eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
903 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 پاسخ رسانه منتسب به حجت‌الاسلام پاکباز به مطالب منتشر شده.
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 پاسخ رسانه منتسب به حجت‌الاسلام پاکباز به مطالب منتشر شده.
🔴 کانال منتسب به حجت الاسلام پاکباز نسبت به مطالب منتشر شده واکنش نشان داده و مطلبی را منتشر کرده؛ اگرچه ما انتظار داشتیم خود حاج آقای پاکباز به مخاطبین و سوال کنندگان احترام بگذارند و مستقیم پاسخ دهند یا وقتی حضوری در نظر بگیرند برای گفتگو، باز با این وجود، اخلاق رسانه‌ای اقتضا می کند که پاسخ ادمین کانال را بازنشر دهیم. 🔻در مطلب فوق، هیچگونه پاسخی به سوالات و مطالب منتشر شده، نداده اند و ذکر چند نکته ضروری است: 1️⃣ اول؛ خیلی خوب اعتراف کرده اند که ایشان، «وظیفه اصلی روحانیت» را در تحقق قسط و عدالت در جامعه نمی دانند و نیازی به فعالیت علمی و عملی در تحقق عدالت در جامعه، نقد و بررسی دلایل عقب ماندگی در عدالت، تبعیض نهادینه شده در قوانین و ساختارها، دفاع از حقوق کارگران و اقشار ضعیف، نقد و بررسی نظام بانکی ربوی، خصوصی خواری، رانت خواری و ... نمی دانند. 🔸صرفاً فعالیت های در درون مسجد را وظیفه اصلی روحانیت می دانند که نیروهایی پرورش دهند و این نیروها وارد دولت، استانداری، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری شوند و هیچ سودی هم این نیروها برای مردم نداشته باشند. همینکه بچه های مسجدشان بتوانند با رایزنی و معرفی تشکیلاتی، وارد دم و دستگاه ها بشوند، همین خوب است! که البته مردم اهواز و خوزستان خروجی "اغلب" این نیروها را می بینند و لمس می کنند. 2️⃣ دوم؛ تمام فعالیت های مردم داری و دفاع از مردم مظلوم و محروم خوزستان را حضور گروه جهادی مسجدشان در سیل 98 و تنش آبی 1400 معرفی می کنند که از خراسان و کرمان و شمال کشور هم گروه های جهادی بسیج شدند برای کمک به مردم خوزستان! دست مریزاد و خداقوت! صدها برابر این اقدامات را که مسجد امام خمینی حصیرآباد با یک روحانی جوان و یا سایر مساجد هم انجام داده‌اند! 3️⃣ سوم؛ همچنین می فرمایند که «حلقه های صالحین ما توانستند جلوی براندازی جمهوری اسلامی را بگیرند و در جای دیگری ما توانستیم مطالبه ملی به راه بیاندازیم تا آقای رئیسی وارد انتخابات شود». مخاطبین عزیز ما در تهران و سایر استان ها، ببینید با چه بزرگوارانی در خوزستان روبرو هستیم. ببینید این عزیزان خودشان را در کجای عالم امکان می بینند. 4️⃣ چهارم؛ در نکته ای هم اشاره کردند که ایشان فقط به احکام شرعی و چارچوب عدالتخواهی و فعالیت مجازی و اقتصادی اشاره کردند و قصد دیگری نداشتند. جدا از اینکه هر تحلیلگر و کنشگر سیاسی می داند چه حرفی را کی، کجا و چگونه مطرح کند و هرکسی که با مسائل سیاسی آشناست معنای حرف ایشان را خوب دریافت کرده؛ اما به ایشان پیشنهاد می کنیم اگر هدف دیگری نداشتند، سخنان خود را از قبل دقیق‌تر آماده نمایند تا سوءتفاهمات پیش نیاید. 5️⃣ پنجم؛ در نکته دیگری به سوءاستفاده جریانات سیاسی از کلیپ خودشان اشاره می کنند. متأسفانه با دیدن این واکنش ها هنوز متوجه اشکال‌شان نشده اند. عزیزان باید بررسی کنند چه حرفی زده ایم یا مسئله‌ای را چگونه مطرح کرده ایم که هم منجر به اختلافات بین انقلابیون شده، هم سوءاستفاده جریانات دیگر! مثل خطبه خوانی برخی ائمه جمعه در مشهد و تهران که هرهفته تیتر رسانه ها می شوند! نمی شود که برچسب بزنیم و اختلاف افکنی کنیم بعد دیگران را به وحدت و انسجام دعوت کنیم! 🔹نکات دیگری هم هست و عبور می کنیم؛ اما ضمن تشکر از آقای موسفید ادمین کانال حجت الاسلام پاکباز جهت پاسخگویی؛ حقیقتاً ما انتظار و توقع داشتیم که خود ایشان در مقام پاسخگویی برمی آمدند و یا جلسه ای را ترتیب می دادند و از پرسش و پاسخ هراسی به دل راه نمی دادند. کماکان هم انتظار داریم که ایشان این ماه یا حتی بعد از ماه مبارک، با رسانه یا بدون رسانه، در مسجدشان یا در دفتر نهضت، خدمتشان برسیم. 🔸بگونه‌ای نباشد که برای رسیدن به اشخاص باید از ابواب مختلف کنیم! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از حامیم | رضاافشار
🔺علی(ع) در حکومتش درس پاسخ‌گویی می‌دهد بارها شنیده‌ایم که حضرت آن سالهای آخر در مسجد حاضر می‌شد و در جمع مردم میفرمود"سلونی قَبلَ اَن تفقِدونی"بپرسید از من پیش از اینکه مرا از دست بدهید. تفسیرش هم میکنیم که ایشان بگفته پیامبر که فرمودند انا مدینه العلم و علی بابها جایگاهی از علم داشتند که با شهادت‌شان ابوابی از علم را با خود خواهند برد. تصویری که گرچه بخشی از واقعیت است لکن از آنجایی که صرفا با عینک علمی نگاه شده است گویی سیاست زدایی شده و بوی قرائت اسلام غیر سیاسی انجمن حجتیه را می‌دهد لذا فاصله زیادی دارد با یک قرائت انقلابی راهگشای امروز اما در تصویر ما امیرالمومنین خلیفه جامعه اسلامی و عالی‌ترین مقام حکومت است و در چنین حالتی داوطلبانه در میان نخبگان و مردم حاضر شده، خود را در مقام پاسخ‌گویی قرار میدهد می‌گوید بپرسید در مورد هر آن چه ابهام دارید حال ممکن است بگویند که صدر و ذیل روایت فضای علمی عقیدتی را نشان میدهد و مردم هم ظاهرا فهمشان همین بوده، بالطبع سوالات تنها میتواند در این حوزه باشد لکن دقت شود که کاملا محتمل است که حتی در چنین جلسه‌ای، ذهنی پرسشگر، بجای سوال از کلام اسلامی از ممشای امام بپرسد لذا امام علاوه بر آن جنبه علمی، آماده شده تا بپرسند در هر موردی! در مورد ثروتش قبل از حکومت و امروز، درباره خانواده‌، مشاغل فرزندانش، عملکردش در فقرزدایی، در بها دادن به نخبگانی که روابط حزبی و جناحی فرصت رشد و خدمت را از آنها گرفته، در مورد سیاستهای مالی و اقتصادی، در مورد نوع برخوردش با متخلفین و مفسدین، در مورد علل جنگهایش، در مورد روابط خارجی و خلاصه هر چیزی اعم از اینکه در حوزه حکمرانیش باشد یا نه.. بپرسید تا شفاف و صریح جواب بدهد. اما قسمت جالب ماجرا اینجاست درس پاسخ گویی 👇🏼 در همین لحظه مرد عربی که ظاهری شبیه به یهودیان داشت بلند میشود و اینگونه به حضرت جسارت میکند"ایها المدَّعی ما لا یعلم و المقلد ما لا یفهم انا سائل فاجب" ای مدعی جاهلی که نفهمیده حرف میزنی من سوالی دارم که اگر راست می‌گویی جوابم بده.(جسارت و بی‌ادبی فرد را دقت بفرمایید!) تا اینگونه حرف زد رگ غیرت عده‌ای متورم شد که ای فلان و بهمان تو چطور جرات میکنی اینگونه حرف بزنی.... خلاصه خواستند درس عبرتی بدهند که تا عمر دارد یادش نرود که حد خودش را نگه داره.. ناگهان! حضرت جمله‌ای میگویند که نشانگر عمق حکمرانی اسلامی و اخلاق سیاسی اجتماعی ایشان است. حضرت (بعنوان حاکم/الگو/مربی) تشری می‌زنند که بنشینید سر جایتان! اِنَّ طَّیشَ لا یَقومُ بِهِ حُجَجُ اللهِ و لا تظهرُ به براهینُ الله! با خشونت، عصبانیت و غضب نمیشود دین خدا را قائم کرد، با این شیوه برهان خدا ظاهر نمیشود. بعد رو کرد به آن مرد و را نشان داد ای مرد "اسئل بکل لسانک و ما فی جوانحک" یعنی هر طور می‌خواهی سوالت را بپرس، با نیش با کنایه با تمسخر، تحقیر، بی‌ادبی، بی‌جنبگی خلاصه هر طور میخواهی بپرس و هر چی توی دلت داری بگو، که اگر نگویی ناراحت می‌شوم! بعد مرد شروع کرد پرسیدن و حضرت هم جواب دادن و اینقدر سوال و جواب شد تا ناگهان آن شخص گفت:اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله. و اینگونه پاسخگویی مناسب علی (ع) میتواند تهدید ظاهری را به فرصت واقعی برای جریان حق تبدیل کند. هنوز علیِ کوفه را روایت نکرده‌ایم! ✍🏻 سحرگاه ١٧ رمضان ١۴۴۵ ٩ فروردین ١۴٠٣ پ.ن. این بیان سلونی بیشتر بخاطر بیش از ٧٠ الی ٨٠ پرسش‌ و پاسخ ‌های اعتقادیی که بین علی(ع) و پایمنبریها و عموم مردم نقل شده است مشهور است که در این نوشته توسعه داده شده است لکن کسانی که قصد مطالعه بیشتر دارند علی (ع) در این زمینه، کلمات صریحی هم دارد مثل: لا تَكُفُّوا عَن مَقالَةٍ بِحَقٍّ ، أو مَشورَةٍ بِعَدلٍ ؛ فإنّي لَستُ في نَفسِي بِفَوقِ أن اُخطِئَ ، و لا آمَنُ ذلكَ مِن فِعلي ، إلاّ أن يَكفِيَ اللّه ُ مِن نَفسِي ما هُو أملَكُ بهِ مِنّي .(نهج البلاغة : الخطبة 216) یا مثل نمونه نامه ۱۹ و...که در فرصتی دیگر اگر عمری بود آنها را نیز بیان خواهم کرد ________________ 📚@reza_afshar
🔴 سنگرهای پوششی برای فرار از پاسخگویی! 🔹برخی افراد و جریانات طی سالهای سال برای خودشان حریم قدسی ایجاد کردند و برای خودشان شان و شئوناتی در نظر گرفتند که هیچ‌کسی وارد حریم آنها نشود! 🔸وقتی با نقد دیگران مواجه می‌شوند چند سنگر می‌گیرند و سعی می‌کنند پشت این سنگرها پنهان شوند و دیگران را به ضدیت با این سنگرها متهم کنند: 1⃣ سنگر رهبری؛ سعی می‌کنند منتقدین خود را به مخالفت و ضدیت با نظام اسلامی و رهبر انقلاب متهم کنند. تا سوالی و نقدی متوجه آنها شود، می‌گویند منتقدین ضدرهبری عمل می‌کنند! به دروغ منتقدین خودشان را مخالفین رهبری معرفی می‌کنند تا افراد متدین ساده‌دل را در حمایت از خود بشورانند! 2⃣ سنگر روحانیت و حوزه علمیه؛ اگر این افرادی که مورد نقد و سوال قرار می‌گیرند ملبس به لباس روحانیت باشند، خودشان را مساوی جامعه روحانیت قلمداد کرده و منتقدین را به ضدیت با روحانیت و حوزه‌های علمیه متهم می‌کنند! 3⃣ سنگر مساجد و مسجدی و ادعای تشرع و تدین؛ اگر فرد مذکور مسجدی باشد منتقد را به ضدیت با مساجد و هیئات و دین و دستگاه امام حسین متهم می‌کنند و او را بی‌اطلاع از شرع و احکام و مسجد معرفی می‌کنند! 4⃣ سنگر اخلاق؛ بسیار زیرکانه ژست اخلاقی گرفته و مدعی اخلاق‌مداری می‌شوند و منتقدین را به بی‌اخلاقی و بی‌تقوایی متهم می‌کنند! خود برای کسب جایگاه یا حذف دیگران، به هر بی‌اخلاقی دست می‌زنند و از هر خلاف‌گویی، تهمت، توهین و تهدید دریغ نمی‌کنند اما تا در گوشه رینگ پاسخگویی قرار گرفتند مظلوم‌نمایی کرده و مدعی اخلاق‌مداری شده و دیگران را به رعایت اخلاق توصیه می‌کنند! 🔹سنگرهای دیگری هم می‌توان نام برد که این افراد و جریانات با تمسک به آنها سعی می‌کنند هر نقدی را به حاشیه بکشانند و برای خودشان حریم امنی ایجاد کنند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آقای کریم منصوری قاری مطرح کشورمان در برنامه محفل چه صحبت های خوبی انجام دادند. حتما ببینید ... @sspadam
47.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ صحبت‌های مهم آیت الله صدیقی انتشار ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ آیت الله کاظم صدیقی: حوزه عملیه امام خمینی(ره) لازم داشت یک مرحله پیش حوزوی داشته باشد و تصمیم گرفتیم موسسه‌ای ثبت کنیم در تاسیس مؤسسه غفلتی صورت گرفت که این غلفت از ناحیه من بود، نباید اعتماد می‌کردم. از اعضای موسسه آگاهی نداشتم و از وقوع غفلت در محضر خداوند استغفار می‌کنم و از مردم با همه وجودم عذرخواهی می‌کنم اموال حوزه با تاسیس مؤسسه جابجا نشده است. موسسه منحل شد و ملک مزبور رسما به حوزه منتقل شده و به ثبت رسمی رسیده است. در افراد تغییراتی ایجاد شد. توقع دارم در نظارت اگر به موردی رسیدند که از نظر قانونی جای مؤاخذه وجود دارد اعم از آشنایان و غیر آشنایان در اجرای قانون حتما به حساب اشخاص رسیدگی شود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
♨️ صحبت‌های مهم آیت الله صدیقی انتشار ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ آیت الله کاظم صدیقی: حوزه عملیه امام خمینی(ر
🔴 آیت الله صدیقی طی پیام تصویری ضمن تأیید اتفاق رخ داده در حوزه علمیه امام خمینی منطقه ازگل، این غفلت را از ناحیه خود به واسطه اعتماد به اطرافیان دانستند و از خداوند متعال استغفار کرده و از مردم عزیز عذرخواهی کردند. 🔹در ادامه این کلیپ تأکید کردند که بازگشت اسناد ملک مورد نظر انجام شده و دست به تغییر اطرافیان زده اند. 🔸در پایان هم از دستگاه قضایی خواستند که به این مسئله ورود کرده و افرادی که دست به این اقدام زده را محاکمه نماید(افراد دور و نزدیک). 🔹این اقدام میسر نبود مگر به برکت فضای مجازی و فشار افکار عمومی. امیدواریم دستگاه قضا کسانی که در این قضیه دست داشتند از افراد حوزه یا فرزندان آیت الله صدیقی، محاکمه کرده و نتیجه را به مردم اعلام کند. اگر فرد عادی تخلف 100 میلیون تومانی انجام دهد دستگاه قضایی براحتی از وی نمی گذرد چه برسد به تخلف 1000 میلیارد تومانی! نباید از کسانی که دچار این فساد شدند براحتی عبور کرد. 🔸و البته امیدواریم عزیزانی که از بدو این قضیه شروع به توجیه و ماستمالی داستان و تکذیب هر تخلف و فسادی کرده بودند، از این ماجرا درس عبرت گرفته و در موارد متعدد، اصل فساد و تخلف را محکوم نمایند نه اینکه متعصبانه دفاع کرده و توجیه کنند. 🔹همچنین تذکری به سایر بزرگان و شخصیت ها که از ماجرای آیت الله صدیقی درس عبرت گرفته و صادقانه جلو بیایند و اگر تخلف یا فسادی در اطراف آنها یا توسط فرزندانشان شکل گرفته، دفاع نکنند و زمینه برخورد با اطرافیان خود را فراهم نمایند و آنانیکه توان مدیریت اطراف خود را ندارند از مسئولیت خود کناره گیری کنند. 🔸البته کاش آیت الله صدیقی این امواج افکار عمومی و انتقادهایی که از اول به ایشان و این فساد شکل گرفته بود را به دشمن حواله نمی دادند. جوانان این ملت چه اصلاح طلب چه اصولگرا چه راست و چپ و با سلایق مختلف سیاسی، دشمن نیستند و همه ازاین اتفاق ناراحت بودند. بله قطعاً دشمن هم از این قضیه سوءاستفاده کرد چون مگس روی زخم می نشیند! خود ایشان مقصر اصلی سوءاستفاده دشمنان بودند نه انتقاد و افشاگری هایی که رخ داد. 🔺خداوند متعال این استغفار و اقدام آیت الله صدیقی را به بهترین وجه پذیرا باشد و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند. اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
يا غافِرَ الْخَطايا، من گذشتم از هرکسی که حقی از من بر گردن اوست؛ غیبتی کرده، تهمتی یا توهینی کرده یا ... . در این شب قدر، بخشیدم و گذشتم؛ تو هم از خطاها و گناهان من بگذر... یاالله یا غفار الذنوب... از دوستانی که از من ناراحتند و احساس می‌کنند در حق آنان بدی کردم، حلالیت می‌طلبم. 🌹 : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 جدال دو اسلام علوی و اسلام اموی! 🔹ظلم و ستم و عدل و داد از جمله مفاهیم برون دینی و ارزش‌های فطری هستند که آحاد بشریت در هر نقطه از کره خاکی می‌توانند با رجوع به عقل خود، آنان را درک کنند که ظلم چیست و عدل کدام است و چه چیزی مصداق ظلم و ستم و عدل است! 🔸عقل هر انسانی، قُبح ظلم و مذمت ظالم را به سادگی درک می‌کند. اما شبهه‌پراکنی، به حدی که فضای سالم اندیشه را تحت تاثیر قرار دهد، می‌تواند به توجیه قبائح منجر شود و زشتی ظلم و ستم را بپوشاند. 🔹نهادینه شدن جریانات فکری غلط و قرائت‌های غلط از دین به عنوان "اندیشه دینی" از بزرگترین و خطرناکترین آسیب‌هائی است که می‌تواند ریشه ادراکات عقلی را نابود کند و دین را از حالت دین پویا به مخدر بکشاند و مومنین را به انزوا بکشاند! 🔸مُرجئه به عنوان نهادینه‌ترین تفکر ضد عقلی، در دوره بنی‌امیه و در دامن اهل سنت به وجود آمد. تفکری که به توجیه اعمال ظالمان می‌پردازد. 🔹آنان معتقد بودند فقط نیت و ایمان خالی و اقرار زبانی مهم است و عمل اهمیت ندارد. از جمله اعتقاد آنان این بود که اگر کسی ایمان داشته باشد (اقرار زبانی) و هر فساد و هر گناه کبیره‌ای مانند کشتن بستگان خود، دزدی، قتل نفس محترمه، آتش زدن قرآن و کعبه و ... انجام دهد ضرری به ایمان او نمی‌رسد و رستگار می‌شود! 🔸اعتقادات مرجئه برای امویان که از ارتکاب ظلم و تجاوز و گناهان بزرگ در نهان و آشکار پروایی نداشتند پناهگاه و ماوای خوبی بود. زیرا عقیده مرجئه باعث شد که امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود و بگویند: اگر امام، خلیفه و حاکمان مرتکب گناهان کبیره شود از ایمان خارج نیست و واجب‌الاطاعه است و نیازی به امر و نهی نیست! در نتیجه تفکر مرجئی ابزار مناسبی در دست زمامداران مستبد و ظالم شد. 🔹امام صادق(علیه‌السلام) به روشنگری علیه این فرقه پرداخت و مدام برای شیعیان تبیین می‌فرمود که دچار این تفکر انحرافی نشوند. ایشان بارها مرجئه را لعنت می‌کرد که با این تفکر منحطشان، دشمنان دین و حاکمان فاسد را مومن می‌دانستند و امر به معروف و نهی از منکر را به تعطیلی کشاندند! 🔸این یکی از تفاوت‌های جدی اسلام علوی و اسلام اموی بود که همواره باید مواظب باشیم در گوشه‌ای از جامعه ایمانی شکل نگیرد! تفکری که دین را به ماده مخدر و تخدیرکننده جامعه تبدیل می‌کند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏در ایام شهادت ‎ (ع) بجای بازخوانی نهج‌البلاغه و فرمان به مالک اشتر، نامه‌ به ابن رفاعه حاکم اهواز، نامه به عثمان بن‌حنیف والی بصره، برخورد آن امام با اسلام سرمایه‌داری اموی و ویژه‌خواری طلحه و زبیر و ...، تیتر روزنامه رسمی شهرداری تهران و مطالب سایر رسانه‌های اصولگرا و برخی مدعیان انقلابی‌گری را ببینید که تیتر اولشان حمله به عدالتخواهی و عدالتخواهان است! 🔹انقلابی را که خمینی، مطهری، بهشتی، طالقانی و خامنه‌ای و سایرین بر مبنای نهج‌البلاغه‌خوانی راه اندازی کردند و تز آنها این بود که "علی را عدالتخواهی‌اش کشت"، بدست تریبون‌دارانی داده‌ایم که قاتل علی را عدالتخواه معرفی می‌کنند! 🔸تفاوت آن گفتمان با این گفتمان از زمین تا آسمان است! ولی چه باید کرد که با این گفتمان، جامعه را به این وضعیت رساندند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 برخورد حضرت امیرالمومنین با یکی از کارگزاران فاسد: 🔻هنگامى که امیر مومنان علی علیه السلام از خیانت ابن هَرمَه(مأمور بازار اهواز) اطلاع پیدا کرد، به رفاعه(حاکم اهواز) نوشت: 🔹وقتى که نامه ام به دستت رسید، فورا ابن هرمه را از مسئولیت بازار عزل کن، به خاطر حقوق مردم ، او را زندانى کن و همه را از این کار با خبر نما تا اگر شکایتى دارند، بگویند. این حکم را به همه کارمندان زیر دستت، گزارش کن تا نظر مرا بدانند. در این کار، نسبت به ابن هرمه نباید غفلت و کوتاه شود و الاّ نزد خدا هلاک خواهى شد و من هم به بدترین وجه تو را از کار برکنار مى کنم و تو را به خدا پناه مى دهم از این که در این کار، کوتاهى کنی. 🔸اى رفاعه! روزهاى جمعه او را از زندان خارج کن و سى و پنج تازیانه بر او بزن و او را در بازار بگردان، پس اگر کسى از او شکایتى با شاهد آورد، او و شاهدش را قسم بده ، آن وقت، حق او را از مال ابن هرمه بپرداز، سپس دست بسته و با خوارى او را به زندان برگردان و برپایش زنجیر بزن ، فقط هنگام نماز زنجیر را از پایش در آور و اگر براى او خوردنى و نوشیدنى و یا پوشیدنى آوردند، مانع نشو و به کسى هم اجازه نده که بر او داخل شود و راه مخاصمه و طریق نجات را به او بیاموزد و اگر به تو گزارش رسید که کسى در زندان چیزى به او یاد داده که مسلمانى از آن ضرر مى بیند آن کس را مى زنى و زندانى مى کنى تا توبه کند و از عمل خود پشیمان شود. 🔹اى رفاعه! همه زندانیان را براى تفریح به حیاط زندان بیاور غیر از ابن هرمه را، مگر آن که براى جانش، بیمناک باشى که در این صورت او را با زندانیان دیگر به صحن زندان مى آورى، اگر قدرت بدنى دارد هر سى روز، سى و پنج شلاّق بر بدنش مى زنى و قضیه را براى من بنویس و نام جانشین او را هم گزارش کن و حقوقش را قطع کن." (قاضی نعمان، دعائم الإسلام، تحقیق: آصف بن علی أصغر فیضی، قاهره، دار المعارف، چاپ دوم، صص ۵۳۲-۵۳۳) ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 تفاوت مواجهه با مردم؛ در اسلام علوی و اسلام اموی! 🔹یکی از تفاوت های جدی اسلام علوی با اسلام اموی در نحوه شکل گیری حکومت و مواجهه حاکمان بر مردم است. اینکه تشکیل یک حکومت با غلبه و سلطه و زور باشد یا با مهربانی و دلجویی و دعوت و تبیین و خواست مردم! 🔻در روایتی از امام صادق(علیه السلام) تفاوت این دو اسلام اینگونه بیان شده: 🔹«پس شما با مردم سخت نگیرید. آیا نمى‌دانى که حکومت بنى امیه با شمشیر و خشونت و جور بود ولى حکومت ما با مهربانى و دلجویى و وقار و تقیّه و خوش برخوردى و پرهیزگارى و کوشش بود، پس شما باید در میان مردم، نیکو معاشرت کنید و مردم را چنان دعوت کنید تا با رغبت به طرف شما بیایند.» (حر عاملي، وسائل الشيعة، باب 14) از ابواب امر و نهي، ج 16، ص 165، حديث 9) 🔸متن عربی: « فلاتخرقوا بهم. اما علمت... أَنَّ إِمَارَةَ بَنِی أُمَیَّةَ کَانَتْ بِالسَّیْفِ وَ الْعَسْفِ وَ الْجَوْرِ وَ أَنَّ إِمَامَتَنَا بِالرِّفْقِ وَ التَّأَلُّفِ وَ الْوَقَارِ وَ التَّقِیَّةِ وَ حُسْنِ الْخِلْطَةِ وَ الْوَرَعِ والاجتهاد فرعبوا الناس فی دینکم وفیما انتم فیه.» 🔹مدل رجوع مردم به امیرالمومنین(ع) بعد از 25 سال خانه نشینی را ببینید. حضرت بعد از رحلت رسول‌الله(ص) به توصیه ایشان وقتی مردم به سمت ایشان نرفتند عمل کردند: «رسول خدا مرا متعهد به پیمانی کرد و فرمود: ای پسر ابوطالب، ولایت امت من حق تو است. اگر به درستی و عافیت تو را ولی خود کردند و با رضایت درباره تو به وحدت نظر رسیدند امر ایشان را برعهده گیر و بپذیر، اما اگر درباره تو به اختلاف افتادند آنان را به خواست خودشان واگذار؛ زیرا خدا گشایشی به روی تو باز خواهد کرد.» 🔸اما بعد از 25 سال مردمان درب خانه وی تجمع کرده و به اصرار فراوان او را خلیفه و حاکم خود کردند. 🔹آن امام همام در عهدنامه و فرمان خطاب به مالک اشتر که او را به ولایت مصر منصوب کرده ولی جناب مالک در میانه راه به شهادت رسیدند اینگونه می فرماید: « ای مالک! مهربانی به مردم و دوست داشتن آن ها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز. چونان حیوانی درنده مباش که خوردنشان را غنیمت شماری، زیرا آنان (مردم) دو گروهند يا در دين با تو برادرند و يا در آفرينش با تو برابر. از مردم خطاها سر خواهد زد و لغزش هایی کنند، پس، از عفو و بخشایش خویش نصیبشان ده، همان گونه که دوست داری که خداوند نیز از عفو و بخشایش خود تو را نصیب دهد.» 🔸می توان مصداق بارز نحوه شکل گیری حکومت و مواجهه مردم به روش اموی را در رفتار داعش و طالبان و غیره مشاهده کرد که سعی کرده اند با جنگ و غلبه به قدرت برسند. 🔹متأسفانه در میان ما نیز کسانی وجود دارند که حذف مردم را از عرصه انتخاب حاکم و مدل حکومت، به نحوه ای تئوریزه می کنند و رأی و نظر مردم را تزیینی و دکوری می دانند و معتقدند امام خمینی(ره) از سر اضطرار به جمهوریت و رأی مردم تن داده است! 🔸اخیراً برخی سخنان از خطیبی منتشر شده که می گوید: « مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد؛ بنابراین برای اکثریتی که به دستور و فرمان رهبری در خصوص شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت جایگاهی وجود ندارد.» 🔹امام عزیز ما در اوایل بنیان گذاری جمهوری اسلامی، معتقد به جمهوریت و رأی مردم بود و اعتقاد ایشان این بود که حق تعیین سرنوشت و حق انتخاب حاکم، خارج از دین نیست بلکه برخاسته از دین است! تبیین گفتمان علوی و تفاوت آن با قرائت های اموی در شرایط فعلی از وظایف جدی تریبون داران است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
‍ «پویش شکافنده حصر» بند آخر طومار پویش مردمی شکافنده حصر: ما دانشجویان و مردم ایران بدین وسیله از نمایندگان خانه ملّت، مسئولین قوه مجریه، بالاخص شخص رئیس محترم جمهور و شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی درخواست و مطالبه داریم تا برای پایان دادن به خلق دوباره تصاویر دخترکان قحطی‌زده فلسطینی، برای شروع یک جریان امیدبخش دیگر، برای شکست هیمنه دروغین صهیونیست‌ها، برای جلوگیری از قتل‌عام مردم مظلوم غزه، تدارکات و اقدامات لازم را برای ارسال کشتی حامل مواد غذایی، تجهیزات دارویی، کمک‌های بشر دوستانه و مردمی و سایر مایحتاج برای ارسال به غزه فراهم کند. 🔴 امضا مطالبه اعزام کشتی به غزه: 🔗 survey.porsline.ir/s/73OTHhB 🔴 عضویت در گروه پویش شکافنده حصر: 🔗 t.me/+s6wbDPlMDxE0NDI0 🔴 متن کامل مطالبه اعزام کشتی به غزه: 🔗 t.me/ghodamaa/69 🇮🇷 قدما | قرارگاه دانشجویان مقاومت اسلامی
هدایت شده از فریاد خوزستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 استعداد عجیب و متحیرکننده پسر مبتلا به اوتیسم در برنامه محفل 🔻صلاح‌الدین سواری جوان خوزستانی، مبتلا به اوتیسم که سوالات عادی و ساده را نمی‌تواند پاسخ دهد اما حافظ کل قرآن است، میزبانان برنامه محفل را حیرت زده کرد! حامد شاکرنژاد: به خدا دیوانه شدم ... 🔴 آخرین اخبار فوری و مسائل مهم خوزستان را از کانال دریافت کنید: 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1933312000Cd6b376f134
🔴 تکیه بر خواص یا مردم؟ 🔻از تفاوت‌های اسلام علوی با اسلام اموی 🔹افلاطون و ارسطو، قائل به تقسیم‌بندی حکومت خوب و بد بودند اما در سه قالب متفاوت(حکومت فردی، حکومت اقلیت، حکومت اکثریت): 1⃣ حکومت یک نفر بر جامعه: 🔹خوب: مونارشی- پادشاهی که صلاح جامعه را می‌خواهد. 🔸بد: تیرانی - جباریت: استبدادی که فقط منفعت خودش را می‌خواهد. 2⃣ حکومت یک اقلیت بر جامعه: 🔹خوب: آریستوکراسی- حکومت اقلیت نخبه که صلاح جامعه را می‌خواهند 🔸منفی: الیگارشی - حکومت اقلیت فاسد 3⃣ حکومت اکثریت بر جامعه: 🔹خوب: پولیتی - جمهوری: حکومت اکثریت برای اصلاح جامعه 🔸بد: دموکراسی: حکومت اکثریتی که دنبال منافع خودشان هستند. 🔻یکی از جدی‌ترین تفاوت‌های اسلام علوی و اموی، نیروی انسانی است که بر آن تکیه می‌شود. 🔻در اسلام علوی، تکیه‌گاه حکومت، عامه مردم و جمهوریت است نه خواص؛ در اسلام اموی اما تکیه بر گروه اقلیت و الیگارشی فاسد است. 🔻حضرت امیرالمومنین(ع) در فرمان به مالک اشتر اینگونه می‌فرماید: 🔹"خواص و نزدیکان کسانی هستند که به هنگام فراخی و آسایش بر دوش والی باری گران اند و چون حادثه ای پیش آید کمتر از هر کس به یاری اش برخیزند و خوش ندارند که به انصاف درباره آنان قضاوت شود. 🔸اینان همه چیز را به اصرار از والی می طلبند و اگر عطایی یابند، کمتر از همه سپاس می گویند و اگر به آنان ندهند، دیرتر از دیگران پوزش می پذیرند. 🔹در برابر سختی های روزگار، شکیبایی شان بس اندک است. اما ستون دین و انبوهی مسلمانان و ساز و برگ در برابر دشمنان، عامه مردم هستند، پس، باید توجه تو به آنان بیشتر و میل تو به ایشان افزونتر باشد." 🔸اگر نظام سیاسی علوی را الگوی خود می‌دانیم باید توجه و تکیه‌گاه حکومت را از خواص به جمهوریت مردم بدهیم؛ چه در عرصه سیاسی چه در عرصه اقتصادی. 🔹در عرصه سیاسی، مردم باید تعیین‌کنندگی‌شان به انتخابات محدود نشود؛ بلکه شوراهای قسط در اصل ۱۰۴ قانون اساسی، به رسمیت شمردن اعتراض در اصل ۲۶ و ۲۷، تریبون دادن به اکثریت‌ها در صداوسیما و ... . 🔸در عرصه اقتصادی هم واگذاری ۲۵ درصد از اقتصاد به سه دهک پایین جامعه در قالب تعاونی‌ها، توقف خصوصی‌خواری و واگذاری اقتصاد به عامه مردم در قالب تعاونی‌ها، ملی شدن نفت، پتروشیمی‌ها، فولادها و صنایع مادر! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجه الاسلام قنبریان در واکنشی صریح مطرح کرد؛ 📽 آیا اجرای نهج البلاغه در دوره جمهوری اسلامی خوارجی گری است؟ ▫️ما در دوره علی هستیم یا نه آقا؟! اینها تند روی است؟ اینها انقلابی گری مذموم است؟ این راهش آخرش خوارج است؟ اجرای نهج البلاغه خوارجی گری است در دوره جمهوری اسلامی؟ ▫️آیا برگردیم به دوره امام سجاد(ع) که فرمود در کل حجاز بیست نفر ما را نمی شناختند! الآن در آن دوره ایم؟ یا در دوره ای هستیم که یک امت به پا خاسته ای خون داده، آموزه ها را از کتاب ها درآورده و به خیابان ها و کربلای 5 و کانال کمیل برده است؟! الان این امت می خواهد میوه اش را بچیند، اگر دیر شد این میوه فاسد می شود؛ حالا یکی آمده و می گوید... ▫️۱۰۰۰ سال چرخیده تا وقت نهج البلاغه شده. وگرنه همیشه وقت وسائل الشیعه بود اما وقت نهج البلاغه نبود! ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
🔴 علت این بلاتکلیفی چیست؟! 🔻بعد از فرسایشی شدن جنگ صفین، در جبهه امیرالمؤمنین علی(ع) اختلاف بوجود آمد؛ سپاهیان معاویه بصورت مداوم به غارت کردن مناطق ذیل حکومت امیرالمؤمنین می پرداختند و حضرت در کوفه خطبه می خواند: يَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَ لَا رِجَالَ، ... 🔹«اى به ظاهر مردان ولی عارى از مردانگى، با عقل كودكان و خرد زنان به حجله آرميده، كاش نه شما را ديده بودم و نه مى شناختمتان. اين آشنايى براى من، به خدا سوگند، جز پشيمانى و اندوه هيچ ثمره اى نداشت. 🔸مرگ بر شما باد، كه دلم را مالامال خون گردانيديد و سينه ام را از خشم آكنده ساختيد و جام زندگيم را از شرنگ غم لبريز كرديد و با نافرمانيهاى خود انديشه ام را تباه ساختيد. تا آنجا كه قريش گفتند: پسر ابو طالب مردى دلير است ولى از آيين لشكركشى و فنون نبرد آگاه نيست. ... آرى، كسى را كه از او فرمان نمى برند چه رأى و انديشه اى تواند بود! » 🔹بعد از ربودن خلخال از پای زن یهودی توسط سپاهیان معاویه، خطاب به مردم کوفه می گوید: اگر مسلمانی از این واقعه(و بی عملگی شما) بمیرد رواست! 🔸قطعاً و یقیناً ملت ایران امروز از ملت حجاز و عراق در صدر اسلام برترند و همیشه در پای صحنه مبارزه با بیگانه حضور داشته اند؛ دنبال قیاس نیستیم. اما باید بدانیم، اگرچه به حمایت 45 ساله از فسلطین و مردم غزه افتخار می کنیم اما باید بدانیم که این حمایت، خیلی بیش از این می توانست باشد و در ماه های اخیر منفعل عمل کرده ایم. 🔹اگرچه نظام اسلامی ما بارها پوزه آمریکایی ها و صهیونیست ها را در منطقه به وسیله مردم منطقه به خاک مالیده، اما باید اعتراف کنیم عقب نشینی ها و خطاهای محاسباتی کم نداشته ایم که بعد از شهادت فرمانده شهیدمان و سایر شخصیت های نظامی و علمی که این سالها از ما گرفته اند، کار اساسی نکرده و انتقام جدی نگرفته ایم. 🔸اسم این وضعیت بلاتکلیفی است؛ اگر برخی عنوان انفعال را برای آن نمی پذیرند ولی ما تکلیف مان با خودمان روشن نیست و در گرفتن تصمیم های سخت و تعیین کننده دچار تزلزل هستیم. دشمن صهیونیست غزه را به تلی از خاک تبدیل کرد، بارها مواضع و شخصیت های ما را در لبنان و سوریه و عراق در همین ماه های اخیر مورد هدف قرار داده، اما ما هنوز درگیر محاسبه هستیم که چه کنیم و چه نکنیم! بزنیم یا نزنیم! این حالت بلاتکلیفی است. 🔹اما دلیل این بلاتکلیفی چیست؟ بی تردید دلیل اصلی این بلاتکلیفی مسئله اقتصاد و بی ثباتی اقتصادی در داخل است که این بی ثباتی منجر به نارضایتی و اختلافات داخلی شده است. عقب ماندگی در عدالت و پائین بودن شاخص های اقتصادی از سال 89-90 بعد از فتنه88 و اجرای هدفمندسازی یارانه ها تاکنون، مهم ترین دلایل این وضعیت اقتصادی است. این بی ثباتی اقتصادی، بی ثباتی اجتماعی نیز بدنبال داشته؛ خاصه اتفاقات پاییز 1401 و دوقطبی حول حجاب که توسط ظاهرگریان از یک طرف و رسانه های سکولار از طرف دیگر در جامعه بوجود آمد. 