eitaa logo
مدافعان ظهور
386 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آخر صفر : شهادت امام رضا علیه السّلام شهادت امام رضا علیه السّلام حضرت ثامن الحجج مولانا علی بن موسی الرضا علیه السّلام در سال 203 بنابر: (کافی: ج 2، مستدرک سفینه البحار: ج 6، ) دو سال پس از وفات حضرت معصومه سلام اللَّه علیها به شهادت رسیدند. سن مبارک حضرت 49 یا 55 سال بوده است. (کشف الغمه: ج 2،. بحار الانوار: ج 49،) ولی مشهور آخر ماه صفر است. در 28 صفر مأمون انگور مسموم یا آب انار زهرآلود را به اجبار به حضرت امام رضا علیه السّلام خورانید. (ارشاد: ج 2، ص 270. مستدرک سفینه البحار: ج 6، ) آزارهای مأمون نسبت به حضرت مأمون از آزار و جسارت نسبت به حضرت کوتاهی نکرد، و حتّی حضرت را سه ماه در سرخس مقیداً زندانی کرد. (منتخب التواریخ: ص 580) پس از ولایتعهدی، ابتدای گرفتاری آن حضرت به خاطر معاشرت با مأموران منافق ملعون بود. او به حسب ظاهر در تعظیم و احترام حضرت می کوشید، اما در باطن با آزار و اذیت حجت خدا را به مرگ خویش راضی نموده بود . مسمومیت حضرت یاسر خادم می گوید: هر جمعه که آن حضرت از مسجد جامع مراجعت می کرد، با بدنی عرق دار و غبار آلود دستها را به درگاه الهی بر می داشت و می فرمود: «بار الها اگر فرج و گشایش کار من در مرگ من است، مرگ مرا برسان». آن حضرت پیوسته در غم و حزن بود تا در غربت رحلت فرمود. (فیض العلام: . وسائل الشیعه، ج 2،) مأمون پس از آنکه یک شبانه روز امر شهادت آن حضرت را کتمان کرد سراغ محمد پسر امام صادق علیه السّلام و جماعتی از آل ابوطالب فرستاد تا سلامت بدن امام را ببینند، و پس از آن شروع به گریه و زاری نمود!! (ارشاد: ج 2، ص 271) دفن بدن مبارک حضرت پس از غسل و کفن و نماز بر بدن شریف حضرت که توسط امام جواد علیه السّلام انجام شد آن حضرت را جلوی قبر هارون در خانه حمید بن قحطبه، مکان فعلی دفن کردند. ( ارشاد: ج 2، ص 271. فیض العلام: ص 99) بنابر بعضی روایات مأمون از ترس فتنه مردم دستور به دفن شبانه حضرت داد. (ارشاد: ج 2، ص 271. فیض العلام: ص 99) مدّت امامت آن حضرت 20 سال بود. (ارشاد: ج 2، ص 247) سن شریف امام جواد علیه السّلام هنگام شهادت امام رضا علیه السّلام 7 سال و چند ماه بود. (ارشاد: ج 2، ص 271. فیض العلام: ص 99) https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
«ارتباط عمیق بین یاران حضرت»سیره حضرت در حکمرانی و تحقق عدالت جهانی قسمت۹۱ متن زیر مطالعه شود⬇️⬇️⬇️
مدافعان ظهور
#پس_از_ظهور «ارتباط عمیق بین یاران حضرت»سیره حضرت در حکمرانی و تحقق عدالت جهانی قسمت۹۱ متن زیر م
«ارتباط عمیق بین یاران حضرت»سیره حضرت در حکمرانی و تحقق عدالت جهانی قسمت۹۱ تحقق عدلت در سطح جهانی و بین الملل طبعا نیازمند به ملیون ها نفر نیروی انسانی است. تعداد یاران حضرت نیز هزاران نفر خواهد بود که پیشتر در خصوص آن توضیحاتی ارائه شد[۱] اینک باید به نکته دیگری توجه نمود؛ برقراری عدالت جهانی به دست ملیون ها نیروی انسانی، نیامند برقراری ارتباط عمیق و دقیق با ایشان است. به صورت کلی در هر مجموعه ای هنگامی تحقق اهداف میسر می شود که اجزاء آن مجموعه با یکدیگر و مخصوصا با عضو اصلی ارتباط دقیق داشته باشند. طبیعتا در عصر ظهور و حکمرانی حضرت نیز لازم است این ارتباطات عمیق بین ملیون ها نیروی انسانی برقرار باشد. برخی از روایات به تشریح این ارتباط پرداخته اند. ابى الربیع الشامى می گوید امام صادق علیه السّلام ‏فرمود: « زمانى که قائم ما (علیه السّلام) قیام نمود، خداوند گوش‏ها و چشم‏هاى شیعیان ما را یارى دهد، به ‏طورى‏ که میان آن‏ها و قائم (علیه السّلام) قاصد نمى ‏باشد [و اینگونه نیست که شخصی پیغام حضرت را به ایشان منتقل کند] و مى‏ شنوند و به او نگاه مى‏ کنند درحالى‏ که او در جاى خودش است.»[۲]پذیرش محتوای این روایت در سالهای نه چندان دور تنها با قبول «معجزه» ممکن بود اما امروزه با پیشرفت های حاصل آمده در حوزه ارتباط، به راحتی می توان محتوای آن را تصدیق کرد. پی نوشتها [۱] ر.ک: بخش ۳۴. [۲] بحار الأنوار، ج ۵۲، ۳۳۶. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
