eitaa logo
نوشته های مجتبی فرهنگ
237 دنبال‌کننده
39 عکس
3 ویدیو
5 فایل
مجتبی فرهنگ (محقق و نویسنده ی مسائل فرهنگ بنیان) (مدیر میکرورسانه حکمرانی فرهنگی و کنشگری) جهت ارتباط: @mojtaba_farhang
مشاهده در ایتا
دانلود
فرآیند ارزیابی فرهنگی ـ اجتماعی طرح های اقتصادی 🖋مجتبی فرهنگ ●همزمان با تشکیل کمیسیون های ارزیابی اجتماعی در ابتدا نیازمند این می باشیم که شاخص ها و وزن هر شاخص (نمونه شاخص) را احصا کنیم و پیش از آغاز فرآیند ارزیابی در مورد دو موضوع اهمیت هر شاخص به طور کلی و نیز وجود تأثیر پروژه مذکور احتمالی، شاخص مربوط نظر خواهی انجام میشود. می توانیم گام های اجرایی برای انجام ارزیابی فرهنگی اجتماعی در طرح های اقتصادی گامهای اجرایی برای انجام ارزیابی فرهنگی - اجتماعی در طرحهای بهره برداری اقتصادی به صورت زیر میباشد که از ابتدا تا انتخاب عملیاتی و اجرایی شدن را در بر دارد. الف) شناخت وضع موجود ۱. بررسی طرح های مستعد سرمایه گذاری اقتصادی ۲. بررسی طرحهای مطالعات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی گوناگون ب) طراحی مفهومی مدل ارزیابی ۱. تدوین شاخصهای اقتصادی ارزیابی ۲. تدوین شاخص اجتماعی و فرهنگی ارزیابی ۳. تعیین روش وزن دهی به شاخصها ۴. طراحی مدل تلفیقی اقتصادی - اجتماعی و فرهنگی پ) پیاده سازی و استقرار نظام اولیه ارزیابی ۱. ارزیابی ساختار جمع آوری اطلاعات مورد نیاز ۲. جمع آوری اطلاعات لازم ۳. اصلاح مدل مفهومی طراحی شده با توجه به ساختار اطلاعاتی موجود در پروژه های کوچک مانند ساخت یک مجموعه مسکونی لازم نیست هویت منطقه ای منظر شهری معیشت و اشتغال و امثال آن بررسی گردد. بدیهی است که در انجام پروژه های کوچک مانند ساخت یک خانه در یکی از کوچه های شهر هویت منطقه ای تغییر نخواهد کرد و یا تأثیری بر نرخ اشتغال یا نرخ بیکاری ملی نخواهد گذاشت. تنها متغیرهایی مانند بافت شهر حداکثر ارتفاع ساختمانهای شهر)، هزینه ها و درآمدهای خود پروژه .... اهمیت داشته و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما هر چه سطح پروژه بالاتر رود لازم است متغیرهای بیشتری مورد بررسی ارزیابی و تحلیل قرار گیرد. ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
📣فراخوان فرصتی برای اثرگذاری و یادگیری 💯مجموعه حکمرانی فرهنگی در نظر دارد جهت تکمیل کادر خود، از فعالین متخصص برای حضور دعوت به همکاری نماید. 📣محورهای همکاری: ▪️شخصیت پژوهشی و عملیاتی ▪️خلاق ایده پرداز و دست به قلم ▪️توانمند در حوزه طراحی عملیات و محتوا ▪️ آشنا با مسائل فرهنگی، هنری و رسانه ای 🔸ویژگی های حتمی: ▫️ساکن در تهران ▫️دارای کارت پایان خدمت ▫️استقرار به صورت ساعت کاری روزانه ▫️محدوده سنی بین 22 الی 27 سال ▫️دارای تجربه در سازمان های فرهنگی ⬅️فرآیند جذب: 🔺ارسال رزومه در لینک پرس لاین 🔺پس از اتمام زمان فراخوان، از متقاضیان با بیشترین امتیاز جهت مصاحبه دعوت به عمل می آید. 🔺دوره آزمایشی به مدت سه ماه میباشد، در این شرایط افراد در قالب پروژه ها مورد سنجش قرارمیگیرند. 🔺پس از دوره آزمایشی با داوطلبانی که بیشترین امتیاز را اخذ کنند، قرارداد منعقد خواهد شد. 🔴 متقاضیان گرامی؛ خواهشمند است حداکثر تا هفت اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، نسبت تکمیل فرم، اقدام نمایند. 🌐https://survey.porsline.ir/s/wi8GQbN 🆔@cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚معرفی کتاب ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
نوشته های مجتبی فرهنگ
📚معرفی کتاب ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
⁉️ | 🔰 ژان ژاک روسو 🔻 زندگی پرتلاطم روسو عبرت‌آموز است. سرقت، دروغ، بچه‌های حرام‌زاده و سپردن آن‌ها به پرورشگاه، رابطه با زنان شوهردار، بداخلاقی و بدخلقی و . . . تنها برخی صفات ناپسندی است که برای روسو برشمرده شده است. 🔰آرتور شوپنهاور 🔻 آرتور شوپنهاور که دوست داشت مثل بودا، کانت یا اسپینوزا شناخته شود هرگز ازدواج نکرد و در جوانی روابط غیرمشروعی داشت. او که دچار همه دشمن پنداری شده بود در سال‌های آخر عمرش هیچ‌کس را به حضور نمی‌پذیرفت و از ترس دیگران سکه‌هایش را در شیشه دوات قایم می‌کرد. 🔰 فریدریش نیچه 🔻 نیچه که دائما بیمار بود را نمی‌توان دارای روابط بی‌اخلاقی جنسی دانست. مهم‌ترین مورد در زندگی او عشق به لو سالومه بود که از یک بوسه فراتر نرفت. اگر نیچه بر اثر سفیلیس نمی‌مرد، می‌شد گفت که او در هنگام مرگ، پسر بود. البته او یک‌بار به کازیما واگنر نوشته بود که او را دوست دارد. کازیما که همسر دوست او واگنر بود این یادداشت را بی‌پاسخ گذاشته بود. 🔰برتراند راسل 🔻 زندگی‌های ویران و روابط نامناسب، چهار زن و بی‌شمار معشوقه، و تفکرات خاص و ضد سنتی، چیزهایی بود که راسل در پایان عمر ۹۸ ساله‌اش از خود باقی گذاشت. راسل بر زنان تسلط عجیبی داشت و حتی با عروسش هم رابطه‌ی جنسی داشت که این مسئله باعث جنون فرزندش جان شد. وقتی از راسل پرسیدند چرا بعد از مبانی ریاضیات و مبادی ریاضیات، دیگر کتاب مهمی در مورد فلسفه ننوشته، پاسخ داد چون زمین زدن دخترها از فلسفه خوش‌تر است. 🔰 لودویگ ویتگنشتاین 🔻 لودویگ ویتگنشتاین که همیشه از همجنس‌بازی خود شرمنده بود، تلاش می‌کرد با خشم و ریاضت‌کشی از شر این حس در خود رهایی یابد. خود بزرگ بینی هم مشکل مهم دیگر ویتگنشتاین بود و او هیچ نقدی را تحمل نمی‌کرد. او یک بار با میله آتش‌دان نزدیک بود که به پوپر فیلسوف، حمله کند و بر همین اساس کتابی نوشته شده است. 🔰مارتین هایدگر 🔻 مارتین هایدگر گرچه به دلیل کتاب‌هایی مثل «هستی و زمان» به وسیله بسیاری از پیروان یهودی تحسین می‌شد، اما در سال ۱۹۳۳ به ناگهان به سمت حزب نازی گشت و نقش مهی در سرکوب یهودیان ایفا کرد. او در عین حال کمک کرد که معشوقه‌های یهودی او مثل «هانا آرنت» بتوانند از آلمان نازی بگریزند. او هرگز به صورت صریح هولوکاست را محکوم نکرد. 🔰 ژان پل سارتر 🔻 سارتر که دارای مشکلات جسمی و شخصیتی خاصی بود، این مسائل را در زندگی شخصی خود به خوبی نشان داد. او و سیمون دوبوار با دختران نوجوان زندگی‌های سه نفری تشکیل می‌دادند و این روابط گاهی چند ماه طول می‌کشید. از آنجا که «آلبر کامو» از سارتر خوشتیپ‌تر و در جلب دختران و زنان موفق‌تر بود، سارتر یک دهه تمام کارهای ادبی کامو را نقد و به شخصیت او حمله می‌کرد. در جریان این روابط دخترانی مثل «بیانکا لمبلین» و «ناتالی سوروکین» دچار مشکلات روحی شدیدی شدند. همچنین، سارتر در اوج فجایع اردوگاه‌های کار اجباری در شوروی، اعلام کرد که در شوروی آزادی کامل وجود دارد و همه می‌توانند به راحتی از استالین انتقاد کنند. 🔰 میشل فوکو 🔻 میشل فوکو که همجنس‌باز بود با دوست پسرهایش روابط سادومازوخیستی برقرار می‌کرد و همین رفتارها باعث رنجش و فرار آنها می‌شد. «دانیل دفر» که بیش از دیگر پسرها با او ماند، بر او تاثیر زیادی گذاشت. فوکو در حمام‌خانه‌های سانفرانسیسکو از سکس همزمان با چند مرد لذت می‌برد و بعد از مرگش گروه‌های همجنس‌باز او را متهم کردند که به رغم اطلاعش از داشتن بیماری ایدز، ده‌ها نفر را به این بیماری مبتلا کرده است. ⭕️ کتاب « » را بخوانید تا با محصولات تمدن غرب، حیوانات انسان‌نمای فیلسوف آشنا شوید... (نسخه الکترونیکی و صوتی این کتاب از طریق اپلیکیشن طاقچه و کتابراه و...، در دسترس است.) ⭕️ | فیلسوفان بدکردار کتابی است که در سال ۲۰۰۴ به وسیله نایجل راجرز و مل تامپسون و توسط انتشارات پیتر اوون در انگلستان منتشر شد. در سال ۱۳۹۳ ترجمه فارسی این کتاب به وسیله انتشارات امیرکبیر و با ترجمه احسان شاه قاسمی در ایران منتشر شد. ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
"معیارهای گزینش جمع ها" 🖋مجتبی فرهنگ ●زیست کنشگرانه در بسترهای انقلاب اسلامی برای هر مسلمان انقلابی لازم است. سلوک اجتماعیِ مسلمانِ متعهد، طالب این موضوع است که در بستر ها و تشکیلاتی به جامعه سازی بپردازد یعنی این ها ابزاری برای تحقق تحول در جامعه می باشد اما موضوع و مسئله مهم این است که کدامین بستر، مطلوبیت بیشتری برای «من» دارد؟ معیارهای انتخاب و عدم انتخاب یک لجنه چیست؟ ○عرصه هر تشکیلاتی دارای یک عرصه و ماموریت سازمانی می باشد که برای نائل شدن به آن برنامه ریزی ها و سازماندهی گوناگونی را صورت می دهد. انسان دارای حریت براساس جهتگیری تخصصی و ماموریت زندگی خود که همان تکلیف او می‌باشد و مطابق با اراده امر ولی بوده، محل استقرارپایگاهی خود را انتخاب میکند. یعنی سازمان بر او غالب نمی شود بلکه او به تناسب تکلیف و جهت گیری تخصص اش، محل استقرار خود را بر می گزیند. ○معیشت معیشت برای استقلال و پایداری مالی امری مهم است. بسیاری از جمعیت جوانان حزب اللهی خالصانه و به تناسب دغدغه های خویش در امر فرهنگ به ایفای نقش می پردازند اما با کمترین حقوق! این موضوع سبب تاخیر در ازدواج، عدم ذهنیت باز در محیط کار و حتی تعارض منافع سازمانی می شود! اگر شخص نتواند با درآمدزایی کارمندی و یا غیرکارمندی امرار معیشت کند امکان بلند پروازی برای او وجود ندارد. ○مهارت زیست در هر مجموعه، تشکل و یا سازمانی معطوف به اتمام یک سری از امورات روزانه و یا بلند مدت می‌باشد مسئله اساسی این است که یادگیری، آموزش و مهارت افزایی به چه میزان در بستر انجام این امورات، صورت خواهدگرفت.گاهی از اوقات زیست در یک مجموعه برای فرد نمی‌تواند جایگاه‌های ما به ازایی ترتیب دهد. این مسئله ناظر به همین موضوع است که مهارت هایی‌که فرد یاد می‌گیرد، در جایگاه های دیگری، خواهانی ندارد ○تعاملات انسانی نوع مراوده انسانی در بین افراد همتراز و یا با مدیران بالادستی از مهمترین معیارهای انتخاب یک موقعیت می‌باشد. بسیار پیش آمده است که در اولین ارتباطات شخص دارای بسیار روحیه لطیف می‌باشد اما در بستر کار مشترک، دارای رذایل‌های اخلاقی بسیاری بوده است. ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا