویسنده این گزارش در ادامه تصریح میکند:
✖️از پناهجویان یاد شده جهت رونق بخشیدن به بازار کساد کلیساها استفاده میشد که اکنون دیگر کارآیی خود را از دست داده است چرا که دادگاههای اروپایی دریافتهاند که بسیاری از این افراد تنها با هدف دریافت پناهندگی به مسیحت گرویدهاند و هیچگونه شناخت از مسیحیت نداشته و اعتقادی به آن ندارند.
📃بر اساس این گزارش دادگاه های پناهجویی اکنون که این حقیقت را دریافته اند در قبال درخواست مسیحیان دروغین پاسخ میدهند که همان طوری که شما به طرفة العینی (چشم به هم زدن) مسیحی شدهاید، میتوانید دوباره مسلمان شوید و اگر کسی هم یقه شما را گرفت استدلال شما برای تقیه و دریافت پناهندگی مورد قبول واقع خواهد شد؛ که باز پای تجدیدنظر پیش میآید و روز از نو، روزی از نو.
👈گفتنی است پیش از این نیز برخی رسانههای تبشیری در گزارشهای متعدد خود به کیس سازی دروغین مسیحیان اشاره کرده و آن را به عنوان خطر پیش روی کلیسا عنوان کرده بودند.
🌐یکی از همین دست رسانه ها در گزارشی اعلام کرد این یک هشدار بزرگ است که در آینده نیز مشابه این افراد که در این قالب ( مسیحی نما) به کلیساها می آیند بیشمار خواهند بود./رهپویان هدایت/P
@mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
سکوت بهائیت در قبال جنگطلبی اسرائیل!
یکی از نشانههای همبستگی بهائیان با رژیم صهیونیستی، حمایت آنان از سیاستهای جنگطلبانهی این رژیم غاصب و کودککش است. اینها همه در حالیست که بهائیت با طرح شعارهای صلح جهانی و جنگستیزانه، فعالیتهای تبلیغی خود را به پیش برده و از حمایت مالی جنگطلبان و سکوت معنادار در برابر جانیان سخنی به میان نمیآورد؟!
@mobahesegroup
🔴سکوت بهائیت در قبال #جنگطلبی #اسرائیل!
♦️یکی از نشانههای همبستگی بهائیان با #رژیم #صهیونیستی، حمایت آنان از سیاستهای جنگطلبانهی این رژیم غاصب و کودککش است. از اینرو سکوت معنادار فرقهی بهائیت، در قبال سیاستهای جنگطلبانهی اسرائیل در جنایات صبرا، شتیلا و قانا و محاصرهی طولانی مدت غزه، کشتار کودکان، زنان و سالمندان بیگناه و تخریب مساجد و مدارس و مراکز تحت نظارت سازمان ملل؛ از دیگر نشانههای این پیوند عمیق است.
🔹اما جالب آنکه نه تنها بهائیان سیاستهای جنگطلبانهی صهیونیستها را محکوم نکرده و هیچ اعتراضی از خود نشان ندادهاند، بلکه بنابر گزارش ساواک، بهائیان ایران در جنگ 1967 م اسرائیل، مبلغ 120 میلیون تومان را جهت کمک به ارتش اسرائیل، به حیفا ارسال کردهاند.[1]
♻️اینها همه در حالیست که بهائیت با طرح شعار صلح جهانی [2]، فعالیتهای تبلیغی خود را به پیش برده و از حمایت جنگطلبان و سکوت معنادار در برابر جانیان سخنی به میان نمیآورد. از طرفی چگونه کمک مالی به رژیم خونخوار صهیونیستی، با نهی از هرگونه جنگ و جهادی توسط پیامبرخواندهی این فرقه، سازگاری دارد؟![3]
📚پینوشت:
[1]. مجلهی اخبار امری، شماره: 10، ص 601؛ جواد منصوری، تاریخ قیام پانزده خرداد به روایت اسناد، شماره: 2/96.
[2]. ر.ک: عباس افندی، خطابات، لانگنهاین آلمان غربی: لجنهی ملّی نشر آثار امری به زبانهای فارسی و عربی، 127 بدیع، ج 2، ص 150.
[3]. ر.ک: عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، نسخهی الکترونیکی، ص 271./p
@mobahesegroup
@mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
📛 #آموزش نبرد شهری در كانالهای آتئيستی و تلاش براي #اغتشاشآفرينی؛ عيان شدن رويكرد معاندانه جريان #آتئيسم
@mobahesegroup
💥بهائیت؛ دین صادراتی اسرائیل!
️در مقابل خوش خدمتی و اطاعت محض رهبران بهائیت از اولیای رژیم کودککش صهیونیستی، این رژیم در کنار نسلکشی و آوارگی فلسطینیان، بهائیت را به رسمیت شناخته و به حمایت از آن روی آورده است؛ همچنان که پرفسور نرمان نيويچ (دادستان اسبق و يکی از شخصيتهای سياسی حقوقی دولت اسرائيل)، در به رسمیت شناختن بهائیت گفته است:
🔻«اکنون فلسطين را نبايد فی الحقيقه منحصراً سرزمين سه ديانت محسوب داشت، بلکه بايد آن را مرکز و مقر چهار ديانت به شمار آورد، زيرا امر بهائی که مرکز آن حيفا و عکا است و اين دو مدينه زيارتگاه پيروان آن است به درجهای از پيشرفت و تقدم نائل گشته که مقام ديانت جهانی و بين المللی را احراز نموده است».[1]
🔹اما با توجه به رسمیت شناخته شدن بهائیت در اسرائیل، چرا پیشوایان بهائی در کنار اصرارشان به لزوم تبلیغ [2]، اسرائیلیها را از این قانون مستثنی کردهاند؟! و هیچ بهائی حق ندارد یک یهودی را به دین خود دعوت کند؟[3]
💠 اگر اسرائیل بهائیت را به رسمیت میشناسد، پس چرا سران تشکیلات بهائی موظف به رعایت انحصار تعداد خاصی از پیروان خود در این سرزمین هستند و هرآنکس که بدون اجازهی آنان و خارج از نوبت به اسرائیل سفر کند را مشمول طرد روحانی قرار میدهند؟![4] آری؛ بدون شک اسرائیل، بهائیت را تنها به چشم مسلکی ساختگی، وابسته و صادراتی مینگرد که پیروان آن، وظیفهی جاسوسی برای این رژیم را بر عهده دارند./p
📚پینوشت:
[1]. شوقی افندی، قرن بدیع، ترجمهی نصرالله مودت، ج 4، ص 162.
[2]. ر.ک: محمدعلی فیضی، رساله راهنمای تبلیغ، بدیع، ص 5.
[3]. نهاد رهبری بهائیت، بیت العدل، بیت العدل پاسخ به نامهی مورخ: 25 ژوئن 1995.
[4]. ر.ک: شوقی افندی، توقیعات مبارکه، ج 4، صص 42-41.
#بهائیت
@mobahesegroup
@mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
💠🍃 تحقیقی جدید در مورد تاثیر دین و معنویت بر افراد مبتلا به بیماری های روانی :
✏️ published in the journal Spirituality in Clinical Practice.
🔸اکثریت جوانان مبتلا به بیماری های شدید روانی - اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی یا افسردگی عمده - دین و معنویت را در رابطه با سلامت روانی خود در نظر می گیرند
🔹محققان داده ها را از 55 جوان (18 تا 25 ساله) با بیماری های شدید روانی که از خدمات اضطراری بحران استفاده می کردند، مورد بررسی قرار دادند. محققان نوشتند: از 55 مورد بالغ جوان مصاحبه شده، 34 مورد مذهب یا معنویت را در زمینه گفتگو در مورد علائم سلامت روان و استفاده از خدمات آنها به صورت کم یا بدون فعالیتی و زحمتی، ذکر کرده اند.
🔸نمونه برای مطالعه ، دارای تنوع نژادی و تعادل جنسیتی بود.همه کسانی که مصاحبه شده اند، خود را مذهبی نمی دانند،به عنوان مثال 41 درصد وقتی از آن ها در مورد اولویت مذهب پرسیده شد پاسخ های مثل "جز این"،"من نمیدانم" و "هیچی" میداند.با این حال، محققان دریافتند که مذهب و معنویت به عنوان یک راه منحصر به فرد ظاهر شد که این نمونه قادر به درک شرایط دشوار زندگی و کشکمش های سلامتی روان است.
🔹محققان میگویند که:"این افراد جوان نه تنها با بیماری های جدی روانی مبارزه می کردند، بلکه انها بدبختی های شدیدی مثل توهین، فقر، بی خانمانی، اعتیاد، تجربیات دم به مرگ، از دست دادن و کمبود شدید دسترسی به خدمات پزشکی و سلامت روان را تجربه کرده اند.با این حال، بسیاری به منظور توضیح، شناخت و یا سازماندهی شرایط خود از طریق دیدگاه مذهبی / معنوی شان تلاش کردند و از خداوند به عنوان منبع آسایش و پشتیبانی سخن گفتند."
🔸جناب اگزاندلر، درباره بحث های مذهب و معنویت گفت :فیلی در یک اتاق وجود دارد.اگر ما به نادیده بگیریم،ما از یک مولفه ای بزرگ زندگی مردم چشم پوشی کردیم که ممکن است به موضوع بالینی مرتبط باشد
🔹محققان همچنین دریافتند که افراد مورد بررسی استفاده از مقابله های مثبت مذهبی ،مقابله های منفی مذهبی یا تجربه های منفی را توصیف کردند. ارتباطشان با خدا یا یک قدرت برتر را مطرح کردند و نقش سیستم پشتیبانی و ایمان را شرح دادند.
🔸مقابله ی مثبت مذهبی شامل دعا، خواندن متون دینی، حمایت از جوامع مذهبی و معنوی و شناسایی معنای دینی و معنوی در شرایط دشوار می باشد.
🔹مقابله منفی مذهبی یا تجربه منفی، شامل داشتن یک تجربه منفی در رابطه با یک سازمان مذهبی بود که حمایت و یا دریافت پیام های زیان بار از جامعه مذهبی نیست.
🔸اگزاندلر می گوید: "آن هایی که پیرامون ارتباط خود با خدا یا قدرتی برتر به بحث پرداخته اند، از این که خدا برای آن ها حس راحتی یا محافظت شدن را فراهم می کرده، ایشان را برای چیزی که هستند پذیرفته یا مداخله مثبتی در زندگی آن ها داشته، بحث کرده اند. افرادی که نقش نظام های حمایتی و ایمان را تشریح کرده اند، غالبا خانواده و دوستان را با ارجاع به دین یا خدا، #حامی خود توصیف کرده اند، و برخی حتی به دیگر افراد درگیر با بیماری ذهنی پیشنهاد کرده اند که دین و معنویت را وارد عمل کنند".
🔹#برخی از مصاحبه شدگان بیان کرده اند که برای انها اشاره به خدا و دین به خانواده و دوستانشان را کمتر مفید دیدند.
🔸به عنوان مثال، یک زن سفید پوست 22 ساله با عدم شناخت مذهب در مصاحبه خود اشاره کرد که یکی از اعضای خانواده "سعی می کند به من بگوید که رفتن به کلیسا برای من بهتر خواهد بود؛ زیرا به من کمک خواهد کرد تا آرامش را پیدا کنم، و این واقعا کاملا برعکس است!
🔹جالب این است که محققان خاطر نشان کردند که تقریبا تمام شرکت کنندگانی که تجربیات منفی با مذهب و معنویت را گزارش کرده اند ،به کاربردن مقابله ی مثبت مذهبی و معنوی یا داشتن رابطه مثبت با خدا نیز گزارش کرده اند
🔸اگزاندلر گفت چنین پیچیدگی اهمیت دین و معنویت را در ارزیابی اولیه با یک مراجعه کننده برجسته می کند.بسیار انتقادی است که ارائه دهندگان مراقبت های سلامت روانی به خوبی مجهز و آموزش دیده شوند تا نقش پیچیده مذهب و معنویت در زندگی بزرگسالان جوان مبتلا به بیماری های روانی جدی را تعیین کنند.شناختن این که دین و معنویت میتواند به عنوان یک منبع عظیم از حمایت و انعطاف پذیری یا منبعی از درد و ناراحتی باشد، حتی اگر (دین و معنویت) یک قسمت از کل زندگیشان را دربر گیرد.
⚗ سایت علمی ساینس دیلی (2018)
🌐https://www.sciencedaily.com/releases/2018/07/180730120344.htm
@mobahesegroup
@mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔴جریانشناسی🔴
💢انجمن حجتیه در پیچوخمِ حوزه انقلابی
حجتالاسلام والمسلمین #محرابی
🔸شماره۲
🔹جريان انجمن حجتيه تقريبا میشود گفت همين نگاه [تحجر] را دارد كه متأسفانه در چند سال گذشته که رصد كرديم رشد کرده است و حتی طلبههایی را مستقیما آموزش دادهاند.
🔹جريان انجمن حجتیه به صورت جدی از چند سال پيش به حوزه ورود پیدا کرد و با برخی ارتباط گرفتند.
🔹آدمهای تندروتر جریان تحجر اصلا حکومت اسلامی را به رسميت نميشناسند. آنها پرچم انقلاب را هم که بلند شده، پرچم باطلي ميدانند كه نبايد تا ظهور امام زمان(عج) بلند ميشد.
🔹اين نوع تفكر در حوزه وجود دارد. متأسفانه به دلیل عدم مدیریت و برخی از حاشیههای سیاسی و اختلافاتی که خصوصا بعد از جریان فتنه در قم به وجود آمد، باعث شد برخی از طلبهها به اين جريانات پناهنده شوند.
