eitaa logo
دلنوشته های یک طلبه
89.9هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
649 ویدیو
124 فایل
نوشتارها و رمان های محمد رضا حدادپور جهرمی ادمین: @Hadadpour سایت عرضه آثار: www.haddadpour.ir توجه: هر نوع استفاده یا برداشت و کپی و چاپ مستندات داستانی چه به صورت ورد یا پی دی اف و ... و حتی اقتباس برای فیلم‌نامه و تئاتر و امثال ذلک جایز نیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️ دولت پاکستان باید بفهمه که هزینه عدم همکاری طولانی مدت با ما برای حذف تروریست‌ها چقدر میتونه زیاد باشه
✔️ تا این دقیقه ، دو مقر توسط پهپاد و موشک نابود شد
✔️ احتمال تقویت حملات وجود داره و تقریبا خیلی از خبرگزاری‌های مهم منطقه در حال گزارشش هستند
✔️ گزارش‌های غیررسمی از حمله به مقر سوم حکایت دارد
✔️شاید ارزش حمله امشب به مواضع تروریست‌ها در خاک پاکستان، ارزشش از حمله به مراکز آموزشی آنان در مقر داعش خراسان بیشتر باشد. دم سپاه و ارتش گرم
✔️گزارش‌ها از بالا بودن آمار تلفات جیش الظلم حکایت دارد
✔️اشراف دقیق اطلاعاتی یعنی این که ما محل سکونت تروریست های جیش العدل در روستایی در منطقه مرزی بین ایران و پاکستان در نزدیکی شهرستان پنجگور پاکستان مورد هدف موشکی قرار داده و نقطه زنی کردیم.
✔️اگر آمارهایی که همين الان اخبار عربی منطقه از حملات امشب می‌دهند کاملا درست باشد، ديگر اسمش نقره‌داغ کردن تروریست‌های جیش‌الظلم نیست. رسما با خاک یکسان کردن آنهاست.
✔️ امنیت ملی و خفظ تمامیت ارضی، پیام آشکار حملات دیشب و امشب است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیکم السلام حفظ حریم خانواده خیلی مهم است. اصلا با هم بحث چالشی نکنید. به شریک زندگیتان فرصت بدهید تا بیشتر فکر کند. معمولا افراد متعهد مثل همسر گرامی شما در دقایق نود، تصمیم به رای دادن می‌کنند. اگر هم رای نداد، شما توجه نکنید و رابطه محترمانه و پر مهر خانواده را خراب نکنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما همیشه با پاکستان تعارف داشتیم. دیگر گذشت تمام شد آن روزها با یک سری چیزها نمی‌شود تعارف کرد. قبحِ زدن اهداف تروریستی در خاک تروریست‌پرور پاکستان ریخته شد. https://virasty.com/Jahromi/1705442856654582273
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر فرزانه انقلاب: مردم ما مردمی خوب و مومن هستند، حتی آنها که برخی ظواهر شرعی را مراعات نمی‌کنند. چرا این حرفها در ایتا منتشر نمیشه؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
scary-music-instrumental 006.mp3
1.7M
موسیقی متن رمان
بسم الله الرحمن الرحیم 🔥 🔥 ✍️نویسنده: محمدرضا حدادپور جهرمی 💥 قسمت بیست و ششم💥 🔺تمام قصّه به یک تار مو بند است! خیلی در فکر فرو رفتم. همین‌طور که موهایش را نوازش می¬کردم، احساس کردم جنس و نرمی آن موها چقدر شبیه جنس و نرمی موهای ماهدخت هست. تصمیم گرفتم چک کنم و ببینم آیا به هم شبیه هستند یا نه؟ شرایطم طوری نبود که بتوانم خیلی راحت تطبیق بدهم. به‌خاطر همین، امانتی‌های ماهر را که لای یک تکّه کاغذ کوچک پیچیده و وسط موهایم مخفی کرده بودم، خیلی آرام و با احتیاط بیرون آوردم و با دقّت نگاهش کردم. خودِ خودش بود! دقیقاً عین موهای ماهدخت بود. حتّی معلوم بود که آن چند تار مویی که ماهر به من داده بود، مال خیلی وقت نیست وگرنه بالاخره شاید یک تغییری در موها رخ میداد. آن چند تار مو را ناخودآگاه به بینی‌ام نزدیک کردم، یک نفس عمیق از آن کشیدم. بویش آشنا بود. بوی یک نوع عطر؛ من خیلی عطرها را نمی‌شناسم، امّا بوی یک عطر خیلی‌خیلی ضعیف میداد. تصمیم گرفتم کمی بیش‌تر به ماهدخت نزدیک بشوم. نمی‌دانستم از بدن و موهای ماهدخت دنبال چه هستم! به او نزدیک شدم و موهای ماهدخت را خیلی آرام بو کشیدم. چیزی که خیلی‌خیلی نظرم را جلب کرد و داشت دیوانه‌ام میکرد این بود که وقتی خیلی دقّت کردم و به خودم فشار آوردم، فهمیدم که ماهدخت هم همان بوی ضعیف و لطیف را می‌داد. فکر کنم صدای نفسم یک‌کم تابلو بود که در همان اوضاع‌واحوال یک‌مرتبه چشـمانش را به زور بـاز کرد و با تعجّب گفـت: «سمن! چیـکار داری مـی‌کـنی؟ بخـواب دختر!.» فقط نفس عمیق می‌کشیدم. می‌خواستم تا میتوانم فقط بو بکشم که بتوانم بوی آن عطر را به‌خاطر بسپارم. نمی‌خواستم حالاحالاها فراموشش کنم. به‌خاطر همین بعضـی وقتها بیش‌تر نزدیکش میشدم تا بتوانم مثل یک سگ ردیاب که بالاخره باید ردّ یک چیزی را بزند، آن بو را به سلّول‌های مغزم بسپارم. وقتی خوب بو کشیدم، شروع به تحلیل کردم. متوجّه نمیشدم! با خودم فکر میکردم خب دو سه روز بیش‌تر بود که از ماجرای ماهر میگذشت. اگر حساب کنیم که ماهدخت همان یکی دو روز قبل‌از ماجرای ماهر این بو را پیدا کرده بود، با عقل جور در نمی‌آمد که بوی آن عطر هنوز؛ یعنی بعداز گذشت چهار پنج روز روی تن و موهای ماهدخت مانده باشد. از یک طرف دیگر هم به خودم گفتم: «امّا غیرممکن هم نیست! بالاخره یا باید بگم عطرهای قوی و خوبی هم وجود دارن که حتّی تا یه هفته اثرش میمونه یا باید... فقط یه چیز دیگه می‌مونه؛ اونم اینه که ماهدخت، در طول اون چند روز به خارج از سلّول رفت‌و‌آمد داشته و من متوجّه نمیشدم و شاید خواب بودم!» احتمال دوّم خیلی ضعیف بود؛ چون من کلّاً کم‌تر از بقیّه می‌خوابیدم. بالاخره باید متوجّه میشدم که ماهدخت میرود و برمی‌گردد. پس فقط می‌توانستم روی احتمال اوّل حساب کنم. آن هم این که بپذیرم عطرش خوب و قوی بوده و اثرش تا الان مانده است. این شاید نکته چندان مهمّی نباشد، ولی آن لحظه خیلی نظرم را جلب کرد و کارگشا بود؛ چون اوّلین جرقّه‌ای بود که من را نسبت به ماهدخت آنقدر حسّاس‌تر کرد. امّا از موهای ماهدخت مهم‌تر، آن تکّه کاغذی بود که به همراه آن موها از ماهر گرفته بودم. کاغذ کوچکی، دو سه تا کلمه از یک کتاب بود و یک عدد، چیزی شبیه به شماره صفحه، صفحه 66. این‌قدر فکرم را به خودش مشغول کرده بود که خوابم نمیبرد. با فکر می‌کردم ببینم این تکّه کاغذ، کلمات و صفحه 66؛ یعنی چه؟! تلاش کردم از بدن ماهدخت کمی فاصله بگیرم. رو به آن طرف کردم که مثلاً بخوابم. مشتم را باز کردم و با دقّت به کلمات آن تکّه کاغذ نگاه کردم. اوّل باید معنی کلمات را پیدا میکردم، امّا دیدم خیلی سخت نیست، چون اسم یک شخص و اسم یک کتاب بود. دقیقاً همان‌طوری که بالای کتاب‌ها گاهی قید می‌شود. نوشته بود: «دکتر سیریل الگود» و «تاریخ طب در ایران» و «66»! چرا تا آن موقع خیلی دقّت و توجّه نکرده بودم؟ نمیدانم! شاید به‌خاطر شرایط و وضعیّت اسفبار لیلما و هایده بود. حسّاس شدم ببینم ربط و نسبت آن موها و این تکّه کاغذها چه بود. کمی چشم‌هایم را روی هم گذاشتم، باید استراحت می‌کردم تا بعداً بتوانم بهتر فکر کنم. ادامه...👇
پی نوشت مهم‼️ مطالعۀ کتاب «تاریخ طب در ایران» نوشتۀ «دکتر سیریل الگود» یهودی الاصل، پزشک سفارت انگلیس در دربار قاجار، حقایق تلخی را بر ما روشن می‌کند. با خواندن کتاب «تاریخ طب در ایران» متوجّه میشویم که استعمار اوّلین بار به وسیلۀ طب وارد این مملکت شد و حذف طبّ سنّتی، بنا به اعتراف «سیریل الگود» و سایر مورّخین و اطبّای غربی، حرکتی خزنده بود که طیّ ده‌ها سال تلاش و برنامه‌ریزی بی‌وقفه حاصل شد و جهت این حرکت نیز از بالا به پایین بود؛ یعنی ابتدا شاهان و شاهزادگان را متقاعد کردند، بعد راه آموزش طبّ سنّتی را مسدود و در نهایت مردم را مجبور به روی آوردن به طبّ شیمیایی کردند. «سیریل الگود» در کتاب خود می‌گوید: «مبارزه با طبّ سنّتی از زمان شاه عبّاس صفوی که مقارن با ورود کمپانی هند شرقی به ایران بود، در دستور کار قرار گرفت؛ لیکن به علّت مقاومت مردمی هیأت‌هایی که در زمان صفویه به ایران می‌آمدند توفیقی به دست نیاوردند.» پزشک کمپانی هند شرقی در آن زمان فردی به نام FRYER بود. او در مورد این ناکامی میگوید: «این‌ها اصلاً عادت ندارند با مطالعات و تحقیقات جدید پیشرفت کنند و از این جهت، با همان تعصّبی که به مقدّسات متمسّک هستند به اصول طبّ خود چسبیده‌اند.» این سخنان علاوه بر این که عصبانیّت این پزشک از اعتقاد مردم به طبّ خود را نشان میدهد، بیانگر شدّت اعتقاد مردم آن زمان به طبّ سنّتی در حدّ باورهای مذهبی است. آیا اگر مردم که طبیعتاً همیشه به سلامتی خود علاقمندند، از طبّ سنّتی خود نتیجه نمی‌دیدند و از آن راضی نبودند، چنین به آن پایبندی نشان می‌دادند؟ بعداز دوران صفویه به دوران قاجار میرسیم. «سیریل الگود» در ادامه کتاب خود میگوید: «ویژگی مهمّ دوران قاجار، انتقال طبّ ابن‌سینا به طبّ هاروی و پاستور بود. هیأت‌های نمایندگی که در این زمان به ایران می‌آمدند، اغلب پزشک بودند و به این ترتیب طبّ غربی به ملایمت و آهستگی در سنگرهای طبّ سنّتی نفوذ کرد.» از این سخنان، خزنده بودن و اینکه این حرکت یک حرکت جنگی و به قصد غلبه و تسلّط فرهنگی بوده است، روشن میشود. واضح است که برای غلبه بر یک ملّت باید آن را نسبت به داشته‌های خود دچار خود باختگی کرد و کدام خود باختگی از این بالاتر که یک ملّت بپذیرد برای حفظ سلامتی و درمان خود محتاج به بیگانگان است؟ پس وقتی در این سنگر تسلیم شود، سایر سنگرها را راحت‌تر تخلیه میکند و دقیقاً به همین علّت است که هیأت‌های نمایندگی غربی که به ایران می‌آمدند عمدتاً از میان پزشکان انتخاب میشدند. «سـیریل الـگود» زمانـی ایـن اعترافات را میگوید که اهداف اسـتـعـمار در این مـورد کاملاً پیاده شده و کار از کار گذشته است. وی اظهار میدارد: «بدیهی است که اکنون دورنمای طب به نحو محسوسی تغییر یافته بود. ۵۰ سال آموزش به وسیله اساتید خارجی، نسلی را پدید آورده بود که دید آن‌ها کاملاً با پدرانشان متفاوت بود. این نفوذ فرهنگ غربی به وسیله هیأت‌های پزشکی در مراکز مختلف کشور تقویت شده بود و بزرگترین افتخار و اعتبار را در این مورد باید به این هیأت‌ها داد.» «سیریل الگود» آنگاه وضع قانون منع طبابت سنّتی را به‌عنوان آخرین میخ تابوت ابن سینا معرّفی کرده است و میگوید: «در سال ۱۹۱۱ وضع قانون طبابت بر اساس دیپلم و مدرک صورت گرفت که میگفت: هیچکس در هیچ نقطه از ایران حقّ اشتغال به هیچ یک از فنون طبابت را ندارد، مگر اینکه از وزارت معارف اجازه‌نامه گرفته یا تصدیق‌نامه از ممالک خارجه داشته باشد. بدین ترتیب آخرین میخ تابوتی که حاوی جسد مرده طبّ سنّتی بود کوبیده شد. سمت معلّمی طبّ ابن سینا نیز منسوخ شد. تمام این اصلاحات نشان می‌داد که با سپری شدن دوره مجریان طبّ رازی و ابن سینا، روش‌های طبّی منسوب به آنان نیز محکوم به فنا گردیده است. رسم دیرینه خدمت شاگردی نیز از بین رفت و حکیم‌ها دیگر نمی‌توانستند شاگردانی به سوی خود جلب و معلومات و تجربیات عملی خود را به آن‌ها منتقل کنند. تمامی این پیشرفت‌ها به وسیله سیاست اروپا به شدّت کنترل می‌شد.» رمان ادامه دارد... @Mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ الميادين به نقل از منابع خود گزارش داد که سپاه پاسداران، ابتدای ماه جاری دو کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف گرفته‌است. این حمله سپاه در واکنش به ترور العاروری و مستشار نظامی ایران در سوریه بود
✔️ دفتر تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) از حمله ای در خلیج عدن در جنوب شهر عدن در یمن خبر داد که منجر به حمله یک پهپاد به کشتی در حال حرکت در این منطقه شد.
✔️ موضع نظام اسلامی ایران در برابر کسانی که امنیتش را تهدید کنند، همیشه همین‌طور بوده با این تفاوت که ◀️دولت غرب‌گرا با عملیات هماهنگ نمی‌شد ◀️اما دولت انقلابی کاملا هماهنگ عمل میکند فرق میکنه دولت دست کی باشه
✔️ جیش‌الظلم امروز عصر تلافی کرد و به چند پاسدار در سیستان حمله و شهید کرد.
دلنوشته های یک طلبه
✔️ جیش‌الظلم امروز عصر تلافی کرد و به چند پاسدار در سیستان حمله و شهید کرد.
اما این که حساب‌های نزدیک توییتری نظامیان پاکستان، این ترورها را با ذوق، پوشش می‌دهند حکایت از همسویی کامل تروریست‌ها با آنها دارد. مگه تعارف داریم؟