🌷امام صادق(ع):
گناهانی که توبه کردی
و وقتی یادت می آید
از خدا شرم میکنی😓
خدا آن گناه را حتی از یاد و ذهن فرشته اعمال هم پاک میکند و به نیکی تبدیلش میسازد...
🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷
📚میزان الحکمه
امام مهدى علیه السلام:
ما اُرغِمَ أنفُ الشَّیطانِ بِشَى ءٍ مِثلِ الصَّلاةِ؛
امام مهدى علیه السلام:
هیچ چیز مانند نماز،📿
بینى👃🏻 شیطان👿 را به
خاک نمى مالد.
📚. بحار الأنوار ، ج 53 ، ص 176
#چهار_عمل_در_بــــرابر_چهار_عمل
💗امیرالمومنین علی علیه السلام
⚪️مَنْ أُعْطِيَ أَرْبَعـاً لَمْ يُحْرَمْ أَرْبَعـاً مَنْ أُعْطِيَ الدُّعَاءَ لَمْ يُحْرَمِ الْإِجَابَةَ وَ مَنْ أُعْطِيَ الـتَّوْبَةَ لَمْ يُحْرَمِ الْقَبُولَ وَ مَنْ أُعْطِيَ الِاسْتِغْفَارَ لَمْ يُحْرَمِ الْمَغْفِرَةَ وَ مَنْ أُعْطِيَ الـــــــشُّكْرَ لَمْ يُحْرَمِ الزِّيَادَةَ .
💎كسي را كه چهار چيز دادند،
از چهار چيز محروم نباشد،
با دعا از اجابت كردن، با توبـه از پـذيرفته شدن، با استغفار از آمرزش گناه، با شـــــــكرگزاري از فــــــزوني نعمتهــــــا.
📘حکمت135
✍چهار عامل ما را🔥جهنـمی🔥کرد
✅در قیامت بارها میان اهل بهشت و جهنم گفت و گو رخ می دهد ٬ که قرآن ترسیمی از آن گفت و گوها را بیان فرموده است٬ یکی از آن صحنه ها که در سوره مدثر آمده این است که: اهل بهشت از مجرمان می پرسند: چه عاملی شما را به دوزخ روانه کرد؟
💠 آنها می گویند : ۴ عامل :
۱-« لَمْ نَکُ مِنَ الْمُصَلّینَ »
٬پای بند به نماز نبودیم .
۲-« لَمْ نَکُ نُطْعِمُ المِسْکینَ »
به گرسنگان اعتنا نمی کردیم.
۳-« کُنّا نَخوُضُ مَعَ الْخائِضینَ »
٬ ما در جامعه فاسد هضم شدیم .
۴-« کُنّا نُکَذِّبُ بِیَوْمِ الدّین »
قیامت را هم نمی پذیرفتیم.
📚 قصص الصلاة - ص ۱۸۹
┄
امام صادق عليه السلام:
سه هنگام است كه در آنها، دعا از درگاه خداوند متعال، محجوب نمى مانَد:
در پسِ نماز واجب📿
و هنگام بارش باران، ⛈☔️
و هنگام پديدار شدن نشانه اى از اعجاز خداوند در زمين🌪🌈
📚الدعوات، صفحه 35
┄
🌸 ـبِـسمِـاللهالࢪحمــݩِالࢪحیـمـ 🌸
امام صادق علیه السلام :
🔆کسی که در آخرالزمان دینش را حفظ کند خدا مقامی به او می دهد که سلمان فارسی غبطه اورا می خورد...
#امام_زمان
#اَلّلهُمَّـعَجِّللِوَلیِّڪَالفَرَج
┄═❈๑๑🕊๑๑❈═┄
دوستى خداوند، سرمايه انسان
«خَسِرَتْ صَفْقَةُ عَبْدٍ لَمْ تَجْعَلْ لَهُ مِنْ حُبّكَ نَصِيباً».
امام حسين (ع) فرمود: «پروردگارا! كسى كه از محبّت خود بهرهمندش نكردى، زيان كرده است».
📚بحار الانوار، ج ۹۵ ص ۲۲۶ ح۳