eitaa logo
نشریات تبلیغی
1.2هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
949 فایل
ارتباط با: مسئول نشریات تبلیغی @alireza31359 دبیر مقالات ماهنامه مبلغان @m_khalil ارتباط با سردبیر ماهنامه سفیر امین @Msafiramin مدیر اجرایی فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی @salek61 سردبیر ماهنامه خانواده مبلغان @esfahani_ess
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 شعرخوانی زیبا به یاد شهدای طلبه ی حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی فروردین ۱٤۰۱ ه.ش رمضان ۱٤٤۳ ه.ق 🆔 @masjed_sahb_al_zamani
🌀 شهید دارایی روحانی شیعه، داماد اهل سنت 🔸 نکته قابل توجه در سیره عملی و زندگی شهید بزرگوار حجت‌الاسلام دارایی، در بحث وحدت اهل سنت و تشیع این است که ایشان داماد اهل سنت بودند. ♨️ بفضل الهی تیر دشمنان وحدت مسلمین، در این خصوص هم به سنگ خورد. 🇮🇷 🔺 🔻 @khakestary_amar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 گوشه ای از فعالیت‌های مخلصانه شهید دارایی و جهاد او در راستای کمک به محرومین 📌 @ponezs
« (به معبود) کسانی که غیر خدا را می‌خوانند دشنام ندهید، مبادا آنها (نیز) از روی (ظلم و) جهل، خدا را دشنام دهند! اینچنین برای هر امّتی عملشان را زینت دادیم سپس بازگشت همه آنان به سوی پروردگارشان است؛ و آنها را از آنچه عمل می‌کردند، آگاه می‌سازد (و پاداش و کیفر می‌دهد.
🌹🌹🌹نکته های تفسیری آیه جزء هفتم🌹🌹🌹 نکته‌ها: 1- احساسات خود را نسبت به مخالفان كنترل كنیم و از هرگونه بد دهنى و ناسزا بپرهیزیم. «لا تَسُبُّوا». 2- به بازتاب برخوردهاى خود توجّه كنیم. لا تَسُبُّوا ... فَیسُبُّوا اللهَ. 3- با فحش و ناسزا، نمى‌توان مردم را از مسیر غلط باز داشت. «لا تَسُبُّوا». 4- ناسزاگویى، عامل بروز دشمنى و كینه و ناسزا شنیدن است. لا تَسُبُّوا ... فَیسُبُّوا ... عَدْواً. 5- دشنام، نشانۀ نداشتن یا منطق است، یا ادب و یا صبر. (مسلمان با پرهیز از ناسزا، باید نشان دهد كه صبر و منطق و ادب دارد.) «لا تَسُبُّوا». 6- هر كارى كه سبب توهین به مقدّسات شود، حرام است. «فَیسُبُّوا اللَه». 7- استفاده از حربۀ دشنام وناسزا، در نهى از منكر و تبلیغات و مناظرات ممنوع‌ است. «لا تَسُبُّوا».
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم با موضوع مرتبط با آیه جزء هفتم🌹🌹🌹 نماد پُرابّهت و باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار، روزبه‌روز برجسته‌تر شد. در تمام این چهل سال، تسلیم‌ناپذیری و صیانت و پاسداری از انقلاب و عظمت و هیبت الهی آن و گردن برافراشتۀ آن در مقابل دولت‌های متکبّر و مستکبر، خصوصیّت شناخته‌شدۀ ایران و ایرانی بویژه جوانان این مرز و بوم به‌شمار می‌رفته است. قدرتهای انحصارگر جهان که همواره حیات خود را در دست‌اندازی به استقلال دیگر کشورها و پایمال کردن منافع حیاتی آنها برای مقاصد شوم خود دانسته‌اند، در برابر ایران اسلامی و انقلابی، اعتراف به ناتوانی کردند. ملّت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست نخست دست‌نشاندۀ آمریکا و عنصر خائن به ملّت را از کشور برانَد و پس از ‌آن هم تا امروز از سلطۀ دوبارۀ قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدّت جلوگیری کند.
🌹🌹🌹جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هفتم🌹🌹🌹 تبیین: 1. همان‌گونه که هر مکتب و ملتی در بیان انزجار خویش شیوه‏هایی دارد؛ اسلام نیز با توجه به مبانی خود برای هدایت انسان، در این مسئله طریق و مسائلی ارائه کرده است. از آنجا که شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر استکبار، مرگ بر صهیونیسم و... که در ظهور انقلاب اسلامی نقش مؤثری ایفاد کرده‏اند، مورد خدشۀ خنّاسان دین واقع شده است، ضرورت اقتضا می‏کند تا مبلغین گرامی در تبیین همین شعائر الهی اقدام کنند. 2. تولّی و تبرّی از فروع دین و آموزه‏های مورد اهتمام اسلام است. دو اصلی که پیامبران الهی در تمام مراحل زندگی بر آن پایبند بوده و در قرآن به کرّات از آن یاد شده است. در قرآن کریم، برائت لفظی با واژه‌های «لَعَنَ، تعس، قُتِلَ و...» بکار رفته است و لعن در مصادیق مختلفی همچون: کفر، ارتداد، دروغ بستن بر خدا و رسول، تجاوز (ظلم) و عصیان، اطاعت از استبداد، تحریف دین خدا و حقایق آسمانى، عهدشکنی یهود و غیره به کار رفته است که خداوند متعال، ملائکة الهی، انبیاء و مردم، با لعن این افراد از آنان تبرّی جسته‏اند. لُعِنَ الَّذِینَ كَفَرُوا مِنْ بَنِی إِسْرائِیلَ عَلى‏ لِسانِ داوُدَ وَ عِیسَى ابْنِ مَرْیمَ ذلِكَ بِما عَصَوْا وَ كانُوا یعْتَدُونَ ؛ «از بنى‏اسرائیل آنان كه كافر شدند، به زبان داود و عیسى بن مریم لعنت شدند. لعنت شدنشان براى این بود كه [نسبت به فرمانهاى خدا و انبیاء] سرپیچى داشتند و همواره [از حدود الهى‏] تجاوز مى‏كردند». 3. شعار «مرگ بر آمریکا» سبب شد تا ملت ما بیدار شود و انگشت اتهام به سوی غرب بگیرد و زمینه‌ساز انقلاب اسلامی و کشف لانۀ فساد دول غربی در ایران شود. امام خمینی می‏فرماید: «ما شعار مرگ‏ بر آمریكا را در عمل جوانان پرشور، قهرمان و مسلمان در تسخیر لانۀ فساد و جاسوسى آمریكا تماشا كرده‏ایم». 4. اگر در پاره‏اى از روایات وارد شده است كه پیامبر بعضى از بزرگان قریش را لعنت كرده و فرمودند: «اَللَّهُمَّ العَن فُلَاناً وَ فُلَاناً» و یا در قرآن كریم وارد شده كه فرموده است: لَعَنَهُمُ اللَّهُ بِكُفْرِهِمْ یا فرموده: فَقُتِلَ كَیفَ قَدَّرَ و یا فرموده: قُتِلَ الْإِنْسانُ و یا فرموده: أُفٍّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ و امثال این كلمات، ناسزا و توهین نیست؛ بلكه نفرین است. بنابراین، از استعمال لعن، قتل و تعس در قرآن و نهی از سبّ، استفاده می‏شود که این واژگان متفاوتند و با توجه به آیات متعددی، استعمال لعن و مرگ خواستن، نه تنها مذموم نیست؛ بلکه مورد تأیید قرآن بوده، تنها سبّ مطرود قرآن است.
🌹🌹🌹ادامه جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هفتم🌹🌹🌹 7. اگر تاریخ عملکرد کشورهای استعماری در ایران را تورق کنیم، کارنامۀ سیاه آنان، اوراق دفاتر را پر خواهد کرد. تجربۀ انقلاب اسلامی در افشاگری‌های عملکرد استعمار جهانی، به ویژه آمریکا و صهیونیسم، اعم از: حمایت از رژیم پهلوی، استفاده از سفارت برای جاسوسی، جنگ هشت ساله، فشارهای اقتصادی و سیاسی، تحریمهای 40 ساله و نیز بر هم زدن تمام قراردادهای بین‌المللی (از جمله برجام)، اسلام‌هراسی و نیز ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی و ظهور داعش در این سالها و... همگی حاکی از کینه‏ورزی آنان نسبت به ملت مسلمان ایران است. راهپیمایی‌های سالیانه که در زمانهای متعددی صورت می‏گیرند، مصداق و ذَكِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ؛ «و ایام الله را به آنها متذكر شو.» است که با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صیهونیست، تفکر ظلمت‌گونۀ آنان را در اذهان جامعۀ مسلمین می‏پروراند.
🌹🌹🌹ادامه جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هفتم🌹🌹🌹 5. از جمله شبهاتی که خواسته یا ناخواسته در اذهان جامعۀ مسلمین رسوخ کرده است، این است که آیا آرزوی هدایت برای یک ملت بهتر از آرزوی مرگ نیست؟ می‌گویند: دعا کردن برای دیگر ملت‌ها، نه تنها برای شخص اثر مثبت دارد؛ بلکه یک نوع تبلیغ عملی برای جذب دیگر ملتها و گرایش آنان به اسلام خواهد بود. حال اگر مرگ‌خواهی و سبّ‌کردن را برای دیگران بخواهیم، نتیجه عکس آن خواهد بود. بنابراین، به جای ایجاد اختلاف و نیز تولید هرگونه اسلام‌هراسی، به احترام متقابل و دعا کردن به آنان اکتفا شود، دارای اثرات بیش‏تری خواهد بود. در پاسخ به این شبهه باید گفت: مرگ‌خواهی دشمنان دین از دستورات قرآنی و روایی به شمار می‏ورد. دعا وقتی اثربخش است که زمینه‏های هدایت فراهم باشد؛ اما اگر در مسیر هدایت نباشند و بر لجاجت خود اصرار داشته باشند و بر محو دین نقشه‏ها می‏کشند، نه تنها سزاوار لعن؛ بلکه مستحق مرگ خواهی هستند. همان گونه که حضرت نوح پس از ناامیدی از هدایت ظالمین، به جای دعا دست به سوی آسمان بلند کرده، هلاکت قوم کافرین و ظالمین را درخواست می‏کند و عرضه می‏دارد: وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرینَ دَیاراً * إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ یضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا یلِدُوا إِلاَّ فاجِراً كَفَّاراً؛ «نوح گفت: پروردگارا! روی زمین احدی از كافران را زنده مگذار. * چرا كه اگر آنها را بگذاری بندگانت را گمراه می‏كنند، و جز نسلی فاجر و كافر به وجود نمی‏آورند»، آنچه که سبب انزجار خواهد بود، فحاشی و تندروی است که اسلام نیز از آن نهی فرموده است. البته در حق دشمنانی که امید هدایت می‏رود، باید دعا کرد تا در مسیر هدایت قرار گرفته، به سوی کمال ترقی یابند؛ اما سبّ در همۀ حالات منع شده است، حتی در زمان جنگ. به همین دلیل امیرالمؤمنین در جنگ صفین، زمانی که مشاهد کردند یکی از یاران وی در حال سبّ کردن به معاویه و یاران وی است، فرمودند: «إِنِّی‏ أَكْرَهُ‏ لَكُمْ أَنْ تَكُونُوا سَبَّابِینَ وَ لَكِنَّكُمْ لَوْ وَصَفْتُمْ أَعْمَالَهُمْ وَ ذَكَرْتُمْ حَالَهُمْ كَانَ أَصْوَبَ فِی الْقَوْلِ وَ أَبْلَغَ فِی الْعُذْرِ وَ قُلْتُمْ مَكَانَ سَبِّكُمْ إِیاهُمْ اللَّهُمَّ احْقِنْ دِمَاءَنَا وَ دِمَاءَهُمْ وَ أَصْلِحْ ذَاتَ بَینِنَا وَ بَینِهِمْ وَ اهْدِهِمْ مِنْ ضَلَالَتِهِمْ حَتَّى یعْرِفَ الْحَقَّ مَنْ جَهِلَهُ وَ یرْعَوِی‏ عَنِ الْغَیِّ وَ الْعُدْوَانِ مَنْ لَهِجَ بِهِ؛‏ دوست ندارم كه شما دشنام دهنده باشید؛ ولى اگر در گفتارتان كردار آنان را وصف كنید و حالشان را بیان نمایید، به گفتار صواب نزدیك‏تر، و در مرتبة عذر رساتر است. بهتر است به جاى دشنام بگویید: خداوندا! ما و اینان‏ را از ریخته شدن خونمان حفظ فرما و میان ما و آنها را اصلاح کن و آنان را از گمراهی به هدایت رهنمون باش تا کسانى که جاهلند، حق را بشناسند و آنها که گمراهند و بر دشمنى با حق اصرار می‏ورزند، از آن دست بردارند و (به راه راست) بازگردند.» بنابراین شعار مرگ بر آمریکا برخواسته از متون دینی و فقط جنبه سیاسی ندارد. 6. گاهی اینگونه مطرح می‌‌کنند که اگر کسانی که در اسرائیل و آمریکا به دنیا می‏آیند و یا ملت آنها ببینند که کشوری برایشان آرزوی مرگ می‏کنند، چه حالتی به آنها دست می‏دهد؟ آیا بهتر نیست با بیانیه به سازمانها یا دولتها تنفر خود را ابراز کنیم؟پاسخ روشن است: اینجا مغلطه در تفاوت گذاشتن بین ملت و دولت یک کشور است. شعار مرگ بر آمریکا، برخاسته از متن دین، مختص به دولت‏مردانی است که در مقام سیتزه‌جویی، هتک و حذف اسلام و ایران و ملتهای مبارز علیه ظلم و استکبار هستند، در حالی که مردم آن کشور نسبت به عملکرد و حاکمان خود بیزاری می‏جویند و راهپیمایی‌های یک ملت علیه حاکمان ظلم، شاهدی از این امر است. امام خمینی می‏فرماید: «این ملتى كه الآن دارند فریاد مى‏زنند: مرگ‏ بر آمریكا! مقصودشان كارتر است. ملت آمریكا كه به ما كارى نكرده. ملت آمریكا اگر بفهمد مطلب را، به حسب وجدان انسانى‏اش، با ما موافق است.» در جامعه‏ای که رسانه‏های اینترنتی و شبکه‏های ماهواره‏ای با هزینه‏های زیاد و با ساخت فیلم‏های هدفدار جنایتهای حاکمان کشور خود را کتمان کرده، حقایق را بر ملت خود پنهان می‏دارند، شعار مرگ بر آمریکا برای بیداری آن ملت از ظلمهای حاکمان خود است.
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
✴️ ✴️ 💎 برکت مهمان 💐 پيامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله: 🔸 ألضَّیفُ یَنزِلُ بِرِزقِهِ وَ یَرتَحِلُ بِذُنوبِ أهلِ البَیتِ ❇️ مهمان، همراه با روزی خود، وارد می‌شود و زمانی که از خانه خارج می‌شود، گناهان اهل آن خانه را نیز بیرون می‌برد. 📚 مستدرک، ج ١٦، ص ٢٥٨ ‌ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
📌 اسامی ماه رمضان در روایات اهل بیت(عليهم‌السلام) 💠 ماه صبر 🔸 پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در روایتی از رمضان به عنوان ماه صبر یاد کرده، و پاداش این صبر را بهشت معرفی می‌کنند: «هُوَ شَهْرُ الصَّبْرِ وَ إِنَّ الصَّبْرَ ثَوَابُهُ الْجَنَّة؛ این ماه، ماه صبر است و همانا پاداش صبر بهشت است.» 🔹 امیر المومنین(علیه‌السلام) نیز در حدیثی رمضان را ماه صبر و روزه آن را سبب زدودن زنگارهای قلب معرفی می‌کنند: «روزه ماه صبر و روزه سه روز در هر ماه، زنگارها را از قلب بیرون می‌برد.» 💠 ماه قیام 🔸 امام سجاد(علیه‌السلام) در دعا هنگام ورود به ماه رمضان، از این ماه با عنوان «شهر القیام» یاد می‌کنند. در حقیقت ماه رمضان ماه قیام برای اطاعت و بندگی خداوند است. 🔹 رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در اولین شب ماه رمضان از خداوند طلب می‌کند تا ایشان را در روزه‌داری و قیام در راه خدا قوت و نیرو بخشد: «اللَّهُمَّ فَقَوِّنَا عَلَى صِيَامِنَا وَ قِيَامِنَا؛[۶] خداوندا! ما را بر روزه‌داری‌مان‌ و ایستادگی‌مان[برای طاعت] نیرو و توان ببخش». 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/204474 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🔰 شرط دستیابی به معارف قرآنی، تطهیر دل و پاکیزگی روح 💠 تعلّم، تدبّر و تفقّه یعنی آموزش و یادگیری عمیق راز بهره‌مندی از معارف عمیق، باطنی و عالیه قرآن است . شرط دستیابی به این معارف، تطیهر دل و پاکیزگی روح است که این مسئله در دوره جوانی بسیار سهل‌تر است. 🔸 امام خامنه ای مدظله؛ 1401/1/14 https://btid.org/fa/photogallery/204991 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🌹شهید سید مرتضی آوینی: ♦️ امید دشمن به ترس ماست و اگر نترسیم مکر شیطان یکسره بر باد می رود. ما با ایمان پیش می رویم و دشمن وابسته به سلاح است، اما دیگر تکلیف جنگ را آهن مشخص نمی کند. 🌹درود بر آوینی و راهی که رفت 🌹۲۰ فروردین سالروز شهادت مرتضی آوینی گرامی باد شادی روحش صلوات 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🔰روز ملی انرژی هسته‎‌ای 🔅آمریکایی‌ها هم می‌گفتند ایران این‌همه نفت دارد، می‌خواهد چه‌کار کند انرژی هسته‌ای را؟ 🔸بنده گفتم خب ما امروز دست به سیاه‌وسفید انرژی هسته‌ای نزنیم، پس‌فردا که نفتمان تمام شد آن‌وقت [باید] برویم انرژی هسته‌ای را گدایی کنیم از این‌وآن. خب بله دیگر؛ وقتی آن‌ها داشته باشند، ما نداشته باشیم و احتیاج داشته باشیم، پدر ما را درمی‌آورند. امام خامنه ای، 1394/8/20 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
۸ آوریل،‏ ۱۳.۲۳.mp3
3.7M
🌪توفان آیت‌الله در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس در اعتراض به ترس و تردیدها در مواجهه با فجایع فضای مجازی 🔺باید وارد شوید در برابر این فضای باز ولنگار مجازی و اگر نکنید، حکم‌الله را زیر پا گذاشته‌اید و بر خلاف فرمان جهاد واجب عمل کرده‌اید. 🔺مسئولان در مجلس و دولت! چقدر می‌خواهید این ور و آن ور کنید تا فضای مجازی را کنترل کنید؟ شورای‌عالی فضای مجازی چند سال است تشکیل شده امّا آفتابه و لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی! چه می‌کند این شورای عالی فضای مجازی؟ 🔺پهنای‌باند و دروازه پهناوری که برای دشمن باز شده که دشمن با همه قدرت بیاد در این فضا علیه ملت فعالیت کند... 🔺تا کجا می‌خواهید دشمن برسه؟ دشمن باید دیگه چکار کنه تا شما به فکر بیفتید و این فضای مجازی را اصلاح کنید؟ و جلو این جریان ولنگار رسانه‌ای را بگیرید؟ 🔹مجلس هم که هر روز یک افسانه سازی می‌کند؛ یک روز می‌گویند «صیانت» یک روز می‌گویند صیانت قبول نیست، «تنظیم‌گرایی». آخر شما چقدر معطل هستید؟ می‌خواهید تا کی صبر کنید و دشمن تا کجا برسد؟ مجلس و دولت باید بیایند و با همه قدرت مسئولین بایستند در این مسأله. 🔹دشمن آمده تا حلق ما و همه چیز ما رو از ما گرفته. هی شما امروز و فردا می‌کنید، چرا انقدر معطل هستید؟ یک روز طرح صیانت رأی آورد، یک روز رأی نیاورد. ان‌شاءالله امیدوارم عزیزان ما در این زمینه عنایت بفرمایید. 🔺با قدرت این وسیله فضای مجازی و ولنگاری رسانه‌ای را پیگیری کنید. #️⃣ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🗓 20 فروردین ، روز هنر انقلاب اسلامی 📰 اواخر فروردین 72 بود؛ پیکر سیدمرتضی بر دوش مردم در مقابل حوزه‌ی هنری تشییع می‌شد.‌.. خودرو حامل رهبر انقلاب در خیابان سمیه ایستاد.‌ علی‌رغم مسائل امنیتی، آقا برای ادای احترام به شهید از ماشین پیاده شدند،‌ کنار پیکر سرباز خودشان ایستادند و زیر لب زمزمه کردند: «إنا لله و إنا إلیه راجعون». بعد در جستجوی خانواده شهید، نگاهی به اطراف  انداختند اما به‌خاطر ازدحام مردم نتوانستند از نزدیک خانواده‌ را ببینند. پس از پایان مراسم آقا گفتند: «از طرف بنده به خانواده‌ی شهید تسلیت بگویید؛ گرچه من خودم هم در این مصیبت داغدار هستم». بعد آرام و بی‌صدا در حالی که چشم به تابوت سیدمرتضی دوخته بودند، به راه افتادند. خیابان سمیه هنوز صدای گام‌های آهسته‌ی رهبر را به دنبال پیکر سربازش در ذهن دارد... چندی بعد، آقا در صفحه‌ی اول قرآنی که آن را به خانواده‌ی شهید آوینی هدیه کردند، این عبارت را به دست‌خط خود نوشتند: "به یاد شهید عزیز، سید شهیدان اهل قلم، آقای سیدمرتضی آوینی که یادش غالباً با من است... 🌐 معاونت فرهنگی و روابط عمومی مرکزبسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم https://eitaa.com/joinchat/8585328C9df04db308
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
💢 قرآن در همه ادوار تاریخ بشر، معارف مورد نیاز انسان را در صحنه وسیع و عظیم زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، معنوی، حاکمیتی و همه ابعاد دیگر در اختیار قرار می‌دهد. 🔰 محفل انس با قرآن کریم در حضور رهبر انقلاب ۱۴۰۱/۰۱/۱۴ https://btid.org/fa/photogallery/204851 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
💢 راه تربیت 10 میلیون حافظ 💠 راه تربیت 10 میلیون حافظ که چند سال قبل مطرح کردیم، وارد کردن نوجوانان به عرصه فعالیت‌های قرآنی است. 📚 امام خامنه ‌ای دام ظله؛ 1401/1/14 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/photogallery/204851 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🔻 آیا شیعه ائمه (ع) را خدا می داند؟ 1 🔹 وهابیون به شیعه نسبت می‌دهند، که شیعه، ائمه اطهار (ع) را خدا می‌داند و دلیلشان نسبت دادن صفاتی است که آنان معتقدند فقط مخصوص خداوند است. 🔹 مسئله توحید و شرک از مباحث مهم کلامی است که ممکن است با کمی اشتباه، عده‌ ای از مسلمانان مشرک خوانده شوند و عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. 🔹 اعتقاد بسیاری از عالمان شیعه و بسیاری از فرق اسلامی این است که شرک دانستن یک عقیده، بر محور استقلال از خداوند می‌ گردد و ملاک شرک، خدا پنداشتن و پرستش غیر خدا و مستقل دانستن آنهاست. این ملاک در چند مسئله مانند توسل و عرض حاجت، استغاثه، شفاعت، و صفاتی مانند خالقیت، رازقیت، قدرت، علم غیب نیز وجود دارد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37452 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🔻 آیا شیعه ائمه (ع) را خدا می داند؟ 2 🔹 وهابیون ادعا می کنند که شیعیان ائمه اطهار (ع) را خدا می دانند و کار شیعه شبیه کار مشرکین صدر اسلام است. 🔹 در حالیکه تفاوت نظر شیعه با مشرکین صدر اسلام در این است که مشرکین برای خداوند شریک قائل می‌‌شدند و شیعه قائل به واسطه‌‌هایی است که از جانب خداوند مأمور به انجام وظایفی شده‌‌اند. 🔹 اعتقاد مشرکین صدر اسلام طبق آیات قرآن به این صورت است: اعتقاد به فرزند برای خداوند اعتقاد به نظیر برای خداوند اعتقاد به الهی غیر خداوند اعتقاد به شریک مستقل برای خداوند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37452 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🔻 همزیستی مسالمت آمیز پیامبر(ص) با یهود 🔹 رسول خدا(ص) در مواجهه با یهود، همزیستی مسالمت آمیز داشته است. ایشان هدایای یهود را می پذیرفت و با آنان داد و ستد مالی داشته است. 🔹 در تاریخ وقایعی از عیادت بیماران یهودی، عطوفت، رفق و مدارای رسول خدا(ص) با یهود بیان شده است. البته فتنه گری های یهود سبب شد به مرور شیوه برخورد پیامبر(ص) با آنان دچار تغییر گردد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37179 https://www.adyannet.com/fa/news/37178 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
⭕️ دست خالی وهابیت و تهمت عجیب به امام خمینی(ره) 👈 لطفا این جملات را با دقت بخوانید: «وقتی ما یک نظر وسیعی به همه دنیا و به همه دانشگاه‌هایی که در دنیا هست بیندازیم، تمام این مصیبتها که برای بشر پیش آمده است ریشه‌اش از دانشگاه بوده. ریشه‌اش از این تخصص‌های دانشگاهی بوده. این همه ابزار فنای انسان و این همه پیشرفت‌هایی که به خیال خودشان در ابزار جنگی دارند، اساسش از دانشمندانی بوده است که از دانشگاه بیرون آمده‌اند. دانشگاهی که در کنار او اخلاق نبوده است، در کنار او تهذیب نبوده است. و تمام فسادهایی که در یک ملتی یا ملت‌ها پیدا شده است از حوزه‌های علمیه‌ای بوده است که متعهد به دستورات اسلامی نبوده‌اند.» 🔹 امام خمینی (رحمةالله‌علیه) در عبارات بالا به وضوح از لزوم وجود اخلاق و تهذیب در علوم دانشگاهی و حوزوی سخن گفته است و دانشمندان و علمایی که علم بدون اخلاق و تهذیب داشته باشند را منشأ گرفتاری‌ها و انحرافات جوامع بشری معرفی کرده است. حالا اگر از شما که مشغول خواندن این نوشتار هستید سوال شود که آیا در این بیانات، اثری از ضدیت با علم و دانشگاه دیده می‌شود، چه پاسخی می‌دهید؟! 🔹 واضح است که هرگز از سخنان بالا چنین چیزی برنمی‌آید اما دشمنان ناجوانمرد مثل وهابیت با تقطیع بخشی از عبارت‌های فوق، از قول حضرت امام(ره) نقل کرده‌اند که تمام این مصیبت‌ها که برای بشر پیش آمده است ریشه‌اش از دانشگاه بوده! و با این نسبت ناروا و این تهمت بزرگ، نتیجه گرفتند که ولایت فقیه در ضدیت با علم و دانش است! ✅ البته بر آگاهان و خردمندان واضح است که افراد جبهه باطل در طول تاریخ، قدرت رویارویی مستدل و منطقی با مصلحان و پیروان حقیقت را نداشته‌اند و از این رو اقدام به تهمت زنی و ترور شخصیت می‌کردند. ___________________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/204579 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
⭕️ سوال ⁉️ آیا نماز تراویح در روایات شیعه تایید شده است؟ 🔰 پاسخ 🔹 یکی از بدعت‌هایی که توسط خلیفه دوم در میان مسلمانان شکل گرفت، خواندن نماز تراویح به جماعت بود. 🔸 شیعه بر اساس آموزه‌های اهل بیت(علیهم‌السلام) خواندن نماز‌ مستحبی به جماعت جز در موارد خاص مانند نماز باران را جایز ندانسته و نماز تروایح را بدعت می‌داند. 🔹 رسانه‌های وهابی با استناد به یک روایت از کافی ادعا می‌کنند نماز تراویح در کتاب‌های شیعه نیز نقل شده و مورد تایید است. این روایت از امام صادق(علیه‌السلام) درباره رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شده و به شرح زیر می‌باشد: 🔸 «كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه و آله يَزِيدُ فِي صَلَاتِهِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ إِذَا صَلَّى الْعَتَمَةَ صَلّى‏ بَعْدَهَا، فَيَقُومُ النَّاسُ خَلْفَهُ، فَيَدْخُلُ وَ يَدَعُهُمْ، ثُمَّ يَخْرُجُ أَيْضاً، فَيَجِيئُونَ، وَ يَقُومُونَ خَلْفَهُ، فَيَدَعُهُم؛ رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) همواره به نمازش در ماه رمضان مى‌افزود. حضرتش آن‌گاه كه نماز عشا را مى‌خواند به نماز مى‌ايستاد.(همان که) مردم پشت سر آن حضرت مى‌ايستادند، حضرت وارد خانه مى‌شد، و آنها را به حال خود مى‌گذاشت، سپس دوباره به مسجد مى‌آمد، مردم هم مى‌آمدند و پشت سر آن حضرت مى‌ايستادند، باز آنها را به حال خود وامى‌گذاشت و وارد خانه مى‌شد.» 🔹 وهابیت با استناد به بخش اول حدیث تا قسمت «فیقوم الناس خلفه: مردم پشت سر پیامبر می‌ایستادند» می‌گویند بعد از نماز عشاء مسلمانان پشت سر حضرت ایستاده و نماز تراویح را اقامه می‌کردند؛ حال آن که با اندکی دقت در ادامه روایت مشخص می‌شود پیامبر این اقدام مسلمانان را قبول نداشته و به سرعت وارد منزل خود می‌شدند تا مردم پراکنده شوند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/204628 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
