eitaa logo
مفلحون
751 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مفاتیح الحیات 569 1. موحّدان (اهل كتاب) 🔸 مقصود از اهل كتاب پیروان كتاب‌ های آسمانی است، گر چه این كلمه در قرآن، به گونه غالب درباره یهود و نصارا به كار رفته است.[1] قانون عمومی ارتباط‌ قانون عام الهی درباره ارتباط با بندگان خدا نیكی به آنان است؛ مسلمان باشند یا كافر. خدای سبحان در این آیات چنین می ‌فرماید: با مردم به نیكی سخن بگویید.[2] نیكی كن، چنان ‌كه خدا به تو نیكی كرده است.[3] اگر نیكی و احسان كردید به خود كردید.[4] آنان كه كارهای نیك انجام داده ‌اند، در حیات دنیا نیكی و خوشی بینند و آخرت خیر است.[5] [1]. سورهٴ بقره، آیهٴ 101؛ سورهٴ آل عمران، آیهٴ 64. [2]. سورهٴ بقره، آیهٴ 83. [3]. سورهٴ قصص، آیهٴ 77. [4]. سورهٴ اسراء، آیهٴ 7. [5]. سورهٴ نحل، آیهٴ 30. 📚 مفاتیح الحیات ص 310 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
رسانه ها اتاق فکر دشمن را بشناسند و رسوا کنند 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی در تبیین ابراز داشتند: در یکی از جنگ‌ها وقتی امیرالمومنین (علیه السلام) پرچم را به دست فرزندشان ابن حنفیه دادند، به او فرمودند تنها این دشمنی که در مقابل تو ایستاده است را نبین، بلکه نگاهت به اتاق فکر دشمن در دور دست ها باشد؛ «ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقْصَی الْقَوْمِ» این لشکر حاضر را نبین، بلکه آنها در کوفه و شام را ببین! امروز نیز باید بدانیم که اتاق فکر دشمن کجاست؟! رسانه ها باید اتاق فکر دشمن را بشناسند و رسوا کنند. آیت الله العظمی جوادی آملی در پایان اظهار داشتند: امیدواریم که خداوند به برکت خون های پاک شهداء، خیر و صلاح و فلاح دنیا و آخرت را به ما، همه مسلمانان، همه موحّدان و همه انسان ها برساند تا روزی که جز صلح و صفا چیزی نبینیم، نگوییم و نیاندیشیم! سعی شما هم در رسانه بلیغ و بالغ باشد و پیش از گذشته موفق باشید تا این رسالت نشر معارف قرآنی را به نحو أحسن انجام دهید و به اهداف تان برسید. 📚 دیدار جمعی از مدیران شبکه معارف صدا و سیما با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی تاریخ: 1401/11/08 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🔰 معرفی کتاب: بردگی در اسلام ✍ متاسفانه این کتاب شهید مطهری(ره) با اینکه نکات خوبی برای پاسخ به شبهات داره، خیلی مشهور نیست.😔 (چون اولین بار سال ۹۳ از دست‌نویس یکی از حضّار و صوت، پیاده و منتشر شده.) 🆔https://eitaa.com/moflehoon
برده داری و اسلام - رادیو سایه بان.mp3
6.12M
این صوت هم عالیه👌 از دست ندین ♻️ دو سال پیش داشتم کلاس فلسفه حقوقم رو ضبط میکردم. استادمون (استاد محمد رضا کدخدایی) چند دقیقه درباره‌ی برده داری در اسلام صحبت کردند. همون موقع ازشون اجازه گرفتم و تو کانال گذاشتم. ✍ یکی از عوامل‌ کانال 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 پیروی از حدس و گمان، عامل انحراف ؛ خداوند در این آیه عامل اصلی و سرچشمه انحراف کافران را پیروی از حدس و گمان به جای حقیقت معرفی می فرماید. نکته ای که در برخی دیگر از آیات هم تذکر داده شده است. واقعیت این است که گمانهای بی پایه و خرافی، همان طور که آیه می گوید هرگز به جای حق نمی تواند مبنای تصمیم گیری انسان قرار بگیرد. 🔷 آیه روز : وَ مَا يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا إِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِمَا يَفْعَلُونَ (یونس / آیه 36) 🔶 ترجمه : و بيشترشان جز از گمان پيروى نمى كنند [ولى] گمان به هيچ وجه [آدمى را] از حقيقت بى ‏نياز نمى‏ گرداند آرى خدا به آنچه مى كنند داناست 🗓 یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 وقتی تو هستی تمام عکس‌های سیاه و سفید جهان رنگی می‌شوند ♥️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 570 1. موحّدان (اهل كتاب) قانون عمومی ارتباط‌ 🔸 پیامبر (ص) و امامان (ع) نیز با مشركان و اهل كتاب تا جایی كه آنان دشمنی نمی‌ كردند به نیكی رفتار می‌ كردند. با این حال درباره برخورد با اهل كتاب سه دستور متفاوت (توصیه به نیكی به آنان، منع از دلبستگی به آن‌ها و برخورد محتاطانه با آنان) در آموزه ‌های اسلامی آمده است و این توصیه‌ ها در تعارض با یكدیگر نیستند، بلكه با توجه به قرینه ‌هایی كه در آیات و روایات آمده ‌اند، روشن می‌ شود كه این تفاوت تعبیرها با توجه به شرایط گوناگون زمانی و مكانی و تفاوت حال و رفتار اهل كتاب است. تفصیل دستور‌ها در سه قسمت بیان می‌ گردد: أ. نیكی عدالت‌ورزانه به اهل كتاب قرآن می ‌فرماید: خدا شما را از نیكی و عدالت ‌ورزی به كسانی كه در امر دین با شما پیكار نكرده و از خانه و دیارتان بیرون نرانده ‌اند نهی نمی ‌كند. یقیناً خدا عدالت‌ پیشه‌ گان را دوست می ‌دارد.[1] [1]. (سورهٴ ممتحنه، آیهٴ 8). 📚 مفاتیح الحیات ص 31 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 درخواست ظرفیت 🔹 ماه رجب، ماه است. درست است كه بعضی از كارهای بدی كه كردیم از ما ظرفیت را گرفته است ولی ظرفیت ‌دهنده همچنان بخشنده است. 🔹 از او طلب كنیم، طلب كنیم، طلب كنیم اولاً، بعد از حضرت مسئلت كنیم كه به این ظرفیت، پاسخ مثبت بدهد را عطا كند ثانیاً. لینک : 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/02/11 🆔https://eitaa.com/moflehoon
زیبایی شرور - رادیو سایه بان.mp3
3.28M
🔰 نمیشد فقر و ظلم و بلاها، تو این دنیا نباشه؟ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 تو را به هیچ اتفاق بهتری نخواهم داد... اللهم عجل لولیک الفرج ♥️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 عمل عالم 🔸 یک بیان نورانی از امام سجاد (سلام الله علیه) هست که فرمود ذات اقدس الهی برای ترفیع درجه ، آنها را با ملائکه ذکر می ‌کند. همان آیه سوره مبارکه «آل عمران» را حضرت شاهد آورد؛ فرمود ببینید در سوره مبارکه «آل عمران» خدا علما را با ملائکه در کنار خود ذکر می ‌کند، می فرماید: ﴿شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ وَ الْمَلائِكَةُ وَ اولوا الْعِلْمِ قَائِماً بِالْقِسْطِ﴾. این از بیانات نورانی امام سجاد است که خدا علمای توحیدی را با ملائکه در کنار خود نام می ‌برد. 🔸 ترفیع درجات به مشیئت خدای حکیم علیم است و نمونه ‌ای از این است که خدا نام علما را با ملائکه می ‌برد؛ اما عالمی که ـ معاذالله ـ به علمش عمل نکند گاهی تعبیر ﴿كَمَثَلِ الْحِمَارِ﴾ است، گاهی تعبیر ﴿كَمَثَلِ الْكَلْبِ﴾ است که ﴿إِن تَحْمِلْ عَلَیهِ یلْهَثْ أَوْ تَتْرُكْهُ یلْهَثْ﴾. 📚 سوره مبارکه مجادله جلسه 13 تاریخ: 1396/11/17 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 571 1. موحّدان (اهل كتاب) قانون عمومی ارتباط‌ 🔸 مصادیقی از رفتار بشردوستانه با اهل كتاب پرهیز از تهمت به اهل كتاب: امام صادق (علیه السلام) فرمود: برای مسلمان شایسته نیست یهودی و نصرانی و مجوسی را به چیزی متهم كند كه بدان علم ندارد.[1] نیكی به همنشین یهودی: امام صادق (علیه السلام) فرمود: اگر فردی یهودی با تو همنشین شد با وی به نیكی همنشینی كن.[2] [1]. لاَ یصْلُحُ لِلْمُسْلِمِ أَنْ یقْذِفَ یهُودِیاً وَ لا نَصْرَانِیاً وَ لا مَجُوسِیاً بِمَا لَمْ یطَّلِعْ عَلَیهِ مِنْه (دعائم الاسلام، ج2، ص460). [2]. ... وَ إِنْ جَالَسَكَ یهُودِىٌّ فَأَحْسِنْ مُجَالَسَتَهُ (الفقیه، ج4، ص404). 📚 مفاتیح الحیات ص 311 و 312 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 الگوی عدالت و معنویت 🔹 عدل گرچه مفهومش روشن و معنایش شیرین است، لکن بدون توحید ممکن نیست. جامعه ‌ای که موحّد نیست ولی داعیه عدل دارد، این فرعون است. 🔹 علی (علیه السلام) که عدل ممثّل و توحید ممثل است، ابتکارات او در اسلام چیست؟ ... او صراط مستقیم است، او است، او خطّ فکری جامعه را براساس محبت اداره کرده است. گفت خدا را باید عبادت کرد، ما هم عبادت می‌ کنیم، اما انسان برتر از آن است که «خَوْفاً مِنَ النَّارِ» یا «شَوْقاً إِلَی الْجَنَّةِ»، خدا را عبادت کند، من این طور نیستم شما هم این طور نباشید! مطالعه بیشتر: 📚 همایش بین المللی امام علی (ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز تاریخ: 1397/12/16 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 درباره اهمیت نماز ظهر؛ از آنجا كه نماز مؤ ثرترين رابطه انسان با خدا است. در آيات قرآن تاكيد فراوانى روى آن شده است. این آیه دستور به حفاظت نمازها است. حفاظتی که دوطرفه خواهد بود. (نماز هم از انسان محافظت می کند.) با تاکید بیشتر روی نماز وسطی که همان نماز ظهر است. تاءكيد روى اين نماز به خاطر اين بوده كه بر اثر گرمى هواى نيمروز تابستان ، يا گرفتاريهاى شديد كسب و كار، همواره مسلمانان نسبت به آن كمتر اهميت مي دادند. 🔷 آیه روز : حَافِظُوا عَلَى الصَّلَوَاتِ وَالصَّلَاةِ الْوُسْطَى وَقُومُوا لِلَّهِ قَانِتِينَ (بقره / آیه 238) 🔶 ترجمه : در انجام همه نمازها، (به خصوص) نماز وسطي ( نماز ظهر) كوشا باشيد! و از روي خضوع و اطاعت، براي خدا بپاخيزيد. 🗓 سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 دل مُردگان 🔸 فرمود ما این كتاب را نازل كردیم ﴿لِینْذِرَ مَنْ كانَ حَیا وَ یحِقَّ الْقَوْلُ عَلَی الْكافِرینَ﴾. در آغاز سوره مباركه «یس» آمده است كه این تنزیل ﴿لِتُنْذِرَ قَوْماً ما أُنْذِرَ آباؤُهُمْ فَهُمْ غافِلُونَ﴾؛ برای انذار آنهاست و اینجا هم كسی كه زنده است از انذار طَرْفی می ‌بندد. صنعت «احتباك» این است كه چهار امری كه دو به دو مقابل هم هستند، انسان در بین این امور چهارگانه، از هر دو مقابل، یكی را ذكر می‌ كند، برای اینكه دیگری را طرف می ‌فهمد. 🔸 انسان یا زنده است یا مرده, این یك تقابل; انسانِ زنده یا مؤمن است یا كافر, این هم تقابل دیگر; در بین این امور چهارگانه بر اساس صنعت «احتباك»، قرآن دو قِسم آن را ذكر می‌ كند: یكی زنده را, یكی كافر را. خلاصه تقسیم این است كه انسان یا زنده است یا كافر، معلوم می ‌شود كافر مرده است! ﴿لِینْذِرَ مَنْ كانَ حَیا﴾, یك; ﴿وَ یحِقَّ الْقَوْلُ عَلَی الْكافِرینَ﴾ دو؛ نفرمود «لینذر من كان مؤمناً»، بلکه فرمود آن‌كه زنده است از قرآ‌ن استفاده می ‌كند، معلوم می ‌شود در ، كافر مرده است. 📚 سوره مبارکه یس جلسه 22 تاریخ: 1392/11/14 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 572 1. موحّدان (اهل كتاب) قانون عمومی ارتباط‌ 🔸 مصادیقی از رفتار بشردوستانه با اهل كتاب ... عیادت از بیمار یهودی: امام علی (علیه السلام) می ‌فرماید: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) از یك بیمار یهودی عیادت كرد.[1] پرهیز از تجاوز به حریم اهل كتاب: پیامبر (ص) فرمود: خدای متعالی ورود بی‌ اجازه به خانه ‌های اهل كتاب را بر شما حلال نكرده است.[2] [1]. أَنَّ النَّبِىَّ ص عَادَ یهُودِیاً فِى مَرَضِهِ (الجعفریات، ص159). [2]. ... انّ الله تعالی لَمْ یحِلَّ لَكُمْ أَنْ تَدْخُلُوا بُیوتَ أَهْلِ الْكِتَابِ إِلاَّ بِإِذْنٍ ... (الجامع الصغیر، ج1، ص468). 📚 مفاتیح الحیات ص 312 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مقام امامت 🔹 محمّد بن حسن بن عمّار می گوید : دو سال در مسجد رسول خدا ( صلی الله علیه وآله وسلم ) نزد شاگردی می کردم و روایات برادرش موسی بن جعفر (عليهما السلام) را می نوشتم . روزی در حضورش بودم که وارد شد ، در این هنگام علی بن جعفر ( با کهولت سنّی که داشت ) شتابان از جا برخاست و با پای برهنه و بی ردا سوی ایشان رفت و با احترام بسیار دست او را بوسید . حضرت جواد ( علیه السلام ) به او فرمود : ای عمو! بنشین ، خدا تو را رحمت کند . علی بن جعفر عرض کرد : آقای من ، چگونه بنشینم ، با این که شما ایستاده ای؟ 🔹 هنگامی که وی به مجلس درس خود بازگشت ، یاران و شاگردانش او را نکوهیدند و گفتند : تو عموی پدر او هستی ، با این همه در برابرش این گونه کوچکی می کنی! علی بن جعفر خشمگینانه پاسخ داد : ساکت باشید! آنگاه ریش خود را به دست گرفت و گفت : خدای والا این ریش سفید را شایسته ندانست؛ امّا این نوجوان را برای آن سزاوار کرد ، چگونه برتری او را نپذیرم؟ من بنده او هستم و از سخن شما به خدا پناه می برم . 📚 ادب فنای مقربان ج8 ص 244. 🆔https://eitaa.com/moflehoon