7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
https://www.aparat.com/v/uFRhG
#امام_زمان
کانال معجزهی پیامبر در ایتا👇
https://eitaa.com/moejezeyepeyambar
کانال بشارت در ایتا👇
https://eitaa.com/besharat_ir
🌺🍃آیات مشهور سوره صافات در جزء بیست و سوم قرآن کریم:
سَلَامٌ عَلَی إِلْ یاسِینَ (آیه ۱۳۰)
ترجمه: سلام بر الیاسین.
در قرائت این آیه اختلاف نظر وجود دارد. برخی آن را «آل یاسین» خوانده و مرادشان اهلبیت(ع) است و برخی دیگر «الیاسین» یا «ال یاسین» خواندهاند که مراد از آن، حضرت الیاس خواهد بود. از امام صادق(ع) روایت شدهاست منظور از آل یاسین، ما اهلبیت هستیم؛ چون منظور از یاسین، پیامبر اسلام است. بنابر نظر علامه طباطبایی این روایت آنگاه صحیح است که این واژه را «آل یاسین» بخوانیم که در میان قرائتهای هفتگانه قرآن، مطابق قرائت نافع، یعقوب، زید و ابنعامر است. برخی از علمای اهل سنت نیز از ابن عباس نقل کردهاند که مراد از ال یاسین، ما اهل بیت پیامبر(ص) هستیم.
📚ویکی شیعه
#ماه_رمضان
کانال معجزهی پیامبر در ایتا👇
https://eitaa.com/moejezeyepeyambar
کانال بشارت در ایتا👇
https://eitaa.com/besharat_ir
🌺🍃آیات مشهور سوره ص در جزء بیست و سوم قرآن کریم:
آیه ۲۹ درباره نزول قرآن و تدبر در آن، آیه مشهور سوره ص است.
«کتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَیک مُبَارَک لِّیدَّبَّرُوا آیاتِهِ وَلِیتَذَکرَ أُولُو الْأَلْبَابِ﴿۲۹﴾ »
([این] کتابی مبارک است که آن را به سوی تو نازل کردهایم تا در [باره] آیات آن بیندیشند، و خردمندان پند گیرند.)
توصیف قرآن با واژه «انزلناه» در این آیه را اشاره بر نزول دفعی قرآن دانستهاند که با تدبر و تذکر مناسبت دارد. علامه طباطبایی معنای آیه را چنین میداند: کتابی که به سوی تو نازل کردیم، کتابی است که خیرات و برکات زیادی برای عوام و خواص مردم دارد تا مردم در آن تدبر نموده و هدایت شوند و یا آنکه حجت بر آنان تمام شود و نیز برای اینکه صاحبان خرد از راه به یاد آوردن حجتهای قرآن متذکر شده و به سوی حق هدایت شوند.
📚ویکی شیعه
#ماه_رمضان
کانال معجزهی پیامبر در ایتا👇
https://eitaa.com/moejezeyepeyambar
کانال بشارت در ایتا👇
https://eitaa.com/besharat_ir
🌺🍃آیات مشهور سوره زمر در جزء بیست و سوم قرآن کریم:
آیه ۷
«إِن تَكْفُرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنكُمْ ۖ وَلَا يَرْضَىٰ لِعِبَادِهِ الْكُفْرَ ۖ وَإِن تَشْكُرُوا يَرْضَهُ لَكُمْ ۗ وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ ۗ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّكُم مَّرْجِعُكُمْ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ۚ إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ﴿٧﴾»
(اگر كفر ورزيد، خدا از شما سخت بىنياز است و براى بندگانش كفران را خوش نمىدارد، و اگر سپاس داريد آن را براى شما مىپسندد، و هيچ بردارندهاى بار [گناه] ديگرى را برنمىدارد، آنگاه بازگشت شما به سوى پروردگارتان است، و شما را به آنچه مىكرديد خبر خواهد داد، كه او به راز دلها داناست.)
این آیه عدل الهی را میرساند که احدی حاضر نیست بار گناه دیگری را بر دوش گیرد، هرچند بسیار به او علاقه داشته باشد. این آیه در ادبیات فارسی هم بازتابهایی داشته است، ابیات زیر از حافظ شیرازی نمونهای از آن است:[
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
هرکسی آن دِرود عاقبت کار که کشت
📚ویکی شیعه
#ماه_مبارک_رمضان
کانال معجزهی پیامبر در ایتا👇
https://eitaa.com/moejezeyepeyambar
کانال بشارت در ایتا👇
https://eitaa.com/besharat_ir