🔹این جريان معتقد است الان باید عَلَمي را برداريم و در جمهوري اسلامي با هر اهل سنتی مقابله كنیم. «کنارآمدن با برادران اهل سنت» يكي از اشكالات آنها به انقلاب و ايدههاي انقلاب است.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
✔️اعتقادات انجمن حجتیه
✅بزرگ نمایى و جلوهدادن بهائیت به عنوان دشمن اصلى، اصلی ترین ويژگي انجمن به حساب می آید، در اين زمينه شیخ حلبى تأکید مىکرد: «امروز امام زمانعلیه السلام از کسى جز این خدمت را نمىپذیرد و چیزى جز این انتظار ندارد. به خدا قسم! امروز تکلیف شرعى و دینى همه ما آن است که با بهائیت مبارزه کنیم.»
✅اما شاید نکته ای که کمتر به آن توجه شده باشد، تناقض عقیده و عملکرد این انجمن است. یعنی در حالی که نخست وزیر و بسیاری از اعضای هیئت دولت و نزدیکان دربار بهایی هستند، نمی توانید انتقادی را نسبت به دربار از سوی انجمن بیابید.
حتی اعضایی که به نحوی به رژیم سلطنت اعتراض می کردند، بر اساس تبصره دوم انجمن بلافاصله به نحوی طرد می شدند، چراکه به زعم آنان، اسلام تنها دین عبادت است و دخالت در سیاست، زیبنده پیشوایان دینى نیست.
✅برخی از اعتقادات انجمن بدین شرح بود:
1. با توجه به تبصره 2 از ماده دوم كه در سال 1335 تدوين و تصويب شد به هيچ وجه انجمن در امور سياسي مداخله نخواهد داشت چون كه دخالت در سياست زيبنده پيشوايان ديني نيست.
2. مرحوم حلبي تأكيد مي كرد كه دشمن اصلي اسلام بهائيت است. و امروز تكليف شرعي و ديني همه ما آن است كه با بهائيت مبارزه كنيم.
3. قبل از امام زمان (عج) هر پرچمي كه بلند شود در ضلالت است و به شكست مي انجامد (تمسك به روايات رأيت) بايد منتظر بود تا خود حضرت بيايند.
4. تشكيل حكومت خالص در زمان امام مهدي (عج) است: استناد به روايت امام صادق ـ عليه السّلام ـ كه مي فرمايد: "ما خرج و لا يخرج منا اهل البيت الي قيام قائمنا احد ليدفع ظلما او ينعش حقا الا اصطلمة البلية و كان قيامه زيادة في مكر و هنا و شيعتنا".
5. بايد گناه و ستم و معصيت به اوج خود برسد تا زمينه قيام آن حضرت فراهم شود و حضرت بيايند.
6. جهاد در دوران غيبت معنا ندارد، گفتار مرحوم حلبي: شيعه مي گويد در عصر غيبت امام زمان (عج) جهاد نيست چرا و پاسخ مي دهد چون كه حاكم اسلامي بايد معصوم باشد مصداق پيدا نكرده است.
7. تقيه را در مقابل مبارزه قرار مي دادند و معتقد بودند كه مبارزه هدر دادن نيروهاست.
8. در عصر غيبت تمام مسئوليتها و وظايف يك انسان مسلمان، انتظار است و نديدن امام معصوم از بزرگترين مصيبت هاست .
9. بهايي ها وجود امام زمان (عج) را منكرند، انجمني ها آثار وجودي حضرت را نفي مي كنند.
10. يكي ديگر از برخوردها و روش هاي انجمن كه پس از پيروزي انقلاب و حتي هم اكنون به آن دامن مي زنند بحث اختلاف شيعه و سني است.
11. فلسفه را نوعي بدعت و ورود فلسفه يونان را به اسلام از طرح هاي استعماري مي دانند.
12. هر گونه مبارزه با استعمار و استبداد نه تنها سودي ندارد بلكه مايه نيرومندي وپيشرفت بهائيها خواهد و پيوسته اين انديشه را پراكنده مي ساختند كه مبارزه با زورمندان و قدرت هاي جهاني ويژه حضرت مهدي (عج) است و قرآن با صداي رسا اعلام مي دارد كه خود را به دست خويش هلاك نكنيد. و لا تلقوا بايديكم الي التهلكه.
13. خود را از علما و فقها، اسلام شناستر، آگاه تر، عالم تر و دلسوزتر براي اسلام مي دانستند.
14. رهبر و ولي و حاكم جامعه فقط بايد معصوم باشد، عدالت تنها كافي نيست، عصمت هم مي خواهد. [11]
16. اصول سه گانه: 1. خودداري از تعرض به شاه؛ 2. خودداري از تعرض به آمريكا و اسراييل؛ 3. خودداري از تعرض به مسايل سياسي.
#انجمن_حجتیه
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
📜📜اشتباه انجمن حجتیه در انتخاب روش مبارزه با بهائیت📜📜
استاد قاسم تبریزی،کارشناس و مدرس تاریخ، یکی از انحرافات انجمن حجتیه در انتخاب روش فعالیتش را اینگونه تشریح می-کند:
✍️✍️انحراف دیگر انجمن، نوع برخورد او با بهاییت بود. بهاییت یک تشکیلات استعماری و ابزار انگلیس و امریکا در ایران بود که در دوره رضاشاه در بدنه حکومت وارد شد؛ اما آقای حلبی با بهاییت برخورد کلامی و دینی میکند؛ مانند این است که الآن ما برویم و با سازمان مجاهدین خلق و رجوی بنشینیم بحث اعتقادی کنیم، حالآنکه میدانیم او جاسوسی و جنایت و ترور میکند. معضل رجوی بحث کلامی و اعتقادی نیست، او جاسوس، آدمکش، خیانتکار و جنایتکار است؛ انجمن حجتیه با بهاییت اینگونه برخورد میکرد و بچهها را آموزش میداد، کتاب ایقان یا مکتوبات عبدالبهاء را بخوانند و غلط املایی و انشاییاش را دربیاورند. شما نوشتههای عنصری را که انگلستان او را علناً دعوت کرده و از او تجلیل کرده و به او عناوینی داده و کمک کرده است و امروز هم ابزار انگلیس و امریکا است میخوانی و نقد میکنی. بچهها را تحت عنوان عقاید و نقد به این وادی کشاندند و آنها را از مبارزه اصلی با استعمار و استبداد بازداشتند، یعنی جلوی نسلی را که میخواست مبارزه کند گرفتند و گفتند مبارزه در زمان غیبت معنایی ندارد و خود آقاست که مبارزه را انجام میدهد؛ امربهمعروف، نهیازمنکر و اهتمام به امور مسلمین همه تعطیل. /فرقه نیوز
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
⭕️منشأ انحراف #انجمن_حجتیه به خاطر عدم فهم صحیح از روایات است
👈حجت الاسلام عباس فرزای نیا امروز در حسینیه امام خامنه ای با اشاره به ویژگی های منتظران، گفت: امید، عمل و اعتقاد سه رکن اصلی در انتظار را تشکیل می دهد و به برکت نشست ها، مواعظ، اطلاعات دینی و معرفتی در انسان اثرگذار می شود و او را به کمال می رساند.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)که می فرماید: مهدی (ع) از عترت من است، ادامه داد: 255 آیه مرتبط با مهدویت در قرآن کریم با سال تولد حضرت حجت(ع) برابری می کند، این یکی از شگفتی های قرآن کریم است.
◀️حجت الاسلام فرازی نیا بیان داشت: حضرت مهدی(ع) شبیه ترین در اخلاق و رفتار به پیامبر هستند، پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ برای فرزندم مهدی، غیبتی است که مردم حیران خواهند شد، بسیاری از گروه ها گمراه می شوند و علیه او موضع می گیرند.
↩️این استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه منشأ انحراف انجمن حجتیه به خاطر عدم فهم صحیح از روایات است، خاطر نشان کرد: در روایتی می خوانیم، مهدی (عج) زمانی ظهور می کند که دنیا پر از ظلم و ستم شده باشد.
✅ادامه در سایت: yon.ir/3yCYu
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
اگر #انجمن_حجتیه با #انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی و دفاع مقدس و دخالت در امور #سیاسی مخالف بود پس چرا بعضی از اعضای انجمن به #جبهه رفته و #شهید شده اند؟!
پاسخ: موضوع شهدایی که سابقه عضویّت در انجمن داشتهاند، از جمله موضوعات مهمّی است که کمتر به آن پرداخته شده است. بنای آن را نداریم تا بگوییم هیچ یک از شهدا در زمان شهادتشان عضو انجمن حجتیّه نبودهاند، امّا توجّه به چند نکته در این باره ضروری است:
#اوّل آن که بر فرض که همهی افرادی که از آنان به عنوان #شهدای_انجمن_حجتیه یاد میشود، سابقهی عضویّت در این گروه را داشته باشند، امّا حقیقت آن است که تعدادی از اعضای انجمن (به خصوص در ردههای میانی و پایین این گروه) صرفاً به جهت #فعّالیّتهای_مذهبی به عضویّت انجمن درآمده و از مبانی اصلی تفکّر سران این گروه یا آگاهی کامل نداشتند و یا از عضویّت در آن به عنوان فریب #ساواک استفاده مینمودند.
در #ثانی بسیاری از دیگر افراد این گروه با اوجگیری نهضت #امام و روشن شدن زاویهی تفکر انجمن با رهبر انقلاب، به تدریج از این گروه جدا شده و به صف مبارزین پیوستند که با پیروزی انقلاب اسلامی، این جدایی ها به اوج خود رسید تا آنجا که گروهی از افرادی که سابقهی عضویت در انجمن داشته و حال مخالف تفکر شیخ محمود #حلبی و یارانش شده بودند، گروهی به نام "عباد صالح" را در برابر انجمن تشکیل دادند.
لذا در مورد هر شهیدی باید به صورت مصداقی تحقیق و بررسی شود که علل عضویّتش در انجمن، سطح و مدّت عضویّتش در انجمن، و قطع یا ادامه عضویّتش در انجمن، چگونه بوده است؛ و نمیتوان در مورد همهی آنان به صورت یکسان قضاوت نمود.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
📿بدعتهای #انجمن_حجتیه
⭕️«رهبر معصوم پیدا کنید»
↙️یکی از بدعت های انجمن حجتیه که با استنادبه سخنان شخص آقای حلبی (مبنی بر اینکه «رهبر معصوم پیدا کنید») ایجاد نمودهاند، نفی تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت می باشد. انجمنی های در ظاهر می گویند،جامعه امام معصوم می خواهد و عادل بودن به تنهایی، به هیچ عنوان قایب پذیرش نیست. این نکته را باید مدنظر داشت که عادل در مقابل معصوم قرار نمیگیرد یعنی هم در عالم واقع و هم در عالم نظر، امام عادل در طول امام معصوم است. ارادت مردم به امام عادل نیز دقیقاً به خاطر لیاقت یافتن آن از امام معصوم می باشد. در ضمن، آنچه مبتلابه روزگار ماست، بحث معصوم یا عادل نیست بلکه انتخاب میان عادل و فردی چون محمدرضا پهلوی، است! لذا وقتی به بطن سخن میرویم، انحراف کاملاً مشهود می شود.
📖منبع: روشنا
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
📿بدعت های #انجمن_حجتیه (بخش دوم)
📌قلب مفاهیم «حجت» و «حوادث واقعه»
✍یکی از ادعاهای انجمنیها این است که پیرو مراجع هستند و به اسلام فقاهتی معتقدند، مثلاً به میزان زیادی به شیخ انصاری استناد میکنند این در حالی است که اظهارات ایشان را گلچین کرده و مورد سوءاستفاده ابزاری قرار می دهند. مشخص نمی کنند که منظور شیخ انصاری از «حوادث واقعه» چه بود و طوری تعبیر می کنندکه گویی مد نظر وی، «مسائل حکومتی» است، «فی ان المراد بالحوادث مطلق الامور التی لابد من الرجوع فیها عرفا او عقلاً او شرعاً»، سپس توضیح می دهند در طول تاریخ شیعه، همه عوام و خواص می دانستند در مسائل عامی باید به عالم مراجعه و از او تقلید کنند، فلذا اینجا بحث مسائل حکومتی و ولایت امر مطرح است، در حالی که انجمن حجتیه در آثار خود، منظور از حوادث واقعه را مسائل مستحدثه بیان کرده و منظور از «حجت» امام را «مراجع» ولی مطابق «فانهم حجتی علیکم» با توجه به تصریح همه، از جمله شیخ انصاری، منظور از «حجت امام زمان بر ما»، «ولی فقیه» است نه مراجع.
🔺بر طبق تحقیقات، هیچ کدام از فقیهان اعم از اصولی و اخباری، هرگز نظری مطابق با نظر انجمن حجتیه پیرامون حجت و حوادث واقعه نداشتند.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔻🔻🔻متن زیر، گزیدهای از بخشهای منتشر نشده مصاحبهای است که سال ٩١ با حجتالاسلام سیدعلیاکبر محتشمیپور انجام شده و به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی تقدیم حضور میشود.
⭕️- امام نگران نفوذیها بودند. همه هشدارهایشان بر اساس همین نگرانی بود که مبادا با نفوذ نامحرمان در ارکان نظام بسترهای شکست انقلاب و نظام فراهم شود.
⭕️- نفاق تنها روزنهای است که نامحرمان و نفوذیها برای رسیدن به اهداف خود و تصرف ارکان اصلی قدرت از آن استفاده کرده و همچنان هم استفاده میکنند.
⭕️- دربسته و سربسته بگویم. کسانی که در این انقلاب هرگز دستی برآتش نداشتهاند یا از اساس مخالف نهضت اسلامی و مخالف حرکت توامان امام و ملت بودهاند بعد از پیروزی انقلاب با ماسک جدید وارد شدهاند. خیلی از این گروهها و احزاب و بسیاری از این جریانات انحرافی به گونهای ماسک اسلام و انقلاب را به چهره زدند که خیلیها فریب آنها را خوردند.
⭕️- شرایط این قدر در آن روزهای ابتدایی انقلاب متفاوت بود که حزب توده هم با شعارهای انقلابی و برخی مواقع شعارهای اسلامی وارد عرصه میشد و در بسیاری از مکانها حضور پیدا میکرد. نمونههای مختلف حرکات آنها را من با سند دارم و باید در جای مناسب خودش به بحث گذاشته شود.
⭕️- انجمن حجتیه که یکی از شاخصترین جریانهای نفوذی و نامحرم انقلاب است.
⭕️- حضرت امام هرگز نگاه خوبی به این انجمن نداشتند. ایشان خطر انجمن حجتیه را برای انقلاب بسیار جدی تلقی میکردند.
⭕️- خطر اصلی آنها جایی است که وقتی امام به آنها نهیب زدند تا تشکیلاتشان را جمع کنند به ظاهر اعلام انحلال کردند اما در پشت پرده فعالیتهایشان، نظام تشکیلاتیشان و ارتباطاتشان را ادامه دادند. انجمنیها حتی پس از فرمان امام به یارگیریشان ادامه دادند و همچنان یارگیری میکنند. فقط فرقشان با پیش از انقلاب و اوایل انقلاب این است که ماسک انقلابی به صورت زدند و توانستند از غفلت مسئولان وارد ارکان نظام شوند و پستهای حساس هم بگیرند.
⭕️- آنها نقشههای متعددی داشتند. اولین نقشهای که اجرا کردند و شاید هنوز هم روی آن کار میکنند و توالی فاسد آن را میبینیم که هزینههای فراوانی هم داشت این بود که میخواستند یاران انقلاب و امام را با انواع اتهامات و برچسبهای بعید از عرصههای سیاسی و اجتماعی کنار بزنند و منزوی کنند. انجمنیها قبل از انقلاب به یاران امام و حتی خود امام در نجف انگ کمونیستی بودن میزدند. بعد از پیروزی انقلاب هم ما مشاهده میکنیم که خیلی از این موارد اتهامی توسط عوامل نفوذی در ذهن بسیاری از تصمیمگیرندگان انقلاب وارد میشود تا یاران و مبارزان همراه انقلاب را از گردونه حذف کنند. این یکی از روشهایی بوده که آنها داشتند.
⭕️- نگرانی و دغدغه امام نشات گرفته از شناختی بود که ایشان از آنها داشت. انگها و برچسبهایی به نیروهای پاک انقلاب در نجف و قم وشهرهای دیگر میزدند و آنها را نزد مردم بدنام و از میدانهای تصمیمساز کشور به دور میکردند. نسبت به خود امام هم در قم همین روش را اعمال کرده بودند که امام در یکی از پیغامهایشان فرمودند: «کار به جایی رسیده بود که وقتی مصطفای من از یک کوزهای در مدرسه فیضیه آب خورد، گفتند که این کوزه را آب بکشید و طاهر کنید. چرا که مصطفی پسر من است.» از آنجا که امام از برجستهترین شخصیتهای علمی زمان خود بودند چنان نسبتهایی را برای تخریب ایشان به کار میگرفتند که زبان بنده از بیان آنها دوری میکند.
⭕️- حضرت امام در ارتباط با نهاد مهم شورای نگهبان و حضور عوامل نفوذی در اطراف فقهای شورای نگهبان بارها تذکرات جدیای را دادند.
⭕️- اگر شورای نگهبان توسط عوامل نامحرم و نفوذی هدف قرار بگیرد به خصوص انجمن حجتیهایها که ظاهری بسیار آراسته و مقدسنما دارند و بعد از پیروزی انقلاب رنگ عوض کردند و انقلابیتر از انقلابیون شدهاند چه خطراتی نظام را تهدید خواهد کرد؟ نه تنها در شورای نگهبان بلکه در قوه قضاییه و مجلس و حتی نهادهای وابسته به رهبری، هر کجا که حجتیه ایها بتوانند نفوذ کنند نگرانیهای جدی به دنبال خواهد داشت.
⭕️- امام معتقد بودند که اگر مردم ما از نظر معیشتی در تنگنا باشند نه تنها در مسائل اقتصادی بلکه نسبت به دیگر مسائل نیز در رابطهشان با نظام تجدیدنظر میکنند. وقتی که جمهوری اسلامی عاجز از اداره صحیح امور اقتصادی کشور باشد و نتواند مسائل اقتصادی را حل وفصل کند طبیعتا این تردید در رابطه با مسائل غیر اقتصادی اعم از فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و حتی در مسائل مختلف دینی هم نمود پیدا میکند. لذا هشدار امام در این زمینه بسیار تعیینکننده و حساس است.
/ ایسن
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔺مبارزه با بهائیت، بهانه انجمنحجتیه🔺
🔶شیخ محمود حلبی، مؤسس انجمنحجتیه، تنها تکلیف شیعیان را که مورد پسند و رضایت امام زمان(عج) باشد، مبارزه با بهائیت، آن هم در قالب فعالیتهای انجمنحجتیه میدانست. وی قلباً اعتقاد داشت، بهترین خدمت دینی را در زمان خود انجام میدهد و به جوانان انجمنی هم همین نکات را میآموخت و جوانان و حتی روحانیان مبارز را از مبارزه با طاغوت سیاسی و فرهنگی برحذر میداشت. در واقع علاوه بر اینکه نحوه مبارزه انجمن را صواب، که حتی آن را تنها راه درست و مشروع میدانست. 🔷«طاهر احمدزاده»، از فعالان سیاسی پیش و پس از انقلاب اسلامی در این مورد میگوید: «یكبار كه ایشان [آقای حلبی] به مشهد آمده بود، در كوچه باغ نادری به دیدن او رفتم. علاقهمندان به شیخ حلبی هم بودند، شیخ محمود برای آنها صحبت میكرد. تمام صحبتش این بود كه تكلیف دینی امروز ما منحصر به این است كه با بهائیها مبارزه كنیم. او با سوگندهایی كه مخصوص خودش بود، مثلاً وا... العلی الاعظم الاعلی، بر این نكته تأكید میكرد كه امروز امام زمان(عج) جز این خدمت را از كسی نمیپذیرد و چیزی جز این انتظار ندارد.»(1)
🔶لذا تنها هدف عمده مبارزه انجمنحجتیه، منحصر بود به جنبههای علمی و تبلیغی بهائیت و از سخن آقای حلبی استنباط میشود که هر نوع دیگری از مبارزه را غیرقابل قبول میدانست.
✍️پینوشت:
1. احمدزاده، طاهر، «انجمن حجتیه در بستر زمان»، سایت چشمانداز ایران، شماره2، گفتگو با طاهر احمدزاده، 1387.
📚منبع: روشنا
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
👈آشنایی اجمالی با انجمن منحرف حجتیه و برخی از افکار و عقاید انحرافی آن ها
🔹انجمن حجتیه، یک ساختار تشکیلاتی پیچیده و منحرف است که مقارن با کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، توسط شیخ محمود ذاکر زاده تولایی معروف به حلبی، با انگیزه مبارزه با فرقه بهائیت، تاسیس شد.
برخی از مهم ترین عقاید انجمن حجتیه عبارتند از:
🔸 ۱ - جدایی دین از سیاست
در تبصره ۲ از ماده دوم اساسنامه انجمن حجتیه آمده است که به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت زیرا دخالت در سیاست زیبنده پیشوایان دینی نیست لذا دین از سیاست جد است.
🔸 ۲ - دشمن شناسی ضعیف و غلط
شیخ محمود حلبی موسس انجمن حجتیه تأکید داشت که دشمن اصلی اسلام بهائیت است و تکلیف شرعی و دینی همه ما آن است که با بهائیت مبارزه کنیم، ولی امام خمینی(ره) مبارزه با طاغوت را اصلی می دانستند و معتقد بودند اگر رژیم طاغوتی جمع شود بهائیت نیز از بین خواهد رفت که البته همین طور هم شد.
🔸 3- اعتقاد به در آتش بودن قیام امام خمینی(ره)
انجمن حجتیه با مستمسک قرار دادن برخی احادیث می گفتند، هر پرچمی که قبل از ظهور امام زمان (عجل الله ظهوره) بلند شود در ضلالت است و به شکست می انجامد لذا نباید با رژیم مبارزه کرد و باید منتظر بود تا خود حضرت بیابتد.
امام خمینی(ره) در پاسخ به این تفکر انحرافی می گفتند: آن دسته از روایات مربوط به مدعیان دروغین است نه قیام های مبتنی بر اسلام.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔘 بدعتهای #انجمن_حجتیه
👈این قسمت: نفی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت
✍🏻مسئله انجمنحجتیه از آن دست موضوعاتی است که با گذشت سالها از آغاز فعالیتش، همچنان در هالهای از ابهام باقی مانده. این عدم شفافیت، گاهی به خاطر انتقاداتی است که آنچنان پایه صحیحی نداشته و موجب انحراف از مسائل مهمتر شدهاست. به بیان دقیقتر، اشکالات انجمنحجتیه بسیار جدیتر از آن است که اختلاف نظر با این جریان را در سطحی غیرحرفهای فروکاهیم. در حقیقت میتوان گفت، مشکل اساسی با انجمنحجتیه، بر سر بدعتگذاریهای آن شکل گرفتهاست. بدعتگذاری به معنی نسبت دادن چیزی به دین است در حالی که در واقع جزء شریعت نباشد و انجمن با این بدعتها، دقیقاً شاهرگهای موجودیت اسلام را مورد هدف قرار دادهاست.
♦️بدعت اول و دوم :
نفی و حرام بودن انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت امام زمان(عج)
خلاصه این دو بدعت این است که در عصر غیبتِ حضرت صاحبالزمان(عج)، انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی، نهتنها واجب نیست که حرام نیز میباشد. بنابراین آنان که در این مسیر جان دادند، چون در خدمت انحراف بودند، مصداق «عامله ناصبه؛ تصلا نارً حامیه»(1) شدهاند.
آقای حلبی ضمن سخنرانی تند و البته ضدانقلابی در سال 1356 (اوج نهضت حضرت امام(ره))، تأکید دارد که جهاد، تشکیل حکومت و رهبری عادل، ابداً درست نیست و باید «رهبر معصوم پیدا کنید»(2) وی در توجیح آورده: «عادل گاهی اشتباه میکند، خون مردم، مال مردم، عرض مردم، ناموس مردم را نمیتوان داد به کسی که خطا میکند.»(3) این حرف شاید ظاهراً درست و زیبا به نظر آید، اما از درون به تلخی زهر مار است. آقای حلبی طوری سخن گفته که گویی امامعصر(عج) ظهور کرده و مردم میان ایشان و امام خمینی(ره) مرددند، حال آنکه مسئله انتخاب بین امام عادل و محمدرضا پهلوی بود. لذا وقتی به بطن سخن میرویم، انحراف کاملاً مشهود است.
این طرز تفکر ساخته انجمن است و چیزی جدا از کتاب و سنت میباشد. در تأیید این طرز فکر حتی یک آیه، حدیث و فتوا وجود ندارد. اتفاقاً در رد آن ادله زیادی است که معلوم میشود انجمنیها اهل بیت(ع) را خوب نشناختهاند.
پس اولاً، در عصر غیبت، میان «ولی عادل» و «طاغوت»، عقل سلیم، ولی عادل را انتخاب و در راه رسیدن به آن تلاش میکند. ثانیاً، این نظر انجمن نه تنها در هیچ کجای قرآن، حدیث و فقه تأیید نشده، بلکه دقیقاً ضد آن وجود دارد.
امام صادق(ع) تاکید دارند «هر كس در برابر مرجعيت بايستد و به آنها اهانت كند، به ما ائمه(ع) اهانت كرده است و كسي كه به ما ائمه(ع) اعتراض كند، به خداوند اعتراض كرده و اين در حد شرك به خداوند است.»(4) امام(ع) میفرمایند هرکس حکومت و ولایت عادل را نپذیرید، ما را رد کرده است. پس انجمن -خلاف ادعایی که دارد- نه تنها عاشق اهل بیت(ع) نیست که عملکردش نقطه مقابل خواست امام زمان(عج) هم میباشد.
♦️انجمنیها ادعا میکنند پیرو مراجع هستند و به اسلام فقاهتی معتقدند، مثلاً به میزان زیادی به شیخ انصاری استناد میکنند، اما اظهارات ایشان را هم گلچین کرده و مورد سوءاستفاده ابزاری قرار میدهند. همه علما، از اخباریون گرفته (مانند علامه مجلسی، شیخ یوسف بحرانی) تا اصولیون، هرگز در این مورد نظری مطابق با نظر انجمنحجتیه نداشتند.
این بدعت انجمن، علیه ضروریات دین است که حتی اهل سنت هم آن را نمیپذیرد و آنها با طرح چنین بدعتی در ردیف جریانی همچون «قادیانیه» قرار گرفتهاست. معنای این نگرش انجمن، این است که میپذیرند احکام خدا روی زمین باشد و طواغیت بر مردمان حکفرمایی کنند، چراکه تا خودِ معصوم نباشد، نباید کاری کرد! در صورتی که حتی در عصر ظهور، امام(عج) فقط مرکز حکومت را اداره میکنند و باقی مناطق، توسط ولی فقیههای مختلف اداره میشوند. زمان پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع)، آنجا که ولی امر نبود، امام عادل که همان مالک اشتر، سلمان فارسی و... بودند، حکومت داشتند.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه مطلب بالا👆👆 👇👇👇👇
⚠️نکته اینجاست که خود انجمن نیز واقف است مسئله آن روز و مشکلش با رفتار انقلابی، نه دفاع از امامزمان(عج)، بلکه موضوع اصلی دفاع از محمدرضا پهلوی بود. باید پرسید چگونه است که وقتی صحبت از ولایت شد، حجت قوی کردند که عادل بودن کافی نیست، اما طاغوت را پذیرا بودند و در نظرشان محمدرضا پهلوی افسق و افجد، کافی میآمد؟! انجمن، ارتباط خوبی با سلطنت داشت، از آن تأییدیه میگرفت، به آن گزارش میداد و... . مسئله حائز اهمیت و قابل تأمل این است که چه طور رژیمی که حرمت امام(ره) و فقهای ما را نگاه نداشت، چنین تعامل صمیمانهای با انجمنحجتیه دارد؟
بنابراین به جرئت میتوان اذعان داشت که گرچه انحراف انجمنحجتیه و تعارضش با نظام و مکتب، از بسیاری گروههای انحرافی چپ و راست، کمتر میباشد، اما خطر آن بیشتر است. به این دلیل گروهی چون انجمنحجتیه، به ادبیات مردم مسلط بوده و به مراتب، تأثیر ضدانقلابی بیشتری بر آنان میگذارد. با عنایت به اهمیت موضوع، انشاءا... در قسمتهای آتی، سایر بدعتهای انجمنحجتیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
📚پینوشت:
1. سوره مبارکه غاشیه، آیات مبارکه 4-3.
2. باقی، عمادالدین، در شناخت حزب قاعدین، نشر دانش اسلامی، 1363، (خطبه آقای حلبی تحت عنوان نظام (ارتش) در اسلام)، ص211.
3. همان
4. الكافي، شيخ كليني، ج1، ص67.
@mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔺ویژگی های انسان منتظر از دید انجمن حجتیه
◀️از دید انجمن ، منتظر، انسانی است محب. انسانی که در فراق و دوری حضرت صاحب، گریه می کند و به دنبال نشانه ای از ایشان می گردد. شیخ محمود حلبی در این باره می گوید: هیچ راه و ذکر و ورد و هیچ طلسم و اسمی، بالاتر از محبت نیست. همچنین می افزاید: اگر محب امام زمان باشی، برای او اشک می ریزی و به دنبال او می گردی و از این سو و آن سو، از این عالم و آن متقی، سراغ او را می گیری.
بنابراین، در ساحت فکری انجمن ، انتظار بیشتر در پرداختن به ظواهر خلاصه شده .
◀️ این دیدگاه منفعلانه، نه تنها تشکیل حکومت در دوران غیبت را نفی می کند، بلکه برای اعتقاد به موافقت زبانی با حکومت جور نیز دارد.
منبع: باقی اصفهانی، محمد رضا، مجالس حضرت مهدی، قم، انتشارات نصایح،چ دوم، صص ۲۵۸_۲۵۹
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔀بدعتهای #انجمن_حجتیه در خدمت استعمار
در قسمت قبل، به بررسی دو #بدعت انجمن در مورد نفی انقلاب و حکومت در عصر غیبت پرداختیم. در این قسمت، بدعت سوم را بررسی میکنیم.
🔘 بدعت سوم: #نفی_جهاد_ابتدایی
جهاد ابتدایی یا «جهاد الدعوتالاسلام» از ضروریات دین است که تمام فِرَق اسلامی، علما و مفسرین بدون استثنا، آن را همچون نماز، روزه و حج پذیرفتهاند. با این حال انجمنحجتیه، این جهاد را حتی در عصر حضور معصوم نیز قبول ندارد!
این مسئله توسط تنها نظریهپرداز انجمنحجتیه نیز تصریح شدهاست. در واقع انجمنحجتیه در بررسی اصولی، تنها یک نیروی فکری و معنوی دارد و آن هم آقای «حلبی» است، مابقی اعضا، هیچکدام نیروی فکری و مولد نبودهاند.
🔻در رابطه با جهاد ابتدایی، آقای حلبی تأکید میکند که حتی در زمان امام معصوم(ع) هم اصل بر «وَقَاتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ»(1) است. به این معنی که جنگ، فقط دفاعی است. با این حساب، باید پرسید آیات جهاد ابتدایی چه کاربردی خواهند داشت؟! در صورتی که جهاد ابتدایی نه تنها در اسلام که در همه ادیان دیگر و توسط پیامبران پیشین هم مورد اشاره قرار گرفتهاست.
⬅️ وقتی حضرت سلیمان(ع) باخبر شد که ملکه سبا، خورشید را میپرستد، با اینکه ملکه هیچ تعرضی به ملک سلیمان نکرده بود، هدهد را با پیغامی نظامی روانه کرد تا به او اطلاع دهد که اگر تسلیم خداپرستی و حکم من نشوید، لشکری بیانتها را به سرزمین شما خواهم فرستاد. سایر پیامبران نیز چنین بودند. کسی از بتپرستان، متعرض حضرت ابراهیم(ع) نشده بود، بلکه این حضرت بودند که جهادالدعوه کرده و بتها را درهم شکستند.
خط سیاسی همه انبیا و مرسلین در قرآن آمده: «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ عَزيزٌ: ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم، قیام به عدالت کنند»(2) اگر هم جنگ ضرورت پیدا کرد: «وَأَنزَلنَا الحَديدَ فيهِ بَأسٌ شَديدٌ وَمَنافِعُ لِلنّاسِ وَلِيَعلَمَ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالغَيبِ: و آهن را نازل کردیم که در آن نیروی شدید و منافعی برای مردم است، تا خداوند بداند چه کسی او و رسولانش را یاری میکند بیآنکه او را ببینند؛ خداوند قوّی و شکستناپذیر است.»(3) پس خط سیاسی تمام انبیا مصداق رسول خدا میباشد و همگی دو شعار کلی داشتند: «وَلَقَد بَعَثنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ: ما در هر امتی رسولی برانگیختیم که: «خدای یکتا را بپرستید و از طاغوت اجتناب کنید!»(4) از آنجایی که ائمه(ع) را وارث انبیا میدانیم و میگوییم «السلامعلیک یا وارث آدم یا وارث نوح، ابراهیم.» پس خط ائمه(ع) نیز، همین است.
ادامه دارد...
📚پینوشت:
1.سوره مبارکه بقره، آیه شریفه 190. این آیه اولين آيه قتال و جهاد است كه در مدينه نازل شده. تمام آیات قتال، مربوط به سورههای مدنی میباشد، یعنی زمانی بر پیامبر نازل شدهاند که نظام اسلامی در مدینه مستقر شده و مسلمین قدرت پیدا کرده بودند.
