🔴♦️ #میخواهم_ سر_به_تنش_نباشد!
مقام معظم رهبری، در اسفند۱۳۶۴ (دو سال پس از تعطیلی ظاهری انجمن):
« بنده نظرم را راجع به انجمن حجتیه روشن و صریح میگویم. انجمن حجتیه قبل از انقلاب با انقلاب نبود. بعضی از افرادشان کار فعّال ضدّانقلابی هم میکردند، بعضی فقط با انقلاب نبودند ضدّ انقلابی هم نبودند.
بعد انقلاب بسیاری از کسانی که با انقلاب نبودند، پیوستند به انقلاب، حتی بسیاری کسانی که در آنوقت یک حرکات منافی با انقلاب هم میکردند پیوستند به انقلاب و مشاغلی گرفتند. ...
پس آن کسانی که در گذشته جزو انجمن بودند اما الآن اولاً جزو تشکیلاتش نیستند یعنی جزو انجمن نیستند ثانیاً دلبسته و دلباخته انقلابند من میگویم اینها خوبند و مثل بقیه مردم از آنها استفاده میکنیم.
امّا آن کسی که جزو تشکیلات است، با انقلاب میانهای ندارد، دلزدهی از انقلاب است، به امام اعتقاد و ارادتی ندارد، تقلید از دیگران میکند، برای انقلاب حاضر نیست یک ذره از وقتش را سرمایه گذاری کند، میخواهم سر به تنش هم نباشد!! چه انجمن حجتیّه باشد چه غیر از آن.»
منبع: کتاب «حقایقی پیرامون انجمن حجتیه»
👁🗨 فتنه بیدار است؛ پنهانی است!
🔴♦️@moghadas_nama♦️🔴
🔴♦️ #کار_فرهنگی برای #مبارزه یا به #جای_مبارزه؟
برخی از انجمنیها مدّعی هستند که «ما نهضت امام را قبول داشتیم، منتهی به دلیل این که خوف آن بود که ازمبارزه خود علیه بهائیت باز بمانیم، لذا دست به مبارزه سیاسی نمیزدیم و این یک تقسیم کار بوده که مبارزه فرهنگی با ما و مبارزه سیاسی بادیگران»!
باید ازآنان پرسید:
۱- این تقسیم کار چه زمانی وتوسط چه کسی صورت گرفته وچه سندی بر این ادعا وجود دارد؟ کسانی که مختصر آشنایی با تاریخ انقلاب دارند چنین ادعایی را کذب محض میدانند.
۲- بافرض قبول مسأله تقسیم کار، این سوال مطرح می گردد که مگر مبارزه فرهنگی با مبارزه سیاسی قابل جمع نبود؟ درآن دوران شخصیت هایی مثل شهید مطهری، شهید بهشتی وشهید باهنر در حین کار فرهنگی مشغول مبارزه سیاسی نیز بودند.
۳- اگر برای رسیدن باری به مقصد تقسیم کاری صورت گرفته باشد، آیا این صحیح است که یکی در مسیر حرکت دیگری مانع ایجاد کند؟ پس چرا انجمن جوانان را از مبارزه سیاسی بازمیداشت؟
📌پاسخ این توجیه انجمن دریک جمله خلاصه میشود: "کار فرهنگی برای مبارزه، با کار فرهنگی به جای مبارزه فرق میکند."
👁🗨 فتنه بیدار است؛ پنهانی است!
🔴♦️ @moghadas_nama♦️🔴
16.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴♦️ #موضوعات_جشنواره
۶- انجمن و ضعف در دشمنشناسی
🎥 توضیحی کوتاه پیرامون ششمین موضوع جشنواره هنرهای گرافیکی "مقدس نما"
👁🗨 فتنه بیدار است؛ پنهانی است!
🔴♦️@moghadas_nama♦️🔴
🔴♦️ #از_اصل_غافل_بودند!
«گروههای مذهبی که در خط امام بودند، هدفشان از مبارزه، رژیم شاه، صهیونیستها و آمریکاییها بود. بدین علت رژیم ضمن مقابله با آنها دنبال این بود که گروههای مذهبی را از مبارزه با شاه و اسرائیل و آمریکا به جای دیگر منحرف و منصرف کند. انجمن حجتیه نیز اعتقاد داشتند که به سیاست کاری ندارند و دخالت نمیکنند. رئیس مملکت هرکس هست باشد، خطر اصلی بهائیّت است و باید با آن مبارزه کرد.
❗️این مطلب برای رژیم خیلی مغتنم بود و برای اینکه سایر گروههای مذهبی را از مبارزه مستقیم با رژیم باز دارد، بدش نمیآمد که بهائیت و امثال آنها را مطرح کند و در پشت پرده، آنها را هم حمایت و تقویت کند تا این که آنها را بزرگ نشان بدهند و در نتیجه هدف مبارزه گروههای مذهبی قرار گیرند و این طوری مشغول باشند. به اعتقاد رژیم، مبارزه ای که گروههای مذهبی با بهائیت میکردند به جایی برنمیخورد. نهایت اثری که داشت این بود که تعدادی از بهائیان دست از بهائیگری برمیداشتند و شیعه اثنی عشری میشدند. این برای رژیم شاه ضرری نداشت.
(خاطرات آیت الله جمی، ص۸۳)
👁🗨 فتنه بیدار است؛ پنهانی است!
🔴♦️@moghadas_nama♦️🔴
🔴♦️ #فضولی_موقوف!
«این جور نبود که رژیم بگوید بروید با بهائیت مطلقاً مبارزه کنید. اگر این آقایان هم ادّعا میکنند که ما با بهائیت مبارزه میکردیم، کملطفی میکنند. بهائیت سه بعد داشت اقتصادی، سیاسی، فکری. اینها در بعد سیاسی و اقتصادی یک قدم هم اجازه نداشتند مبارزه کنند، رژیم، قرص جلوی اینها را میگرفت.
❗️اینها میتوانستند راجع به شرکتهایی که در این مملکت از نظر اقتصادی در اختیار بهائیت بود حرف بزنند؟ ابدا! اینجا رژیم، چراغ قرمز داده بود و آقایان هم بر اساس دیدشان (باز نمیگویم خیانت) تزشان این بود که نباید با رژیم درگیری پیدا کرد، باید آهسته رفت تا گربه شاخ نزنه!
در بعد سیاسی هم همین جور، میتوانستند بگویند آقای هویدا چرا تعدادی از وزرای شما در کابینهتان بهائی هستند؟ ابدا! می گفتند فضولی موقوف! پس کجا مبارزه میکردند و رژیم اشکالی نمیکرد یا به آنها اجازه میداد؟ فقط در بعد فکری»
▪️بخشی از سخنرانی شهید هاشمی نژاد پیرامون انجمن حجتیه. جهت مطالعه متن کامل مراجعه فرمایید به:
https://b2n.ir/960224
👁🗨 فتنه بیدار است؛ پنهانی است!
🔴♦️@moghadas_nama♦️🔴
🔴♦️ #به_نام_مذهب،_به_کام_رژیم!
❌ انجمن حجتیه، به عنوان گروهی که فعالیت مذهبی و مبارزه با بهائیت میکند، جلوهای زیبا داشت. اما مسلّم بود که این مبارزه به آن اندازهای که نمایانده میشد نبود و ادعاهای بزرگی که برخی سران انجمن مطرح کرده و میکنند، صحت نداشته و ندارد!
❗️از سوی دیگر مبارزه با بهائیت، محدودیتهای خاص خود را داشت و نتیجه مبارزه انجمن حجتیه با بهائیت، بر اساس مدیریت رژیم پهلوی شکل می گرفت نه آنچه که خود انجمنیها بخواهند.
به یقین نتیجه این مدیریت در راستای منافع رژیم و سرکوب مبارزین بود.
🖍 طراح اثر: علیرضا پاکدل
👁🗨 فتنه بیدار است؛ پنهانی است!
🔴♦️@moghadas_nama♦️🔴
#اگر_دیدید،_متهم_کنید!
مقام معظم رهبری:
📌 «هر حرکتی که منجر به این بشود که نسل جوان احساس کند باید از صحنهی مقاومت کناره بگیرد، این حرکت، باواسطه یا بیواسطه، مربوط به آمریکا و نظام استکباری است؛ این یک معیار کلی است. ...سرگرم کردن جوانان به مسائل شخصی، منحرف کردن ذهن جوانان از آرمانهای انقلابی و اهداف اصلی، متوجه کردن آنها به اهداف کوچک و جزیی و صنفی و امثال اینها، متزلزل کردن ایمان نسل جوان به اسلام، متزلزل کردن ایمان نسل جوان به اصول انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و حتّی به امام، و نیز هر چیزی که در راه این مبارزهی عظیم بهکار گرفته میشود و وجودش لازم است، آن را در چشم نسل جوان، بیرنگ و بیاثر و بیفایده و مهمل جلوه دادن.
اگر شما جایی چیزی در این مضمونها دیدید، در کتابی خواندید، ... آن را متهم کنید؛ بدانید که تصادفی نیست؛ بدانید که آمریکا از شما میترسد.»
(بیانات در دیدار جمعی از دانشآموزان و دانشجویان، ۷۰/۸/۱۵)
👁🗨 فتنه بیدار است؛ پنهانی است!
🔴♦️@moghadas_nama♦️🔴
🔴♦️ #تفریط_و_افراط!
قبل از انقلاب، ممنوعیت فعالیت سیاسی در مدارس انجمنی، نه تنها باعث جلوگیری از افتادن دانشآموز در دام گروههای سیاسی منحرف نمیشد، بلکه برخی از آنان را بیشتر حریص فعالیت سیاسی میکرد!
❓آیا بهتر نبود تا مربیان به جای منع مطلق، خودشان نیز مسیر صحیح مبارزه ی سیاسی را تشخیص داده و دانش آموزانی که علاقه داشتند را هدایت می نمودند؟
📌 عزت شاهی میگوید:
«اگر در میان بچه های مجاهدین خلق بررسی کنید، سوابق تعداد زیادی از آنها بیک مدرسه علوی میرسد. به خاطر این بود که خود اینها با مبارزه مخالفت میکردند و بچه هایشان وقتی به دانشگاه می آمدند و با مسائل روز آشنا می شدند، می فهمیدند که در گذشته چقدر تحت فشار و محدودیت بوده اند و گذشته شان فایده ندارد، به مبارزه کشیده میشدند. یک عده ای همان اوایل اعدام شدند، عده ای هم بعدها مارکسیست شدند که خیلی از آنها ریشه شان مربوط به تشکیلات مدرسه علوی بود.»
(ر.ک: کتاب جریانات شبه حجتیّهای، نشر سوره مهر)
🖍 طراح اثر: محسن ایزدی
👁🗨 فتنه بیدار است؛ پنهانی است!
🔴♦️@moghadas_nama♦️🔴
🔴♦️ #متقیانی که #عذاب_خواهند_شد!
🔅 حضرت باقر عليه السّلام نقل ميكند كه پيامبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله و سلم فرمود خداوند ميفرمايد: كيفر خواهم نمود هر توده و جمعيت مسلمانی را كه از پیشوای جائری که از جانب خداوند نیست اطاعت کنند، گر چه آن جمعيت اعمال و كردار نيك داشته باشند و خواهم بخشيد هر جمعيت مسلمانی را كه پيرو پیشوای بحق و هادى و راهنماى از جانب خدا باشند گر چه آنها گناهكار و داراى اعمال خوب نباشند.
(بحار الأنوار، جلد۲۵، صفحه۱۱۰)
❗️سران انجمن حجتیه، نه تنها در برابر حاکم ظالمی که از جانب خدا منصوب نشده بود، سکوت اختیار کرده بودند، بلکه با برخی از سخنان و تصمیمات خود، خواسته یا ناخواسته در راستای اطاعت از او گام بر میداشتند.
‼️ و عجیب آن که در برابر ولی فقیهی که در عصر غیبت، به او ارجاع داده شده است ایستاده و میایستند!
👁🗨 فتنه بیدار است؛ پنهانی است!
🔴♦️ @moghadas_nama♦️🔴
20.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴♦️ #موضوعات_جشنواره
۷- انجمن و تعریف ناقص از مهدویت و انتظار
🎥 توضیحی کوتاه پیرامون هفتمین موضوع جشنواره هنرهای گرافیکی "مقدس نما"
👁🗨 فتنه بیدار است؛ پنهانی است!
🔴♦️@moghadas_nama♦️🔴
#انتظار_ویرانگر
تفکّر "شبه حجتیّهای" و نه "انجمن حجتیّهای" را میتوان در نگاه شهید مطهرّی، اینگونه یافت:
📌«انتظار ویرانگر، فلج كننده و باز دارنده همواره مورد مذمت قرار گرفته است.
این نوع انتظار، حاصل برداشت قشری مردم از مهدویت و قیام و انقلاب مهدی موعود(عج) است كه صرفا ماهیت آن را انفجار میدانند و معتقدند كه این انقلاب فقط و فقط از گسترش و اشاعه و رواج ظلم،تبعیض،اختناق،حق كشی و تباهی ناشی میشود...
این نوع انتظار فرج -كه منجر به نوعی تعطیلی در حدود و مقررات اسلامی میشود و باید نوعی «اباحی گری» شمرده شود- به هیچ وجه با موازین اسلامی و قرآنی وفق نمیدهد.
چرا كه افساد در هیچ شرایطی و با هیچ یک از آیات قرآن مطابقت ندارد و همواره مسلمانان به اجرای احكام الهی امر و توصیه شدهاند.
بنابراین نكته مهم و اساسی این است كه منتظر واقعی برای چنان برنامه مهمی، هرگز نمیتواند نقش تماشاچی را داشته باشد؛ بلكه باید از هم اكنون در صف انقلابیون قرار گیرد؛ چرا كه ایمان به نتایج و عاقبت این تحول بزرگ، هرگز به او اجازه نمیدهد كه در صف مخالفان باشد.»
(کتاب قیام و انقلاب مهدی(عج)، ص۶۱ و ۶۲)
🔴♦️ @moghadas_nama♦️🔴
🔴 #انجمن_حجتیّه، #پشت_سنگر_تقیّه
گویا در تفکّر انجمن حجتیّه، تکلیف #همیشگی شیعیان درعصرغیبت، تقیّه است. به عنوان نمونه غلامحسین تاجری نسب(که از با سابقهترین مسئولین انجمن حجتیّه است) مینویسد:
«رزمآوران این نبرد طولانی [انتظار]، منتظران حقیقی هستند که پیوسته بیدار و هشیار در درون کمینگاه صبر، پشت سنگر تقیّه و زیر پوشش کتمان وسکوت، به پیکار مقدس خویش ادامه میدهند.»
ایشان برای توجیه رفتنشان به زیر پوشش کتمان وسکوت، آن را به رزمی تدافعی و جنگی پارتیزانی تشبیه کرده ومینویسد: «لازمهی پیروزی در چنین رزمی، غافل ماندن دشمن، مستور بودن سنگر ومخفیگشتن پیکارگر میباشد. بنابهروایات ما، این منظور درسایهی "تقیه" بدست میآید.»
(انتظار، بذرانقلاب، انتشارات بدر وکوکب، ص۱۲۴و۱۱۷)
امّا برخلاف این ادّعا، احادیث برای تقیّه نمودن، محدودهای تعیین کرده وآن را به عنوان یک دستور دائمی ذکر نمی کنند. به عنوان نمونه امام باقر(ع) فرمودند:
«تقیه به خاطر این قانونگذاری وجعل شده که ازریختن خون جلوگیری کند، پس هنگامی که کار به کشتن برسد دیگر تقیّه جایزنیست.»
(وسائل،ج ۱۱،ص۴۸۳)
👁🗨 فتنه بیدار است؛پنهانی است!
🔴♦️ @moghadas_nama