eitaa logo
مفلحون
747 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
13.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ مشاوره پیش از ازدواج 👤استاد 🆔https://eitaa.com/moflehoon
17.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ جنگ با امام حسین (علیه السلام) جنگ با پیامبر (صلی الله علیه و آله) 👤استاد 🆔https://eitaa.com/moflehoon
15.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ عدم جواز نماز پشت سر حنفی، شافعی و مالکی 👤استاد 🆔https://eitaa.com/moflehoon
35.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ خطبه امام سجاد (علیه السلام) در مجلس یزید 👤استاد 🆔https://eitaa.com/moflehoon
17.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ حدیث انی تارک فیکم خلیفتین کتاب الله و عترتی 👤استاد 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مصباح الشریعه کتابی اخلاقی از امام صادق (ع) 🔹 وی با معرفی یکی از کتب اخلاقی از امام صادق (ع) گفت: در زمینه اخلاق از امام صادق (ع) کتابی است که امام راحل نیز همیشه می فرمودند این کتاب از امام صادق (ع) واکنون در بازار نیز این کتاب با عنوان «مصباح الشریعه» در بازار موجود است. این کتاب صد باب در خصوص اخلاق، سیر و سلوک، مسائل اخلاقی و تهذیب نفس است که کتاب بسیار با ارزشی است. و علامه مجلسی این کتاب را به عنوان کتابی اخلاقی از امام صادق (ع) در بحار نقل کرده است. 🔹 در صفحات آخر همین کتاب آمده است که هیچ مقامی بالاتر از این نیست که انسان عبد خدا باشد. عبد یعنی بالاترین مقام و عبد از ۳ حرف است، حرف عین یعنی عزلت، حرف باء یعنی بیمونت و حرف دال یعنی دنو. کسی را می گویند عبد خدا که اینجور باشد. بنابراین این جور حرفها انحصارا مخصوص ائمه و امام صادق (ع) است. 💠 آیت الله عابدی تصریح کرد: تفاوت دیگر امام صادق (ع) با امامان اهل سنت تفاوت در مسئله عرفان و قرب به خدا است ، هیچ کدام از این چهار نفر کلمه عرفانی نگفته اند. 🔹 الان چیزی حدود ۱۰۰ فرقه در اسلام وجود دارد که همه ادعای عرفان می کنند و خود را منسوب به اهل بیت (ع) می دانند اما امکان ندارد یک فرقه درویش و صوفی در اهل سنت که ۷۲ فرقه هستند یک کلام از امامان اهل سنت در این خصوص نقل کرده باشند. 💠 دیگر تفاوت امام صادق (ع) با امامان اهل سنت این بود که آنها جایزه های خلیفه را دریافت می کردند اما امام صادق (ع) و دیگر ائمه (ع) هیچ کدام جوایز سلطان را نمی گرفتند. و امامان اهل سنت هر ۴ نفر با بنی امیه مخالف بودند اما با بنی عباس موافق بودند اما امامان ما همه با بنی امیه و بنی عباس مخالف بودند و هیچ گاه با ظلم موافقت نمی کردند. و نکته دیگر اینکه امامان اهل سنت هیچ کدام شهید نشدند در صورتی که امامان ما همه شهید شدند. استاد احمد عابدی زید عزّه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠💠 امام صادق (ع) و امامان اهل سنت💠💠 🔷 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله احمد عابدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در مراسم شب شهادت امام صادق (ع) که در مسجد النبی (ص) نارمک تهران برگزار شد ، به بررسی و تبیین نقش امام صادق (ع) در برابر امامان اهل سنت پرداخت و گفت: چهار امام اهل سنت یعنی شافعی، حنبل، مالک و ابوحنیفه تخصصشان در فقه است و فقیه هستند یعنی کسی که مسئله بلد است و مسئله می گوید و در بین این چهار نفر کسی که از همه فقیه تر است ابوحنیفه است. 🔹 وی ادامه داد: ابوحنیفه کتابی در باب مسائل هندی دارد که مردم هند از وی سوالاتی نمودند و وی جواب داده است و اکنون این کتاب هم موجود است. 💠 فتوای امام صادق (ع) در برابر فتوای ابوحنیفه 🔹 این استاد درس خارج فقه حوزه علیمه به نقش امام صادق (ع) در برابر ابوحنیفه اشاره و بیان کرد: یکی از مسائل این است که شخصی به نام خلاد می گوید من کوفه بودم و از کسی طلبی داشتم و بدهکار در شهری دیگر به نام نیل بود. یک روز اسبی را کرایه کردم و از شهر کوفه به آن شهر رفتم تا طلبم را بگیرم،اما وقتی رسیدم گفتند بدهکارت از این شهر رفته به شهری دیگر ، و من هم به آن اسب به شهری دیگر رفتم که باز گفتند از این شهر به شهر بغداد رفته است.من هم با آن اسب به بغداد رفتم و طلبم را گرفتم و برگشتم . اما صاحب اسب گفت که اسب را دیر آورده ای و باید کرایه بیشتری به من بدهی. من هم اسب را برای رفتن به شهر نیل کرایه کرده بودم اما به شهر های دیگری رفتم. برای رفع این اختلاف با هم نزد ابوحنیفه رفتیم تا او فتوا بدهد. ابوحنیفه هم فتوا داد و گفت چون اسب را سالم آورده ای دیگر صاحب اسب طلبی ندارد. اما صاحب اسب ناراحت شد و گفت این چه فتوایی است؟ باید برویم پیش امام صادق (ع). 🔹 وقتی که امام از این طرز فتوا دادن ابوحنیفه مطلع شد فرمودند این جور فتواها باعث می شود که دیگر باران نبارد و خشکسالی شود و برکت زمین از مردم گرفته شود. بعد امام فرمودند کرایه کننده اسب هم همان کرایه را ضامن است و هم این که به خاطر مقداری که تخلف کرده ضامن هست که باید هر دو را بدهد. 💠 آیت الله عابدی افزود: بنابراین فقه امام صادق (ع) می گوید کسی که مال مردم را غصب کرده هم ضامن عین مال است وهم ضامن منافع آن مال است. مثلا کسی که فرشی را غصب کرده وقتی که پلیس وی را گرفت هم باید فرش را پس بدهد و هم اینکه کرایه مدتی که فرش را غصب کرده را نیز باید بپردازد. 🔹 فرض کنید فردی منزلش را به کسی اجاره بدهد و مستاجر که در این خانه است اگر لامپی در آن منزل سوخت یا اینکه دیوار را کثیف کرد مستاجر ضامن نیست. اما اگر مالک پولی به عنوان خسارت از وی بگیرد حرام است، مستاجر فقط ضامن منافع آن خانه است نه عین خانه؛ این نظر امام صادق (ع) است{چون ید مستاجر، امانی است نه غصبی}. ولی ابوحنیفه بر عکس آن را می گوید امام میفرماید مستاجر فقط ضامن عین است نه منافع .از این جور مسائل هزاران مسائل دیگر است. 💠علم تفسیر قرآن امام صادق (ع) این استاد حوزه و دانشگاه علم به تفسیر قرآن را دیگر تفاوت امام صادق (ع) با امامان اهل سنت دانست و گفت: تفاوت دیگر امام صادق (ع) با این چهار امام اهل سنت در تفسیر قرآن گفتن است. این چهار امام اهل سنت فقیه بودند اما مفسر نبودند. این چهار امام اهل سنت فقط بلد بودند مسئله بگویند اما دیگر تفسیر قرآن بلد نبودند و هیچ کدام تفسیر قرآن نگفته و ننوشته اند و اصلا در این زمینه تخصصی نداشتند.در صورتی که امام صادق (ع) ۴ تفسیر گفته اند که ۳ تا تفسیر از امام اکنون در ایران موجود است و یک تفسیر دیگر هم در هندوستان چاپ شده است. و تفسیر امام صادق (ع) با گرایش عرفانی بوده است. 🔹همچنین همه امامان ما از امام علی (ع) تا امام یازدهم همه تفسیر داشته اند و اکنون تفسیر امام علی (ع) نزد امام زمان (عج) است. 💠 علم اخلاق و تزکیه امام صادق (ع) آیت الله عابدی تفاوت سوم امام صادق (ع) با امامان اهل سنت در عالم اخلاق بودن امام دانست و اظهار کرد: این چهار امام اهل سنت هیچ کدام عالم اخلاقی نبودند و اهل درس اخلاق ، تزکیه و نصیحت های اخلاقی نبودند، بلکه فقط مسئله می گفتند که پاکی و نجسی چیست؟ اما هیچ وقت نصیحت اخلاقی و سیر و سلوک و عرفان عملی نداشتند. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠 کانال رسمی استاد احمد عابدی زید عزّه ادامه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠شهادت امام جعفر صادق علیه السلام خدمت سروران گرامی عضو کانال استاد احمد عابدی تسلیت باد. خدایا بحق امام صادق علیه السلام ایمان عارفانه و عمل صادقانه به همه ما عنایت بفرما. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانلود 🎥 فیلم بیانات استاد احمد عابدی درباره امام صادق سلام الله علیه _3 پخش شده از شبکه 3 سیما 💠 نحوه برخورد امام صادق(ع) با صوفیان و تصوف FLV 📹 فرمت 🆔https://eitaa.com/moflehoon
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانلود 🎥 فیلم بیانات استاد احمد عابدی درباره امام صادق سلام الله علیه _1 پخش شده از شبکه 3 سیما 💠 نحوه ارتباطات و برخورد امام صادق(ع) با ائمه اهل سنت FLV 📹 فرمت 🆔https://eitaa.com/moflehoon
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانلود 🎥 فیلم بیانات استاد احمد عابدی درباره امام صادق سلام الله علیه _2 پخش شده از شبکه 3 سیما 💠 نحوه ارتباطات و برخورد امام صادق(ع) با حکومت جور زمان خود FLV 📹 فرمت 🆔https://eitaa.com/moflehoon
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانلود 🎥 فیلم بیانات استاد احمد عابدی درباره امام صادق سلام الله علیه _4 پخش شده از شبکه 3 سیما 💠امام صادق(ع) و تربیت 4000 شاگرد FLV 📹 فرمت 🆔https://eitaa.com/moflehoon
استقامت و پایداری امام صادق(ع)، اصل اسلام را حفظ کرد/ توصیه های امام صادق(ع) در اداره امور اخلاقی و اجتماعی مسلمین پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی به تشریح پاره ای از ویژگی های علمی و عملی امام صادق(ع) پرداختند و بیان داشتند: وجود مبارک که رئیس مذهب ماست، مشابه همان کار و برنامه ای را که رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة والثناء) در زمان خود انجام داد، بر عهده داشته است. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
استقامت و پایداری امام صادق(ع)، اصل اسلام را حفظ کرد/ توصیه های امام صادق(ع) در اداره امور اخلاقی و اجتماعی مسلمین ◽️ به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: قوام مکتب تشیع با پایه ‌ریزی بنیادین و مستحکم صادق آل محمد (علیه السلام) و پدر بزرگوارشان شکل گرفت و شیعیان و پیروان ایشان مفتخر به شاگردی این مکتب و آن هم در محضر مفسران وحی الهی ‌اند. تنها بر تشکیل حوزه علمیه و بیان حکم فقهی بسنده نکردند بلکه ایشان با ملحدان از یک سو و با مشرکان و با امویان و عباسیان از سوی دیگر به مبارزه برخواستند و ضمن معرفی نظام اسلامی با این نظام را حفظ کردند. ▫️ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در سخنانی با اشاره به این مطلب به تشریح پاره ای از ویژگی های علمی و عملی آن امام همام پرداختند و بیان داشتند: وجود مبارک امام صادق (سلام الله علیه) که ماست، مشابه همان کار و برنامه ای را که رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة والثناء) در زمان خود انجام داد، بر عهده داشته است. وجود مبارک رسول گرامی (صل الله علیه وآله و سلّم) کرد، هم مشکلات محلّی و ملّی را و هم مشکلات منطقه ‌ای را و هم مشکلات جهانی را حل کرد. همان مشکلی که وجود مبارک پیامبر داشت و مشکل‌گشایی که به دست رسالت رسول اکرم انجام شد، همان مشکل در زمان امام صادق (سلام الله علیه) بود و همان مشکل ‌گشایی به دست امام صادق (سلام الله علیه) صورت گرفت. معظم له با اشاره گستردگی مردم در زمان امام ششم علیه السلام اظهار داشتند: مشکلات اعتقادی مردم حجاز، مجاوران حجاز و جهان معاصر در ابتدای بعثت پیامبر اسلام، الحاد ، شرک و مشوبیت اعتقادی و مانند آن بود؛ در عصر امام صادق(سلام الله علیه) هم همین مشکلات محلّی و ملّی از یک سو، منطقه‌ ای از سوی دیگر و بین‌المللی از سوی سوم وجود داشت. ▫️ معظم له در ادامه با اشاره به برخی از توصیه های امام صادق(ع) در اداره امور اخلاقی و اجتماعی مسلمین خاطرنشان کردند: از وجود مبارک امام صادق (سلام الله علیه) سؤال کردند که اینکه شما فرمودید خدای سبحان همه کارها را در اختیار بشر قرار داد «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَوَّضَ‏ إِلَی‏ الْمُؤْمِنِ‏ أُمُورَهُ‏ کُلَّهَا وَ لَمْ یفَوِّضْ إِلَیهِ أَنْ یذِلَّ نَفْسَهُ» یعنی چه؟ ایشان فرمودند: خدا به افراد اجازه نداد که خودشان را ذلیل و فرومایه کنند. اگر چیزی را امضا کنند که ذلّت ملت در اوست، در حالی که دولت و ملّت و رهبری امت با این کار مخالف‌ هستند، بر اساس همین منش است؛ این مکتب امام صادق است که دارد کشور را اداره می‌کند. فرمود آن تعهّد، آن کنوانسیون، آن میثاق، آن پیمان و آن کاری که باعث ذلّت یک مملکت است را انجام ندهید، خدا چنین کاری را اجازه نداده است. ▫️ ایشان با اشاره به پاسخ امام ششم به سوالی در خصوص معنای «ذلت» تصریح داشتند: از حضرت سؤال کردند انسان خودش را ذلیل کند یعنی چه؟ فرمود آبروی انسان برای انسان نیست. انسان کاری بکند که «مسلوب ‌الحیثیه» شود این شخص معصیت کرده است! به ما گفتند آبرو، است؛ مثل جان، بعد فرمود راه آبروریزی و یکی از مصادیق آبروریزی و یکی از مصادیق ذلّت نفس که حرام است این است که انسان سِمتی را قبول کند که نتواند آن را اداره کند. اگر شما می ‌بینید در کشوری کسی سِمتی دارد و نمی ‌تواند آن را اداره کند این کار می‌ شود . لینک مطلب: http://news.esra.ir/ https://b2n.ir/y56691 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/05/30 🆔https://eitaa.com/moflehoon
قال الصادق عشاق حسین خون گریه کنید بر داغ حسین... - حاج‌محمود کریمی.mp3
11.44M
🔊 | 📝 قال الصادق عشاق حسین خون گریه کنید بر داغ حسین... 👤 حاج‌محمود ▪️ویژه شهادت 🆔https://eitaa.com/moflehoon
امام آسمونا روي زمينه... - حاج‌محمود کریمی.mp3
15.86M
🔊 | 📝 امام آسمونا روي زمينه... 👤 حاج‌محمود ▪️ویژه شهادت 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 331 # تفریحات_سالم_و_ورزش 🔸 برخی مصادیق تفریح اسب‌ دوانی و تیراندازی: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌ فرماید: محبوب ‌ترین سرگرمی نزد خدا اسب ‌دوانی [سواركاری] و تیراندازی است[1]؛ نیز می ‌فرماید: تیراندازی و سواركاری كنید که تیراندازی نزد من محبوب‌ تر است.[2] همچنین می ‌فرماید: سواركاری مایه سرور و شادابی است.[3] باز می ‌فرماید: سرگرمی موٴمن در تأدیب اسب و تیراندازی و ... است.[4] از انس ابن مالك پرسیدند: آیا شما در زمان رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) مسابقه اسب ‌سواری می ‌دادید؟ گفت: آری، رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) با اسبش مسابقه داد و سبقت گرفت و از این كار مسرور شد و خوشش آمد.[5]. [1] . (الجامع الصغیر، ج1، ص38). [2] . (الجامع الصغیر، ج1، ص146). [3] . (عیون اخبار الرضاع، ج2، ص40). [4] . (الكافى، ج5، ص50). [5] . (عوالی اللئالی، ج3، ص265). 📚 مفاتیح الحیات ص 226 🆔https://eitaa.com/moflehoon
مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) برگزار می گردد ▪️ به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)، در دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در قم برگزار می گردد. این مراسم روز جمعه، ششم خرداد مصادف با 25 شوال، ساعت 10:30 صبح در دفتر معظم له واقع در خیابان صفائیه، کوچه شماره 19، پلاک 7 برگزار خواهد شد. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
✨﷽✨ چند دقیقه با امام علی علیه السلام 🔺اطاعت خـداغنیمت است 🔻حرص،قاتل حــریص است 🔺جـمال انسان به حـلم است 🔻همنشین نیـک غنیمـت است 🔺عیب علـم، خـودپسندی است 🔻برکت عمـــر در کار نیـک است 🔺رخنۀ دیــن به مـرگ علماء است 🔻فروتنــی انسان به کــــرم اوست 🔺بــرکت مـــال به زکات دادن است 🔻شفای قلب به قرآئت قـــــرآن است 🔺روشنی دل از خوردن حــــــلال است 🔻ورود دستهای زیاد در سفره برکت است 🔺زیبایی سخن به کوتاهی و اختصار است 🔻صلاح دین به تقواست، و فسادش به طمع 🔺افتخــار به فضیلت به از فخر به نژاد است 🔻طراوت و خرمی چهــره در راستگویی است 🔺هوشیاری و زیرکی خود را در ترک گناه قرار ده 🔻نقل حدیث موجب نسبت پیدا کردن با پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم)است 📚 کتاب نصایح، مؤلف: آیت الله مشکینی 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🥀پنجـشنبه است به رسم کهن،یاد میکنیم از آنها که وقتـشان و مکانشان از ما جـداست یاد میکنیـم از آنها که دلتـنگشان میـشویم یاد میکنیـم از آنها که هنـوز دوستـشان داریم یاد میکنیم از همه شهـدا،علمـا و درگذشتـگانمان 🌼با فاتحه و صلواتی بر محمد و آل محمد🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🖼 ؛ ؛ 📝 سلام من به بقیع و به تربت صادق ▪️ ویژهٔ شهادت 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🖼 ؛ ؛ 📝 سلام من به بقیع و به تربت صادق ▪️ ویژهٔ شهادت 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ناطق حقایق ▫️ این نحوه برداشت را غیر از کسی نقل نکرده است؛ حضرت فرمود شما به این فکر هستید که خدا را با چیز دیگر بشناسید؟ خدا که شاهد است چیز دیگر غایب است، مگر غایب را وسیله برای شناخت حاضر قرار می دهند؟!... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 ناطق حقایق ▫️ این نحوه برداشت را غیر از کسی نقل نکرده است؛ حضرت فرمود شما به این فکر هستید که خدا را با چیز دیگر بشناسید؟ خدا که شاهد است چیز دیگر غایب است، مگر غایب را وسیله برای شناخت حاضر قرار می دهند؟! فرمودند اگر کسی نزد شما حاضر باشد، اوّل او را می بینید، بعد به اوصاف او پی می برید؛ اوّل خود شخص را می بینید، بعد به اندام او، به چهره او، به رنگ او پی می برید، بعد وقتی حرف می زند به علم او و وقتی که عمل می کند به وصف او پی می برید؛ وصف او، علم او، اندام او بعد از شهود خود اوست. وصف مشهود یعنی کسی که حاضر است، بعد از شهود اوست؛ ولی اگر کسی غایب بود، اوّل اسم و وصف هست، اسم او را آدم می بیند وصف او را می بیند، بعدها بر او تطبیق می کند و خود شخص را می شناسد. پس اگر معروف ما غایب باشد، اوّل اسم است و وصف، بعد خود شخص؛ اگر حاضر باشد، اوّل خود شخص است، بعد اسم و وصف. ▫️ وجود مبارک در ذیل همان آیه سوره مبارکه «یوسف» استدلال می کند، می گوید برادران یوسف، او را دیدند، این آقا را دیدند اما نمی دانستند که یوسف است، این شخص را دیدند، «أنت» را دیدند و از «أنت» پی به یوسف بردند: ﴿أَ ءِنَّكَ لَأَنتَ یوسُفُ﴾؛ یعنی اوّل شخص را دیدند، بعد به اسم پی بردند؛ نگفتند یوسف تو هستی، بلکه گفتند تو یوسف هستی؟! فرمود بله من یوسف هستم. این تعبیری است که ما مرتّب می خوانیم و می گوییم؛ ولی هرگز در ذهن ما این‌طور نمی آید. وجود مبارک امام صادق از همین تعبیر آیه شریفه که «أنت» را بر یوسف مقدم داشت که اوّل انسان «أنت» را می شناسد، بعد اسم و وصف را می شناسد، گفت چون یوسف حاضر بود و برادران او را دیدند، اوّل او را دیدند و بعد به اسم و وصف او پی بردند، بعد او گفت بله من یوسف هستم. ▫️ فرمود در هم همین طور است؛ خدا چون شاهد است، اوّل خدا را می بینید، بعد «الله» را، بعد «رحمان» را، بعد «حکیم» را، بعد «علیم» را بعد «قدیر» را می شناسید؛ اوّل او را می بینید، بعد به اسمای حسنای او پی می برید! «إِنَّ مَعْرِفَةَ عَینِ الشَّاهِد» قبل از معرفت اسم و وصف اوست «كَمَا قَالُوا لِیوسُفَ‏ ﴿إِنَّكَ لَأَنْتَ یوسُف﴾‏». این همان است که احکام فقهی را برای ما بیان می کند! این جزء است؛ حتماً به این آیه، به ذیل این آیه و به روایتی که در ذیل این آیه است مراجعه کنید، ببینید که طرز استدلال را اینها چطور بیان می کنند! این یک امام صادق (سلام الله علیه) می خواهد که بگوید چون «أنت» قبل از یوسف ذکر شد؛ یعنی کسی که حاضر هست، اوّل خود او را باید شناخت، ما نمی دانیم که اسم و وصف او چیست، بعد به اسم و وصف او پی می بریم، چه اینکه برادران یوسف اوّل یوسف را شناختند، بعد به اسم او پی بردند. فرمود ما خدا را اوّل باید بشناسیم و ببینیم، بعد «الله» را، بعد «رحمان» را و بعد «رحیم» را! «إِنَّ مَعْرِفَةَ عَینِ الشَّاهِد» قبل از معرفت اسم و وصف اوست؛ اما معرفت غایب بعد از معرفت اسم و وصف اوست.! آپارات: https://aparat.com/v/HKaej 📚 سوره مبارکه جاثیه جلسه 6 🆔https://eitaa.com/moflehoon