eitaa logo
رویش ✼ محمد عالم‌زاده نوری
439 دنبال‌کننده
112 عکس
58 ویدیو
49 فایل
ان الذین آمنوا والذين هاجروا و جاهدوا في سبيل الله أولئك يرجون رحمة الله صبر و بصر همان ایمان وجهاد است که برای افراشتن پرچم توحید به هردو نیاز است؛ فی سبیل الله: همان راهی که در انتها به چیرگی اسلام بر همه آیین‌ها می‌انجامد. 🌷
مشاهده در ایتا
دانلود
اندیشه اخلاقی تربیتی رهبر معظم انقلاب.mp3
20.75M
فایل صوتی نشست علمی ترویجی با موضوع 🔖اندیشه اخلاقی تربیتی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) 🎙ارائه‌ دهنده: حجت الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری 🔸اطلاعات نشست 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
تربیت عالمان ربانی مجاهد؛ محمد عالم زاده نوری.docx
36.2K
📗 تربیت عالمان ربانی مجاهد ✍️حجة الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری 🔹قرآن کریم برای اول بار تقسیم‌بندی دیگری ارائه کرده که در هیچ کتاب اخلاقی سابقه ندارد. 🔹تقسیم‌بندی سه گانۀ افراد در قرآن 🔹عالمان ربانی مجاهد، جزء دستۀ سومند که حوزه علمیه متکفل تربیت آنهاست. 🔹 برای چنین غایتی پدید آمده است و تربیت جمعی از نیروهای ویژه و مجاهد را هدف گرفته است. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
مشاوره در مدارس علمیه - محمد عالم زاده نوری.pdf
444.7K
🔰مشاوره در مدارس علمیه ✍️حجة الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانه طلاب جوان 4⃣ 🌀 چهار کتاب از (معاونت تهذیب حوزه های علمیه) 1⃣ طلبه و انقلاب اسلامی؛ طلبه انقلابی کیست؟ 2⃣ طلبه عصر انقلاب "تحلیل سیاسی و شناخت رویدادهای اجتماعی"؛ هوشمندی سیاسی و قدرت تحلیل طلبه در رویدادهای اجتماعی، چگونه حاصل می‌شود؟ 3⃣ طلبه عصر انقلاب "جامعه‌سازی و علوم‌انسانی‌اسلامی"؛ فرق تحصیل علوم انسانی در حوزه با دانشگاه چیست؟ 4⃣ فقه و نظام‌سازی؛ برای اجرا و محقق ساختن دین، باید چه کرد؟ 🎁 تخفیف ویژه ۲۰ درصدی برای اعضای کانال "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 📲 برای تهیه کتابها با تخفیف ۲۰ درصدی از طریق لینک اقدام نمایید 👇👇 https://shop.khanetolab.ir کدتخفیف:
FKCGU3WR
(کلیک کنید کپی می شود) مهلت استفاده از تخفیف ویژه این کتاب، تا روز شنبه ۱۱ آذرماه می باشد. در صورت مشکل در خرید به @ali4892 پیام دهید. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🌱 ✍️حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری ✨قسمت اول 💎پدید آوردن عالم ربانی نقش‌آفرین تمدن‌ساز غایت تأسیس و نیاز اوّلی و فوری اسلام است. 👈در این میان وظیفه مدیریت حوزه «مهندسی نظام عینی تربیت این عالمان» است. 🖇طبعا پروژه اصلی در این میان، شکل‌دهی یک دستگاه منتظم تربیتی است که تحقق این موضوع را سهل‌تر و امکان‌پذیرتر گرداند. 🔨 در مهندسی فضای تربیتی حوزه‌ها و بارگذاری سازه‌ موثر تربیتی موظف است جایگاه هر یک از عناصر تربیتی از قبیل؛ 🔅استاد 🔅راهنمای تربیتی 🔅مشاور 🔅استاد اخلاق و... را معلوم سازد. *بنابراین: 💠مدرسه علمیه باید به‌کلیت خود باشد؛ یعنی همه اجزا و نظامات آن در این مسیر قرار گیرد. 💠اهتمام جمعیِ همه مسئولان خصوصا مدیر و اساتید مدرسه، ذیل سازه‌ای به نام برای این مهم ضروری است. 💠برنامه‌ها و فعالیت‌های عمومی تربیتی و راهنمایی‌های گسترده و عام برای تربیت کافی نیست و در کنار آن رسیدگی فردی و ارتباط اختصاصی و مستقیم نیز باید افزوده گردد. ⚜️از این رو در دستگاه منتظم تربیتی، «مربی یا راهبر تربیتی» یعنی کسی که امور تربیتی افراد را به شکل مباشر و از نمای نزدیک عهده‌دار باشد و در یک ارتباط مستقیم فعال، مستمر و دوسویه با طلبه به او ، ، و دهد و در ابعاد و ساحت‌های مختلف تربیت، او را به سوی و راهبری و سرپرستی کند ضرورت انکارناپذیر دارد. 🦋مربی یا راهبر تربیتی آموزه‌های کلی تربیتی را بر احوالات فردی و موارد خاص تطبیق می‌دهد و نسخه شخصی صادر می‌کند. 💠برای تأمین این نیاز در سیره سلف حوزوی «استاد راهبر تربیتی» وجود داشته و در علوم تربیتی مدرن، «مشاور مدرسه» پیشنهاد شده است. 📎مطالعه متن کامل 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
✅ چرا در طرح تعالی اساتید بر مدیران مدارس علمیه مقدم شده‌اند؟ بخش اول مدیر در مدرسه علمیه، شان و جایگاه بلندی دارد که نسبت به جایگاه اساتید دست‌کم از سه امتیاز برخوردار است: ۱. قرار ۲. اعتبار ۳. اختیار مدیر مدرسه علمیه هم قرار و پایداری و ماندگاری بیشتری دارد . هم اعتبار و عظمت و فخامت و جایگاه حقوقی بلندتری و هم اختیار و امکان و قدرت گسترده‌تری. از این جهت سرمایه‌گذاری برای تربیت مدیران مدارس علمیه یا توان‌افزایی و ارتقای آنان امری بسیار حیاتی و مهم است. معاونت تهذیب اما علی‌رغم وقوف به این مطلب و اعتراف به اینکه مدیران باید دوره‌های تعالی را به شکل فشرده دریافت کنند، اساتید آموزشی را در اجرای طرح تعالی بر مدیران مدارس علمیه ، دست کم از حیث زمان مقدم دیده است. زیرا... ادامه دارد http://eitaa.com/mohammad_nooori
✅ چرا در طرح تعالی اساتید بر مدیران مدارس علمیه مقدم شده‌اند؟ بخش دوم ... 🔸 اولا مدیران مدارس به جهت تراکم برنامه‌ها، فراوانی اشتغالات و کثرت مسئولیت‌ها، امکان و فرصت حضور در یک برنامه بلندمدت را ندارند و معمولا علاقه‌مندند در یک دوره بسیار فشرده لب محتوا را به شکل کپسولی دریافت کنند. معاونت تهذیب البته با اشتیاق و افتخار در خدمت مدیران محترم خواهد بود و با آغوش باز از حضور این عزیزان را در دوره‌های فشرده تعالی استقبال می‌کند. اما بر خود وظیفه می‌داند که در مرحله اول فرد اعلای و نمونه کامل این کارویژه را با حضور کسانی که مجال و فراغت و طمانینه بیشتری دارند پدید آورد و بعد از آن در لایه‌های دوم و سوم به گسترش کمّی طرح بپردازد. بی‌تردید فشرده‌سازی دوره‌ها، مانع از تاثیر کامل آموزش‌ها و دریافت کامل محتوا خواهد شد و سیر و صیرورتی را که از طی مراحل متوالی و فرایند گام به گام این طرح انتظار می‌رود ممکن نمی‌سازد. http://eitaa.com/mohammad_nooori
✅ چرا در طرح تعالی اساتید بر مدیران مدارس علمیه مقدم شده‌اند؟ بخش سوم ... 🔸 ثانیا مدیر مدرسه علمیه، اعتبار و اختیار خود را در مدرسه تحت امر خود اعمال می‌کند و معمولا برای برون‌روی از حیطه تحت اشراف خود آمادگی و مجال ندارد؛ در حالی که اساتید پرورش‌یافته در طرح تعالی علی‌القاعده این آمادگی را دارند که به عنوان نیروهای فعال و پرانگیزه به توسعه کمّی و کیفی این طرح یاری رسانند و نیروی آن شوند. با این پیش‌بینی که طرح تعالی در آینده‌ای نه چندان دور در لایه‌های مختلف متقاضی و مشتری دارد اولویت اول معاونت تهذیب پرورش نیروی پای کار فارغ‌البالی است که بتواند این مسیر را امتداد بخشد و به شکل زاینده و پوینده‌ای در انتشار و گسترش این معرفت‌ها و مهارت‌ها نقش‌آفرین باشد. 🔸 ثالثا اساتید حوزه‌های علمیه در ارتباط مباشر با طلاب علوم دینی امکان اثرگذاری مستقیم بیشتری دارند و در ایجاد انس و صمیمیت با طلبه موفق‌ترند. به هر حال در لایه بعد از اساتید، این امکان وجود دارد که مدیران مدارس علمیه، معاونان تهذیب و تربیت، نخبگان، طلاب شاغل، مشاوران و سایر اقشار نیز این دوره‌ها بهره‌مند گردند . ان شاء الله http://eitaa.com/mohammad_nooori
اهمیت راهبردی تعالی این طرح از چند جهت اهمیت راهبردی دارد و نباید صرفا یک دوره آموزشی ضمن خدمت تلقی شود: • اثرگذاری عمیق بر شخصیت طلبه، با اختصاص استاد راهنما برای رسیدگی جامع تربیتی و احیای سنت شاگردپروری و استادمحوری • زمینه‌سازی برای تربیت مربیان ورزیده و مسلط که در حوزه جایگاه فخیم استادی دارند و تربیت اساتید اخلاق آینده حوزه • ارتقای نرم‌افزار تربیتی طلبه عصر انقلاب • مرجعیت‌بخشی به اخلاق و تربیت اسلامی به‌جای مرجعیت دستگاه مشاوره روانشناختی که در دهه گذشته توسعه یافت • خلق یک هویت جدید جمعی و جریان انسانی هماهنگ متشکل از اساتید تربیت‌محور انقلابی با رویکرد آرمانی تمدنی در حوزه علمیه اگر در حوزه به دنبال تربیت نسلی از عالمان ربانی مجاهد تراز انقلاب اسلامی هستیم لاجرم باید ۱. عامل انسانی دغدغه‌مند و توانا و با انگیزه برای آن داشته باشیم که دانش و مهارت و فرصت لازم برای این کار را داشته باشد. ۲. طرح جامع عمیق و نرم‌افزار تربیتی ۳۶۰ درجه‌ای برای آن فراهم آوریم. طرح تعالی با سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی اساتید نخبه، این عوامل انسانی را تربیت می‌کند و آنان را مجهز به این نرم‌افزار تربیتی می‌سازد و با خلق یک هویت جدید و کارویژه رسمی در یک شبکه بهم‌پیوسته کشوری مربیان مسلطی را برای آینده حوزه فراهم می‌آورد و بالمآل به تربیت اساتید اخلاق کارآمد و توانا و بروز خواهد انجامید ان شاء الله http://eitaa.com/mohammad_nooori
🟣 انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان دارد ... 🔸🔸🔸 بخش اول 🔶 برخی اساتید درس خارج حوزه گمان کرده‌اند که از مقدسات در تشویق مردم به انتخابات سوء استفاده شده و نام دین و قرآن و اسلام و امام زمان بیجا و ناروا به انتخابات گره خورد است و از شنیدن اینکه «حضور در انتخابات، واجب شرعی و اجرای فرمان امام زمان است» انگشت به دهان شده‌اند و اشاره کرده‌اند «انتخابات یک امر عقلایی است و هیچ جای دنیا در انتخابات از دین مردم مثل مسیحیت و یهودیت و اسلامیت مایه نمی گذارند». ✅ معلوم نیست تصویر این اساتید از دینداری چیست؟ آیا دینداری فقط نماز و روزه و تلاوت قرآن و زیارت اعتاب مقدسه است؟ انتظار می‌رفت اساتید بزرگ حوزه علمیه تصویر کاملی از مسلمانی داشته باشند و دینداری را به مناسک عبادی محدود و به گوشه مساجد محصور نفرمایند. ✅ جهت اطلاع به عرض می‌رسد تصویر کامل دین‌داری و مسلمانی شامل مسواک‌زدن و بهداشت و نظم و علم‌آموزی و جهاد و نکاح و همسرداری و پیوند خانوادگی و مانند آن نیز می‌شود. دین‌داری و مسلمانی یک برنامه در کنار سایر برنامه‌ها نیست که در شبانه‌روز ساعتی را بدان اختصاص دهیم و برای آن ظرف زمانی و مکانی خاص در نظر بگیریم. تصویر کامل و گسترده‌ی دین‌داری در همین مقدار منحصر نمی‌ماند؛ بلکه فراتر از یک عملیات شخصی و رابطه‌ی فردی با خدا، در ابعاد شکوهمند یک حرکت جمعی ولایی به واسطه‌ی امت‌ها محقق می‌شود. اسلام ناب یک حرکت جمعی است؛ یعنی تلاش و قیام امّت است در یک هم‌افزایی تاریخی و حرکت کاروانی برای اقامه‌ی دین، توحیدگستری و ساخت تمدن اسلامی. ✅ پیامبر اسلام فرمودند «من اصبح لایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» کسی که هر روز صبح دغدغه امور جامعه اسلامی و امور مسلمانان را نداشته باشد مسلمان نیست. آیا تصویر آقایان از دینداری با این تصویر نبوی مطابقت دارد؟ دین خدا، دستور بندگی است و بندگی خدا به اعمال فردی منحصر نمی‌شود. دین خدا صرفاً دستوراتی برای آحاد انسان‌ها نیست که در مقابل خدا به آن پای‌بند باشند. علاوه بر آن، دستوراتی برای امّت‌ها و اقوام است که در یک حرکت یکپارچه متعاون و اعتصام جمعی، هدف عالی و آرمان بلندی را دنبال کنند. ✅ کار اصلی دین‌داری را نمی‌توان فردی انجام داد و اعتصام به حبل‌الله باید با وصف جمعی باشد: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً». بدون حرکت جمعی کار دین خدا راه نمی‌افتد و امکان دین‌داری حداکثری نیست. به همین جهت «تعاون بر برّ و تقوا» یک توصیه‌ی استحبابی و ترجیحی نیست؛ بلکه یک واجب الهی بدون جایگزین است و مؤمنان باید برای حرکت در راه خدا در یک سازه‌ی ولایی هم‌افزا و صف به‌هم‌پیوسته‌ی متراکم همچون بنای پولادین قرار گیرند: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوص‏». ✅ استاد محترم؛ آیا جهاد امیرالمومنین دینداری نیست؟ آیا صلح امام حسن دینداری نیست؟ آیا سخنرانی‌های توفنده امام حسین علیه‌السلام بر علیه دستگاه خلافت یزید دینداری نیست؟ آیا مبارزه شورانگیز امام رضا علیه‌السلام که طاغوت زمانه خود را به ستوه آورد و به شهادت آن حضرت منتهی شد دینداری و مسلمانی نیست؟ آیا زندگی انقلابی همه پیامبران خدا که به حکم کریمه «و کذلک جعلنا لکل نبی عدوا» جریان کفر و شرک را در مقابلشان قرار داد و برایشان دشمن درست کرد دینداری و مسلمانی نبود؟ آیا تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبران بزرگ الهی دینداری نبود؟ آیا «حُضُورُ الْحَاضِرِ وَ قِيَامُ الْحُجَّةِ بِوُجُودِ النَّاصِرِ» دینداری نبود؟ ✅ عجیب است در زمانی که «حتی المخدرات فی الحجال» گستره‌ی دین خدا را شناخته‌اند و هدایت الهی را برای همه‌ی شئون زندگی فردی و اجتماعی خود می‌خواهند یک فاضل حوزوی گمانش این باشد که حضور مردم در میدان اجتماعی و تلاش برای منصب بخشیدن به انسان‌های مومن و حاکم ساختن بندگان صالح خدا به هدف اقامه توحید دینداری نیست. به نظر شما اگر قرار باشد دین خدا را حاکم کنیم و در مسیر کلان‌پروژه‌ی بزرگ پروردگار که برای آن پیامبر و هدایت و دین فرستاده است: «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسُولَهُ بِالهُدى‏ وَ دینِ الحَقِّ لِیظهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَ لَو كَرِهَ المُشرِكُونَ» اقدامی کنیم، چه کاری باید انجام دهیم؟ اساسا یاری خدا در نظر شما چه معنایی دارد؟ خدای متعال بعد از این آیه شریفه که طرح تاریخی خود را در آن بیان کرده است مؤمنان را به یاری طلبیده است «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا كُونُوا أَنْصارَ اللَّهِ» اگر قرار باشد خدا را یاری کنیم و دین خدا را در عالم حاکم کنیم چه کار باید بکنیم؟ http://eitaa.com/mohammad_nooori
🟣 انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان دارد ... 🔸🔸🔸 بخش دوم ✅ ارسال پیامبران، انزال کتاب‌های آسمانی و فرستادن هدایت، همه برای این بوده که دین حق و مکتب اهل بیت بر همه‌ی مکاتب و ادیان جهان چیره گردد و سرانجامِ جهان به دست صالحان و پارسایان رقم خورد و دین، یک‌پارچه الهی شود. وَ لَقَد كَتَبنا فِی الزَّبُورِ مِن بَعدِ الذِّكرِ أَنَّ الأَرضَ یرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ. وعده‌ی قاطع پروردگار، بر استخلاف مؤمنان صالح در زمین و حاکمیت دین در آن و رفع شرک و ظلم و خوف است: وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى‏ لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنی‏ لا یُشْرِكُونَ بی‌شَیْئاً» و مؤمنان را برای تحقق دین در سراسر زمین به یاری طلبیده است و افق مورد نظر خود را چنین بیان می‌کند که «دین» کلاً و یک‌پارچه، الهی گردد و نور خدا فراگیر شود: «وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ». وَ قاتِلُوهُم حَتَّى لا تَكُونَ فِتنَةٌ وَ یَكُونَ الدِّینُ كُلُّهُ لِلَّهِ. .‏ ✅ استاد محترم آیا تلاش برای اقامه توحید در جهان دینداری نیست؟ ✅ حضرت ایشان آورده‌اند که «اگر احیاناً نمایندگان برگزیده به خوبی عمل نکردند و یا کارایی لازم را نداشتند؛ این شعارها ضربه به اسلام و دین و اعتقادات مردم می زند» بله؛ بدون شک خادمان دین خدا و برگزیدگان امت اسلامی باید خوب عمل کنند تا ضربه به دین خدا نخورد و از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند تا زمینه برای ظهور امام زمان آماده شود همچنین سزاوار بلکه لازم است خدمات نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به اطلاع مردم برسد و دستاوردهایی که این عزیزان با تلاش و مجاهدت خود عرضه کردند بیان شود؛ اما این موضوع مانع از آن نیست که تاثیر حضور و مشارکت مردمی در پیشبرد مقاصد اسلام و تأمین اهداف الهی دین بیان شود و رابطه این قیام مردمی با تسریع در ظهور امام زمان به مردم گوشزد شود. و السلام علی من اتبع الهدی محمد عالم‌زاده نوری http://eitaa.com/mohammad_nooori
گفتگویی با اساتید طرح ولایت موسسه امام خمینی: بخش اول ✅ طرح ولایت یک طرح فکری، اندیشه‌ای و اعتقادی است که نظام ذهنی فکری و نظری یک انسان مؤمن را بسامان می‌کند. منتها این مقدار برای مؤمن‌بودن کافی نیست. یک انسان مؤمن علاوه بر اینکه اعتقادات درستی دارد و نگاه منسجم و یکپارچه و کاملی به دستگاه معرفت دینی دارد باید به عنوان ناصر دین خدا، به عنوان یک انسان مجاهد در صحنه عمل و میدان حضور فعال داشته باشد؛ نه صرفاً موافق باشد. موافق تماشاچی، موافق مصرف کننده. باید در صحنه جهاد در سرحدات مبارزه حضور داشته باشد. ویژگی مرحوم آیت‌الله مصباح رحمت الله علیه که ما الان اینجا به برکت وجود آن مرد بزرگ و عالم ملکوتی دور هم جمع شدیم این بود که در سرحدات مجاهده حضور داشته‌اند. لبه تیز داشتن. امتداد طرح ولایت باید این باشد یعنی بعد از این که این اعتقادات و بنیان‌های فکری درست شد بعد این نیروی مجاهد دنبال حوزه مصرف خودش بگردد حوزه مجاهدت که سرحدات تنازع تاریخی تمدنی ما با دشمن امروز است. باید اونجا را بگردد باید برودو آنجا را پیدا کند نه اینکه پشت جبهه‌ها فعالیت‌های خوب انجام بدهد آنجا را پیدا کردن و آنجا را آقا مشخص کرده آنجا را در بیانیه گام دوم آقا مشخص نموده است در سخنرانی‌های مختلفش مشخص کرده در تبیین مراحل حرکت ما به سمت تمدن اسلامی مشخص کرده آنجا باید حضور داشته باشد این طلبه. این هم ممکن است که اگر به این صراحت و به این روشنی گفته نشود ممکن است ما دچار یک شیب لغزنده بشویم و احساس بکنیم که خوب حالا که اینها همه معارف اسلامی است و ما هم داریم معارف اسلامی را ترویج می‌کنیم و چقدر کار خوبی ما انجام می‌دهیم و... بعد احساس کنیم کار ما درست است. گفت ان‌الحیاة عقیدة و جهاد. این عقیده نصف داستان است اون مجاهدت، حرکت، نهضت، قیام. اولین نوشته تاریخی حضرت امام در زمینه نهضت‌شان، همان یادداشتی است که در کتابخانه یزد هست با قیام لله شروع می‌شود قیام لله. قیام لله غیر از آموختن این معارف است قیام لله یعنی حرکت، شور، نهضت، جهاد، مجاهدت، در میدان بودن، صحنه را خالی نکردن، دنبال نقطه‌های نیاز رفتن، در سرحدات حضور داشتن. یک تمایزی که بین کتاب طرح کلی آقا و دوره طرح ولایت هست این است که طرح کلی آقا تمش، تم مجاهدت است مجاهد پروری است. دو تا هدف هست هر دو هدف هم لازم است. فقط توصیفی دارم می‌گویم قضاوت هم نمی‌کنم که کلید واژه اصلی در ذهنیت حضرت آقا کلید واژه مجاهدت است اون موقعی که می‌خواهد امام حسین را بگوید امام حسن را بگوید می‌‌گوید دو امام مجاهد اون موقعی که میخواهد سایر ائمه را بگوید می‌گوید همرزمان حسین اون موقعی که انسان ۲۵۰ ساله را می‌گوید تاریخ مجاهدت و رزم را تاریخ نبرد را بیان میکند در زندگی ائمه اطهار علیهم السلام. http://eitaa.com/mohammad_nooori
گفتگویی با اساتید طرح ولایت موسسه امام خمینی بخش دوم گام دومی‌که آقا نوشته‌اند جوان را به احساس مسئولیت اجتماعی فراخوانده است خلاصه گام دوم در یک جمله این است که‌ای جوان‌ها احساس مسئولیت بکنید و بیایید پای کار انقلاب و یک چنین تمی دارد از اول هم دیدید که طرح کلی از اول با ایمان و عمل شروع می‌شود می‌گوید ایمان باید دنبالش عمل بیاید بعثت را که بیان می‌کند بعثت را به عنوان رستاخیز اجتماعی بیان می‌کند رستاخیز اجتماعی یعنی یک حرکتی که یک امّت در یک سیر تاریخی تمدنی برای تحقق یک چیزی انجام می‌دهد. نمونه عالی یک چنین زندگی و حیاتی خود مرحوم علامه مصباح است رحمت الله علیه و رضوان الله علیه نمونه‌اش این است که در سرحدات حضور داشت در مقایسه با بعضی از عالمان دیگر ملاحظه بفرمایید عالمان دیگر کار خوب دارند انجام میدهند همشون دارن خدمت میکنند به اسلام و کثرالله امثالهم ولی یک تمایز روشنی که بین این بزرگمرد با سایرین در این بود که تو نقطه‌های خطر در نقطه‌های نیاز در سرحدات مجاهدت حضور داشت این را با باید یاد بگیریم و یاد بدهیم اگر طرح ولایت به اینجا برسد که مثل خود آن مرحوم و آن بزرگوار را پدید بیاورد که بعد از اینکه این آموزه‌ها را آموخت با یک روح احساس مسئولیتی با یک رسالت اجتماعی پای کار دین بماند و خودش را صرف بکند و خرج کند این طرح ولایت موفق است و الا صرف اینکه ما یک سری اعتقاداتی را آموختیم و این‌ها خوشبین شدند به دین و الحمدلله مخالفت با دین نمی‌کنند و اعتراض ندارند و شبهه ندارند دست شما درد نکند این قرار بود ما تحویل بدهیم؟ این کافی نیست این که شبه‌ها را جواب بدهیم و مخالفان را تبدیل به موافق تبدیل کنیم باید موافقان را تبدیل به سرباز بکنیم که انصارالله باشند یعنی در معرکه نبرد تاریخی تمدنی که بین جبهه حق و باطل وجود دارد حضور داشته باشند امام فرمودند تا کفر و شرک هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم یعنی از مؤمنان می‌خواهد انسان‌های مبارز و مجاهد پدید بیاورد نه صرفاً آدم‌های مثلاً آرامی که لگد نمی‌زنند و اغتشاش نمی‌کنند و همراه هستند و خوششان می‌آید و کف میزنند و تماشاچی مصرف‌کننده منفعلی هستند. این کافی نیست سرباز این حرکت باید پدید بیاید امتداد میدانی طرح ولایت این است یعنی طرح ولایت باید به اینجا برسد شما که استاد طرح ولایت هستید ما که در واقع کارگزاران این طرح عزیز هستیم باید کره این را بگیریم کره این اندیشه متعالی و شاید لازم باشد یک مجلد به مجلدات طرح ولایت اضافه بشود درباره این احساس مسئولیت و رسالت اجتماعی و این عنصر مجاهدت شاید این هم در خود مواد درسی‌شان گنجانده بشود. http://eitaa.com/mohammad_nooori
هدایت شده از ایوان معنویت
حجت الاسلام عالم زاده نوری . ایوان معرفت.mp3
5.91M
🔹 تبیین طرح «ایوان معنویت» 🔸 حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری، معاون محترم تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه، مدیر طرح ایوان معنویت ⏰ 25 دقیقه .
دستگاه تربیت و دستگاه مشاوره - عالم‌زاده نوری.mp3
13.37M
✅ با مربیان حوزوی ✅ برنامه‌های عام تربیتی و ارتباطات فردی در مقام تربیت ✅ خطای راهبردی در حوزه‌های علمیه ✅ مرجعیت استانداردهای تعریف شده در دانش مشاوره ✅مقایسه عرصه تربیت با عرصه مشاوره http://eitaa.com/mohammad_nooori