eitaa logo
کتابخانه علامه محدث نوری
138 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
4.6هزار ویدیو
32 فایل
وَ اجْعَلْنِي اللَّهُمَّ مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ أَتْبَاعِهِ وَ شِيعَتِهِ
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺️انحراف گروهک منافقین و قوانین عجیب حاکم برای اعضای آن، ● همه چیز برای اعضا حرام ولی برای رجوی حلال❗😳 # عملیات مرصاد @Al_Mansour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️ روایت کمتر شنیده شده شهید جمهور از جنایات وحشیانه گروهک تروریستی منافقین در ایران 🏷 @jahad_tabein
🔻 تشبیهِ غزّه با کربلا؛ سهل و ممتنع! • نوحه بر غزه و مقایسه‌اش با کربلا، برخی میراث‌گرایان را نگران کرده است! متوقف‌کردنِ عاشورا در سال ۶۱هجری و دفنِ کربلا در کربلا هم عده‌ای از انقلابیان را برآشفته است! و باز دعوا و برچسبِ «افراطی‌ها / هیئت سکولار» و غیره رونق گرفته است! ▫️ ادعا: نه کسی با اهل‌بیت علیهم‌السلام قابل مقایسه است (لا یُقاس بآل محمد(ص) من هذه الأمّة أحد)۱ و نه هیچ‌روزی -حتی شهادت ائمهٔ اطهار- در عظمت مصیبت، روزِ حسین علیه‌السلام می‌شود (لا یوم کیوم الحسین)۲؛ لکن غزه، کرب‌و‌بلای حسین(ع) را ارث برده است! ❓ آیا مقایسه‌ناپذیریِ کسی با امیرالمؤمنین علیه‌السلام مجوّز است که حکومت و حکمرانی‌ای غیرعلوی اختیار کند؟! ❗️اینکه عظمت مصیبت هیچکس به «رتبه»ی مصائب حسین(ع) نمی‌رسد، آیا مجوّز است که تشابه و تشبّه به او (با مقیاس‌کردنش) واجب نباشد؟! • حسین(ع) بلندترین «قله»ی فداکاری برای خداست که هم «دامنه»ی پیروان را بالا کشیده و هم «سلسله‌جبال»ِ تأسّی و تشبّه در قبل و بعد از خود را موجب شده است! • پیامبرانی که پیش از او گذرشان به کربلا افتاده، و پیش‌آمد و خون‌آمدی به خود دیده‌اند؛ از خدایشان شنیدند که: «فسال دمُک مؤافقة لدمه»۳: خونت برای تشبّه به خون حسین(ع) جاری شد! ❗️عجب از کسانی که قمه‌زنی با دستان خود -بدون هیچ نصّ شرعی- را تشبّه به شمشیرها بر حسین(ع) می‌شمارند؛ اما تشبّه و تشابه‌خواندنِ خون‌های ریخته‌شدهٔ تأسّی‌کنندگان به حسین(ع)۴ را مقابل یزیدهای زمان، برنمی‌تابند! برخلاف مبنای فقهیِ توقیفی‌بودن شعائر۵، خودزنی با قمه را تشبّه به حسین(ع) می‌شمارند؛ اما بر مبنای وجوبِ تأسّی به سیّد مظلومان و شهید و کشته‌ دادنِ زنان و فرزندان، تشبّه به امامِ شهید نمی‌دانند؟!! • وقتی پوست سر و صورت اسماعیل صادق‌الوعد۶ را کندند، در پاسخ به فرشته‌ای که برای مدد آمده بود گفت: لي أسوة بما یصنع بالحسین(ع)۷: برای من تأسّی به آن چیزی است که با حسین(ع) می‌کنند! اسماعیل به عظمت مصیبت حسین(ع) نرسید اما اگر به کرب‌و‌بلای حسین(ع) هیچ شباهتی نیافته، پس تأسّی چه معنا دارد؟! • ابوذر غفاری وقتی در غربت و تنهایی در تقابل با جریان استئثار (ویژه‌خواریِ أموی) و استبداد به تبعید رفت، تبعیدش را با روز حسین(ع) مقایسه کرد و دوستانِ اندکش را چنین تسلّی داد: ما أیسَر هذا و لکن کیف أنتم إذ قتل الحسین(ع) قتلا (یا: ذبح ذبحاً) والله لایکون فی الإسلام بعد قتل الحسین أعظم قتلا منه ۸: این (تبعید و غربت) آسان است اما شما چه می‌کنید وقتی حسین(ع) را آن‌گونه بکُشند یا ذبح کنند؟! به خدا قسم قتلی بزرگ‌تر از آن در اسلام نیست. ❗️حافظانِ میراث جا دارد نگران باشند تا کسی در «رتبه» با اهل‌بیت(ع) و «روزی در عظمت مصیبت» با روز حسین(ع) مقایسه نشود؛ چون آن مصیبتِ عظما در عالم بالا هم اثر کرده -به حسب روایات صحیح- و آسمان و زمین و همهٔ مخلوقات بر آن گریسته‌اند!۹ امتدادبخشی به میراث هم جای نگرانی دارد تا مبادا حسین(ع) در ۶۱هجری دفن شود و الگو و بالتّبع «شبیه‌ساز» نشود! که وگرنه؛ گریه‌کنانِ امروز با گریه‌کنانِ روز عاشورا بر تلّی در همان کربلا، و در حالِ نظاره بر کشته‌شدن حسین(ع) فرقی نمی‌کنند!۱۰ ازهمین‌رو بود که شهید مطهری فریاد می‌کرد «شمر زمانت را بشناس» و رهبر انقلاب اسلامی از «کربلای غزه» می‌گوید۱۱ و امام موسی صدر در کتاب ارزشمند «سفر شهادت»۱۲ بین عاشورا و فلسطین پیوند می‌زند. • امام رضا علیه‌السلام در روایت معروف «ریّان بن شبیب» هر دونگرانی را برای‌مان به‌زیبایی جمع کرده است: «إنّ یوم الحسین اقرح جفوننا و اسبل دموعنا و اذلّ عزیزنا بأرض کرب و بلاء و اورثنا الکرب و البلاء إلی یوم الانقضاء»۱۳ روز حسین (نه روزها و مصائب دیگر) است که پلک‌های ما را مجروح و سیل اشک از چشمان ما جاری کرده است [همان لقد عظمت الرزیّة و جلّت و عظمت المصیبة] اما هم‌او در ادامه می‌فرماید: به ما «کرب و بلا» تا روز انقضاء(فرج) ارث داده شده است! یعنی همان مضمون: کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا (که سخن مشهوری است و روایت نیست). این کرب و بلا، «ارث» حسین بر حسینیان است؛ همان کرب و بلاست تا ارث‌بودن درست باشد؛ لذا شبیه خواندنش انحراف از میراث نیست. تا وقتی وارث حسین(عج) در مرتبهٔ غیبت و «الذین استضعفوا» است، فرج و گشایش برای مظلومان و مستضعفان نیست و آنها در کرب و بلایند. ❓غزه بدین معنا، چرا کرب‌و‌بلای حسین(ع) نباشد؟! ملّتی که در مقابل ضَیم (ظلمِ ننگ‌آمیز) ایستاده، به سیّد اهل إبای از ضیم۱۴ -یعنی حسین بن علی(ع)- تأسّی کرده است. ❗️این نکتهٔ سهل و ممتنعِ تشبیه غزه با کربلاست! 👈آنچه غزّه از مصیبت می‌بیند، ارثِ کرب‌وبلای ننگ‌ناپذیریِ حسین(ع) است؛ ولو هیچ‌روزی در «رتبه»، روزِ حسین در «عظمت مصیبت» نمی‌شود! ✍️محسن قنبریان # بیداری @jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️نتانیاهو توی کنگره حدود ۲۰ بار از کلمه «ایران» استفاده کرد و بارها تاکید کرد: «ایران دشمن ماست و باید با ایران بجنگیم»؛ و فقط ۱ بار از کلمه «جمهوری‌اسلامی» استفاده کرد! اما هنوز یه مشت دگوری تهی‌مغز داریم که معتقدند اینا با ج.ا مشکل دارن نه با ایران!:)) ❗❗❗❗❗ *آدم @jahad_tabein ____________________________ از خشمتان به امید خداوند، آخر به خاطر همین بغض و ترس از ایران خفه می شوید @Al_Mansour
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دخترا بابایین و وداع با بابای شهید، دردناکترین وداع عالمه ... لعنت خدا بر صهیونیسم و جماعت صهیونیست @Al_Mansour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 بانوی تازه مسلمان اروپایی ✅ قبلا همیشه آرایش و کاشت ناخن داشتم ولی الان به خاطر وضو و نماز نه آرایش می کنم نه ناخن می کارم... 😳 قابل توجه چادر صورتی ها، که با آرایش و کاشت ناخن و بدون وضو نماز می خوانند❗... 👆 تازه مسلمانان و رهیافتگان _____________ @Al_Mansour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍در تربیت عجول نباشید 🔹سن نظم و مسئولیت پذیری فرزند دلبند ما، بعد از ۱۴ سالگی آغاز می شود. پشتوانه آن، عملکرد صحیح والدین در پاسخ صحیح به خواسته ها، واکنش ها و هیجانات دوران کودکی و ابتدای نوجوانی است.(پایان هفت سال دوم تربیتی) 🔸 تمرین نظم و مسئولیت پذیری قبل از این مرز سنی در رشد و تقویت این دو خصلت کمک بسزایی دارد. 🔹فرزند ما باید نظم و مسئولیت پذیری را در رفتار و عملکرد ما ببیند : در کودکی با زبان بازی و مسابقه و در نوجوانی با تشویق و همراهی و ایجاد زمینه خلاقیت. مشاوره خانواده طبق نگاه استاد پناهیان ✍اکبرپور @panahian_moshavereh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا