eitaa logo
مدثر
37 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
292 فایل
محتوای دینی و جریانات مهم دینی روز ...
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️بسمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيم☀️ 🥀 اللَّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلَى‌الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ 🕊 حبِيبَةِحَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ‏ 🥀 و أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصفِيَائِكَ 🕊 الَّتِي انتَجَبتَهَا وَ فَضَّلتَهَا 🥀 و اختَرتَهَا عَلَى نِسَاءِ العَالَمِينَ‏ 🕊 اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّن ظَلَمَهَا 🥀 و استَخَفَّ بِحَقِّهَا 🕊 و كُنِ الثَّائِرَ اللَّهُمَّ بِدَمِ أَولاَدِهَا 🥀 اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلتَهَا أُمَّ أَئِمَّةِ الهُدَى 🕊 و حَلِيلَةَ صَاحِبِ اللِّوَاءِ 🥀 و الكَرِيمَةَ عِندَ المَلَإِ الأَعلَى‏ 🕊 فصَلِّ عَلَيهَا وَ عَلَى أُمِّهَا 🥀 صلاَةً تُكرِمُ بِهَا وَجهَ أَبِيهَا 🕊 محَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ‏ و تُقِرُّ بِهَا أَعيُنَ ذُرِّيَّتِهَا 🥀 و أَبلِغهُم عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ 🕊 أفضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلاَمِ‏ 🥀➖🥀➖🥀➖🥀 ┅┅❀🍃🏴🍃
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️رهبر انقلاب: رزق لایحتسب را همیشه در نظر داشته باشید!
VID_20241113_151217_192_320kbps.mp3
6.64M
🎧من می‌خوام نزدیک‌ترین فرد به حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) باشم! 🎙️استاد
بسم الله الرحمن الرحیم یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها نکات محتوایی فاطمیه: *۱. جایگاه حضرت:* -  پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)وقتی می خواست یک حکم شرعی بیان بکند،مثلا فلان چیز حلال است،فلان چیز حرام است،گاهی خطاب می کرد به فاطمه زهرا(سلام الله علیها)دخترش،می فرمود:«یا حَبیبَهَ أَبیها کُلُّ مُسْکِر حَرامٌ»می خواهدحکم یک حرام را بگوید،مثلا شراب حرام است یاهرمسکری حرام است،مخاطبش رافاطمه زهرا(سلام الله علیها)قرار می داد،دخترم،حبیبه من،این حکم شرعی برای مردم اینست. این نشان دهنده اهمیت جایگاه ایشان است. - آلوسی (که سنی سید است. البته، دو تا از مفسّرهای اهل سنّت سیّد هستند. یکی رشید رضا است، یکی هم همین آلوسی است، سیّد محمود و البته ضدّ شیعه‌ترین مفسّر هم این‌ها هستند. به شدّت؛ مخصوصاً رشید رضا که خیلی تند است. مرحوم علّامه‌ی طباطبایی المیزان را ناظر به او نوشته است. آن وقت این سیّد محمود آلوسی در این روح المعانی هر کجا فرصت می‌کند به عقاید شیعه می‌تازد. امّا یکی دو تا جا برای حضرت زهرا سنگ تمام گذاشته است. ) یکی از آن‌ها سوره‌ی آل عمران، آیه‌ی ۴۲٫ وقتی به این آیه می‌رسد: «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاکِ وَ طَهَّرَکِ وَ اصْطَفاکِ عَلى‏ نِساءِ الْعالَمینَ‏» از مریم یاد می‌‌کند می‌گوید: خدا دو بار مریم را برگزیده است قبل از طهارت و بعد از طهارت. «اصْطَفاکِ» مطلق «عَلى‏ نِساءِ» یک بحثی می‌کند و به حضرت زهرا می‌رسد. می‌گوید: «أنَّ فَاطِمَه … أفضَلُ النِّسَاء المُتِقدِّماتِ وَ المُتأخِّرات» این حرف آلوسی است. یک‌جا هم در سوره‌ی هل اتی از حضرت تعریف می‌کند، آن‌جا هم خیلی زیبا تعریف می‌کند آن را ببینید. می‌گوید:  «أنَّ فَاطِمَه … أفضَلُ النِّسَاء المُتِقدِّماتِ وَ المُتأخِّرات» بعد می‌گوید: «و أینَ الثُّریَا یَدِ المُتناوِل» ما کجا و فاطمه کجا؟! بعد می‌گوید: «إذ البَضعیَه مِن روحِ الوُجود» چون این دختر از پیغمبر است. پاره‌ی تن رسول خدا است. بعد می‌گوید: مریم سیّده‌ی نساء زمان خود است. امّا او از مریم هم افضل است. یک به یک این ادلّه را ذکر می‌کند. ( روح المعانى فى تفسیر القرآن العظیم و السبع المثانى، ج ‏۲، ص ۱۴۹٫) - جوینی یک کتابی دارد به نام فرائد السّمطین. یک روایتی را از رسول خدا نقل می‌کند که این هم روایت عجیبی است. می‌گوید: پیغمبر اکرم فرمود: «لَو کَان الحُسنُ شَخصا لَکانَ فَاطِمَه» اگر تمام خوبی‌های عالم را بخواهی یک‌جا در یک تندیسی مجسّم بکنی می‌شود فاطمه.(فرائد السمطین، ج ۲، ص ۶۸٫) *سبک زندگی حضرت:* *الف) توحید:* ایشان نزد پدر بزرگوارش نشسته بود جبرئیل آمد. پیغمبر دقایقی با جبرئیل صحبت کرد. پس از آن رو به فاطمه کرد و فرمود: دخترم! می دانی جبرئیل چه می گوید؟ پیامبر در ادامه می فرمود: جبرئیل می فرماید: خدا سلام به تو رسانده و فرمود: به فاطمه بگویید که هر حاجتی دارد از من درخواست کند. هر چه می خواهد بگوید، حضرت زهرا یک مقداری فکر کرد، سرش را بالا آورد و عرض کرد: «یا رسولَ اللهِ لا حاجَةَ لِی غیرُ النَّظَرِ الَی وَجهِهِ الکریمِ»؛ هیچ حاجتی ندارم جز اینکه توجهم به خدا بیشتر شود.(ریاحین الشرسعه، ج۱ ص۱۰۵) *ب) عبادت:* - "حتی یتورم قدماها..." - اخلاق شهدا: خلبان هلکوپتر می‌گوید: دیدم در کردستان آقای صیاد مدام به ساعت خود نگاه می‌کند، مدام نگاه به زمین می‌کند. گفتم: اتّفاقی افتاده است؟ گفت: نه، وقت نماز است. یک‌جا پایین بیا که نماز اوّل وقت من ترک نشود. *ج) اجتماعی:* - خانواده: رفتار با همسر خانه‌داری تربیت فرزند ایثار (بیات تفاوت انفاق، مواسات و ایثار) - سکوت نکردن اجتماعی: بعضی وقت‌ها سکوت یک جریان منفی ایجاد می‌کند. چطور؟ سه داستان: - امام رضا (علیه السّلام) به امامت رسید موسی بن جعفر شهید شد. علیّ بن ابی حمزه‌ی بطائنی می‌خواست یک جریان را به نام واقفیه بیندازد. یعنی هفت تا امام بیشتر نیست، امام رضا نیست، می‌خواست امامت را از وسط قطع بکند. به دنبال یونس بن عبد الرّحمن فرستاد. گفت: شما سکوت بکن، ما این‌‌قدر به شما می‌دهیم. فقط سکوت بکن، بعضی وقت‌ها سکوت باعث می‌شود یک جریان انحرافی رشد بکند. یونس بن عبدالرّحمن هم گفت: من نه پول شما را می‌خواهم، نه سکوت می‌کنم. چون از مولای خود امام صادق (علیه السّلام) شنیدم وقتی فتنه در جامعه می‌آید عالم باید فریاد بزند. - عایشه به امّ سلمه در جمل نوشت. گفت: شما سکوت بکن. سکوت امّ سلمه می‌توانست به پیشبرد اهداف آن‌ها کمک بکند. - اگر حضرت زهرا (سلام الله علیها) این سه ماه در خانه می‌نشست، امروز اثری از شیعه نبود. می‌دانید چرا؟ می‌گفتند: اگر غدیر حق بود دختر پیغمبر دفاع می‌کرد. اگر سقیفه بدعت بود، دختر پیغمبر ساکت نمی‌نشست. چون ایشان با پیغمبر بزرگ شده است، ایشان اهداف را میشناسد. یادداشت های تربیتی
کتاب ۱۵گفتارازصفحه ۲۲۹ـ۲۸۵ مکتب صلح کل یعنی اینکه باهمه بایددرحال صلح بودتاحدزیادی مسیحیهااین فکرراتبلیغ می کنند بدون اینکه خودشان به آن پایبند باشند.آنهاتبلیغ مستقیم خیلی کم بلکه تبلیغ غیرمستقیم می کنند. طرفداران نظریه صلح کل می گویند که دین امری است که جنبه فانتزی داردوباواقعیات سروکاری ندارد. دین اسلام یک طرح وایدئولوژی براساس سعادت فردوجامعه انسانی است که اگرانسان آن رابپذیردوبه آن عمل کند سعادت دنیاوآخرت فردی و اجتماعی خودراتأمین می کند. روابط برقرار کردن کشورهای اسلامی با غیرمسلمان تاآنجاکه کوچکترین خطری برای اسلام و جامعه اسلامی نداشته باشد مانعی ندارد. آزادی یعنی رهاشدن انسان ازقیدوبندهایی که جلورشدوتکامل و فعالیت های اوبه سوی کمال رامی گیرد. آزادی معنوی یعنی اینکه انسان دردرون خودش موجودآزادی باشد. اشتباه دنیای امروز این است که می خواهدآزادی های اجتماعی راتأمین کندولی اسارت معنوی ایجادکند. اسلام هم به ظالم گفته که ظلم نکند وهم به مظلوم می گوید که تن به ظلم ندهدکه نوعی ظلم کردن هست. هرقومی یک دوره ای دوره اعتلای تمدن و فرهنگ اوست بعدنوبت انحطاط وتنزل تمدن و فرهنگ اومی رسد. مسئله احقاق حق یعنی جنگ برای استیفای حقوق ازدست رفته اصلی است که اسلام کاملأآن رابه رسمیت می شناسد.
کتاب 15گفتارازصفحه287-329 کاری که یک پیغمبر انجام می دهد مبارزه مستقیم باکفروشرک است ولی امام باید این میراث نبوی راازخطراتی مثل نفاق حفظ کند. براساس آیه قرآن امروزکاراسلام به جایی رسیده است که از خارج دنیای اسلام دیگرتهدیدنمی شودکفارمأیوس شده اندازآنهانترسیدازخودتان بترسید. امام علی (ع)درمیان خلفااولین کسی است که وقتی خلیفه می شود به آنچه خلفای دیگرتوجه کرده اند کوچکترین التفاتی نمی کندوتمام هم خودش متوجه اصلاحات داخلی می کند. نهضت امام حسین (ع)هم نهضتی است برای اصلاح درون جامعه اسلامی. فساد اخلاقی عامل فناواضمحلال یک قوم است. یک جمعیت مسلمانی که وحدت نداشته باشد و اختلاف داشته باشدسست است دیگرآن بوورایحه خوشی که ازیک جامعه واقعی اسلامی بلندمی شودازآن جامعه بلندنمی شود.
26.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 ویراست سردار کارگر/امام خامنه‌ای حفظه الله: در دفاع مقدس هم خودمان را شناختیم هم دنیا ما را شناخت ✏️ رهبر معظم انقلاب اسلامی: ما الان با اتّکاء به آن کارهایی که جوانهای ما آن روز در دفاع مقدّس انجام دادند، میتوانیم با اطمینان بگوییم امروز جوانهای ما میتوانند همه‌ی مشکلات این کشور را حل کنند. ✏️ اینکه گفته‌اند: «فی‌ تَقَلُّبِ‌ الاَحوالِ‌ عُلِمَ جَواهِرُ الرِّجال» ــ در دگرگونی‌های بزرگ گوهر انسانها شناخته میشود ــ این [فقط] مخصوص افراد نیست، جامعه هم همین‌جور است؛ یک جامعه را در حوادث سخت و سنگین میشود شناخت. ✏️ ما خودمان را نمی‌شناختیم، دیگران هم ما را نمی‌شناختند، دنیا هم ما را نمی‌شناخت؛ در دفاع مقدّس، هم ما خودمان، خودمان را شناختیم و هم دیگران ما را شناختند؛ آنهایی که در دنیا صاحب ادّعا بودند فهمیدند. ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
حکمرانی شبکه‌ای تروریست‌های آمریکایی‌ بر فضای سایبر ✍ سید علیرضا آل‌‌داود 🔸حکمرانی شبکه ای آمریکا به مجموعه ای از ابزارها، سیاست ها و اقداماتی اطلاق می شود که ایالات متحده برای اعمال نفوذ و اقدامات تروریستی-سایبری و کنترل بر فضای مجازی به کار می برد. این ابزارها شامل موارد زیر می شوند: 🔻کنترل زیرساخت های فنی: آمریکا از طریق شرکت های خصوصی و دولتی خود، بخش بزرگی از زیرساخت های فنی اینترنت، از جمله کابل های زیردریایی، سرورها و پروتکل های مسیریابی را کنترل، شنود و بررسی می کند. 🔻قوانین و مقررات: آمریکا قوانین و مقرراتی را وضع می کند که بر نحوه فعالیت شرکت های اینترنتی و کاربران در سراسر جهان تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، قانون "مقابله با تروریسم آنلاین" (COTA) به دولت آمریکا اجازه می دهد تا شرکت های اینترنتی را مجبور به شنود یا حذف محتوایی کند که آن را "تروریستی" می داند. 🔻فعالیت های اطلاعاتی: آمریکا از طریق آژانس های اطلاعاتی خود، مانند آژانس امنیت ملی (NSA)، به طور گسترده در فضای مجازی جاسوسی می کند. این جاسوسی شامل جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران، نظارت بر فعالیت های آنلاین آنها و نفوذ به شبکه های کامپیوتری آنها می شود. 🔻عملیات سایبری: آمریکا از طریق ارتش سایبری خود، عملیات سایبری تهاجمی و تدافعی انجام می دهد. این عملیات شامل حملات سایبری به وب سایت ها و شبکه های کامپیوتری، انتشار اطلاعات نادرست و پروپاگاندا و ایجاد اختلال در خدمات آنلاین می شود. 🔴حکمرانی شبکه ای آمریکا به طور فزاینده ای مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان این سیاست ها معتقدند که آنها حاکمیت ملی دیگر کشورها را تضعیف می کنند، حقوق بشر را نقض می کنند و به آزادی بیان و حریم خصوصی کاربران آسیب می رسانند. در اینجا چند نمونه از انتقادات به حکمرانی شبکه ای آمریکا را به عنوان مثال مطرح می‌کنم: 🔻تضعیف حاکمیت ملی کشورها و استعمار سایبری-پلتفرمی: کنترل آمریکا بر زیرساخت های فنی جهانی اینترنت به این کشور اجازه می دهد تا بر نحوه استفاده سایر کشورها از اینترنت تأثیر بگذارد. این امر می تواند حاکمیت ملی کشورها را تضعیف کند و به آنها در تعیین سیاست های خود در فضای مجازی استقلال کمتری بدهد. 🔻نقض حقوق بشر: فعالیت های اطلاعاتی آمریکا در فضای مجازی به طور گسترده به عنوان نقض حقوق بشر، از جمله حق حریم خصوصی و آزادی بیان، محکوم شده است. 🔻آسیب به آزادی بیان و حریم خصوصی: قوانین و مقررات آمریکا در فضای مجازی می تواند به آزادی بیان و حریم خصوصی کاربران آسیب برساند. به عنوان مثال، قانون COTA به دولت آمریکا اجازه می دهد تا محتوایی را که آن را "تروریستی" می داند، بدون هیچ گونه نظارت قضایی شنود یا حذف کند. 🔴حکمرانی شبکه ای آمریکا موضوعی پیچیده و بحث برانگیز است. موافقان این سیاست ها معتقدند که آنها برای حفظ امنیت ملی و مقابله با تهدیداتی مانند تروریسم و جرایم سایبری ضروری هستند. اما منتقدان این سیاست ها معتقدند که آنها به حقوق بشر و آزادی های مدنی آسیب می رسانند و باید اصلاح شوند. 🔴به طور کلی حکمرانی شبکه ای آمریکایی‌ها بر فضای سایبر که مشی تروریستی و ضد حقوق بشری دارند تهدید بسیار جدی برای کشورهای مستقل مانند ایران اسلامی است و نباید اجازه داد آنها از این طریق بستر جنگ‌های شناختی-ترکیبی را با تسلط و تسخیر دل‌ها و ذهن‌ها مدیریت، هدایت و کنترل کنند‌. هوش سفید سید علیرضا آل‌داود 🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانه‌ای
8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درظرف ۲۰ ثانیه کلی ثواب؟؟ مگه داریم ؟؟مگه میشه؟؟ بله میشه کلیپ ببین لذتش ببر و نشرش بده