بنویسید مرا یار حسین
کشته و مرده ی دیدار حسین
اولین بی سر بازار حسین
مسلم کوفه ،علمدار حسین
او دلش خواست سفیرش باشم
من دلم خواست اسیرش باشم
تکه تکه بدنم گفت نیا
پاره ی پیرهنم گفت نیا
به سر میخ تنم گفت نیا
خاک و خون دهنم گفت نیا
کاروانت نشود سرگردان
به مدینه همه را برگردان
ترسم از گمشدن دخترهاست
ترسم از سوختن معجرهاست
ترسم از وا شدن زیور هاست
ترسم از غارت انگشترهاست
حرمله نقشه کشیده ست حسین
دو سه تا تیر خریده ست حسین
شرر ای کاش به جانت نزنند
نیزه ها سر به دهانت نزنند
کوفیان زخم زبانت نزنند
وای سیلی به زنانت نزنند
پیش زینب بدنت را نکشند
گرگ ها پیرهنت را نکشند
بسم الله الرحمن الرحیم
❤️ ملاک تقیه و شرایط کرونائی
✳️1️⃣ مقدمه
مرحوم کلینی از شاعرِ مورد توجّهِ اهل بیت؛ سُفیان بن مصعب عبدی روایت کرده است که به منزل امام صادق علیه السلام [برای خواندنِ مرثیه] رفتم. امام به اطرافیانش فرمود که به دخترم امّ فروه بگوئید که بیاید مرثیه ی جدّش را بشنود. سُفیان می گوید: امّ فروه آمد و پشت پرده نشست، و امام به من فرمود: بخوان. من [خطاب به ام فروه] گفتم: «فَرْوَ جُودِي بِدَمْعِكِ الْمَسْكُوبِ (ای ام فروه! اشک های ریزانت را نثار کن!)» ... و ام فروه صیحه زد و زنان صیحه زدند. امام صادق علیه السلام فرمود: حواستان به در باشد [کسی متوجه نشود (در آن زمان به خاطر شرایط شدید تقیّه، مجلس عزاداری ابا عبدالله علیه السلام ممنوع بوده و خطر داشته است)]. و مردم از سر و صدای زنان، دمِ درِ حیاط جمع شدن بودند. امام صادق علیه السلام کسی را فرستاد تا به آنها بگوید که بچه ای از این خانواده غش کرده است و زنان برای او ناله سر می دهند [اشاره ی ابهام آمیز به تشنگیِ حضرت علی اصغر علیه السلام] (کافی، ج 8، ص 215، ح 263).
✳️2️⃣ ملاک تقیّه
تقیّه حالتی است که انسان ـ به علّت ترس ـ نمی تواند عمل خود را به طور معمول انجام دهد. ترس از جان، مال و آبرو حالت هائی است که تقیه را بر انسان واجب می کند و مسائل شرعی و اخلاقی را تحت شعاع قرار می دهد و مثلاً دروغ را واجب، و راست را حرام می کند و نمازی که در حالت عادی باطل است را صحیح و واجب می کند و نمازی که در حالت عادی صحیح و واجب است را باطل و حرام می نماید.
رعایت نکردن تقیه، در شرایط تقیه، به شدّت از طرف ائمّه ی شیعه تقبیح شده است (کافی، ج 2، ص 223، ح 7 و ص 217، ح 4). و وجوبِ آن با وجودِ آن، از دین یا تمام دین شمرده شده است (کافی، ج 2، ص 219، ح 12 و محاسن برقی، ج 1، ص 255، ح 286).
تقیّه، هنگام ضرورت واجب است (کافی، ج 2، ص 219، ح 13 و محاسن، ج 1، ص 259، ح 307) و ترک آن حرام و گاهی موجب حرمت عمل است.
بنابراین ملاک تقیه ترس است (معنای لفظیِ «تقیّه» نیز مؤیّد این کشف ملاک است)، ترس از وارد آمدن (یا وارد آوردنِ) ضرر مُعتنابِه بر جان و مال و آبروی خودِ انسان یا دیگران. و هنگام فراهم بودنِ ملاک، حکمِ تقیّه واجب است.
✳️3️⃣ حالت کرونائی
روشن است که ملاک تقیه (وارد آمدن یا وارد آوردنِ ضرر مُعتنابِه بر جان و مالِ خودِ انسان یا دیگران) در حالت کرونائی فراهم است، بنابراین احکام آن نیز (وجوب پرهیز از انجام عمل) جاری است؛ یعنی در حالت کرونائیِ فعلی، و هر حالتی که ترس از به خطر افتادن یا به خطر انداختنِ جان و مال در میان باشد، حکم تقیّه (سقوطِ وجوب تا چه رسد به استحباب، و جوازِ ارتکابِ حرام تا چه رسد به کراهت) صدق می کند.
✳️4️⃣ دقّت لازم و مهم
مخفی نماند که در این حکم، قیاس صورت نگرفته است؛ یعنی چنین نیست که ما اصلی به نام تقیّه و با حکمی معلوم داشته باشیم و نیز فرعی به نام حالت کرونائی با حکم مجهول داشته باشیم و بخواهیم حکم اصل را بر فرع جاری کنیم و بگوئیم ترس در حالت کرونائی نیز فراهم است پس حکم تقیه بر حکم حالت کرونائی بار کنیم. اگر چه کسی که اعتقاد به قیاس دارد، ممکن است این استنباط را انجام دهد، اما آن چه در بالا انجام شد، قیاس نیست بلکه تطبیق یک حکم بر مصادیقِ آن است؛ یعنی یک حکم، در زمانی دارای پنج مصداق بوده و اکنون دارای ده مصداق شده است. دقیقاً مانند تطبیق حکم ضرر به مصادیق ضرری، با فراهم آمدنِ ضررهای جدید.
✳️5️⃣ نتیجه
اینک که به شُؤم ویروس منحوس کرونا، مجالس عزاداریِ اباعبدالله الحسین (علیه ما دامت السماواتُ و الأرضُ السلامُ) به خطر افتاده و احتمال دارد با ازدحام جمعیّت، گروهی مبتلا به این ویروس مرگبار و گروهی ناقلِ آن شوند و موجب مرگ عزیزانِ خود گردند، حکم تقیّه را می توان اجرا کنیم و بگوئیم: همانطوری که در شرایط تقیّه انجامِ فعلِ خلافِ تقیّه حرام است، یا انجام آن باید با شرایط خاص انجام شود، در شرایط کرونائی نیز در صورت احتمال عُقلائیِ ابتلا به ویروس یا انتقال ویروس، حضور در مجالس عزاداری یا حرام است و موجب رضایت ائمّه خصوصاً اباعبدالله الحسین علیه السلام نمی باشد و یا باید با شرایط گفته شده توسط مراجع محترم (کرّمهم الله) و مراجع ذی صلاح ـ با رعایت کامل اصول بهداشتی یا از طریق رسانه ها در منزل ـ انجام شود.
🌹اللَّهُمَّ اكْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنِ هَذِهِ الْأُمَّة... آمین🌹
والحمدلله رب العالمین
محمد ذکاوت صفت ـ قم ـ 30 مرداد 1399
⭕️ معجزه ترکیب سیاه دانه و عسل برای درمان کرونا
آزمایشات جدید نشان می دهند که سیاه دانه و عسل می توانند در درمان نوع شدید و متوسط بیماری کووید۱۹ موثر باشند.
✍️ به گزارش مشرق، در اولین آزمایش بین المللی بر روی تاثیر گیاهان در درمان کووید ۱۹، محققان پاکستانی، کانادایی، شیلیایی و امریکایی دریافتند گیاه سیاه دانه و عسل قادر به درمان نوع متوسط تا شدید بیماران کووید ۱۹ هستند.
🔹محققان به خواص ضدویروسی این گیاه پی بردند. همچنین نتایج نشان داد سیاه دانه موجب کاهش تکثیر کروناویروس در کشت های آزمایشگاهی سلولی شد.
🔸مطالعات مولکولی نشان داده است که برخی از فیتوشیمیایی ها نظیر nigelledine، a-hederin و thymoquinone دارای شباهت بالایی با چندین آنزیم و پروتئین کروناویروس هستند. در حقیقت کمپلکس انرژی آنها به مراتب بهتر از کلروکین، هیدروکسی کلروکین و فاویپیراویر است.
👈 به گفته محققان، انواع فیتوشیمیایی های موجود در سیاه دانه دارای خواص التهاب زا، ضدمیکروبی و تنظیم کننده سیستم ایمنی است، همچنین عسل هم دارای تاثیرات ضدویروسی، ضدمیکروبی، ضدالتهابی و تنظیم کننده سیستم ایمنی است.
🔹مطالعات مولکولی نشان داده که عسل دارای شش ترکیب فلاوونوئیدی است که مانع از تکثیر کروناویروس می شود. عسل همچنین در مقابله با باکتری های مقاوم به دارو موثر است.
🔸عسل به خاطر وجود ترکیبات پلی فنولیک اش، که موجب تحریک واکنش های ایمنی می شود، موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. از سوی دیگر در تسکین عفونت های مجاری تنفسی فوقانی مفید است.
▫️تیم تحقیق دریافت ترکیب سیاه دانه و عسل دارای خواص دارویی هستند که می توانند در تسکین شدت بیماری کووید ۱۹، کنترل تکثیر ویروسی و درمان کووید ۱۹ موثر باشند.
همچنین نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف سیاه دانه همراه با عسل منجر به بهبود سریع تر و پاکسازی ویروسی در بیماران کووید ۱۹ می شود.
در این مطالعه، ۳۱۳ بیمار کرونایی تحت مطالعه قرار گرفتند. از بین این تعداد، به ۱۶۰ بیمار ترکیب سیاه دانه و عسل و به ۱۵۳ بیمار دارونما داده شد.
محققان مشاهده کردند علائم بیماران دریافت کننده ترکیب سیاه دانه و عسل در مدت ۳ تا ۷ روز تسکین یافت.
https://b2n.ir/111370
https://b2n.ir/193548
✍️ پ.ن : بعد از این همه تلفات، تازه به یکی از توصیه های طب اسلامی که اوایل ورود کرونا به ایران منتشر شد رسیدند .
🤔 توقع داشتیم پزشکان و محققان ایرانی این تحقیقات رو انجام بدن که با توجه به لطف زیاد وزارت بهداشت به توصیه های طبی اسلام، افتخارش بدست محققان پاکستانی، کانادایی، شیلیایی و آمریکایی رسید .
👈 ضمنا جهت مصرف از عسل طبیعی مطمئن استفاده شود، همچنین طبق توصیه روایات عسل و سیاهدانه ناشتا، مصرف شوند .
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️
1109339f2312e-7642-4a92-8728-2d42f52cef2e.mp3
2.42M
🌹عظمت دهه ی اول محرم
♦️حجت الاسلام عالی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
روضه خانگی - امام حسین(ع) - 669.mp3
9.53M
#بفرمایید_روضه
🎙گر سوخته است بال و پرت فابک للحسین(ع)...
🔻روضه #امام_حسین(ع)
⏱ #ده_دقیقه | 08:51
👤 استاد #میرباقری
#اول_محرم
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «باب الحسین اوسع»
🔹گزیدهای از بیانات مرحوم علامه مصباح یزدی در باب اهمیت عزاداری سید الشهداء سلام الله علیه
🔥 @Moohem
1_379577280.mp3
8.4M
🌹﷽🌹
السلام علیڪ یا اباعبدالله الحسیـن
قرائتـــ زیارت عــاشـورا با نوای 🌷شهید حاج قاسم سلیمانی🌷 هدیه میڪنیــم به امام زمــان ارواحنافداه
🔸 روز اول
🔘شروع چله: ۱۴۰۰/۵/۱۹
◼️ @IslamLifeStyles
یا قاضی الحاجات:
يکي از علماي بزرگ قم که امام جماعت صحن کربلاي آقا ابا عبدالله عليه السلام بودند ميفرمودند پيرمرد مجردی در کربلا بود به نام حاج عباس رشتی که خيلی به امام حسين عليه السلام علاقه داشت. عشق امام حسين عليه السلام او را به کربلا کشيده بود و زندگي خيلی سادهای داشت يک اتاقی هم اجاره کرده بود گاهی کارهای دستی انجام ميداد. مثلا يک چيزی خريد و فروش ميکرد. يک کارش خدمت به مجالس امام حسين عليه السلام بود و آب به عزاداران ميداد.
اين پيرمرد زيلوهای حرم را جمع ميکرد و پهن ميکرد و براي نمازجماعت خيلی هم سرحال و بانشاط بود. روز شهادت يکي از امامان عليهم السلام از خانه بيرون آمدم در بين راه يکي از وعاظ کربلا به من گفت حاج عباس رشتی مريض و در حال جان دادن است و در کربلا غريب است اگر ميشود از ايشان عيادتی داشته باشيد و ما چهار نفر بوديم وارد اتاق شديم ديديم لحاف و تشک و پتوی کهنهای رويش کشيده و يکی از رفقايش هم از او پرستاری ميکند. حاج عباسی که هر وقت ما را ميديد سلام ميکرد دست به سينه ميشد خيلي سر حال بود اما ديديم الان در رختخواب افتاده و در حال جان دادن است ديگر نه ميتواند بنشيند نه ميتواند جواب سلام بدهد. حالش خيلی وخيم و در حال سکرات مرگ است دور بسترش نشستيم و به رفقا گفتم لحظه آخر خيلی مهم است که به چه حالت بميرد عبرت بگيريم به اين واعظ گفتم که الان فرصت خوبی است تا يک روضه برای امام حسين عليه السلام بخوانيم. واعظ گفت چشم و شروع کرد: السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ هنگام روضه خواندن همه با چشم خود ديديم حاج عباس پتو را کنار زد و بلند شد و مودب نشست حالا ما هم داريم با تعجب نگاه ميکنيم رويش را به طرف راست چرخاند و شروع به گريه کرد و گفت السَّلامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ قربان قدمهايتان من پيرغلام چه لياقتی داشتم که به عيادت من بياييد السَّلامُ عَلَيْكَ يا امِيرَ الْمُؤْمِنِينَ السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ الزَّهْرَاءُ همين طور سلام داد تا رسيد به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف به آقا هم سلام داد گفت قربانتان بروم من کجا عيادت شما و از همه تشکرکرد و بعد دراز کشيد مثل اينکه صد سال است که مرده باشد نه قلبش کار ميکند نه نبضش کار ميکند و به رحمت خدا رفت. بعد از اينکه به رحمت خدا رفت من به رفيقش گفتم اين پير غلام امام حسين عليه السلام بوده امام حسين عليه السلام به او نظر کرده و قبولش کرده است چهارده معصوم عليهم السلام به ديدارش آمده است. بايد مثل يک مرجع تقليد تشييع جنازه اش کنيم.
گفت ما آمديم به منزل به وعاظ گفتيم که بالا منبر بگوييد به علمای نجف گفتيم که درستان را تعطيل بکنيد به بازاريها گفتيم بازار را ببنديد به هيئتيها گفتيم که فردا بايد يک دستهای مثل عاشورا برای يک عاشق امام حسين عليه السلام راه بندازيد ميگفت کربلا يک حالت عجيبی پيدا کرده بود هيئتها مي آمدند به سروسينهاشان ميزدند چون براي همه جريانش را گفته بوديم. يا حسين يا حسين ميگفتند گريه ميکردند براي يک غلام غريب امام حسين عليه السلام غوغا شد.
در حوزه هم براي حاج عباس مجلس ختم گرفتيم. يک آيت اللهي در کربلا بود به نام آيت الله سيبويه عموی آيت الله سيبويهای که در زمان ما بودند پيرمردی بود حدود نود سال ايشان هم در مجلس ختم شرکت کرد. به من فرمودند که منبر ختم اين آقا را من ميروم، همه تعجب کردند. ايشان عصازنان آمدند در پله اول منبر نشستند بعد از قرائت قرآن گفت که مردم ميدانيد که من اهل منبر و سخنراني نيستم ولي آمده ام جريانی از حاج عباس رشتی که برايتان بگويم. گفت که وقتی فلانی به من زنگ زد و گفت من در موقع جان دادن کنار بسترش بودم و چهارده معصوم به ديدنش آمدند؛ وقتی تلفن را قطع کردم خيلی گريه کردم دلم شکست که من اينقدر در حوزه بودم در حرم آقا امام جماعت بودم نکند من را قبول نکرده باشند من به حال خودم گريه کردم خسته شدم خوابم برد خواب ديدم حاج عباس در باغی از باغهای بهشت است خيلی سرحال و خوشحال جوان و زيبا. گفتم حاج عباس چطوری! گفت وقتی که من را در قبر گذاشتيد قبر من وسيع و باز شد نورانی شد ديدم آقا اباعبدالله الحسين عليه السلام تشريف آوردند فرمود تو غلام من بودی من را آورد در اين باغي که ميبيني از باغهای برزخی است اين باغ را به من مرحمت کردند. فرمودند حاج عباس همين جا باش در قيامت هم ميآيم تو را ميبرم در بهشت کنار خودم قرار ميدهم. بعد گفت آقاي سيبويه برو به مردم بگو هر چه هست در خانه سيدالشهدا عليه السلام است. جای ديگر خبری نيست کل الخير في باب الحسين هر خيری است در خانه امام حسين عليه السلام است.
┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈
@BasirateRoz
🕊🌷🕊🌷🕊🌷🕊🌷
@LaylatulQadrinfo
"شرط مرخصی امام خمینی به شهید بابایی
شهید بابایی در زمان دفاع مقدس خدمت امام خمینی(ره) رسیدند
و از ایشان برای انجام کاری در اوقاتی که آسیبی به کار جنگ نمی خورد، مرخصی خواستند.
وقتی امام راجع به دلیل مرخصی گرفتن در آن بحبوحه ی جنگ پرسیدند.
شهید بابایی فرمود: من در دهه اول محرم برای شستن استکان های چای عزاداران به هیئت های جنوب شهر که من را نمی شناسند می روم. مرخصی را برای آن می خواهم.
امام خمینی (ره) به ایشان فرمودند: به یک شرط اجازه مرخصی می دهم که هر موقع رفتی به نیت من هم چند استکان بشویی."
🕊🌷🕊🌷🕊🌷
@BasirateRoz
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@LaylatulQadrinfo
برای شما نقد است برای ما خاطره
🌱نمیدانم چرا مدتی است خاطرات تلخ روی کار آمدن دولت احمدی نژاد برایم زنده شده. انقلابیون برای آنکه ثابت کنند خیلی آزاد اندیشند و حرند و ملاحظه نمیکنند، چه آزارهایی دادند به دولت انقلابی تازه وارد. نقدها وارد بود. درست هم بود. اما نا بجا بود. خروجی اش تشتت بود. خروجی اش به نفع جریان غربگرا بود. امروز ببینیم نقدهای ما چطور پازل مفسدین و اهل تردید و غربگرایان را پر میکند. ببینیم چطور عدالتخواه های خودحقیر پندار که رای دادن را مسخره میکردند و ماموریتشان ناامید کردن مردم از نظام است دارند از این همه ساده لوحی ما استفاده میکنند. تا تهش دست ما را در دست علیزاده ها و صبا آذرپیکها قرار دهند. تلخ است این همه اشتباه تکراری از ما خیلی تلخ است. این تکرار تاریخ خیلی تلخ است. زیاده عرضی نیست فقط دو تا خاطره را یاد آوری میکنم.
🌱سال هشتاد و هفت در ماجرای گیر دادنهای ظاهرا درست به آقای کردان و مدرک او و استیضاحش بیان دردآور و تلخی از رهبری در ذهنم مانده که آن زمان انقلابیون به روی خود نیاوردند و عبور کردند اما فوق العاده تلخ بود. و چند ماه بعد نتیجه این بی توجهی را هم دیدیم و همه ضرر کردیم. او گفت «بارها من عرض کرده ام بنی اسرائیل همان کسانی هستند که خدای متعال در قران مکرر میفرماید انی فضلتکم علی العالمین... همین بنی اسرائیل به خاطر اینکه لوس شدند، قدر نعمت خدا را ندانستند و کفران کردند کونوا قرده خاسئین و ضربت علیهم الذله و المسکنه تبدیل شدند به این..... این فضای بی بند و باری در حرف زدن در اظهارات علیه دولت ، علیه کی به خاطر اغراض اینها چیزهایی نیست که خدای متعال از اینها به آسانی بگذرد......بله اینجوری است بعضی از ظلمها بعضی از کارها هست که نتیجه و اثر آن دامن همه نه فقط دامن آن ظالم را میگیرد. بر اثر رفتار یک عده ای که در گفتار خودشان در قضاوت خودشان ظلم میکنند. باید مراقب این چیزها بود»(15 -8-87)
🌱سال هشتاد و نه نیز در ماجرای نقدها و گیردادنها به مشایی و بقایی و غیره بیانی را رهبری دارند که درد آور است «یکی از دوستان گفتند ما از دست و راست رئیس جمهور دلمان خون است. خوب، حالا دل شما خون - که خدا نکند خون باشد - اما به شما عرض بکنم؛ اینها جزو مسائل تعیین کننده و اصلی نیست. ممکن است ایراد و اشکال وارد باشد - من در این مورد هیچ قضاوتی نمیخواهم بکنم - ممکن است کسی به یک شخصی یا به یک کاری ایراد داشته باشد؛ منتها باید توجه کنیم که مسائل را اصلی - فرعی کنیم. مسائل درجهی دوم جای مسائل اصلی را در انگیزههای ما، در همت ما، در صرف انرژیای که میشود، نگیرد. من عرضم فقط این است؛ والّا من نه اعتراض میکنم به اینکه شما چرا از زید یا عمرو خوشتان میآید یا بدتان میآید؛ نه، ممکن است خوشتان بیاید، ممکن است بدتان بیاید - ایرادی ندارد - و نه اعتراض میکنم که چرا آن ایراد را یک وقت به شکلی که یک مفسدهای نداشته باشد، بر زبان آوردید؛ آن هم به نظرم اشکالی ندارد. فقط توجه کنید که این جای مسائل اصلی را نگیرد. مسائل اصلی ما چیزهای دیگری است.»
۳۱٫۵٫۸۹
🌱گوش ندادیم و گوش ندادند و خروجی اش شد هشت سال دولت غربگرایان و فتنه جویان.
هیچی همین.
@ali_mahdiyan
ا▪️▪️▪️
ا▪️▪️
ا▪️
🕯تحویل سال به وقت «محرم» است🕯
🕯«حوّل قلوبنا به بکاء علی الحسین»🕯
@keshtitoofanha
▪️
▪️▪️
▪️▪️▪️
21Howzeh Engelabi1400.5.12.pdf
2.91M
📚 نشریه شماره ۲۱ "حوزه انقلابی"
منتشر شد.
👈ویژه مردادماه ۱۴۰۰ با موضوعات👇👇👇:
1️⃣عاشورا و یهود
2️⃣عاشورا؛از تحریف تا مقاومت
3️⃣ بنیادهای آنتی تز انقلاب اسلامی
4️⃣جریان تحریف؛عرصه هاو مکانیسمها
5️⃣هنر ضد تحریم
6️⃣راهکارهای مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی
7⃣ محوریابی جریان تحریف و راهکارهای مقابله
✍️http://eitaa.com/joinchat/1223360536C8a78ba74bb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#منبرجمعیتی
✅ پیشنهاد دانلود برای مبلغین 👇
🔸 فیش منبر محرم با محوریت پیام های فرزندآوری و جمعیت(۱۰۴ صفحه)
⭕️ برای دانلود فیش ها به کانال محتوای های جمعیتی به آدرس زیر مراجعه فرمایید👇
https://eitaa.com/joinchat/3788177457C1c24ab6741
🔶 به نهضت جمعیتی بپیوندید👇
🆔 eitaa.com/Moslemvafi
#اندیشه_کوثر #نهضت_جمعیتی #وافی
📞 ۰۹۱۰۴۴۴۱۴۱۲
📞 ۰۹۱۹۲۵۱۳۴۰۷
🔸نجم (نهضت مردمی جمعیت)
📢 روز اول محرم، روز مخصوص دعا برای فرزنددار شدن است.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
◀️ «امام رضا علیهالسلام به ريانبنشبيب فرمودند که در روز اول محرم حضرت زکريا دعا کردند و دعايشان مستجاب شد. [إِنَّ هَذَا الْيَوْمَ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي دَعَا فِيهِ زَكَرِيَّا ع رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ فَاسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ وَ أَمَرَ الْمَلَائِكَةَ فَنَادَتْ زَكَرِيَّا وَ هُوَ قائِمٌ يُصَلِّي فِي الْمِحْرابِ أَنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكَ بِيَحْيى فَمَنْ صَامَ هَذَا الْيَوْمَ ثُمَّ دَعَا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ كَمَا اسْتَجَابَ لِزَكَرِيَّا... .]
◀️ تلقي من اين است که اگر کسي از اين جنس خواستهها دارد و ميخواهد نسلش آباد و در خدمت سيدالشهدا باشد و ميخواهد امکاناتش در خدمت سيدالشهدا باشد و توفيق خدمتگزاري به ساحت مقدس حضرت و تأسي به حضرت را در برنامههايش داشته باشد، راهش اين است که روز اول محرم #روزه بگيرد و #دعا کند که انشاءالله اين دعا در #روز_اول_محرم مستجاب میشود. هر دعايي وقتی دارد و بهار اين دعا در روز اول محرم است.
◀️ اگر کسي شهادت ميخواهد يا نسل پاک و آبادي ميخواهد که در مسير سيدالشهدا باشد و امکانات و مالش ميخواهد در مسير سيدالشهدا باشد از بيانات وجود مقدس امام رضا ارواحنا فداه اينطور ميفهمم که حضرت ميفرمايند روز اول محرم را روزه بگيريد و دعا کنيد دعاي شما هم مستجاب ميشود. اين يعني اول محرم فرصت اينطور درخواستها و اجابت اينطور دعاهاست؛ فرصت اول محرم يک باب خاصي به شهادت سيدالشهدا باز ميشود که از اين باب ميشود وارد شد و اجابت بشود.»
☑️ @mirbaqeri_ir
جلسه روز اول محرم. ( نامه امام به مردم بصره/توصیف امام حسین در فرمایش پیامبر/حرف دل ما و کلام ابن ثبیت/...)
جلسه روز سوم محرم (معرفی والی مدینه/بزرگترین جنایت معاویه/معرفی اهل بیت از زبان امام حسین/علت عدم بیعت .... )
جلسه دوم محرم (خطبه امام حسین در مکه/محورهای 9 گانه / مهمترین محور رضایت الهی/ پاسخ امام به ضحاک ابن عبدالله مشرقی که مطرح کرد راهها بسته شده و یاوری برای شما نخواهد آمد....)
هدایت شده از روزنه
عاشوراپژوهی. حسین زاده.pdf
1.19M
#تحفهای_عاشورایی تقدیم به همه مبلغان مکتب اهل بیت علیهمالسلام و مروجان مکتب سیدالشهدا علیهالسلام
#اختصاصی
◾️متن کامل کتاب گرانسنگ #عاشورا_پژوهی
🔻اثر جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد #محمد_حسینزاده_یزدی، #فقیه_و_فیلسوف_انقلابی و از شاگردان برجسته و پیشکسوت #علامه_مصباح
🔘کتاب در دو بخش سامان یافته است:
▫️دفتر نخست: مبانی معرفتشناختی پژوهش در نهضت عاشورا
▫️دفتر دوم: نهضت عاشورا در ساحت روایات(رخدادهای عاشورا در منابع روایی)
🔹این اثر از جهات متعدد کمنظیر و بسیار قابل استفاده است؛
در بخش نخست به صورت ریشهای به برخی شبهات #عاشورا_ستیزان خصوصا روشنفکرنماها و #جوجه_جامعهشناسهای_سکولار پاسخ داده است.
در بخش دوم نیز حاوی برخی #روضههای_ماثور است که هم متقن و مستند است و هم، بسیار سوزناک و حزنانگیز.
🔹انشاءالله وعاظ و ذاکرین سیدالشهدا علیهالسلام دعاگوی نویسنده باشند که بدون چشمداشتی متن کامل اثر را جهت انتشار عمومی در اختیار قرار دادند.
▫️در ثواب بازنشر این اثر عاشورایی سهیم باشید.
@rozaneebefarda