💢 روزۀ افراد سالخورده ✍🏻 پاسخ: پیرمرد و پیرزنی كه گرفتن روزه برایشان مشقت دارد، گرفتن روزه بر آنان واجب نیست و باید برای هر روز یک مد طعام(مانند گندم، جو، برنج) به فقیر فدیه بدهند و اگر اصلاً توانايى روزه گرفتن ندارند، بنابر احتیاط باید فدیه بدهند ❇️ در هر دو صورت چنانچه پس از ماه رمضان بتوانند روزه بگیرند، بنابر احتیاط مستحب قضای روزه‌ها را بگیرند. 🔺 رساله نماز و روزه آیت الله خامنه ای، مسأله 958 📎 https://btid.org/fa/news/204914 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
💠 بررسی حادثه مشهد مقدس و گنبد کاووس ✍️ متأسفانه در روزهای گذشته، فرقه منحرف وهابیت با ترور و به شهادت رساندن چند نفر از علمای اهل سنت و شیعه، درصدد تفرقه افکنی میان امت اسلام است. 👈 با بررسی تاریخ مشخص می شود محمد بن عبدالوهاب به عنوان رهبر این جریان شیطانی، به دست استعمار منحوس انگلیس در سرزمین عربستان پا به عرصه سیاسی گذاشت. او با تفکر ایجاد دولتی مبتنی بر اسلام که زاییده اندیشه‌های استعمار انگلیس باشد. 💢 مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر: 👇👇👇 🌐 https://rasanews.ir/002xkD 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🌹بیست و یکم فروردین ماه،سالروز شهادت صیاد دلها امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،گرامی باد. 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از نشریات تبلیغی
با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان، انجام اعمال صالح همچون تلاوت قرآن، پاداش بیشتری دارد و اکثر مساجد با قرائت یک جزء در هر روز، یک‌بار قرآن‏کریم را ختم می‌کنند، انتظار می‌رود که مبلغین گرامی در مباحث خود یک آیه از هر جزء را انتخاب و به تبیین و تفسیر آن همت گمارند. آنچه در این نوشتار می‌آید به هدف گفتمان‌سازی جهاد تبیین است که از هر جزء قرآن‏کریم، یک آیه مرتبط با موضوع جهاد تبیین انتخاب شده است و نکاتی را که می‌‌تواند سوژه سخن و گفتگو در این ماه عزیز باشد را بیان می‌‌کند. همچنین در ذیل هر یک از مباحث، بخشی از متن بیانیه گام دوم که مرتبط به موضوع است ذکر شده است؛ چراکه مقام معظم رهبری با موضوع «جهاد تبیین» به‌نوعی بیانیه «گام دوم انقلاب» را قوام بخشیدند.
نکته‌ها: 1. «قسط»، در برابر تبعیض است، یعنى حقّ هر كسی را به خودش بدهند، نه دیگرى. 2. در این آیه، مفاهیم متعدّدى مطرح شده است؛ تربیت‌ «رَبِّی»، عدالت «القسط»، عبادت‌ «أَقِیمُوا»، جماعت‌ «وُجُوهَكُمْ»، دعا «وَ ادْعُوهُ»، نیت و اخلاص‌ «مُخْلِصِینَ لَهُ»، و حشر و قیامت‌ «تَعُودُونَ». 3. انسان، مأمور به قسط است. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ» و كردار زشت، خارج از دائرۀ قسط است. لا یأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ ... أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ. 4. پایبندى خالصانه به دین، زمینۀ گسترش قسط و عدل است. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ وَ أَقِیمُوا وُجُوهَكُمْ». 5. جلوگیرى از تبعیض، در كنار عبادت مطرح است. «بِالْقِسْطِ وَ أَقِیمُوا». 6. تربیت صحیح، در نظامِ عادلانه است و قسط، از شئون ربوبیت الهى. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ».