eitaa logo
مفلحون
753 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼 ؛ 📝 اگر این پنج خصلت نبود... ◽ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ حکم رفتن به زایشگاه برای زایمان طبیعی نزد وهابیت 👤 استاد 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ معنی لقب ناجی برای عالم اهل سنت 👤 استاد 🆔https://eitaa.com/moflehoon
37.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ خطبه امام سجاد (علیه السلام) در مدینه بعد از بازگشت از اسارت 👤 استاد 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ توصیه استاد سازگار به مداحان اهل‌بیت عليهم‌السلام 🔸 امروز مثل قدیم نیست، قدیم اگر در صحن مسلم‌بن‌عقیل روضه می‌خواندیم در همان جا می‌ماند. آقایان مداح امروز که روضه می‌خوانید برای یه دنیا می‌خوانید، مراقب باشید تا روضه‌‌ای بخوانید که اهل‌بیت تحقیر نشوند، حقیقت داشته باشد و... 📌 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتم که عشق گفت: به نام خدا، حسین... درد را از هر طرف که بخوانی درد است اما وقتی که فقط برای حسین می‌گویی درمان میشود... دردهایم را به "تنها درمانم" یعنی به حسین علیه السلام میگویم... 🎥 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید»، شنبه هفتم خرداد ماه، با پیام تصویری آیت الله العظمی جوادی آملی در سالن همایش های غدیر قم واقع در چهارراه شهدا برگزار شد. در بخش هایی از این پیام آمده است: 🔹 سرّ اینکه مرحوم در این یک قرن و در این یک قرن کار چند قرن را انجام داد، چون هر بیانش «یک شبه ره صد ساله می رفت» و هر قلمش «یک بیت از این قصیده به از صد رساله بود»؛ کاری که در طی بیش از ده قرن نشده بود به وسیله این مرد بزرگ الهی انجام شد، سرّش این است. برخی ها جامع اند و جمع بین معقول و منقول کرده اند اما جمع بین معقول و منقول و مشهود نکرده اند؛ آن که جامع بین معقول و منقول و مشهود باشد نیز گاهی ضعیف جمع کرد یعنی جمع کرده است اما به نحو جمع مکسّر نه جمع سالم! آن که بین عقل و نقل و شهود، جمع تام و جمع دقیق کرد، از او به عنوان اینکه جمع سالم دارد یاد می کنند. 🔹 بین معقول و منقول و مشهود جمع سالم کرد، بین علم و عمل جمع سالم کرد، بین اندیشه و انگیزه جمع سالم کرد. آنچه را می فهمید درست می فهمید آنچه را عمل می کرد درست عمل می کرد؛ نه علمش از عمل معزول بود و نه عملش از علم. جامع بین علم و عمل بود به جمع سالم، جامع بین عقل و نقل و شهود بود به جمع سالم، جامع بین سیاست و درایت و مدیریت و فقاهت بود به جمع سالم، لذا _ به لطف الهی _ نقصی در برنامه های علمی و در برنامه های عملی این دیده نشد. رازش این است که او شاگرد ابراهیم خلیل بود. ابراهیم خلیل (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و علیه السلام) را قرآن کریم صاحب دل، صاحب دست و صاحب چشم معرفی کرد؛ فرمود این خلیل من، پدر شماست، شما فرزندان این خلیل هستید، می توانید دست داشته باشید می توانید چشم داشته باشید می توانید دل داشته باشید. آن دل را اگر کسی داشت می شود ، آن دست را اگر کسی داشت می شود صاحب دست، آن چشم را اگر کسی داشت می شود صاحب چشم. اگر خدا خلیل حق را پدر ما نامید، امام راحل فرزند راستین خلیل حق شد. 🔹 آن که نمی لرزد و در درایت، شبهه ای در او راه پیدا نمی کند مثل امام راحل، می شود لبیب، ، دل دارد و آن که قلم به دست می گیرد، بعد از حوادث تلخ، اعلامیه می دهد و فرمانی می دهد، او دست دارد و آن که این صحنه را نگاه می کند و دقیقاً بررسی می کند او چشم دارد. اینکه فرمود انبیای ابراهیمی دست دارند یعنی در مبارزه با بُت اهل تبر هستند در مبارزه با بُت اهل قلم اند؛ امام راحل(رضوان الله تعالی علیه) از نمونه های شاگردان و بود که فرمود: ﴿أُولِی الْأَیدی وَ الْأَبْصارِ﴾. آپارات: https://www.aparat.com/v/5Pgio 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید»، با پیام تصویری آیت الله العظمی جوادی آملی در سالن همایش های غدیر قم برگزار شد. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
✨﷽✨ براى حالِ خوبِ همدلى ✍به عادت‌‌هاى خوب، كمى بيشتر عادت كنيم. مثلا اينكه كمى بيشتر درک كنيم همديگر را. نه از روى دلسوزى، كه براى حالِ خوبِ همدلى. ❤️ همدلى كردن زيباترين حسى است كه مي‌توانيم به يکديگر هديه كنيم. اينكه اگر كسى ما را سنگ صبورى مي‌داند به جاى حرف‌هاى كليشه‌اى و تكرارى، دست‌هايش را بگيريم و بعد از شنيدن حرف‌هايش بگوييم مي‌دانم چه راه سختى را آمدى مي‌دانم چقدر درد كشيدى تا به اينجا رسيدى اما با زخم‌هايت مهربان باش. اينكه بدانيم ما و تمام آدم‌هاى اطرافمان پر از زخميم و حتى در اوج ناراحتى از ديگران هم بتوانيم روبه‌رويشان بنشينيم و زخم‌ها و حفره‌هاى خالى وجودشان را ببينيم و درک كنيم، يقينا دنيا جاى بهترى براى با هم بودن خواهد شد. ✍به قلم فاطمه رضایی 🆔https://eitaa.com/moflehoon
📷وصیت‌نامه استاد فاطمی‌نیا که امروز توسط پسرشون گفته شد ۲ خط بود: ✍ گله‌گذاری و بدرفتاری در خانه را کنار بگذارید. تا خشم در خانه هست منتظر برکات نباشید. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 آیات خداوند در وجود انسان؛ بدون شك انسان اعجوبه عالم هستى است و آنچه در عالم كبير است در اين عالم صغير نيز وجود دارد، بلكه عجائبى در آن است كه در هيچ جاى جهان نيست. عجب اينكه اين انسان با آن هوش و عقل و علم و اين همه خلاقيت و ابتكارات و صنايع شگرف ، روز نخست به صورت نطفه كوچك و بى ارزشى بوده ، اما همين كـه در عـالم رحـم قـرار مـى گـيـرد بـا سـرعـت عجیبی رو بـه تـكامل مى رود، روز به روز شكل عوض مى كند، و لحظه به لحظه دگرگون مى شود، و آن نـطـفـه نـاچـيـز در مـدت كـوتـاهـى بـه انـسـان كـامـلى تبديل مى گردد. يـك سـلول كـه كـوچكترين اجزاى بدن او است ساختمان تو در تو و شگفت - آورى دارد كه به گفته دانشمندان معادل يك شهر صنعتى تشكيلات در آن است !.تمامی اینها تابلوی تمام عیار صفات توحیدی خداوند است! 🔷 آیه روز: وَ فِي أَنْفُسِكُمْ أَفَلَا تُبْصِرُونََ (ذاریات / آیه 21) 🔶 ترجمه : و در وجود خود شما (نيز آياتي است) آيا نمي‏ بينيد؟! 📅 یکشنبه 8 خرداد 1401 ، ، 🌼هر روز یک آیه🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 ما از تو به غیر از تو نداریم تمنای دیگر 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 فیض حسنات 🔹 فرمود: ﴿یدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیئَةَ﴾؛ این ﴿یدْرَءُونَ﴾ یعنی دفع كردن، در قبال رفع نیست. انسان تا در درون خود مشكل خودش را حل نكند حل نمی ‌شود؛ در حلّ مشكل خود، سیئه را با حسنه دفع می ‌كند؛ چطور دفع می ‌كند؟ اگر قصد گناه كرد كه سیئه است، چون ﴿وَإِمَّا ینْزَغَنَّكَ مِنَ الشَّیطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللّهِ﴾، با با پناه بردن به ذات اقدس الهی با رفتن در پناهگاهِ «كَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْنی» یعنی با دفع, جلوی سیئه را می ‌گیرد خودش را حفظ می‌ كند و آلوده نمی‌ شود و اگر ـ خدای ناكرده ـ آلوده شد، با رفع یعنی با و انابه آن سیئه را برطرف می ‌كند كه این می ‌شود ﴿وَیدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیئَةَ﴾ دفعاً أو رفعاً. این مربوط به ؛ در محیط هم همین طور است، در محیط هم همین طور است؛ وقتی مشكل خودش را دفعاً یا رفعاً از راه حسنه حل كرد مشكل جامعه هم دفعاً یا رفعاً از راه حسنه حل می ‌شود: ﴿وَیدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیئَةَ﴾ اما وقتی به مقام قضا رسید یك قاضی باید حكم بكند، وقتی مسئله دشمن بیرونی مطرح است آنجا ﴿جَزاءُ سَیئَةٍ سَیئَةٌ مِثْلُهَا﴾. 🔹 فرمود: ﴿وَیدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیئَةَ﴾؛ این گروه تنها معتقدِ محض نیستند، گذشته از , صابرند و گذشته از , جلوی سیئه را می ‌گیرند دفعاً أو رفعاً و نه تنها كارِ بد نمی ‌كنند بلكه آنچه ما به آنها دادیم آن را هم در راه خدا می ‌كنند: ﴿وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ ینفِقُونَ﴾. 📚 سوره مبارکه قصص جلسه 21 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 334 # تفریحات_سالم_و_ورزش 🔸 برخی مصادیق تفریح ورزش‌های ناپسند(تفریحات ناپسند) از امیرمؤمنان (علیه السلام) نقل شده است: مهره‌ بازی‌، تیله ‌بازی‌، جویدن سقز، پوشیدن لباسی که آدمی را انگشت ‌نما می ‌کند و گشودن دکمه‌ های لباس خصلت ‌هایی از اخلاق قوم لوط است.[1] امام باقر (علیه السلام) می ‌فرماید: انواع بازی‌ های قمار جزو میسر شمرده می ‌شود [كه در قرآن، كاری شیطانی شمرده شده است[2]].[3] امام رضا (علیه السلام) می ‌فرماید: خدا بندگانش را از همه قمارها (: بازی‌ های دارای برد و باخت) نهی و به اجتناب از آن‌ها امر فرمود و آن‌ها را رجس و پلیدی نامید و فرمود: پلیدی ‌هایی هستند كه گرایش به آن‌ها برخاسته از وسوسه ‌های شیطان است، پس از آن‌ها بپرهیزید... .[4] [1] . (الخصال، ج1، ص331). [2] . ﴿اِنَّمَا الخَمرُ و المَیسِرُ و الاَنصابُ و الاَزلـٰمُ رِجسٌ مِن عَمَلِ الشَّیطـٰنِ﴾ (سورهٴ مائده، آیهٴ 90). [3] . (مجمع البیان، ج3، ص370). [4] . (فقه الرضا، ص284). 📚 مفاتیح الحیات ص 228 🆔https://eitaa.com/moflehoon
✨﷽✨ 🌼غفلت از نماز اول وقت ✍️لقمان حکیم نیمه شب برای نماز بیدار شد اربابش را صدا زد: برخیز که از قافله جا نمانی! ارباب خواب را ترجیح داد و گفت بخواب غلام خداوند کریم است! هنگام نماز صبح شد لقمان دوباره ارباب را بیدار کرد تا از قافله نمازگزاران باز نمانی. ولی ارباب باز هم همان پاسخ را به لقمان داد. خورشید داشت طلوع می کرد که لقمان دوباره به سراغ ارباب آمد که ای بی‌خبر از کاروان نمازگزاران جامانده‌ای برخیز که تمام هستی در حال سجود و تسبیح‌اند ولی تو را خواب غفلت ربوده است و ارباب پاسخ داد که دل باید صاف باشد به عمل نیست خدا کریم است و نیازی به عبادت ما ندارد. روز هنگام، ارباب کیسه‌ای گندم به لقمان داد تا بکارد و لقمان آن را بفروخت و مشتی تخم علف هرز بر زمین پاشید هنگام درو ارباب دید در باغ جز علف نیست! علت را از لقمان جویا شد لقمان گفت: ای ارباب از عمل شما چنان گمان کردم که اگر نیت صاف باشد عمل چندان مهم نیست لذا من گندم گرانبها را بر زمین نپاشیدم بلکه تخم علف هرز را به نیت گندم بذر کردم. چرا که خود گفتی: نیت و دل باید صاف باشد خداوند کریم است و به عمل ما نیاز ندارد. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
قرآن و سنت اهل بیت جامعه را زنده می کند/ علم شما را مغرور نکند 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی افزودند: در سوره مبارکه «غافر» فرمود اینها مشکل جدّیشان این است که ﴿فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْم‏﴾، درست است که شما چند تا مسئله زمینشناسی آسمانشناسی را کشف کردید یا فلان میکروب را، درمان فلان بیماری را کشف کردید؛ اما اینها شما را مغرور نکند در برابر ! 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه پنجم از مباحث که روزهای چهارشنبه برگزار می گردد، بیان داشتند: اگر قرآن دعوت کرد، جامعه را زنده می کند و اگر سنت اهل بیت(علیهم السلام) بود جامعه را زنده می کند ﴿اسْتَجِیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ﴾ رسول گاهی به زبان قرآن دعوت می کند گاهی هم به صورت سنت. پس در حقیقت ، هم جامعه را زنده می کند. 🔸 معظم له با اشاره مشکل زورمداران و زرمداران اظهار داشتند: قرآن کریم دو تا مشکل جدّی را بیان می کند: یکی مشکل زورمداران و زرمداران و اینهاست که یا قارون است یا هامان است یا فلان است؛ یکی هم دانشمندان بشری است که چیزهایی را کشف کردند یا اختراع کردند که دیروز کمتر بود امروز بیشتر است. این را در سوره مبارکه «غافر» فرمود ما وقتی معارف اسلامی را و احکام اسلامی را به اینها ارائه می دهیم، ﴿فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْم‏﴾ شما چهار تا مسئله بلد هستید، بله بلد هستید، این چهار تا مسئله را هم که خدا به شما یاد داد. حالا فحص کردید و نیروی اتم را کشف کردید حرکت زمین را کشف کردید حرکت آسمان ها را کشف کردید جاذبه را کشف کردید بسیار خوب؛ اما به این بسنده نکنید، این را هم که ما به شما یاد دادیم. این هم نسبت به آن چیزهایی که ما به شما گفتیم اصلاً قابل قیاس نیست، برای اینکه این یادگرفتنی است آن یادگرفتنی نیست. این ﴿فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْم‏﴾ برخی از همین دانشمندان و فلاسفه غرب هستند، اینها با دین جداً درگیر بودند و از ترکش آنها هم به شرق رسیده است. 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی افزودند: در سوره مبارکه «غافر» فرمود اینها مشکل جدّی شان این است که ﴿فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْم‏﴾، درست است که شما چند تا مسئله زمین شناسی آسمان شناسی را کشف کردید یا فلان میکروب را، درمان فلان بیماری را کشف کردید؛ اما اینها در برابر علوم الهی ﴿فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْمِ﴾ چه اینکه عده ای که وضع مالی شان خوب است مثل قارون و اینها آنها هم «فرحوا بما عندهم من المال»! با این چه خوشحالی ای دارید؟! ایشان خاطرنشان کردند: بنابراین این دو تا مشکل، یکی مشکل امور مادی و مالی که اینها را سرگرم می کند خوشحال می کند «فرحوا» خوشحال شدند، یکی هم چهار تا مسئله یاد گرفتند ﴿فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْم‏﴾ فرمود اینها را که هر کسی ممکن است برود یاد بگیرد اما ما چیزهایی به تو یاد می دهیم که هم به درد شما می خورد و هم در هیچ جای عالم نیست. این ﴿وَ یُعَلِّمُکُمْ مَا لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ﴾ اید مشخص شود. این یک بخش است. 🔸 استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به روایت های تاریخی قرآن تاکید کردند: فرمود اینها علم اساسی است و از طرفی هم یک سلسله انبیاء آمدند قبل تاریخ، تاریخی نبود ضبطی نبود شما وضع اینها را از کجا می دانید؟ جریان نوح را از کجا می دانید؟ بعد از اینکه جریان نوح را فرمود، فرمود اینها حرف هایی است که ما گفتیم شما که دسترسی ندارید به اینها. این قسم دیگر است. این می شود . اگر فرمود: ﴿وَ یُعَلِّمُکُمْ مَا لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ﴾ نمونه هایش را ذکر کرد چه درباره پرنده های عالم، چه درباره اعضا و جوارح خود آدم، چه درباره قصص انبیای قبل از تاریخ که تاریخ مدوّن آن وقت نبود، در همه این قسمت ها فرمود اگر ما اینها را نگوییم شما از کجا می فهمید، جریان نوح که چقدر بود و چند سال زندگی کرد با چه قومی روبه رو بود، سرانجام معجزه اش چه بود، سرانجام کیفر امتش چه بود را از کجا می دانید. لینک مطلب: https://b2n.ir/d52440 http://news.esra.ir/ 🆔https://eitaa.com/moflehoon