eitaa logo
مفلحون
751 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 توحید محض 🔸 این روایت را مرحوم امین الاسلام در مجمع البیان نقل می‎ کند که روایتی به این عظمت و پاکی و طهارت و قداست بسیار کم است! مرحوم امین الاسلام طبرسی (رضوان الله تعالی علیه) در جلد دَه مجمع البیان در ذیل همین آیه ﴿وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً﴾ نقل می ‎کند که ﴿وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً﴾؛ یعنی شرابی که «یطهرهم عن كل شی‏ء سوی الله»؛ از اینها را تطهیر می‎ کند، فقط به یاد خدا هستند «إذ لا طاهر مَن تدنّس بشی‏ء من الأكوان»؛ می فرماید اگر کسی به خانواده، به فرزند، به خانه، به درس و بحث، گوشه ‎ای علاقه داشته باشد طاهر نیست؛ خیلی این حرف بلند است! بگوید من هم خدا را می‎ خواهم هم درس و بحث را؛ هم خدا را می ‎خواهم هم خدمت به مردم را! 🔸 خدمت به مردم، در برابر خدا نیست، برای خداست. فرمود: «یطهرهم عن کل شیء سوی الله إذ لا طاهر مَن تدنس بشیء من الأکوان إلا الله»؛ این یک دنس و شرک و چرک است. بعد فرمود: «رووه عن جعفر بن محمد (علیهما السلام)»؛ سخن از اینکه یک شخص روایت کرده نیست، همه این کسانی که این طرز فکر می ‎کنند، این را فقط از خاندان وحی دارند، این را از حضرت امام صادق گرفتند. اگر خدا شد، ﴿سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً﴾ که «یطهرهم عن» ماسوای توحید، آنگاه این فرد می‎ شود . این موحد محض چیزی را با خدا نمی‎ خواهد، هر چه را اگر بخواهد در راه خدا می‎ خواهد. 📚 سوره مبارکه انسان جلسه 7 تاریخ: 1398/07/10 🆔https://eitaa.com/moflehoon
۸ دی ۱۴۰۱
زن در آینه جلال و جمال 💠 حل شبهات و روایات ▫️ شبهه ای که در ذهنیت بعضی افراد هست، این است که خیال می کنند حجاب برای زن محدودیت و حصاری است که خانواده و وابستگی به شوهر برای او ایجاد نموده است، و بنابراین، حجاب نشانه ضعف و محدودیت زن است. راه حلّ این شبهه و تبیین حجاب در بینش قرآن کریم این است که زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
۸ دی ۱۴۰۱
زن در آینه جلال و جمال 💠 حل شبهات و روایات ▫️ شبهه ای که در ذهنیت بعضی افراد هست، این است که خیال می کنند حجاب برای زن محدودیت و حصاری است که خانواده و وابستگی به شوهر برای او ایجاد نموده است، و بنابراین، حجاب نشانه ضعف و محدودیت زن است. راه حلّ این شبهه و تبیین حجاب در بینش قرآن کریم این است که زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف نظر کردم، حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم، حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند، حجاب زن، حقی الهی است، لذا می بینید در جهان غرب و کشورهایی که به قانون غربی مبتلا هستند اگر زن همسرداری آلوده شد و همسرش رضایت داد، قوانین آنها پرونده را مختومه اعلام می کنند، اما در اسلام این چنین نیست، حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد نه شوهر و نه ویژه برادر و فرزندانش می باشد، همه اینها اگر رضایت بدهند قرآن راضی نخواهد بود، چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق اللَّه مطرح است و خدای سبحان زن را با سرمایه عاطفه آفرید که معلّم رقّت باشد و پیام عاطفه بیاورد، اگر جامعه ای این درس رقّت و عاطفه را ترک نمودند و به دنبال غریزه و شهوت رفتند به همان فسادی مبتلا می شوند که در غرب ظهور کرده است. لذا کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دادم، از این که قرآن کریم می گوید هر گروهی، اگر راضی هم باشند، شما حد الهی را در برابر آلودگی اجرا کنید، معلوم می شود عصمت زن، حق اللَّه است و به هیچ کسی ارتباط ندارد. قهراً همه اعضای خانواده و اعضای جامعه و خصوصاً خود زن امین امانت الهی هستند. زن به عنوان امین حق اللَّه از نظر قرآن مطرح است یعنی این مقام را و این حرمت و حیثیت را خدای سبحان که حق خود اوست، به زن داده و فرموده: این حق مرا تو به عنوان امانت حفظ کن، آنگاه جامعه به صورتی درمی آید که شما در ایران می بینید، جهان در برابر ایران خضوع نموده است، زیرا که در مسأله جنگ تا آخرین لحظه، صبر نمود و کاری که برخلاف عاطفه و رقت و رأفت و رحمت باشد انجام نداد. با این که دشمنان او از آغاز، حمله به مناطق مسکونی، کشتار بی رحمانه بی گناهان و غیر نظامی ها را مشروع نمودند. ▫️ جامعه ای که قرآن در او حاکم است، جامعه عاطفه است و سرّش این است که نیمی از جامعه را معلمان عاطفه به عهده دارند و آن مادرها هستند، چه بخواهیم، چه نخواهیم، چه بدانیم و چه ندانیم اصول خانواده درس رأفت و رقّت می دهد، و رأفت و رقّت در همه مسائل کارساز است. ▫️ بنابراین در هر بخشی و هر بعدی از ابعاد برای سیر به مدارج کمال بین زن و مرد تفاوتی نیست منتها باید اندیشه ها قرآن گونه باشد، یعنی همان گونه که قرآن بین کمال و حجاب و اندیشه و عفاف جمع نمود، ما نیز در نظام اسلامی بین کتاب و حجاب جمع کنیم. یعنی عظمت زن در این است که: «أن لا یرین الرّجال ولا یراهنَّ الرّجال» نبینند مردان نامحرم را و مردان نیز آنان را نبینند. قرآن کریم وقتی درباره حجاب سخن می گوید می فرماید: حجاب عبارت است از احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند لذا، نظر کردن به زنان غیر مسلمان را، بدون قصد تباهی جایز می داند و علت آن این است که زنان غیر مسلمان از این حرمت بی بهره اند. حال اگر کسی از تشخیص اصول ارزشی عاجز باشد، ممکن است ـ معاذاللَّه ـ حجاب را یک بند بنداند، و حال این که قرآن کریم وقتی مسأله لزوم حجاب را بازگو می کند، علت و فلسفه ضرورت حجاب را چنین بیان می فرماید: « ذلک أدنی أن یعرفن فلا یؤذین » یعنی برای این که شناخته نشوند و مورد اذیت واقع نگردند. چراکه آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند... . 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص437 🆔https://eitaa.com/moflehoon
۸ دی ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🌸 پنج شنبه است و یادی کنیم از اموات(فاتحه) 🌸 🆔https://eitaa.com/moflehoon
۸ دی ۱۴۰۱
کاش می‌شد ببینم باز گل یاست رو آب میدی - کربلایی‌سیدرضا نریمانی.mp3
15.87M
🔊 📝 کاش می‌شد ببینم باز گُل یاست رو آب میدی 👤 کربلایی‌سیدرضا 📌 ؛ ۱۴۰۱ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
۸ دی ۱۴۰۱
💠 مفاتیح الحیات 539 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ج. حمایت عاطفی شاد كردن مؤمن: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: هركس مؤمنی را شاد كند مرا شاد كرده و هر كس مرا شاد كند خدا را شاد كرده است.[1] نكته: شاد كردن مؤمن مصادیق فراوانی دارد و حمایت‌ های یاد شده می ‌توانند از مصادیق آن به شمار آیند. [1]. مَنْ سَرَّ مُؤْمِناً فَقَدْ سَرَّنِى وَ مَنْ سَرَّنِى فَقَدْ سَرَّ اللَّهَ (الكافى، ج2، ص188). 📚 مفاتیح الحیات ص 298 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
۸ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لافتی الا علی؛ لا سیف الا فاطمه...🥀 👤 زیبای «ای دختر باران» با نوای حاج‌سیدمجید تقدیم نگاهتان ◾ ؛ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
۸ دی ۱۴۰۱
ای نور بی‌کرانه، ای مهر جاودانه - کربلایی‌سیدرضا نریمانی.mp3
16.96M
🔊 📝 ای نوکر بی‌کرانه، ای مهر جاودانه 👤 کربلایی‌سیدرضا 📌 ؛ ۱۴۰۱ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
۸ دی ۱۴۰۱
۸ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای آهِ قلب شعله‌وَرم... 🥀💔 👤 زیبای «دعام کن» با صدای کربلایی‌محمدحسین تقدیم نگاهتان [ دانلود صوت کامل ]()◾ ؛ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
۸ دی ۱۴۰۱
رحم الله من یقرء الفاتحة مع الصلوات ... در شب جمعه که شب رحمت، مغفرت الهی و شب زیارتی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است، یاد می‌کنیم از همه درگذشتگان و کوچ‌کردگان به عالم ابد؛ پدران، مادران، آباء و اجداد، علما و صلحا و اولیا، شهدا و امام شهدا، همه مرحومان بی‌وارث یا بدوارث و یا «تا ابد فراموش‌شدگان» و هر آن کس که دل در گروی محبت محمد و آل محمد صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین داشت! توصیه حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد که بارها بدان اشاره فرموده‌اند این است که با یاد کردن آنان و قرائت فاتحه و ادای خیرات برای آنان، اسباب خشنودی و رضایت آنان فراهم می‌شود؛ همین امر، اسباب ایجاد گشایش را در امور برای ما فراهم می‌سازد. با به اشتراک‌گذاری این پیام در گروهای دیگر، واسطه خیر باشید 🌹🌻 ‎ • 🆔https://eitaa.com/moflehoon
۸ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 غذای حرام 🔸 این نانی كه الآن انسان مصرف كرده، نان یك چیز مرده است، وقتی انسان با دستگاه تغذیه‌ و جذبش این یك تكه نان را جذب كرد، همین نان می ‌شود گوشت و پوست و پیه و پیوند و مو و ناخن؛ این مرده زنده می شود... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
۸ دی ۱۴۰۱
💠 غذای حرام 🔸 درباره خود ما هم این مرده‌ ها را خدا مرتب دارد زنده می ‌كند؛ این نانی كه الآن انسان مصرف كرده، نان یك چیز مرده است، وقتی انسان با دستگاه تغذیه‌ و جذبش این یك تكه نان را جذب كرد، همین نان می ‌شود گوشت و پوست و پیه و پیوند و مو و ناخن؛ این مرده زنده می شود. 🔸 اینها حرف هایی است كه همه ما می ‌فهمیم اما آنکه خیلی دقیق است و در روایات ما هست و به ما فهماندند این است كه درست است كه تا اینجایش را شما می ‌فهمید كه این مرده زنده می ‌شود اما قدری هم بالاتر بیایید، همین غذا می ‌شود همین غذا می ‌شود ! این غذا اگر آلوده بود، دیگر نه علم نافع نصیب كسی می ‌شود نه اراده و نیت خالص. 🔸 آن بیان نورانی حضرت امام صادق (سلام الله علیه) این است كه «كَسبُ الحَرام یبینُ فِی الذُّرِیةِ»؛ غذای حرام در نسل آدم اثر می ‌كند، چه رسد به خود آدم! ما دلمان می ‌خواهد مال مشكوك بخوریم آن وقت علم نافع گیرمان بیاید؛ این نیست! آن بیان نورانی حضرت در همین راستاست؛ فرمود چگونه حرف در شما اثر بكند در حالی كه شکم های شما از حرام پر شده است. خب اگر كسی _ خدای ناكرده _ از راه حرام تغذیه كرد ولو امام زمان به او نصیحت بكند اثر نمی ‌كند! خب وجود مبارك سیدالشهداء امام زمانش بود. : 📚 درس خارج فقه خیارات ـ جلسه 201 تاریخ: 1389/12/26 🆔https://eitaa.com/moflehoon
۸ دی ۱۴۰۱
۸ دی ۱۴۰۱
۸ دی ۱۴۰۱
۸ دی ۱۴۰۱