eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●راز تقارن لیالی قدر با شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام (قسمت سوم)
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●راز تقارن لیالی قدر با شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام (قسمت چهارم)●■ ■●دنیای امروز دنیای کوتوله‌هاست؛ قدّ انسان شناخته شده نیست؛ قدر انسان شناخته شده نیست. گمان می‌شود اندازه و قدر انسان همین است که بشرِ امروز دارد. ■●دنیای امروز، شب ظلمانی‌یی است که حقیقت انسانیّت در آن ناشناخته است. و در این لیله‌ی دنیا، حقیقت انسانیّت با تمامیّتش است که قدر انسان را تعریف می‌کند. ■●حقیقت و تمامیّت انسانیّت حجّت خداست. این‌گونه ارتباط لیلة القدر با انسان کامل آشکار می‌شود. ■●در این لیل دنیا که قدر بشر، قدر انسان، قدر آدمیّت و انسانیّت ناشناخته است؛ حجّت خداست که قدر انسان را مشخّص می‌کند. ابعاد و عظمت حقیقت انسانی را به منصه‌ی ظهور می‌گذارد و با شناخت و توجّه به اوست که دیگران می‌یابند که چقدر کوتاهند و آن وقت شاید نقطه‌ی عطف و مبدأ تحوّلی در زندگی‌شان شکل گیرد. ■●وقتی قدّ افراشته‌ی انسان کامل را در اخلاق، کمالات روحی، اندیشه‌ها و افکار بلند و در عظمت‌های معنوی و عرفانی ببینند؛ وقتی قدّ افراشته‌ی حجّت خدا را ببینند؛ شاید به فکر بیفتند که اندکی قد بکشند. ■●لیلة القدر نقطه‌ی عطف حیات بشری است. اگر کسی به لیلة القدر دست یافت و حجّت خدا را در لیلة القدر درک و ملاقات کرد؛ تمامیت قدّ انسان را مشاهده کرده است. ■●برای چنین کسی، آن شب، شبی است که فردای آن یوم القیامة خواهد بود. «سَلامٌ هِيَ حَتّىٰ مَطْلَعِ الْفَجْرِ» خواهد بود. آن حقیقتی که سلام است؛ یعنی انسان کامل، سلامت کامل است. هیچ عارضه‌یی در هیچ مرتبه‌یی از مراتب ظاهر و باطن او وجود ندارد؛ او سلامت مطلق است. این که سلامت در مراتب مختلف وجود انسان یعنی چه؛ بحث مفصّلی است که اینجا فرصت پرداختن به آن نیست. ■●حجّت خدا سلام است. وقتی حقیقت سلام را ببینیم؛ آن وقت بیماری خودمان را باور می‌کنیم. آن قدّ افراشته و قدر لیلة القدری حجّت خدا را که ببینیم؛ آن وقت کوتاه بودن خودمان را درک می‌کنیم و شاید ان‌شاء‌الله لیلة القدر برای ما مبدأ تحوّل شود. اگر این‌گونه شود؛ به بیداری و یقظه رسیده‌ایم و یقظه و بیداری نقطه‌ی آغاز سیر الی الله و نیل به همه‌ی کمالات انسانی است. .... ■●در محضر استاد مهدی طیب ۱۹ مرداد ۹۱●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●[نکاتی در باب استجابت دعا / بخش اول] استاد فاطمی نیا●■ ■مولوی تمثيل آورده است كه فردی نشسته بود و "ياربّ" ميگفت. شيطان براو ظاهر ميشود وميگويد: تابه حال اين همه "ياربّ" گفته ای، چه فايده داشته است!؟ مرد دلش شکست و از دعا کردن منصرف شد و خوابيد. ■شب كسی به خواب او آمد و گفت چرا ديگر "ياربّ" نمی گويی!؟ جواب داد : چون جوابی نمي شنوم و ميترسم ازدرگاه خدا مردود باشم ، پس چرا دعا بكنم!؟ ■گفت خدا مرا فرستاده است تا به تو بگويم اين "ياربّ" گفتن هایت همان لبّيك و جواب ماست! يعنی اگر خداوند نخواهد صدای ما به درگاهش بلندشود ، اصلا نميگذارد " ياربّ" بگوييم! @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■ای خدای من و سید من! اگر جز اوليا و اهل طاعتت را نيامرزى، پس گنهكاران به چه كسى پناه برند؟ و اگر جز اهل وفا را اكرام ننمايى، پس بدكاران به درگاه که پناهنده شوند؟ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●راز تقارن لیالی قدر با شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام (قسمت چهارم
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●راز تقارن لیالی قدر با شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام (قسمت پايانی)●■ ■●اميدواريم ليلة القدر، اين حقيقت را برای ما مجسم و محقق كند و شب بیست و یکم که يكی از سه شبی است كه محتمل است ليلة القدر باشد و با شهادت اميرالمؤمنين علیه السلام و ياد و ذكر و كمالات آن حضرت مقارن است، بتواند نقطه‌ ای باشد، برای اينكه به خود بياييم و بفهميم حقیقت انسان غير از اين است كه ما هستيم و به آن بسنده کرده‌ایم. ■●بعضاً وقتی كمالات اوليای خدا را ذكر می‌كنيم، افرادی می‌گويند: خيلی غلو می‌كنی؛ آنها هم مثل ما انسان بودند. علت چنین حرفی این است كه معنای انسان را نمی‌فهمند. آنها خودشان را انسان می‌دانند. نه؛ اميرالمؤمنين علیه السلام غير انسان نبود، ما غير انسانیم. علی علیه السلام را از انسانيّت بالاتر نبرديم؛ انسانيّت يعنی علی علیه السلام. امّا وقتی انسانيّت را شناختيم، آن‌وقت می‌فهميم ما انسان نيستيم و هنوز در حيوانيّت اسيريم. ■●اميدواريم ليلة القدر، برای ما ليله‌ی پی بردن به قدر انسانی، با لقاء و شهود و مشاهده و ملاقات با حقيقت حجّت خدا باشد؛ و مبدأ تحوّل و دگرگونی، برای راه افتادن به سوی حقیقت انسانی باشد. گرچه قدّ هيچ كس به افراشتگی قدّ اميرالمؤمنين علیه السلام نخواهد شد. خود اميرالمؤمنين علیه السلام هم فرمودند: ■●«اِنَّكُمْ لا تَقْدِروُنَ عَلىٰ ذلِكَ، وَلكِنْ أعينُونِى بِوَرَعٍ وَ اجْتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدادٍ».۱ ■●شما قدرت نداريد هم‌قدّ من شويد؛ امّا به اين كوتولگی هم بسنده نكنيد؛ قانع نشويد. مرا ببينيد؛ بفهميد قد يعنی چه؛ قانع و مكتفی به اين حدّ كوتاه خود نشويد. من آمدم قدّ شما را بلند كنم؛ ولكن شما هم به من كمك كنيد؛ مدد دهيد؛ با پاكدامنی، پرهيز از گناه و آلودگی، اجتهاد و تلاش، مجاهدت، عفّت، سَداد و ثبات قدم، مرا در این راه ياری و مدد دهيد. درست است هم‌قدّ من نمی‌شويد؛ لااقل قدّتان از اينكه هست، كمی بلندتر شود. البتّه راه را برای اين‌كه هم‌قدّ من شويد، نبسته‌اند؛ امّا احدی همّتی به بلندی همّت من ندارد تا بتواند اين راهِ بلند كمال را، تا جايی كه من رفته‌ام، بيايد. احدی نمی‌تواند به منِ علی برسد؛ نه اينكه به من نمی‌رسد؛ به فهم اينكه من به كجا رسيده‌ام هم نخواهد رسيد. منِ علی راز ناشناخته‌ی عالم وجودم. لذا به من نمی‌رسيد. امّا يك تكانی بخوريد. ■●شير را ماند همی بچه به او / تو به حيدر خود چه ميمانی؟ بگو تو كه می‌گويی من پيرو حيدر اميرالمؤمنين علیه السلام، شيعه، عاشق و فرزند معنوی اميرالمؤمنين علیه السلام هستم؛ اميرالمؤمنين علیه السلام پدر من است؛ تو به حيدر خود چه می‌مانی؟ بگو. كمی قد بكشيد؛ ليلة القدر يعنی اين. يعنی شبی كه انسان به قدر و اندازه‌ی انسانيت پی می‌برد و در نتیجه به كوتاهی خود واقف می‌شود و اراده می‌كند و تصميم میگيرد كه تحوّل عميقی در زندگی خود برای رشد، تعالی و تكامل ايجاد كند. اميدواريم خدای متعال چنين ليلة القدری را نصيب همه‌ی ما بفرمايد. ■●در محضر استاد مهدی طیب ۱۹ مرداد ۹۱●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■راههای عبادات، روزه، شب زنده داری، ذکر، دعا، ریاضات و صبر که از پیغمبر و ائمّه علیهم السّلام رسیده است هم راه خداست. ■●اینها راههای شوسه و آسفالته اند. بعضی اصحاب به پیامبر و ائمّه علیهم السّلام اصرار زیادی کردند که چه کنیم زودتر به مقصد برسیم؟ این بود که پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم راه میانبر را نشان داد و فرمود: هر کس علی و حسین علیهما السّلام را دوست بدارد، زودتر به مقصد میرسد. ■●فرمود هر کس علی علیه السّلام را دوست بدارد، معصیت به او ضرر نمی رساند و کسی که در مصیبت حسین علیه السّلام مژه اش به اشک نمناک شود و حتّی کسی که بدون اینکه اشکش جاری شود، با ادب در مجلس عزای حسین علیه السّلام بنشیند و خودش را شبیه گریه کنندگان نماید، بهشت بر او واجب میشود. راه محبّت راه میانبر است. ■مرحوم حاج میرزا اسماعیل دولابی■ @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیات 242-228 بقره قسمت هفتم بخش پنجم2⃣ ● رواياتى در ارتباط با آيه ((فرجالا او ركبانا...)) و نماز خوف و نيز در همان كتاب از معاويه بن عمار روايت كرده كه گفت : از آن جناب از كلام خداى عزوجل پرسيدم كه مى فرمايد: ((والذين يتوفون منكم ...))، فرمود: اين آيه به وسيله آيه تربص چهار ماه و ده روز و نيز به وسيله آيه ميراث نسخ شده است . ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 393 مترجم : معناى نسخ شدن آن به وسيله آيه ميراث روشن شد، و اما نسخ شدنش به وسيله آيه عده وفات براى اين است كه آيه مورد بحث مشتمل بر دو چيز بود، يكى همان كه ، خرجى يك سال را از مال شوهر مى برد، دوم اينكه ، در مدت يك سال از خانه شوهر بيرون نمى رود، و اگر رفت خرجى يك سال را به او نمى دهند، آيه ، عده وفات را مى گويد كه زن تنها چهار ماه و ده روز از شوهر كردن خوددارى مى كند. و دركتاب كافى و تفسير عياشى آمده ، كه شخصى از امام صادق (عليه السلام ) سؤال كرد مردى كه زنش را طلاق داده ، آيا بايد چيزى از مال به او بدهد؟ فرمود بله ، مگر آن مرد دوست نمى دارد از نيكوكاران باشد، مگر نمى خواهد از پرهيزكاران باشد؟!. 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
■●سلسله بیانات آیت‌الله بهجت قدس‌سره در مورد و علیهم‌السلام●■ ■●خدا کند در ما عشقی پیدا شود به مجموع قرآن و عترت، تا اولاً، بتوانیم یگانگی قرآن و عترت و معجون مرکب از آن دو را بیابیم و ثانیاً، در مقام پیروی و عمل، با توجه به آن دو و بر محور آن دو طواف عاشقانه بنماییم و بدانیم که آنها از هر معشوقی بیشتر شایسته‌ی عشق‌ورزی هستند. ■●در محضر بهجت، ج۱، ص۳۳●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●بهترين راه برای آزاد شدن از هوس و گناه پی بردن به حكمتهای عبادات است●■(۱) ■گرچه گرفتن سخت و دشوار است، ولی شنيدن اين ندای خداوند كه می‌فرمايد: ﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ﴾[۵][۱] خستگی روزه را از انسان می‌گيرد، با شنيدن اين ندا عبادت برای ما سهل و روان میگردد. ■رسول خدا(صلّی‌الله‌عليه‌وآله‌وسلّم) در آخرين جمعهٴ ماه شعبان خطبه‌ای ايراد فرمودند كه: مردم شما نيستيد؛ در قفس هستيد. و نمی‌دانيد كه در قفس هستيد. گناهانتان شما را در قفس زندانی كرده ‌است. ■در ماه مبارك رمضان با ، خود را آزاد كنيد.[۲] انسان گناهكار بدهكار است و بدهكار بايد گرو بسپرد. اينجا خانه و زمين را به عنوان گرو قبول نمی‌كنند؛ بلکه جان را به گرو می گيرند. آنكه ميگويد من هر چه بخواهم می‌كنم، هر جا بخواهم ميروم و هر چه بخواهم ميگويم، او است؛ آزاد نيست. گرفتار هوس و آز، برده است نه آزاد. ●[۱]ـ سورة بقره، آية ۱۸۳ ●[۲]ـ الأمالی والمجالس (صدوق)، ص۸۵، مجلس ۲۰، ح۴، عيون اخبار الرضا، ج۱، ص۲۹۵. @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●امیر المؤمنین در هیچ یک از کارزارهای مقدس که جهاد نامیده میشوند ، شخصیت خود را که متخلق به اخلاق اللّه بوده ، نباخته است. ■●این حقیقتی است که همه مورخان و آنانکه کیفیت زندگی آن حضرت را نقل می کنند ، به آن اعتراف دارند . خود او نیز با اینگونه جملات توضیح داده است : و إنّی لعلی بيّنة من ربّی ‌و قطعا حیات من ، نیت من ، تفکرات و هدف گیری های من و کردار عضلانی من و گرایشهای من ، همه و همه بر مبنای دلیل روشنی از پروردگار من میباشد. و بدیهی است که بر مبنای دلیلی روشن از خدا زندگی می کند ، هرگز تحت تأثیر هیجانات نفسانی قرار نمیگیرد. ■●استاد تفسیر نهج البلاغه ،جلد ٢١●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 □دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان□ □اَللَّهُمَّ اجْعَلْنی فيهِ مُحِبَّاً لاَِوْلِيآئِكَ، وَمُعادِياً لاَِعْدآئِكَ، مُسْتَنّاً بِسُنَّةِ خاتَِمِ اَنْبِيآئِكَ، يا عاصِمَ قُلُوبِ النَّبِيّينَ. □خدایا در این روز قرار ده مرا دلبسته‌ی اولیای خودت، و دشمن دشمنانت، و آراسته به راه و روش خاتم پیامبران گردان، ای نگهدارنده‌ی دل‌های پیامبران. @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 □دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان□ □اَللَّهُمَّ اجْعَلْنی فيه
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 □○آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره)○□ □اللّهمّ اجْعَلْنے فیهِ محبّاً لأوْلیائِڪَ ومُعادیاً لأعْدائِڪَ خدایا ڪارے ڪن تا در ماہ رمضان، خوبان را دوست بدارم و دشمن دشمنانت باشم! □در مورد خودم، عملے ڪہ بہ من امید مے دهد تا در قیامت جزو نجات یافتگان باشم، این است ڪہ خوبان و اشخاص با تقوا را دوست دارم و از بے تقوایان بے زارے مے جویم. □اگر پسرتان بے تقواست و نماز نمے خواند، نباید او را دوست داشتہ باشید. حدیث است ڪہ بہ حقیقت ایمان نمے رسید مگر آنڪہ نزدیڪ ترین خویشان خود را براے خدا دوست نداشتہ باشید، چون متدین نیست و دورترین افراد را براے اینڪہ متدین است، دوست داشتہ باشید. □امام باقر(علیه السلام) بہ شخصے فرمودند؛ «اگر ارادہ ڪردے ڪہ بفهمے بهشتے و یا جهنمے هستے، بہ قلبت مراجعہ ڪن، اگر دیدے اهل طاعت را دوست دارے، اهل بهشت و اگر اهل گناہ را دوست دارے، اهل جهنم هستے و انسان در قیامت با ڪسے ڪہ او را دوست دارد، محشور مے شود.» □در دورہ آخرالزمان قلب مؤمن آب مے شود؛ زیرا گناہ را مے بیند و استطاعت تغییر وضع ندارد. هر ڪس ڪہ مؤمنے را دوست دارد، حتے اگر منحرف باشد پس از مدتے رستگار خواهد شد. □مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِڪَ در این بخش از خدا مے خواهیم تا ما را یارے رساند براے اینڪہ بہ طریقہ پیغمبر در مستحبات، دعاها و دستورات اسلام عمل ڪنیم. از خدا مے خواهیم تا هر چہ پیامبر(ص) بہ ما فرمودہ است، دربارہ مستحب و واجب عمل ڪنیم و مڪروهات را از خود دور و حرام را ترڪ ڪنیم. □ □پیغمبران معصوم هستند؛ زیرا خدا قلب آنها را حفظ ڪردہ است و در فراز پایانے مے گوییم، اے خدایے ڪہ قلب پیغمبران را حفظ ڪردے، بہ حق این ڪارے ڪہ براے