مدافعان ظهور
مادر جان! اگر آن روز حق امیرالمومنین صلوات الله علیه را غصب کردند،پیروان آنان در این روزگار، حق فرزندتان امام دوازدهم عجل الله تعالی فرجه الشریف را غصب کرده اند😭 ⚠️احمدبصری هم مانند خلیفه ثانی هر دو، وصیت پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌ وآله‌وسلم که قرار بود مردم را از گمراهی نجات دهد نمی‌پذیرند بااین تفاوت که یکی می‌گوید حسبنا 👈کتاب الله دیگری می‌گوید حسبنا 👈حدیثی ضعیف ⚠️احمدبصری هم مانند خلیفه ثانی هر دو برای منافع شخصی و مقام‌های دنیوی برای خود به رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم توهین می‌کنند😔با این تفاوت که یکی می‌گوید 👈جانشینی تعیین نشده دیگری از دوازده جانشین به 👈بیست و چهار جانشین عدد را افزایش می‌دهد ⚠️احمدبصری هم مانند خلیفه ثانی پیامبر را از جایگاه والا ایشان نزول می‌دهد با این تفاوت که یکی رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را 👈هذیان‌گو خطاب می‌کند 👈دیگری فاقد سوادِ خواندن و نوشتن ⚜و در آخر باید بگم ، مهم افتادن از پشت بام است چه از اینور بام چه از آنور بام⚜ برای نشر مطالب به کانال ما در ایتا بپیوندید @modafeanzuhur 📍آدرس اینستاگرام @modafe‌.zohor
مدافعان ظهور
احمدالحسن و طرفداران او می‌گویند که حدیث وصیت 📕کتاب الغیبه(حدیث وصیت مورد استناد خودشان) کامل و جامع هست👌 و هیچ اشکال و خللی در آن نیست. اما جای سوال است که چگونه چنین ادعایی می‌کنند؟🤔 در حالیکه در بعضی از نُسَخ خطی کتاب الغیبة شیخ طوسی به جای عبارت (ابنه)، کلمه (ابیه) قرار دارد یعنی عبارت ‏اینگونه عوض می‌شود:‏👇 👈(فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْیهِ أَوَّلِ الْمُقَرَّبِينَ)‏ پس باید تسلیم کند خلافت [یا وصیت] را به پدرش [یعنی امام ‏حسین علیه السلام] که اول المقرّبین است.‏ با وجود این نسخه خطی، پاسخ سوال و تعارضی که این روایت دارد با ائمه اثنی عشر2⃣1⃣ مشخص شده و دیگر جای هیچ ابهام و تعارضی باقی نمی‌ماند.💯😊 همانطور که می‌دانیم غسل و کفن و دفن امام زمان علیه السلام به دست مبارک امام حسین علیه السلام صورت می‌پذیرد بعلاوه در روایات داریم که همواره امام،عهده‌دار این امور می‌باشد.‏ امام رضا علیه السلام در اینباره می‌فرمایند: ...أَنَّ اَلْإِمَامَ لاَ يَغْسِلُهُ إِلاَّ إِمَامٌ مِثْلُهُ امام را غسل نميدهد مگر امامى مثل او 📚إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ج ۴، ص ۳۴۲ برای نشر مطالب بیشتر به کانال ما در ایتا بپیوندید @modafeanzuhur 📍آدرس اینستاگرام @modafe.zohor
▪️اثر گناهان بدون سابقه▪️ حضرت امام رضا علیه السلام: 🔹كلَّمَا أَحْدَثَ الْعِبَادُ مِنَ الذُّنُوبِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَعْمَلُونَ، أَحْدَثَ اللهُ لَهُمْ مِنَ الْبَلَاءِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَعْرِفُونَ. 🏴 «هر زمان كه بندگان خدا دست به گناهان تازه اى زنند كه تا آن زمان سابقه نداشته و بدان علم و اطّلاعى نداشته ‏اند؛ خداوند بلاهائى را در ميان آنها پديد مى ‏آورد كه بى سابقه بوده و آنها چنين بلاهائى را نمى ‏شناخته‏ اند.» 📚«معادشناسی» ج ۸ ص ۲۰۲ از «اصول کافی» https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0