eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
905 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 برای جذب مردم به دین، از کجا باید شروع کرد؟ 🔹برای خیلی‌ها که قصد دارند در کسوت مبلغ، روحانی، فعال
🔴 نخستین نغمه‌های نبوت 🔻جلسه ۱۸ کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" 🔹برخی عزیزان در خصوصی سوال کردند که چرا می‌گوئید برای دعوت از مردم، باید از توحید شروع شود؟ 🔸پیشنهاد می‌کنم وقت بگذارید و بخشی از جلسه ۱۸ کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن"(جلسات آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۵۳، مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد) را حتماً مطالعه بفرمائید. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
👆 این حرفا سه دهه در ادبیات محققان و مبلغان دین کمرنگ شده. کهنه شده. قدیمی شده! حرف‌هایی که رهبران انقلاب توانستند یک ملت را بسیج کنند که انقلاب کنند، به فراموشی سپرده شده. نه در تلویزیون نه در خطبه‌های نماز جمعه نه در منابر، نه در حوزه، نه در دانشگاه‌ها، اثری ازشون دیده نمیشه. خیلی خیلی کم! معدودی از عزیزان دارن این حرفهای اساسی رو بازخوانی می‌کنند. برخی هم میگن این حرفا برای انقلاب کردنه نه حکومت کردن! 😅
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تحملِ نابرابری‌های اجتماعی در دین تحریف شده ◀️ توحیدی که به پیروان خود روحیه پرخاش علیه نابرابری‌های اجتماعی ندهد، یک توحید تحریف شده است. 🔸 اگر عدالت اجتماعی در جامعه‌ای نباشد، هدف اعلای دین، یعنی تکامل انسانی، به هیچ وجه بدست نخواهد آمد. 🎬 @Mostazafin_TV
🔴 مدل تربیتی پیامبران چگونه است؟ 🔻 چرا خیلی از فعالیت های فرهنگی بی تأثیر و بی نتیجه است؟ 🔻آیا مدل تربیتی پیامبران الهی، تربیت فردی است؟ تربیت مدرسه ای است؟ یا مؤسسه ای است؟ دانشگاهی است؟ حوزه ای است؟ یا مدل دیگری دارند؟ 🔹همانطور که میدانید فلسفه وجودی پیامبران، سرکوب عقل و خرد و حس و غریزه نیست. بلکه پیامبران آمدند تا گرد و غبارها را کنار بزنند و گنجینه عقول انسان ها را بالا بیاورند تا انسان ها راهشان را پیدا کنند. عقل و خرد انسان محدود است و به تنهایی مسائل هستی و جهان و انسان را نمی تواند بفهمد لذا وحی الهی بناست عقل را در آن جاهایی که نمی تواند، هدایت کند. 🔸فلسفه نبوت همین است که انسان ها را تربیت کنند تا به آن جایگاهی که خداوند متعال برای انسان در نظر گرفته، برسند. اما سؤال جدی مطرح است که چگونه؟ آیا مدل پیشنهادی پیامبران مدل تربیت فردی است؟ یا اینگونه است که مدرسه ای یا حوزه علمیه یا مؤسسه ای تأسیس کنند و از همگان دعوت کنند که هر کس می خواهد از نظرات من بهره ای ببرد، بیاید در مرکز من ثبت نام کند؟ بیاید در محضر من تلمذ کند؟ بیاید در مدارس ما ثبت نام کند ما در این مدارس محیط را مؤمنانه کردیم و برای تربیت بچه های شما برنامه های زیادی را در نظر داریم؟ و ... . 🔹قصه هر کدام از انبیای الهی را که می خوانیم می بینیم خیر؛ مدل هیچکدام از انبیای الهی این نبوده. پیامبران بدنبال تربیت فردی انسان ها نبودند؛ بلکه آنان از همه مردم دعوت می کردند برای برهم زدن نظم غلطِ شرک گونه و غیرتوحیدی جامعه؛ پیامبران بدنبال احداث کارخانه انسان سازی بودند. پیامبران به دنبال تشکیل جامعه ای الهی بودند تا انسان ها در مسیر این جامعه رشد کنند و تربیت پیدا کنند. پیامبران بدنبال تأسیس نظامی توحیدی بودند تا در این نظام، نه یک نفر و 10 نفر و 50 نفر و 10 هزار نفر؛ که میلیون ها میلون انسان در آن تربیت شود. 