eitaa logo
مدافعان ظهور
386 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام ♦️ ♦️ جلسه پنجم - شبِ هفتمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۸ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت اوّل ⬇️⬇️ از ابتدا تا دقیقه ۱۵ 🔸 عقاید حقّه شیعه‌ اثنا عشریّه به گونه‌ای است که فهم آن‌ها به راحتی برای همگان میسّر نمی‌شود چه اینکه حدیث آل محمّد (ص) نیز چون صَعبِ مُستَصعَب است، به راحتی به فهم همگان درنمی‌آید. 🔹 با اینکه ظاهر فرمایشات اهل‌بیت علیهم السّلام که معقولات را در کسوت محسوسات ارائه می‌فرمایند، روشن است امّا اگر انسان بخواهد در آن‌ها توغّل کند و در اعماقشان غوص بفرماید، بسیار دشوار و صَعب است. 🔸 لذا می‌فرمایند حدیث آل پیغمبر (ص) را فقط سه گروه، فهم می‌کنند. مَلَک مقرّب، نبیّ مُرسَل و عبدی که خداوند قلب او را به واسطه‌ی ایمان امتحان کرده و او را در معرض ابتلائات گوناگون قرار داده است. 🔹 انسان برای اینکه به مقام فهم حديث آل محمّد (ص) برسد، باید در معرض امتحانات گوناگون، فراز و نشیب‌ها و آزمایش‌های سنگین قرار بگیرد. 🔸 در کریمه‌ی سوره مبارکه بقره آمده "وَ إذِ ابْتَلَىٰ إبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأتَمَّهُنَّ قَالَ إنِّی جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إمَامًا..." هنگامی که خدای متعال، ربّ جناب ابراهیم (ع)، ایشان را به کلماتی، ابتلاء فرمود و حضرت، همه را به نحو اتمّ به انجام رسانید، آنگاه خدای متعال به او خطاب فرمود "إنِّی جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إمَامًا" من تو را برای مردم به عنوان امام جعل کردم. 🔹 این عبارت نشان می‌دهد که امامت، مجعول است، منتها به جَعلِ الهی. لذا انسان به مقام فهم حديث آل محمّد (ص) نمی‌رسد مگر بعد از ابتلائات گوناگون. 🔸 انسان به صِرف خواندن دروس حوزوی و یا دانشگاهی، نمی‌تواند به اعماقِ اَغوارِ فرمایشات اهل‌بیت (ع) راه پیدا کند بلکه حتماً باید سختی بکشد. 🔹 چه اینکه تمامی انبیاء و ائمه علیهم السّلام نیز خودشان یکپارچه در زحمت بودند. در قرآن آمده است که هیچ‌ یک از پیغمبران الهی نیامدند مگر اینکه مردم آن‌ها را مورد اذیت و آزارها قرار دادند و آن‌ها را کشتند. 🔸 به خصوص بنی اسرائیل که بسیاری از پیغمبرانشان را به قتل رساندند. آن‌ها معتقد بودند نبوّت، به حضرت موسی ختم شده است و بعد از ایشان، پیغمبری نمی‌آید. 🔹 خداوند در قرآن به جناب رسول الله فرمود به آن‌‌ها بگو شما اگر پیغمبران خود را قبول داشتید پس چرا آن‌ها را کشتید؟! 🔸 شاید در بین هیچ طایفه‌ای، به اندازه طایفه‌ی بنی اسرائیل که فرزندان حضرت یعقوب (ع) هستند، پیغمبر مبعوث نشد امّا همه را به قتل رساندند. 🔹 زمانی هم که جناب رسول الله ظهور فرمودند، بنی اسرائیل، نبوّت ایشان را نپذیرفتند چه اینکه حضرت عیسی (ع) را نیز پذیرا نبودند و درصدد قتل آن بزرگوار برآمدند. 🔸 منتها ما معتقدیم به اشتباه، فرد دیگری را به جای ایشان به دار کشیدند و خداوند ایشان را بالا برد و زمانی که حضرت بقیة الله (عج) می‌خواهند ظهور بفرمایند، حضرت عیسی (ع) از آسمان چهارم نازل می‌شوند. 🔹 حالا همین روایت را در نظر بگیرید. زمانی که صورت ظاهری آن را می‌خوانیم، فکر می‌کنیم به راحتی آن را می‌فهمیم امّا اگر عمیق شویم، خواهیم دید که فهم آن واقعاً صَعبِ مُستَصعَب است. 🔸 مثلاً اینکه حضرت عیسی (ع) قبل از ظهور حضرت بقیةالله (عج)، از آسمان چهارم نازل می‌شود، به چه معناست؟؟ 🔹 یکی از بُطون معانی سَماواتِ سَبع (آسمان‌های هفت‌گانه)، آن است که فرض، اینجا را زمین در نظر بگیریم، بعد برویم بالاتر و اوّلین کُره‌ی نورانی و متحرّک را که ماه است، به عنوان آسمان اوّل بدانیم. 🔸 بعد از آن، عطارد را آسمان دوم. زهره را آسمان سوم و آفتاب را آسمان چهارم بدانیم و همین‌طور پیش برویم تا برسیم به سیّاره مریخ که مریخ، بشود آسمان پنجم. مشتری، آسمان‌ ششم و زحل نیز آسمان هفتم باشد. 🔹 که این معنا از سَماوات سَبع، بر اساس سُمُوّ، رفیع بودن، اِشراف وجودی داشتن و مقام تأثیری‌ای که سیّارات بر یکدیگر دارند، بیان شده است. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام ♦️ ♦️ جلسه پنجم - شبِ هفتمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ )(ه.ق) ♦️ ۸ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۵ تا دقیقه ۳۰ 🔸 در قضایای مربوط به حضرت بقيةالله (عج) مثل ظهور، قیام، فرج و سایر مسائل، نبايد صرفاً به ظاهر روایات بَسنده کرد. 🔹 بله، ظواهر روایات هم باید مطرح بشود امّا نه به عنوان نظریه‌ای نهایی، زیرا احادیث و روایات، صَعبِ مُستَصعَب هستند و حدیث‌فهمی، بسیار دشوار است و تنها سه گروه می‌توانند آن را حمل کنند. 🔸 در "کتابُ العِلم" اصول کافی روایاتی مطرح شده به این مضمون که شما علم را همیشه از حَمَله‌ی علم بگیرید. حَمَله بر وزن فَعَله، جمع حامل به معنای حمل کننده است. 🔹 عزیزان لطف بفرمایید لفظ حمل را در روایات دنبال کنید. مثلاً در روایتی آمده که چند مَلَک به عنوان حاملان عرش الهی اند و به تعبیری عرش خدا را حمل می‌کنند. معنای این عبارات چیست؟ 🔸 یا مثلاً به خانمی که نطفه‌ای را از شوهرش تحویل گرفته و این نطفه در رَحِم او وزن پیدا کرده و او این بار و سنگینی را حمل می‌کند، به او حامله می‌گوییم 🔹 حال اگر شکم کسی را بشکافند و درون آن سنگی قرار دهند و او آن سنگ را دائماً با خود به این طرف و آن طرف ببرد، آیا به او نیز اطلاق حامله می‌شود؟ نخیر، به چنین کسی حامله نمی‌گوییم. 🔸 پس معلوم می‌شود که حَمَله و حامل، باید کسی باشد که صفت پرورانندگی داشته باشد و آن شیء حمل شده توسط او، درون کمون ذاتش پرورش پیدا کند. 🔹 در روایت دیگری آمده است که جناب رسول الله (ص) در شب معراج قطاری از شتران را دیدند که بار سنگینی حمل می‌کردند و ابتدا و انتهای آن‌ها مشخص نبود. به تعبیری غیرمتناهی بودند. 🔹 حضرت از جبرئیل سؤال کردند بار این شتران چیست؟ چه چیزی را حمل می‌کنند؟ به لفظ حمل در اینجا توجه کنید. جبرئیل فرمود این‌ها علم علی (ع) را حمل می‌کنند. 🔸 باید منظور روایت از حمل علم را فهمید. مگر علم مانند گندم و یا هر بار دیگری است که بتوان آن را بر شتر یا اسب یا هر وسیله دیگر گذاشت و آن را حمل کرد؟ 🔹 لُغَویّون بین کلمات حَمل و حِمل تفاوت قائل شدند. مراد از حِمل، باری است که در ظاهر حمل می‌شود مانند بارهايی که بر دوش کشيده می‌شود یا باری که بر شتر، اسب و سایر چهارپایان گذاشته می‌شود و منظور از حَمل، بارهای باطنی است مانند طفل در شکم. 🔸 غرض، ما در مقام فهم احادیث، صرفاً نباید به یک معنای ظاهری از آن‌ها بسنده کنیم زیرا فهمِ ظاهری آن‌ها، راحت است امّا اگر بخواهیم به عمق آن‌ها برویم و اسرارشان را بفهمیم، بسیار صَعب و دشوار است و فقط مَلَک مقرّب، نبیّ مُرسَل و عبدی که امتحان شده باشد، به آن ایمان می‌آوَرَد. 🔹 منظور از امتحان هم امتحان به ایمان است نه امتحان به اسلام. امتحان به اسلام، خیلی سخت نیست. همین که شهادتین را بگویی مسلمانی امّا امتحان به ایمان، سخت و دشوار است. 🔸 هر کسی هم به مقدار خودش امتحان می‌شود. هر کس در هر شغل و سِمتی که هست، اگر دست خلاف نداشته باشد و درست عمل کند، هنر کرده است. اینجاست که می‌تواند به فهم احادیث راه پیدا کند و أویس قَرَنی شود. 🔹 أویس قَرَنی چوپانی بود که در قَرَنِ یمن زندگی می‌کرد و اصلاً جناب رسول الله (ص) را ندیده بود. 🔸 زمانی که پیامبر اکرم (ص)، در جنگ اُحُد مجروح شدند و سنگی به دندان مبارکشان اصابت کرد و دندانشان را شکست، أویس در همان لحظه در یمن داشت چوپانی می‌کرد که یکدفعه دیدند سنگی برداشت و یکی از دندان‌هایش را شکست. 🔹 از او پرسیدند این چه کاری بود که کردی؟ او گفت در همین لحظه این دندان مبارک آقا شکسته شد. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام ♦️ ♦️ جلسه پنجم - شبِ هفتمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۸ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۲۹ تا دقیقه ۴۴ 🔸 هنگامی که حق متعال، قلب بنده‌ای را با ایمان امتحان کند و او در این آزمون، پیروز شود، جدول وجودی‌اش باز می‌شود. 🔹 به تعبیر حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره): ما جدولی از بَحر وجودیم همه ما دفتری از غیب و شهودیم همه ما مَظهَر واجب الوجودیم همه افسوس که در جهل، غنودیم همه غنود یعنی فرو رفته 🔸 هنگامی که برای اشخاص، پرده کنار رود حالا برای یکی، با خواب، برای دیگری، با تصادف، انصراف، بیهوشی، ترسِ مُفرِط و امثال آن، جدول وجودی شخص باز می‌شود و حقایقی برای او ظاهر می‌شود. 🔹 و لذا اصل این است که شخصِ سالک، خودش ذکر بگیرد و از آن سوی عالَم هم به او می‌دهند البته استاد، مطالعه، مباحثه، کلاس رفتن، حرف شنیدن، نوشتن و... همگی علّت مُعِدّه‌‌اند تا برای فرد، علمی حاصل شود. 🔸 گرچه به هر میزان که برای شخص، علم حاصل شود، باز خطاب می‌رسد "وَ ما اُوتیتُم مِنَ العِلمِ اِلّا قَلیلاً" یعنی جز اندکی علم، به شما داده نشده است. کلمه‌ی "قَلیل" معنای قِلَّت و کمی دارد و زمانی که تنوینِ تقلیل و تنکیر هم بگیرد، معنای قلّت در او بیشتر می‌شود. 🔹 با اینکه در این آیه‌ی شریفه آمده است که جز اندکی علم به شما داده نشده، امّا می‌بینیم که همین علمِ اندک، در عالَم چه غوغا کرده؛ که تمامِ اکتشافات و اختراعات دریایی، زمینی و آسمانی که جهان را متحوّل کرده است، همگی از همین علمِ قلیل است. و لذا هر کجا را که بنگرید، بساطِ علم پهن است. 🔸 حضرت موسی قبل از اینکه آن مسافرت روحانی را به همراه جناب خضر آغاز کنند، به ایشان فرمود "هَل اَتَّبِعُکَ عَلَی اَن تُعَلِّمَنِ مِمّا عُلِّمتَ رُشداً" آیا می‌توانم در محضر شما باشم تا از آن چیزهایی که خودتان تعلیم گرفتید و رشد کردید، به من هم بیاموزید؟ 🔹 جناب خضر به او فرمودند "اِنَّکَ لَن تَستَطیعَ مَعِیَ صَبراً" شما استطاعت ندارید و نمی‌توانید چیزهایی را که برای شما پیش می‌آورم، تحمّل کنید. و لذا بعد از اینکه جناب خضر، سه صحنه را به حضرت موسی نشان دادند، ایشان تاب نیاوردند و به جناب خضر اعتراض کردند و همین امر، باعث جدایی آن دو از یکدیگر شد. 