🔴 در این فقره با آقای مهدیان موافقم. #عدالت در پیگیری قضایی و برخورد با افراد نداریم. قوه قضائیه و نمایندگان مجلس اطلاعیه میدهند که آقای #علی_دایی اسناد خود را درباره #اردبیل ارائه کن!
🔹وقتی یک فرد عادی و خبرنگار عادی را بخاطر کوچکترین مطالبهگری، قضایی میکنید، دایی را هم محاکمه کنید اگر اسناد دارد ارائه کند!
🔸خبرنگار و فعال مطالبهگر را هر روز هر روز به دادسرا و دادگاه میکشانید چون واقعیات مشکلات مردم را مطرح میکند، اما از تشکیل پرونده برای گردنکلفتهای پولدار میترسید! از سلبریتیها واهمه دارید. سلبریتیهایی که امنیت کشور را به خطر انداختند. جناب علی دایی را هم بیارید دادسرا. اگر اسنادی دارد ارائه کند! آن وقت دم از عدالت بزنید آقای اژهای!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
یک جوان دست فروش، به وام قرض الحسنه با درصد پایین نیاز دارد. حداقل مبلغ ۴۰، ۵۰، ۶۰ میلیون تومان که بتواند یه #اشتغال راهاندازی کرده و زندگی خانواده را تامین کند.
اگر کسی میتواند دست این جوان لایق را بگیرد به آیدی حقیر اطلاع دهد. تشکر
@politicaladmin
🔴 بین بازیکنان فوتبال کشورمان، برای #علی_دایی احترام قائل بودیم و هستیم و انتظار نداشتیم مثل #علی_کریمی در این حوادث ناپختگی نشان دهد. آقای دایی، کاش بعد از مشخص شدن واقعیت فوت #اسرا_پناهی، برای مردم شفافسازی و عذرخواهی کنید. چیزی از بزرگیات کم نمیشود بلکه بزرگتر میشوی!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 در اصل جمله اول، با آقای #مومن_نسب کاملاً موافقم که: "همه مصیبت ما این است که مسببین وضع موجود را برای حل اوضاع جدی میگیریم." ولی حتماً متن وی را بخوانید و ببینید با این طرز فکر و ادبیات، قرار است به کجا برسند!
🔹دو قشر مسبب وضعیت فرهنگی امروز کشورند یکی لیبرالها که دنبال اباحیگری و بیقیدی جامعه هستند و دیگری متحجرین که همیشه دنبال تحمیل و فشار و فیلترینگ بودند و هستند! مرحوم امام راحل هم در همه مقاطع، در کنار حمله به لیبرالها به متحجرین هم حمله میکرد.
🔸به راستی، خروجی عملکرد فرهنگی رسانهای امثال این بزرگوار و حلقه فشار فیلترینگ فضای مجازی و ستاد احیای امر به معروف و گشت ارشاد طی این سالها چه بوده؟ امثال این برادر و آن دبیر ستاد امر به معروف و برخی خطبهخوانان، چه کمکی به پیشرفت انقلاب و انسجام ملی و حاکمیت ارزشها کردهاند؟
🔹آیا کنش های اجتماعی، فرهنگی و رسانهای این طیفها، غیر از کشتِ بذر نفرت و دوقطبیسازی و بدبینی به انقلاب و نظام، حاصلی داشته است؟ و چرا باید از امثال این بزرگواران در جاهای حساس تصمیمسازی و تصمیمگیری استفاده شود وقتی خروجی کارهایشان را طی یک ماه اخیر دیدهایم؟!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از مسیر ۵۷ | امید حاجیزاده
وزیر دولت انقلابی!
چرا با خانم محجبه قهرمان وزنه برداری عکس نگرفتی؟
این خانم که در مسابقات بین المللی درست در بحبوحه اعتراضات و اغتشاشات به بهانه حجاب، کشف حجاب کرده و بدون روسری در مسابقات شرکت کرده و پس از شکست در این مسابقات در اظهارنظری بچه گانه گفته من یادم رفت روسری بپوشم!
احتمال زیاد طرف قمار کرده بوده بدون حجاب مدال بگیره که بعدش اهداف شخصیش رو دنبال کنه و حداقل شهرت کسب کنه که شانس باهاش یار نبوده!
ولی به همت وزیر دولت انقلابی ما ازش بابت عذرخواهیش تقدیر شده و عکس یادگاری هم گرفته!
نمیگم برخورد قهری باهاش بکنید!
اصلا نمیگم کاری بکنید! نکنید بهتره!
گند زدید!
عوض تقدیر از اون بانوی محجبه که سه مدال طلا آورده، میاید با این خانم عکس میگیرید و برجسته میکنید!
🔴 ارتباط حوادث اخیر با مشکلات آموزش و پرورش چیست؟
🔻مرور برخی از اتفاقات 7، 8 سال اخیر آموزش و پرورش
🔹حوادث اخیر کشور شباهت ها و تفاوت هایی با سایر حوادث قبل دارد. یکی از تفاوت های این حوادث به گواه آمارهای رسمی و غیررسمی، حضور فعالانه برخی نوجوانان دبیرستانی است. یعنی همان متوسطه دوم. البته از متوسطه اول هم دانش آموزانی بودند که در این تجمعات شرکت کردند. سایر اقشار یعنی جوانان و افراد مسن هم در کف خیابان ها بودند ولی حضور نوجوانان دبیرستانی ملموس بوده. بررسی چرایی این مسئله نیاز به تحلیل و تدبر دارد. می توان بصورت مفصل شرح داد. در این مطلب به یک بعد آن اشاره می شود.
🔸من حداقل 10 سالی هست که در مدارس دولتی ذیل آموزش و پرورش تدریس می کنم. واقعاً بدون تعارف عرض می کنم که فضای مدارس ما بعد از سال های 92 و 93 تغییراتی یافته که باید این تغییرات ولو جزئی گفته شود و برای جبران اقداماتی انجام داد.
1️⃣ بعد از روی کار آمدن دولت روحانی، فضای کرختی و بی انگیزگی بر جامعه معلمان افزایش پیدا کرد. البته بی انگیزگی در بین قشر معلمان خیلی قبل تر شروع شد. اما از این سالها ملموس تر شده بود. دلیل اصلی هم مسئله معیشت جامعه معلمان بود که هیچ دولتی تا این لحظه(مهرماه 1401) جهت رفع مشکلات این قشر کاری اساسی نکردند و در دولت رئیسی هم فقط شعار داده شد و یک طرح ضعیف به نام رتبه بندی تصویب شده که قطعاً با مطالبات فرهنگیان بسیار فاصله دارد.
2️⃣ تقریباً از سالهای 92، 93 به این طرف، موج استخدام های خارج از سیکلِ تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان و تعهد دبیری، به شدت افزایش پیدا کرد و با احترام به عموم همکاران معلمم، این جذب های غیرکارشناسی بدون گزینش، به جنبه آموزش و جنبه پرورش این سازمان ضربه زد.
3️⃣ در این مقطع، معاونت پرورشی در مدارس به شدت تضعیف شد. در برخی مدارس حذف و در عموم مدارس از یک نقش فعالِ محورگونه، به یک نقش ضعیفِ حاشیه تبدیل شد. معاونت پرورشی که محور تربیت مدرسه بود و برنامه های فرهنگی و مذهبی و بصیرتی و مسئولیت برگزاری تئاترها، گروه های سرود، مسابقات قرآن، نهج البلاغه و احکام، اردوها، صف صبحگاهی، مراسمات دینی و مذهبی و ... بر عهده این معاونت بود به شدت کمرنگ شد.
🔹در این سالها، معدود مدارسی در کشور پیدا می شدند که معاونت پرورشی فعالی داشته باشند. بودجه این معاونت به حداقل رسید. گاهی همکارانی که اهل کار و تدریس نبودند برای فرار از تدریس این معاونت را می گرفتند و هیچ کاری انجام نمی دادند و معدود معلمان دلسوزی در مدارس پای کار معاونت پرورشی ایستادند و خدمت کردند ولی این جایگاه تضعیف شد. قطعاً این سیاست عامدانه بوده.
4️⃣ حذف مشاور از مدارس یکی دیگر از اتفاقاتی بود که در این سالها رقم خورد. از طرفی جذب مشاور برای مدارس هم به شدت کند شد.
5️⃣ اکثر اردوهای علمی، تفریخی، تاریخی و مذهبی تعطیل شد. چه اردوهای درون شهری؛ چه درون استانی و برون استانی. اینکه می گوئیم تعطیل شد یعنی به حداقل ترین سطح رسید.
6️⃣ رشد مدارس غیرانتفاعی به شدت هرچه تمام تر، افزایش یافت. بطور مثال در این سالها، 90 درصد مدارس ذیل ناحیه یک اهواز، غیرانتفاعی شد و توسعه و بازسازی مدارس دولتی روند کاهشی پیدا کرد.
🔹جالب است بدانید در اغلب مدارس غیرانتفاعی، خبری از معاونت پرورشی و وظایف پرورشی نیست!
🔸جالب تر است بدانید اغلب مدارس غیرانتفاعی در یک ساختمان کوچک چندکلاسه براه افتاد. ساختمان هایی که محیطی برای ورزش و فوتبال و والیبال و ... نداشتند و ندارند و لذا زنگ ورزش در خیلی از این مدارس به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمد!
7️⃣ از طرفی کرونا در یکی دوسال اخیر به این فضا هم دامن زد و نوجوانان فضای مجازی را محلی برای تفریح و بازی و سرگرمی خود یافتند. نظام فرهنگی و آموزش و پرورش کشور هم هیچ برنامه ی ایجابی برای تفریح و سرگرمی این قشر ایجاد نکرد پس به سمت بازی ها و سرگرمی هایی رفتند که آن طرف آبی ها برای نوجوانان ما تدارک دیدند.
🔹هنر دستگاه ها و مسئولین هم فقط برخورد سلبی بود که این نرم افزار را نصب نکنید؛ آن یکی فیلتر شود؛ آن یکی چه شود ...! ولی اقدامی ایجابی جهت پر کردن اوقات فراغت نوجوان مملکت نداشتند از وزارت فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش گرفته تا سازمان تبلیغات اسلامی، تا صداوسیما و ...!
🔸این ها بخشی از تغییرات مدارس در دولت سابق بود که کماکان هم ادامه دارد. هر نظامی برای استمرار و دوام خود به «جامعه پذیری سیاسی» محتاج است. جامعه پذیری سیاسی یعنی انتقال ارزش ها به نسل های بعد. از طریق آموزش و پرورش، رسانه ملی و سایر نهادهای فرهنگی. وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی باید به ریل اصلی خود بازگردد.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 این نگاهِ رهبران اول انقلاب که در قانون اساسی متبلور شده بود امروز کجاست؟
👇
اصل نهم:
"در جمهوری اسلامی ایران آزادی و استقلال و وحدت وتمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است . هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به استقلال سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، نظامی وتمامیت ارضی ایران کمترین خدشه ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادی های مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات ، سلب کند."
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
سالها عدهای گفتند فوتبال و هنر و جوایز سینما و ... سیاسی نیست. اما این ادعاها بارها رد شد و با حذف تیم روسیه از #جام_جهانی معلوم شد این ادعا یک دروغ بزرگ است.
هدف قطع کردن دست حاکمیتها و دولتها از عرصه ورزش است تا در وقت مناسب، خودشان میوه سیاسی را بچینند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 چرا نگاه هنریِ رهبر انقلاب، حاکم نیست؟
🔹یکی از دغدغههای دوستان در ایام اخیر استفاده مختلف از هنر بود. در حوادث اخیر، خیلی از هنرمندان اعم از نویسندگان، شعرا، اهالی تئاتر و سینما، موسیقی سنتی و پاپ و ... نسبت به سیاستهای داخلی اعتراض خود را در قالبِ شعر، موسیقی، فیلم کوتاه و غیره به نمایش گذاشتند.
🔸البته که دلیل اعتراضات هم متفاوت بود از مسائل اقتصادی گرفته تا سیاستهای فرهنگی و دوقطبیهای اخیر حول حجاب و گشت ارشاد و غیره.
🔹کمتر اهل هنری من دیدم که به وضعیت کشور معترض نبوده باشد. اما غالباً بعد از اغتشاشات یا سکوت کردند یا بعضاً تندتر شدند یا هم به ضدانقلاب و تجزیهطلبان با تکهکلامِ #خفه_شو پاسخ دادند.
🔸کمتر کسی هم حاضر شد از وضعیت کشور دفاع کند یا حتی اغتشاشات را محکوم کند. نظر برخی دوستان انقلابی این بود که اساساً فضای هنر با فضای انقلاب اسلامی ما یکی نیست و این دو، ذاتاً از هم جدا هستند و هنر دنبال تمایلات نفسانی است، انقلاب دنبال معنویات است و ... .
🔹نظر برخی دیگر این بود که حیف شد اینها همه ریزشها هستند و حیف که کسی نداشتیم علیه این هنرمندان بخواند، آهنگی تولید کنید، پوستری طراحی کند و ...!
🔻چند نکته را لازم است عرض کنم:
1⃣ یک؛ روحیه اعتراضی مردم و قشر هنرمند، در باطن تهدید نیست بلکه مغتنم است. باید خوشحال باشیم که مردم ما روحیه اعتراض دارند. ما باید از بی تفاوتی بترسیم.
2⃣ دو؛ عموم مردم و اهالی هنر معترض بودند ولی معترضین خیابانی و مغتششین را همراهی نکردند به دلایل مختلف؛ ولی اعتراضات به حقی دارند. این اعتراضات را باید حمایت کنیم و تکرار کنیم. اعتراض به تبعیض، فقر، ناکارآمدی، فساد، ضعفها، بحران مسکن و بیکاری و ...، بحق است نه تنها باید به رسمیت شناخته شود، بلکه باید حمایت کرد نه اینکه معترضین را ریزش انقلاب بدانیم!
🔹با این نگاه؛ اعتراض بخشی از اهل هنر، اعتراض بحقی است. این هنرمندان از همان جنس هنرمندان انقلاب اسلامی۵۷ بودند و هستند. همان انقلابی که به سرودهایش معروف است. "این بانگ آزادی است ..."، "ای شهید راهت ادامه دارد"، "دیو چو بیرون رود ..."، و ...!
3⃣ سه؛ اگر نظرات فقهی و اندیشهای رهبر انقلاب ملاک عمل دستگاهها در عرصههای فرهنگی و هنری میبود به نظر خیلی از مشکلات امروز را نداشتیم. نگاه فقهای بزرگوار سابق و حتی فعلی با نگاه رهبر انقلاب متفاوت است. نگاه رهبر انقلاب به موسیقی و سینما و ورزش و ... حقیقتاً متفاوت است.
🔹این جمله رهبری را ببینید: "کسی که از تئاتر، نقاشی، عکس یا شعر چیزی نمی فهمد، راه های معرفت به رویش بسته است. ملتی که هر کدام از این ها را ندارد، دریچه یی به روی او بسته است."
(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نویسندگان و شعرا در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه 28/6/75)
جالب است متن این سخنرانی هم در سایت خامنهای.دات.آی.آر وجود ندارد!
🔻سوال؛ کدام فقیه بزرگوار دیگری، این نگاه را دارد؟
🔸واقعیت این است که نگاه حاکم بر حوزههای علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، موسسات پژوهشی و دینی، هیئات، مساجد و سایر نهادها، نگاه رهبر انقلاب نیست. همان نگاه سلبی که آقایان به مسئله مجازی دارند به هنر هم دارند. نگاه تهدیدمحوری، آسیبمحوری و ... ! وقتی این نگاه حاکم است انتظار دارید در این ایام کسی باشد نماهنگی درست کند و شعری بخواند؟
🔹یکی از دلایل اینکه امروز بین جامعه هنری با کسانی که خودشان را دلسوزتر نظام و کشور میدانند، اختلاف وجود دارد، همین نگاه سلبی است که فرسخها با نگاه رهبر جامعه فاصله دارد.
