eitaa logo
مفلحون
754 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
ابتکار صاحب کفایه همایش بزرگداشت مرحوم آخوند خراسانی تاریخ:… - آیت الله العظمی جوادی آملی.mp3
1.72M
💠 ابتکار صاحب کفایه 🔹 به جای اینكه عقل وارد صحنه «اصول» بشود، متأسفانه علم به جای عقل نشسته، قطع به جای عقل نشسته است. مرحوم شیخ، قطع را مطرح كرد، همان كار را هم مرحوم آخوند كرده كه قطع حجت است؛ منتها یكی از بركات این قطع این است كه آمده بین قطع منطقی و فرق گذاشته است. این قطع همان قطع قَطّاع است، قطع قطاع همین قطع روانشناختی است؛ منتها شك شَكّاك را به فقه دادند، قطع قطاع را به اصول دادند! 🔹 شما ببینید آن مقطوع و مشكوك شما چیست؛ شك را به فقه ندهید و قطع را به اصول، در فقه از شكّاک و در اصول از قطاع بحث نكنید، بلکه ببینید مقطوع و مشكوك شما چیست. این ‌‌چنین نیست كه شكاك برای فقه باشد و قطاع برای اصول! در اصول همان‌ طور كه بین قطع منطقی و قطع روانی فرق است، بین شك منطقی و شك روانی هم فرق است؛ این از بركات دقیق اصول ما است منتها درباره آن خیلی بحث نشد. 🔹 الآن شما می ‌بینید این معرفت شناسان آمدند بین یقین و علم منطقی و معرفت منطقی با معرفت روانی خیلی فرق گذاشتند، این همان كار است كه در اصول شده؛ منتها باید تكمیل بشود. ما به جای اینكه قطع را مطرح كنیم، باید عقل را مطرح كنیم؛ این است كه اصول را كاملاً تغذیه می ‌كند. 📚 همایش بزرگداشت مرحوم آخوند خراسانی تاریخ: 1390/09/24 🆔https://eitaa.com/moflehoon
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در عرفان ▫️ اساس عرفان كه و است هم از سیر و سلوك در درجات هستی نشأت می ‏گیرد و هم راهیان كوی وصال را می ‏نگرد و هم مسیر سفرهای گوناگون را مشاهده می‏ نماید. بسیاری از ره‏ آوردهای عرفان را برهان تأیید می‏ كند، چنانكه عصاره هر دو را قرآن كه هماهنگ با برهان متین و عرفان راستین است روا و سزا می ‏داند... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در عرفان ▫️ اساس عرفان كه و است هم از سیر و سلوك در درجات هستی نشأت می ‏گیرد و هم راهیان كوی وصال را می ‏نگرد و هم مسیر سفرهای گوناگون را مشاهده می‏ نماید. بسیاری از ره‏ آوردهای عرفان را برهان تأیید می‏ كند، چنانكه عصاره هر دو را قرآن كه هماهنگ با برهان متین و عرفان راستین است روا و سزا می ‏داند. آنچه عارف می ‏نگرد این است كه تمام اشیاء هر لحظه تازه می ‏شوند و در این تجدّد امتیازی بین ثابت و سیال، مجرد و مادی نیست، و هدف همه سالكان دیدار خداست، چنانكه سیر همه كاروانیان نیز تجلی ‏های گوناگون حق است. تفاوت راهیان در انتخاب تجلی خاص و نیل به اسم مخصوصی است كه هر كدام مظهر ویژه آن شدند. گروهی با اسماء جمال و لطف و مهر اُنس دارند و برخی با اسماء جلال و قهر خو گرفته‏ اند؛ لذا حشر جمالیان با بهشت و حشر جلالیان با دوزخ، و سرانجام، هر كدام نام خاصی از را دیدار نموده و در تحت ولایت آن نام به سر می‏ برند، «تا یار كه را خواهد و میلش به كه باشد». ▫️ كریمه: ﴿یا أَیهَا الْإِنْسانُ إِنَّكَ كادِحٌ إِلى‌ رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاقِیهِ﴾ ای انسان، حقاً كه تو به سوی پروردگار خویش به سختی در تلاشی، و او را ملاقات خواهی كرد. به منزله سرفصل بحث كوی حق است كه در ذیل آن گزارش كار سعیدان به صورت دریافتِ نامه اعمال به دست راست، و پیوستن مسرورانه به جمع همراهان و اهل خودشان بازگو شده و گزارش كار تبهكاران به صورت دریافت نامه اعمال از پشت سر، و فریاد مرگ ‏طلبانه در بند زنجیرهای آتشین می ‏باشد. هیچ امتیازی در اصل كدح و سیر و تولد بین موحّد و ملحد نیست، لیكن ملحد همواره در كثرت سیر كرده، و از خلق به خلق و با خلق و در خلق و برای خلق ـ یعنی ماده ـ می‏ كوشد، و در هیچ مرحله‏ ای از مراحل سفر خویش هدف اصیل و همراه راستین خود را كه حق است نمی ‏نگرد، و هرگز از وحدت آگاه نمی ‏گردد، و سر از كثرت بیرون نمی ‏آورد، بلكه چون كرم ابریشم به دور خود كه فقر و تاریكی است می ‏تند و خالق خویش را اصلاً نمی ‏بیند و سرانجام مظهر اضلال شده و چون شیطانِ مُضل سر از دوزخ در می ‏آورد، كه باطن هر كثرت پلید و درون هر ماده بی ‏روح است. و در این سیرِ سقوطی فرقی بین زن و مرد نیست چون توحید و الحاد از آنِ روح است و روح همان طوری كه مكرّراً گذشت نه از صنف ذكور است و نه از صنف اناث. ▫️ موحّد راستین نیز هماره سیر خود را با حق ادامه می‏ دهد و تمام مراحل سلوك خویش را در صحابت حق می ‏گذراند و هرگز كثرت را بدون شهود وحدت نمی ‏نگرد، و هیچ گاه رؤیت خلق حجاب شهود خالق نمی‏ شود، بلكه دائماً خلق را آیت حق دانسته، و از این مرآت بهره صحیح برده و جمال دل ‏آرای خالق را در سراسر آئینه‏ های مینو و گیتی می ‏نگرد و سرانجام مظهر هدایت شده و چون فرشته هادی در بهشت می ‏آرمد كه باطن هر وحدت منزّه و درون هر صورت با روح و زنده می ‏باشد. و در این حركت نیز هیچ امتیازی بین زن و مرد نیست، زیرا سفر حقیقی در مراحل توحید به عهده انسانیت است كه مبرّای از ذكورت و انوثت است. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص185 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچه‌هات کنار سفره‌ی اشکن مادرجان... 💔🥀 👤 زیبای «کجایی مادر» با نوای کربلایی‌محمدحسین تقدیم نگاهتان ◽ ؛ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 523 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ب. حمایت معنوی پرهیز از اتهام به مؤمن: امام صادق (علیه السلام) فرمود: هرگاه مؤمنی برادرش را متّهم كند و گمان بد به وی برد، ایمان از دلش زدوده شود، چنان ‌كه نمك در آب حل می‌ شود.[1] [1] . إِذَا اتَّهَمَ الْمُؤْمِنُ أَخَاهُ انْمَاثَ الإِیمَانُ مِنْ قَلْبِهِ كَمَا ینْمَاثُ الْمِلْحُ فِى الْمَاء (الكافى، ج2، ص361). 📚 مفاتیح الحیات ص 317 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
آخر یک روز حاجتمو ازت می‌گیرم - حاج مهدی رسولی.mp3
3.25M
🔊 | تنظیم 📝 آخر یه روز حاجتمو ازت می‌گیرم 👤 حاج‌مهدی 📌 ؛ ۱۴۰۱ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادری که مزارش تو قلبمه ولی بی‌حرمه...🥀 👤 زیبای «دلتنگیام غم مادرمه» با نوای حاج‌سیدمجید تقدیم نگاهتان ◽ ؛ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
تو حقیقت لولاکی، من ولی کمتر از خاکم - حاج‌مهدی رسولی.mp3
13.93M
🔊 | 📝 تو حقیقتی لولاکی، من ولی کمتر از خاکم 👤 حاج‌مهدی 📌 ؛ ۱۴۰۱ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🖼 ؛ 📝 مولا کجا روضه گرفته‌ای؟ ◾ ؛ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
📱 سایز (کیفیت بالا) 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 راه معرفت فاطمی ▫️ بهترین روش شناخت حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، تحلیل ثقلین یعنی و (علیهم‌ السلام) می ‌باشد كه هیچ عاملی بهتر از این دو وزنه وزین، ترجمان هستی آن ذات مقدّسه نمی ‌باشند. 📚 سرچشمه اندیشه، ج2، ص71. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در کنار بسترت می‌نالم ای یار...🥀 👤 زیبای «در کنار بسترت» با نوای حاج‌‌محمود تقدیم نگاهتان ◽ ؛ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
در خاطرم زنده شد یاد فاطمیون - حاج‌مهدی رسولی.mp3
4.42M
🔊 | 📝 در خاطرم شد زنده یاد فاطمیون 👤 حاج‌مهدی 📌 ۱۴۰۱ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سیدحجت بحرالعلومی.mp3
8.5M
📝 بهای وصل تو گر جان بُوَد خریدارم...💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 آموختن 🔸 عدل در قوا غیر از عدل در اوصاف است غیر از عدل در افعال است؛ این است كه این نیروهای علمی و عملی كه افراد دارند، برخی ها افراطی ‌اند بعضی تفریطی ‌اند بعضی در هسته مركزی عدل قرار دارند. در مسئله استعداد و فهمیدن مطلب بعضی ها افراطی ‌اند بعضی تفریطی ‌اند بعضی در هسته مركزی عدل ‌اند. 🔸 می ‌بینید بعضی ها دارای جُربزه ‌اند؛ جُربزه از بدترین چیزهای درس خواندن است! جربزه این است كه مثل یك گنجشك نوظهور از شاخ به شاخ از شاخه به شاخه از مطلب به مطلب برود، قبل از اینكه حقّ این شاخه را عملی بكند از این مطلب به مطلب دیگر می ‌پردازد، ذهن آرام نیست، هنوز استاد مطلبی را طرح نكرده اشكال می ‌كند هنوز جواب را نشنیده وارد یك شعبه دیگر می ‌شود. این‌ چنین طلبه یا دانشجویی به زحمت دانشمند بشود، برای اینكه ذهن آرامی ندارد، این او را به زحمت می ‌اندازد. افراد كودن‌ که ذهنشان دیرپرواز است هم بعید است به جایی برسند؛ این افراد كُندپرواز نظیر آن پرنده‌ های بال و پر شكسته‌اند كه به زحمت كسی باید اینها را از شاخه‌ای به شاخه دیگر ببرد. این كودنی مانع رشد است آن جربزه مانع رشد است. 🔸 آن استعدادی كه در باشد به آن می ‌گویند . این حكمت نه حكمت نظری است نه حكمت عملی است، از سنخ معرفت و دانش نیست، از سنخ قوّه است؛ این نیرو اگر نیروی عادلی باشد، تا حرف را خوب بررسی نكرده نه تصدیق می ‌كند نه تكذیب و تا حرف استاد یا آن طرف مقابل تمام نشده شروع نمی ‌كند به اعتراض یا قبول یا نكول. چنین كسی چه در حوزه چه در دانشگاه بالأخره موفق می ‌شود و دانشمند آینده خواهد بود. این از است كه انسان دارای استعدادی باشد ؛ نه اینکه خودش صابر باشد، استعدادش صابر باشد؛ زود تصدیق نكند زود تكذیب نكند زودپرواز نباشد دیرپرواز نباشد نه كودن باشد نه جربزه ‌ای. 📚 سوره مبارکه فرقان جلسه 27 تاریخ: 1390/12/13 🆔https://eitaa.com/moflehoon