🔸 جناب رسول الله (ص) فرمودند اگر برادر ما موسی، سکوت می‌کرد و حرف نمی‌زد، بنا بود که جناب خضر، هزار صحنه از صحنه‌های زندگی‌اش را به او نشان دهند که حالا لفظ هزار هم دالّ بر تکثّر است نه تعیین عددی. 🔹 آقای عزیز! فهم احادیث، صَعب مُستَصعَب است. و لذا هنگامی که به مسائلِ سنگینِ معارفِ الاهیه رسیدید، سریع، سوالاتی را که یک کودک خردسال هم می‌تواند بپرسد، مطرح نکنید. 🔸 اگر به کودکی بگویید که خدا یکی است، چون هنوز ظرفیت علمی او به مرتبه‌ی عقل بالفعل نرسیده و تازه دارد ضروریات اوّلی، بدیهی و روشنِ عالَمِ علم را ادراک می‌کند، سریع می‌پرسد خب چرا دو تا یا بیشتر از آن نیست؟ 🔹 امّا شما دیگر نباید این سوالی را که به ذهن یک کودک خردسال هم رسیده است، بپرسید بلکه باید به دنبال فهم معنای یکی بودنِ خدا بروید. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام ♦️ ♦️ جلسه پنجم - شبِ هفتمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۸ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت چهارم ⬇️⬇️ از دقیقه ۴۴ تا آخر 🔸 حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره) می‌فرمودند شبی در منزل قم در اتاق مطالعه‌ام نشسته بودم که دیدم چند نفر وارد اتاق شدند و حال اینکه تمام درهای منزل بسته بود. 🔹 بعد از اینکه وارد اتاق شدند، فرمودند آقای حسن‌زاده! می‌خواهیم شما را به دور کره‌ی زمین سِیر دهیم. 🔸 حضرت علّامه (ره) فرمودند در این لحظه، ناخودآگاه به یاد حدیث جناب رسول الله (ص) افتادم که فرمودند اگر برادر ما موسی، سکوت می‌کرد و حرف نمی‌زد، بنا بود که هزار صحنه از صحنه‌های زندگی‌اش را به او بنمایانند. و لذا من هم سکوت کردم و هیچ سوالی نپرسیدم. 🔹 حرف و کلام، انسان را مقیّد می‌کند. به همین دلیل فرمودند سعی کنید که اهل سکوت باشید نه اهل کلام. و لذا اگر شخصی این توفیق را داشته باشد که وقتی به محضر انسان بزرگی رسید، سوالاتش را از ایشان، به صورت سکوتی بپرسد و ایشان هم بتواند پاسخِ سکوتی به او بدهد، حقایق بسیاری برای فرد مکشوف می‌شود 🔸 در حالی که اگر شخص، سوالاتش را به لفظ در بیاورد و پاسخِ او هم به صورت لفظی باشد، باز در دلِ هر جوابی که می‌شنود، ده‌ها نقطه‌ی جهل برای او جوانه می‌زند و هزاران سوال جدید پیش می‌آید زیرا هم سوال مقیّد است و هم جواب، در حالی که حقیقتِ علم، مجرّد است و اطلاق دارد و محدود و مقیّد نیست. و لذا فرموده‌اند که علم، وجود است و وجود، محدود به هیچ حدّی نیست. 🔹 حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره) هم در آن ماجرا فرمودند سکوت کردیم و هیچ سوالی نپرسیدیم. بعد فرمودند مرا به طرف آسمان، بالا بردند و در کره‌ی زمین سِیر دادند و تمام اشیاءِ محیطِ زمین را با جزئیات معرفی کردند و من در تمام این لحظات، در سکوت محض، فقط می‌شنیدم. 🔸 حال ممکن است این سوال پیش بیاید که پس چرا جناب رسول الله (ص) در معراج خود، پیوسته از جبرئیل سوال می‌پرسیدند که مثلاً این گروه چه کسانی هستند؟ آن‌ها چه می‌کنند؟ و... 🔹 این است که فهم احادیث، صَعب مُستَصعَب است. گاهی اوقات بر اساس ظاهر روایتی، گمان می‌کنیم که آن را فهمیده‌ایم امّا ناگهان حدیث دیگری از راه می‌رسد و به طور کلی تمام یافته‌های ما را از حدیث قبلی، به هم می‌ریزد. 