🔸حالا چه کارخانه ای؟ چه جامعه ای و چه نظامی؟ بر چه مبنایی؟ مبنای این جامعه و نظام، توحید است. آنگونه که در بیان امام(ره) و شهیدان بهشتی و مطهری و رهبر انقلاب، قبل و بعد از انقلاب پیداست، پیامبران دنبال تشکیل بوده اند. البته نه آن «جامعه توحیدی» که بعضاً مارکسیست های مسلمان و مجاهدین منافق از آن دم می زدند و تعریف درست و جامعی هم از آن نداشتند. بلکه جامعه توحیدی که آیت الله خامنه ای در جلسات طرح کلی سال53 به خوبی در فصل توحید و نبوت به آن اشاره می کند. مبانی و ابعاد این جامعه توحیدی با آنی که مارکیست های مسلمان می گفتند اشتراکاتی دارد اما تفاوت های جدی دارد. 🔹جامعه غیرتوحیدی، یک جامعه چندخدایی و چند طبقه ای است. خدا نه به معنی بت های چوبی و سنگی؛ بلکه به معنای هرچیزی که بی قید و شرط پرستش و اطاعت شود؛ خدای پول، خدای قانون غلط تبعیض گونه، خدای نظم اجتماعی غیرالهی؛ لذا جامعه غیرتوحیدی، جامعه ای است که طاغوت ها سرنوشت بقیه را بدست می گیرند و به جای آنان انتخاب می کنند و به جای آنان می اندیشند و بقیه را به استثمار خود در می آورند. جامعه غیرتوحیدی، طبقاتی وجود دارند که بیشترین بهره را از منابع و ثروت های جامعه می برند و طبقاتی هم هستند که توسری خور و بنده و برده آن بالایی ها هستند. 🔸پیامبر اسلام(ص) با این جامعه غیرتوحیدی مقابله کرد و مبارزه کرد؛ سایر انبیای الهی هم با طاغوت های زمان خود مبارزه کردند. 🔹علی کل حال؛ مؤمنین باید بدانند؛ آنانی که دغدغه فعالیت فرهنگی و تربیتی دارند و دغدغه تربیت جامعه را دارند، بدانند. باید بین همه کارهای درست، آن کاری که لازم را است انتخاب کنند. بین لازم ها، لازم ترها را؛ بین لازم ترها، آن کارهایی که ضروری است و بین کارهای ضروری، آن کاری که فوری فوتی و حیاتی است را انتخاب کنند. 🔸آن کار اساسی چیست؟ تشکیل جامعه توحیدی؛ جامعه ای که همه چیزش در جای خود قرار دارد؛ جامعه ای که همه انسان ها با فرصت های برابر می توانند استعدادهای خود را شکوفا کنند. در چنین جامعه ای، نه فقط یک عده خاص فرصت پرورش روحی و معنوی پیدا می کنند، بلکه فضای پرورش روحی و معنوی و فضائل اخلاقی برای همگان فراهم می شود. 🔹اگر یک کار تشکیلاتی، برای این هدف باشد ارزشمند است. تشکیلاتی که برای جامعه سازی و تشکیل جامعه توحیدی کار کند، برنامه ریزی کند، مبارزه کند، محتوا تولید کند، دوره برگزار کند، گفتمان سازی کند، گفتمان تولید کند و ... . وگرنه آن تشکیلات یا مجموعه یا مدرسه یا مؤسسه، کم کم خودش و منافعش و آدمهایش محور می شود و مانع تشکیل جامعه اسلامیی هم خواهد شد! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ‏چندجمله‌ای درباره حکم حبس وحید اشتری 🔻متن حکم محکومیت بدوی ‎ را خواندم. به نظر، بیشتر شبیه یک یادداشت و تحلیل سیاسی است تا حکم قضایی؛ شبیه همین نقدهایی که اصولگراها و فارس‌نیوزها درباره بچه‌های عدالتخواه مطرح می‌کنند که ‎ نکنید و..، ولی خودشان به وقتش، چنان مصداقی ورود می‌کنند که دست همه را از پشت میبندند! 🔹جرم اصلی اشتری و امثال وی این است که به تاریکخانه برخی از شخصیت‌هایی سر زدند که ادعای انقلابی بودن‌شان گوش فلک را کر کرده؛ ولی بیخ گوش‌شان و زیر دست‌شان بزرگترین فسادهای اقتصادی رخ داده و معاونان و افرادشان تا خرخره خوردند و خودشان هم شبانه دنبال ماله‌کشی کارهایشان بودند. اشتری اینها را رسوا کرد. 🔸"ما به کربلا دیر رسیدیم؛ به جنگ تحمیلی هم نرسیدیم؛ اما تاریخ بداند هر ظالمی گردن‌فرازی کند، مقابل او می‌ایستیم." 👆اینها جملات وحید اشتری، جانباز مدافع حرم است که بعد از برگشت از سوریه در سال‌های اخیر، یکی از پیشونی‌های عدالتخواه شده است و این‌روزها تحت فشار برخی افرادی که او رسوایشان کرده، یک قاضی، حکمی برای او صادر کرده که بیشتر به بیانیه سیاسی و یادداشت تحلیلی می‌ماند تا حکم حقوقی و قضایی! 🔹البته هنوز فرصت برای واخواهی و سپس مرحله تجدیدنظرخواهی باقی است اما صدور این چنین حکم‌هایی بسیار عجیب است، آن هم برای یک فرد شناخته شده که می‌دانند حکم‌ را رسانه‌ای می‌کند؛ وای بحای بچه‌های شهرستانی و طلابی که دست‌شان به هیچ‌کجا بند نیست! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آقای قالیباف؛ جامعه اسلامی، جامعه فضول‌هاست نه برّه‌ها! 🔹از منظر جناب قالیباف، خودش انقلابی‌ترین نیروی انقلابی است! او تنها مدیر کارآمد انقلاب اسلامی است! مخالفین و منتقدین وی، سوپرانقلابی و مفت‌گو و فضولند. 🔸چون از یکی از بزرگترین فسادهای تاریخ جمهوری اسلامی که ذیل مدیریت وی اتفاق افتاده، سوال می‌پرسند، مفت‌گو و فضولند! چون می‌پرسند نقش شما در چه بود؟ چرا به سیاسیون و سلبریتی‌ها، دادی؟ و ...! 🔻البته از نگاه شهید بهشتی، جامعه اسلامی، جامعه فضول‌هاست! "جامعه مسلمان‌ها جامعه فضول‌ها است. کار دارند ببینند من چه کار می‌کنم. به من کار دارند. خوب هم می‌کنند. نگاه می‌کنند می‌بینند من چه جور می‌روم، چه جور می‌آیم. اگر من در خانه‌ام، تک و تنها، یک گوشه‌ای با خودم فقط باشم، نه آنجا تجسس نمی‌کنند؛ فلاتجسسوا. و الا وقتی پای حراست از مسائل اجتماعی و کیان انقلاب اسلامی بیاید ما دشمنان انقلاب را در هر سوراخ و سمبه‌ای باشند دنبال می‌کنیم، پیدایشان می‌کنیم و به کیفر خودشان می‌رسانیم. بله در حد مسائل شخصی، در حد رفتارهای فردی، افراد تا با خودشان هستند به سراغشان نمی‌رویم اما وقتی آمد در اداره، وقتی آمد در کارخانه، وقتی آمد در کوچه و خیابان؛ بله آقا در جامعه، در جامعه مسلمان‌ها آدم در خیابان که می‌آید با یک مشت فضول سر و کار دارد و چقدر خوب فضولی می‌کنند." ❇️ پ.ن: البته کارآمدی‌تون رو هم در دیدیم! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
⭕️ جامعه اسلامی جامعه مردم است! 🖋 آیت‌الله : 🔹 هیچ زیربنای اجتماعی از آن زیربنای شوم خطرناک‌تر نیست که انسان‌هایی، بتوانند هر چه می‌خواهند بکنند بی‌آنکه بشود بر آنها خرده گرفت و بی‌آنکه بشود از آنها بازخواست کرد. 🔸 مسئولیت در جامعه اسلامی، است. همه نسبت به یکدیگر مسئول‌اند. «کُلّکُم راع و کلّکم مسئولٌ عَن رعیة» 🔹 بنابراین، آن عامی که به عالم خرده می‌گیرد و می‌گوید این کار شما خلاف به نظر می‌رسد، اگر در پاسخ انتقادش شنید که «برو، عالم را با جاهل بحثی نیست»، یک وظیفه بیشتر ندارد؛ به نظر من وظیفه‌اش این است که دیگر به دیده عالم به آن فرد ننگرد، چون او جاهلی است اصطلاح‌دان، نه عالمی ره‌شناس. 🔸 آن فرد مادون که از زبان مافوقش در برابر هر انتقاد می‌شنود که «من رئیس تو هستم، پس انضباط اداری و تشکیلاتی یا حزبی کجا رفته؟» باید به او به دیده مافوق ننگرد. این طاغوتی است که بر مسند کبریایی تکیه زده و شایسته اطاعت و فرمانبری نیست. 🔹 جامعه اسلامی جامعه هوشیارها و زبان‌دارهاست. جامعه اسلامی جامعه است؛ نه از آن فضول‌های بیجا و نه... زبان‌دار به این معنا که برّه نیست. جامعه برّه‌ها نیست؛ جامعه آدم‌هاست. 🔺 آدمی که انتقاد می‌کند و در کار همه دقت می‌کند. اما به خاطر چی؟ به خاطر پاسداری از محترم‌ترین چیزها: و . حق و عدل از همه کس محترم‌تر است. 📚 منبع: بایدها و نبایدها، ص۱۸۳ و ۱۸۴ 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