پیغمبران انجام دادہ اے، این دعا را در حق ما مستجاب ڪن! @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●آخرین روزهای ماه رمضان برخلاف روزهای آغازین که شادی و بهجت و سرور و طراوتی به انسان میبخشید؛  هاله ای از حزن و اندوه بر دل انسان می‌نشاند. ■●بوی هجران این ماه عزیز و دوست‌داشتنی و سرشار از خیر و نور و برکت به مشام می‌رسد؛ ■●ماهی با روزهای طلایی و شبهایی نورانیتر از روز؛ ماه سحرهای لطیف عارفانه و عاشقانه، ماه تلاوت قرآن، ماه قیام به صلاة، و قعود به مناجات. ■●این ماه با همه ی زمینه های ارزشمندی که برای پرواز انسان به آسمان معنا فراهم کرده بود، رو به پایان گذاشته است. ■●بساط این مهمانی و ضیافت درحال جمع شدن است و دلهره ی اینکه چگونه از این ماه دل بکنم و جدا شوم، از چند روز قبل از عید فطر به سراغ مهمان ضیافت‌الله میآید. ■●این ماه علی‌رغم میل ما به پایان میرسد و تنها یک راه برای گریز از فراق وجود دارد؛ ■●اینکه ما نیز همراه آن برویم و حقایق آن را، از توجّه به خدا، خویشتن را میهمان خدا دیدن و نشستن بر سفره ی ضیافت الله، ارتباط با کلام خدا و راز و نیاز و مناجات با خدا، امتداد بخشیم؛ تا گرچه ماه رمضان در عالم زمان تمام میشود، در عالم حقیقت استمرار پیدا کند و ما همچنان میهمان ضیافت الله بمانیم. این میهمانخانه ی بزرگ الهی را تا پایان عمر ترک نکنیم و همواره اهل شهر الله باشیم. ■●در محضر استاد مهدی طیب _ جلسه ٢٧ مرداد ٩١●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■غرض از ارسال انبياء اين است كه نفوس مستعده به كمال مطلوب خودشان و به آن مقام شامخ فعليت انسانى برسند. و اگر امروز را مغتنم نشمرده ايم ، و به سراغ رهبران دين نرفته ايم ، و خبيث را از طيب تميز نداده ايم ، و به سرچشمه آب حيات نرسيده ايم ، حسرتها در پيش خواهيم داشت و كار ما در برزخ خيلى مشكل خواهد بود ■آن كس كه راه رفته است و عوالم ملك و ملكوت براى او مكشوف و مشهود است و به همه آگاهى دارد و حجاب براى او نيست أعنى حضرت امام صادق( علیه السلام) فرمود : "ما بيمى كه داريم درباره برزخ شما است ". ■● (۱) علامه حسن زاده ی آملی●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●بهترين راه برای آزاد شدن از هوس و گناه پی بردن به حكمتهای عبادات
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●بهترين راه برای آزاد شدن از هوس و گناه پی بردن به حكمتهای عبادات است●■(۲) ■راه تشخيص بنده بودن يا آزاد بودن اين است كه اگر به دلخواه خود عمل می‌كنيم معلوم مي‌شود در قفس آز و طمع زندانی هستيم؛ و اگر به خواستهٴ خدای سبحان عمل كنيم، آزاد هستيم. انسان آزاد به غير خدا نمی‌انديشد. ■از برجسته ترين وظايف در آزاد شدن و رهيدن است. انسان بايد اين قفسها و ميله‌های پولادين را كه با دست خود ساخته بشكند. @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■غرض از ارسال انبياء اين است كه نفوس مستعده به كمال مطلوب خودشان و
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■انسان در برزخ ، تكامل دارد . در آخرت محض تكامل نيست ، در اين نشأه كه دار ماده و طبيعت و جاى حركت است ، مستعدها دم به دم از قوه به فعل مى رسند ، عالم برزخ نه آخرت محض است و نه نشأه مادى طبيعى اينجايى و شريعت ما فرمود در برزخ تكامل است ■در قرآن كريم آياتى دال بر تكامل برزخى انسانها است ، روايات اهل بيت وحى در اين موضوع متظافر است ، اعاظم علماى متأله ما فرمودند : در برزخ تكامل است ، ولكن تكامل برزخى چگونه خواهد بود ؟ حرف مى خواهد و بحث لازم است ، اين مطلب مهم مطرح شده در حكمت متعاليه را اين زمان بگذار تا وقت دگر . ■● (۲) علامه حسن زاده ی آملی●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■انسان در برزخ ، تكامل دارد . در آخرت محض تكامل نيست ، در اين نشأ
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■قرآن كريم فرمود : " اولم ينظرو فى ملكوت السموات والارض وما خلق الله من شىء و أن عسى أن يكون قد اقترب اجلهم فباى حديث بعده يؤمنون "( اعراف ۱۸۶ ) در اين آيه حث اكيد بر وجوب اكتساب معارف است و دلالت دارد بر اين كه فعليت نفس و حيات حقيقى او اين است كه تفكر كند و ببيند كه انفاس در يد قدرت حق تعالى است ■پس اگر از مراقبت و تفكر باز بماند و پيش از تحصيل معارف حقيقيه و خروج از قوه به فعل از اين سراى رخت بر بندد ! بعد از خروج از دار حركت و استكمال به كدام حديث ، و عقد قلبى تصديق مى كند و استكمال مى يابد پس آيه دلالت دارد كه در آخرت محض ، ترقى ممكن نيست و دنيا مزرعه آخرت و آخرت يوم حصاد است.. ■● (۳) علامه حسن زاده ی آملی●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●بهترين راه برای آزاد شدن از هوس و گناه پی بردن به حكمتهای عبادات
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●بهترين راه برای آزاد شدن از هوس و گناه پی بردن به حكمتهای عبادات است●■(۳) ■راه آزادی، استغفار و طب است. از اين رو گفته‌اند: در شبانه روز چندين بار بگوييد «استغفر الله ربی وأتوب إليه». در و غير نماز برای خود و ديگران طلب آمرزش كنيد، نه برای رهايی از آتش و نه برای رفتن به بهشت و متنعم شدن در آن بلكه بايد هدف بالاتر از اين مسائل باشد. ■ماه رمضان،ماه آزاد شدن است؛ هر روزكه می‌گذرد، يك بند از بندهايی كه با دست خود تنيده‌ايم، بايد بگسلد تا آزاد شويم. بهترين راه برای آزاد شدن پی بردن به حكمتهای عبادات است. @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا●■ ■●همانطور كه وحشت از لشكر شام و طمع گندم رى و فريب و نيرنگ ابن زياد، خيلى ها را در تاريخ از حسين عليه السلام و عاشورا و كربلا جدا كرد و از بركت روز حسين عليه السلام محروم گرداند، ■●وحشت از قدرت و ابر قدرت امروز كه نظم نوين را فرياد مى زند و قدرت و صنعت و علم و ثروت و رفاه و لذت را يدک مى كشد و از تمامى راههاى تبليغى و رسانه هاى جهانى و ماهواره هاى مسلط و تصويرهاى مسموم بهره مى برد، وحشت و طمع از اين قدرتها و وادادگى در برابر آنها و سر نهادن بر فرمان آنها و بريدن از دين و از حسين زمان و ولى عصر(عجل الله)، از وحشت اهل كوفه كم ندارد. ■●وارثان عاشورا، ص ۸۹●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■حکومت امیر مومنان، درس عبرتی برای اسلام و مسلمین■ (ره): ■این چند صباحی که حضرت امیر - سلام الله علیه -حکومت کردند و برنامه حکومتی خودشان را تعیین کردند، همین چند صباح هم برای مسلمین و برای اسلام یک درس عبرتی شد، یک مطلبی شد که فهمیدند که اسلام یعنی چه، تا اندازه ای، همین چند صباح. ■اگر گذاشته بودند که در پناه حکومت اسلامی و در پناه اسلام حکومت تشکیل بشود و مردم در پناه حکومت اسلامی باشند، این همه گرفتاری هایی که از برای ماها الان هم پیش آمده، اینها هم شاید پیش نمی آمد. صحیفه نور،جلد ۱،صفحه ۱۶۶ مورخ: ۱۳۵۰/۰۳/۰۶ @mohamad_hosein_tabatabaei