eitaa logo
قرارگاه مُقام
482 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
58 فایل
جهت بررسی جنگ ترکیبی(هیبریدی) پیرامون تمدن مهدوی و جبهه مقابل آن تمدن شیطان مباحث این کانال را پیگیری کنید. قرارگاه منتظران قائم آل محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله : مُقام @sarbazmogham تبادل و تبلیغ نداریم... لطفا دقت فرمایید نشر مطالب به هر شکل مجاز می باشد
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یا منتقم
✡️ یهودیان مخفی مشهد و واقعه الله‌داد (٣) 1️⃣ رفت‌وآمد به خانه ملا مهدی فراوان بود. نه تنها از سراسر جهان، در مسیر خود از شرق به غرب یا از شمال به جنوب، و به‌عکس، به خانهٔ او می‌آمدند، بلکه افسران بلندپایهٔ نیز به خانه ملا مهدی سر می‌زدند. 2️⃣ ملا مهدی به علاقمند بود و در اوّلین دیدار دریافت که او از سران فرقه‌ای است به‌نام . 3️⃣ در زمان سفر اوّل ولف به مشهد (١٨٣١)، یعنی سال‌ها پیش از (١٨٣٩)، دارای تعلّقات خاص فرقه‌ای بودند و عقایدی را ترویج می‌کردند که آمیزه‌ای از یهودیت و مسیحیت و اسلام و تصوف یهودی (کابالا) و ایرانی و هندی بود. چیزی شبیه به فراماسونری ولی در کسوت عرفان شرقی!! 4️⃣ ملا مهدی از جوزف ولف پرسید: آیا دربارهٔ تصوف چیزی می‌دانی؟ ولف پاسخ مثبت داد و از سفر خود به شیراز گفت و دیدارش با پسر میرزا ابوالقاسم سکوت که رئیس صوفیان شیراز بود. ملا مهدی گفت: می‌توانی در میان یهودیان مشهد صوفیان بسیار بیابی. و توضیح داد که صوفیان یهودی مشهد مرشدی دارند به‌نام ملا محمدعلی (اشکپوتی). 5️⃣ آنان مانند مسلمان حشیش می‌کشند تا ذهن خود را از جهان مادی خارج کنند، آواز می‌خوانند، و می‌کوشند در هستی، که آن را «خدا» می‌نامند، ذوب شوند! 6️⃣ به‌نوشته ولف، علاوه بر ملا مهدی (ماشی‌یح)، ملا فینحاس، ملا الیاهو، ملا نیسان و آبراهام موشه از صوفیان یهودی‌اند. در میان یهودیان ایران «ملا» لقب بود و این نشان می‌دهد بیش‌تر سران جامعه یهودی مشهد صوفی بودند. 7️⃣ ملا مهدی و سایر صوفیان یهودی مشهد در زمان سفر ولف (١٨٣١)، هشت سال پیش از واقعه الله‌داد (١٨٣٩)، قرآن می‌خواندند و در ظاهر آن را به‌عنوان کتاب آسمانی قبول داشتند. جوزف ولف می‌افزاید: آن‌ها پیش مرشد قرآن و سایر کتب مذهبی را می‌خوانند تا تأییدی بر حقانیت نظام فکری خود بیابند.
هدایت شده از یا منتقم
✡️ یهودیان مخفی مشهد و واقعه الله‌داد (۴) 1️⃣ شخصیت دیگر، که ولف او را توصیف می‌کند، همان ملا محمدعلی اشکپوتی (عشق‌آبادی)، مرشد صوفیان یهودی مشهد، است. 2️⃣ وی می‌نویسد: ملا محمدعلی اشکپوتی، آموزگار ، به من معرفی شد... او به من این اصول خود را آموخت: اوّل، در جهان شرّ وجود ندارد. دوّم، به کسی که روحش جذب خدا شده و کردار مشابه دیگر صدمه نمی‌زند. سوّم، جهان از ابد بوده است. چهارم، جهان و خدا یکی است. 3️⃣ ولف نام برخی را می‌برد که عقایدی شبیه به ملا محمدعلی اشکپوتی دارند. ولف از تجربهٔ نوشیدن شراب و خوردن گوشت خوک (گراز) با صوفیان یهودی و مسلمان می‌گوید. آنان مدعی‌اند که اطاعت خداوند به گوشت و نوشیدنی نیست، به راستی و صفا و باطن قدسی است! 4️⃣ ولف می‌نویسد: ماشی‌یح مدعی بود که یکی از دوستان صوفی یهودی‌اش به مدارج عالی رسیده و خصوصیات پیامبری پیدا کرده تا بدان حد که نمی‌تواند به ولف بگوید. ولف می‌افزاید: صوفیان یکدیگر را مانند فراماسون‌ها [از طریق علاماتی] می‌شناسند. 5️⃣ همه‌چیز نشان می‌دهد که در آن سال‌های پرآشوب، رفتاری مرموز و فرقه‌گونه دارند و اجباری بودن گروشِ سال‌ها بعد، مورد تردید است. 6️⃣ می‌نویسد: من غالباً می‌شنیدم که صوفیان یهودی مشهد می‌گفتند آن‌ها دو نوع دین دارند: ظاهر و باطن. دین ظاهر برای مردم است و دین باطن برای لژهای [محافل داخلی] آن‌ها است. 7️⃣ جوزف ولف در خانه رئیس یهودیان مشهد با یک سبزواری آشنا می‌شود: 👈 روزی شخصی یگانه و استثنایی وارد اتاقم شد؛ ملا لوی بن ماشی‌یح که در مشهد است و زمانی که به سرخس می‌رود . زن و فرزندان او هنوز خود را یهودی اعلام می‌کنند!
هدایت شده از یا منتقم
✡️ مناصب کلیدی؛ هدیهٔ شاه به بهائیان (١) 1️⃣ فرقه‌ای منشعب از است که در شرایط بحرانی پس از شکست‌های پیاپی ایران و تحمیل عهدنامه‌های ننگین گلستان و ترکمانچای، با ادعاهای گزاف جوانی شیرازی به‌نام آغاز شد و با حمایت دست‌های پنهان، مدعی نَسخ دین اسلام شد. 2️⃣ به تعبیر حامد الگار، اصولاً همهٔ برنامه‌های خود را برای جدال با مذهب شیعه و علمای آن، سازمان داد و این موضوع، برای مردمی که دین در تمام زوایای زندگی‌شان، تأثیری شگرف داشت، قابل تحمل نبود. 3️⃣ با این حال، بابی‌ها توانستند شبکه‌ای از وابستگان خود را پس از اعدام باب، ایجاد کنند؛ شبکه‌ای که پس از اقدام به ترور ناصرالدین شاه، مضمحل شد و با فرار بازماندگانش به عثمانی و سپس، انشعاب دو فرقهٔ و از آن، مسیری به‌ظاهر متفاوت، اما در باطن مانند گذشته را پیش گرفت. 4️⃣ شواهد تاریخی گویای آن است که جریان بابی‌گری، از ابتدا ارتباطاتی با بیگانگان برقرار کرده‌بود. این ارتباط از طریق کمپانی‌های انگلیسی که دایی‌های باب، به‌عنوان حامیان او، نقش مهمی در چرخهٔ فعالیت اقتصادی آن‌ها ایفا می‌کردند، برقرار شد. 5️⃣ بابیت و سپس بهائیت، سخت مورد توجه استعمار قرار گرفت و حمایت‌های روسیه تزاری و سپس بریتانیا از آن، زمینهٔ تثبیت موقعیت اعضای فرقه را در عکا و نیز ایران، فراهم کرد. 6️⃣ وابستگان این فرقه، با اوج‌گیری ، رخت عوض کردند و توانستند گسترده‌ای پیدا کنند. با این حال، اوج‌گیری نفوذ این کالتِ وابسته، در دورهٔ پهلوی رقم خورد؛ ، امتیازها و مناصب کلیدی فراوانی را به بهائیان واگذار کرد. 7️⃣ بهائیان در دورهٔ پهلوی دوم، ادارهٔ تمام ارکان کشور را در اختیار داشتند و نفوذ آن‌ها در بدنهٔ اداری کشور و نیز، تصرف مناصب کلیدی از سوی وابستگان به فرقه، اظهر من الشمس بود.
هدایت شده از یا منتقم
✡️ مناصب کلیدی؛ هدیهٔ شاه به بهائیان (٢) ☠️ نفوذ در ساختار آموزشی کشور 1️⃣ در آموزش و پرورش ایران دورهٔ پهلوی، به‌عنوان کلیدی‌ترین سازمان نسل آیندهٔ کشور، گسترده داشتند؛ تا آن‌جا که در دورهٔ ، نخست‌وزیر شاه، وزارت آموزش و پرورش به از خانواده‌های قدیمی بهائی و طرفداران سرسخت این فرقه واگذار شد. 2️⃣ خاندان پارسا، از دیرباز نقش مهمی در سیاست‌های دین‌زدایانهٔ پهلوی‌ها داشتند. مادر فرخ‌رو، فخرآفاق، از طرفداران سرسخت بود و در دورهٔ رضاشاه، نشریه‌ای برای ترویج مظاهر غربی، میان بانوان ایرانی، منتشر می‌کرد. 3️⃣ فرخ‌رو پارسا، در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش، از هیچ ‌اقدامی برای حذف مظاهر مذهبی در مدارس ایران، فروگذار نکرد. بیشتر معاونت‌های کلیدی وزارتخانهٔ او، در اختیار اعضای فرقهٔ بود. فرخ‌رو در نشست‌هایی که با فرهنگیان داشت، به‌شدت علیه و دختران محجّبه واکنش نشان می‌داد و انتخاب این پوشش را نشانهٔ عقب‌افتادگی می‌دانست. 4️⃣ او که در رشتهٔ پزشکی تحصیل کرده بود، ترجیح داد را رها کند و در راستای اهداف فرقه، به فعالیت در عرصهٔ بپردازد. 5️⃣ از رموز پیشرفت فرخ‌رو، وابستگی وی به کانون­‌های وابسته به بیگانگان نظير و (زيرمجموعه فراماسونری) بود. او هر وقت فرصت می‌یافت به کلوپ روتاری تهران سر می‌زد و برای اعضای آن به سخنرانی می‌پرداخت. 6️⃣ منصب‌داری بهائیان در عرصه‌های آموزشی دورهٔ پهلوی، به ساختارهای آموزش عمومی محدود نمی‌شد؛ آن ها در مراکز آموزش‌عالی هم عهده‌دار مناصب کلیدی بودند. 7️⃣ که در تشکیلات بهائیان، رتبهٔ بالایی داشت، در دانشگاه تهران مسئولیت کلیدی داشت و حتی به تبلیغ مرام خود بین دانشجویان می‌پرداخت.
هدایت شده از یا منتقم
✡️ مناصب کلیدی؛ هدیهٔ شاه به بهائیان (٣) ☠️ منصب‌داران دربار و دولت پهلوی 1️⃣ در دربار بیش از هر جای دیگری داشتند. حسین فردوست در خاطراتش، از رغبت فراوان شاه به واگذاری مناصب دربار و دولت به بهائیان، سخن گفته و معتقد است که وی بهائیان را افرادی وفادار به خود می‌دانست. 2️⃣ هرچند این تصور شاه، به دور از واقعیت و برخاسته از ذهنیت خاص او بود، اما همین موضوع سبب شد که اطرافیان وی را، عموماً بهائیان سرشناس تشکیل دهند. به‌استثنای اسدالله عَلَم، دو نخست‌وزیر مورد علاقهٔ محمدرضا پهلوی، یعنی و ، هر دو بودند. 3️⃣ ، مشهور به راسپوتین دربار ایران، یکی از سران فرقهٔ بود و پزشک مخصوص محمدرضا پهلوی محسوب می‌شد. فردوست در خاطراتش، ایادی را دارای بیش از ۴٠ منصب مهم و کلیدی معرفی می‌کند. 4️⃣ ایادی که در برقراری روابط غیراخلاقی شاه نیز، نقشی ویژه ایفا می‌کرد، همه‌جا همراه محمدرضا پهلوی بود و جایگاهی اساسی در حمایت از دیگر بهائیانِ منصب‌دارِ دورهٔ پهلوی داشت؛ تا جایی که گزارش‌های موجود نشان می‌دهد، ایادی دست‌کم دو بار، منصب نخست‌وزیری را برای هویدا حفظ کرده است. 5️⃣ او در معرفی وزرای کابینه هویدا، آخرین نظر را می‌داد؛ با سفارش او، به وزارت بهداری رسید، وزیر آموزش و پرورش شد و و ، به‌ترتیب، عهده‌دار وزارت بازرگانی و کشاورزی شدند. 6️⃣ این تیم که تمام اعضای آن را بهائیان متعصب تشکیل می‌داد، به‌تدریج و طیّ دوران طولانی نخست‌وزیری هویدا، کامل شد و حلقهٔ سلطه‌گری این فرقهٔ ضالّه بر کشور را تکمیل کرد. 7️⃣ در همین دوره بود که بحرین از ایران جدا شد و سیاست‌های فرهنگی مبتنی بر و گسترش فساد و فحشا، در همهٔ جوانب به اجرا در آمد.
هدایت شده از یا منتقم
✡️ مناصب کلیدی؛ هدیهٔ شاه به بهائیان (۴) ☠️ یکه‌تازی مافیای بهائیت 1️⃣ با حمایت ایادی و پشتیبانی هویدا، تنها مناصب کلیدی توسط اشغال نشد؛ آن‌ها با رانتی که به‌دست آورده بودند، شبکه‌ای گسترده و مافیایی را ایجاد کردند که در تقویت جایگاه اقتصادی فرقه در داخل ایران و پشتیبانی مالی از سرکردگان آن که در فلسطین اشغالی مستقر بودند و با روابط نزدیکی داشتند، نقش ویژه‌ای داشت. 2️⃣ در رأس این مافیایی، فعالیت می‌کرد. او که از بهائیان منطقه بود، با در اختیار گرفتن سهام بانک‌های بزرگ کشور، برای خودش گارد مسلح استخدام کرد و کار را به جایی رساند که اراضی اهالی مسلمان سنگسر را به زور تصاحب و به بهائیان واگذار کرد. 3️⃣ افزون بر او، رادیو و تلویزیون نیز، در اختیار ، یهودیِ بهائی شده قرار داشت و او نیز، در راستای سیاست مد نظر سرکردگان فرقه، همان مسیری را طی می‌کرد که دیگر اذناب بهائی در کشور طی می‌کردند. 4️⃣ بهائیان در نیز، حضوری فعال داشتند. ، رئیس ادارهٔ امنیت داخلی ساواک که مسئولیت سرکوب انقلابیون و شکنجه بازداشت‌شدگان را برعهده داشت، از اعضای فرقهٔ بود. او که سال‌ها در سازمان امنیت رژیم شاه منصبی کلیدی در اختیار داشت، در بسیاری از جنایات رژیم به ایفای نقش پرداخت.
هدایت شده از یا منتقم
✡️ مناصب کلیدی؛ هدیهٔ شاه به بهائیان (١) 1️⃣ فرقه‌ای منشعب از است که در شرایط بحرانی پس از شکست‌های پیاپی ایران و تحمیل عهدنامه‌های ننگین گلستان و ترکمانچای، با ادعاهای گزاف جوانی شیرازی به‌نام آغاز شد و با حمایت دست‌های پنهان، مدعی نَسخ دین اسلام شد. 2️⃣ به تعبیر حامد الگار، اصولاً همهٔ برنامه‌های خود را برای جدال با مذهب شیعه و علمای آن، سازمان داد و این موضوع، برای مردمی که دین در تمام زوایای زندگی‌شان، تأثیری شگرف داشت، قابل تحمل نبود. 3️⃣ با این حال، بابی‌ها توانستند شبکه‌ای از وابستگان خود را پس از اعدام باب، ایجاد کنند؛ شبکه‌ای که پس از اقدام به ترور ناصرالدین شاه، مضمحل شد و با فرار بازماندگانش به عثمانی و سپس، انشعاب دو فرقهٔ و از آن، مسیری به‌ظاهر متفاوت، اما در باطن مانند گذشته را پیش گرفت. 4️⃣ شواهد تاریخی گویای آن است که جریان بابی‌گری، از ابتدا ارتباطاتی با بیگانگان برقرار کرده‌بود. این ارتباط از طریق کمپانی‌های انگلیسی که دایی‌های باب، به‌عنوان حامیان او، نقش مهمی در چرخهٔ فعالیت اقتصادی آن‌ها ایفا می‌کردند، برقرار شد. 5️⃣ بابیت و سپس بهائیت، سخت مورد توجه استعمار قرار گرفت و حمایت‌های روسیه تزاری و سپس بریتانیا از آن، زمینهٔ تثبیت موقعیت اعضای فرقه را در عکا و نیز ایران، فراهم کرد. 6️⃣ وابستگان این فرقه، با اوج‌گیری ، رخت عوض کردند و توانستند گسترده‌ای پیدا کنند. با این حال، اوج‌گیری نفوذ این کالتِ وابسته، در دورهٔ پهلوی رقم خورد؛ ، امتیازها و مناصب کلیدی فراوانی را به بهائیان واگذار کرد. 7️⃣ بهائیان در دورهٔ پهلوی دوم، ادارهٔ تمام ارکان کشور را در اختیار داشتند و نفوذ آن‌ها در بدنهٔ اداری کشور و نیز، تصرف مناصب کلیدی از سوی وابستگان به فرقه، اظهر من الشمس بود.
هدایت شده از یا منتقم
✡️ مناصب کلیدی؛ هدیهٔ شاه به بهائیان (٢) ☠️ نفوذ در ساختار آموزشی کشور 1️⃣ در آموزش و پرورش ایران دورهٔ پهلوی، به‌عنوان کلیدی‌ترین سازمان نسل آیندهٔ کشور، گسترده داشتند؛ تا آن‌جا که در دورهٔ ، نخست‌وزیر شاه، وزارت آموزش و پرورش به از خانواده‌های قدیمی بهائی و طرفداران سرسخت این فرقه واگذار شد. 2️⃣ خاندان پارسا، از دیرباز نقش مهمی در سیاست‌های دین‌زدایانهٔ پهلوی‌ها داشتند. مادر فرخ‌رو، فخرآفاق، از طرفداران سرسخت بود و در دورهٔ رضاشاه، نشریه‌ای برای ترویج مظاهر غربی، میان بانوان ایرانی، منتشر می‌کرد. 3️⃣ فرخ‌رو پارسا، در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش، از هیچ ‌اقدامی برای حذف مظاهر مذهبی در مدارس ایران، فروگذار نکرد. بیشتر معاونت‌های کلیدی وزارتخانهٔ او، در اختیار اعضای فرقهٔ بود. فرخ‌رو در نشست‌هایی که با فرهنگیان داشت، به‌شدت علیه و دختران محجّبه واکنش نشان می‌داد و انتخاب این پوشش را نشانهٔ عقب‌افتادگی می‌دانست. 4️⃣ او که در رشتهٔ پزشکی تحصیل کرده بود، ترجیح داد را رها کند و در راستای اهداف فرقه، به فعالیت در عرصهٔ بپردازد. 5️⃣ از رموز پیشرفت فرخ‌رو، وابستگی وی به کانون­‌های وابسته به بیگانگان نظير و (زيرمجموعه فراماسونری) بود. او هر وقت فرصت می‌یافت به کلوپ روتاری تهران سر می‌زد و برای اعضای آن به سخنرانی می‌پرداخت. 6️⃣ منصب‌داری بهائیان در عرصه‌های آموزشی دورهٔ پهلوی، به ساختارهای آموزش عمومی محدود نمی‌شد؛ آن ها در مراکز آموزش‌عالی هم عهده‌دار مناصب کلیدی بودند. 7️⃣ که در تشکیلات بهائیان، رتبهٔ بالایی داشت، در دانشگاه تهران مسئولیت کلیدی داشت و حتی به تبلیغ مرام خود بین دانشجویان می‌پرداخت.
هدایت شده از یا منتقم
✡️ مناصب کلیدی؛ هدیهٔ شاه به بهائیان (٣) ☠️ منصب‌داران دربار و دولت پهلوی 1️⃣ در دربار بیش از هر جای دیگری داشتند. حسین فردوست در خاطراتش، از رغبت فراوان شاه به واگذاری مناصب دربار و دولت به بهائیان، سخن گفته و معتقد است که وی بهائیان را افرادی وفادار به خود می‌دانست. 2️⃣ هرچند این تصور شاه، به دور از واقعیت و برخاسته از ذهنیت خاص او بود، اما همین موضوع سبب شد که اطرافیان وی را، عموماً بهائیان سرشناس تشکیل دهند. به‌استثنای اسدالله عَلَم، دو نخست‌وزیر مورد علاقهٔ محمدرضا پهلوی، یعنی و ، هر دو بودند. 3️⃣ ، مشهور به راسپوتین دربار ایران، یکی از سران فرقهٔ بود و پزشک مخصوص محمدرضا پهلوی محسوب می‌شد. فردوست در خاطراتش، ایادی را دارای بیش از ۴٠ منصب مهم و کلیدی معرفی می‌کند. 4️⃣ ایادی که در برقراری روابط غیراخلاقی شاه نیز، نقشی ویژه ایفا می‌کرد، همه‌جا همراه محمدرضا پهلوی بود و جایگاهی اساسی در حمایت از دیگر بهائیانِ منصب‌دارِ دورهٔ پهلوی داشت؛ تا جایی که گزارش‌های موجود نشان می‌دهد، ایادی دست‌کم دو بار، منصب نخست‌وزیری را برای هویدا حفظ کرده است. 5️⃣ او در معرفی وزرای کابینه هویدا، آخرین نظر را می‌داد؛ با سفارش او، به وزارت بهداری رسید، وزیر آموزش و پرورش شد و و ، به‌ترتیب، عهده‌دار وزارت بازرگانی و کشاورزی شدند. 6️⃣ این تیم که تمام اعضای آن را بهائیان متعصب تشکیل می‌داد، به‌تدریج و طیّ دوران طولانی نخست‌وزیری هویدا، کامل شد و حلقهٔ سلطه‌گری این فرقهٔ ضالّه بر کشور را تکمیل کرد. 7️⃣ در همین دوره بود که بحرین از ایران جدا شد و سیاست‌های فرهنگی مبتنی بر و گسترش فساد و فحشا، در همهٔ جوانب به اجرا در آمد.
هدایت شده از یا منتقم
✡️ مناصب کلیدی؛ هدیهٔ شاه به بهائیان (۴) ☠️ یکه‌تازی مافیای بهائیت 1️⃣ با حمایت ایادی و پشتیبانی هویدا، تنها مناصب کلیدی توسط اشغال نشد؛ آن‌ها با رانتی که به‌دست آورده بودند، شبکه‌ای گسترده و مافیایی را ایجاد کردند که در تقویت جایگاه اقتصادی فرقه در داخل ایران و پشتیبانی مالی از سرکردگان آن که در فلسطین اشغالی مستقر بودند و با روابط نزدیکی داشتند، نقش ویژه‌ای داشت. 2️⃣ در رأس این مافیایی، فعالیت می‌کرد. او که از بهائیان منطقه بود، با در اختیار گرفتن سهام بانک‌های بزرگ کشور، برای خودش گارد مسلح استخدام کرد و کار را به جایی رساند که اراضی اهالی مسلمان سنگسر را به زور تصاحب و به بهائیان واگذار کرد. 3️⃣ افزون بر او، رادیو و تلویزیون نیز، در اختیار ، یهودیِ بهائی شده قرار داشت و او نیز، در راستای سیاست مد نظر سرکردگان فرقه، همان مسیری را طی می‌کرد که دیگر اذناب بهائی در کشور طی می‌کردند. 4️⃣ بهائیان در نیز، حضوری فعال داشتند. ، رئیس ادارهٔ امنیت داخلی ساواک که مسئولیت سرکوب انقلابیون و شکنجه بازداشت‌شدگان را برعهده داشت، از اعضای فرقهٔ بود. او که سال‌ها در سازمان امنیت رژیم شاه منصبی کلیدی در اختیار داشت، در بسیاری از جنایات رژیم به ایفای نقش پرداخت.
هدایت شده از یا منتقم
✡️ صهیونیزم؛ حزب جدید شیطان (١) ☠️ تمدن شیطان - قسمت چهارم 1️⃣ در سال ١٨٣٩ و همزمان با آغاز سلطنت که با مداخلهٔ دول اروپایی و جریان‌های به قدرت رسید، انگلستان نخستین کنسولگری غرب را در قدس برای حمایت از پایه گذاشت. 2️⃣ این جریان یکی از مهم‌ترین پیامدهای "تنظیمات" در عثمانی و برقراری حق کاپیتولاسیون بود. تلاش انگلستان در این دوره برای مهاجرت و اسکان تعداد بیشتری از در در نامهٔ پالمرستون، نخست‌وزیر انگلستان به سفیر این کشور در استانبول آشکارا بیان شده است. 3️⃣ به‌دنبال این اقدامات سیاسی، در اوائل دهه ۶٠ قرن نوزدهم، اقدامات فرهنگی و تبلیغی نیز در میان یهودیان مبنی بر دعوت برای "بازگشت" به فلسطین آغاز شد. 4️⃣ حاخام یهودی، نخستین کسی بود که این دعوت را در کتاب "در جستجوی صهیون" در سال ١٨۶١ آغاز کرد و پس از او موج گسترده‌ای در این خصوص، افکار او را ادامه داد. 5️⃣ با این وجود تا سال ١٨٨١ هیچ پیوندی با توده‌های یهود نداشت. برای غلبه بر این سکوت، شرایطی لازم بود تا یهودیان را وادار به مهاجرت به فلسطین کند. همانند همیشه، یک سبب شکستن سد شد.
هدایت شده از یا منتقم
✡️ صهیونیزم؛ حزب جدید شیطان (٢) ☠️ تمدن شیطان - قسمت چهارم 1️⃣ در سال ١٨٨١ تزار در روسیه شد و در پی آن این کشور که عمده‌ترین جمعیت یهودی جهان بودند، در معرض کشتار قرار گرفتند. 2️⃣ نتیجهٔ این اقدامات، خروج یهودیان از روسیه و تشکیل چند جمعیت صهیونیستی محلی به‌نام بود. مسألهٔ اسکان یهودیان در فلسطین از سوی این جمعیت‌ها دنبال شد و بر احیای تأکید شد. 3️⃣ این شرایط زمینه را برای پیدایش متشکل از صدها جوان صهیونیست فراهم کرد که در راه در فلسطین تلاش می‌کردند. 4️⃣ این جنبش پس از تلاش بسیار و حتی ورود انگلستان به صحنه و مواجه شدن با مخالفت عثمانی برای فروش فلسطین، سرانجام توانست بیست یهودی را به این کشور بفرستد و بدین‌گونه نطفه نخستین را در فلسطین منعقد سازد. 5️⃣در ادامهٔ این اشغال و در آستانهٔ شکست آن، سرمایهٔ یهودی به کار آمد و با خرید دو روستای "عاقر" و "قطره" کار اشغال ادامه یافت.