eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
905 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
اکثر بیانات و توصیه‌های امروز رهبری عزیز برای ائمه جمعه را که خود ایشان البته بارها تکرار کرده‌اند، بارها و بارها بچه‌های انقلابی و جوانان عدالتخواه و دلسوز نظام و انقلاب مطرح کردند و آقایان یک قدم عقب ننشستند و نپذیرفتند. کاش از رهبری بپذیرند.
هدایت شده از میقات
enc_16569584424703909305472.mp3
7.34M
حق داری آقا ، بهم محل نذاری💔 سخته برا من،بگی دوستم نداری😭 @miqat315
🔴 بررسی مبانی افشاگری 🔹آیا حق داریم ظلم را فریاد کرده و علیه ظالم، جهت دادخواهی یا انتقام از او، پیش از اثبات در محاکم قضایی دست به افشاگری بزنیم؟ شرعاً مجاز است یا خیر؟ 🔸با رجوع به آیات قرآن به دو آیه کلیدی برمی‌خوریم که گویا افشاگری علیه ظالم را مجاز میداند «لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا؛ ﺧﺪﺍ ﺍﻓﺸﺎﻱ ﺑﺪﻱ ﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ، ﺟﺰ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺘﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ» و نیز آیه «و لمن انتصر بعد ظلمه فاولئک ما علیهم من سبیل؛ بی‌شک کسانی که پس از ستم دیدن یاری طلبند ( یا: انتقام گیرند) جایی برای بازخواست و سرزنش آنان نیست.» 🔹اهمیت آیات یاد شده در این است که را نه تنها مجاز بلکه پشتوانه رسیدن و مانایی امر عدالت اجتماعی دانسته و در مقابل اهمال‌کاری دیوان‌سالاری یا تبدیل شدن به ماشین تولید ناعدالتی به دلیل تعارض منافع سدی از نظارت مردمی ایجاد میکند که به قدرت تکیه نداده و یاری گر امام امت میگردد. قاعده‌ای قرآنی و فقهی که گستره آن محدود به روابط فردی یک فرد به عنوان «ظالم» و فرد دیگر به عنوان «مظلوم» محدود نمی‌گردد. 🔸زیرا نه ظلم محدود به موضوعی خاص است و نه مظلوم محدود به شخص یا گروه یا جامعه یا کشور و یا حتی دین و مذهبی خاص است و نه ظالم در عنوان و جایگاه خاصی تعریف شده است. ظالم ممکن است یک فرد عادی یا یک مسئول در هر رده یا دستگاه یا جریان یا حکومت یا یک کشور، و از هر دین و قوم و طبقه‌ای باشد. چنان که شکایت بردن و فریاد برآوردن و بدگویی و افشاگری درباره رفتار ظالمانه می‌تواند با گفتن و نوشتن و هر آنچه که ابزار برای تظلم عمومی است باشد؛ نیز می‌تواند به صورت فردی یا گروهی باشد؛ چه همه افراد آن گروه خود مظلوم باشند و ستم مشترکی بر آنان رفته باشد و چه به درخواست مظلومان دیگر شتافته و در نشان دادن ظلم ظالم و رساندن صدای آنان به دیگران به کمک آنان بروند. 🔹در این زمینه فقهاء از جمله شیخ انصاری ذیل موارد جواز غیبت به این موضوع پرداخته و غیبت مظلوم از ظالم را مجاز میدانند اما اینکه آیا فقط در نزد قاضی مجاز است یا در هر جایی که امید به یاری رساندن وجود دارد یا نه حتی در جایی که امید به یاری نیست و تنها برای انتقام از ظالم است مجاز است نظرات متفاوت است. 🔸حضرت امام خمینی(ره) در این زمینه میفرمایند آیه اول با شرطی پذیرفته است(استثناء متصل باشد) اما در مورد آیه دوم بیان داشته‌اند که انتصار چه به معنای طلب یاری باشد و چه معنای انتقام گرفتن در هر رو صورت و با توجه به اطلاق آیه می‌توان چنین نتیجه گرفت که افشای ظلم ظالم مجاز است و مشروع نکته قابل توجه دیگر در سخن امام‌خمینی پاسخ به این شبهه است که اگر جایز باشد مظلوم خود درخواست کمک کند و از ظالم انتقام گیرد، موجب هرج و مرج می‌شود و والی و قاضی برای همین نصب شده‌اند که داد مظلوم را بستانند و به او کمک کنند و امور جامعه را نظم بخشند؛ با این حال چگونه مردم خود می‌توانند اقدام کنند؟ 🔹«ربّما یقال: إنّ تجویز الانتصار و الانتقام للمظلوم بنفسه من الظالم یوجب الهرج و المرج، و إنّما نصب الوالی و القاضی للانتصاف و الانتصار و تنظیم أمور الناس، و معه کیف یطلق ذلک للناس بأنفسهم؟» 🔸اما ایشان این تحلیل و برداشت را سست و مخالف اطلاق آیه و بلکه آن را مخالف برداشت و تحلیل درست می‌داند و موارد چندی مانند آن را شاهد می‌گیرد که در شرع واقع شده است؛ مانند جواز تقاصّ در طلب، جواز دفاع از جان و مال و آبرو، و دفع کسی که به خانه شخص سر کشیده است. ایشان برای تاکید بر جواز و اینکه با وجود دلیل نباید با چنین وجوهی آن را مستبعد شمرد، می‌افزاید: آیا ممکن است به کسی که آبرو و مال وی مورد هجوم دزد قرار گرفته، گفته شود او باید دست نگه دارد و جایز نیست مهاجم را دفع کند، اما بعد از آنکه مهاجم هر کاری خواست کرد به مظلوم گفته شود: می‌توانی به محاکم صالحه شکایت کنی؟! 🔹«فهل ترى من نفسک وجوب القعود عن دفع السارق المهاجم على عرض الرجل و ما له و عدم جواز دفعه ثمّ بعد فعله ما فعل یقال للمظلوم: لک الرجوع إلى المحاکم الصالحه؟ حجت‌الاسلام ١۴٠١/۵/۵ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 فاصله عید غدیر سال ۱۰ هجری قمری تا عاشورای محرم سال ۶۱ هجری، ۵۱ سال است. چه اتفاقاتی در این ۵۱ سال افتاد که جامعه نبوی از بیعت با امیرالمومنین علی علیه‌السلام به شهادت نوه پیامبر خود رسید؟ 🔻تحلیل کوتاهی از این اتفاقات و شکل‌گیری اشرافیت سیاسی و اقتصادی و فساد فرهنگی و اخلاقی در صدر اسلام را در مراسم (هیات حسین جان(ع) رامهرمز) ارائه کردیم. 🔻لینک جهت استفاده محبان و عزاداران حضرت اباعبدالله(علیه‌السلام) 👇👇 https://aparat.com/v/njPVc: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
‏قالَ رَسُولُ اللّهِ (صلّى اللّه علیه و آله):«اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.» «براى شهادت ‎ علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.» (جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556) ‎
⭕️ منبر ویژه ماه محرم با موضوع "هویت نهضت حسینی" 🔹سخنران: حجت الاسلام محسن 🔸دهه اول محرم ساعت ۲۱:۳۰ 🔹آدرس پخش آنلاین: اینستاگرام: Mostazafin_tv آپارات: Yun.ir/ghanbarian_ir ➖لایو‌ها در صفحه مستضعفین تی‌وی ذخیره خواهند شد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
‏ابد والله یا زهرا ما ننسی حسینا ‎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤🖤🖤🖤 شب اول را تقدیم کرده اند به مسلم ... •┈••✾🍃🌼🌺🌼🍃✾••┈• 🔰 اینجا جوانه نور، کانالی ویژه نوجوانان: ✔️ ایتا👇🏻: https://eitaa.com/joinchat/3760259165C2282c85aac ✔️ گروه سوم واتساپ👇🏻: https://chat.whatsapp.com/HLHpIsmvHG00KS3n9vSUVy •┈••✾🍃🌼🌺🌼🍃✾••┈•
🔴 ‏‎ محرم، تک رسانه‌ی اختصاصی شیعه امیرالمومنین علیه السلام است که هیچوقت کهنه نمی‌شود. ان‌شاءالله عزیزان منبری، از این فرصت بی‌نظیر به نحو احسن استفاده کنند و در معرفی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و اهداف قیام ایشان و فرهنگِ امر به معروف و نهی از منکر بدرستی بکوشند. 🔹جای مباحث توحید، عدالت، آزادی، جمهوریت، مدل حکمرانی علوی و تفاوت مدل علوی با حکمرانی اموی، نهج البلاغه، جدال اسلام ناب با اسلام آمریکایی، تفاوت جامعه توحیدی با غیرتوحیدی، اصلاح‌گری و قیام و ... بسیار خالی است. اینها مباحث اصلی جامعه است هروقت اینها بطور کامل گفته شد، بازخوانی شد، بعد به امور دیگر بپردازیم. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
اسلام آمریکایی... حجت‌الاسلام رضا افشار
دوستان اهوازی منبر حاج آقا افشار از منبرهای خوب و قابل استفاده است.
🔴 اینجا محل هتک حرمت ماست... امام حسین علیه‌السلام و حُرّ با سپاهیان خود راه مى پیمودند تا آن که در روز چهارشنبه به سرزمین کربلا رسیدند، ناگهان اسب امام حسین(علیه السلام) از حرکت ایستاد. امام(علیه السلام) از آن پیاده شد و سوار بر مرکب دیگر شد؛ ولى آن اسب نیز قدم از قدم برنداشت، اسب هاى متعدّدى عوض کرد، ولى هیچ یک حرکت نکردند. امام(علیه السلام) چون این امر شگفت آور را مشاهده کرد، پرسید: نام این سرزمین چیست؟ گفتند: غاضریّه. فرمود: آیا نام دیگرى دارد؟ گفتند: نینوا. فرمود: به جز اینها آن را چه مى نامند؟ گفتند: شاطى الفرات (ساحل فرات). فرمود: آیا باز هم نامى دارد؟ پاسخ دادند: کربلا. پس آهى کشید و فرمود: «أَرْضُ کَرْبٍ وَ بَلاَءٍ»؛ (دشت اندوه و بلا) است. سپس افزود: «قِفُوا وَ لا تَرْحَلُوا مِنْها، فَهاهُنا وَاللّهِ مَناخُ رِکابِنا، وَ هاهُنا وَاللّهِ سَفْکُ دِمائِنا، وَ هاهُنا وَاللّهِ هَتْکُ حَریمِنا، وَ هاهُنا وَاللّهِ قَتْلُ رِجالِنا، وَ هاهُنا وَاللّهِ ذِبْحُ اَطْفالِنا، وَ هاهُنا وَاللّهِ تُزارُ قُبُورُنا، وَ بِهذِهِ التُّرْبَةِ وَعَدَنِی جَدِّی رَسُولُ اللّهِ وَ لا خُلْفَ لِقَوْلِهِ»؛ (همین جا توقّف کنید و از آن کوچ نکنید. پس به خدا سوگند! خوابگاه شتران ما و جاى ریخته شدن خونمان است. به خدا سوگند! اینجا محلّ هتک حریم ما و کشته شدن مردان و ذبح کودکان ماست. به خدا سوگند! اینجا محلّ زیارت قبور ماست. جدّم رسول خدا مرا به این تربت نوید داده است که در فرموده او تخلّفى نیست). ناسخ التواریخ، ج 2، ص 168 و رجوع کنید به : اثبات الهداة، ج 5، ص 202 : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 کاش در وزارت نیرو، ستاد مدیریت بحران و سازمان هواشناسی را تخته کنند! 🔹‏وزارت نیرو در چنددهه اخیر به بهانه جلوگیری از سیلاب‌ها و تامین آب شرب و کشاورزی و نگهداشت آب برای فصول خشک و بی‌بارش، سیاست ‎ را به اجرا درآورد. مناطق پایین دست را خشکاندند و در برخی استان‌های خشک تجارت آب به راه انداختند. اما هیچکدام از اهداف سدسازی برآورده نشده!‏ 🔸با آنکه آب استحصالی ایران حتی در سالهای کم‌بارش، قریب ۱۰۰ میلیارد متر مکعب هست و نیاز شرب کمتر ۱۰ درصد این رقم هست ولی باز هنوز با مشکل تامین آب شرب و کشاورزی مواجهیم و در ایامی که سیلاب بوجود می‌آید سدها هیچ غلطی نکرده و نمی کنند و کلی به مردم آسیب می‌رسد! 🔹کاش سدها تخریب شوند. کاش وزارت نیرو تعطیل شود. کاش سازمان مدیریت بحران تعطیل شود. کاش در سازمان هواشناسی تخته شود. مدیریت بحران و هواشناسی و سدسازی و ... دیگر به چه دردمان می خورند؟! برای چه زمان و روز مبادایی هستند مثلاً؟ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏نقدهایی که به حضور میدانی مسئولین در حوادث می‌شود باید تفکیک شود: 1⃣ دسته اول؛ اساساً مخالف ارتباط حاکمین با مردم هستند.صاحبان این تز می‌گویند سیستم و مسئولین پائین‌دست باید کار خودشان را بلد باشند. چه نیازی است رئیس جمهور، وزیر یا شهردار کلانشهر همه چیز را تعطیل کند و برود در محل حادثه؟‏ 🔹این نگاه خیلی ایده‌آل است که کارها سیستماتیک انجام شود. همه جای دنیا، حضور مدیران عالی و ارشد جهت تسریع در ‎ و تصمیم‌گیری‌های سریع و خدمترسانی به مردم حادثه دیده، امری پذیرفته و عقلانی است. مدیریت یک سیل یا زلزله یا یک حادثه خاص با مدیران پایین دست پیش نمی‌رود. حتماً حضور مدیران ارشد ضروری است.‏ 🔸مدیران پایین دست هرچقدر توانمند باشند باز هماهنگی بین همه اجزاء سیستم و همه مدیران اجرایی، به حضور مدیر عالی و ارشد نیاز دارد. 🔻البته برخی افراد از سر اشرافی‌گری و تنبلی معتقد به این تز هستند(مثل ... ) که اینها نیاز به پاسخ علمی ندارند. اینها نیاز به تَرکه چوب اناری و شلاق دارند تا به میان مردم بروند.‏ 2⃣ دسته دوم، با اصل حضور میدانی مسئولین مشکلی ندارند، بلکه با شوآف و کار نمایشی مشکل دارند. نباید با نقد اینها تقابل کرد. کسی که با شلوار و کفش مجلسی وارد سیلاب می‌شود بعد همراه خود، تیم عکس‌برداری وفیلمبرداری راه می‌اندازد، قابل دفاع نیست؛ پوشیدن لباس مخصوص، منافاتی با اخلاص داشتن ندارد!‏ 🔹از طرفی مردم تفاوت و ریاکاری را خوب می‌فهمند. مردم خودشان از مسئول مخلص، عکس و فیلم می‌گیرند و خودجوش منتشر می‌کنند ولی مسئولی که کارش نمایشی است، خودش تیم عکسبرداری می‌برد تا شوآف کند؛ این شوآف به دل نمی‌نشیند وموجب حاشیه‌سازی هم میشود! اکثر تصاویر از ‎ خودجوش است.‏ 3⃣ دسته سوم هم می‌گویند با اصل حضور میدانی مخالف نیستند، با حضور نمایشی هم مخالف نیستند، حرکت مردمی در کل خوب است اما با فلان حضور در فلان منطقه مخالفند چون این حضورها تکراری و بی تاثیر شده. مثل حضور مسئولان کشوری در ‎. مکرر در مکرر به خوزستان آمدند و سودی در این حضورها نبوده! 4⃣ دسته چهارمی هم وجود دارند که دلایل مخالفتشان فقط سیاسی و دعوای جناحی است. اگر مسئول از جناحشان باشد، حضورش درحوادث و میدان‌ها، عالی است، اما اگر از حزب رقیب بود، حضور میدانی‌اش هم غلط است و دنبال شوآف است و پوپولیست است و..! 🔹شاید دستجات دیگری هم باشد. نباید همه منتقدین را یک کاسه کرد. برخی نقدها دلسوزانه است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 برنامه ثریا با حضور دو طلبه فاضل انقلابی و عدالتخواه خوزستانی شیخ مجتبی نامخواه و شیخ محسن خاکی ساعت ۲۳ از شبکه یک از حکومت نبوی(ص) تا قیام حسینی (ع) ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏در بحث ‎، دفاع از مظلوم مهم است نه دفاع از ظالم و خطاکار! 🔹از حاکمیت و قوه قضائیه باید بخواهیم اگر کسی از مردم خطای کوچکی کرد، با رافت برخورد کند و نسبت به کسانی که با دشمنان ارتباط می‌گیرند و خطایی مرتکب می‌شوند با انصاف برخورد کند و بیشتر از مجازاتی که شرع و قانون در نظر گرفته، ‏نباید مجازاتی در حق آن شخص روا داشته شود. 🔸گاهی اگر تخلفی می‌شود و به فرد خطاکار اجحافی می‌شود باید تذکر داد؛ اما نباید بگونه‌ای موضع بگیریم که خطاکار و کسی که با دشمنان این ملت و کشور ارتباط می‌گیرد، مظلوم نمایی کند و طلبکار هم شود! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 نتایج کنکور و بی عدالتی آموزشی 🔹نتایج کنکور سراسری امسال هم اعلام شد و طبق آمارهای اولیه مشخص شد و فقط یک نفر! فقط یک نفر از 40 نفر قبولی رتبه های 1 تا 10رشته های علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی و فنی، هنر و زبان های خارجی در مدارس دولتی درس خوانده است! 23 درصد از مدارس غیرانتفاعی و 72 درصد در مدارس سمپاد درس خوانده اند. 🔸حالا آنالیز نتایج امسال بماند اما در آنالیز نتایج سال قبل مشخص شده است که 84 درصد قبولی های زیر 3000 کنکور در تمامی رشته ها، از سه دهک بالای جامعه هستند و 86 درصد قبولی های کنکور رشته های پزشکی متعلق به سه دهک بالای جامعه هستند. بیشتر آنان متعلق به دهک یک جامعه است! 🔹این وضعیت نتیجه ساختار طبقاتی جامعه ایران است. طبقه طبقه کردن مردم در عرصه اقتصاد، آموزش و بهداشت و درمان امروز به وضوح معلوم است و نتیجه آن را می توان در همین قبولی های کنکور سراسری مشاهده کرد. در حالیکه عدالت هدف اصلی و فلسفه ای وجود نظام سیاسی جمهوری اسلامی است اما بی تردید عقب ماندگی در این حوزه به وضوح پیداست. 🔸وقتی برترین رتبه های کنکور سراسری متعلق به طبقه ثروتمند و سرمایه دار جامعه باشد که بی تردید بخش عمده این ثروت و سرمایه هم از راه عادی و بخاطر قوانین تبعیض آمیز در دسترسی به منابع و امکانات و درآمدها بوده، در نتیجه بهترین کرسی ها و دانشگاه ها و رشته ها نصیب این طبقه خواهد شد. غالب اینها بعد از استفاده از امکانات رایگان مملکت و بعد از گذراندن دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل از کشور مهاجرت می کنند. بعد از سالها مجدد به کشور بازگشته و کرسی های هیئت علمی و مدیریت ها و مسئولیت ها را درو می کنند. 🔹در نتیجه عرصه مدیریت کشور به جای اینکه در دست مستضعفان باشد همانند همین دهه گذشته و حال حاضر، در اختیار طبقه سرمایه دار جامعه خواهد بود. تصویب قوانین در مجلس و عرصه های اجرایی را بدست خواهند گرفت و همین دست فرمان سرمایه داری را که سابقون انقلاب تا اینجا آورده اند با شدت بیشتری به جلو خواهند برد! 🔸مصوبه های اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی(!!) مرتبط با کنکور سراسری این روند را شدت خواهد بخشید. رشد مدارس انتفاعی(غیرانتفاعی)، عدم توسعه مدارس دولتی و سیاست پولی کردن آموزش به شدت هرچه تمام تر در حال اجراست و ... 🔹بی تردید روند آموزش و پرورش کشور به نفع مردم و مستضعفان و اهداف انقلاب اسلامی نیست. وظیفه آموزش و پرورش، تربیت نسل های آینده و جامعه پذیری سیاسی(انتقال ارزش های نظام به نسل های بعدی) است. بررسی کارنامه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی نشان می دهد در عمل نه تربیت نسلی صورت گرفته و نه جامعه پذیری سیاسی محقق شده! باید جلوی این روند هر چه سریعتر گرفته شود. این عقب‌ماندگی مفرط در عرصه عدالت، ریشه این سرزمین را می‌خشکاند اگر فکری اساسی نشود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 نتایج کنکور و بی عدالتی آموزشی 🔹نتایج کنکور سراسری امسال هم اعلام شد و طبق آمارهای اولیه مشخص شد