🔸 و لذا باید در الفاظ و کلمات احادیث، بسیار توغّل کرد چرا که تمام الفاظ و کلمات، مطلقا، دارای مراتبی از معانی‌اند نه اینکه تنها محدود به همین معنای خاصّی باشند که از دوران کودکی، از پدر و مادر و معلّم و استاد گرفتیم چه اینکه تمامِ مفاهیمی که از علومِ ظاهریِ فکری، برای ما حاصل شده است، ما را مقیّد و محدود کرده. 🔹 به همین دلیل است که وقتی می‌خواهیم حدیثی را معنا کنیم، تنها همین یافته‌های مفهومی، به ذهنمان می‌آید در حالی که معنای حدیث، بسیار فراتر از آن مفاهیم ذهنی و یافته‌های مفهومی ماست. و لذا هرگز نباید به معانیِ ظاهریِ آیات و روایات اکتفا کنیم. 🔸 حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره) در غزلی از دیوان خود، حضرت بقیّةالله (عج) را امیر قافله‌ی انسانی در سیر تعالی وجودی معرفی می‌کنند. این قافله، در حرکت است و هر کسی باید به اندازه‌ی خودش زحمت بکشد و به دنبال این قافله راه بیفتد و از آن به بعد کار نداشته باشد که چه می‌دهند. 🔹 اینکه بنشینیم و فقط منتظر باشیم که حضرت بقیّةالله (عج) تشریف بیاورند، در واقع نشان از این دارد که نمی‌خواهیم به راه بیفتیم زیرا به راه افتادن، سخت است و در مسیر، امتحانات و کُتَل‌های فراوانی از جمله مریضی، مشکلاتِ زندگی، اختلافات، مساعدت نکردن زن و مرد با یکدیگر و امثال آن برای انسان پیش می‌آید. به همین دلیل است که حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره) فرمودند "الهی! جان به لب آمد تا جام به لب آمد". و لذا اصل این است که به راه بیفتیم. والحمد لله ربّ العالمین 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
NAHJ 6-402-1-9.mp3
15.79M
🔰 فایل صوتی افاضات استاد صمدی آملی 🔶 ماه مبارک رمضان 1402ش (1444 ق) 🔷 جلسه 6 - 1402/1/9 (شب هشتم ماه مبارک رمضان) ✅ موضوع : شرح رساله نهج الولایه 💠 آمل - مسجد علامه حسن زاده آملی ( ره) ................................ 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
‌✅ خاطره تجربه پس از مرگ حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) 💎حضرت استاد در این خصوص مکاشفه‌ای را نقل می‌فرمایند: در سحر شب یکشنبه 5 مردادماه 1348 بعد از ادای نافله شب و نافله و فریضه صبح در اربعینی که ذکر جلاله «الله» را هر روز بعد از نماز صبح به عددی خاص داشتم، بعد از این ذکر به توجه نشستم که ناگهان جذبه و حالتی دست داد و بدن طوری به صدا در آمد و می‌لرزید، آن چنان صدایی که مثلاً تراکتور روی سنگ‌های درشت و جاده ناهموار می‌رود، دیدم که جانم از بدنم مفارقت کرد و متصاعد شد ولی در بدنی مثل بدن عالم خواب قرار دارد، تا قدری بالا رفت. دیدم در میان خانه‌ای مانند پرنده‌ای که در خانه‌ای در بسته گرفتار شده است و به این طرف و آن طرف پرواز می‌کند و راه خروج نمی‌یابد، تخمیناً در مدت یک ربع ساعت گرفتار بودم و به این سو و آن سو می‌شتافتم، دیدم در این خانه زندانیم، نمی‌توانم به در بروم، سخنی از گوینده‌ای شنیدم و خود او را ندیدم که به من گفت: این محبوس بودنت بر اثر حرف‌های زیاد و بیخود تو است، چرا حرف‌هایت را نمی‌پایی!؟ 🔆من در آن حال چندین بار خدای متعال را به پیغمبر خاتم(ص) برای نجاتم قسم دادم و به تضرع و زاری افتادم که ناگهان چشمم به طرف شمال خانه افتاد که دیدم دریچه‌ای که یک شخص آدم بتواند به در رود برویم گشوده شد، از آنجا در رفتم و پس از به در آمدن چندین به سوی مشرق در طیران بودم و دوباره به جانب قبله رهسپار شدم. 🔅و هنگامی که از حبس رهایی یافتم، یعنی از خانه به در آمدم، آن خانه را بسیار بزرگ و مجلل دیدم، که در میان باغی بنا شده است و آن باغ را نهایت نبود و آن را درخت‌های گوناگون پر از شکوفه سفید بود که در عمرم چنان منظره‌ای ندیدم. 🔅و می‌بینم که به اندازه ارتفاع درخت‌ها در هوا سیر می‌کنم به گونه‌ای که رویم، یعنی مقادیم بدنم همه به سوی آسمان است و پشت به سوی زمین و به اراده و همت و فرمان خود نشیب و فراز و بسیار خدای متعالی را به پیغمبر خاتم و همه انبیاء قسم دادم که کشف حقایقی برایم دست دهد و در همین حال به خود آمدم. 🔅آن محبوس بودن چند دقیقه، بسیار در من اثر بد گذاشت به گونه‌ای که بدنم خسته و کوفته شده بود و سرم و شانه‌هایم همه سخت درد گرفت و قلبم به شدت می‌زد. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
13.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یعنی چی؟ 🔸یه تعریف متفاوت و دلنشین که احتمالا کمتر شنیده‌اید! 🌷 بخشی از مبحث چگونه به خدا و (عج) مقرب شویم؟ ‎ 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یـابن‌الـحسـن! منو نگـهـدار😭 🔰 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️آیا در ایران دزدیده خواهم شد؟؟؟ تصورات عجیب یک توریست خارجی قبل از سفر به ایران! 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🌹 اگه سر سفره افطار به کسی که کنارمان نشسته بگوئیم: روزه ات قبول باشه، اون چی جواب میده؟ حتما میگه: از شمام قبول باشه و ممنونم و کلی بهمون محبت میکنه. 🌹 حالا اگه سر افطار سرمون رو بالا بگیریم و به (عج) عرض کنیم: آقاجون روزه‌تون قبول، مطمئن باشید آقا هر جوابی بدهند، دعاشون در حقمون مستجابه. من سر سفره افطار میگم: آقاجون روزتون قبول باشه و امید دارم به اینکه آقا بفرمایند: از شمام قبول باشه، عاقبت بخیر بشی . 💐 👈 این پیام رو آنقدر منتشر کنید که همه سر افطار با امام زمان (عج) حرف بزنن و به یاد حضرت امام مهدی(عج) باشند و برای ظهورش دعا کنند. 💓 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 💓 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
4_5996554457305843279.mp3
29.01M
🎙 جلسه نهم در محضر 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🎙 جلسه نهم در محضر 🔴 بسیار شنیدنی 👌 قوانین بشری یا قوانین الهی؟ 🔹 دقیقه ۲ حکیم در بُعد عملی و حکیم در بُعد نظری 💦 حکیم کسی است که وقتی حرکت کند و در عالم آفرينش جستجو کند،هیچ تناقضی را در عالم نبیند. 💦 اگر انسان به مقام عقل کل خودش رسید،اينجا دیگر در این عالم هیچ گونه اشکال و تناقضی نمی بیند. 🔹 دقیقه ۴ "الذی خلق سبع سماوات طباقا ما تری فی خلق الرحمن من تفاوت فارجع البصر هل تری من فطور" ۳،ملک آیا شما در این عالم تفاوت می بینی؟ تفاوت در صُنع می بینی؟ چشمت را باز کن،آیا سستی در این عالم می توانی ببینی؟همه جای این عالم استحکام و قوت است. 💦 عالم بر مبنای ریاضی و هندسه خلق شده "الشمس و القمر بحسبان"۵،الرحمن خورشید و ماه را روی حساب خلق کردیم. 🔹 دقیقه ۵ یکی از نام های خداوند حکيم است.حکیم یعنی محکم کار،کسی که کارش را محکم می کند. و هر استحکامی از ناحیه‌ی محاسبه است. 🔹 دقیقه ۷ " والسماءرفعها و وضع المیزان "۷،الرحمن ببینید صحبت از میزان است. 🔹 دقیقه ۹ شما در بدن انسان تناقض پیدا نمی کنید. 🔹 دقیقه ۱۱ یا قبول داریم که خداوند برای آفرينش عالم علت تامه است،علت تامه هم صدور معلول از او واجب و حتمی است،نمی شود که نباشد،علت تامه باشد و معلول ایجاد نشود. اگر بگوییم: خداوند علت تامه نیست. پس خالق نیست. 🔹 دقیقه ۱۴ وقتی بگوییم: فاعلیت ذاتی خداست،دیگر بحث تمام است،چون ذاتی قابل سؤال نیست. 🔹 دقیقه ۱۵ فایده‌ی از تکلیف چیست؟ 💦 هدف از این که خداوند ما را آفرید، برای این بود که کمالات انسانی آشکار شود. پیامبر(ص)فرمود: هر انسانی یک معدنی مثل معدن طلا و نقره است. 🔹 دقیقه ۱۷ در معدن وجود ما اسماءالله هستند،ما همه از اسماءالله تشکیل شدیم. 💦 عالم ماده عالمی است که انسان ها در اينجا از همدیگر جدا می شوند، همچنین در این عالم ماده،حرکت وجود دارد، انسان ها می توانند،حرکت کنند، یک حرکت باطنی یک حرکت جوهری و ذاتی و کم کم خودشان را در مسیر آن اسمی که اينها را تشکیل داده به کمال برسند. 🔹 دقیقه ۱۹ انسان ها را چگونه در آن اسم خودشان به فعلیت برساند؟با امر ونهی است که می توانند به کمال برسند. 💦 مثلأ خداوند امر می کند که نماز بخوانید،این امر به نماز خواندن دو خاصیت دارد، اولا انسان های سعید را از شقی جدا می کند و بعد از اینکه جدا کرد، اينها را در همان سعادت یا شقاوت به کمال می رساند. 🔹 دقیقه ۲۴ آیا می شود قانون الهی را کنار بزنیم، قانون بشری را بیاوریم؟با توجه به مطلبی که گفتم،نه کسانی که قانون بشری را کافی می دانند،اينها بشر را یک حیوانی می دانند،در حالی که انسان یک حقیقتی است که ریشه در عالم اسماء الهی دارد. 💦 دین اگر گفته به تکالیف من عمل کنید،به خاطر آن جهان بینی خاصی است که دین از انسان می کند. 🔹 دقیقه ۲۸ قوانین در دنیای غرب اصل اوليه در قانون آزادی انسان است،یعنی آزادی در لذت و منفعت 💦 در بينش الهی این طور نیست، در بينش الهی انسان جانور نیست، انسان مرغ باغ ملکوت است. 💦 در بينش الهی می گویند: انسان یک موجود دو بعدی است. 💦 " لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم،ثم رددناه اسفل سافلین" ۴و۵،تین انسان یک موجودی است که هم بعد احسن تقویم دارد که بُعد الهی اوست و هم بعد اسفل سافلینی دارد که بعد خاکی اوست. 🔹 دقیقه ۳۳ اصل اوليه این است که انسان یک موجود دو بعدی است و اصل دوم این است که این دو بعد با همدیگر سازش ندارند. 🔹 دقیقه ۳۸ نفرین تکوینی انسانی که محل اصلی او در نزد خدا بوده،حالا این انسان به مردار دنیا و زندگی دنیا قانع شود و... این مورد نفرین تکوینی این عالم قرار می گیرد. 🔹 دقیقه ۴۱ عدم‌شناخت درست انسان 🔹 دقیقه ۴۳ اینجا باید قانون جوری وضع شود که هر انسانی را در آن حقیقت اسمی خودش به کمال برساند،قوانین بشری نمی توانند این کار را بکنند، چون انسان که‌ نمی داند،ما از بطن حقیقت انسان ها غافلیم.کسی باید برای ما قانون بگذارد که اصل و حقیقت وجود ما اوست. 🔹 دقیقه ۴۵ انسان حیوان نیست،انسان خداست،یک تکه‌ ای از وجود خداست که به اینجا آمده 💦 نزول از کجا ما نازل شدیم؟از ذات خدا 🔹 دقیقه ۵۳ قرار نیست که نتیجه‌ی تکلیف به خدا برسد، بگوییم خدا سود می برد و اگر تکلیف نکند، ضرر می کند،نه قرار است انسان ها در سایه‌ی تکلیف به کمال برسند. ۱۸ 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