مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۶۸ نام پدر مهدی پارت۴ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۶۸
نام پدر مهدی
پارت۴
آخرین نکته ای که می توان در خصوص عبارت «اسم ابیه اسم ابی» بیان نمود بدین سان است:
عباد الله تهرانی، محقق کتاب «الغیبه» شیخ طوسی، برای این فقره ۳ توجیه از علمای سنی و شیعه نقل نموده است که در ادامه بیان می شود، (ر.ک: الغیبه شیخ طوسی، ص ۱۸۱) بدین سان بر فرض که تمام پاسخ های پیشین را نپذیریم و عبارت «اسم ابیه، اسم ابی» از رسول خدا صلی الله علیه و آله رسیده باشد، صریح در این نیست که نام مهدی علیه السلام «محمد بن عبد الله» است زیرا این عبارت را می توان دست کم سه گونه دیگر نیز ترجمه نمود:
الف. ممکن است مراد حضرت «اسم ابیه اسم ابنی» بوده است و راوی به جای ابنی (فرزندم) ابی (پدرم) ثبت کرده است. در این صورت منظور از ابنی امام حسن علیه السلام است و جمله اینگونه معنی می شود «اسم پدر او اسم فرزند حسن است» (یعنی محمد بن حسن)
ب. امام عصر علیه السلام و پدر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هر چند نام مشترک ندارند اما کنیه مشترک دارند و هر دو «ابومحمد» هستند و در این عبارت مراد از «اسم» کنیه است بنابراین مراد از «اسمه اسم ابی» این است که کنیه او با کنیه پرد من یکی است. البته اطلاق «کنیه» بر اسم در زبان عرب نیز رایج است.
ج. اولا بر جد نیز پدر گفته می شود و ثانیا واژه اسم نیز بر کنیه اطلاق می شود با ملاحظه این دو نکته ممکن است مراد حضرت از «اسم ابیه اسم ابی» این باشد که «کنیه جده اسم ابی» یعنی کنیه جد او امام حسین که «عبد الله» است مانند نام پدر من «عبد الله» است.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur
💫مهدی جان، مولایم 💫
عمری است چشم به راه و ندبه خوان تو شده ایم،گویی این ندبه ها عادت جمعه های ما شده.
درسته که دعا یعنی خواندن اما به یقین کفایت نمی کند ، چون دعا مقدماتی دارد که باید برای ظهور حضرتت مهیا کنیم.
چه جمعه ها که به انتظار نشستیم و نیامدی آقا
غروب جمعه و دلتنگی حکایتی بس غریب و دیرین دارد
راست گفتند که باید قائم بود نه قاعد
مولایم: راستی باورمان شده که واقعا منتظریم اما یادمان رفته که مردم کوفه هم منتظر بودن
به راستی که انتظار واژه مقدسی است فراتر از آن چیزی که در تصور ماست.
آری انتظاری سازنده و سبز باید داشت ، انتظاری همراه با تحرک و پویایی
انتظاری که روح امید را در دل زنده می کند و به فرد تحرک وبه جامعه نشاط می دهد
انتظاری که می رود تا منتظر را به اوج برساند و باعث تعالی روح وی شود در آن صورت است که لایق دیدار یار می گردد.
«باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی»
پس معبودا یاریمان کن که در صف منتظران واقعی حضرتش قرار بگیریم🙏
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر
:
@modafeanzuhur
🌷🍃🌷🍃🌷
🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷
🍃🌷
🌷
💫✨ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی روز بیستم ماه مبارک رمضان ۱۴۴٢ ه.ق ✨
🌺برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۱۳🌺
📒 شرح《رساله لقاءالله》جلسه سی و پنجم
✨راجع به جوامع الکلِم بودنِ قرآن✨
♦️بخش پایانی♦️
🔶 آقاجان( محبوب القلوب) فرمودند: من پانزده سال ممتد در روزه بودم، (معلوم بود سه تا چهل در چهل، روزه داشتند بجز عید فطر و عید قربان)
گاهی ناهار و شام و صبحانه هم با اهل بیت، کنار سفره بودم ولی آنها هیچ نمیدانستند من در روزه ام.....
الان بهظاهر اگر از خانواده بپرسید میگویند نه آقا با ما غذا میخورد.
🔷 یکی از بهترین راههای "انا الیه راجعون" این است که شما، یک مدت طولانی عمر بکنی و بعد بیایی بساطِ کل عمرت را جمع کنی
"تو خود حجاب خودی حافظ از میان بر خیز"
🔶 حتی مکاشفاتت را، همه را آب ببرد.
کاشته های ما همه را آب ببرَد آنچه را تو کاشتی فرا آب ده.
اینها همه برداشته میشود.
🔷 یعنی همه را بسوی تجرد، میبرد.
یک تبدّلی ایجاد میشود تبدّلِ انشائی.
به انشاء، تبدّل مییابد و طور، عوض میشود.
🔶 وقتی میرود به سوی "ارذَلالعُمُر" همه ی طور دنیائی را جمع میکند و تبدّلش میکند به طور اُخروی.
"الهی! عابدان از گناه استغفار کنند و عارفان از عبادت"
🔷 اعتقادات شیعه آنقدر سنگین است که حتی ملائکه مقربین هم نمیتوانند حملش کنند
✨چون اعتقادات شیعه، "فنای فِی الذّات" آور است✨
والحمدلله رب العالمین
#رمضان_1400
#جلسه_35_روز_13_2_1400
#شرح_رساله_لقاءالله
@modafeanzuhur
21-400-2-17 legha alla j 40- ebadorahman j1.mp3=.mp3
9.95M
🌸 جلسه ۴۰ شرح « رساله لقاء الله »
❇️جلسه اول از شرح آیات آخر سوره فرقان ( وعباد الرحمن ...)
🔸 جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
✅روز ِ بیست و چهارم ماه مبارک رمضان
🌺 با افاضات استاد صمدی آملی
@modafeanzuhur
400-2-17 legha alla j 41- ebadorhaman j2.mp3
9.51M
🌸 جلسه ۴۱ شرح « رساله لقاء الله »
❇️جلسه دوم از شرح آیات آخر سوره فرقان ( وعباد الرحمن ...)
🔸 جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
✅شب ِ بیست و پنجم ماه مبارک رمضان
🌺 با افاضات استاد صمدی آملی
@modafeanzuhur
💠 حضرت علامه حسن زاده :
الهی ؛
قرآن و انسان و عرفان و برهان یکی اند و از هم جدایی ندارند
حسن را تاحد جمعی ده ...
🌸🌸🌸🌸
---------------
🆔 @modafeanzuhur
💠 حضرت علامه حسن زاده :
الهی ؛
از روی آفتاب و ماه و ستارگان شرمنده ام
از انس و جان شرمنده ام
حتی از روی شیطان شرمنده ام
که همه در کار خود استوارند
و این سست عهد ناپایدار ...
🆔 @modafeanzuhur
13.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ وقایع آخرالزمان
🛑 اتفاقات اخیر در یمن
👤 استاد رائفی پور
@modafeanzuhur
استاتوس100.jpg
930.6K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
━═✿🔹🔶🔹✿═━
@modafeanzuhur
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۶۹
امامت در سنین کودکی
پارت۱
متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۶۹ امامت در سنین کودکی پارت۱ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۶۹
امامت در سنین کودکی
پارت۱
یکی دیگر از اشکالات ابن تیمیه بر مهدویت در تفکر شیعه، امامت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در سنین کودکی است؛ به راستی چگونه ممکن است که کودکی در سن پنج سالگی به امامت برسد؟! (ر.ک: منهاج السنه، ج ۴، ص ۸۹)
آری! اگر بر طبق باور اهل سنت، امامت را صرفا یک جایگاه دنیوی برای حفظ نظم اجتماعی محسوب نموده و امام را همان رئیس یک حکومت که مامور حفظ انسجام آن است بشماریم و انتخاب او را نیز به مشورت عمومی، یا صلاحدید برخی افراد با نفوذ جامعه – نظیر آنچه در سقیفه اتفاق افتاد – و یا … واگذار نمائیم، آنگاه حق با ابن تیمیه است. به راستی مردم هرگز اداره امور جامعه خویش را به دست یک کودک نمی سپرند زیرا برای چنین حاکمی حداقل هائی از علم و توانمندی و تجربه و … در نظر دارند و هیچ یک از آنها را در جماعت کودکان خردسال نمی بینند.
اما اگر طبق باور شیعه – که حق نیز با ایشان است[۱] – امامت را یک جایگاه معنوی – نظیر نبوت – و امام را سرسلسله هدایت گری محسوب نمودیم و انتخاب او را هرگز به بشر نداده بلکه منحصرا از آن خدا دانستیم، آنگاه است که خداوند متعال با علم بی پایان خود بهترین گزینه را برای این امر خطیر انتخاب می نماید و هرگز در این انتخاب سن و سال و تجربه و … را ملاک قرار نمی دهد. به همین روی است که در قرآن شاهد به نبوت رسیدن کودکان، بلکه طفل شیرخواره هستیم و به تعبیر قرآن «اللَّهُ أَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسالَتَهُ؛ خدا داناتر است که مقام رسالت را در کجا قرار دهد.»
در درس های بعد، برای روشن تر شدن سستی اشکال ابن تیمیه از نبوت دو کودک شیرخوار در قرآن کریم سخن خواهیم گفت.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur