🌷🍃🌷🍃🌷
🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷
🍃🌷
🌷
💫✨ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی روز هجدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق ✨
🌺 برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۱۱🌺
📒 شرح《رساله لقاءالله》جلسه سی و دوم
✨تاثیراعتدال مزاج در تلقی حقایق✨
♦️بخش دوم♦️
🔶 حضرت آدم (ع) صاحب عصمت و رسالت و نبوت و.. بود و مزاجش تامّ بود ولی، اتمّ نبود.
اولین چیزی که حضرت آدم تلقی کرد "بسماللهالرّحمنِالرّحیم" بود و تمام انبیا هم کارشان را با "بسماللهالرّحمنِالرّحیم" شروع میکردند.
🔷 در تفسیر روان جاوید جلد سوم ذیل آیه ۲۵ سوره مبارکه طاها ، از قول امام صادق(ع) آمده:
حضرت موسی(ع) که در سنین کودکی تحت تربیت فرعون بود یک روز عطسه کرد و گفت: "الحمدلله ربّ العالمين"
که فرعون بدش آمد و لطمه ای به صورت او زد. موسی (ع) از جا جست و ریش فرعون را که دراز بود کَند.
فرعون خیلی دردش آمد و دستور قتل حضرت را داد
✨در اینجا استاد فرمودند که این ها همه درس است که نباید به صورت کسی لطمه زد و نیز پس گردنی هم نباید زد، یکی از اشتباهات ما در تربیت کودک، لطمه و ضربه زدن به اوست که لطمه زدن باعث میشود سیستم مغز بچه بهم میریزد✨
🔶 حضرت آسیه ( س) میگوید این پسر کوچک است و نمیفهمد ، چه میگوید ؛ اما فرعون گفت: نخیر، میداند چه میگوید.
آسیه گفت مقداری خرما و مقداری آتش گداخته در دو ظرف کنار هم قرار دهیم اگر آن دو را از یکدیگر تمیز داد، حق با شماست
حضرت موسی (ع) ابتدا دستشان را به طرف ظرف خرما دراز کردند که جبرئیل آمد و دست حضرت را به طرف آتش برگرداند، حضرت آتش را در دهان خود گذاشت که باعث سوختگی زبان و دهان حضرت شد بعد آسیه گفت: نگفتم که این بچه عقل ندارد!
🔷 اینجا چهار فعل انجام شد:
۱: دست حضرت موسی به طرف خرما رفت
۲: جبرئیل دست حضرت را برگرداند
۳: فرعون گفت موسی عامدانه گفت الحمدلله
۴: آسیه گفت این بچه نمیفهمد.
▪️هر کدام بر فطرت خودشان عمل کردند
▪️ ربط بین این کثرات را "طَلَسم" گویند
🔶 از آن به بعد حضرت، قدری لکنت زبان گرفتند که در هنگام مأموریت شان به سمت فرعونیان، از خداوند خواستند که برادرشان هارون را همراهشان بفرستد که (هو اَفصحُ مِنّی)، ایشان سخن گفتنش، بلیغ و فصیح است.
✨خوب سخن گفتن را "فصاحت" گویند
به جا سخن گفتن را "بلاغت" گویند✨
🔷 در "خلاصة منهج الصادقین" هم قضیه لکنت زبان حضرت موسی با اندکی اختلاف بیان شده است.
"خلاصة منهج الصادقین" که به تصحیح آقا جان حضرت علامه حسن زاده، در پنج جلد چاپ شده است تنها کتابی ست در تفسیر، که به روش شیعه چاپ شده يعنی "بسماللهالرّحمنِالرّحیم" هر سوره، یک آیه محسوب شده است
🔶 شاکله سوره حمد را آن "بَسمله" و "حمد" تشکیل میدهد آن هم حمدِ اطلاقی، "الحمد".
"بسم الله الرّحمنِ الرّحیمِ" سوره فاتحه و خودِ سوره ی حمدش، «جامع الجوامع» است و مجموع قرآنِ پیامبر "جوامع کلِم" میشود که پیامبر(ص) فرمودند: به من، جوامع کلِم داده شد.
#رمضان_1400
#جلسه_32_روز_11_2_1400
#شرح_رساله_لقاءالله
@modafeanzuhur
5.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬کلیپ
📝فراموش کردن امام زمان
[استاد عالی ]
400-2-16 legha alla j 38=.mp3
12.01M
🌸 جلسه ۳۸ شرح « رساله لقاء الله »
🔸 پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
✅روز ِ بیست و سوم ماه مبارک رمضان
🌺 با افاضات استاد صمدی آملی
@modafeanzuhur
3-400-2-15 ensan v lilatolghadr.mp3
16.42M
🌷 « انسان و لیلة القدر »
🌸 با افاضات استاد صمدی آملی
🔸 جلسه سوم - عصر ِ بیست و دوم ماه رمضان - ۱۵-۲-۱۴۰۰
🔹 جلسه مجازی با اساتید و دانشگاهیان
به میزبانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان قزوین
@modafeanzuhur
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۶۷
نام پدر مهدی
پارت۳
متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۶۷ نام پدر مهدی پارت۳ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۶۷
نام پدر مهدی
پارت۳
در خصوص عبارت «اسم ابیه اسم ابی» که پدر مهدی موعود علیه السلام را فردی به نام «عبد الله» بر شمرده است علاوه بر نکات درسهای پیشین باید توجه نمود:
به نظر می رسد این فقره با برخی از انگیزه های سیاسی به حدیث اضافه شده است. در اینجا دو جریان سیاسی قابل ذکر هستند:
اول: قیام «محمد بن عبدالله بن حسن»، معروف به «نفس زکیه»؛ وی به صورت رسمی، مدعی مهدویت شد و قصد داشت از این طریق پایه حاکمیت خود را مستقر کند. برخی درباره ادعای مهدویت وی می نویسند: «او در آغاز کار، میان مردم شایع کرده بود که مهدی موعود است؛ پدرش نیز این مطلب را همواره در نفوس گروهی از مردم پایدار ساخت؛ زیرا از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله روایت شده که فرمود: «اگر از دنیا جز یک روز باقی نماند، خداوند آن روز را چندان طولانی خواهد کرد تا مهدی و قائم ما که نامش مانند نام من و نام پدرش مانند نام پدر من است ظهور کند.» و اما امامیه این روایت را بدون جمله «نام پدرش مانند نام پدر من است» نقل می کنند.» (الفخری فی الاداب السلطانیه و الدول الاسلامیه، ص ۱۶۵ – ۱۶۶) به هر روی اضافه کردن این فقره به حدیث مذکور توسط نامبرده – که مدعی مهدویت بوده – و پدرش دور از ذهن نیست.
دوم: ماجرای «محمد بن عبدالله عباسی»؛ منصور عباسی برای تحکیم پایه جانشینی پسرش محمد و مقابله با پاره ای از مخالفت ها با وی، موضوع مهدی موعود بودن او را مطرح می کند، تا بدین وسیله هر ندای مخالفی را سرکوب کرده و زمینه ای برای پذیرش عمومی فراهم سازد. ابوالفرج اصفهانی از شخصی به نام «مطیع بن ایاس» یاد می کند که به نفع مهدویت نامبرده از پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) نقل می کرد: «مهدی ما محمد بن عبد الله نام دارد و خدا توسط او زمین را پر از عدل و داد می کند» نامبرده این حدیث را در حضور منصور خواند تا اعتقاد به مهدویت فرزند او را تثبیت کند. (ر.ک: اغانی، ج ۱۲، ص ۸۱)
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur