6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تسلیت و تعزیت برای شهادت حضرت موسی بن جعفر علیهالسلام
◼️◼️◼️◼️◼️
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 درخواست توقف اجرای حکم حبس وحید اشتری 🔹حکم حبس #وحید_اشتری فعال عدالتخواه، ۴،۵ روز دیگر اجرا خو
امثال این حقیر، زندان جمهوری اسلامی را هم به یکثانیه زندگی در ذیل انواعِ حکومت طاغوتی، دیکتاتوری، موروثی، سلطنتی، سکولار، لیبرالی و کمونیستی ترجیح میدهیم.
چه کنیم از دست مدیرانی که سلایق و تصمیمات عجیبشان، به پای نظام اسلامی نوشته میشود و زبان ضدانقلاب را دراز میکنند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 یکی از کانالهای مفید که بصورت تخصصی دلایل ریشه ای تورم و بیکاری و بی ثباتی اقتصادی از منظر تحولات انرژی را بررسی میکنه، کانال برادرمون آقای #همت_قلی_زاده است. توصیه میکنم مطالب گذشته و حال ایشون رو یه نگاهی بندازید:
👇 اقتصاد انرژی:
@hemmatgholizadeh
هدایت شده از اقتصاد انرژی/همت قلی زاده
با کدام قوانین اصلی در جمهوری اسلامی ایران، اقتصاد ایران وارد مدار جهانی سازی قیمتها و سپس دلاریزاسیون شد؟
ماده (۷۱) #قانون_تنظیم_بخشی_از_مقررات_مالی_دولت (تصویر بالا) که در تاریخ ۱۳۸۰/۱۱/۲۷ به تصویب رسید آغاز #جهانی_سازی_قیمتها در کشور بود. با تصویب #قانون_هدفمندسازی_یارانه_ها در تاریخ ۱۳۸۸/۱۰/۱۵ #اقتصاد_ایران وارد فاز #دلاریزاسیون شد.
آنهایی که نقد می کنند یا از ماجرا چیزی نمی دانند یا منافع آنها به این موضوع گره خورده و یا خودشونو به خواب زده اند!
قانون هدفمندسازی یارانه ها:
ماده ۱) دولت مکلف است با رعایت این قانون قیمت حاملهای انرژی را اصلاح کند:
الف- قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت، با لحاظ کیفیت حاملها و با احتساب هزینههای مترتب به تدریج تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کمتر از ۹۰% قیمت تحویل روی کشتی (فوب) درخلیج فارس نباشد.
تبصره- قیمت فروش نفتخام ومیعانات گازی به پالایشگاههای داخلی ۹۵% قیمت تحویل روی کشتی (فوب) خلیج فارس تعیین میشود و قیمت خرید فرآوردهها متناسب با قیمت مذکور تعیین میگردد.
ماده (۱) قانون تنظیم دو هم متضمن جهانی سازی قیمتها است و این رویه در لایحه تنظیم سه هم ادامه دارد.
امیدوارم در برنامه هفتم توسعه همه ی این مواد ملغی شوند.
@hemmatgholizadeh
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
با کدام قوانین اصلی در جمهوری اسلامی ایران، اقتصاد ایران وارد مدار جهانی سازی قیمتها و سپس دلاریزاس
🔴 این یکی از مسائل و مطالبات جدی ماست. یکی از راهحلهایِ شکستن آقائی دلار، لغو این مواد قانونی است. 👆
وگرنه بازار هر لحظه متلاطم از آشفتگیهای دلار است. وقتی تحریم میشویم، بدتر!
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 اجرای حکم وحید اشتری را از طریق عفو یا اعاده دادرسی متوقف کنید
📝 نامه جمعی از شخصیتهای سیاسی-فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی به رئیس قوهی قضاییه درباره محکومیت وحید اشتری
جناب آقای اژهای
ریاست محترم قوهی قضائیه
سلام علیکم
🔹یک روز پس از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، #وحید_اشتری، فعال عدالتخواه، برای اجرای حکم حبس به شعبهی اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران فراخوانده شد. تقارن عفو چند ده هزار نفری محکومان با احضار آقای اشتری جهت اجرای احکامی که در روند صدور آنها نیز ابهاماتی وجود دارد، تلخ و دلسردکننده است.
🔸برخی امضاکنندگان این نامه، چه بسا با بخش زیادی از مواضع و کنشهای سیاسی آقای اشتری همراه نباشند، اما همگی چنین برخوردی با یک فعال اجتماعی را به دور از مصالح جامعه دانسته و با آن مخالف هستند. چنین برخوردی ممکن است با دلسرد و بدبین کردن بخشهایی از جوانان و دانشجویان علاقهمند به انقلاب، جایگاه رفیع دستگاه عدلیه را در نظر آنان مخدوش کند.
🔹بنابراین امضاکنندگان درخواست دارند که اجرای احکام وحید اشتری از طریق درخواست عفو یا تجویز اعادهی دادرسی توسط جنابعالی متوقف شود.
🔻فهرست امضاکنندگان:
١ - حجت الاسلام و المسلمین قنبریان؛ خطیب و استاد حوزه
۲ - سید مجید امامی؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
۳- روح الله ایزدخواه؛ نماینده مجلس شورای اسلامی
۴- سینا کلهر ؛ معاون وزیر ورزش و جوانان
۵- وحید یامین پور؛ معاون وزیر ورزش و جوانان
۶- محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی
۷- محمد حسن روزی طلب؛ مدیر مسئول روزنامه ی ایران
۸- حامد با مروت نژاد؛ مدیر شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران
۹ - حجت الاسلام و المسلمین جلیل محبی؛ دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر
۱۰ - سجاد صفار هرندی؛ رئیس پژوهشکده ی فرهنگ و هنر اسلامی
۱۱ - حجت الاسلام و المسلمین سید علی موسوی؛ رئیس پژوهشکده ی تبلیغ و مطالعات اسلامی
۱۲- میثم مهدیار؛ استاد دانشگاه و معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
۱۳ - حجت الاسلام و المسلمین مجتبی نامخواه؛ دبیر کارگروه اجتماعی پژوهشکده ی تبلیغ و مطالعات اسلامی
۱۴ - علی محمد مؤدب؛ مدیر عامل مؤسسه ی شهرستان ادب
۱۵- علی جعفری؛ قائم مقام سازمان راهداری وزارت راه و شهرسازی
۱۶- مسعود براتی؛ معاون سازمان سرمایه گذاری ایران
۱۷- مسعود ملکی؛ مدیر مدرسه ی سینمایی ماه
۱۸- رضا جوهر چی؛ تهیه کننده و فعال رسانه ای
۱۹ - امین سلیمی؛ مدیر بخش چندرسانه ای خبرگزاری ایرنا
۲۰ - امیر حسین ثابتی؛ فعال سیاسی
۲۱- سیدحسین شهرستانی؛ معاون پژوهشی پژوهشکده ی فرهنگ و هنر اسلامی
۲۲ - مصطفی زالی؛ استاد دانشگاه تهران
۲۳ - مجید سلیمانی؛ استاد دانشگاه تهران
۲۴ - حجت الاسلام و المسلمین مجتبی عرب؛ رئیس بنیاد نهضت سازمان تبلیغات اسلامی
۲۵- حجت الاسلام و المسلمین سید سعید لواسانی؛ امام جمعه ی سابق لواسانات ۲۶- مهدی مهرپور کارشناس اقتصادی و سردبیر پایگاه خبری - تحلیلی «نود اقتصادی»
۲۷- علیرضا مهری؛ سردبیر پایگاه خبری - تحلیلی «نسیم آنلاین»
۲۸ - محمد علی فراهانی؛ رئیس امور پژوهشهای حقوقی معاونت حقوقی ریاست جمهوری
۲۹- حسین درودیان؛ اقتصاددان
۳۰- حامد نیکونهاد استاد دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری
۳۱- میلاد گودرزی فعال رسانه ای عضو کمیته ی سلامت اداری وزارت اقتصاد
۳۲- محمد مهدی سیار؛ شاعر و استاد دانشگاه
۳۳- میلاد عرفان پور؛ شاعر و رئیس مرکز موسیقی حوزه ی هنری انقلاب اسلامی
۳۴- محمد محسن فیضی پور؛ سردبیر خبرگزاری «دانشجو»
۳۵- محمدرضا وحید زاده؛ شاعر و نویسنده
۳۶ مرتضی کیا؛ فعال سیاسی
۳۷- سید علی سیدان؛ سردبیر مجله ی سوره
۳۸- پژمان عرب؛ سردبیر نشریه ی روایت پیشرفت
۳۹ - سیدیزدان حبیبی؛ سردبیر رسانه ی «ازما»
۴۰ - حامد هادیان؛ فعال رسانه ای
۴۱- علیرضا معادی؛ فعال فرهنگی
۴۲- احمدرضا بلیغ؛ فعال رسانه ای و پژوهشگر اجتماعی
۴۳- میثم رمضانعلی؛ فعال رسانه ای
۴۴- جواد شیخ الاسلامی؛ شاعر و فعال فرهنگی
۴۵ - حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی؛ رئيس مؤسسه ی پژوهشی معنا
۴۶- فرهاد بیضایی؛ کارشناس اقتصادی
۴۷- علیرضا کمیلی فعال بین الملل و جهان اسلام
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 هدف #بعثت پیامبران چه بود؟
🔹از کنار مفهوم حقیقی بعثت به راحتی گذر نکنیم. بعثت یعنی برانگیختگی. حالت برانگیخته شدنِ مردگان از قبر را تصور کنید. پیامبران یک بعثت درونی داشتهاند و یک بعثت بیرونی. پیامبران اول در درون خود دچار انقلاب و برانگیختگی میشدند و حال آنان متحول و دگرگون میشد و بعد از آنکه خود در درون مشتعل شدند، آماده برانگیخته کردنِ جامعه گشتند.
🔸برانگیختگی اجتماعی یعنی چه؟
یعنی انقلاب در درون جامعه؛ یعنی انهدام و فروپاشی نظم مستقر در جامعه و سپس بنا گذاشتن نظم مطلوب خود. مشکل نظم موجود جامعه چه بود که پیامبر باید آن را ویران میکرد؟ نظم جامعه قبل از پیامبر مگر چه ویژگی خاصی داشت که پیامبر برای تغییر آن، مبعوث شد؟ ماموریت پیامبر، ساختن چه جامعهای بود؟
🔻مهمترین ویژگی جامعه قبل از پیامبران، بالاخص پیامبر بزرگ اسلام، طبقاتی بودن جوامع بود. حاکمان سیاسی، ثروتاندوزان، طاغوتها، رهبان و احبار و روحانیت دینی قبل از پیامبر، خود را برتر از مردم میدانستند. آنان یا خدای خود را برتر از خدای سایرین میدانستند و یا جنس خلقت و ژن خود را برتر از خلقت دیگران! لذا به این بهانه، دنبال جایگاه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بالاتر از مردم بودند.
🔹معنای اصلی شرک در کف جامعه و روابط افراد با همدیگر همین بود. نمود عینی جامعه شرک آلود، جامعه و نظام طبقاتی بود. عدهای خود را لایق امکانات بهتر، ثروتهای بیشتر، جایگاه سیاسی اجتماعی بالاتر و فرصتهای بیشتر میدانستند چون خدای خود یا خلقت و ژن خود را برتر میدانستند!
🔸معنای بعثت اجتماعی یا برانگیختگی اجتماعی و هدف اصلی بعثت پیامبران هم برهم زدن این جامعه ناعادلانه و طبقاتی بود. نظم طبقاتی را برهم میزدند تا نظام عادلانه و جامعه توحیدی را برپا کنند.
🔻این هدف اصلی بعثت همه انبیاء الهی بود. قرآن در این باره میفرماید: لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ... . (آیه 25 سوره حدید)
"همانا ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنان کتاب و میزان [میزان تشخیص حق از باطل] نازل کردیم تا مردم به عدالت قیام کنند... ."
🔹در هر دورهای از حضرات انبیاء، اگر این موفقیت حاصل میشد و جامعه توحیدی و عادلانه برپا میشد، تازه زمینهی تربیت و تزکیه و رشد فضائل اخلاقی و انسانی افراد فراهم میشد. یعنی برقراری جامعه عادلانه، مقدمهای بسیار مهم، ضروری، اساسی و واجب برای پرورش جمیع انسانها بود. چرا که هدف نهایی تکامل انسانها بود. "إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ" اینجا معنا پیدا میکند. ((به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام)).
🔸اما اگر چنانچه جامعه عادلانه برپا نمیشد، تربیت و تزکیه و رشد اخلاق هم صورت نمیپذیرفت! یک عده در جامعه ما، خوش دارند آن هدف اساسی بعثتِ پیامبر یعنی تحقق قسط و عدالت یادآوری نشود. حرف از قسط و عدالت را فرع و حاشیه میدانند. خودشان را در حوزه و مدرسه و دانشگاه و مسجدشان سرگرم کردند به ادعاهای تربیت و تزکیه و دورههای تربیتی! غافل از آنکه، تا جامعه عادلانه محقق نشود، تربیت و رشد اخلاقی در کار نخواهد بود!
🔹هدف ما از بزرگداشت عید مبعث حضرت رسول اکرم(ص) چیست؟ صرفاً شادی و پخش شیرینی و تبریک گفتن؟ یا اینکه بررسی کنیم که آیا هدف پیامبر در جامعه برقرار شده یا نه؟ آیا آنچه حضرت محمد مصطفی(ص) میخواست امروز در جامعه ما وجود دارد؟ اگر وجود ندارد و جامعه هنوز طبقاتی است، چه تکلیفی داریم؟ تکلیف ما، ایمان، صبر و تلاش شبانهروزی برای تحقق #جامعه_توحیدی است.
🔸اگر در #عید_مبعث پیامبر بزرگ اسلام، من و شما به این مسئله رسیدیم و از حالت بیتفاوتی، به بیقراری و نگرانی رسیدیم پس مبارک باشد این برانگیختگی. 🌹🌹🌹
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3