🔸وقتی نگاه این بود، فاصله میافتد. او راه خودش را میرود و ما راه خودمان را! نتیجه هم این میشود که همه را ریزش انقلاب میدانیم جز خودمان!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 چرا نگاه هنریِ رهبر انقلاب، حاکم نیست؟ 🔹یکی از دغدغههای دوستان در ایام اخیر استفاده مختلف از هنر
ملتی که سینما ندارد، مثل انسانی است که زبانی از زبانهای مورد تفاهم و تکلم را بلد نیست. فرض بفرمایید کسی که در کشور ما، همه ی لهجه های محلی – زبانهای ایرانی – را بلد است، این فرد، گستره ی فهم و تعاطی افکارش نسبت به کسی که بلد نیست، چقدر زیاد است!
با همه حرف می زند، با همه تفاهم می کند، به همه تفهیم می کند و از همه می گیرد. یا کسی که زبانهای غیر ایرانی – بیگانه – را بلد نیست، چقدر تفاوت دارد؟ لغت هنر هم همین است. کسی که از تئاتر، نقاشی، عکس یا شعر چیزی نمی فهمد، راه های معرفت به رویش بسته است. ملتی که هر کدام از این ها را ندارد، دریچه یی به روی او بسته است.
(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نویسندگان و شعرا در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه 28/6/75)
نفوذ همیشه در کنار سلبریتی و هنرمند و استاد دانشگاه و ورزشکار و روزنامهنگار نیست؛ خیلی اوقات خودش را به رنگ خودی و دلسوز در میآورد. اما کارویژهاش دوقطبیسازی، نفرتپراکنی، برچسبزنی به نیروهای اصیل انقلابی و ... است. نفوذ، نیروهای انقلابی را خلع سلاح میکند و تیغ منطقشان را کند کرده و زبان مدعیان پوچاندیش را سر انقلاب و نظام، دراز میکند.
دشمنان بیگانه، گاهی حضورِ نفوذیها را برای کوبیدن انقلاب مغتنم میشمارند. مدام از گافها و سوتیهای آنان، سوءاستفاده کرده و با این حربه همه انقلابیون را تخریب میکنند.
خلاصه؛ مراقبت از نفوذیها، نفوذ فکری و رسانهای و تبلیغاتی، بسیار نیاز است.
البته گاهی، آنچه این بلایا را بوجود میآورد صرفاً تحجر است اما التقاط تحجر و نفوذ، چها که نمیکند...
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هرساله صدها تجمع صدها هزارنفری و میلیونی را شاهدیم که علیه آمریکا و برخی اروپاییها شعار میدن به جهت اینکه مورد ظلم دولتهای اروپایی و آمریکا بودند و هستند.
حالا چندروز است کل دولتهای استکباری و ضدانقلابها در خارج از کشور برنامه ریزی کردند که با انواع و اقسام حربهها، تجمعی علیه ایران در برلین برگزار کنند. تجمعی که نهایتاً به اندازه یک شهر کوچک ما در ۲۲ بهمن نبوده!
به وقت مناسب هم پاسخ دولت آلمان و تجمع #برلین رو میدیم. 😊
از الان برای باشکوهترین #سیزده_آبان تاریخ برنامهریزی کنیم انشاءالله. #روز_دانشآموز و #روز_استکبارستیزی علیه آمریکا و صهیونیستها.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از نهضت شفافیت و عدالت
🔴 دوره "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" + به همراه پرسش و پاسخ
🔻 در ۱۴ جلسه
🔹مدرس: داود مدرسییان، کارشناسی ارشد علوم سیاسی و فعال رسانه
🔻هر هفته، دوشنبهها، ساعت ۱۶ عصر
🔻نکته: فایل ارائه، ضبط خواهد شد و در کانال ایتای مخصوص کلاس هم، بارگزاری میشود؛ جهت استفاده کسانی که نمیتوانند در تایم مشخص حاضر شوند.
🔸بستر ارائه: پیام رسان قرار gharar.ir
👇ثبت نام در کلاس: (آیدی ایتا):
@jamalpor_khz
❇️ نهضت شفافیت و عدالت:
https://eitaa.com/joinchat/3073048610C206b31e47c
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 دوره "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" + به همراه پرسش و پاسخ 🔻 در ۱۴ جلسه 🔹مدرس: داود مدرسییان،
انشاءالله جلسات "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" از دوشنبه این هفته، یعنی پس فردا شروع خواهد شد.
دوستانی که تمایل به حضور در جلسات دارند تا دوشنبه ثبتنامشون رو تکمیل کنند انشاءالله.
🔴 ماجرای سیستان و بلوچستان چه بود؟
🔹ماجرای #سیستان_و_بلوچستان ارتباطی به ماجرای مرگ #مهسا_امینی ندارد. کاملاً بی ارتباط است اما فضای کشور در شکل گیری فضای اخیر زاهدان بی تأثیر نبوده است.
🔸ماجرا از این قرار است که در یک روستا به نام روستای بلوچی، در دهستان نگور بخش مرکزی شهرستان دشتیاری، شهرستان چابهار، در تیرماه (یا مردادماه)، یک زن به قتل می رسد. بعد از پیدا شدن جسد این زن، متوجه آخرین تماس او با دختر 14، 15 ساله همسایه می شوند. روزنامه فرهیختگان به نقل از یک منبع نوشته که این زن بخاطر تجاوز به او و درگیری با متجاوزان کشته شده است. که برخی دیگر از فعالان رسانه ای بلوچ این فرضیه را رد می کنند.
🔹با پیگیری خانواده مقتول، این دختر 14، 15 ساله به علت آخرین ارتباط و تماس با زن مقتول به همراه خانواده اش بعنوان مظنونان قتل به نیروی انتظامی چابهار احضار می شوند و جداگانه بازجویی می شوند. برخی هم می گویند برادر و پسر عموی این دختر 14، 15 ساله بعد از این بازجویی دستگیر می شوند. منبع رسمی از دستگیری آنان وجود ندارد.
🔸بعد از چند روز از این بازجویی، دختر مذکور ادعا می کند که فرمانده نیروی انتظامی چابهار در خلال بازجویی به وی تجاوز کرده است. برخی فعالان مجازی در چابهار ادعا می کنند که خانواده دختر از فرمانده شکایت می کنند وقتی شکایت به نتیجه نمی رسد، مسئله را رسانه ای می کنند. برخی از اهالی روستا هم معتقدند خانواده دختر برای فرار از اتهام قتل، این مسئله را عنوان کرده اند.
🔹خبر از روستای مذکور به چابهار می رسد از چابهار به زاهدان و کل استان! و همزمان می شود با ماجرای مهسا امینی در کشور. اگرچه بحث حجاب و گشت ارشاد در سیستان و بلوچستان طرفداری ندارد پس باید مسئله ناموس و تجاوز بولد شود تا این بار آنجا بهم بریزد.
🔸مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت شهرستان راسک، در 5 مهرماه، به خانه دختر میرود و براساس گفتههای دختر و پدر او، در یک اقدام غیرحرفه ای، با اطمینان کامل، ماجرای تجاوز را در بیانیهای تأیید میکند: «دستدرازی به حیا و عفت خواهر مسلمان بلوچم قابل اغماض و بخشش نیست.» او از قوه قضائیه هم میخواهد تا هرچه زودتر به این پرونده رسیدگی کند!
🔹اظهارات ضدونقیض و سکوت و عدم واکنش سریع مسئولین و دستگاه ها و افزایش شایعات، فضا را ملتهب تر می کند. بازهم متأسفانه هیچ گزارش رسمی و تأیید شده ای از سوی منابع قضایی و انتظامی و یا وعده صریح و رسانه ای برای پیگیری موضوع وجود ندارد و همین منجر به شایعات فراوان من جمله شایعه ی کشتن فرمانده انتظامی چابهار و تجمعات پراکنده همراه با خشونت در چابهار می شود.این حوادث اگرچه خسارت هایی به بار آورده ولی در چابهار جمع می شود.
🔸سه روز بعد، در 8 مهرماه، بعد از نماز جمعه مسجد مکی زاهدان، حادثه بسیار دلخراش عجیبی رخ می دهد. مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی که به مواضع تند معروف است در نماز جمعه به مسئله تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به یک دختر 14، 15 ساله اشاره کرده و از مسئولین قضایی می خواهد به این مسئله رسیدگی کنند!
🔹بعد از نماز جمعه مسجد مکی، اعتراضات خشنی به راه می افتد و عده ای به کلانتری ای که در نزدیکی مصلی است با سنگ و اسلحه حمله می کنند. برخی منابع می گویند بعد از نماز جمعه، یک خودرو بین افراد اسلحه توزیع می کرد و عده ای اسلحه به دست به کلانتری حمله کردند. مولوی عبدالحمید هم می گوید: «کسی مسلحانه حمله نکرد فقط تعدادی نوجوان و جوان با سنگ حمله کردند»!
🔸ادعای مولوی عبدالحمید درحالی مطرح می شود که چندین نفر از نیروهای انتظامی در این حادثه و حوادث بعد از آن با گلوله جنگی، زخمی و شهید شده اند! خاصه اینکه اجساد دو تن از تروریست های بجا مانده از گروهک جندالله که در شاخه جیش العدل، در بین کشته شدگان پیدا شد. اجساد عبدالمجید ریگی و یاسر شه بخش دو نفر از اعضای اصلی جیش العدل در شامگاه 8 مهرماه در درگیری های زاهدان پیدا شد.
🔹دستگاه های امنیتی معتقدند گروهک تروریستی جیش العدل در این ماجرا دست داشته است. در این درگیری ها تعدادی از آشوب گران مسلح و مردم عادی زخمی و کشته شده اند و تعدادی هم از نیروهای انتظامی و پرسنل سپاه، من جمله سرهنگ سیدعلی موسوی(هاشمی)، فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان با شلیک تک تیرانداز به شهادت رسیده اند!
🔸هنوز روایت رسمی و دقیقی از این اتفاقات و صحت یا رد ماجرای تجاوز، وجود ندارد و ضعف دستگاه های مسئول در مدیریت این مسئله مشهود است و آتش بیاری رسانه ها و برخی فرقه های تندروی وهابی و سعودی و برخی از رسانه ها و شخصیت های اصلاح طلب قبل و بعد از این حادثه، اذهان را مشوش کرده است و مولوی عبدالحمید همچنان بر آتش فتنه قومی و مذهبی می دمد!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 چرا نگاه هنریِ رهبر انقلاب، حاکم نیست؟ 🔹یکی از دغدغههای دوستان در ایام اخیر استفاده مختلف از هنر
خواستم امشب دیدگاه رهبر انقلاب درباره موسیقی رو بذارم که دیگه دیر شد
ان شاءالله فردا ارسال می کنم.
🔴 وضعیت #کرونا / #آنفلونزا / #سرماخوردگی به شدت رو به افزایش است و هیچ داروی #آنتی_بیوتیک وضدعفونی در داروخانهها یافت نمیشود مگر با ارتباط و ...! قیمت داروها هم به شدت افزایش پیدا کرده.
🔹از مصائب سپردن واردات مواد اولیهی غذا و دارو به بخش خصوصی همین است! وارد کنندههای انحصاری، برای منفعت خود حاضرند یک مملکت را فلج کنند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ممنونیم که با این تصاویر به ۸۵ میلیون ایرانی نشان دادید که فقط با #جمهوری_اسلامی، ایران یکپارچه حفظ میشود. مردم ایران سالهاست میدانند که عقبنشینی از نظام سیاسی جمهوری اسلامی، مساوی است با فروپاشی وطن و تجزیه بدست خبیثترین جانواران که به صغیر و کبیر رحم نمیکنند.
ولی کور خواندید. #ایران_قوی میماند و شما رفتنی خواهید بود. انشاءالله
اینکه همه گروهکهای مخالف جمهوری اسلامی و تجزیهطلبان یکجا جمع شدند و پرچم گروهکهای تجزیه طلب هم در کنار پرچم سلطنتطلبان و مجاهدین خلق و.. بلند شده، نشان میدهد مشکل اینها صرفاً بانظام جمهوری اسلامی نیست بلکه با #تمامیت_ارضی و یکپارچگی وطن مشکل دارند.
دریغ است که ایران ویران شود
#جانم_فدای_ایران
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 مسئله خیلی واضح است. عموم ما ایرانیان، منتقد وضعیت فعلی هستیم. از این شرایط واقعاً ناراضی هستیم. منتقد سیاستها و رویکردها وعملکردهایی هستیم که این وضعیت را به بار آورده.
🔹اما یک لحظه هم سرنوشت خودمان را بدست آشوبگران و تجزیهطلبان نمیدهیم و با دشمنان ایران، یکجا جمع نمیشویم. #برلین
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 چرا نگاه هنریِ رهبر انقلاب، حاکم نیست؟ 🔹یکی از دغدغههای دوستان در ایام اخیر استفاده مختلف از هنر
🔴 نگاه فقهی و هنری آیتالله خامنهای به مقوله #موسیقی
بخش اول
🔻در ادامه بحث قبلیام و این سوال که چرا نگاهِ فقهی و هنری رهبر انقلاب در دستگاهها و نهادهای دینی، فرهنگی و رسانهای، حاکم نیست، حالا به نگاه ایشان به مقوله #موسیقی و #کنسرت نگاه کنید. مطمئنم خیلی از مردم و نخبگان، طلاب و روحانیت و سایر اقشار با این نگاه ایشان آشنایی ندارند:
👇👇👇
🔹هنر موسیقی، محاسبه متکی به طبیعت و فطرت بشر است که خرد انسانی، آن محاسبه را بر اساس تجربه استخراج کرده و برای آن پیشرفت قواعدی - موازینی گذاشته است.
🔸هنر موسیقی، تلفیقی از دانش، اندیشه و فطرت خداداد است که مظهر فطرت خدادادی در درجه اول، حنجره انسانها و در درجه دوم سازهاست که به دست انسانها ساخته شده است.
🔹میبینید که پایه، پایه الهی است. حال اگر در این زمینه به سراغ سرودههای مولوی بروم و بگوییم موسیقی، انعکاس صدای افلاک است و آن را به عالم عرفانی مورد اشاره او وصل کنیم، از واقعیات به تخیلات نقب زدهام زیرا گفتههای او در این خصوص، شبیه خیال است و نه واقعیت؛ و طبعا مفهوم دیگری خواهد داشت.
🔸اما بی آنکه دنبال خیالپردازی بروم، در عالم واقع، صدایی که از حنجره خواننده صادر میشود، با یک پایه الهی و خلقی که مربوط به خدای متعال است، مانند بنا مستحکم و وسیع، پر جاذبه و رنگین شکل میگیرد. اولین نتیجهای که این بیان دارد، آن است که ما این هنر را در راه خدا مصرف کنیم.
🔻موسیقی جان دادن به بیجانهاست
🔹من این نکته را میخواهم به شما آقایان - اعم از خواننده، نوازنده، آهنگساز و موسیقیدان - عرض کنم که، این هنر ساخته و پرداخته نعمتهای الهی را که بر اساس یک ذوق و قریحه ذاتی و یک نظم و انتظام خردمندانه شکل میگیرد و در واقع جان دادن به بیجانهاست، در راه خدا و رضای او مصرف کنید. البته ما از دوران جوانی خودمان حرفهای برخی از اهالی هنر را میشنیدیم، که روشنفکرمآبانه و واقعا بی پایه و اساس، مبتنی به این نکته بود که ما هنر را در راه فکر و پیشبینی و سیاست، به کار نمیبندیم. آنها که ادعای چنین داشتند، هنرشان - اعم از شعر و دیگر فنون - بیش از سایرین در خدمت سیاستها قرار میگرفت. قصد ورود به چنین بحثها را ندارم اما میخواهم بگویم: هر کار که متکی به اراده انسان است، باید برای هدفی انجام گیرد. هر چه هدف متعالیتر باشد، آن کار یا هنر ارزشمندتر میشود.
🔻موسیقی غربی در مسیر بهتری از موسیقی شرقی حرکت کرده است
🔸متأسفانه هدف موسیقی در شرق، منظورم ایران و کشورهای عربی است وگرنه از وضعیت موسیقی در هند و چین و سایر ممالک خاور دور، خبر ندارم. به هر حال، تاریخ موسیقی ایران در طول قرون ممتد - چه قبل و چه بعد از اسلام - را خواندهام و از سیر و سرنوشت موسیقی عرب - به خصوص بعد از اسلام - مطلعم. آنچه بر اساس مطالعات خودم میتوانم بگویم، این است که موسیقی در منطقه ما، برای هدفهای متعالی به کار نرفته است و این به خلاف سیر موسیقی در اروپاست.
🔹میدانید که من به طور طبیعی از جمله آدمهای غربستیزم. چنانکه هیچ ویژگی غرب، مرا مبهوت و مجذوب نمیکند. در عین حال، ویژگیهای مثبت غرب را از روی محاسبه، تأیید میکنم. یکی از آن ویژگیها، مقوله موسیقی است.
🔸درست است که در غرب، موسیقیهای منحط وجود دارد. اما در همان نقطه از جهان، از دیر باز موسیقی های آموزنده و معنا دار هم بوده است؛ موسیقی ای که برای گوش سپردن به آن، انسان عارف واقف خردمند، می تواند بلیت تهیه کند، در سالن اجرای کنسرت بنشیند و ساعتی، از آن لذت ببرد. در غرب موسیقی هایی که گاهی یک ملت را نجات داده و گاهی یک مجموعه فکری را به سمت صحیح هدایت کرده، کم نبوده است.
🔹غرب برخوردار از چنین ویژگیای نیز بوده و هست. در شرق که راجع به آن گفتم (یعنی در محدوده جغرافیایی مورد اشاره) متأسفانه موسیقی از چنین اعتبار و جایگاهی برخوردار نبوده است. موسیقی در اینجا عبارت از آهنگها و آلات و ادوات لهو بوده؛ که فقها از آن به موسیقی لهوی حرام تعبیر کردهاند. فرض بفرمایید فلان خلیفه، شب دچار بیخوابی میشده است. موسیقیدانها همراه با کنیزکان مغنی، بایستی میآمدند تا اسباب طرب او را فراهم کنند.
🔸موسیقیدان با آن خصوصیات که گفتم اهل خرد و قریحه و ذوق است، بایستی خود را میشکست و انواع و اقسام هنرهای خویش را نثار میکرد تا خلیفه از حالت افسردگی که لازمه خونریزیها، قساوت و خباثتهای وی بود بیرون میآمد! این وضعیت موسیقی در بارگاه خلفا و امرای عرب بود. یعنی همین قضیه، در مورد سلاطین ایران هم صدق میکند. پادشاهان که اهل موسیقی لهو بوده و دربارهای موسیقی طرب داشتهاند، کم نیستند. که از آن جمله میتوان به دربار قاجار و پادشاهان آن سلسله اشاره کرد.
ادامه 👇👇👇
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 نگاه فقهی و هنری آیتالله خامنهای به مقوله #موسیقی بخش اول 🔻در ادامه بحث قبلیام و این سوال که
🔴 نگاه فقهی و هنری آیتالله خامنهای به مقوله #موسیقی
بخش دوم
🔹توجه میکنید که موسیقی در خدمت چه جریانها و کسانی بوده است؟! اینکه میبینید در کلمات فقها، موسیقی، مقولهای حرام و ممنوع و دستنزدنی و نزدیکنشدنی است، به همین خاطر است.
🔻محفل خوانندگی و حضور متدینین برای شنیدن موسیقی پاک
🔹در منطقهای که تاریخ موسیقی ما در آن شکل گرفته است، موسیقی معنای صحیح ندارد. شما باید به آن معنا و مفهوم صحیح بدهید؛ و در واقع باعث نجات آن شوید. حرف من با موسیقیدانها این است که موسیقی را به سمت معنا و هدفهای متعالی ببرید؛ هدفها فراتر از هدف عیاشی فلان عاشق کذایی که بهمان معشوقه کذاییتر را دوست میداشته و چون مورد بی اعتنایی وی قرار گرفته و دلش شکسته است، میخواهد پای فلان ساز بنشیند و در اثر آهنگ و ترانه سوزناک، اشک از فراق بریزد! چنین هدفی در استعمال موسیقی ارزشمند نیست.
🔸چه ارزشی دارد که به خواهش دل یک نفر بسازند و بخوانند و بنوازند و آن اندیشه ریاضی و محاسبه علمی و منطقی را - که اعتبار موسیقی است - چنین خوار و ذلیل کنند؟! که برای هدف متعالی باشد. اگر چنین باشد، آن وقت میشود موسیقی را پاک و مقدس نامید. آن وقت میشود ما هم مثل غربیها کنسرت داشته باشیم (عنوانش را مثلا محفل خوانندگی بگذاریم، تا اصطلاح غربی به کار نبرده باشیم) که مردم - اعم از معمولی و متدین - بلیت تهیه کنند و برای شنیدن ساز و آواز شما، به آن محفل بیایند.
🔻ملاکم فقه است، ملاحظهکاری نمیکنم
🔹توجهی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بایستی از طرف دستاندرکاران موسیقی نسبت به موسیقی صورت میگرفت، نگرفت. البته این بدان معنا نیست که کارها خوب انجام نشده است. مسلما شده است که ما اینجا مینشینیم و به کار شما گوش میسپاریم. بنده آدمی نیستم که اگر موسیقی حرام نواخته شد بنشینم و به آن گوش بسپارم. آن چه در این مقوله، حرام بوده هنوز هم حرام است. در برخورد با حرام هم جای ملاحظه نیست و من هم به عنوان فرد متشرع که ملاکم فقه است، ملاحظهکاری نمیکنم. منتها، تلاشهایی که بعضی از افراد دلسوز و مخلص در زمینه موسیقی از اول انقلاب کردهاند، خوب بوده است و این البته منهای توجه همهجانبهای است که گفتم بایستی میشد، اما نشد.
🔻موسیقی را نجات دهید
🔸درخواست من از شما آقایان موسیقیدانها و افرادی که در این زمینه بسیار مهم صاحب نظر و هنر هستید، این است که احساس مسئولیت کنید و موسیقی را نجات دهید. البته من دلم نمیخواهد مفاهیم با هم مخلوط شود. بعضی از موسیقیدانهای سنتی اصیل و ریشهدار، گاهی میگویند که موسیقی قبل از انقلاب دچار ابتذال شده بود ولی در دوران انقلاب الحمدلله آن ابتذال از بین رفت. من این را نمیخواهم بگویم. از دید یک متخصص، همان است که موسیقی دچار ابتذال شده بود.
🔹خوشبختانه، به خاطر محدودیتهای قهری انقلاب، آن ابتذالها از پیکر موسیقی فرو ریخت. من تقسیم دیگر را میخواهم مطرح کنم. چون تنها به اینکه آن ابتذالها از بین برود، قانع نیستم. بلکه میگویم در همین موسیقی غیر مبتذل سنتی عالمانه هم شما وظیفه دارید جهتگیر درست ایجاد کنید.
🔻هدفدار کردن موسیقی
🔹توقع من از شما، هدفدار کردن موسیقی است. من این توقع را هم از آقایان آهنگساز و موسیقیدان دارم. اگر شما توانستید این کار را بکنید، بدانید خشتی را خواهید گذاشت که نه برای تمدن ایران اسلامی بلکه برای کل جهان محفوف به همان سیاستی که قبلاً عرض کردم، مبارک خواهد بود. حتی ممکن است دیگران هم در آینده، از این اهتمام شما، بهره ببرند. گفتم که از وضعیت موسیقی در هند و چین و خاور دور اطلاع زیادی ندارم و نمیخواهم درباره آن قضاوت کنم، اما بدانید در صورت هدفدار کردن موسیقی از طرف شما، موسیقی جهان عرب و شاید دیگر ممالک اسلامی هم، منتفع خواهد شد.
🔸موسیقی را هدفدار، جهتدار و معنادار اجرا و طراحی کنید و صبغههای لهو را از آن بزدایید. هنر انسان بینهایت است. اگر به این اصل معتقدید، چه لزومی دارد گوشههای مطربی و لهوی را که موجد تحرکات فیزیکی است از موسیقی حذف نکنید؟! شما میتوانید با حذف آن گوشههای مخرب، گوشههای جدیدی به وجود آورید. کسانی که قبلا گوشههای کذا را وضع، تبیین و تدوین کردهاند، مگر بالاتر از شما بودهاند؟ آنها البته انسانهای با ذوق و دانشی بودند، چنانکه شما هم هستید. من دعوت به غمانگیز بودن و بیذوقی نمیکنم؛ بلکه دعوت من، به متعالی شدن و پدیده موسیقی را از ابتلائات مادی بشر بیرون کشیدن و فراتر آوردن است.
🔹امیدوارم به این دعوت، جواب مثبت داده شود و موسیقی را به سمت متعالیشدن سوق دهید. اگر شما هم اقدام نکنید بالاخره گروهی میآیند و به این روش تکاملی عمل میکنند. به هر حال، بشر در زندگی ناگزیر از تکامل است.
ادامه در پائین 👇👇👇
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 نگاه فقهی و هنری آیتالله خامنهای به مقوله #موسیقی بخش دوم 🔹توجه میکنید که موسیقی در خدمت چه ج
🔴 نگاه فقهی و هنری آیتالله خامنهای به مقوله #موسیقی
بخش سوم
🔻موسیقی ارزشمند برای انسانهای خردمند و صاحب اندیشه
🔹در زمینه موسیقی، باید آثاری پدید آورد که برای ملتها و انسانهای صاحب اندیشه و خردمند، راهگشا باشد. و الا اینکه هر آدم بی سر و پا و هر لات عرقخور از موسیقی التذاذی ببرد و خیال کند ویژه او ساخته شده است، ارزش و اهمیت ندارد. موسیقیای ارزشمند است که انسانهای خردمند و صاحب اندیشه و افرادی که یک حرکت و تشخیصشان گاهی دنیایی را تکان میدهد، از آن بهره ببرند و استفاده کنند.
🔻سمفونی بتهوون و شور "امیراف"
🔹به یاد دارم در زمان گذشته که ما مشغول مبارزه بودیم یک وقت بحث از موسیقی و سمفونیهای بتهوون پیش آمد. از برخی مطلعین شنیدم که شور «امیراف» در جنگ جهانی، باعث نجات شوروی، شده بود! از همین آهنگ شور موسیقی شما، آهنگساز و نوازندهای در شوروی، قطعهای ساخته که ملت را تکان داده است! من اگر چه «امیراف» را نمیشناسم و شور او را نشنیدهام اما میدانم «شور» چیست و میدانم که انسانی با قریحه میتواند با یک آهنگ، ملتی را منقلب کند و تکان دهد.
❇️ منبع: هنر از دیدگاه مقام معظم رهبری، چاپ و نشر: دفتر نشر و فرهنگ اسلامی، چاپ ششم، 1377
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3