‏قالیباف با پرخاش به منتقدانش، تعریف جدیدی از مفهوم «انقلابی» ارائه داده و آن را مترادف با کارآمدی توصیف کرده. دقیقا یکی از علل مشکلات امروز کشور همین است که تکنوکراتها و تکنسین هایی مثل قالیباف به جای بهشتی و مطهری و... وارد مباحث نظری شده و پایشان را در کفش اصحاب اندیشه میکنند، در حالی که وظیفه قالیباف و امثال او پاسخگویی درباره عملکرد و وعده هایی است که به مردم داده اند. بیچاره نسل جدید که انقلاب اسلامی را به جای فکر و اندیشه بزرگان و عقبه های تئوریک انقلاب، می خواهد در کلام شهردار اسبق تهران بشناسد! @Sabeti
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ ادبیات دشمن! حمید رسایی: پاسخ صریح و قاطع امام خمینی (ره)، امام خامنه‌ای و شهید بهشتی به افاضات جدید قالیباف/ آقای قالیباف از ادبیات سیاسی دشمن استفاده نکنید/ خلاف دیانت و انصاف حرف نزنید/ با این عصبانیت و ادبیات عجیب، یاد و خاطره ادبیات دشمن شادکن حسن روحانی را در اذهان زنده نکنید/ چه اصراری دارید که با این ادبیات با دشمن داشته باشید؟! تعریف شما از انقلابی، ناقص است. نیروی انقلابی یعنی کسی که اگر مدیر است، کارآمد باشد و نفع کارآمدیش بدون تبعیض، فساد و بریز و بپاش، به توده‌های عمومی مردم بویژه قشر ضعیف برسد. نیروی انقلابی به تعبیر شهید بهشتی، در زمان خودش و به میزان حیطه تاثیرگذاریش باید مطالبه‌گر هم باشد و به تعبیر شما فضولی هم کند و مدیران را به پاسخگویی وادارد و به متخلفین تذکر خیرخواهانه بدهد. 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب: اساس کار، حضور مردم است/ اگر چنانچه نماز جمعه‌ی این هفته‌تان از نماز جمعه‌ی ماه قبل جمعیت کمتری دارد باید احساس نگرانی کنید 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: اجتماع و حضور مردمی یک چیز مهمی است. اینجاست که شما باید حسّاس باشید. اگر چنانچه نماز جمعه‌ی این هفته‌تان از نماز جمعه‌ی مثلاً یک ماه قبلتان جمعیت کمتری دارد باید احساس نگرانی کنید. اصلاً اساس کار حضور مردم است. وقتی دسته‌جمعی ذکر گفتیم آثار و برکات ذکر بر دسته‌جمعی نازل میشود. بر جمع نازل میشود. در قرآن دارد: «‌فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ» این نفع میشود برای همه. بله، شما تنهایی هم که خودتان نماز شب میخوانید در اتاق تنها خدای متعال نفع میدهد به شما، اما اینجا این نفع، نفع عمومی است. همه‌ی مجموعه نفع میبرند. ۱۴۰۱/۵/۵ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب: جشن میلیونی غدیر نشان داد مردم طرفدار دین هستند / امامان جمعه با همه پدرانه رفتار کنند 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: در نماز جمعه‌ی شما همه جور آدمی شرکت میکنند. با همه شما پدرانه رفتار کنید، همه فرزندان شمایند. بله، ممکن است شما با آن جوان انقلابی، جوان مجاهد و جهادگر علاقه‌ی بیشتری داشته باشید، حق هم همین است، عیبی ندارد اما آن کسی هم که این جوری نیست او هم پسر شما است، آن هم فرزند شما است؛ با همه پدرانه رفتار کنید. 🔹 در این جشن که خیلی چیز عجیبی بود در تهران، حالا نمیدانم شما دیدید یا خیر من خودم در تلویزیون نگاه کردم دیدم، بعضی‌ها هم که رفته بودند آمدند برای ما تعریف کردند. دیدید در این جشن میلیونی، همه‌جور آدمی شرکت کردند. اینها طرفدار دین‌اند، دوست دارند دین را. 🔹 بنده یک وقتی در یکی از این سفرهای استانی به جمع علمای محترم آن شهر که با آنها جلسه داشتیم گفتم: امروز یا دیروز که من می‌آمدم در این ماشین دوروبر ماشین خب جمعیتی می‌آیند اظهار محبت میکنند افرادی بودند بین اینهایی که اظهار محبت میکردند و گریه میکردند بعضی‌هایشان، کسانی بودند که اگر شما مثلاً با آنها برخورد کنید ممکن است که احتمال ندهید که حتی اعتقاد به دین هم داشته باشند، اما اینجوری است. معتقدند به دین. 🔺 با همه پدرانه رفتار کنید. همه را سر سفره‌ی دین و معنویت و شریعت بنشانید. ۱۴۰۱/۵/۵ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب: تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد / کمترین کاری که ممکن است بکند این است که دیگر نماز نیاید/ ائمه‌ی جمعه با رفتار خود مردم را امر به تقوا کنند 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: امام جمعه در روز جمعه مردم را امر به تقوا میکند با گفتار خود؛ من میگویم شما در روز شنبه و یکشنبه و دوشنبه و سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه مردم را امر به تقوا کنید با رفتار خود. 🔹 والّا اگر ما روز جمعه دعوت به تقوا کردیم اما روز شنبه یک عملی از ما سر زد که این با تقوا سازگار نیست، این اصلاً به کلی باطل میکند. یعنی نه حالا فقط باطل میکند، اصلاً، یک اثر به عکس دارد. مستمع را سر لج می‌آورد که چه دارند میگویند اینها. کمترین کاری که ممکن است بکند این است که دیگر نماز نیاید، این کمترین کاری است که میتواند بکند. از این بیشتر هم کارهایی میکنند. آمر به تقوا بایستی در امر تحصیل تقوا در خود کوشنده باشد. ۱۴۰۱/۵/۵ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب: عدالت بدون کمک و رسیدگی به طبقه‌ی مستضعف و محروم معنا ندارد/شرکت در خدمات اجتماعی مردمی یکی از توصیه‌ها به ائمه جمعه است 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: شرکت در خدمات اجتماعی مردمی یکی از توصیه‌های ماست. بعضی از ائمه‌ی محترم جمعه انصافاً در این زمینه‌ها خوب درخشیدند در زلزله، در سیل، در قضیه‌ی کرونا، در مسائل گوناگون دیگر، در جمع کردن خدمات اجتماعی، کمکهای مردمی، کمکهای مؤمنانه، ائمه‌ی جمعه وارد میدان شدند و کار کردند، این هم یکی از آن کارهایی است که به نظر ما خیلی خوب است. کمک به طبقات محروم و کمک به مستضعفان و محرومان جزو کارهای لازم شما باشد یعنی ما همین‌طور طرفدار عدالتیم، پرچم عدالت را بلند میکنیم، لکن عدالت بدون کمک و رسیدگی به طبقه‌ی مستضعف و محروم اینها معنا ندارد اگر بتوانید شما کمکی را برای طبقات محروم در آن مجموعه‌ی خودتان فراهم کنید جزو بهترین کارهاست. ۱۴۰۱/۵/۵ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب: خطیب نماز جمعه، تبیین‌کننده‌ی مبانی انقلاب و مطالبه‌کننده‌ی مطالبات آن است / ادبیات خطبه باید اتحادآفرین و امیدبخش و به‌دور از حاشیه‌سازی به نفع دشمن باشد 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: توجه بشود که خطبه‌ی نماز جمعه و خطیب جمعه، سخنگوی انقلاب اسلامی است، تمام! هیچ کسی غیر از این توقع از خطیب نماز جمعه نباید داشت، سخنگوی انقلاب اسلامی است. تبیین‌کننده‌ی مبانی انقلاب و مطالبه‌کننده‌ی مطالبات انقلاب است. مال انقلاب است. همیشه هم همین جور بوده، در طول تاریخ هم همین جور بوده. 🔹 هنر بزرگ خطیب جمعه این است که بتواند مفاهیم معرفتی و مفاهیم انقلابی را متناسب با نیازهای روز بازتولید کند. خیلی از مفاهیم انقلاب هست که ما یک روز شعارش را دادیم دنبالش هم بودیم و هستیم اما امروز همان مفاهیم باید با ادبیات جدید، با ادبیات مناسب امروز تبیین بشود و بازتولید بشود. هنر امام جمعه این است که بتواند مسئله‌ی عدالت را، مسئله‌ی استقلال را، مسئله‌ی حمایت از مستضعفین را، مسئله‌ی پیروی از شریعت را، این چیزهایی که جزو اصول و مبانی انقلاب است، این مفاهیم عالی را بتواند بازتولید کند با زبان امروز با زبان نسل جوان؛ سخنگوی انقلاب باشد. 🔺 خطبه‌ها بایستی پرمغز باشد، آموزنده باشد، پاسخ به سؤالات مردم باشد. سؤالاتی وجود دارد در خطبه بدون اینکه شما اشاره کنید به سؤال میتوانید پاسخ آن سؤالی که در ذهن مردم هست این را بیان کنید. ادبیات خطبه باید گرم باشد، صمیمی باشد، اتحادآفرین باشد، امیدبخش باشد، ادبیات خطبه باید امیدبخش باشد. ... باید بصیرت‌آفرین باشد. میتواند هم حاشیه‌ساز باشد، یک چیزی ما بگوییم که مستمسکی بشود برای دشمن معاند شما که آن را دست بگیرد و علیه شما حرف بزند. ۱۴۰۱/۵/۵ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب: امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود / اداره‌ی تشکیلات روحانیت با مردم است و این امتیاز بزرگی است 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: از ورود در فعالیتهای اقتصادی اجتناب کنید؛ این که امام جمعه به این مناسبت که آقا ما نماز جمعه‌مان احتیاج دارد به پول، احتیاج دارد به درآمد، درآمدی نداریم پس بایستی مثلاً فلان فعالیت اقتصادی را بکنیم این فکر درستی نیست. 🔹️ بعضی از آقایان محترم ائمه‌ی جمعه وارد فعالیت اقتصادی شدند و بلد نبودند و شکست خوردند، دیگران سوءاستفاده کردند،‌ وزر و وبالش به گردن نظام ماند، بعضی‌ها هنوز هم ادامه دارد. امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود، اداره‌ی تشکیلات روحانیت با مردم است، بعضی آقایان ننگشان میکند که بگویند حوزه‌های علمیه از مردم ارتزاق میکنند این ننگ نیست، این افتخار است. 🔺️ حوزه‌های علمیه‌ی ما، علمای ما، مراجع ما، فضلای برجسته‌ی ما، نخبه‌های حوزوی ما اینها نان‌خور مردمند. نان‌خور مردمند یعنی چه؟ یعنی احتیاج به دولتها و به قدرتها ندارند. این یک امتیاز است، امتیازی بزرگی است لذا راحت میتوانند کنار مردم بایستند. ۱۴۰۱/۵/۵ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب: خطبای جمعه در مسائلی مثل حجاب به جای رویارویی با پادوهای حقیر غربی‌ها، منطق استعماری غربی را تبیین کنند 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: در این هفته در خیلی از خطبه‌ها مسئله‌ی حجاب مطرح شد. در فضای مجازی و در بعضی روزنامه‌ها هم هست، در خطبه‌ها هم مطرح شد. خب در این زمینه‌های خیلی باید متین برخورد کرد، متین و منطقی، دور از احساسات بی‌مورد، حالا احساسات چیز خوبی است، چیز بدی نیست اما جا دارد اعمال احساسات. بالاخره شما در این‌جور موارد آن منطق استعماری غربی را که آتش‌بیار معرکه است و دست او مشغول کار است او را افشا کنید، آن را افشا کنید، آن را برای مردم کنید با دلایل روشن و خب حالا غربی‌ها هم در سطوح رسانه‌های بزرگی دولتی‌شان، هم این پادوهای حقیرشان کارهایی میکنند، عیبی ندارد شما با اینها روبرو نشوید، با اینها مواجه نشوید. این توصیه‌ی کلی است. ۱۴۰۱/۵/۵ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب: امام جمعه سلوک و رفتار مردمی و ارتباط با جوانان داشته باشد / من به مجموعه‌های خودجوش اهل کار فرهنگی و اجتماعی علاقه دارم 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: 🔹 رفتار امام جمعه باید مردمی باشد. سلوک مردمی چیست؟ این است که شما به‌عنوان یک فردی از مردم بروید بین مردم با آنها حرف بزنید .از مردم فاصله نگیرید .با یک جمع مخصوص و ممتازی فقط نشست و برخاست نکنید، گاهی اگر لازم شد خانه‌های مردم بروید، زیر سقفشان روی فرششان بنشینید، با آنها احوالپرسی کنید، صرف این رفتن میان مردم کار خودش یک کار مهم است. اینکه حالا بعضی‌ها درباره‌ی بازدیدهای مردمی بسیار با ارزش مسئولین یک تعبیرات نامناسبی میکنند مانند و اینها، این غلط است، این انحراف است حقیقتاً. 🔹 یک توصیه‌ی دیگری که خیلی مهم است ارتباط با جوانها است. برای این کار باید سازوکار بچینید؛ یعنی ارتباط با جوانها اینجوری نمیشود که بگویید جوانها بیایید آنها هم بلند بشوند بیایند. باید بنشینید فکر کنید راهکار پیدا کنید، سازوکار باید پیدا کنید. 🔺 امروز در سرتاسر کشور مجموعه‌های خودجوش و گمنام و کم‌هزینه‌ای و بی‌ادعایی که وجود دارد که کار فرهنگی میکنند، کار اجتماعی میکنند،‌ خدمات ارائه میدهند همه‌جای کشور هستند. بنده چون علاقه‌ی به این مجموعه‌ها دارم میبینم گاهی تماس میگیرند یک چیزی میگویند یک چیزی میخواهند میدانم الان سرتاسر کشور در همه‌ی شهرها تقریباً شهرهای بزرگ کوچک مجموعه‌های اینجوری وجود دارند، اینها را در شهر خودتان پیدا کنید، به آنها کمک کنید دست نوازش به سرشان بکشید. ۱۴۰۱/۵/۵ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
اکثر بیانات و توصیه‌های امروز رهبری عزیز برای ائمه جمعه را که خود ایشان البته بارها تکرار کرده‌اند، بارها و بارها بچه‌های انقلابی و جوانان عدالتخواه و دلسوز نظام و انقلاب مطرح کردند و آقایان یک قدم عقب ننشستند و نپذیرفتند. کاش از رهبری بپذیرند.
هدایت شده از میقات
enc_16569584424703909305472.mp3
7.34M
حق داری آقا ، بهم محل نذاری💔 سخته برا من،بگی دوستم نداری😭 @miqat315
🔴 بررسی مبانی افشاگری 🔹آیا حق داریم ظلم را فریاد کرده و علیه ظالم، جهت دادخواهی یا انتقام از او، پیش از اثبات در محاکم قضایی دست به افشاگری بزنیم؟ شرعاً مجاز است یا خیر؟ 🔸با رجوع به آیات قرآن به دو آیه کلیدی برمی‌خوریم که گویا افشاگری علیه ظالم را مجاز میداند «لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا؛ ﺧﺪﺍ ﺍﻓﺸﺎﻱ ﺑﺪﻱ ﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ، ﺟﺰ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺘﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ» و نیز آیه «و لمن انتصر بعد ظلمه فاولئک ما علیهم من سبیل؛ بی‌شک کسانی که پس از ستم دیدن یاری طلبند ( یا: انتقام گیرند) جایی برای بازخواست و سرزنش آنان نیست.» 🔹اهمیت آیات یاد شده در این است که را نه تنها مجاز بلکه پشتوانه رسیدن و مانایی امر عدالت اجتماعی دانسته و در مقابل اهمال‌کاری دیوان‌سالاری یا تبدیل شدن به ماشین تولید ناعدالتی به دلیل تعارض منافع سدی از نظارت مردمی ایجاد میکند که به قدرت تکیه نداده و یاری گر امام امت میگردد. قاعده‌ای قرآنی و فقهی که گستره آن محدود به روابط فردی یک فرد به عنوان «ظالم» و فرد دیگر به عنوان «مظلوم» محدود نمی‌گردد. 🔸زیرا نه ظلم محدود به موضوعی خاص است و نه مظلوم محدود به شخص یا گروه یا جامعه یا کشور و یا حتی دین و مذهبی خاص است و نه ظالم در عنوان و جایگاه خاصی تعریف شده است. ظالم ممکن است یک فرد عادی یا یک مسئول در هر رده یا دستگاه یا جریان یا حکومت یا یک کشور، و از هر دین و قوم و طبقه‌ای باشد. چنان که شکایت بردن و فریاد برآوردن و بدگویی و افشاگری درباره رفتار ظالمانه می‌تواند با گفتن و نوشتن و هر آنچه که ابزار برای تظلم عمومی است باشد؛ نیز می‌تواند به صورت فردی یا گروهی باشد؛ چه همه افراد آن گروه خود مظلوم باشند و ستم مشترکی بر آنان رفته باشد و چه به درخواست مظلومان دیگر شتافته و در نشان دادن ظلم ظالم و رساندن صدای آنان به دیگران به کمک آنان بروند. 🔹در این زمینه فقهاء از جمله شیخ انصاری ذیل موارد جواز غیبت به این موضوع پرداخته و غیبت مظلوم از ظالم را مجاز میدانند اما اینکه آیا فقط در نزد قاضی مجاز است یا در هر جایی که امید به یاری رساندن وجود دارد یا نه حتی در جایی که امید به یاری نیست و تنها برای انتقام از ظالم است مجاز است نظرات متفاوت است. 🔸حضرت امام خمینی(ره) در این زمینه میفرمایند آیه اول با شرطی پذیرفته است(استثناء متصل باشد) اما در مورد آیه دوم بیان داشته‌اند که انتصار چه به معنای طلب یاری باشد و چه معنای انتقام گرفتن در هر رو صورت و با توجه به اطلاق آیه می‌توان چنین نتیجه گرفت که افشای ظلم ظالم مجاز است و مشروع نکته قابل توجه دیگر در سخن امام‌خمینی پاسخ به این شبهه است که اگر جایز باشد مظلوم خود درخواست کمک کند و از ظالم انتقام گیرد، موجب هرج و مرج می‌شود و والی و قاضی برای همین نصب شده‌اند که داد مظلوم را بستانند و به او کمک کنند و امور جامعه را نظم بخشند؛ با این حال چگونه مردم خود می‌توانند اقدام کنند؟ 🔹«ربّما یقال: إنّ تجویز الانتصار و الانتقام للمظلوم بنفسه من الظالم یوجب الهرج و المرج، و إنّما نصب الوالی و القاضی للانتصاف و الانتصار و تنظیم أمور الناس، و معه کیف یطلق ذلک للناس بأنفسهم؟» 🔸اما ایشان این تحلیل و برداشت را سست و مخالف اطلاق آیه و بلکه آن را مخالف برداشت و تحلیل درست می‌داند و موارد چندی مانند آن را شاهد می‌گیرد که در شرع واقع شده است؛ مانند جواز تقاصّ در طلب، جواز دفاع از جان و مال و آبرو، و دفع کسی که به خانه شخص سر کشیده است. ایشان برای تاکید بر جواز و اینکه با وجود دلیل نباید با چنین وجوهی آن را مستبعد شمرد، می‌افزاید: آیا ممکن است به کسی که آبرو و مال وی مورد هجوم دزد قرار گرفته، گفته شود او باید دست نگه دارد و جایز نیست مهاجم را دفع کند، اما بعد از آنکه مهاجم هر کاری خواست کرد به مظلوم گفته شود: می‌توانی به محاکم صالحه شکایت کنی؟! 🔹«فهل ترى من نفسک وجوب القعود عن دفع السارق المهاجم على عرض الرجل و ما له و عدم جواز دفعه ثمّ بعد فعله ما فعل یقال للمظلوم: لک الرجوع إلى المحاکم الصالحه؟ حجت‌الاسلام ١۴٠١/۵/۵ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3