🔸البته روحیه محافظه کاری که بر مسئولین کشور حاکم شده و متأسفانه محاسبات غلطی در ذهن شان نهادینه شده که صهیونیست ها می خواهند پای ایران را به جنگ بکشانند، در بی عملی بی تأثیر نیست و همین منجر به جری تر شدن آنان شده. اما ریشه اصلی انفعال در سیاست خارجه، بی ثباتی اقتصادی و نارضایتی مردم از سیاست های اقتصادی نظام است. 🔹به نظر حقیر، یکی از انگیزه های اصلی از تحقق عدالت در داخل و مبارزه با فساد، قوی شدن نظام اسلامی است تا بتواند در دفاع از مستضعفین جهانی علیه مستکبرین و اشرار عالم، لکنت نداشته باشد! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 پاسخ های تکراری به صداهای تکراری! 🔹این صداهای تکراری است که بعد از هر ماجرایی می گویند چیزی نگوئید. به مسئولین و فرماندهان اعتماد کنید. بهترین تصمیم را خواهند گرفت و این حرف های شما را خودشان می فهمند و آیا شما به میدان مشرف هستید یا آن فرماندهان و ...؟ 🔸واقعاً این جدل های بی خود توان همه را گرفته و بحث سر مسائل بدیهی و پیش پا افتاده، خیلی عجیب است. بهر حال ذکر چند نکته ضروری است: 1️⃣ ما به مسئولین نظام و فرماندهان اعتماد داریم ولی این اعتماد به معنای تعطیلی عقل و نقد نیست؛ عمده تصمیمات مسئولان و فرماندهان، برگرفته از نظرات کارشناسی است که از قضا همه کارشناسان امور هم یکدست نیستند و محل بحث ما هم همین اختلافات کارشناسی است! 🔹بطور مثال در بحث انتقام و واکنش به تهاجم دشمن، برخی از کارشناسان روابط خارجه و روابط بین الملل مثل آقای جواد ظریف و علی اکبر ولایتی و عراقچی و حالا برخی شاگردان جوان شان معتقدند که ایران نباید پاسخ دهد. شرایط داخلی و خارجی کشور را مناسب پاسخ دادن به اقدامات آمریکا و صهیونیست ها نمی دانند. این مدل را با مفاهیم زیبای «تنش زدایی»، «تله تنش» و «صبر استراتژیک» و ... هم تئوریزه می کنند. 🔸خط سیاست خارجی دولت آقای رئیسی تفاوت هایی با دولت سابق دارد اما در خیلی از امور همان منطق و استدلال ها حاکمند. همان استدلال های پیشین را حالا هم می بینیم با این تفاوت که عزیزان می گویند چون آقای رئیسی است باید اعتماد کنید! همین استدلال های جناب ظریف با ادبیات دیگری در این دوره هم تکرار می شود. 🔹اما بخشی از جامعه کارشناسی و فعالان میدانی در منطقه، به این منطق انتقاد دارند. چه برخی سیاستمداران، چه فعالان در عرصه نظری روابط بین الملل و چه کسانی که سالها در منطقه فعالیت سیاسی و نظامی می کنند، نظرشان این است که این مدل حاکم بر سیاست خارجه مدل «انفعال» و «محافظه کاری» است. استدلال های دقیقی برای این قضیه دارند. اتفاقاً بر رعایت عقلانیت، مصلحت و عدالت در سیاست خارجه تأکید می کنند ولی معتقدند این منطق حاکم، منافع ملی را تأمین نمی کند بلکه دشمنان را جری تر می کند و ما را عقب تر می راند! 2️⃣ نظام برای هر کنشی در عرصه بین المللی به پشتوانه مردمی و افکار عمومی نیاز دارد. چنانچه بخواهد انتقام شهدای کنسولگری ایران در دمشق را بگیرد نیازمند جدی افکار عمومی است. شخص رهبری هم قبلاً گفته اند « فریاد انتقامی که از ملت بلند شد سوخت موشک ‌های نابودگر سپاه است». 🔹این خیلی واضح است که نخبگان، رسانه ها و مؤثرین و عموم مردم باید مطالبه انتقام را روشن نگه دارند. مردم را به بی تفاوتی دعوت نکنید. این بی تفاوتی و دلسردی عواقب بسیار بدی دارد. چنانچه مردم بی تفاوت شوند و بعد از این همه ترور، بعد از دو دهه، اقدام قاطع و بازدارنده ای نبینند اعتمادشان از بین می رود و در برابر هر تهاجم و حمله ای بی تفاوت می شوند. 3️⃣ نکته دیگر؛ ما با سر زمان، مکان و چگونگی اقدامات مسئولین و فرماندهان نظامی بحثی نداریم. این حیطه وظیفه و اختیارات آنان است. بحث بر سر اصل اقدام است. ضعف هایی داریم و امید داریم که با طرح و مطالبه این ضعف ها مرتفع شوند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 غالباً، چاره به جز حمله حماسی نیست... 🔹‌‌واکنش قابل توجه رهبرانقلاب به یک بیت «️ناصر فیض»، شاعر: همیشه راه رسیدن به حق سیاسی نیست که گاه، چاره به جز حمله حماسی نیست 🔹‌‌تصحیح معنادار رهبر انقلاب بر مصرع دوم بیت را ببینید. 🔹‌‌گاه نه! غالباً همینجوریه... ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3