🖋 حجت الاسلام مجتبی نامخواه: 🔹 چرا اسم این وضعیت را می‌گذاریم و آن را تحقق سطوحی از تحول نمی‌دانیم؟! 🔸مگر جز این است که در سند بنیادین آموزش و پرورش می‌خوانیم: «تقویت و گسترش مدارس غیردولتی با اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات موجود»؟ 🔹 مسئله این نیست که ما در وضعیت موجود نداریم و در عدالت اجتماعی عقب‌مانده‌ایم. مسئله این است که ما حتی «آرزوی عدالت» هم نداریم و در عالی‌ترین اسناد سیاستی‌مان، به نام ، و «بازنگری در وضع موجود»، این است که تجویز می‌شود. ❇️ پ.ن: طبقه طبقه کردن جامعه، همینجوری اتفاق نیفتاده. طرح‌های توسعه و سندهای تحول و اسناد بالادستی و سیاستگذاری‌های غلط و قوانین مصوب مجلس و تایید شده در شورای نگهبان، این وضعیت را بوجود آورده! اساساً تبعیض در زیرساخت‌ها و ساختارها و تصمیمات کلان مملکتی نهادینه شده است و ریل‌گذاری کشور بر مبنای تبعیض شکل گرفته. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏از سکولاریسم اصلاح‌طلبان تا ظاهرگرایی اصولگرایان! 🔹مرز ما با مدعیان اصلاحات، عدم اعتقاد نظری و عملی آنان به حاکمیت دین و ارزش‌های اسلامی و انسانی است و با مدعیان اصولگرایی، تمسک آنان به ظاهر و پوسته دین برای رسیدن به قدرت و سوءاستفاده از ظواهر دینی برای رسیدن به دنیاست.‏ 🔸اگرچه رهبران و تئوریسین‌های اصلی اصلاحات، خود لباس دین به تن دارند و با کمک همین ظواهر دینی و شعارهای انقلابی در دهه۶۰ به قدرت رسیدند و برای خود نان و نامی دست‌وپا کردند، اما دست آخر به اصل حاکمیت دین، پشت‌وپا زدند و پرچم حذف دین وحاکمیت دین از عرصه سیاسی و اجتماعی را بالا بردند!‏ 🔹اصولگرایان هم با تمسک به پوسته و ظاهر دین و دلسوزی برای ظواهر بالا آمدند ولی با تقلیل دین به برخی فروع و ظواهر و فراموش کردن اصل و مغز دین، بدترین ضربه را به حاکمیت دینی زدند. نتیجه عمل‌شان با اصلاح‌طلبان فرقی نکرد. نتیجه کنش هر دو یک چیز است: "تضعیف حاکمیت دینی در اذهان عموم".‏ 🔸نتیجه هر دو کلان‌جریان در کشور همین است که مردم بگویند "دین برای سعادت دنیا و مدیریت جامعه، برنامه‌ای ندارد؛ کارآمدی ندارد؛ نمی‌تواند و ..."! 🔹نتیجه عملکرد هر دو جریان، است اگرچه اصلاح‌طلبان دانسته کشور را به این سمت بردند و اصولگرایان نادانسته این وضع را رقم زدند! 🔸مدعیان اصلاحات، از آرمان‌های انقلاب، فقط آزادی و جمهوریتش را برداشتند و مدعیان اصولگرایی، فقط دم از استقلال و امنیت زدند! هر دو ‎ را که مغز دین و فلسفه تشکیل نظام جمهوری اسلامی و رسالت انبیاء‌الهی است، به مسلخ کشاندند! خروجی این بازی، امروز جامعه طبقاتی و غیرتوحیدی است. خروجی این بازی، کنار زدن دین از عرصه سیاست و اجتماع است. 🔹تکلیف ما عاشوراگونه است. برای احیای دین و اصلاح امت، همچون حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام باید علم امر به معروف و نهی از منکر را بدست بگیریم و مقابل این سیل بنیان‌ برافکن بایستیم! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏از لحظه‌ای که این تصویر منتشر شده، عده‌ای میگن "اگر پلیس آمریکا بود چه می کرد"، "اقتدار را به پلیس بازگردانید" و ... ! عزیزان؛ حکمرانی در اسلام با حکمرانی غیراسلامی متفاوت است. مگر قبله آمال ما "آمریکا شدن" است؟ 🔻در این صحنه، همینکه ‎ با آرامش فضا را مدیریت کرده، حق و درست است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 خون خدا و رسوایی مدعیان دین خدا! 🔹آنچه "پسر خون خدا" برای آن قیام کرد دین منحرف شده‌ای بود که جز پوسته‌ای از آن باقی نمانده بود! آن امام همام، هم با ‎ و ساختار طبقاتی که نتیجه تبعیضی بود که در دوران خلفا پایه‌گذاری شده بود به مقابله برخاست، هم با آنانکه نان دین را خورده و نام آنرا یدک می‌کشیدند و دین را یک مَسلک ساکت و خنثی و بی‌تفاوت معرفی می‌کردند! 🔸اگر آن "کُشته‌ی فتاده به هامون"، قیام نمی‌کرد اسلام احیا نمی‌شد! دین خدا حیثیت نمی‌یافت و اسلام چنان سیلی می‌خورد که برای همیشه به تاریخ می‌پیوست؛ اما آن خون خدا، خون خود را فدای امر به معروف و نهی از منکر حاکمان طاغوت کرد که بگوید این اشرافیت دینی اموی وآن سکوت و همراهی بزرگان، دین نیست!‏ 🔹اگر پسر بوتراب، الْخَدِّ التَّریبِ نمی‌شد مدعیان دین‌مداری حاضر بودند یزید شرابخوار و میمون‌باز را هم به نام حاکم دینی قبول کنند و دم بر نیاورند و به نام مصلحت جامعه اسلامی، سکوت اختیار کنند! حضرت قبل از اینکه به کربلا بیاید، یکسال قبل در ‎ این قرائت از دین را هم رسوا کرد و آنان را بخاطر ترک امر به معروف و نهی از منکر، هم ردیف علما و رهبانیون مسیحی و یهودی خواند و نفرین خدا را متوجهشان ساخت: 🔻"لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ ﴿۷۸﴾ سوره مائده از ميان فرزندان اسرائيل آنان كه كفر ورزيدند به زبان داوود و عيسى بن مريم مورد لعنت قرار گرفتند اين [كيفر] به خاطر آن بود كه عصيان ورزيده و [از فرمان خدا] تجاوز میکردند (۷۸) 🔻كَانُوا لَا يَتَنَاهَوْنَ عَنْ مُنْكَرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَفْعَلُونَ ﴿۷۹﴾ [و] از كار زشتى كه آن را مرتكب مى ‏شدند يكديگر را بازنمى‏ داشتند راستى چه بد بود آنچه میکردند (۷۹)" 🔸آن شیب‌الخضیب قبل از اینکه به کربلا بیاید در پاسخ به عبدالله بن عمر که به حضرت گفته بود "یزید تو را می‌کشد و افراد زیادی بخاطر تو کشته می‌شوند برای ‎ جامعه اسلامی و حفظ دین سکوت کن"، فرمود: أُفٍّ لِهذَا الْکَلامِ أَبَداً ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الاَرْضُ! اُف بر این منطق تا قیام قیامت! و اینگونه صاحبان این منطق را هم رسوا نمود. 🔹آن "کُشته اشک‌ها" در روز عاشورا خطاب به کوفیانی که به قتل فرزندان پیامبر خود قیام کردند و همزمان گریه هم می‌کردند، فرمود: چه کنم که شکم‌هایتان از حرام خدا پر شده! و با این جمله به کُل تاریخ گوشزد کرد که حرامخوارها از بیت‌المال مسلمین، آنچنان پَست می‌شوند که حاضرند سر شاه کهکشان‌ها را در برابر زینب به نیزه کنند ولو همچون پسر سعد گریه کن باشند و سنت خدا اینگونه رسوایشان کرد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ارتجاع در آموزش! 🔹یکی از ویژگی‌های تمدن‌های باستان مثل ایران باستان و هندوستان و سایر، در سوادآموزی بود. بدین ترتیب فقط فرزندان طبقه حاکم و موبدان و روحانیون زرتشت، از حق آموزش برخوردار بودند و خواندن و نوشتن در انحصار طبقات حاکم بود. 🔸دلیل این انحصار هم معلوم بود. چون فقط کسانی قدرت را به دست می‌گرفتند و بر جامعه جزو طبقه حاکم می‌شدند که سواد خواندن و نوشتن داشتند. این انحصار تا همین قرن‌های اخیر هم وجود داشت. کم کم دامنه سواد آموزی گسترش پیدا کرد ولی باز ادامه‌ی تحصیل و سپس مهاجرت برای تحصیل به کشورهای پیشرفته، فقط برای شاهزادگان و آقازاده‌ها و خانواده‌های متمول فراهم بود. 🔹در ایران زمان قاجار، مهاجرت به اروپا برای تحصیل، فقط برای فرزندان طبقه‌ی دربار قاجار و قشر متمول و پولدار فراهم بود. در دوره پهلوی کمی دایره افزایش پیدا کرد و معدودی از نخبگان هم توسط دولت بورسیه می‌شدند ولی کماکان اکثریت فرزندان طبقات حاکم و پولدار توان مهاجرت برای تحصیل داشتند. 🔸یکسال بعد از انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کرد. طبق سرشماری سال ۱۳۵۵ خورشیدی، از کل جمعیت ۲۷.۱ میلیون نفری ۶ ساله به بالا، ۱۴.۲ میلیون نفر (۵۲.۵ درصد) بی‌سواد بوده‌اند اما هم‌اکنون بالای ۹۰ درصد با سواد شده‌اند. 🔹روند سوادآموزی در دهه اول و دوم انقلاب بخوبی پیش رفت و چندبرابر میانگین جهانی بود اما در دو دهه اخیر، به خوبی پیش نرفته. در حال حاضر ایران در بین 180 کشور جهان رتبه 111 را دارد و در بین 24 کشور منطقه رتبه 17 را. اگر چنانچه مثل دهه اول انقلاب پیش می‌رفتیم وضعیت امروز متفاوت بود. 🔸در شاخص‌های توسعه‌ی آموزش عالی(فوق دیپلم و کارشناسی) رتبه ۴۷، ۴۸ و در توسعه تحصیلات تکمیلی(ارشد و دکتری) رتبه ایران دهم جهان است و نسبت به قبل از انقلاب اساساً قابل قیاس نیست. 🔸اما حالا در اوایل دهه پنجم انقلاب، شاهد تبعیضی اساسی در آموزش و پرورش کشور و بالتبع ورودی آموزش عالی هستیم بطوریکه ۸۴ درصد از قبولی‌های کنکور سراسری رتبه زیر ۳۰۰۰ و ۸۶ درصد از قبولی‌های زیر ۳۰۰۰ رشته‌های پزشکی، متعلق به سه دهک بالای جامعه‌اند که ۵۶ درصدشان فقط از دهک دهم هستند! 🔹آموزش و پرورش و سپس آموزش عالی، تنها و مهم‌ترین مسیری هستند که زمینه شکوفا کردن استعداد فرد فرد جامعه را فراهم می‌کنند. با عدالت آموزشی، هر فردی می‌‌تواند خودش را نشان بدهد و رشد کند. مسیری است که طبقه فقیر و مستضعف جامعه، خودش را از این وضع خارج کند و رشد کند. وقتی این مسیر برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه بسته شود، این ساختار طبقاتی پایدار و ابدی می‌شود! فقیر همیشه فقیر و غنی همیشه غنی می‌ماند! 🔸این تبعیضِ آشکار و بنیادی، همان ارتجاع به دوران جاهلیت تمدن‌های گذشته است. در حالیکه پیامبر اسلام، امی بود(پیامبر بزرگ اسلام(ص) نمی‌خواندند و نمی‌نوشتند. برخی مفسران می‌گویند شاید حضرت سواد خواندن و نوشتن نداشتند). آن برگزیده آمد و نظام طبقاتی را برانداخت و برای تحقق جامعه توحیدی تلاش کرد. 🔹طبقاتی کردن آموزش و پرورش و آموزش عالی، آینده نظام سیاسی اسلام را قطعاً به خطر می‌اندازد. یک ارتجاع واضح به ساختار طبقاتی تمدن‌های گذشته است و با اهداف انقلاب اسلامی سازگار نیست. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3