2.سوره مبارکه حدید، آیه شریفه 190.
3.همان.
4.سوره مبارکه نحل، آیه شریفه 36.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔀 #بدعت های #انجمن_حجتیه در خدمت استعمار
🔘 بدعت ششم: #تفکیک_دین_از_سیاست
⚠️یکی از بزرگترین بدعتهای انجمن، تفکیک دین از سیاست است. انجمنحجتیه همواره اذعان میدارد که نه تنها در طول انقلاب که بعد از آن هم فقط به کار خالص دین پرداخته و هیچ کاری به امور سیاسی نداشتهاست. به این ترتیب یعنی تمامی احکام سیاسی اسلام را نفی کردهاند و این، بدعتی کلان است.
🗣انجمنحجتیه در نظر دارد همواره چنین جلوه دهد که اختلافش با نظام جمهوریاسلامی، اختلافی #درون_دینی و بین دو عالم اسلامی است. ولی چنین نیست. هیچ مجتهد و عالم بزرگی -از اصولی و اخباری- چنین موضع #انحراف_آمیزی نداشتهاست.
♦️حتی کسانی که شاید پرونده مبارزاتی جدی هم نداشتند، هرگز مبارزه را #تحریم نکردند. عدم مبارزه، غیر از این است که جهاد، امربهمعروف، تبری و احکام انقلابی و سیاسی دین را از موضوعیت بیندازند و صورت مسئله را پاک کنند.
✂️مسلک انجمنحجتیه، مسلک #اسلام_مثله_شده است. بخش عظیمی در انجمن، مثله شده چراکه 80 درصد فقه ما، سیاسیات است. به قول «آیتا... شاهآبادی» «#روزه ما هم #سیاسی است»(1) حج و نماز ما هم توأم با سیاست است.
📖امام باقر(ع) در باب حج اصول کافی میفرمایند:
«در جاهلیت هم اینگونه طواف میکردند [یعنی بدون هدف و معرفت] اینان امر شدهاند که کعبه را طواف کنند، آنگاه به سوی ما حرکت کنند و ولایت و مودت خویش را به ما اعلام کنند و نصرت و یاری خود را به ما عرضه نمایند.»
👈🏻حج ابراهیمی، محمدی و قرآنی این است که بعد از طواف، با پیشوایان حق و مبارزه با طاغوت، بیعت کنند و اینچنین است که حج ما هم سیاسی میباشد.
❌انجمنحجتیه میگوید ما کار دینی خالص میکنیم و به سیاست، کاری نداریم. این سخن به این معنی است که سیاست جزء دین نیست. به این صورت به کل احکام سیاسی دین، کافر میشوند. در یک حالت، فردی فعل #حرام مرتکب میشود یا واجبی را انجام نمیدهد که این فسق است، مانند نوشیدن شراب اما در حالتی دیگر، ادعا میکنند که شراب، حلال است یا حرمت شراب، جزء دین نیست که این کفر محسوب میشود.
ادامه دارد...
📚پینوشت:
1- شاهآبادی، 1360، ص14: «معرفت اغلب احکام واقعیه نیز مشتمل است بر سیاست؛ مثل طهارت و صوم و صلاه و زکات و حج و جهاد و لذا میتوان گفت که دین اسلام، دین سیاسی است.»
2- کلینی، محمدبنیعقوببناسحاق، الکافی، ج1، ص 392.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔀 #بدعت های #انجمن_حجتیه
🔘 موضع اعضای #انجمن_حجتیه در مورد بدعتها
⬅️ رویکرد امروز اعضای انجمنحجتیه، نسبت به بدعتهای آقای حلبی را میتوان در دو دسته خلاصه کرد:
🔺دسته اول:
🔹این دسته به نظر منصفانهتر تأمل میکنند و میگویند «ما در این مسائل به نظرات آقای حلبی کاری نداریم.» این انجمنیها، ادعا کنند که بدعتها، حرف و نظر شخصی آقای #حلبی است؛ بنابراین از لحاظ پذیرش آن به عنوان بدعت، یک قدم جلو هستند، اما باید دید آیا تفکیک میان موضع انجمن و حلبی، امکانپذیر است یا خیر؟
❌نمیشود در عین قبول رهبری، حرف و بدعتش را نادیده گرفت. پذیرفتن ولایت، یعنی پیروان باید پاسخگوی اعمال، کردار و مواضع رهبر بود. آیات و احادیث بسیاری در رابطه با اهمیت امام و رهبر وجود دارد. وقتی انجمنحجتیه در تمام عملکردش به حلبی رجوع میکند، حتی اگر مدعی شوند که لفظ امام و رهبر را برایش به کار نمیبرند، نمیتوانند منکر شوند که آقای حلبی، #رهبر فکری و معنوی انجمن است. ضمن اینکه همه سران انجمن در مورد حلبی، عقیدهای افراطی داشته و او را با دو واسطه، مرتبط با امام زمان(عج) دانستهاند. آنها مدعیاند آقای حلبی، معارف خود را از حضرت میگرفت.
📜جدای از این، حدیثی کلیدی در مورد بدعت وجود دارد که: «هر گاه بدعتها در ميان امت من ظاهر گردد، بايد كه عالم، علم خود را ظاهر كند (و بيان نماید كه آن بدعت است). پس هر كه آن را اظهار نكند، لعنت خدا بر او باد.»(1) بنابراین، در صورت مطرح شدن بدعت، همین که شخصی به بدعت بودن آن پی ببرد، عالِم به آن مسئله محسوب شده و نیاز نیست عالِمِ مطلق باشد، فلذا استنکار آن #واجب است و در غیر این صورت، لعنت خدا بر او خواهدبود. پس حال که بدعت آقای حلبی روشن است، انجمنیها باید با #تبری از آن، از ننگ امامت او به ظلالت، خارج شوند چراکه «و كُلُّ بِدعةٍ ضلالةٌ»(2) فلذا هر فرد متدین، متشرع و اهل دین و ولایتی، خود به خود از پیروی چنین فردی به #انکار آن میرسد.
🔶از طرف دیگر، اولین شرط برای هر پیشوا، «#عدالت» است، در حالیکه بدعت، بالاترین مرتبه ضلالت و فسق است. نمیتوان کسی را به رهبری قبول داشت، مدعی بود با دو واسطه به وجود مقدس حضرت صاحب(عج) متصل است، تبلیغ و ترویجش کرد و در عین حال از بدعت او چشمپوشی نمود. همانطور که خود انجمن، افرادی مثل «ابوالفضل برقعی» را -که بدعتی کمتر از حلبی داشت- مذمت و رد میکنند، بنابراین باید به احوال پیشوای خود نیز نظر نمایند.
ادامه دارد...
📚پینوشت:
1.کلینی، محمدبنیعقوببناسحاق، الکافی، ج1، ص199.
2.بحارالانوار، ج ۲، ص ۲۶۳
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup